Téma a kerékpárút hálózatról.

1-50 (211 hozzászólás)

Elküldve: 2011.02.14. 21:11 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195
Témaindító hozzászólás:

Bármilyen kerékpárúttal kapcsolatos híreket, véleményeket és tapasztalatokat ide írjátok.

Elküldve: 2016.03.14. 21:24 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ma tekertünk egyik haverral itt a városban és azon filóztunk, hogy tatabányai szokás lehet az, hogy a gyalogosnak van kijelölve a sáv közvetlen az út mellett és az úttól távolabbi belső sáv a kerékpárosé vagy az ország más gyalog- és kerékpárútjain is így van? Ha igen akkor pedig mi lehet benne a logika - vagy egyszerűen csak a buszmegállók miatt van így mert ott muszáj kívül lenni a gyalogosnak különben nem tudna felszállni a buszra :D

Elküldve: 2016.03.12. 15:53 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@osm: Jó az öreg (szakember) a háznál. :)

Hasznos minden útmutató, s ha szerkeszthető is a térkép (nem próbáltam még), kiigazíthatjuk a földabrosz és a valóság közötti eltéréseket.

Elküldve: 2016.03.12. 12:35 osm 

  • osm avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

@XCode:A térképek hasznosak, a JOSM rövidítésű helyek (címek) azonban megpróbálnak hozzáférni a helyi hálózathoz (LAN). Nem tudom mi okból, az ilyesmi azonban gyanút kelt. Ki kellene tudni ezzel kapcsolatban az igazságot.

Íme példának egy: http://localhost:8111/import?url=http://api.openstreetmap.org/api/0.6/relation/6029760/full

Nem harap,a JOSM térképszerkesztőbe tölti le az útvonalat ha van a gépeden és engedélyezed a távirányítást: http://www.osmtippek.hu/josm/beallitasok/ugras-josm-ba/

A OpenStreetMap egy szabadon szerkeszthető és felhasználható térképadatbázis.itt találsz bővebb infót róla: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hu:Kezd%C5%91lap

Elküldve: 2016.03.11. 08:46 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@Keke: Ne bízzatok ebben a térképben annyira, az én környékemen is mutat egy olyan utat, ami az árvíz elleni töltésen van, és be van nőve fűvel sok esetben, meg földút, nem érdemes outival rámenni.

DH géppel meg mindenhol el lehet menni, út az opcionális :D

Elküldve: 2016.03.10. 21:58 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Igyekszem felvidítani az ide tévedő kerékpárosokat.

A térképek hasznosak, a JOSM rövidítésű helyek (címek) azonban megpróbálnak hozzáférni a helyi hálózathoz (LAN). Nem tudom mi okból, az ilyesmi azonban gyanút kelt. Ki kellene tudni ezzel kapcsolatban az igazságot.

Íme példának egy: http://localhost:8111/import?url=http://api.openstreetmap.org/api/0.6/relation/6029760/full

Elküldve: 2016.03.10. 21:39 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: mindig élmény a vicceidet olvasni :D Tudom, ez nem vicc de irónikus!

Elküldve: 2016.03.10. 21:36 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Nem tudom volt- e már de elég jó országos kerékpárút térkép: Kerékpárutak listája

Elküldve: 2015.08.08. 21:40 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Gyula és Kétegyháza kerékpárútjai is levizsgáztak. Szó szerint és képletesen egyaránt.

Erről jut eszembe a következő: A kerékpárutat nagy rakás kő zárja el, s egy kerékpárút vége tábla.

  • Miért van itt ez a tábla? - kérdi a kerékpáros.
  • A kövek miatt, nehogy nekik menjen valaki.
  • És miért vannak itt a kövek?
  • Azok támasztják meg a táblát!

Elküldve: 2015.05.31. 09:57 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

A minap Taksonyban jártam (kék Ibolyát láttam... az illető hölgy szemhéja lilás színben pompázott, körmei akárcsak a griffmadáré).

De nem ez a lényeg, hanem a falu kerékpárútja. A Bugyi felé vezető országút mentén alakították ki. Természetesen ez a szakasz sem tökéletes, például hol az országút egyik, hol a másik oldalán kell közlekednünk. A falu vége felé a környezet igazán szép, s ez feledteti némileg a gyengeségeket.

No de most jön a feketeleves. Ahol át kell vágnunk az országúton - három helyen is -, a párhuzamos kerékpárút kilencven fokos szögben kanyarodik az átkelőhöz, de nem ám nagy ívben kerekítve! Lépésben haladva lehet itt kanyarodni, tisztesebb sebességgel azonban az ember vagy kiegyenesíteni kénytelen az ívet, vagy elhasal. Ki először jár erre, különösképpen éjszaka, helyismeret híján alighanem rajtaveszt.

