Minden, ami tuning. Főleg technikaira gondolok, tehát nem optikai.
Minden, ami tuning. Főleg technikaira gondolok, tehát nem optikai.
@Makky: na ezt nem tudtam, hogy a Deore ilyen jó súlyban van... Az kb megvolt, hogy az XTR 750-800 között van, de én a Deore-t jóval 1 kg fölé gondoltam
@veszigeri: Sokkal kisebb a különbség! A Deore 900g körül van, míg az XTR 770g, vagyis csak alig több, mint 100g! De, ha a Deore-ra fölteszed az XTR tányérokat, akkor még kisebb lesz! (Persze csak, ha fölmegy, de ez évjárat függő.) Az XTR sose volt könnyű (igazán)!
Ha nem tudod mire költs karácsonykor:
@laceszv: egy jó 2-300g-mal biztosan könnyebb, de hát árban is vagy egy 100-assal hosszabb :) Szerintem halandóknak az XT jobb választás esetleg egy FSA, ami még nem olyan nehéz :)
@Makky: Hali ! Egy XTR középrész és hajtókatok kb mennyivel könnyebb mint egy deore középrész hajtókarral ?
@dr.anonimus: Szerintem a rövidebb anya, hosszabb küllő párosítás a könnyebb, ha réz anyáról van szó. Alu anya esetén már nem biztos. Most mértem a 292-es és 294-es 2.0 mm-es DT küllőt (16 db-ot egyben!). A mérlegem méréshatárán van a különbség. Vagyis 1 g környékén. (Volt, hogy ugyanannyit mutatott, volt hogy eggyel kevesebbet.)
@dr.anonimus: Hát nekem nincs jobb ötletem, mint elmenni valami boltba és lemérni. Már csak az lesz a gond, hogy valószínűleg nem lesz nekik mindkét fajta...
@dr.anonimus: hát ez már nagyon beteges kérdés, de a gramm mánia az gramm mánia.
Melyik a könnyebb? A 12mm-eres küllőanya + 264mm-eres küllő vagy 16mm-eres anya + 260-as küllő? A cél a minimális forgatott tömeg :)
Sziasztok grammfejűek!
Mostantól megoszthatjátok méréseiteket a véleményeteknél! Használjátok egészséggel!
@Makky: Az még odébb van, a rendelés is, meg a 10E km is, de ha eljutok odáig akkor írok a véleményekhez mindenféleképpen. Főleg országútra? fene tudja, tárcsás agy, 9es kazettához, MTB kialakításúnak tűnik, de talán a súlya miatt nem bírja annyira hogy országúttól többet kapjon tartósan.
@Takács Balázs: Nem ismerem azt az agyat. Neten külföldi oldalakon azért lehet találni róla infókat. Alapvetően országútra ajánlják. MTB-re nem tudom. Azért, ha már beletettél 10e+ km-t, akkor érdekel a véleményed róla, mert tényleg nagyon olcsó!
@Makky: valószínű az apránként összelegózás lesz a megoldás, a 9es rendszerre is így álltam át, 3-4 hónap alatt, addig minden a polcon figyelt. A majdnem 70 kilómhoz gondolom nem tudok olyan felnit találni ami nem bírna el. Agyakból a circus monkey-val szemezgettem a múltkor ebayen, 400g körül van a szett, erről hallottál már valamit?
@Takács Balázs: Annyiból kijöhet. Azok a kerekek azért nem túl könnyűek. Szerintem a gyári tömeg adatban a gyorszár nincs is benne, ami kb. plusz 100-120g. Azzal együtt pedig tömegben már rögtön ott van, mint amit én is írtam alkatrészenként. Annál viszont drágább. Ilyen tömegű kereket építeni olcsóbban lehet. Főleg ha tudsz kereket fűzni és nem kell még a munkadíjat is hozzászámolni. Persze ez ma már nem divat. 5000-ért már van 450g-os felni (WTB Speeddisc CC), 7000-ért meg már 360g-os is (Sun Equalizer 21). Bár egyiket se ismerem, így nem tudom milyenek. Ráadásul, ha építed, akkor használtan azért lehet jobb/könnyebb agyat is kifogni. Főleg, ha nem sürgős. Meg így apránként is lehet beruházni. Javítani is egyszerűbb.
