Itt meg lehetne osztani szerelési tanácsokat, ötleteket, stb. Én azt vallom, hogy amit meg tudunk szerelni magunktól, azt ne bízzuk szerelőre és az így megtakarított pénzt inkább másra költsük.
Itt meg lehetne osztani szerelési tanácsokat, ötleteket, stb. Én azt vallom, hogy amit meg tudunk szerelni magunktól, azt ne bízzuk szerelőre és az így megtakarított pénzt inkább másra költsük.
Vagy én vagyok a béne, hogy egy szimpla hátsó váltót nem tudok beállítani, vagy valami probléma van valamelyik alkatrésszel (részletek az albumleírásban): http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=15074
@ArtWolf: Köszönöm a választ. Pont azért kellene megfordítanom, mert akkor lenne jó helyen a láncvonal :)
@Tamas356: szerintem nem fékcsere fogja ezt megoldani. HA pumpálni tudod, akkor valszeg levegős a rendszer. Vagy szimplán rosszul lett rögzítve a tárcsa, esetleg megégett a tárcsa, és ezért nem fog. Nem dobnám ki azonnal ezt a szettet...pár évvel ezelőtt még Deore néven futott az M395, csak mondom :D
@apszika: baja szerintem nem lesz tőle, csak a hajtásoldali csonk hosszabb valamivel
Sziasztok Shimano BR M395 hidralikus tárcsaféknél, tudom csak a féktestet cserélni Deore vagy valmi másra, vagy azoknak a teljes szerkezete más, és egyben kell cserélni? a hátsó szett pöpec, fog mint az atom, a karok tetszenek, nem szimpi a felsőbb kategoriás shimanok kinézete, de az első fékem borzalmas, ahoz képest amire vártam, szerintem már összekopott de kattog ha behúzom, nyúlóóósan fékez, és van hogy többet rá kell pumpálni, hogy ott fogjon a kar mint a hátsónál. http://forum.testbike.hu/topic/shimano-br-m395-fek-kattog-4127
Sziasztok Kedves Fórumlakók!
A következő láma kérdésben szeretném a véleményeteket kérni. Mi történik egy monoblokkal, ha fordítva, azaz nem a feliratozásának megfelelően szerelem be, mi álltal nem a hajtás oldalra kerülne a fix csészés része. Ez vezethet az eszköz korai elhalálozásához? Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm!
Sziasztok.
Sok év után újra kezdtem a bringázást. Elég sok mindenröl le maradtam igy most pár tanács vélemény jól jönne. Az alap egy Trek970 (szentimentalitás miatt). Akkor 1-2 kérdés.
Lehet-e tárcsafék konzolt kapni az ilyen régi szériás gépekhez (hátra) persze a többi rendszer elöl sem zárkozom el. Felnifékek közül a Magura HS22-33at néztem. Mennyire megbizható,szerviz igény, alkatrész be szerzés menyire megoldott.
Elöre is köszönöm.
Sziasztok! Ki szeretném cserélni a hátsó váltómat /Shimano Alivio 2013/ shimano deore-ra! 8-as rendszer van a bringán! Mindenképp újat szeretnék! Milyen típust ajánlatok? Válaszokat előre is köszönöm!
Tud valaki segíteni nekem Shimano racsni szétszedésben? 2012 körüli LX, ill. 2008 körüli XT racsni, szabadonfutó. Mindig megszorul saras idő után, pedig csak 2 éves. Fura a hangja is. Szét kéne kapnom és bezsíroznom...
ELőre is köszi!
@BF2 hungarolada: Egy szelep van rajta, legalábbis szerintem az. Egy fém lappal volt lezárva, mintha egy csavarfej lenne, rajta lyuk. Alatta egy gumis valami van amit nem tudtam kiszedni. Szerintem akkoriban még nem volt nitrogénfeltöltés nem? Sima levegő csak szerintem. Olajból elég sok volt benne. A fekete henger kb. feléig volt.
Amúgy ezen a szelepen át hogy lehet fújni? Csak egy henger, menettel, de nem áll ki, be van süllyesztve...
@Rober-to: Nitrogénezéshez nincs még rajta még egy szelep? ami a csillapításba megy. Ha van, akkor fel kéne fújni a gyári értékre és nem kéne szürcsögnie. Kamrában meg szerintem csak annyi olajnak kéne lennie, ami a kenéshez kell.
Tud valaki segíteni rugóstag szerelésben? Az Amplifierben van egy Risse Racing Technology Genesis rugóstag. Szörcsögött rendesen, de ha összenyomtam, úgy maradt. Levegő hangot nem hallottam.
Szétszedtem, csomó olaj volt benne, de a kőlső "szárban" és a belső "szárban" is.
Állítólag levegős-olajos, de akkor hova töltsem az olajat és mennyit? http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=14430&id=33&pp=mygl http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=14430&id=26&pp=mygl
@Truffer: A Scott váz valószínűleg 1,1/8-as villanyakat fogad, a villa pedig tapered, azaz kúpos nyakú, ami felül 1,1/8", alul viszont 1,5". Viszont ahogy a sram honlapján nézem, ezen a villán (legújabb) nem lehet nyakat cserélni.