Ha megáll valaki az átkelőnél, kerékpárját nemigen tudja egyenesbe igazítani, a kecske átlósan elfoglalja az említett kilencven fokos kanyart. Következésképpen a szemben jövőnek meg kell állnia a másik oldalon vagy inkább az országúton, mivel egyik atyafi sem tudja útját folytatni a másik miatt. Magam is így jártam. Egyik oldalon egy család ácsorgott, a másikon én. Természetesen megoldottuk a helyzetet, különben még mindig ott toporognánk valamennyien, s a TB szegényebb lenne e beszámolóval.

A vasúti átjáró előtt (Bugyi felé) a kerékpárút a bal oldalról általmegyen a jobb oldalra. Azután a jobb oldalon még mintegy harminc métert kerekezhetünk, s utána vége: mehetünk a bús... országúton tovább. Ugyan mi értelme volt ennek a nyúlfarknyi szakasznak?

Javaslom főembereinknek: mielőtt elkezdenék verni a mellüket önfeledt boldogságukban egy-egy kerékpárút megépítése kapcsán, pattanjanak nyeregbe, s járják végig az általuk megálmodott szakaszt. Vagy ha ez nem megy, mert nem tudják megülni a kétkerekűt, próbáljanak az autósoknak hasonló megoldásokkal kedveskedni.

Elküldve: 2015.04.24. 08:34 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Zoltán-san: Volt szerencsém (többször is) a Budapest-Szentendre szakaszhoz. Nekem, bevallom, legjobban tetszenek a Római-part halsütödéi és lacikonyhái stb. Képzelt el, hogy az autósokat beterelik ide, s a vezetők, "a la drive-through" rendelnek: tíz deka hekket és egy alkoholmentest kérek, kisasszony! A járókelő és mulató közönség pedig táncol...

Két dolog, ami a legjobban bosszant:

1) Szórjuk a pénzt semmiért.

2) Mivel van kerékpárútnak csúfolt izé, szabály szerint azon kell haladnom. Ráadásul még az autósok is tülkölnek: miért nem mégy anyád keservébe, kétkerekű paraszt!

Ezért kívánom pokolbéli szolgálatul minden kerékpárutat építtetőnek, építőnek saját útjait.

Elküldve: 2015.04.24. 08:21 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@XCode: Ezzel pont ugyanígy vagyok én is. Kedvencem az EUROVELO 6 Szentendre felé vezető szakasza, ahol kátyúk mellett némi aszfalt is van nyomokban. Itt sokan inkább az út melletti keskeny földút sávot használják. Legalább a külföldi kerekes is tudja hogy melyik országban jár. A másik kedvencem pedig az a szitu amikor a hétvégi bringások elállják az egész kerékpárutat aztán haladj, ahogy tudsz. Székesfehérváron keresztülmenni az is szép baleset. Jártam olyan kerékpárút szakaszon ahol alig fér el két kerékpáros egymás mellett és akkor még a hírtelen megszűnő ki nem táblázott (a kerékpárút folytatásról tájékoztató tábla hiányára gondolok) szakaszokat ne is említsük.

Elküldve: 2015.04.23. 22:39 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Békés megye kerékpárútjainak némelyikét már próbálgattam. Nem vagyok túl jó véleménnyel róluk, különösen a 2-3 évnél idősebbekről. (Hozzá kell tennem, vélekedésem ugyanez az országos kerékpárút-hálózattal kapcsolatban is.)

Dicsérendő a szándék: válasszuk el a lassú és gyakorta gondatlan kerékpárosokat az autóforgalomtól. Mindez jó kezdeményezés lenne, ha... Magam is szívesebben közlekednék kerékpárúton, ha:

[1] Legalább ugyanazt az útminőséget (alapozás, burkolat, biztonságos vonalvezetés) kapnám, mint a gépjárművek vezetői. Elvégre adófizető vagyok magam is, a pénzemért (elvben) ugyanaz járna, mint a nevezetteknek.

[2] Legalább oly iramban haladhatnék kerékpárúton, mint az úttesten.

[3] Nem kellene állandó veszélyben éreznem magam (lakott területen) a beláthatatlan kereszteződések, a kerékpárúton andalgó gyalogosok stb. miatt.

[4] Rám bíznák, hol akarok haladni, hol érzem magam nagyobb biztonságban: az úttesten vagy a kerékpárúton.

