Téma a kerékpárút hálózatról.

151-200 (211 hozzászólás)

Elküldve: 2012.04.23. 20:57 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Koromturbo: Ahogy csökken az életszínvonal, úgy csökken a személyforgalom. Két éve jártam a régi hetesen, akkor még porzottak rajta jócskán a négykerekűek. (Zárójelben teszem hozzá, kész csoda, hogy országos fűútvonalon engedik a bringást gurulni. Más főútvonalakon erre rendesen nincs lehetőség, akkor sem, ha emiatt 60-100 kilométert kell kerülni.)

A bringautakról immáron annyit értekeztünk, hogy nemzeti eposszá lehetne összefűzni a mondanivalónkat. No és mit értünk vele? Csodára lenne szükség, isteni beavatkozásra. Jerikó falai körül hétszer kellett körbehordozni a Frigyládát, miközben a papok fújták a kürtöket. Hetedszerre a város falai leomlottak. Sajnos azok az idők visszavonhatatlanul elvesztek. Frigyládából csak kínai piacosat lehet beszerezni, kürtjeinket pedig már régen megfújták.

Vigasztalódjunk azzal, hogy lacikonyha tekintetében egyelőre jól állunk.

Elküldve: 2012.04.23. 17:59 Koromturbo 

  • Koromturbo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • SÖR csapat
  • SÖR csapat
  • hozzászólások: 33

Két napja csináltunk egy Velencei tó kerülő mutatványt Tárnok - tókerülés - Tárnok útvonalon. Nemes egyszerűséggel a régi 7-es út szélén a tóig, ott körbe a bringaúton és vissza. Reggel is tűrhető volt a 7-es meg dél körül is amikor jöttünk vissza. Nem éreztem, hogy folyton el akarnának gázolni... A tó körüli "bringaút" viszont katasztrófa. A déli oldalon vannak aszfaltdarabok amik között kihajt a fű. Mondjuk inkább, hogy nincs. A tó északi felén egész normális az út minősége. A velencei strandon érdemes figyelni (ezen keresztül vezet a bringaút) mert egy építkezés van az úton. Igen, jól írtam az úton. Mész a bringaúton ami egyszercsak befut egy összetákolt vadháló alá ami mögött építenek valamit. Az éppen ott pecázó helyiek kb. megtapsolták a reflexeinket, mondván, hogy mi azon kevesek közé tartozunk akik nem akadtak fenn a kerítésen. Sajnálom, hogy nem csináltam képet... Pettenden viszont remek a pecsenyés, közvetlenül a 7-es mellett. :)

Elküldve: 2012.04.23. 16:34 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@johnny336: Jobb a kasza - két oldalra egy-egy penge -, és még jobb az ágaprító! Ez utóbbihoz segítség is kell, aki adagolja az aprítandókat. Egy filmben láttam, hogy megy ez...

Oltári balfogás volt a híd lehajtójához telepíteni a mondott intézményt. Az egész arénát körülveszi a bringaút. El lehet képzelni, hogy egynéhány száz vendég és érdeklődő milyen helyzetet fog ott teremteni, ha indul a műsor. Lehetetlen lesz ott még gyalog is közlekedni, nemhogy járművel.

Elküldve: 2012.04.23. 15:39 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@XCode: vagy szarvat a kormányra, és hadd hulljon a férgese. :D

Elküldve: 2012.04.21. 11:49 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

A napokban többször is gurultam a Rákóczi (Lágymányosi)-híd budai hídfőjénél a kerékpárúton. Ott építkezik most a Zöld mulatóhely. A felvonulás meglehetősen akasztja a forgalmat. Mi lesz arrafelé, ha beindul a szórakozás! Esténként, különösen hét végén nemigen lehet ott balesetveszély nélkül elvonulni. A "kivilágított" vendégek a korábbi telephelyen (Petőfi-híd budai hídfő) sem nagyon törődtek a forgalommal, a bicajosokkal meg különösen nem. Azt ajánlom, estefelé kerülje a Rákóczi-híd lehajtójának környékét, aki teheti.

