Téma a kerékpárút hálózatról.

51-100 (211 hozzászólás)

Elküldve: 2013.06.23. 18:30 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Tulajdonképpen nekem már mindegy... Öreg vagyok stb.

Jómagam sosem hallottam turistaúton elgázolt gyalogosról. Ennek ellenére lehettek ilyen esetek, különben nem tiltanák jelzett úton a közlekedést.

Amivel ellenben nem tudok megbékélni: Nem lopok fát, nem szemetelek, nem szántom fel az erdei utakat, nem bántok sem növényt, sem állatot stb., mégis egy kalap alá vesznek a betyárokkal.

Elküldve: 2013.06.23. 18:21 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Nem kell sötéten látni, mert akkor sötétséget hozunk saját magunkra! Összességében nem néz ki rossznak a törvény csak a turistautas részét nem értem: ti hallottatok már olyat, hogy kerékpáros elütött turistákat? Én nem, ezért nem értem ennek mi az alapja. Olyan történt itt nálunk, hogy a Gerecse 50 gyalogtúrán elütöttek gyalogos túrázókat ami töréssel végződött. Ekkor tiltották ki a bringásokat a Gerecse 50 teljesítménytúráról. Egyébként is ha tudjuk, hogy szervezett gyalogtúra megy valamerre illik elkerülni mint ahogy illik elkerülni ha valamerre rally verseny pályabejárása van.

Elküldve: 2013.06.23. 16:54 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: A dolgok szokásos elintézése ez.

Nem véletlenül látok sötéten. Az idei év tavaszán például a nagyjából Vasadtól Nagykőrösig terjedő erdőkben megtiltották minden idegen jármű közlekedését. Nem egészen ok nélkül, pl. fát loptak, szemetet hordtak ki. A betyárok elsősorban autóval közlekedtek, de motorral, kerékpárral és kézikocsival is helytelenkedtek. Némelyik úton még lehet közlekedni, lehajtani róla azonban már nem.

A budai hegyekben sem mehet a bringás amerre akar. Jószerével már a gyalogos sem. Mindenütt akadályokat állítottak, kerítéseket húztak stb. Fakitermelés idején eltorlaszolják az utakat. És így tovább. A lényeg: egyelőre eltűrik a látogatókat, de nem szívesen. Ha növekszik a terhelés, kitiltanak mindenkit. Vagy fizetni kell a belépésért, mint például Horvátország bizonyos helyein.

Elküldve: 2013.06.23. 16:50 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@perelli: és én is, természetesen.

Elküldve: 2013.06.23. 16:49 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Keke: Eddig ott szabadott, ahol külön engedték, most meg ott szabad, ahol nem tiltják külön. Csak úgy az erdő közepén meg semmiképp most sem. Legalábbis Eisenkrammer Károly én is így értem:

http://bikemag.hu/magazin/hirek/megszavazta-az-erdotorveny-modositasat-a-parlament-jovunk-egy-sorrel-a-lovasoknak

Elküldve: 2013.06.23. 16:39 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Eddig elvileg nem bringázhattunk az erdőben csak a kijelölt turista utakon. Most bringázhatunk az erdőben csak ne zavarjuk az erdészeti dolgozókat. Ez jó dolog. Az viszont egy baromság, hogy a jelölt turista utakon nem kerékpározhatunk, az erdőben leginkább a turista jelzések alapján tudunk tájékozódni. Másrészt akkor most tervezgesse az ember hol tud kikerülni turista utat? Még ha szervezett gyalogtúra zajlik akkor megértem de ezen kívül elférnek a gyalogosok és a kerékpárosok egymás mellett mert nem találkozni nagy tömegekkel az erdőben.

Elküldve: 2013.06.23. 13:29 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Míg csak néhány ezren kerekeztek, ilyesmire nemigen figyeltek. Jelen időkben azonban, különösen nyáron, már nagyságrenddel többen tekernek. Ezzel együtt nő az összeütközések száma is kerékpárosok és gyalogosok, kerékpárosok és erdészek stb. között. Szükségképpen a bicajosokat megrendszabályozzák.

