Szerelési tippek

251-300 (302 hozzászólás)

Elküldve: 2011.02.22. 23:59 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@BF2 hungarolada: Pl. KMC SS láncot lehet (rám is itt testbikeon szóltak fotó alapján, hogy fordítva), de ha figyelsz rá az is adja magát hogy hogy álljon.

Többsebis láncból még nem láttam asszimetrikusat- értelmetlen is lenne, hisz a váltógörgők miatt mindkét éle futófelület. Egyébként ha megnézed, gyárilag is össze-vissza vannak összerakva (: (feliratokat nézd pár helyen)

Elküldve: 2011.02.22. 23:21 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

@Krupcheck: Köszi ! És az mind1, hogy hogy rakjuk fel? (fel lehet rakni rosszul? ):)

Elküldve: 2011.02.22. 23:08 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@BF2 hungarolada: Ha nem patenszemes láncot teszek fel/szedek le, én meg szoktam jelölni. Ahol kinyomod a stiftet, az valamelyest deformálódik, gyengül. Végülis két logika van: mindig egy helyen nyomod ki, és csak egy gyenge pont lesz, vagy mindig máshol, és több, valamivel kevésbé gyenge pont...

Elküldve: 2011.02.22. 19:14 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Még az lenne a kérdésem, hogy a láncot mind1, hogy hogy rakom fel? valamint ti jelölitek, hogy hol bontottátok meg a láncot?

Elküldve: 2011.02.19. 14:09 bighead 

  • bighead avatar
  • sima XC-s
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • hozzászólások: 43

egyébként találtam egy másik állvány alternatívát is, de nekem mégis jobban tetszik az előző :) http://ezermester.hu/articles/images/2004/11/bringa_rajz_nagy.jpg

Elküldve: 2011.02.19. 14:08 bighead 

  • bighead avatar
  • sima XC-s
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • hozzászólások: 43

@petiboy_24: igen azt én is láttam :) de meg nem tudnám találni újra :D hasonló megoldások jutottak eszembe nekem is, de ha van rá esély, hogy elfogadható áron találok ilyen szorítót, akkor nem vacakolok itthon :)

Elküldve: 2011.02.19. 13:54 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@bighead: láttam valahol, talán jutyúbon, de nem tudnám most neked megmondani, hogy két darab L vas volt ráhegesztve egy tartórúd- párra, és ezeket egy csorszáras (szárnyas anyás) megoldással használta a bicajos amatőr szerelőmester. Az L vasakra lehet ragasztani belülre gumiborítást és már nem is sérti fel a bicaj vázát vagy a nyeregcsövet... lehet itt láttam valamelyik galériában?? egy kerítésre volt felszerelve a tartó... udvarban barkácsolt vele a gazdája...

Elküldve: 2011.02.19. 13:48 bighead 

  • bighead avatar
  • sima XC-s
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • hozzászólások: 43

A következő dologban szeretném a tanácsotokat, segítségeteket kérni... Szeretnék házilag összerakni egy bringa szerelő állványt és ehhez szükségem lenne egy cső fogó szerkezetre. http://neuzer.webaruhaza.eu/termek/772202/kategoria/7SES/kerekpar-szerelo-befogo.html ehhez hasonló szerszámra lenne szükségem. ha esetleg van valakinek ötlete, hogy hol lehet hasonló cső fogó szerkezetet venni, írhatna... persze megoldható saját kezűleg is a dolog, de ha van olcsó megoldás, akkor inkább azt választanám.

Elküldve: 2011.02.19. 09:40 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Sályi Ferenc: na igen, az engem is. A váltókarokat, fékkarokat szoktam felrakni először a gépre. Általában közvetlenül a markolathoz illeszkednek, de van amikor ez nem elég. Lemérem a markolatot, aztán kb. belövöm karokat, majd megnézem h. ergonómiailag megfelelnek-e. HA igen, akkor a megfelelő oldalon beállítom véglegesen, majd a kormány végétől lemérem és ehhez illesztem másik oldalt.