Sok teendő van még ezzel kapcsolatban szerelmes országunkban. A gyengén sikeredett kerékpárutak tervezőinek, kivitelezőinek stb. pedig jókívánságaimat küldöm e helyről is: járják útjukat az idők végezetéig ama utakon, melyet megálmodtak nekünk.

Elküldve: 2015.04.23. 22:15 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@ArtWolf: Egy szóval sem tiltakozok, mert kedvencem a Kiskunság. A nevezett nyúlfarknyi szakasz jelzője lehetne talán "vadregényes".

Elküldve: 2015.04.23. 22:06 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@XCode: Nem csak az a 4,5 km hosszú szakasz, hanem egészen Fülöpjakabtól, Jakabszállás, Orgovány, Izsákon keresztül gyönyörű. Három éve ezért a szakaszért volt érdemes eltekerni Szentesről Fonyódra (meg persze a Balaton miatt) :)

Elküldve: 2015.04.23. 20:39 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Az Alföld legszebb kerékpárútját fedeztem fel a minap. Az Izsák és Kisizsák között húzódó, mintegy 4,5 km hosszúságú szakasz a kertek alatt kanyarog, távol az országúttól. Izsákon a vasútállomás felé kell letérni a fő útról. A kerékpárút a Vasút utca és a Mező utca találkozásánál kezdődik, s Kisizsákon, a faluközpontban (kocsma, templom, vegyesbolt) ér véget. Az izsáki homokbuckást is érinti, de sajnos nem vág át rajta. A buckás vidék pedig nem mindennapi látvány: 110-120 m magas homokhalmok is akadnak. Megszemlélésük megér egy kis kitérőt. Nyáridőben a közép-ázsiai sivatagot idézi.

Elküldve: 2015.03.08. 15:52 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Szigetdűlő középső útját birtokba vették az autósok. Elhúzták a betonakadályt az út elejéről, s most kedvük szerint közlekednek a kerékpárúton. Jómagam békés természetű vagyok, s mondom: ám tegyék, megférünk. Néhány embertársunk azonban nem elégszik meg ennyivel. Például felhordják a sarat, nem keveset, a kerékpárútra. Értem az üzenetet: Fene egye a más macskáját, csak a miénk tartsa fel a farkát.

Elküldve: 2015.02.28. 18:50 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Végre találtam egy szánk íze szerint való értekezést a kerékpárutak tárgyában. Meggyőződésem szerint el kell telnie még egy-két századnak, mire szittya hazánkban is hasonlóképpen gondolkodnak a döntéshozók. Majd ha a verebek kardot rántanak...

Elküldve: 2015.01.13. 18:11 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Újabb hírek az Eurovelo 6 soroksári szakaszáról. Közvilágítást szereltek fel a Szigetdűlő középső útja nevű kerékpárút mentén. Minden ötvenedik méterre jut egy lámpaoszlop, illetve világítótest. Ezzel talán kissé túllőttek a célon. Alighanem száz méterenként is elegendő lenne egy-egy lámpa. (Akkor viszont - gondolom én - nem lenne elég drága a beruházás...)

A nevezett szakasz, illetve a kerékpárút a Ráckevei-Duna egykori árterületén halad keresztül. A hajdani öntésterület jórészt kanadai aranyvesszővel, csalánnal, bodzával, gyepűrózsával, nádtippannal stb. benőtt ciheres. Van itt egy kisebb ültetett erdő (kőris, nyár, fekete dió stb.) is. Imitt-amott feltűnik egy tanya vagy kaliba, egyébként azonban lakatlan vidék. Jómagam nem hiányoltam a világítást, sőt szerettem itt sötétben is bóklászni, hallgatni a tücsköket, meglesni a csillagokat stb. Ez sajnos félig-meddig elveszett.

Meglehet, a világítás felszerelése összefügg egy itt történt bűnesettel. Tüntettek is az itt lakók, féltvén biztonságukat. Talán a világítást is ők harcolták ki. Most majd fizethetik a villanyszerelőt és a villanyszámlát... (Ki miben vétkezik, abban bűnhődik.)

Egy tréfa is eszembe jutott az ésszerűtlen költekezésről: - Rabbi! Miért rendeltél evést-ivást, vigasságot, mikor a falunak nincsen jószerével semmije? - Hadd lássa az Úristen, hogy nem csak levegőből élünk.