Sziasztok!
Tanácsokat várnék az alábbi témában: vettem egy Rock Shox SID RLT teleszkópot, amit egy Scott Scale vázban szeretnék használni. Sajnos itthon tapasztaltam meg hogy a villanyak átmérője nagyobb mint a vázban lévő. Tudtok ajánlani esetleg szervízt, ahol ezt ki tudják cserélni megfelelő méretűre? Mivel csak az alja szélesedik ki a telón(kb. 1-1,5 cm), van esetleg olyan kormánycsapágy ami tudja kompenzálni ezt?
Köszönettel: Truffer
@Rober-to: Ezt a módszert csak akkor használd, ha a régiek helyére új csapágyat raksz, mert sérülhet!
Köszi az infót! Szerintem a héten lesz a nagytakarítás. Majd meglátom, sikerül-e kiszedni...
@Rober-to: csatlakozom az előttem szólóhoz.Esetleg keményebb műanyag rúddal is próbálkozhatsz.Visszahúzni pedig tízes menetszár+méretes fakötéses alátét,vagy szintén a rudacska.
@Rober-to: Ha új csapágyat teszel bele, hátulról egyszerűen üsd ki egy tompább csavarhúzóval. Az agy nem fog sérülni, annyira nem passzos.
Tud valaki segíteni ipari csapágy csere ügyben? http://foto.testbike.hu/jget.php?pic=./media/pics/galleries/13653/79_7304.jpg&width=524&height=934 Mavic Ksyrium Equipe kerekekben kellene cserélni. Hogy veszem ki? Speciális szerszám kéne, de nincs. http://www.youtube.com/watch?v=YdWhSWBCsNo
Hova vigyem cserére?
@csp187: igen....7-8-9hez, es akar 10hez is hasznalhatod mert a sor szelessegeben nemsok kulonbseg van....ugyanigy 8as agyra felrakhatsz akar 10es sort is spacer nelkul:D
Sziasztok! Régi Merida montim felújításába kezdenék, és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A hátsó fogaskoszorú egy 8 soros Shimano CS-HG51, a lánc pedig egy Shimano CN-HG70 11-32, vagy CN-HG51 lenne, amik szintén 8 soros rendszerekhez vannak tervezve. Kérdésem az, hogy ezekkel elboldogul e egy 2011-es kiadású Alivio RD-M430 -as váltó, ami ugyebár már 9 sebességes rendszerekhez van?
@banattila: nem. 26x2.54 mm vs. 29x2.54 mm
A különbség ~7 cm átmérőben, tehát 3,5 sugárban (és ez csak a felni). A 31.5 és 35.5 között 4 cm.
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a 26"-os vázba bele tudnék-e tenni 29"-es kereket? Jelenleg a 26"-os kerék sugara 1.95-ös gumival 31,5 cm. Elvileg a hátsó villánál 35.5 cm hely lenne. Ha jól tudom, akkor a 29"-os kerékméret, az egy 28"-as kereket jelent egy vastagabb gumival? A kérdés tehát az, hogy erre a 35,5 cm-es helyre beférne-e a 29-es kerék?
@gyuladaniel94: Köszönöm a választ, ráfogok nézni.Amúgy rossz infót adtam,mert csak a váltókar Sunrace, maga a váltó elől-hátul Alivio.
@drummerdevil: Az a hír járja, hogy szeretnek lelazulni az LX-en a lánctányércsavarok, azokat érdemes leellenőrizned, szükség esetén meghúznod.
Sziasztok!
Shimano Deore LX hajtásom van.Ha kiállva tekerek, akkor kattogó hangot ad ki.Mi lehet a baj? Megjegyzem,h 7es hátsó sorral, és egy Sunrace m50 3x7-es váltóval dolgozik.Amúgy nem lötyög, nem laza, szóval nem tudom mire gyanakodjam.Integrált hajtóműről beszélünk.Segítségeteket előre is köszönöm.
@Bose401: Ha esetleg nem menne a szétszedése,akkor inkább szerszámmal a szervízben javítasd meg.
@Bose401: Azt kell kicsavarni, amin a két horony van. Ha nincs hozzá célszerszámod, akkor valami laposvasból próbálj hozzá illő szerszámot eszkábálni, amit aztán befogsz a satuba, és a kerék csavarásával lazítod, DE vigyázz!, mert bal menetes szokott lenni, legalábbis Shimano-nál. Lehet, hogy ha nem elég kemény vasból készítetted a szerszámot hozzá, akkor el fogja nyalni, ezért úgy csináld, hogy a szerszám minél kevésbé tudjon megcsavarodni, csak éppen annyi lógjon ki a satuból, amennyi szükséges. Ha nem megy, inkább vidd szervízbe, ha megindult, akkor pedig vigyázz, ki ne peregjenek a golyók a kazettatest alól.
Üdv! Van egy tárcsafékes hátsó novatec kerékagyam. Az utóbbi időben (kb. 3 napja) csúnya hangja van ami a kazetta test felől jön. Szeretném szétszedni, hogy kitakarítsam (hátha az a baja) de megakadtam. Megpróbáltam közelről lefotózni, hátha kép alapján tud valaki segíteni, hogy hogyan is tovább. (képeim között külön albumban) Köszönöm a segítséget!
