@XCode: Idővel biztos. Épp most olvastam a kerékpáros élményeid, ahol sorolod a teljesség igénye nélkül :) a tájakat már kezdtem szomorú lenni, hogy a Gerecse kimaradt, aztán mégis megörültem a lista végére érve láttam azért a Vértes benne van :)
@XCode: Idővel biztos. Épp most olvastam a kerékpáros élményeid, ahol sorolod a teljesség igénye nélkül :) a tájakat már kezdtem szomorú lenni, hogy a Gerecse kimaradt, aztán mégis megörültem a lista végére érve láttam azért a Vértes benne van :)
@Keke: Pilisvörösvár-Tatárszentgyörgy, de ezen az útvonalon csak Budapesten és Dabason haladtam bringaúton. Ellenben "felderítettem" a régi ötös út pesti bevezető szakaszát, itt éppen most szerelnek fel kerékpározást tiltó táblákat. Kíváncsi leszek, megjelenik-e ez a térképeken is.
@XCode: Akkor ezek szerint sikerült a feltöltés. Egy kicsit furcsa gondolkodásmód, hogy ha rendben van akkor a "Hiba: OK" :) egyértelműbb lenne ha ilyesmit írna: "Sikeres feltöltés". Te melyik nyomvonalat töltötted fel?
@Keke: Így van, a sikeres feltöltésnél a hiba úgymond "OK". Jómagam is ezt tapasztaltam. Most már csak várunk, mint a medve a kemence előtt: kisült-e a cipó.
@XCode: Lehet, hogy feltöltöttem mert ezt írta: "Hiba: OK", ezután még egyszer fel akartam tölteni, akkor már azt írta: "Hiba: A fájlnév már foglalt". Ebből gondolom, hogy feltöltötte.
@XCode: Köszi a linket, ez már működik. A "Converted Shapes:" alatt bejelöltem a " Paths as" opciót ami Ponitsra volt állítva. A Tata- Baj kerékpárutat konvertáltam, próbaképp feltöltöm nekik és várom, hogy lesz e eredménye.
@Keke: Az shp vektorgrafikus formátum, nem csak térképészek használják. A Kenyi nyilván nincs felkészülve (még?) egyebekre, esetleg a könnyebb utat járja.
A gpx2shp program nálam működik (gpx állományokkal). A KML átalakító itt található
Szerintem is, a Kenyi még gyermekkorát éli. Egyelőre nem várhatunk tőle túl sokat. A jövője elsősorban azon múlik, lesz-e elegendő pénz a fejlesztésre.
Olvasgattam a KENYIről. Ez az shp valami térképészeti formátum lehet. A konvertálót is megnéztem de találtam másikat is, nem tudtam működésre bírni. freegeographytools Bonyolult ez, a térképészeknek nyilván nem. Nem nagyon nyitott az egész rendszer a felhasználók felé sem mert még egy fórumuk sincs de a "Gyakori kérdések" menüre kattintva nekem semmi nem jön be.
@XCode: Majd próbálkozok vele. Hofi anyósa bölcs asszony lehetett! :))) Ami igaz: sokféle dolgot olyanok terveznek akik soha nem használják, legjobb példa a kerékpárutak de a szándék a fontos.
@Keke: Magam is szembesültem ezzel a nehézséggel. Létezik megoldás az átalakításra, ingyenesen azonban csak egyet kínálnak gpx2shp A program használata nehéz (parancsokkal kell működésre bírni), magam is most ismerkedek vele. Nem javaslom ezt az utat, de ha van kedved és türelmed, próbálkozz.
A Kenyi nem Kenyezteti felhasználóit. Nyilván jól fizetett szakemberek ücsörögnek köreikben. Miért nem készülnek fel ŐK a különböző típusú állományok fogadására? (Van jól bevált elméletem erről és hasonlókról, de mindig Hofi anyósának intelme jut eszembe: "Géza, ne politizálj!").
@XCode: Sajnos én már itt elakadtam, mert amiket én használok gpx, kml, kmz, csv és ha jól tudom tcx formátumokat használnak, hogy lesz ebből három fájl?