Elküldve: 2014.08.21. 19:51 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Elkészült az Eurovelo 6 alább emlegetett szakasza. Sajnos csak a (volt) Laji csárda környékén lehet aszfalton kerekezni. Ennyire jutott pénz az idén. Van beton szegély, aszfalt burkolat, külön járda, táblaerdő: behajtani tilos, egyirányú utca, zsákutca és a többi. Hozzá még világítás is. Láthatjuk (este is), milyen lesz, ha majd elkészül az út Dunaharasztiig. Nekünk épül, a mi pénzünkből. Egyelőre a Zöld Béka fenekéig (bocsánat: vendéglőig) sem futja. A Laji csárda meg bezárt. Oly jól ment a tulajdonosnak, lehúzta a redőnyt, hóna alá vette a pénztárat, s letelepedett Fidzsin. Ha még vár egy évet, láthatta volna az európai színvonalú kerékpárutat. Ennél alább ugyanis nem adjuk.

Fényképeket készítek majd, ha érdemes lesz elővenni a gépet.

Elküldve: 2014.07.19. 23:58 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Egy szép bemutató a Tatabánya- Tata kerékpárútról: Szendrei Gábor blogja

Elküldve: 2014.06.26. 12:50 dap 

  • dap avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@Knight_: A következő oldalon még láthatsz pár példát, hogy az OSM térképadatok mennyire változatosan jelenhetnek meg: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Grin/bookmarks/hu

Mind-mind ugyanaz az adatbázis, csak a megjelenítési forma más.

Elküldve: 2014.06.26. 12:19 dap 

  • dap avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@Knight_: az http://opencyclemap.org/ pontosan ugyanazokkal a térképi adatokkal dolgozik mint az http://merretekerjek.hu/ szóval egyesítve vannak azok a bizonyos erők (most először, köszönhetően az OpenStreetMap-nek).

Elküldve: 2014.06.26. 11:45 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@dap: Én eddig ezt a térképet használtam : http://opencyclemap.org/ . Ezek szerint az OSM-et érdemes inkább? Egyáltalán miért van két féle, miért nem egyesítik? :D

Elküldve: 2014.06.25. 19:52 dap 

  • dap avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

Sziasztok,

Indítottam egy új nonprofit kerékpáros térképet és útvonaltervezőt a http://merretekerjek.hu/ címen, ami a közösségileg szerkesztett OpenStreetMap világtérkép adataira épít.

Egész jól áll országos szinten is, de azért vannak hiányosságok, ha esetleg hibát, hiányosságot látsz benne, szívesen javítom vagy javíthatod magad is az OpenStreetMap-en keresztül. Az OSM lehet az első egységes országos és európai kerékpárút adatbázis, szerintem érdemes beletenni amink van. :)

Az oldalt folyamatosan fejlesztem, szóval egyéb javaslatok is jöhetnek a felülettel, megjelenítéssel kapcsolatban.

Bocs ha alkalmatlankodtam.

Elküldve: 2014.06.25. 08:14 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: 200 méter nem túl sok :) Komárom- Esztergom Megyében is elég komoly fejlesztési tervek vannak: kerekparutat-terveznek

Elküldve: 2014.06.18. 23:29 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Ahogy a tréfa mondja: van egy jó és egy rossz hírem.

Elkezdték az Eurovelo 6 egyik szakaszának építését Soroksár és Dunaharaszti között, a Ráckevei-Duna partján. Egyelőre a Laji csárda környékén munkálkodnak. Mintegy 200 méteres szakasszal készültek el, félig-meddig. Az út alapozása beton, s rá aszfalt kerül majd. Nekem úgy tűnik, az idén már nem is telik többre.

Az út nem túl széles, és osztozni kell majd rajta a közlekedés többi résztvevőivel. Eddig nem volt itt jelentős autóforgalom, ha azonban elkészül majd a teljes, mintegy 4 kilométeres szakasz, ez alighanem másként lesz.

Elküldve: 2014.05.23. 15:16 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

A főváros és Battonya között kerékpároztam a közelmúltban. Az utat, Budapesttől Csongrádig, korábban már ismertettem. Következzen most a Csongrád és Battonya közötti szakasz leírása.

Csongrád városa előtt és után ráakadhatunk egy-egy rövidke, de tűrhető minőségű gyalogos-kerékpárútra. Az autósok is számon tartják ezeket, s ha valaki időben nem tér le a 451-es útról, dudálnak és mutogatnak neki. Szerencsére intézkedni nincsen joguk, különben helyben felkoncolnák a szerencsétlent. A belvárost kerülje, ki teheti. A városi kerékpárutak minősége éppenséggel nem lenne rossz, persze akadnak járókőből kirakott szakaszok is, de osztozni kell rajtuk a gyalogosokkal stb. Használatuk csak kényelmesen szemlélődő utazóknak ajánlott.