Elküldve: 2012.03.24. 16:33 kogazo 

  • kogazo avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

Srácok, tudtok kezdő szintű MTB-s helyeket Kaposvár közvetlen környékén ?

Elküldve: 2012.03.22. 20:07 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Valaha, a nyolcvanas évek elején jártam Tatán. Nem sokra emlékszem, de arra igen, hogy milyen nehéz volt már akkor is oda eljutni. A százas út mellett vezetett a régi utacska (akkor még járható volt, azóta tönkrement), de még így is kellett itt-ott kerülni. Országúti kecskével utaztam, földúton azzal nemigen lehetett hősködni.

Az igazi az lenne, ha a bringautak behálóznák az egész országot. De ne legyünk elégedetlenek. Mai pocsék helyzetünkben az is szép eredmény, ha Tatabányáról Tatára lehet kerekezni.

Elküldve: 2012.03.22. 19:51 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: A Vértes is szép hegység! Még nem ismerem annyira mint a Gerecsét ezért idén a Vértesben szeretnék többet túrázni. A kerékpárút megépülését messiásként várják itt már nagyon régóta. Rengetegen fognak Tataiak és Vértesszőlősiek munkába járni kerékpárral ennek köszönhetően. Sajnos az ipari park felé még így is hiányozni fog egy szakaszon a kerékpárút de ez kiküszöbölhető lesz már kisebb kertvárosi utcákban. Sok embert az 1-es út forgalma riasztott el eddig nem véletlenül hiszen Magyarország legforgalmasabb főútja ez. A Tatabányaiaknak pedig gyors és biztonságos közlekedési lehetőség lesz Tatára kirándulni. Én is tatai vagyok de idekerültem Tatabányára ahol semmit sem lehet csinálni Tatával ellentétben. Így majd gondol egyet az ember és 15 perc múlva már az Öreg-tó partján lesz :)

Elküldve: 2012.03.22. 09:58 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Tatabányaiaknak és környékbelieknek jó hír! A Vértesben én is szoktam kerekezni, Vértesboglár, Szár, Gánt környékén. Oda egyelőre nem vezet bringaút. Biatorbágyig kell valahogy eljutnom, onnan már nem olyan rossz. Tán megérjük egyszer, hogy Budapestig ér majd az a kerékpárút (csak ne kövekből rakják ki).

Elküldve: 2012.03.22. 09:44 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: A dagonyázást pedig nagyon szeretem :) a bowdenek és különböző alkatrészek már nem annyira. Visszakanyarodva a kerékpár út hálozathoz, tegnap láttam az autópályáról, hogy már ki van alakítva a Tatabánya- Vértesszőlős-Tata kerékpárút nyomvonala.

Elküldve: 2012.03.21. 08:17 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Előfordulhatnak balesetek, nem vitás. Ha meglőttek, vagy csak rád lőttek, aligha vigasztal, hogy ilyesmi minden száz évben egyszer esik meg. (De miért pont veled?) Kár lenne lemondani a kalandos bringázásról. Légy óvatos, amennyire tőled telik. Ne röfögj, bőgj vagy barcogj, ne erősíts agancsot a fejedre, ne dagonyázz erdei pocsolyában, mert ezek rontják az esélyedet a túlélésre.

Elküldve: 2012.03.20. 22:12 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Többnyire nappal szoktam erdőben menni, esetleg sötétedéskor de akkor csakis kijelölt turistaúton minél előbb kijutni az erdőből. Nappal viszont gyakran előfordul, hogy felfedező túrát tartok és sokszor még olyan helyre is tévedek ahol út sincs. A Gerecsében és a Vértesben szoktam menni. Eddig a Gerecsében láttam a vadászok terepjáróját de őket sehol. Igazából nem csak a rémhírek miatt fordult meg a fejemben ez a téma, hanem erdészetnél dolgozó ismerőseim hívták fel a figyelmem, hogy nem nagyon tanácsos a jelzéssel ellátott turistaútról letérni. Főleg a délutáni óráktól.