A GPS nyomvonal fájlt .shp formátumban tudjuk fogadni. Kérjük a 3 szükséges fájlt (.shp, .shx, .dbf) tömörítse egy .zip, vagy .rar fájlba, majd ezt töltse föl.
@XCode: Akkor nem strapálom magam, előbb beküldök egy kerékpárútat és ha látom, hogy van értelme majd akkor felmérem és beküldöm az összeset.
@Keke: Jómagam is csak most csöppentem a dolgok sűrűjébe. Bizonyosnak látszik, hogy szakemberek veszik kezelésbe a feltöltött állományokat. Gondolom, ha kérdések merülnek fel, megkeresnek. Feltételezem, csak az adatok többszörös ellenőrzése után módosítják a térképeket. Erről egyébként tájékoztatnak is. Ami viszont elgondolkodtatott: inkább szervezetekre számítanak (nem "magányos" bicajosokra) - mondják ők. Ha így van, mi lesz adataink sorsa? Ha mindennek maguk járnak utána, miért dolgozunk mi? Egyszóval, akadnak még tisztázatlan kérdések jócskán. Dolgozzunk, ahogy lehet, s várjuk ki türelmesen, míg kiderül az igazság.
@XCode: Igen beszéltünk erről régen, hogy a tiltott szakaszokat elkezdjük gyűjteni. Ezzel most a technikai alapot megteremtették, nekünk csak fel kell tölteni a gyűjtött adatokat. Említetted gyűjtöttél már adatokat segíts légyszíves mit, hogy kell csinálni. A tervem a következő: - A kerékpárút kezdete táblánál elindítom a gps trackert, a végénél megállítom. Lesz egy pontos nyomvonalam a kerékpárútról.
Eddig rendben, utána mit kell csinálnom? Olvastam ott, hogy zipbe csomagolom a fájlokat meg feltöltöm meg ilyenek de ezután, hogy lehet megjelölni, melyik szakasz közös gyalogúttal és melyik csak simán kerékpárút?
Nyilván nem naprakész, a semminél azonban jobb. Remélhetően fejlődik majd a rendszer. Magam is gyűjtöttem már eddig is adatokat. Korábban értekeztünk róla, hogyan lehetne ezeket közzétenni. Íme, itt a lehetőség.
@johnny336: OFF: Spray-t vettem én is de csak akkor használom, ha célírányosan dzsungelbe megyek főleg gyalog. Ha nem ez a célom csak úton bringázni akkor nem vágok át árkon- bokron hanem kerülök inkább ha nem fújtam be magam spray-el. Egyébként az említett két kullancsot gyalog- túrázás közben szereztem nem bringával. Nem parázok tőlük de jobb az óvatosság.
@ArtWolf: Nincs mit! Azt, hogy mikorra lesz kész, nem tudom. Az internet biztos meg mutatja valahol, de ezt most nem keresném meg. :) Késő van.... Kullancs elleni védőoltást és is be adattam magamnak. Biztos ami biztos. Aki olvasni szeretne róla: http://www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/fsme-immun_felnotteknek_szuszpenzios_injekcio_eloretoltottfecskendoben/15179
Ja és hááátszelet! :)
@Keke: oltás? kullancsriasztó-spray? Nekem utóbbi idáig működött, pedig a nyár nagy részét a közeli erdőkben töltöttem. Semmi különös, természetes anyagokat tartalmazó, különböző gyümölcs- és növénykivonatokból készült. Az oltás pedig óvintézkedés, nem túl nagy összeg - illetve feleségem "kötelezett rá". Kisgyerekes asszonynak nem feleselsz! :D
Más: valaki adna tanácsot, pesti oldalon merre érdemes karikázni, rakparttal párhuzamosan, de nem autók között, főleg kerékpárúton/sávon, vagy kisforgalmú utcákban?
@Keke: Nyilván nem naprakész, a semminél azonban jobb. Remélhetően fejlődik majd a rendszer. Magam is gyűjtöttem már eddig is adatokat. Korábban értekeztünk róla, hogyan lehetne ezeket közzétenni. Íme, itt a lehetőség.