Legegyszerűbb tiltani, következésképpen a világ először ebbe az irányba mozdul. Tiltják a kerékpározást erdőben, turistaúton, járdán, nagyobb forgalmú úton stb. Világosan kirajzolódik, mit tehet a kerékpáros: maradjon kizárólag a neki kijelölt területen. Utazzon otthonától a boltig, kocsmáig stb. és vissza. Ne menjen egyáltalán olyan helyre, ahol az autósokat, vadászokat, fakitermelőket, vadat, halat, s mi jó falat, zavarná tevékenységükben. A terület tulajdonosainak és bérlőinek (nem számít magánszemélyekről vagy akár a magyar államról van szó) terhes minden betolakodó. A munkásokat, vendégeket stb. is csak a haszon reményében tűrik el. (Az égen sem Nap, aranytallér ragyog...) Mellesleg, egyre növekszik azon helyek száma, ahol a gyalogos megjelenése sem kívánatos.

A második lépésben, ha már a kétkerekűeket s egyebeket sikerült nagyjában-egészében a "kívánt mederbe terelni", következik a sebességhatárok csökkentése, és nem sokkal ez után az adóztatás: üzemben tartási díj, biztosítási díj, kerékpárút-adó, tekerési illeték stb. Mindezen intézkedések, meggyőződésem szerint, nincsenek már túlságosan távol.

Ez a hátránya, ha sok ember zsúfolódik össze viszonylag kis helyen: csökken a szabadság mértéke.

Elküldve: 2013.06.23. 11:27 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Érdekes dolgot találtam: a törvényalkotók megint keverik a sz@rt. Eddig nem bringázhattunk erdőben, ezután nem bringázhatunk turista úton kivéve ahol külön jelölik. Nem bringázhatunk magán erdőben bla-bla-bla... Hogy is van ez?

Elküldve: 2013.06.21. 22:04 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ma eltekertem az Által-ér mellett és észrevettem, hogy már kész a kerékpárút hídja. Egy gyönyörű szép fahidat építettek! Nem volt nálam fényképező, majd lefotózom hétfőn.

Elküldve: 2013.06.19. 15:49 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@torpenewl: Ha elolvasod a Hálón keringő híreket, éppen annyit tudsz, mint bárki. Például.

Ismerve a bizottságok stb. működését, kevéssé valószínű a gyors befejezés. Alighanem a legfiatalabbak is szakállt eresztenek, míg Salgótarjántól Szolnokig kerékpárúton pedálozhatunk. Valószínűbb a szakaszos építkezés. Előbb elkészülnek a nagyobb települések bringaútjai, azután a kisebbeké, s közben a településeket összekötő szakaszok egyike-másika. Az építkezések eddig ezt a gyakorlatot követték, vélhetően ezután is így lesz.

Elküldve: 2013.06.19. 15:21 torpenewl 

  • torpenewl avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

Tud valaki a Zagyva menti kerékpárút építéséről? Lesz belőle valami?

Elküldve: 2013.06.17. 22:18 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ma jöttem Tatáról Tatabányára az épülő (épülgető) Által-ér völgyi kerékpárút nyomvonalán. Még végig földúton mert az aszfaltozást sehol nem kezdték még el. Azon tanakodtam útközben, hogy a teleszkópom eléggé felkeményedett, biztos a nagy meleg az oka (ez az első nyara a Rebának nálam, tavaly ősszel szereltem fel). Már a tatabányai vége előtt fényképeztem, amikor egy bringás megállt mellettem és megkérdezte: "Mikor van az átadási határidő? Lesz ebből valami? Elég lassan épül." Igen lassan épül vagy esetleg mi vagyunk türelmetlenek? :) A tervek szerint szeptemberben adják át és a Tatabánya Városi Kerékpáros Nap (szeptember 21.) programja között szerepel a "Teljesítménytúra az Által-ér völgyi kerékpárúton" nevű rendezvény is. Visszatérve: a bringás elmondta, hogy minden nap közlekedik a két város között és az 1-es utat szokta használni... osztotta a véleményem, hogy nem túl optimális kerékpározásra. Most eljött a földúton de nem fog rajta menni amíg nem lesz kész, most is szétrázta az út. Érthető mert merev villás kerékpárral volt.