Elküldve: 2012.03.20. 19:33 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@johnny336: Ha a bringás a lehetőségekhez képest kulturáltan viselkedik az erdőben (is), ritkán kerül összetűzésbe hivatalos személlyel. Három esetben szóltak rám, félig-meddig indokoltan. Egyszer a honvédség, másszor a kormány vadászterületén bicajoztam. Figyelmeztettek, hogy elvben nem lenne szabad itt közlekednem, de nem zavartak el. A harmadik esetben vérmesebb puskással akadtam össze: közel az államhatár, mondta, és van még a fegyverében töltény. (Akkor még működött a vasfüggöny.) Innen sem zavartak el, mert előkerült egy határőr tiszt, józanabb fajta, mint a vadász.

Elküldve: 2012.03.20. 14:18 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@XCode: olvasgattam én is rémhíreket, miszerint erdészek/vadászok/feldühödött nyugdíjasok nevelik a normális bringásokat is, hogy takarodjon az ember a Margitszigetre csajokat hesszölni a cangáról - ehhez képest se János-hegyen, se HHH-n nem futottam még bele egyetlen ilyen lénybe sem, pedig bőven feltérképeztem már a különböző ösvényeket - főleg HHH-n.

Elküldve: 2012.03.20. 07:20 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Keke: Nagyobb eséllyel lapít ki egy teherautó (akár az erdőben is), mint hogy eltalál egy golyó. Mióta kétágú vagyok, nem volt vadászos élményem, legalábbis nem lőttek rám. (Nem vagyok eléggé erős bika?) Ahol bérvadászat folyik (pl. Gemenc, Gödöllő, Páty), ott tényleg kockázatos lehet alkonyattól hajnalig az erdőben bóklászni, sőt nem egyszer még nappal is. Ott viszont tesznek is egyet s mást azért, hogy ne mászkálhass szabadon. Kerítéseket húznak, vadászat idején csősszel találkozhatsz stb. Talán ha megfelelően kivilágítod magad, a vadászok jó része nem téveszt össze vadkannal. No persze, némi célzóvíz után szabályosan kivilágított őzbaknak nézhetnek, és bekerülsz az esti hírekbe. "Kapitális bringást lőttek Gödöllőn. Nagyvalaki öt lövésből eggyel leterítette, nem egészen tíz méterről, a túrázgató/városi harcost."

A puskás emberek viselkedése nehezen kiszámítható. Ha nem zavarod a vadászatukat, többnyire fütyülnek rád. Máskor vérebként mennek utánad, és elzavarnak a területükről, akkor is, ha a kutya sem lövöldöz. Ilyen többnyire akkor fordul elő, ha Nagy Emberek vadászterületére tévedsz.

Elküldve: 2012.03.19. 22:53 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@XCode: Az nem is baj, hogy el kell hagyni a főutat és alternatív útvonalat kell keresni, mert szeretem a földutat és a természetet. Mostanában elég sok "vadászos rémhír" jelenik meg - megjegyzem nem csak a híradóban (mert számomra az a legkevésbé hiteles forrás). Szóval az a kérdés vetődik fel bennem, hogy biztonságos erdőkben és mezők szélén kerékpározni miközben a jól szórakozó vadászok (tisztelet a kivételnek) lőnek bármire ami él és mozog?