A szöget úgy szoktam beállítani, h. a nyereg mögé állok, és egyre lehajolva addig nézegetem a jól beállított (dölésileg) kar egyik tetőpontját, amíg el nem tűnik a kormány mögött. Ez a pont alapján állítom be a másik oldalon is.

A kormányszár párhuzamosságát amúgy azért sem tudom szerintem tökéletesen beállítani, mert ott van rögtön a Flight Deck km-óra és bezavar. Mindenesetre annyit tudok, hogy szemből, első kereket közrefogva nem lehet a kormányszárat tökéletesen beállítani. Valahogy ezt is a nyereg mögött állva szoktam ellenőrizni, h. nyereg-felsőcső-kormányszár-első kerék egy vonalba esik-e.

Még lehetne távolságméréssel mondjuk nyeregcsőtől... De az tökölős.

Amúgy nálam is úgy van, hogy tekerés közben látom, hogy rosszul van, nem a megszokott. Ilyenkor van amikor annyira felidegel, hogy ott szerelem a terepen.

Elküldve: 2011.02.19. 09:32 bandyta 

  • bandyta avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 104

@Rober-to: Sose a kerékhez nézem. Ráálok a bringára és a kormány felőlem lévő 1-1 pontját állítom be a villa tetejének 1-1 pontjához. Ha a kormány és a villa párhuzamos, akkor a stucni és a kerék is az lesz.

Elküldve: 2011.02.19. 08:47 Sályi Ferenc 

  • Sályi Ferenc avatar
  • sima XC-s
  • Kellys Heves csapat
  • Kellys Heves csapat
  • hozzászólások: 19

@Rober-to: A jó szemmérték,főleg egy mérnöknek;)Én is ilyen vagyok.Meg az is idegesít amikor az egyik váltókar 1mm-el eltér valamelyik irányba a másiktól.Ugyanez a szarvnál,meg a fékkarnál is.Nagyon jó a szervíz Gyöngyösön de mindig utána kell az ilyeneket állítanom.Van amikor már csak akkor veszem észre mikor tekerek.Ilyenkor a legidegesítőbb.

Elküldve: 2011.02.18. 23:09 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Kormánybeállítással kapcsolatos kérdés: Allergiás vagyok a helyes kormánybeállításra. Képes vagyok egy kormányszárat 10-15x is újra beállítani ha csak egy foknyit is úgy látom h. ferde. Van valakinek tuti tippje, amivel garantáltan első kerékkel párhuzamosan lehet beálíltani a kormányszárat?

Elküldve: 2011.02.18. 20:14 Tamoo 

  • Tamoo avatar
  • sima XC-s
  • Magellan XC Team csapat
  • Magellan XC Team csapat
  • hozzászólások: 16

Én TF2-t használok. Az előnye egyben a hátránya is, hogy nem ragad így nem is szedi a koszt, viszont 100-150km alatt simán kipörög belőle. Nekem egyébként bevált. Annyi h gyakran kell átfújni (amit meg amúgy is megtennék 2-3tekerésenként mert úgyis koszos lesz a bringa). WD40-hez azért ne hasonlítsuk már, annak nagy része petróleum, nem kenőanyag.

Elküldve: 2011.02.18. 19:01 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Sályi Ferenc: Én TF2-t sosem raktam gépemre. Csak láttam, ahogy a helyi szerelő nyomatja és éreztem h. nagyon büdös és elhatároztam ilyen nem kell. Mellesleg ő is mondta h. nem jó.

Ha nem lenne Finish Line akkor valószínűleg nem kenném a láncot, mert egyik másik olaj sem tetszik. FL helyett vettem Shimanot, de az sem jött be. Nagyon folyt és kimosódott hamar. Szóval ha nem lenne FL akkor addig keresném amíg rá nem találnék... Szerencsére ilyen gondom nincs nagyon. Egyik ahver Spanyolban van, onnan szoktam hozatni mert ott olcsób bmint Németeknél.

Gondolkozok, de nem emléxem, h. más olajjal (Shimanon kívül) kentem volna a láncot, midnig csak a Finish Line-nal. Kár h. nem forgalmazzák már.