Elküldve: 2013.06.17. 20:15 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Keke: nem tudom miért nem fényképeztem le, és nem is leszek arra mostanában... Meg kellene kérni egy egri kollégát!

Elküldve: 2013.06.17. 20:14 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Itt a jó link: KÉPEK

Elküldve: 2013.06.17. 20:12 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@ArtWolf: Milyen hosszú lesz az egri kerékpárút? Esetleg képeket is készíthetsz róla. Itt a galériám az Által-ér völgyi kerékpárútról ha valakit érdekel: Képek

Elküldve: 2013.06.15. 09:56 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

Tegnap megnéztem Egerben az épülő bicikliutat a patakmederben. Hááát... Iszonyatosan rövid, sétálva sem volt több 5 percnél az idő, amíg végigmentem mellette, így nem tudom, mennyi értelme lesz... Bár biztos fless lesz a patak mellett kerekezni...

Elküldve: 2013.06.13. 06:37 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Tatabányán a ságvári úti kerékpárút már elkészült az OMV benzinkútig, már a teszkó felé tartó szakaszt építik. A Győri út és Komáromi úti kerékpárútakat összekötő szakaszt amikor legutóbb láttam már csak pár száz méter hiányzott belőle. Ezen kívűl van valami mozgolódás a Huba vezér utcán is ami a Rákóczi Ferenc uti szakaszt fogja összekötni a Komáromi úttal.

Elküldve: 2013.06.06. 20:22 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ezek nem tökölnek :D Biciklizők az áradatban

Elküldve: 2013.05.23. 17:45 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Valóban hasznos tudnivalókat tartalmaz. Kesergéseim nem is erre vonatkoznak. Mivel azonban nem szállhatok szembe a világgal, bánatomat - akár a Király - dalban mondom el...

Elküldve: 2013.05.23. 17:36 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Alapvetően ez a mikor alkalmatlan kerékpározásra az úttest rész nem teljesen korrekt de legalább tudjuk mik a jogaink. A többi része a cikknek viszont nagyon hasznos. Például: 1-2 éve láttam, hogy szemben kerékpározott egy nő az egyirányú utcában és az autós kikiabált neki valami nyomdafestéket nem tűrő mondatot, erre a nő visszakiabált, hogy "tanuld meg a kreszt". Eddig azt hittem a nőnek volt igaza mert akkoriban a média is felfújta, hogy változik a kerékpáros kresz pl.: mehetnek egyirányú utcában szemben is kerékpárosok" igen ám de azt nem tette hozzá, hogy csak akkor ha ezt kiegészítő tábla is jelzi. Most már tudom, hogy ott nincs kiegészítő tábla és bár a hangnemben nem de az elvben igaza volt az autósnak.

Elküldve: 2013.05.23. 11:00 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@johnny336: Nyilván más a négykerekű, illetve az egy nyomon haladó jármű, habár megítélésük a KRESZ szerint egyforma. Amerre a figyelmet irányítani kívántam: a rendőrségnek van iránymutatása, hogyan járjon el vitás esetekben. Ha a kerékpárút melletti úttesten bicajozok, és elkapnak, nem hivatkozhatok a rossz minőségű, balesetveszélyes bringaútra, az ott közlekedő gyalogosokra stb. Kifogás csupán a földcsuszamlás, az árvíz, a háború és egyéb rendezvény lehet.