A Tisza irányába egy darabig a Csongrádi-holtág és a vasúti töltés mentén kerekezhetünk, a Tisza hídját azonban csak kerülővel, vagy a 451-es úton érhetjük el. A szóban forgó kerékpárút talán ha két telet megért, de máris roskadozik: alapozását helyenként elhordta az esőzések nyomán lezúduló víz, burkolata repedezik. Szegélyét ellenben ékesíti pipacs és búzavirág. A sokféle növény jelenléte kimondottan hasznos: gyökérzetük egyben tartja az alapot.

A Tisza-híd és Szentes között a folyó töltésének koronáján kell közlekednünk. Az út jó, a kilátás remek. Szép időben, munkaszüneti napokon azonban gyalogosok és kerékpárosok rajzanak itt nagyobb számban. Többségük nem igazodik semmiféle szabályhoz, s olyképpen mozog, mintha egyedül lenne a világegyetemben.

Szentes kerékpárútjait jobb elkerülni. Egy részük járókővel van kirakva, más részük a részeg járásához hasonlatos: az utca egyik oldaláról átvezet a másikra, s azután vissza stb. Hozzá még nyüzsögnek rajta a gyalogosok. Mindenesetre a helyzet jobb, mint a fővárosban. Itt jobbára meghallják a csengőt.

Szentes után elfogynak lassan a kerékpárutak. A nagyobb városokban, falvakban felbukkan egy-egy nyúlfarknyi szakaszuk. Jobbára a települések központjában találkozhatunk velük, onnan a temetőig vezetnek, a tehenészetig, esetleg a távolabbi tanyákig. Minőségükkel meg voltam elégedve. Hozzá kell tennem azonban, egyetlen ilyen utacska sem régebbi 2-3 évesnél. Sokukat már javították, s nem a legszerencsésebben. A nagyobb réseket betonnal, esetleg aszfalttal kiöntik, fekvő rendőrök sorozatát alakítván ki ily módon. Sajnálattal kell megállapítanom: szórjuk a pénzt - semmiért. Vezetőink ünnepélyesen átvágják az avató szalagot, s azután eszi a fene kerékpárútjainkat, meg a rajta közlekedőket.

Egész úton nincs egyetlen kiépített pihenőhely sem, ahol leülhetne az ember kifújni magát stb. Szerencsére több faluban is akad park, játszótér, néhány pad. (Asztalka, ahová rakodni lehetne, azonban egy sem). Újabban terjed a szokás: a kerékpárt nem engedik be eme pihenőhelyekre. Szerencsétlen gyalogosoknak is beléptető kapukon kell átverekedniük magukat. Ilyenkor mindig eszembe jut: mivé lesz a szittyák országa? Ha így megy, tyúkudvarban fogunk élni, s műfűvel bírnak rá bennünket a szapora tojásrakásra.

Elküldve: 2013.11.02. 22:16 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Üdv! Rég jártam már erre.

ArtWolf köszönöm a képeket, nem mindennapi kerékpárút lesz az. A szélére korlátot építenek vagy csak simán bele lehet esni a patakba? XCode, milyen idilli állapotokról számolsz be az Alföldről. Ott minden megvan amire az ember vágyik/ vágyna: nyugalom, kevés autó, tisztelet az emberekben egymás iránt...

Pár hírem nekem is van Tatabánya- Tata térségéből: Az Általl-Ér Völgyi Tata- Vértesszőlős- Tatabányát összekötő kerékpárút elkészült (igaz még a hivatalos átadásra nem került sor). Valamint épül egy Tatát Szomóddal összekötő kerékpárút is. Kicsit keskeny az aszfaltcsík de jó. Ma voltam megnézni, egy hídnak a korlátját hegesztették éppen. Már csak a hídon kell aszfaltozni és kész.

Elküldve: 2013.09.15. 10:51 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

Egerben csináltam pár képet az épülő patak menti kerékpárútról, hááááát...

Elküldve: 2013.09.03. 22:25 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Budapest és Csongrád között két keréken kellemes élmény pedálozni.

A fővárostól Kiskunlacházáig némi kerülőt kell tenni, a nagy forgalmú utakat elkerülendő.

Azután mellékutakon Kiskunlacháza, Kunszentmiklós, Szabadszállás, Izsák, Orgovány, Jakabszállás, Kiskunfélegyháza útvonalon gyér forgalomban közlekedik az ember. Az autósok kikerülnek, mert alig van szembe jövő jármű. Az utak állapota jó. Nagyobb településeken mindenütt van kerékpárút, ráadásul jó minőségű. A gyalogosok száma sehol sem jelentős. Izsákon tapintatosan csöngettem egyet, s megtörtént a csoda: az emberek udvariasan félreálltak, elengedtek.