Gyakorlati tapasztalatom: az egy számjegyű útvonalak kerülendők. Nem csupán a nagy forgalom miatt, hanem mert innen - ha még nem tették volna - előbb-utóbb úgyis kitiltják a kétkerekűt. Évről évre egyre több, hosszabb szakaszon tiltják a kerékpározást. A két számjegyű útvonalakon is egyre-másra tűnnek fel a tiltó táblák, jóllehet csak rövidebb szakaszokon. A jövő azonban nem a kerékpárosoké (hacsak nem szökik idővel egekbe az üzemanyag ára, akkor azonban egyéb bajok miatt nem kerekezhetünk).
Elkerülő útszakaszokat lehet találni. Ellenben nem mindegy mikor, és milyen bringával. A januári csapadékos időben még terepjáróval is nehéz volt földúton haladni.
Állítólag a kullancs okozta fertőzés valószínűsége csak 7-8 %, azaz kb. minden 5. kullancs fertőzött, és minden 13. okoz betegséget. (Ez esetben a 13 valóban szerencsétlen szám.)
@XCode: Felénk elég hiányos nemhogy nem naprakész! Majd megtanulom használni és beküldöm a környék kerékpárútjait. Az árkon- bokron átkelés nekem montival nem szokott problémát okozni. Illetve egészen tavalyig eszembe sem jutott volna, hogy a bozótban, fűben kullancsok is élnek. Azért tavalyig mert akkor volt bennem az első kullancs, addig soha pedig gyermekként is mindig ha tehettük a természetet jártuk bringával vagy gyalog. A második kullancsot pedig a múlt héten szereztem, így már kicsit óvatosabb vagyok.
@Keke: Ellenőriztem néhány általam gyakran bejárt hosszabb útvonalat. Nagyjában-egészében elégedett vagyok a térképpel. Bizonyos pontokon azonban kell a helyismeret, mert a táblák stb. mást mondanak, mint a térkép, és a helyzet is - mint tapasztaltam - egyik pillanatról a másikra változhat, pl. az autópálya-építések kapcsán. Budapest határánál a legcifrább a helyzet. Előfordul, például a régi ötös út kifelé vezető szakaszán, a városhatáron néhány száz méteren tilos bringázni, azután viszont szabad. Míg azonban a kerékpáros az elkerülő utat megtalálja... Szó szerint árkon-bokron, ingoványon kell keresztülverekednie magát az elszánt kerekezőnek.
@Bose401: Köszi a választ! Lehet tudni, hogy mikorra lesz kész? Nyilván csak akkor fogjuk megtudni, hogy igazuk volt-e a tervezőknek... Mindesetre addig is igyekszem pozitívabban szemlélni a helyzetet... Nagyon a szívem csücske Eger, és szerettem a belvárost úgy, ahogy volt, ezért nem örültem a "rombolásnak", de ha jobb lesz, nyilván megéri... Hátszelet!
@ArtWolf: Legfőbb oka, hogy ide tervezték a kerékpár utat, szerintem az, hogy az így is zsúfolt belvárost szerették volna a kerékpárosoktól mentesíteni. Így gyorsabb is a haladás és még szép környezetben is van. Az a helyzet, hogy én örülök a kerékpár út építésnek és sokakkal ellentétben annak is, hogy a kerékpárutat a patakmederbe tervezték. Itt volt hely!!Ha kész lesz, szerintem igazán egyedi helyen rendezett és tiszta környezetben lehet majd "haladni" a város ezen szakaszán. A "haladni" szót nem véletlenül tettem idéző jelbe. Van azért amit én sem helyeslek. Sajnos a tervezők egy lépcsőt is megálmodtak, ami levezet a patakmederben futó kerékpáros úthoz. Kicsit kiábrándító a gondolat, hogy majd talán sehogy nem lehet a kerékpárutat használni a sok bámészkodó gyermek, kutyáját sétáltató nagymama, vagy éppen egri élményeit megörökítő turista miatt. A későbbiekben, ha a látvány már nem lesz akkora "szenzáció" lehet majd haladni ezen a szakaszon is.De akkor majd jönnek az esőzések és a magas vízállás miatt csak vízi biciklivel lesz majd érdemes ráhajtani erre a szakaszra. Legalábbis a laikusok szerint. Szerintem ezt a hibát (volt már egy korábbi próbálkozás arra vonatkozóan,hogy a patak mederbe "tereljék" a bicikliseket) nem követik el még egyszer. Biztos megtalálják a módját annak, hogy esőzések alkalmával a megemelkedett vízállás mellett is lehessen használni a kerékpárút ezen szakaszát. Szerintem.