Elküldve: 2012.02.23. 21:48 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Valamikor a hetvenes-nyolcvanas években nyeregbe szálltam, eltekertem a Mátrába, Békés megyébe, a Mecsekbe stb. Természetesen nem lehetett már akkor sem minden útvonalon kerékpárral közlekedni, keresni kellett a kerülőket. Aztán egyre-másra jelentek meg a tiltó táblák. A tiltással félig-meddig egyet lehet érteni. Már a hőskorban is félelmetes élmény, afféle molto sartale volt főútvonalon tekerni. Mostanában a helyzet még rosszabb, hosszú utakon olykor hatalmas kerülőket kell beiktatnom, ha a célomat el akarom érni. (Próbáljatok meg a Mecsekbe Budapestről és környékéről eljutni!) A kerékpárutak csak a településeken "oldják meg" a közlekedést, esetleg népesebb települések között. A hosszabb utakat vállaló túrázók (nyilván nincsenek túl sokan) nem kapnak semmit. Sőt szívhatnak (a la torkosborz), mert időnként le kell térniük az úttestről, éppen a kerékpárutak miatt. Csak példaként mondom: a Pilisvörösvár-Ócsa távolság durván 80 km. Ezt egy hosszú nyári napon hajnaltól estéig oda-vissza megjárom, közben még terepezek is. Ha viszont közbe kell iktatnom a kerékpárutakat, akkor éjjel 11 előtt nem vetődök haza. Na most, kérdezem én, kell nekem kerékpárút?

Elküldve: 2012.02.23. 21:24 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@mematyi: naaaa, Ford-párti vagyok :D

Elküldve: 2012.02.23. 21:12 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 298

Hát igen. Valljuk be, a helyzet csak akkor lenne jobb, ha a történelemben mondjuk nem jelenik meg a T-modell, és nem terjed el így az autó.

Gondoljatok már bele 4 sávos autópályán hány outis tekerhetne már egymás mellett :)

Elküldve: 2012.02.23. 21:02 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@mematyi: én figyelek, de a divatbringás, ájfónnal a fülében nem biztos, hogy ilyen gyakorlatiasan kezeli a síneket, miszerint azon kötöttpályás jármű közlekedik, aztán alákerül, és a CM-esek megnyúzzák a kerékpárgyilkos villamosvezetőt. Sajnos többen vannak a hülyék, ezért kellene bolondbiztosra készíteni a dolgokat - már amennyire ez lehetséges.

Elküldve: 2012.02.23. 18:55 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 298

@johny336: De ha jön a villamos, akkor az ember előveszi az eddíg sohasemlátott erejét, és ferrarit megszégyenítő gyorsulással leelőzi a villamost. Amúgy a villamos szerintem max 30al, ha mehet, a bringás emeg 40et is tud rövid ideig

Elküldve: 2012.02.23. 18:50 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@johnny336: Ez valóban az egyik legjobb példa. Nyáron, amikor sok a turista, nagyon-nagyon óvatosan lehet arra közlekedni. (Egyszer majdnem összeütköztem ott egy bringással néhány "jókedvű" gyalogos miatt.) Az "elefántos" példázat is nagyon találó. Én is mentem már a síneken, közben forgattam a fejem, merről szakad rám a veszedelem.

Az Erzsébet-hídtól a Hűvösvölgyig tartó szakasz sem kutya, avagy a Hungária körút, avagy folytassa mindenki kedve szerint.

Elküldve: 2012.02.23. 16:41 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@XCode: nekem kedvencem a budai rakpart mentén haladó kerékpárút. Elég széles járdán lehetne osztozni a gyalogosokkal, de sajnos nem szokták tartani a "sávukat", ezért kacsáznak mindenhol. Ilyenkor a bringások egy része lemegy az autók közé, akik valamelyest jogosan anyáznak, esetleg a villamossínek között tekerünk - én utóbbit szoktam választani, csak a villamosszerelvény pár tíz tonna, olyan, mintha elefántokkal szeretnék versenyt futni a szavannán...

Elküldve: 2012.02.22. 16:54 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Takács Balázs: Nem csupán Budapesten, hanem vidéken is hasonló bajok vannak. Dabas bringaútja kb. 7 km hosszú. Míg rá nem jöttem, hogy jobb elkerülni a várost, nagyjából egy órát zötykölődtem egyik végétől a másikig. De nagyjában-egészében ez a helyzet Békéscsabától Szombathelyig. És nem csak a levegőbe beszélek. Országjáró útjaimon látom, hogy hová jutottunk kerékpárutak ügyében. Ha lejjebb lapozol, ott is olvashatod a véleményemet.