Jakabszállás és Kunszállás között kiváló minőségű kerékpárút húzódik. Aprócska település mindkettő, a járműforgalom nem nagy, mégis gondolnak a kétkerekűekre.

Kiskunfélegyháza és Csongrád is tűrhető minőségű kerékpárúttal rendelkezik. Ellenben a két várost összekötő három számjegyű főút forgalma jelentősebb. Hét vége lévén, a forgalom mégsem volt jelentős.

Egyetlen dolgot hiányoltam. Egész úton nincs egyetlen kiépített pihenőhely sem, ahol leülhetne az ember fia szusszanni egyet, esetleg elkölthetné ebédjét. Néhány faluban van kis liget, néhány pad, ezeket megtalálni azonban többnyire nem egyszerű.

Elküldve: 2013.08.08. 20:19 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Most nézem ilyen áron nem is lehetünk türelmetlenek mert a böngésző teteje ezt írja a cikknél: "480 forintos beruházás keretében épül a kerékpárút" :D Mit kapunk 480 forintért a mai világban? - kerékpárutat!

Elküldve: 2013.08.08. 20:16 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Megjelent egy cikk a Tatabánya- Tata kerékpárútról a megyei hírportálon: Biztonságos út a kerékpárosoknak Az átadási időt ezek szerint megint kitolták, így már 2014 Januárra. Egy ideje nem jártam arra de egy tatai fórumon olvastam, hogy a Derítő- tó mögötti kitúrt szakaszt is lealapozták sóderral. Holnap vége a kánikulának, a jövő héten lecsekkolom :)

Elküldve: 2013.07.12. 22:08 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ma ismét végigjártam a Tata- Tatabányát összekötő épülő kerékpárút nyomvonalát. Pár új képet is készítettem: Galéria 2013.07.05-én olvastam a kérdést egy tatabányai fórumon: "Nem tudja valaki miért állt le a TB-Tata közötti kerékpárút építése?". Valóban leállt... Munkások sehol, eddig minden nap a tatai Fáklya útnál voltak láthatóak. Talán megunták, hogy hónapok óta mindig a parkoló részt építik és a zúzott kő alappal is talán még egy kilóméterre sem haladtak ezért inkább elmentek nyaralni? Esetleg inkább elmentek Tatabányára városon belül építeni? (Mert ott legalább épülnek a kerékpárutak.) A másik lehangoló élmény, hogy a június 25-én helyére beemelt Által-ér híd már most megrongált állapotban van (kép a galériában).

Elküldve: 2013.07.07. 13:48 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Később eszembe jutott: nem bizonyos, hogy a térképen megjelenő útvonal az általam küldött adatokon alapul. Véletlen egybeesés is lehet az ügy mögött. Erre utal az is, hogy Dabas bringaútja nem jelent meg, pedig az is benne volt a csomagban. Így jár, aki túl nagy jelentőséget tulajdonít saját tevékenységének...

Elküldve: 2013.07.07. 13:28 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Békési utam nyomvonala megjelent a Kenyi térképen. Ellenben Felsőbesnyő-Dabas kerékpárútja továbbra is jelöletlen. Úgy látszik, a fiúk a bányában dolgoznak...

Elküldve: 2013.07.07. 12:54 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Érdekes ambíciókkal íródott cikket találtam Esztergom kerékpárútjairól: Kerékpárutas körkép Persze minden város lakóiban meg van a kerékpárutak épülése iránti igény de ismerve Esztergom elmúlt években történt lepusztulását (a helyi buszjáratok megszűnése, a fürdő bezárása, sokszor a közvilágítás hiánya) most ez lehet a legkisebb gondjuk.

Elküldve: 2013.07.07. 12:43 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Jól írtad: a KENYI egy kirakat! Az EuroVelo útvonalak és a nagyobb tavainkat körülvevő kerékpárutak vannak rajta jelölve. Az is kirakat, hogy küldj be útvonalat és felteszik mert senki nem foglalkozik vele de még a küldött üzentemre sem kaptam választ hónapok óta (ezen nem lepődtem meg). Ez egy külföldi turistának nagyjából elég is de nekünk nem.