@Bose401: Érdekes megoldás. Nem ismerem annyira Eger városát de elég zsúfolt a belváros nem tudom lenne hely jobb megoldásra. Ezt ti jobban tudjátok :)
@Bose401: Nem ismerem a körülményeket, hát illik óvatosan fogalmaznom. Mégis, elsőnek az jutott eszembe: mehetnek a kerékpárosok a víz alá.
@Bose401: Ezt nézem, és nem értem... heti rendszerességgel járok Egerben, jó, a patakhoz ritkábban jutok el, de nem igazán értem, hogy mi és miért történik (az oké, h bicajút készül, az is, h hová, csak nekem fura...) Te, mint pontenciális patakmeder-kerékpárút használó, mi erről a véleményed? (akár priviben, ha úgy gondolod, nem vernéd nagydobra)
@Keke: Új kerékpárút projekt Egerben: http://www.heol.hu/heves/kozelet/bicikliut-a-patakmederben-kiderult-mi-igaz-a-hiresztelesekbol-485800
Helyzetjelentés: Ma kerékpárral jöttem Tatáról Tatabányára. A Deritő- tónál újra lehet közlekedni a földúton Vértesszőlős vasútállomásig (pár éve lezárták egy kerítéssel a földutat egy helyen a Deritő- tó után, ez szerencsére már nincs ott). Onnan pedig már kerékpárúton tovább. Így már egész kulturáltan közlekedhetünk a két város között úgy, hogy nem kell járműforgalomban részt venni :) Mert az 1-es úton közlekedni számomra horror volt. Persze ez az útvonal országutisoknak nem járható de talán a földes részt még túra kerékpároknak sem ajánlom, montinak viszont kellemes. A kerékpárút Vértesszőlősön egy szakaszon érdekes hullámvasútra emlékeztetően van megoldva mert minden kapubejárónál le van süllyesztve az út szintjéig, majd újra emelkedik és így tovább... Egy helyen találkoztam egy kellemetlen padkával Vértesszőlősön az utolsó bekötőútnál. Ezt kicsit elszabták mert egy kerékpáros még elfér a süllyesztett részen de kettő már nem és nekem pont jött szembe egy másik így sikerült lepadkáznom az első kereket. Olvastam valahol a kérdést, hogy "mostanában nem szokás a bringásoknak köszönni?" én is ezt tapasztaltam itt a kerékpárúton mindenkinek intettem de senki nem viszonozta.
@XCode: Ne legyünk olyan pesszimisták! 10 évet vártak a tatai, tatabányai és vértesszőlősi embereket erre, legalább már elkezdődött az építkezés! :) Már kétszer tolták ki a határidőt, az eredeti tavaly szeptember vége lett volna (ha jól emlékszem) a következő 2013. május 20. körül és most ezt hosszabbították meg július végéig. Egyébként már a tatabányai oldalon is épülget és a nyomvonal sok helyen ki van alakítva az alapozás megkezdéséhez. Gondolom a fő problémák a tavak melletti szakaszon vannak. Szeptember 21-én a tatabányai kerékpáros napon meg van hirdetve kerékpár túra ide. Az biztos, ha átadják örömömben nem kerékpárral megyek rá a megnyitás napján, hanem végigfutok rajta oda- vissza! :)
@Keke: Ha nem lesz eső, áradás, mire hivatkoznak majd, ha csúsznak a határidők?