Motorexet nem próbáltam. Janinak az van, de nekem nem izlik az illata.

Elküldve: 2011.02.18. 18:43 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Köszi! akkor lehet, hogy veszek láncolajat :D eddig én ilyen spray szerű zsírfélét használtam, de a terelőben meg a felnin is egy csomó koszt lepakolt és egy rémálom lesikálni :)

Elküldve: 2011.02.18. 16:19 Sályi Ferenc 

  • Sályi Ferenc avatar
  • sima XC-s
  • Kellys Heves csapat
  • Kellys Heves csapat
  • hozzászólások: 19

@Rober-to: TF2-t kipróbáltam én is,gyakorlatilag egy közepes menetet sem bírt ki a Mátrában.A fehér zsír nagyon jó,de nagyon ragad és oda is megy ahová nem kéne ha fújod rá,úgyhogy maradtam a csöpögtetős Motorex dry-nál,az viszont baromi jó.

Elküldve: 2011.02.18. 13:51 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Tommy01.: :) Erről Pétert kérdezd, ő az ergon mániás. Én eleve az összes ilyen kényelmi markolat ellen vagyok mert nem érezni a gépet. Terepen jön ez ki főleg, mert ott nem egy nyúlós taknyot akarsz fogni amikor mondjuk gyökeres részen mész át. Országúton szerintem nagyobb értelme van, ha gödrös az út mert ott jobban ráz a vékony gumi. Ergon az a feltaláló, de van más is. Markolat, markolat szerintem. De ki kell próbálni.

Elküldve: 2011.02.18. 13:02 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@Tommy01.: Nem ez a téma,csak érdeklődöm,ill.segítséget kérek! Vajon az Ergon markolatok valóban annyival jobbak mint amennyivel drágábbak??? Ergon gr2.n gondolkodok,csak vajon van e értelme???

Nézz szét a TestBike kerékpár alkatrész véleményező oldalának Ergon gr2 terméklapján!

Elküldve: 2011.02.18. 12:55 Tommy01. 

  • Tommy01. avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Nem ez a téma,csak érdeklődöm,ill.segítséget kérek! Vajon az Ergon markolatok valóban annyival jobbak mint amennyivel drágábbak??? Ergon gr2.n gondolkodok,csak vajon van e értelme???

Elküldve: 2011.02.18. 11:26 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@airborne: TF2-re komáék szavaznak nagyon. Nekem nem kéne. Kb. olyan "jó", mint a WD 40.

Ilyen spray kiszerelésű dolgokat eleve ne vegyetek. Ami könnyen rámegy, az könnyen lejön. Olaj, aztán csöpögtessétek végig szemenként és hagyjátok beszivárogni estére.

Elküldve: 2011.02.17. 21:22 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@bighead: Igen, ez a TF2 könnyen lejön. :( 1-2 nap.

Elküldve: 2011.02.17. 21:09 bighead 

  • bighead avatar
  • sima XC-s
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • Akik körbe tekerték a Balatont csapat
  • hozzászólások: 43

Kövezzetek meg érte, de én paraffin alapú fehérolajjal szeretem kenni a láncom (anyum szokta szerezni munkahelyéről):) használtam már TF2 teflon sprayt, lánc sprayt és lánchoz való olajat is, ja meg persze mikor csóróság volt, akkor motorolajat is... A spray-vel az a baj, hogy v-fékes felnim van és elég nehéz kiküszöbölni, hogy ne hordja fel a fékfelületre is, ja meg kb minden nap átfújhatom és így nem tart sokáig egy flakon. A láncolaj elég jó cucc, csak van bőven más amire költhetek :)

Elküldve: 2011.02.17. 20:48 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Rober-to: Értelek, igazad van, csak sajna eddig nem volt lehetőségem ennyire elkényeztetni a gépemet, annak ellenére, hogy nyilván szeretem és kedvelem, de mégis csak egy eszköz számomra, ami kielégíti a mozgásigényem és a természetjáró vágyaimat. :D Műszerolajat én se teszek- tennék semmire a bicómon...