Elküldve: 2013.07.07. 10:41 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Ha te is felfedezel egy szakaszt, nyugodtan kezd el a térképet. Javítani nem tudom, hogy lehet a nyomvonalat de én inkább törölni fogom és újra rajzolom. Ezért is érdemes szakaszokra tagolni és utcánként külön rajzolni. Nézd majd meg, ha egyetértesz a színjelöléssel akkor azt is egységesen használjuk: TTatabánya, Tata, Vértesszőlős kerékpárút hálózata

Elküldve: 2013.07.07. 10:36 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Nekem előny az, hogy ezeket az utakat használni szoktam. Tatabányán még 3 szakaszt ellenőriznem kell: az egyiket már lehet átadták a forgalomnak (Összekötő út), a Huba Vezér úton épül egy szakasz és a Főt téren is. Tatán a Ring úton is gyanús, hogy van egy pár száz méteres szakasz. Ezeket ellenőrizni fogom. Jól írtad, hogy "Tatabánya ellenben épül, szépül" de igazán nyugodtak akkor leszünk ha a térképen a középen látható piros szakaszt legalább átszínezhetem kékre! :)

Elküldve: 2013.07.06. 04:42 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Rajzolni már tudok. A pontosság azonban megkívánja, hogy ellenőrizzem a dolgokat. Be kell járnom a helyszíneket: pontosan hol kezdődik és végződik a kerékpárút stb. Míg ennek végére érek, nem kevés idő eltelik. Lakóhelyemen nincs bringaút, Budapest viszont nagy falat nekem (no meg a fővárosról van térkép, nem is egy). Más dolog országot járni, s más dolog térképet rajzolni - ez eddig nem volt ily világos. Tatabánya ellenben épül, szépül... :)

Elküldve: 2013.07.05. 23:48 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Sikerült valamit összehozni? Nekem már alakul :) TÉRKÉP

Elküldve: 2013.07.05. 06:43 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Igértem, hogy lefotózom a hidat, még nem volt rá időm de itt láthatjátok: híd

Elküldve: 2013.07.03. 22:19 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Ígéretes! Próbálkozok vele. Kissé aggaszt, hogyan lehet javítani, de majd csak rájövök.

Elküldve: 2013.07.03. 22:11 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Rajzoltam is egyet amit pontosan ismerek:

Tatabánya kerékpárútjai

Csak simán kattintunk és letesszük a pontokat. Biztos lehet vele érdekesebb térképeket is rajzolni például: más színnel húzni a kerékpárutakat, a gyalog- és kerékpárutakat és kerékpár sávokat. A többi kerékpárutat pontosan meg kell néznem hol kezdődik és hol ér véget mert az egyiket néztem az utcakép nézetben de nem találtam az egyik végén a táblát.

Elküldve: 2013.07.03. 21:50 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Az a 2011-es állapot csak az amit feltöltött az aki készítette. Ettől mi még tudunk friss térképeket rajzolni. Még én is csak próbálkoztam vele régen de nem sokra jutottam. Kell hozzá egy google regisztráció. Ezzel be kell lépni a google maps-ba. Ott valahogy tudunk saját térképeket készíteni. Lehet, hogy kml-t fel is lehet tölteni de ott meg is lehet rajzolni. Azt nem tudom, hogy lehet olyan többféle színű nyomvonalat rajzolni mint ott is van a székesfehérvári térképen. Kipróbálom, ha valamire rájövök majd írok. Szerintem ha nem aktív a KENYI így kell boldogulnunk. Biztos sok embernek segít akik kerékpárral ellátogatnak a környékre esetleg több napra is. Hozzá is kezdek a munkához, úgy sincs kedvem aludni :)

Elküldve: 2013.07.03. 14:46 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: A KENYI valószínűleg nem több mint kirakat: íme, nem a semmire költöttük a pénzt. Talán majd lesz egyszer belőle valami.

A Google adatai kissé avultak (2011. október), ámbár a kerékpárutak sem épülnek túl nagy iramban. Hogyan lehet hozzájuk adatot eljuttatni?

Elküldve: 2013.07.03. 09:08 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: A KENYI -re feltölteni reménytelen. Találtam egy ilyet: Székesfehérvár kerékpárút hálózata Lehet hasznos lenne ha így rajzolnánk meg a kerékpárútakat.

Elküldve: 2013.06.27. 17:05 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Kerékpárutak Gyáltól Békéscsabáig, az 5-ös, illetve 44-es számú fő közlekedési út vonalát követve.

Gyál bringaútja csupán 700 méter hosszú. Minősége megfelelő. A Kisfaludy és az Ady Endre utca között hat utca keresztezi. A mellette húzódó járdán sok a gyalogos, jut belőlük a bringaútra is. Közlekedni itt nem élvezet. Kerülje, ki helyismerettel bír.

Felsőbesnyő-Dabas úgynevezett kerékpárútja (valójában járda) kb. 9 km hosszú. Majdnem teljes hosszúságában járókőből van kirakva, és a gyalogosokkal kell osztozni rajta. Számos veszélyes kereszteződés, kapubejáró, autóbuszmegálló stb. tarkítja. Kinek nincs dolga Dabason, kerülje a várost. A régi Kecskeméti út kellemes kitérő.