@Makky: ezek alapján ha egy kicsit többet szánok rá a 3,5-4 kg még elérhetőnek tűnik. Most úgy sincs kess, de ha lassan összejön pl egy RedMetal 10-re, vagy egy Crossride-ra abból még kihozható ez a súly? mert az 30-40 körül megvan gumik nélkül, fogsor van, deore, féktárcsát is lehet még külön cserélni utána. És a mostani kerék is elmehetne egy húszasért. szóval kivitelezhető lenne 40-50E-ből mínusz 1-1,5kg ?!
http://www.youtube.com/watch?v=WdOlkadn4E4 grammánia mi? XD nesztek, egyetek húst... és lesz erőtök XD
@Takács Balázs: Akkor leegyszerűsítve a dolgot. Durván 5,5 kg a kereked kompletten. Itt még a grammok nem nagyon számítanak, mert ez ólom nehéz. Egy viszonylag olcsón összerakható kerék mondjuk kb.: könnyebb olcsó átlag XC felni 2x480g, eagy 200g, hagy 450g (gyorszárakkal), küllők (2,0/1,8/2,0) anyával 440g, kicsit könnyebb belső 2x150g, hajtogatós nem extra külső 2x550g, felnivédő szalag 2x25g, egyszerű féktárcsa (2db) mérettől függően 3-400g, olcsó Deore fogsor (11-32) 360g. Ez összesen kb. 4,2 kg. Vagyis egy bő kg simán leugrik. Egyébként 3 kg alá is le lehet menni, de az már sokkal-sokkal többe kerülne.
Elkapott a kiló-"gramm mánia".
van az hogy van a kona (lásd biciklim), ami kőnehéz, de legalább olyan mintha ólomból lenne. ez kb 14.5 kilót jelent. Kihajigálva a komplett kerekeket alóla már csak 9.03 (kerék, fogsor, tárcsák, gumik nélkül). Továbbá van az az információ még, hogy a hátsó kerék gumi nélkül, fogsorral, tárcsával 2.08 kilogramm. Na most ha jól gondolom hogy a kerék vágja oda az egészet, (B+ Zero felni 600+g) akkor mennyit lehetne spórolni egy kerékszetten (grammban), illetve egy kultúr tömegű kerékszett mennyit nyom a mérlegen gumival, porral, karcolással, mindennel?
@Makky: Ezeket néztem ki Aksium helyett: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40568
Könnyű, nem is olyan drága, gondolom tartós is. Sok jót írnak róla. :)
@airborne:
Ne fűzz 36-os agyat/felnit 18 küllővel. Nem lesz se túl jó, se túl tartós.
Aksium kerekem volt. Így azt ismerem. Igaz az enyém régebbi volt, az még vagy 2100g volt. Attól függ mire szeretnéd használni. Az aksium sokkal erősebb és merevebb, mint amit építeni tudsz azokból az alkatrészekből (én most Rigida Flyer+32db 2.0-s küllős kerékkel edzek és érzésre az sincs olyan merev, mint az aksium volt). Meg szerintem szebb is az aksium. Vagyis, ha erős, tartós, merev kereket szeretnél, akkor aksium. Ha pedig könnyűt (ami nem is olyan merev, nem is olyan tartós) akkor Sun+Rev.
@Krupcheck: Bocsi, úgy értettem, 18 db küllő, szal minden második, de szerintem amire én használom, nem számít sokat az a 70g- nyi minden második küllő.
Amúgy mivel járnék jobban? Ha mavic aksium kerekszettet vennek, ami kb 1900g, de lapitott kullos, vagy, ha sun assault sl1 felnit fuznek be 32 db dt revolution kullovel, ami nem lapitott, 32 db van belole kerekenkent, de a szett sulya egy jo fel kiloval konnyebb lenne?
@airborne: baj. nem osztható. még ha 32-es lenne akkor legalább ki tudnád hagyni minden 2.-at, de így valahol torzulni fog, nem lesz jó a hossz.
Meg szerintem baromi gyenge is lenne, de ebben nincs tapasztalatom.
Országúti kerék építésénél baj szerintetek, ha egy 36 lukas agyat csak 16 db dt rev. küllővel fűzök be?
@airborne: Hát én, ha mindenképpen könnyíteni szeretnék, akkor kipróbálnám a Rev küllőket. Nem a tárcsaméret számít igazából, hanem a fékerő. Egyébként szerintem hajtás közben nem fogod érezni a különbséget. (Kigyorsításnál, nagy szint leküzdésénél és nagyon nagy sebességnél (alacsonyabb légellenállás) van igazából előnye, de te nem biztos, hogy ezt fogod művelni vele.) Az már másik dolog, hogy edzésre, vagy csak simán bringázásra én nem használnám.
A felnit nem ismerem.
@Makky: Azt mondod, hogy próbáljam ki a DT rev küllőket, ha csak városban, meg nagyon könnyű terepen használom? Muszály leszek tárcsaféket rárakni, de talán 160-ast elbírna? ZTR olympic lightweight felniről van valami véleményed?