Elküldve: 2013.05.23. 10:34 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@XCode: azért ez így kicsit visszás. Ha autóval közlekedem, és éppen utcabál van, akkor kerülnöm kell másik úton. Nem mehetek a járdán. Ugyanez igaz akkor, ha éppen dugó van (pontosabban állandóan az van a városban, de ez más kérdés). Ilyenkor sem hajthatok fel a villamossínre, vagy járdára, bicikliútra, csak azért, hogy tudjak haladni.

Elküldve: 2013.05.23. 08:09 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke:

"Az úttest alkalmatlanságát a KRESZ nem határozza meg, és nem utal arra sem, hogy az milyen szempontok alapján vizsgálandó. Általános gyakorlat, hogy alkalmatlannak tekintjük az úttestet kerékpározásra, ha a folyamatos közlekedés nem biztosított, vagy fizikailag, egyéb esemény miatt lehetetlen a továbbhaladás. A sűrű gépjárműforgalom és az úttest minősége nem ok a járdán való kerékpározásra."

Másként fogalmazva: csak a természeti csapás, népfelkelés, baleset, utcabál és hasonlók miatti akadály lehet mentség az útról való letérésre. Következésképpen a kerékpárútról is csak az említett események "fennforgása" esetén szabad letérni. A sűrű forgalom és a kerékpárút minősége nem ok az úttesten való kerékpározásra.

Magyarán: bármilyen állapotok uralkodnak is kerékpárútjainkon - leszámítva a természeti csapásokat és a többit - kötelességem ott "haladni". Na most akkor: vagy a szabályokkal van baj (nem akarnak a valósághoz igazodni), vagy a valósággal (nem akar a szabályokhoz igazodni). Amíg erre a kérdésre megnyugtató választ nem érkezik, addig saját szabályaim szerint közlekedek: elkerülöm a kerékpárúttal egybekötött útszakaszokat. Amíg tehetem.

Elküldve: 2013.05.23. 06:27 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ezt mindenkinek ajánlom! Kerékpárosnak és nem kerékpáros közlekedőnek is: kerekparos_kresz_sotet_oldala

Elküldve: 2013.05.22. 19:28 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Igen az időjárás jelentést én sem értettem mi köze a cikkhez.

Elküldve: 2013.05.22. 13:41 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Sokoldalú közlemény. Egyetlen mondat szól a balesetekről, az is csak az adatokat sorolja fel, az értekezés nagyobb hányada közhelygyűjtemény. "Körültekintő és szabálykövető közlekedés mellett a tragédiák elkerülhetők." Az időjárás-jelentés a cikk végén különösen illik a tárgykörhöz.

Elküldve: 2013.05.22. 12:34 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Tegnap előtt lett volna (2013.05.20.) az Által-ér völgyi kerékpárút átadásának elöző határideje... Tegnap tragikus halálos kimenetelű kerékpáros baleset történt az 1es főúton. cikk Ma megjelent egy újabb cikk: Figyeljenek a kerékpárosokra és gyalogosokra!

Elküldve: 2013.05.20. 19:21 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@ArtWolf: Általában kerülöm a bringautakat. Csak próbaképpen hajtottam rá a gyáli szakaszra, s lám, kis híján elgázoltak. Inkább közúton lehelem ki lelkemet, mint gyalogosok között. Az autósok, tapasztalatom szerint, jobban figyelnek rám, mint a gyalog közlekedők. Az autósnak azonban van féltenivalója, ha legázol. Gyalogosok előtt jószerével semmi tekintélyem.

Elküldve: 2013.05.20. 19:14 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@XCode: Ismerős helyzet... Bp-n a Csömörre vezető Timur utcán lévő kerékpárútról is ordítottam már le anyukát (nem volt más választásom, kb 50-nel hasítottam lefelé, a belváros felé, a csengő halk lett volna, éshát nincs is...), és a sok keresztutca is parás, úgyh befele inkább az úton jövök. De ez egy elég rövid szakasz...