A türelem rózsát terem :) Még szerencse, hogy szárazabb idők jönnek (remélem).
Épül a kerékpárút tatai szakasza.
http://www.kekduna.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=188686
@Keke: Nekem is megvan mindkettő. Az MTB változat sajátos, egyelőre nem tudom, mit kezdjek vele. Azért nem baj, hogy a címet itt közzétetted: hátha mégis jó valakinek. Próbálgatjuk, aztán majd meglátjuk.
@XCode: Ennek a tanulmányozása azért több időbe telik. Van Mountain Bike útvonal tervezője is: http://openmtbmap.org/
@Keke: Részben megoldja gondjainkat az ingyenes Velomap (http://www.velomap.org). Magyarország térképe is rendelkezésre áll. A térképeket hetente frissítik. Nem csupán számítógépen használható, hanem bizonyos hordozható készülékekre is feltölthető. Több alkalommal is próbára tettem, meglehetősen jó hatásfokkal működik. Hosszú útvonalakkal sajnos nehezen boldogul, gyakorta nem a legjobb, legrövidebb utat tervezi. Több pontot kell kijelölni, akkor könnyebben megy neki. A kerékpárosok számára tiltott utakat ismeri, ha nem is tökéletesen.
@Keke: Mondanivalód első részével egyetértek. A második résszel is, hogy tudniillik gyűjtsük az adatokat. Ez azonban hosszú távú feladat lesz. Részletekben kell összerakni, időnként módosítani stb. Csináljuk! Ha csak részben segít a bringásokon, már az is jobb, mint a semmi. Én magam is figyelek, jegyzetelek ezek után, aztán majd küldöm az adatokat, ha több lesz belőlük.
@XCode: Persze, hogy a távolsági forgalom kicsi mert nincs motiváció az embereknek, hogy felpakoljanak a kerékpárra és sátorral elinduljanak egy hosszú túrára. Azt, hogy nincs motiváció úgy értem, hogy csak az igazi fanatikusok közlekednek forgalmas főútvonalakon, szoktam látni ilyen kerékpárosokat és minden tiszteletem az övék! Ha rászánod magad, hogy egy hosszabb túrára indulsz akkor a korábban tárgyalt akadályba ütközöl: nem tudod merre közlekedhetsz és merre nem a kerékpároddal. Egy több száz Km-es túrát pedig nem vállalhatsz be úgy, hogy nem tudod még mennyi kerülőt kell tenned. Az a módszer, hogy felhívod az út kezelőjét pedig nagyon körülményes és hosszadalmas megoldás. Szerintem kezdjük el összeírni a tiltott szakaszokat úgy, hogy google földben berajzoljuk a nem használható szakaszokat kml-be mentjük útnév/kilóméter szakasz megnevezéssel kml formátumba. Ha gondoljátok akkor ennek az egy helyen gyűjtését vállalom (ha más megyékből küldenének kml-t azt is hozzáadnánk). Én elkezdeném a Komárom-Esztergom megyei utakat feltérképezni (ha valaki szívesen jönne velem annak örülnék :) Persze még előtte teljes generált igényel a bringám mert már teljesen leéltem de ezt a Gerecse Maraton előtt szeretném megcsinálni. Lehet, hogy nem teljes adatbázist tudunk összehozni de biztos segítség lenne ez is.
Gondolkodtam én már ezen a kerékpárút-témán. Sokra nem jutottam, a lényeget azonban közreadom, lehet vitatkozni rajta. Csupán egyetlen szempontot jártam körül alaposabban: hol és mekkora igénnyel kell számolni a tervezés és megvalósítás során.