Kecskemét bringaútjai változó minőségűek. A frissen építettek jók, az 1-2 évnél idősebbek többsége pocsék. A főbb utak mentén behálózzák majdnem az egész várost, sőt a külterületekre is elvezetnek. Többségük gyalogjárda gyanánt is szolgál.

A 44-es számú főúton kerékpározni félelmetes élmény. Ahol van kitérő, nem is engedik meg a kétkerekűek közlekedését. Kecskemét után Szentkirály felé kell kerülni, onnan Lakitelek felé, s fel a Tisza hídjára. Ezen a szakaszon nincsen kerékpárút, kivéve magát a hidat. Tiszakécske felé akad kitérő, a Tiszán kompátkelő.

Lakitelek és Cserkeszőlő között lehet közlekedni a 44-es úton. (A KENYI térképe szerint tilos.) Cserkeszőlőn a járdára terelik a kerékpárost. A gyalogjáró siralmas állapotú.

Cserkeszőlőtől járható bringaút vezet Kunszentmártonra. Onnan Öcsödre azonban kétkerekűnek tiltott gyümölcs a 44-es út. Kerülőút pedig nincsen. A Körös gátja száraz időben elvben járható. Ki is próbáltam, de néhány száz méter után feladtam.

Öcsödtől kezdődően minden településen leterelik a bringást a főútról. Mellékutakra, járdára, kerékpárútnak csúfolt izékre.

Szarvas a kerékpárosok Mekkája. Akadnak jó minőségű kerékpárutak, de rosszak is. A bringaút szinte mindenütt járdaként is szolgál.

A Szarvas, Csabacsűd, Kondoros útvonal végig kerékpárúton vezet. A legtöbb szakasz járható, lakott területen azonban (nem jöttem rá, miért) az utak állapota siralmas. A gyalogos forgalom ellenben elhanyagolható.

Kondoros és Békéscsaba között részben jó minőségű bringaúton közlekedhetünk (idén építették). Kondoros határa után azonban a főúton kell hajtani.

Békéscsaba úthálózata Kecskemétéhez hasonlatos (lásd ott), a kerékpárutak többsége azonban csapnivaló.

Kalandos utazás Budapestről Békéscsabára bicajjal hajtani. Négyszer vagy ötször szorított le kamion a 44-es úton. Egyik alkalommal kinyújtott kezemmel elérhettem volna a kocsi oldalát. A teherautók általában kikerülik a bringást, ha van erre mód. A kamionosok többsége azonban nem lassít senki kedvéért: ha szembe jön valami jármű, a vezető különösebb aggályok nélkül húz el a bicajos mellett.

A kerékpárutak többségét pedig kár volt megépíteni. Láthatóan addig jók, járhatók, míg elöljáróink ünnepélyesen átvágják az avató szalagot. Felújításnak csupán két helyen láttam nyomát. Az egyik helyen az útburkolatot díszítő hatalmas repedéseket betonnal öntötték ki, ami persze télen szétfagyott. A másik helyen a keresztirányú repedéseket töltötték fel aszfalttal, fekvő rendőrök sorozatát alakítván ki ily módon. Néha lekaszálják az út mentén tenyésző növényzetet, kb. ennyiből áll a karbantartás.

Elküldve: 2013.06.24. 07:04 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: "Amivel ellenben nem tudok megbékélni: Nem lopok fát, nem szemetelek, nem szántom fel az erdei utakat, nem bántok sem növényt, sem állatot stb., mégis egy kalap alá vesznek a betyárokkal."

Ahogy korábban írtad: "sokan vagyunk kis helyen" ennek ez is a hátránya, hogy mindig a normálisak szívják meg a szarházi emberek miatt. Ez érthető mert ők többen vannak mint a normálisak. Sokan nem is tudják már, hogy mit cselekszenek csak ösztönösen teszik. Részben kapcsolódik ide egy sztori: multkor parkolóban ülltem az autóban, a mellettem lévő autóba beüllt egy 60 év körüli pár. A nő az anyós ülésen megevett valami csokit és kidobta a papirt a félig letekert ablakon. A csoki papír rátapadt az üvegre. Próbálta leszedni de ott töketlenkedett. Gondoltam, hogy kiszállok és segítek neki: leszedem és visszaadom a kezébe és megmondom, hogy egye meg ezt is vagy vigye haza de gondoltam inkább nem fogom meg más összenyálazott szemetét.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!