@johnny336: először próbáld meg a dugattyúkat, már betét nélkül, de NEM nyitott légtelenítő csavarral, hátha vissza mocorognak.
@Homer Simpson: valszeg szerelés közben benyomódott a fékkar, emiatt a dugattyúk túlságosan kicsúsztak a munkahengerből. Ha szerencséd van, megúszhatod komolyabb szerelősdi nélkül. Milyen tipusú fék és fékkar? Ismételten: ha szerencséd van, akkor légtelenítő csavart látsz a fékkar tetején, ezt minimálisan kiengedve, a fékdugattyúkat óvatosan vissza tudod nyomni a fészkükbe. Egyszerre csak egy dugattyút nyomj, nem erőből, lehetőség szerint valami nagyfelületű, tompa tárggyal - pl. kerékleszedő műanyag. Apránként kell beljebb pászítani, amig vissza nem kerül a helyére. Közben figyelni a fékkarnál, hogy ne fröcsköljön ki az olaj (ezért kell érzéssel nyomni alul - mint a nőknél :D), lehetőség szerint ne is essen lejjebb az olajszint. Fontos, hogy betéteket már jó előre kivedd a féktestből, és tedd jó messzire - arra fröccsen az első adag olaj, bárhova teszed. Ha az egyik kész, akkor másikkal ismételd el. Majd légtelenítő csavar elzár, betétek vissza, kerék tárcsával vissza, és próbáld működtetni a féket. Remélhetőleg nem lett levegős - ha mégis, azt onnan tapasztalod, hogy a fékkar szinte beesik, fékerő nulla, illetve rugalmas a fékkar a fogáspontnál. Na innentől jön a szervíz. Vagy légtelenítesz magadnak :D
@Homer Simpson: Szét kell szedni,kitakarítani,és utána összerakni,aztán majd kiderűl hogy jó-e.
@gépzsir: Akkor cserélni kell,sajnos ez benne van a pakliban a többtulaju bringáknál.
Sziasztok! Van egy olajos tárcsafék rendszerem. Volt a váltóval egy kis gond, ki kelett venni a kereket stb. Minden rendben a váltóval DE. Nem lehet visszarakni a kereket! A két fékpofa összeragadt. Csvarhúzóval szét tudom szedni (nem eröltetve) de ha berakom elég komolyan hozzáér a tárcsához. A fékkaron 1 csavar van a tetején és nagyon nincs rajta állítási lehetőség. Mit tehetek? Tudom ezt én orvosolni? :)
@Supernova1982: sikerült szétszedni,nagyjábol ki tisztítani,be lett kenve meg olajozva,nem nyikorog. De abba a levegő patronos részbe ha be nyomom mintha homok lenne benne,serceg..ebből csere lessz :( ,/az elöző tulaj szét nyirta,semmijen karban tartás nem volt végezve a bringán. köszi a segítséget
@gépzsir: Szerintem ne bántsd a levegős részét-mivel az egy patron-nem lehet megbontani,teleszkóp zsírt rakjál bele a rugókba,wd40 elpárolog nem jó erre a célra.
@Supernova1982: szét szedtem ,és levegős,és nyikorog ahogy be nyomom a telot,tele fujtam wd40 nel,de nem lett sokkal jobb. :(
A levegős részét is szét lehet szedni,tisztítani?vagy az már macerásabb?Ha esetleg tudja valaki hogyan az kérem írjon.
köszi
@gépzsir: Ahogyan Supernova is írta, lehetőleg teleszkóphoz kifejlesztett és javasolt kenést használj.A tetején lévő műanyag kupakot elvileg célszerszámmal lehet leszedni, de szerintem, ha ügyes vagy egy villáskulccsal is leszedheted.Gondolom műanyagból van, ezért vigyázz rá,mert könnyű szétbarmolni.Ha netán zavarba jönnél, akkor ugorj el a legközelebbi szervízbe tanácsért,mintsem szétkúrd a villádat
@gépzsir: Teleszkóp zsírt használjál,de végső esetben jó a gépzsír is,de mielőtt zsírzol-takarítsad ki rendesen.
@drummerdevil: XCM ,a rúgó nyikorog benne,tölteni kell bele olajat?vagy kenjem meg zsírral?a tetején a műanyag kupak le csavarásához külön szerszám kell?/mert kézzel nem tekerhető,és nem szeretném eltörni/
köszi a választ
@gépzsir: Szia!
Milyen telóról volna szó?Sima rugós, esetleg olajos, nyílt olajos, levegős stb...., ha sima rugós, akkor szerintem csak kapd szét,mert olyan bonyolult nem lehet a belső felépítése, és egy tisztítás után alaposan kend meg a rugókat.Ja, és néha nem árt a becsúszókat is kenni.Mondjuk valami teflonos spray segíthet rajta.De vannak itt sokkal jobban hozzáértők is.Olvasd el a véleményüket.
sziasztok,nyikorog a suntour első teló.milyen karban tartást kéne csinálnom?