A kerékpárutak, én úgy látom, a helyi közlekedésben tölthetnek be jelentősebb szerepet. Vagyis falun belül, városon belül, esetleg két közeli település között. A bringa szerepe a távolsági közlekedésben olyan csekély, hogy figyelmen kívül hagyható - valószínűleg így gondolkodnak a döntéshozók. Mert hányan is lehetnek azok, akik nem csupán településen belül vagy két település között utaznak kétkerekűn? Bizonyára nem sokan, és azok is inkább a lakóhelyükhöz közelebbi célokat részesítik előnyben. Miskolci bringás felmászik a Bükk-fennsíkra, elmegy a Mályi-tavakhoz, budapesti kerekező a Pilisbe, Délegyházára stb. No igen, ott a Balaton, azt sokan megcélozzák nyáridőben. Lehet is közlekedni a hetvenes úton, már akinek van ehhez bátorsága. És mi van télen? A távolsági forgalom olyan kicsi, hogy nem is érdemes róla beszélni. Télidőben utazva a településektől távolabb - leszámítva az alföldi tanyavilágot - jószerével egyetlen bringással sem találkozni egész nap.
Abban azért reménykedhetünk, hogy előbb-utóbb a települések többsége épít bringautakat. Aztán ezeket az utakat majd javítják, fejlesztik. Nem kell például gyalogosokkal osztozni, és gyorsan is lehet haladni rajtuk anélkül, hogy a nyakunk törne ki valami gödörben vagy egy kereszteződésben. Megtörténhet, bizonyára a távolabbi jövőben (amit nem csak én, de az unokáim sem érnek meg), hogy ezek az utak majd szépen összeérnek, és a bringás kerekezhet rajtuk Pornóapátitól Nagybecskerekig. Az igazi Kánaán azonban, az a bizonyos tejjel-mézzel folyó, akkor jön majd el, ha Pilisvörösvártól Óbudáig bringaúton közlekedhetünk.
@Keke: Támogatnám, ha nem látnám a buktatóit. Jönnének az adatok, de kicsoda rendezné őket, rajzolná, tartaná napra készen a térképet?
A kerékpárost kitiltó táblák rendesen az egy- és két számjegyű főútvonalakon vannak, ámbár néhány szakaszon megengedik a közlekedést. Lakott területeken, főleg nagyobb városokban is tilthatják a bringázást főútvonalon.
@Keke: Eléggé elgondolkodtató témák mennek itt. Még egész országot behálózó kerékpárút hálózatról álmodozunk, közben abban sem lehetünk biztosak, hogy merre közlekedhetünk kerékpárral és merre nem. Itt nálunk is az 1es út több szakaszán is ki van tiltva a kerékpár, persze ha valaki megnézi a térképet pl. Budapestről lejönne Tatára honnan tudja, hogy hol nem mehet. Kellene egy olyan kerékpáros térkép amin mondjuk piros színnel lennének jelölve a tiltott szakaszok. Ezt még talán mi bringások is összehozhatnánk ha összefognánk az összes megyéből. Ha meg valahol változást vesz észre valaki akkor jelezné. Gondolom ilyen tiltó táblák csak főutakon vannak mert máshol még nem vettem észre ilyet.
@johnny336: Elárulom a titkot: sokfélét tanultam, kipróbáltam. Most éppen számítógép-mókusként keresem a kenyerem. Ha a szoftver nem megy, sírásó leszek. Nagyságrenddel többet keresek gyászhuszárként. És ez nem vicc!
@szjozs: "A lehetetlent megkísérelni nem lehetetlen. És kiderülhet, hogy a látszat csal." Jó tekerést, barátom!
@johnny336: XCode: Közben már írtak az útkezelők is, és ismerősök is akik már megjárták ezt az utat. Szóval nem fogunk akadályba ütközni, csak tekerni kell! :)
@XCode: "nekivágni, mint a házasságnak, aztán menetközben módosítani" - nem tudom mivel foglalkozol (véleményeid alapján műszaki, vagy mérnök ember lehetsz), de hihetetlen szöveged van :D
A témához is hozzászólva, én is a fenti megállapítást vallom. Összecsomagolni, aztán gyí! Nagyjából tervezd meg az utadat, merre akarsz menni, próbáld a két-háromszámjegyű utakat előnyben részesíteni, ott kisebb eséllyel lesz tiltás, illetve nagy sebességű, sűrű forgalom.