Elküldve: 2013.05.20. 19:13 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Öreg vagyok, már nem lobog bennem harci tűz. Nem kívánom az autósoknak az öt évenkénti fejtágítót. (Ennek ellenére sor kerülhet rá. Ha pénzről van szó, az ördög mindent kitalál.) Tapasztalatom szerint manapság mindenki úgy közlekedik, ahogyan tud. A szabályok jók, csak az állapotok nem igazodnak hozzájuk. Nagy a forgalom, gyakorta változik a környezet. A bicajosokat a járdára terelik, a kerékpárutak meg inkább csak a gyalogosok közlekedésének lehetőségeit bővítik. Nem is igen lehet másként. A települések szerkezete eleve lehetetlenné teszi a biztonságos kerékpárutak építését. Nincs hely a gyorsan haladó járművek, illetve a viszonylag lassan haladó kerékpárosok elkülönítésére. De a kerékpárosok és gyalogosok viszonylatában talán még rosszabb a helyzet, mert sokszor osztozkodniuk kell. Hiába épül sok kilométernyi kerékpárút, ha nem lehet rajta gyorsan és biztonságosan közlekedni. A hazai bringautak döntő többsége legfeljebb helyi viszonylatban (értsd egy menetben 4-6 km távolság) bír jelentőséggel. A gyáli kerékpárút (nem mértem le) nemigen lehet hosszabb néhány száz méternél. A polgármesteri hivataltól foglal helyet jobbra és balra. Nagyjából fél tucatnyi útkereszteződés található ezen szakaszon.

Elküldve: 2013.05.20. 18:23 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Erre szokták mondani, hogy elsőbbsége annak van akinek megadják. Egyébként szerintem az autósok nagy részének fogalma sincs, hogy az utat keresztező kerékpárúton haladó kerékpárosnak elsőbbsége van. Jó lenne ha a forgalomban résztvevők tudását valahogy felélénkítenék időnként. Például 5 évente újra kellene kresz vizsgát tenni és a tét a jogosítvány elvesztése vagy megtartása lenne.

Elküldve: 2013.05.20. 07:58 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@ArtWolf: Tulajdonképpen mindkettő. De nem én vagyok a ludas. A kerékpárutat és a járdát két forgalmas mellékút keresztezi. Elvben a gyalogosnak és a kerékpárosnak lenne itt elsőbbsége. Az érkező autósok azonban nemigen állnak meg a járda, illetve kerékpárút előtt, mert onnan nem látják a főút forgalmát. Gyanútlanul gurultam, kényelmesen, az elsőbbségadás kötelező tábla oltalma alatt, közben jött az autó. Nagyjából 40 cm hiányzott.

Elküldve: 2013.05.20. 01:35 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@XCode: Az igen... Hogyan történt? A rossz tervezés az oka, vagy figyelmetlenség?

Elküldve: 2013.05.17. 20:55 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Ami a KENYI-t illeti, semmi sem történt.

Nekem is vannak híreim kerékpárút ügyben. Már tavaly óta megvan, de csak most vettem észre: Gyálon új űrkikötő épült (amúgy polgármesteri hivatal), s előtte egy rövid szakaszon kerékpárút. Inkább a gyalogosok használják, ami végül is ránk nézve nem hátrány, mert van két nagyon veszélyes szakasza. Miközben próbaképpen végighajtottam rajta, majdnem elgázoltak.

Elküldve: 2013.05.17. 20:38 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: A KENYI-n lett valami eredménye a feltöltött kerékpárútadnak? Amit én feltöltöttem még mindig nincs rajta a térképen.