Elküldve: 2012.02.22. 16:45 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@mematyi: Ha kidugod a nyelved, és nem használsz fényvédő krémet, reggelről estére úgy leég, hogy az eget is nagybőgőnek nézed. Ha már megedződött, szépen lebarnul, mint a Macskanyelv nevű csokoládé. Irigykednek majd a műnapfényben sütkérező lányok.

@johnny336: A fényevők (Luminophagus vulgaris), köszönik, jól vannak. Beváltak a megszorító intézkedések, mindenki áttért fényevésre.

Elküldve: 2012.02.22. 16:38 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@XCode: Szerintem ez az egész városra jellemző probléma, ma pont előttem csapott el a bringás egy bácsit, akinek kedve támadt random keresztbeállni a kerékpárúton a kis gurulós táskájával.. ha meg rászólsz akkor te vagy a bunkó... Illetve a párok is sokkal jobban szeretnek kézenfogva a térköves (pfúj) piros úton sétálgatni, mert az romantikus...

Elküldve: 2012.02.22. 16:33 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Elkészült a Pesti út mentén (XVII. kerület) a kb. 7 km hosszú kerékpárút. Jártam arra tavaly, nyár végén, amikor alapozták, aszfaltozták, és mostanában, amikor már hivatalosan is átadták. Minden nagyon szép, minden nagyon jó... csak éppen nem lehet rajta bringáshoz illő iramban haladni. Birtokba vették ugyanis a két lábon közlekedő életformák. Váljék egészségükre! A 31-es út ezen szakaszán természetesen már nem nem lehet kerékpározni. Tenyészidőszakban (reggel 7 és este 8 között) érdemesebb elkerülni ezt a szakaszt, ha valaki gyorsan akar célhoz érni.

Elküldve: 2012.02.22. 15:36 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 298

A fényenergiát még akkor sem tudod felhasználni, ha végig kinyújtod a nyelved, hogy befogja a napot :) xD

Elküldve: 2012.02.22. 12:55 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@mematyi: és mi van a fényevőkkel? :D

Elküldve: 2012.02.21. 19:19 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 298

@Krupcheck Na igen, meg mondjuk annyi kaja, amit 300km alatt megeszel, többszörösébe kerül, mint 1L folyékony arany

Elküldve: 2012.02.21. 18:18 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@johnny336: többek közt a megítélés miatt igyekszem nem zavarni másokat. Ha meg az ingerli egy autóst, hogy én gyorsabban odaérek valahová, mint ő, az nem az én hibám.

@mematyi: itt is vannak ilyenek sajnos. Az ilyen összehasonlításoktól viszont mindig visszaáll a szőr a hátamon. A benzin fűtőértékét szándékoznak összehasonlítani az átlagos táplálkozás energiatartalmával? Vagy hogy meg mi? Mindenesetre érdekes számadat.

Elküldve: 2012.02.21. 17:48 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 298

@mindenki Szerintem ez megint olyan, hogy hiába minden erőfeszítés, úgyis ugyanennyi ilyen autós/bringás lesz.

Nálunk Újfehértón is megcsinálták a bicikliutat, de valami iszonyat. Telepakolták olyan autóbekötőutakkal, ahol nem lehet kilátni, ha nem állsz keresztbe a bringaúton kocsival. Meg 40-nél többel nem lehet rajta haladni /mondjuk jó 2km-en végig lejt/

Am tudtátok, hogy annyi energiából, amennyit 1 bringás jó úton 300km-en elhasznál, abból autóval 1 km-t lehetne menni?

Elküldve: 2012.02.21. 17:43 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Krupcheck: de bringásként pont a megítélés miatt fontos. Utálom a futárokat, ahogy átkacsáznak a piroson, elég komoly kereszteződésekben. Ezért van az, hogy a jóérzésű autós, akit amúgy nem zavarna egyáltalán a kerékpáros, ellenszenvvel viseltetik a kétkerekűek iránt.

Ez kb. olyan, mintha az autós az autóban dudálna mindenkire, meg anyázna, villogna, viszont ha a közértben beállnak elé a sorban, akkor meg se mer mukkanni, mert nem védi a vas - nem analógia, de gondolom érted a viselkedés-változás ábrázolását.