"Úgy akarom, ahogy lesz." :D
@XCode: 160km-ert már tekertem kisebb megállásokkal, egy olcsó nyereggel. Az utolsókban már nem éreztem a seggemet. Most vettem egy komoly ülést, ami nagyon kényelmes, fényévekre van a régitől. Lehet, hogy marad a vak tyúk is talál szeget verzió. De azért egy köremailt még megkísérlek, hátha kapok használható választ az útkezelőktől. Köszönöm a segítségedet!
@szjozs: A NaviGuide szerint is kb. 200 km és 10 óra az út. Engedélyt adnak tiltott szakaszra is, akkor azonban biztosítás is kell (egy-egy autó elöl-hátul). Gondolom, ezt nem tudod megszervezni, és fizetni sem akarsz. Saját hatáskörben, engedély nélkül, még a sliccedet sem nyithatod ki közúton.
Jól ismerem a helyzetet, mert magam is 40 éve küzdök az utakon. Vagy előzetes bejárás, vagy a "vak tyúk is talál szeget" módszer. Kettőszáz kilométert vagy többet komolyabb csomagokkal nem is érdemes egy menetben letudni. Már a 150. km táján azt kívánod, bárcsak azbesztből lenne a hátsód. Pihenni kell. Tíz órából így lesz inkább tizenkettő.
@XCode: Igen elég időigényes és macerás mindenkit felhívni, de ha nem marad más választásom, akkor csak ez lesz. Vagy pedig nekivágunk és majd lesz valami. Az a baj, hogy nem tudok más irányba menni, a legrövidebb utat terveztem ami létezik a Balatonra, tele olyan falukkal, hogy egy sor ház két sor wc, és így is 200km. Ha kerülök, akkor akár 300 is lehet, annyit meg nem tudnánk tekerni letelepedés nélkül. A 200-at is reggel 6 órai indulással, kb este 9re járjuk meg, a tervek szerint. És nincs erre valami igényelhető engedély, hogy mondjuk saját felelősségre mehetünk a tervezett útszakaszon?
@szjozs: A hatáskörök széttagoltsága miatt nincs sok értelme kérdezősködni. Hogy éppen hol nem engedik meg a kerékpározást, jobbára csak az tudja, aki a tiltó táblát kihelyezte. Legvalószínűbben az illetékes közútkezelő. Ha mégis ily módon próbálnál adatot gyűjteni, kiindulási pont: (http://utadat.hu/). Az útra kattintva megtudhatod, ki a kezelője, hol a székhelye, mi a címe. Azután jöhet a levelezés vagy a telefonálás...
Az útvonaltervező oldalak ugyan figyelembe veszik, hol lehet bringázni és hol nem, elsősorban azonban a kis forgalmú utakra próbálják terelni a bicajost. Okosabb nemigen leszel általuk.
A fizetős navigációs programok többet tudnak. A NaviGuide szerint az általad tervezett útvonal végig járható bringával. Én erre mérget nem vennék, mert láttam már karón varjút, illetve tiltó táblát ott is, ahol a program szerint tekerhettem volna. A helyzet időről időre is változik.
Legjobb (ha megoldható) autóval, motorral előre bejárni a tervezett útvonalat, feljegyzéseket készíteni. Vagy nekivágni, mint a házasságnak, s aztán menet közben módosítani a programot...
Sziasztok! Kezdő bringás vagyok országúti viszonylatban. A Balatonra szeretnénk letekerni Szegedről. Néztem is jó útvonalat. Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudom meg, lehet e azon az útvonalon bicajozni, nem ütközünk e bele tilalomba, és teszi tönkre azt? Kinél lehetne érdeklődni, vagy van e ilyen program, vagy weboldal ahol leírják, hol lehet bringával közlekedni? Próbáltam már a bringás útvonal tervezőket, de nem hoztak eredményt, olyan kerülőkkel terveztek, hogy az nem volt reális. Mi az 53, 52, 61, 64-es utakat vennénk igénybe. Köszönöm előre is a segítségeteket!
@XCode: Ha ezt a tendenciát követjük akkor egy-két éven belül az M7-en fogok Balatonig letekerni :) (Smile visszavonva, sajnos ez nem vicces)