Elküldve: 2011.02.17. 20:38 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@petiboy_24: Értelek én. De gondolom te is szereted a gépedet. ugyanúgy szereted mondjuk a kutyádat. És a kutyának nem adsz gondolom penészes tejfölt meg döglegyes húst. Ez kb. ilyen.

  • azon nem gondolkoztál, hogy miért kell 60-100 km-enként újra kenni a láncot? Én a Finish Line-nal bekenem és használom kb. 3-400 km-en át, de lehet többön is kenés nélkül. Mosás utána ha látom h. rozsdás teszek rá. Ha nem, akkor nem. Ha saras időben megyek akkor a láncot is átmosom rendesen, akkor persze be kell olajozni. Tehát a jó láncolaj nem verődik ki olyan nagyon, mint a sima olajad szerintem. Próbáld ki.

A hidraulikaolaj meg lehet, finom, de nem az való bele. Hiszen a 95-ös és a 100-as benzin közt is van különbség, legalábbis nyugatabbra.

Ha valaki megveszi a soktízezer ft-ért a telót, vagy sokszázért a gépet, akkor arra is legyne pénze szerintem, hogy vesz hozzá normális olajat.

Ja amúgy valaki kérdezte műszerolajat. Nos műszereket nem viszünk porba, sárba, általában zárt rendszer. De ha nem láttál még elég trágyás kereket, akkor műszerolajazd be a láncot aztán tekerj poros terepen, majd próbáld lemosni a gépet és csodálkozz. :)

Elküldve: 2011.02.17. 19:53 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Rober-to: :) értelek én, de normális keretek között mérlegelve meggondolja az ember, hogy 20X drágább olajat vesz-e, vagy nem, amikor a célját ugyanúgy teszi. :) Ha a hidraulika olaj olyan káros lenne, lehet nem azt tennék bele a "hidraulika" rendszerekbe, és nem azzal hajtanák meg a hidraulikus kinyomókarokat pl. kisebb- nagyobb markolóknál, emelő hátfalaknál, hidraulikus fűnyíró- hajtásoknál, meg hasonló dolgoknál. De ez csak az én véleményem. Nem akrtam arra utalni a leegyszerűsítésemmel, hogy motorolaj helyett műszerolajat kell beletenni egy autóba, távol álljon tőlem, de a felhasználási területekhez igazítva úgy érzem, lehet picit válogatni, nem kell görcsösen ragaszkodni a 60%- ban (vagy még nagyobb?) marketinges "hülyeségeknek". Persze ha én olajat forgalmaznék, temészetesen már nem ezt írnám ide nektek. :P :) Ez számomra ugyanolyan, minthogy petróleumban, WD 40- ben, vagy brigéciolban, esetleg benzinben mosod le a láncot? Nem tudom sikerült-e ezzel érzékeltetnem. :) De most nyitok is egy "hogyan védjük környezetünket" fórumot! :)

Elküldve: 2011.02.17. 19:39 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@petiboy_24: Na azért van különbség olajok között! Én bizony a 2 5000 ft-ért vett régi Manitou telóba is rendes Motorex olajat raktam, mert az a telóolaj. Ezzel az erővel rakhattok egy motorba is műszerolajat, mert olaj nem?

Lehet itt spórolgattok a telóolajon, aztán majd elszaródik és ráköltötök csomót. Te ti gondotok.

Másik: Nem akarok senkit sem megbántani, de aki használt olajjal, meg egyéb autó-motor olajjal keni a láncot, az nagy ívben szarik a környezetre. Nem vagyok grínpíszes hülyegyerek, meg "csak bicóval tekerjetek autót szarjátok le" beálíltottságú, de azért olajjal SE kéne az erdőt károsítani!