Elküldve: 2012.02.21. 17:40 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Krupcheck:

http://kerekparosklub.hu/mar-parizsban-sem-kell-feltetlenul-megallni-a-pirosnal-kerekparral

Nem butaság valóban... a lámpás kereszteződéseket autókra állítják be, de esetenként kerékpárral nyugodtan, biztonságosan átmehetnél egy egy piroson, úgy hogy senki nem zavarsz.

Elküldve: 2012.02.21. 17:23 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@johnny336: autóval én sem! Egyszer tettem, akkor sem szándékosan ("beletoltak").

Autóval azért nagyobb az ember, meg nehezebb, és a legkisebb malőr esetén is többeket sodorhat bajba. És leginkább másokat, nem is önmagát, hisz ott a rengeteg acél, meg lufi, meg öv meg stb.

Bringával eleve kisebb a fizikai kiterjedés, könnyebb elférni akárhol is, és nehezebb bajt csinálni, nomeg beláthatatlan holttere sincs.

Megítélésem szerint minél nagyobb járművel van az ember, annál nagyobb a másokra jelentett kockázat, ezáltal a felelősség.

Elküldve: 2012.02.21. 17:18 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Krupcheck: ejnye...azért nem illik a piroson átmenni. Autóval, ha közel s távol nincs senki, akkor sem megyek át piroson - kerékpárral miért tenném?

Elküldve: 2012.02.21. 15:36 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Keke: a pirost mi is csak a gördeszkásokra vonatkoztatjuk... viszont személyszerint csak olyan helyen lógok át, ahol vagy tökéletesen átlátom a szituációt, és messze nincs senki, aki veszélyeztetne, vagy akit én hoznék veszélyes (akár csak megijesztés szintjén) helyzetbe, vagy ha ismerem hogyan váltanak a lámpák, és mikor van holt idő köztük (persze ilyenkor is szét kell nézni, nehogy más is így legyen vele...).

A piroslámpáról is az a véleményem, mint a többi szabályról. Nem az a kérdés, hogy betartod-e, vagy sem, hanem hogy ésszel teszed-e. Mindaddig míg másoknak nem ártok, nem érzem bűnösnek magam.

Volt egy csunya piros-beszelésem rendőrautó előtt, azóta nem csak a kocsik mozgását, de a festését, meg a rendszámukat is figyelem (az LSZ-*** táblás Golfok. pl. rendőrségiek) :D

Elküldve: 2012.02.20. 21:17 Vlaci69 

  • Vlaci69 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

@Keke: Csöndben rájuk gurulni, majd nyikorgó gumikkal fékezni... Láthatsz fürge szőkéket. Azért a bringád és főként a féked legyen jó állapotban, illetlenség lekaszálni őket.

Elküldve: 2011.10.12. 07:23 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@johnny336: Sajnos ilyet már én is láttam. Egyik sráccal kerékpároztunk és simán átment a piroson én meg csodálkozva kérdeztem: ezt meg hogy ??? A válasza annyi volt, hogy "kétféle bringás létezik, aki átmegy a piroson és aki nem"... egyszer ha nem jön össze akkor mivan?

Elküldve: 2011.10.10. 16:06 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Keke: amikor bringásként rászólok a másik bringásra, hogy nem kéne piroson keresztül hajtani, mert elcsapja az autó, majd beszól, hogy ő leszarja az autósokat...

Autóval figyelek a bringásra, és bringásként az autóra - sose volt attrocitásom, az 1-2 obligát kötözködő gyökértől eltekintve. De azok a saját anyjukat is leszorítanák, tehát más állatfajta...

Elküldve: 2011.09.08. 07:59 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@kopax: Elrettentő példák mindkét táborban vannak. Az viszont tény, hogy Magyarországon nagyon elszoktak az autósok a kerékpáros jelenlététől. Szerencsére egyre több a kerékpárral közlekedő és ahogy tapasztalom az autósok nagy része már partnernek tekinti a közlekedésben. Olyan kerékpárút nálunk is van ahova országútival nem mennék fel de montival is ha haladni akarsz inkább az útat kell választanod ahol viszont kerékpár tiltó tábla van.