@Krupcheck: Én is kinéztem pár dolgot a kcnc.hu -ról :) Pl ezt a markolatot, nycsőbilincs, lánctányércsavar, pedál (amíg megtudtam, hogy a SPD pedállal felfelé is lehet hajtani, így PD-M540 et veszek ink.) A thomson MTB stucnim péntekre ittlesz elvileg.
@HomoHominiLupusEst: Ez a tömegadatból és az ár/érték arányból nem von le. Najó ha nincs, az igen.
Ellentétben a BTS/Acor/sokmásegyéb cuccokkal nekem eddig ami KCNC cumó kellett, egy hétnél többet sosem vártam rá, azt is amiatt mert Szegedre is el kellett jutnia valahogy. Lehet hogy most éppen voltak, de a fentebb emlegetett márkák még sosem voltak...
@Krupcheck: Csak a kcnc készletek elég végesek...sok utánajárás, kifogyó raktárkészletek, bár az ftwbikes webshopját sokan dícsérik:)
@HomoHominiLupusEst: Az pont 3x annyi, és csak 600 Ft a diffi ( :
(szerk:) illetve bocsi, dugókkal már nem 3x annyi, csak bő kétszer.
@Krupcheck: Bikefun Foam is csak 43g (dugókkal), és csak 890ft:)
Nem tuning, szimplán alkatrész tipp: KCNC Eva markolat 13g (+6 g dugó, de az kinek kell) és 1500 Ft körül mozog.
Evvel szemben a Ritchey TG VI dugók nélkül 89 g (tény és való kényelmesebb valamivel, de Évike sem rossz). 76 g minusz azért annyira nem mindegy egy ilyen olcsó alkatrésznél.
Mindkettő alá jól jön némi hajlakk, másként forognak.
@airborne: Hát kaptam már vele azért defektet, de nem vészesen sokat.
Viszont nekem edző bringánál a szempontok:
@Makky: Az "edzőbringa 2" című képed, és a boltban való nézegetés meggyőzött, hogy Detonator 1.25" külső legyen a következő. :) Defekttel eddig még nem volt gond?
@airborne: a bikefun fohlalkozik jelenleg a ritchey cuccokkal:) A superlogic rizer 145g, de az árát nem merem leírni... Talán valmi külföldi oldalon van alighasználtan occsóért:)
@Makky: Főleg edzés a cél. :) Az AX lightness 70 grammos kormányra én nem mernék rádőlni. :) Én bbb carbon hajlított kormanyt szeretnek, 169g a hajlitottat szeretem. :P Meg most probalok megvenni egy 1480 grammos telót a kőnehéz 1880 grammos helyett. :)
@dr.anonimus: Egy pár könnyű kormány:
@airborne: Fogalmam sincs, hogy most hol lehet WCS szalagot szerezni. A Ritchey hazai forgalmazóját kéne megkérdezni. Régen a Cseke volt, nekem még abból az időből van.
A kevlárosat nem lehet keményebbre fújni. (Pontosabban az ajánlott max. nyomás annak is ugyanannyi.)
A vékonyabb gumikat általában jobban lehet fújni. Az 1,25-ös Detonator ajánlott max-ja pl. már 6,8 bar. (De az 1,0-s Detonatoré is csak ugyanennyi.)
6.0-t biztos elbír a Xenith, ha téged sá ráz szét. Arra viszont figyelni kell, hogy a felni is elbírja! (Mondjuk a 6.0 még nem olyan vészes. Főleg tárcsánál, mert ott ugye nem vékonyodik az idő előrehaladtával a felni.)
Egyébként, ha nem (él)versenyzés a cél (és ott is a dobogó), akkor 10-20g ide, vagy oda a kerekeken egyáltalán nem tétel. Észre se lehet venni. (Ezt most a felniszalagra mondtam. Vagyis emiatt ne legyen álmatlan éjszakád, ha nem sikerül WCS-t szerezni.) :)
http://neuzer.webaruhaza.eu/termek/30131051/kategoria/3KA/kormany-hb136-scandium-altrix.html de ennél könnyebb a race face next
@HomoHominiLupusEst: Szép. Bár én a kormányt nem merném annyira kikönnyíteni, tényleg mivan, ha letörik...
@Majoros Tibor: Olvasd el:) Legjobb estben 11.9, legrosszabban is 2.4sec különbség:) Mondjuk 25-30kg-os dh rombolóknál nem annyira számít a súly, de a többi stílusban igen:)
ez azért elég olcsó -.- 10 postával... mert ingyenes a posta.. amúgy néztem az UCI DH vb futamot, az egyik srácnak nem volt fent fogsora, akkor ez is grammbuziság? a másik dolog szart se ér az egész ha nem 50kilós az ember, mert egy 100kilós testnek 5 kiló +-sem számít.. de a reggeli kv segít közel 30dekát kiadni, de egy pohár víz már 30deka +többlet, szal csak hajrá...