De majd rájöttök, mikor kipusztul az egész. Akkor aztán tekerhettek a természetben. Csak arra nem gondoltok

Elküldve: 2011.02.17. 19:36 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@BF2 hungarolada: a műszerolaj a nevéből is arra utal, hogy finom műszerek, kis mozgó alkatrészek (pl. varrógépek mozgó részeinek) olajozására szolgál. Ez a sűrűségében különbözik, meg talán egy két összetevőjéből, de azok úgysem számítanak láncnál. Ha láncra kened, annyi a baj vele, hogy hamar lefolyik, lecspeg, egy kis sár vagy víz hamarabb lemossa, mert nagyon híg. Láncra minél "ragadósabb", sűrűbb olajat érdemes tenni. Műszerolajat bringánál talán a hátsó agy reteszelő kalapácsainál érdemes egy két cseppet betenni, oda tudom elképzelni, mert oda meg finom olaj jár, hogy ne szoruljanak be a pici pöckök... :)

Elküldve: 2011.02.17. 19:31 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@BF2 hungarolada:

Állítólag nem ugyanaz, mert gyártanak kifejezetten teleszkóp feliratú olajat (5W, 7W, 10W...), de én hidraulika olajjal töltöttem fel (Mol kúton pár ezer vagy máshol még olcsóbb 1 LITER...) és tökéletesen működik, a viszkozitása ugyan nem választható, de úgyis szelepekkel tudom az oda és visszautat csillapítani, így az ilyen teleszkópoknál hogy most 5W vagy 7W az olaj, majdnem érezhetetlen... Egyébként ha neten rákeresel az olajokra, úgyis vannak leírások, és kiokosodsz belőlük...

Elküldve: 2011.02.17. 16:13 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

@Makky: Köszi a tippet! Igazából veszek egy-két szervízcuccot és elmegy minden pénzem rá +villához olaj és csak azért kéne ilyen olcsóbb alternatíva :D

A villaolaj amúgy nem sima hidraulika olaj?

Elküldve: 2011.02.17. 16:04 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

@Rober-to: köszi! láncolaj amúgy miben más a sima műszerolajtól?

Elküldve: 2011.02.17. 15:17 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

Tessék nektek!

Egy "környezetbarát" olaj: http://www.bringaboard.hu/product/info/zefal-wet-lube-bio-kornyezetbarat-olaj

Ez, ha kiszámoljátok, 11920,- Ft/Liter áron áll rendelkezésetekre. Növényi olaj és szintetikus észter az összetevője. Bátran használhatjátok, igaz, ha véletlen egy gilisztára cseppen belőle mondjuk egy deci, akkor lehet megfullad benne... Én maradok a Tescos motorolajnál (mellesleg literje 1000,-), úgyis 60-100 km-enként lemosom és újraolajozom a láncot. A fennmaradó összegből meg veszek két új külső gumiköppenyt, azt viszont a környezetkímélőbb fajtából. :)

Elküldve: 2011.02.17. 13:08 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 890

@Rober-to: "Ezzel szemben a bicóra szánt láncolajok általában környezetbarát olajak..."

Ebben igazad van, ez meggyőző érv a bicós olajok mellett.

Elküldve: 2011.02.17. 12:21 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Makky: Na de azért mi bicósok vagyunk. Tehét két kerék, motor nélkül. A bicósnak kötelessége óvni a környezetet. Na most gondolj bele, hogy egy ilyen fáradt vagy új motorolajjal bekened a láncot, aztán terepen kicsapódik, vagy vízmosásban kimosódik.

Ezzel szemben a bicóra szánt láncolajok általában környezetbarát olajak...

Én elég skót gyerek vagyok, de sosem sajnáltam a pénzt láncolajra, ezért is használok mindig Finish Line-t.

Elküldve: 2011.02.17. 11:45 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 890

@BF2 hungarolada: Én az új motor olajat javaslom. Ár/érték arányban az a legjobb. A spéci lánc olajak nem jobbak annyival, amennyivel drágábbak. Itt egy kicsit részleteztem ezt korábban: http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/motorex-dry-lube?rvid=19293

Elküldve: 2011.02.17. 09:20 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Krupcheck: Köszi a tippet! Valahogy én is úgy gondoltam, hogy az eredeti felfogatásokkal megegyezően kell felszerelni, csak kiszélesítve a távot, de nem gondoltam így végig. Lekötött a 68-74-re... Viszont akkor most már ezt is figyelem jobban.