Egyébként itt Tatabányán elég komoly projektbe kezdtek: összekötik a már meglévő kerékpárút szakaszokat a hiányzó részeken és már építik is! :) Gyakorlatilag ha mind megépül azt fogja jelenteni, hogy a tatabányai sportcsarnoktól a tatai kajakházig több mint 13Km -en végig kerékpárúton mehetünk majd. Úgy, hogy még választhatunk is Vértesszőlős felé szeretnénk menni vagy inkább az Által-ér mellett.

Elküldve: 2013.05.02. 20:20 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Keke: ez rengeteg helyen így van. Pécsett a kerékpárútvonalak (nagyjából kettő van összesen) jelentős része gyalog- és kerékpárút. Ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy a járdát kinevezték ennek.

Verseny utca: a gyalogosok járdának használják, mint mindig mindenhol. Ha sportesemény van, ami nem ritka, az autósok parkolónak. Magyarürögi út: családi házas rész, rengeteg kapukiállóval, jó pár beláthatatlan keresztutcával, nyilván padkával (bár süllyesztett).

Van egy rövid a Zsolnay-negyed felé is, átmegy pl. buszmegállón is.

Mindhárom életveszélyes.

Nem mellesleg az útvonalak végig kerékpáros infrastruktúra szempontjából (felfestés, táblák, stb.)rettentően hiányosak.

Nálunk lesz kritikus tömeg még hosszú évekig, az biztos... De együtt örülünk, hogy Pesten már nincs rá szükség. :P

Elküldve: 2013.05.02. 20:07 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Ma egy érdekes témáról beszélgettem a kolegámmal, aki állandóan a bicikliseket szídja mert a kerékpárút helyett az úton közlekednek sokan. Az úton közlekedés egyik oka ha haladni akarsz a nemrég említett padkázás miatt akkor az útat kell használnod. A másik ok a gyalogosok és az autósok. Megpróbálom felvázolni a problémát, hogy jobban érthető legyen. Képzeljétek el, hogy mentek munkába a kerékpárúton és az egyik gyár előtt minden reggel a fél gyár ott dohányzik a kerékpárúton de, hogy ez még ne legyen elég autósok is a kerékpárútat használva buszmegállóként ott állnak meg és teszik ki az adott gyárba igyekvő utasukat. Egyik reggel tele lett a tököm ezzel és mielőtt odaértem volna kimentem inkább az útra. Visszamenni viszont pár száz méteren nem tudsz mert ott szalagkorlát van. Elmondtam ezt a problémát a kolegának, az autósokra annyit mondott, hogy igen- igen. A dohányzó emberekre pedig tulajdonképpen tovább gördítette a problémát, hogy "ez a magyar faszság, hogy nincs kijelölt dohányzóhely és valahol nekik is meg kell ezt oldani". Kíváncsi vagyok a véleményetekre és, hogy felétek is vannak hasonló szituációk. Minden esetre a rendőrségnek ezzel is foglalkozni kellene, hogy a gyalogosokat és autósokat is rendre intse a kerékpárútakon.

Elküldve: 2013.05.02. 19:59 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@Gyenis: Elég időigényes lehet az utcanézetben végigböngészni merre szeretnél menni és 2011 november - decemberi állapotokat mutat.

Elküldve: 2013.05.02. 19:57 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@ArtWolf: Igazad van :) Annyival kiegészíteném, hogy a vidéki útak sem különbek. Sajnos felénk Komárom - Esztergom megyében is vannak olyan kátyúk amibe tempóval belemenni még mtbvel is veszélyes mutatvány lenne!

Elküldve: 2013.05.02. 15:16 Gyenis 

  • Gyenis avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 1

Google street view-al meg lehet nézni a táblákat! Itt-ott ki van homályosítva és nem is naprakész (gondolom más táblának hiszi), de a közeli képeken 99%-ban tisztán látszik a tiltó tábla, és alatta az időhatárok is. 57-est végignéztem hirtelen, működőképes megoldás, főleg túra tervezésben segíthet. Remélem segítettem.