Elküldve: 2011.09.08. 07:48 kopax 

  • kopax avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 1

szerintem a kerékpárutakért vívott harc hatalmas öngól volt (mint az év eleji CM), a rendőrdisznók felkapták az új bevételi forrást!.a bringautak 90 százaléka használhatatlan,életveszélyes, ezekre hivatkozva viszont minden tanya (lásd budapest, szentendre, gyönygyös stb)kib.....t nem kevés bringatiltótáblát és kaszálhat.ebben a tekintetben azt hiszem szentendre viszi el a pálmát.aki nem tud/mer forgalomban kerékpározni, maradjon otthon,vagy menjen ki a ligetbe.elnézem a városban kerékpározó egyedeket(egyetemisták,retrósok ....) ahogy közlekednek,(nem néznek se jobbra se balra ÉN VAGYOK A KERÉKPÁROS!) bringával, és igazat adok az autósoknak.(megjegyzem én bringázok, motororozok és autót is használok)

Elküldve: 2011.08.02. 16:46 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Elküldve: 2011.07.17. 11:02 hegygyilkos 

  • hegygyilkos avatar
  • sima XC-s
  • Bükk XC csapat
  • Bükk XC csapat
  • hozzászólások: 5

@Keke: Teljesen igazad van Miskolcon is ugyan ez van mi szoktuk nevelni a gyalogosokat. az a leghatékonyabb ha óvatosan mellémész és rászólsz: Mér itt kell sétálni!!!! ez a leghatékonyabb. (szoktak ugrálni)

Elküldve: 2011.07.15. 10:00 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Kinek jó a kerékpárút?

Biztosan jó azoknak, akik döntenek róla, megtervezik, kivitelezik stb. Minél több kézen megy át a pénzt, annál több tenyérhez ragad valami belőle. Azon kívül lehet dicsekedni a statisztikákkal.

Jó az autósoknak, akiknek így nem kell kerülgetniük a lassan haladó bicikliseket, nem kell szentségelniük, kockáztatniuk az ügyetlenkedők, részegek, kivilágítatlanul közlekedők stb. miatt.

Talán jó Mari néninek, Józsi bácsinak, Pistikének: nem kell különösebben ügyelniük a forgalomra, kényelmesen eldöcöghetnek rajta a boltba, kocsmába, iskolába. Ha összetalálkoznak egy ismerőssel, le is szállhatnak, ráérősen elbeszélgethetnek.

Aligha jó a bringásnak, akinek éppen sürgős dolga van, vagy hosszabb utat akar megtenni jó iramban. Ő bizony ráfarag, mert a kerékpárút ilyen célra jószerével alkalmatlan.

A bringautak többsége jól mutat, de egy kocogó gyalogosnál sebesebben nemigen lehet rajtuk tekerni, ugyanis:

– Rossz minőségű a burkolat: sokszor az erre a célra alkalmatlan járókőből van kirakva. Kirázza a bringásból a lelket, ráadásul még hepehupás is, mert nincs megfelelően alapozva. Ha aszfalt a burkolat, akkor gyűrődések, repedések, illesztési hézagok stb. vannak rajta, egyiken-másikon akár fel is ütődhet a gumi. Ráadásul az aszfalt is rosszul van aládolgozva, így aztán buckákkal tarkított, mint a Kiskunság homokja.

– A keresztező utaknál, járdáknál legtöbbször nincs rendes akadálymentesítés, legkevesebb 5–10 cm magasságkülönbség mindenütt van. A bringaút nem ritkán 25–30 cm magas ugratóval kezdődik/végződik.

– Veszedelmes, be nem látható kereszteződéseken kell áthajtanunk nem egyszer. Ezek kifejezetten öngyilkosjelölteknek készülnek.