Elküldve: 2011.02.16. 22:52 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Rober-to: Megpróbáltam... mármint a követést.

Csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy ha adapterezed, akkor úgy vidd lefelé a féktestet, hogy a fékezési erő -szóval ahol fog a pofa onnan az érintő egyenes iránya- minél inkább párhuzamos legyen a teló szárával. Így ha fékezel, az erő benyomja a telót, bólintani fog a gép, de a "felesleg" erő itt fog elnyelődni, és nem az adaptert csavargatja. Szerintem... Egyébként a DJ3-ast pl. ha megnézed, ott is le van küldve a fenébe a féktest, nyilván pont azért, mert így a telót sem nem csavarja annyira, hanem összenyomja inkább.

Elküldve: 2011.02.16. 22:17 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Na emberek, most megmutathatjátok mit tudtok.

NX 8.2-be betettem a Manitou X-Vert E-t. Először rossz ötletnek tünt, mert sárga bénán néz ki a vázban, gondoltam, de beraktam ránéztem és tetszett nagyon. http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=1351&id=21&pp=mygl

Szerelem fel a tárcsaféket és a 2. csavar nem passzol. Néztem, hogy mi van. Eszembe jutott, hogy régen mintha lett volna 68mm-es tárcsafékrögzítés. Naná, hogy ez van rajta. 2000-től már 74-esek voltak.

Egy ilyen Hayes féktest van a gépen: http://www.cambriabike.com/Images/product/hayes_mx4_mech_brake.jpg Arra gondoltam, hogy az alsó csavart 1-2 alátéttel becsavarom. felül meg kitágítom a féktest felfogatását a fékhenger felé. Itt csak az a gond, hogy a vízszintes ellipszis csavarlyukat lefelé ki kell tágítanom úgy, hogy oldalirányban tudjam állítgatni beállításkor. Emiatt az alátét a kifúrt részbe nyomódik, tehát valami bika alátét kell ide ami elrondítja a dolgot. De szerintem ez a biztosabb megoldás. A féktest felső csavar helyét körbetekerem egy 2 mm-es lemezzel és úgy rá a csavart. Ahogy néztem, a fékpofa rendesen éri a tárcsát még így is.

Másik megoldás 68-74mm-re alakító PM adapter. De ilyet nem kapni. Régen is csak PM-IS volt. + ha rárakok alakítót, akkor 180-as tárcsa kell, vagypedig a külső szár felé kell vastagítanom az adaptert, hogy legyen elég csavarmenet. Igenám, de akkor lejjebb kell vigyem az egészet, hogy a teló jelenlegi PM pontjai alá be tudjam tenni. Így az erőkar is nő és félő, hogy hajlíthatja a fékezéskor az adaptert az erő...

Szerintetek?

(Ki tudott követni?)

Elküldve: 2011.02.16. 18:50 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Van valakinke régi 68 mm-es PM-ről új 74 mm-es PM-re alakító adaptere???

Elküldve: 2011.02.16. 18:45 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@BF2 hungarolada: Azért használt olaj szerintem kicsit gáz. Ami könnyen bemegy, az könnyen ki is jön.

Túl sokat tököltök a lánctisztítással. Ropog? Jól van, slaggal nagy nyomású sugárral mossátok át. Aztán láncolajat neki bőven, kétoldalról. Ha nyikorog, akkor raktok még rá.

Elküldve: 2011.02.16. 18:43 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@gépzsir: Ezt nem kellett szerelni, max a defektet...

Elküldve: 2011.02.16. 16:43 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

az már túl olcsó :)

Elküldve: 2011.02.16. 16:40 KBalazs 

  • KBalazs avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 170

@BF2 hungarolada: én használt olajjal szoktam, ennél nem tudok jobb ár/érték arányú kenőanyagot :D por néha ragad rá de eddig nem volt vele bajom

Elküldve: 2011.02.16. 16:23 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Nekem az lenne a kérdésem, hogy miután lemostam a láncot mivel lehetne olajzni a legolcsóbban? vagy ár/érték arányban melyik a legjobb cucc amivel lehet kenni és nem is ragad össze a piszoktól?