Elküldve: 2013.05.02. 10:20 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Keke: hát igen... ezért lett elegem belőle és mentem inkább tiltott helyen... (rendőrség előtt letagadom! :) ) egyébként nem nagy cucc oútival murvás íton menni, főleg, ha kicsit erősebb fajta a felni és ballonosabb a gumi... meg persze odafigyelés... de egyébként, ha belegondolsz, a Bp-i utak sem sokkal jobbak néha, és ott is ennek néha fixisek meg ss-ek elég kemény tempóban virsligumival...

Elküldve: 2013.05.02. 06:25 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@Vilmos23: Csak gyakran adjanak át ilyen kisebb szakaszokat! :)

Elküldve: 2013.05.02. 06:23 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@ArtWolf: Szerintem kerékpárúton nem szabadna padkának lenni, hanem ahol útat keresztez ott az út szintjében kellene lenni. Sajnos ez nem így van. Egyébként tegnap láttam egy KTM outist a Vérteskozma -Várgesztes közötti túristaúton (sárga jelzés) közlekedni nem hittem a szememnek mert ez egy múrvás- földes út. Igaz nagyon lassan ment.

Elküldve: 2013.05.01. 22:04 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@Keke: Nem egy nagy szám de ma jártunk egy Kapásfalu(Lakitelek mellett) nevezetű településen és pont tegnap adtak át egy jó pár km-es bringaút szakaszt a 44-es út mellett csak Kecskemétig nem tart sajna.

Elküldve: 2013.05.01. 21:57 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

Gyerekek, ez a Szentendrei bicikliút tényleg tragédia... Nem lehet rajta normálisan haladni outival... Nem mondom, terepjáróval élvezném, dehát ez nem erről szól... Arról nem is beszélve, hogy időnként lépcsőzni kell, meg nem lehet tudni, merre megy a kerékpárút, meg ilyen apróságok...

Elküldve: 2013.04.27. 22:13 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Megvallom, a Vértes azért fogott meg jobban, mert nagyon szép az előtere: a Zámolyi-medence, a Vértesboglári legelő. Itt láttam parlagi sasokat is, amint ürgére vadásztak. A Fáni-völgy szurdokerdeje is egyedi. A Gerecse, mivel jórészt mészkőből áll, kevésbé változatos. No persze, itt is megtalálhatja az ember a szépséget. (Elfogult vagyok.) Nem lehetetlen, hogy Szár környékére eljutok az idén. Szólok, ha így lesz!

Elküldve: 2013.04.27. 22:04 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Érdekes dolog ez mert a két hegység teljesen különböző de szép mind a kettő. A Gerecse nagy részét már bejártam (ma is ott voltam) a Vértes még nagyon sok újdonságot rejt számomra és teljesen más a hangulata is a sok aszfalt útjával, a váraival. Azért ha erre jársz majd üzenj és túrázunk egy jót!

Elküldve: 2013.04.27. 21:57 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Kétszemélyes világ. Nem csodálkozom, mert a jó időben bringásaink inkább kerekeznek. Kit érdekelnek a kerékpárutak, amikor szárnyalni lehet a szabad széllel!

Elküldve: 2013.04.27. 21:55 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Ezen a helyen is írtam már a Vértesről (ha jól emlékszem). Jobban szeretem a Gerecsénél, ámbár ott is jártam már. Ifjabb koromban többször vettem arrafelé az irányt. Tavalyelőtt ősszel voltam utoljára a Vértesben, Gánt környékén. Mostanában jobbára a Kiskunságban kerekezek. A rendszerváltás felforgatta itt Pest környékén a közlekedési viszonyokat. Valahányszor a Dunántúl felé indulok, mindig valami újjal találkozom, többnyire tiltó táblákkal, nagy kerülőkkel.

Elküldve: 2013.04.27. 21:50 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Jut eszembe: jól elvagyunk! :D Kétszemélyes fórum. :)))

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!