@Keke: Míg csak néhány ezren kerekeztek, ilyesmire nemigen figyeltek. Jelen időkben azonban, különösen nyáron, már nagyságrenddel többen tekernek. Ezzel együtt nő az összeütközések száma is kerékpárosok és gyalogosok, kerékpárosok és erdészek stb. között. Szükségképpen a bicajosokat megrendszabályozzák.
Legegyszerűbb tiltani, következésképpen a világ először ebbe az irányba mozdul. Tiltják a kerékpározást erdőben, turistaúton, járdán, nagyobb forgalmú úton stb. Világosan kirajzolódik, mit tehet a kerékpáros: maradjon kizárólag a neki kijelölt területen. Utazzon otthonától a boltig, kocsmáig stb. és vissza. Ne menjen egyáltalán olyan helyre, ahol az autósokat, vadászokat, fakitermelőket, vadat, halat, s mi jó falat, zavarná tevékenységükben. A terület tulajdonosainak és bérlőinek (nem számít magánszemélyekről vagy akár a magyar államról van szó) terhes minden betolakodó. A munkásokat, vendégeket stb. is csak a haszon reményében tűrik el. (Az égen sem Nap, aranytallér ragyog...) Mellesleg, egyre növekszik azon helyek száma, ahol a gyalogos megjelenése sem kívánatos.
A második lépésben, ha már a kétkerekűeket s egyebeket sikerült nagyjában-egészében a "kívánt mederbe terelni", következik a sebességhatárok csökkentése, és nem sokkal ez után az adóztatás: üzemben tartási díj, biztosítási díj, kerékpárút-adó, tekerési illeték stb. Mindezen intézkedések, meggyőződésem szerint, nincsenek már túlságosan távol.
Ez a hátránya, ha sok ember zsúfolódik össze viszonylag kis helyen: csökken a szabadság mértéke.