Elküldve: 2011.02.16. 14:52 gépzsir 

  • gépzsir avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@Rober-to: http://www.youtube.com/watch?v=t5DHI-dSpak

na ezt szerejétek

Elküldve: 2011.02.16. 14:32 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Makky: Lemosom, általában meleg időben. Aztán végigtörlöm a gépet, mert ugye vízköves lesz, meg foltos ha rászárad a napon a víz. Aztán jön a szilikonozás, de csak akkor, ha tudom, hogy nem megyek vele az elkövetkező pár napban. Gumik stb. Gumiharmónika belsejébe is nyomok mindig, elhúzom kicsit a becsúszótól, aztán oda. de előtte midnig leszedem a külső szárról és ott is megtisztítom. Megnyomogatom kicsit a telót, így kijön az esetleges kosz is, azt letörlöm. Ilyenkor mindig elgondolkodok azon, hogy megéri-e a "dizájn" miatt (szerintem inkább a plusz 80 gr. miatt) elhagyni a gumiharmónikát az új telókról. De gondolom megéri a gyáraknak, mert lehet szimmeringet cserélni.

Na szóval utána még kívülről is körbefújom bőven. A lefolyó felesleget meg letörlöm a teló külső száráról és annyi.

Elküldve: 2011.02.16. 13:25 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 890

@Rober-to: Hát az biztos, mert én mindig csak a becsúszószárat kezeltem. Ezek szerint ez kevés. Régen volt egy SX-em, most páromnak van egy Spyder-R-je. Mindegyiknek fel van keményedve, de csak az alja, ahol rögzül a villához. A fölső rész teljesen puha. Simán szilikon spray-el befújod belülről az egész gumit, vagy hogy?

Elküldve: 2011.02.16. 12:27 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Makky: Biztos nem szilikonoztad eléggé. 2000-es X-Vertemen olyan, mintha új lenne. Minden évben leszilikonozom 3-4 alkalommal. De vettem nyáron egy 98-as Spyder R-t is, amin szintén tökéletes. Öcsém 2000-es RS Jett-én is.

1999-es X-Vert E-n szintén jó, leszámítva, hogy a teteje visszafelé állt be, de nicns megkeményedve.

Egyedül ezzel az SX E-vel van gond. Gondolom nem ápolták. Még koszt is találtam a redők közt. Nyáron volt nálam egy 98-as SX, azon is ugyanez volt a helyzet.

A bekeményedéssel az a gond, hogy lekoptatja a becsúszókat.

Elküldve: 2011.02.16. 11:45 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 890

@Rober-to: Ez előfordul. Szerintem se tudsz vele sokat kezdeni. Nekem legalább is még nem sikerült. Több telómon is föl van/volt keményedve. Mondjuk annyira még sose, hogy ne tudtam volna visszatenni. Ha ide jutok, akkor veszek rá valami huzatot és kész. Nem olcsó, de jobb ötletem nincs.

Elküldve: 2011.02.16. 10:43 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@petiboy_24: Én is erre gondoltam, hogy nem tudok már mit kezdeni vele. Csak az a baj, hogy vissza kellene tennem a telóra... SX-nél csak az egyik van elérve, de csak az alja. HA rá tudom húzni a külső szár tömítésére, akkor nincs gond. Ha nem, akkkor van...

X-Vert-é meg nincs megkeményedve szerencsére, csak a teteje benyomódott és pont ellentétesen áll, mint ahogy kéne. Azt majd gyorskötegelővel szoktatom a régi-új helyzethez.

Elküldve: 2011.02.15. 22:18 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Rober-to: ha egyszer el van érve egy anyag (jelen esetben gumi) akkor szerintem lehetsz akármilyen alkímista, újat nem tudsz belőle csiholni. Főzd ki szilikonzsírban. :)

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!