– Komolyabb akadálynál, ahol munka lett volna megoldani a bringaút tisztességes kialakítását, kitesznek egy „itt a vége” táblát. Boldoguljon a bringás a továbbiakban, ahogy tud.

– A célhoz vezető út gyakorta egy részeg tekergéséhez hasonlít. A bringaút átvezet az utca egyik oldaláról a másikra, aztán vissza, és még hétszer.

– Lépten-nyomon lassítani kell, hogy ne szálljunk el egy-egy élesebb kanyar miatt.

– Buszmegállókban, boltok, kocsmák, iskolák bejárata előtt ácsorgókon, metróbejáratokból kiözönlő utasokon stb. kell átverekednünk magunkat.

– Kapualjakból előbukkanó gyalogosokra, autókra kell ügyelni. Várakozó autókat és egyéb akadályokat (elektromos elosztókat, hirdetőoszlopokat stb.) kell kerülgetni.

– Ott vannak a minden teret betöltő, magukat birtokon belülinek tekintő gyalogosok. Álmodozó ifjú költők és szerelmespárok. Hajlott korú matrónák bevásárlókocsijukkal. Egymással trécselő anyukák babakocsijukkal és szabadjára engedett gyermekeikkel. Kutyások fékezhetetlen kutyáikkal. Ezek köztudottan szívesebben lebzselnek a kerékpárúton, mint a járdán.

Nap, mint nap tapasztalom, hogy a kerékpárutak többségén nagyobb veszélynek vagyok kitéve, mint az úttesten. Nem mondom, hogy az autók között sokkal jobb, de ott legalább bringáshoz illő sebességgel juthatok előre. Nekem, és bizonyára sokaknak az lenne jó, ha ésszerű keretek között szabadon dönthetnénk, hol akarunk tekerni: az úttesten, vagy a kerékpárúton. Ha kényelmesen döcögni van kedvem, szívesen megyek az utóbbin, ha viszont sürgősebb vagy hosszabb úton vagyok, inkább elkerülném. El is kerülöm, akár azon az áron, hogy más útvonalat kell választanom. Közben cifra lószerszámot kívánok azoknak, akik megalkották és törvénybe iktatták azt a szerencsétlen rendelkezést, hogy köteles vagyok mindenkor a bringaúton „haladni”. Bocsánat, elhamarkodtam, csak azoknak kívánom, akiknek ez büntetés!

Elküldve: 2011.07.14. 21:57 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@hegygyilkos: Ne reménykedj benne. A gyalogosok bármilyen jelzés ellenére is használják a kerékpár utakat és szívesen beszélgetnek rajta állva úgy, hogy elfoglalják teljes szélességében (legalábbis itt Komárom- Esztergom Megyében). Ha közel elmész mellettük még ők néznek mérgesen a kerékpárosokra. Egyik haver mondta, hogy egyszer egy Mercedes ment a kerékpárúton (így nem kellett kb. 500métert kerülnie) és neki kellett lemenni a fűbe a bringájával.

Elküldve: 2011.07.14. 20:17 hegygyilkos 

  • hegygyilkos avatar
  • sima XC-s
  • Bükk XC csapat
  • Bükk XC csapat
  • hozzászólások: 5

sziasztok. Miskolcon a Szinvapark tól a Vízügi igazgatóságig elkezdődött a kerékpárút felfestése piros festékkel. így már remélhetőleg nem a brigaúton kóvályognak a gyalogosok.

Reméljük jövő hétre kész lesz a festés :)

Ádám

Elküldve: 2011.07.10. 17:36 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

Elküldve: 2011.02.19. 19:42 Keke 

  • Keke avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 195

@Meridás Zotya: Engem nem érdekel, csak már legyen kész! Meg ígértek még T.bányára további 7Km kerékpárút építését. Legalább legyen olyan jó, mint a Művház 5. Iskola közötti szakasz (elválasztva a járdától és nincs benne padka).

Elküldve: 2011.02.19. 19:16 Kraslan 

  • Kraslan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 96

@airborne: A többi meg mehet a haver zsebébe, az se baj, ha az alválalkozókat sem fizeti ki :S

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!