Tuning, gramm mánia

1-50 (130 hozzászólás)

Elküldve: 2011.04.21. 15:44 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765
Témaindító hozzászólás:

Minden, ami tuning. Főleg technikaira gondolok, tehát nem optikai.

Elküldve: 2013.11.12. 23:04 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@Makky: na ezt nem tudtam, hogy a Deore ilyen jó súlyban van... Az kb megvolt, hogy az XTR 750-800 között van, de én a Deore-t jóval 1 kg fölé gondoltam

Elküldve: 2013.11.12. 16:41 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@veszigeri: Sokkal kisebb a különbség! A Deore 900g körül van, míg az XTR 770g, vagyis csak alig több, mint 100g! De, ha a Deore-ra fölteszed az XTR tányérokat, akkor még kisebb lesz! (Persze csak, ha fölmegy, de ez évjárat függő.) Az XTR sose volt könnyű (igazán)!

Elküldve: 2013.11.11. 20:01 dr.anonimus 

Elküldve: 2013.11.11. 16:58 laceszv 

  • laceszv avatar
  • sima XC-s
  • Varacskosdisznók csapat
  • Varacskosdisznók csapat
  • hozzászólások: 63

@veszigeri: Oké. Köszi :)

Elküldve: 2013.11.11. 14:43 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@laceszv: egy jó 2-300g-mal biztosan könnyebb, de hát árban is vagy egy 100-assal hosszabb :) Szerintem halandóknak az XT jobb választás esetleg egy FSA, ami még nem olyan nehéz :)

Elküldve: 2013.11.11. 13:41 laceszv 

  • laceszv avatar
  • sima XC-s
  • Varacskosdisznók csapat
  • Varacskosdisznók csapat
  • hozzászólások: 63

@Makky: Hali ! Egy XTR középrész és hajtókatok kb mennyivel könnyebb mint egy deore középrész hajtókarral ?

Elküldve: 2011.12.11. 01:39 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Makky: Ez biztos,az én kerekeim a kettő együtt kb 4 kilósak!

Elküldve: 2011.10.16. 19:44 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@dr.anonimus: Szerintem a rövidebb anya, hosszabb küllő párosítás a könnyebb, ha réz anyáról van szó. Alu anya esetén már nem biztos. Most mértem a 292-es és 294-es 2.0 mm-es DT küllőt (16 db-ot egyben!). A mérlegem méréshatárán van a különbség. Vagyis 1 g környékén. (Volt, hogy ugyanannyit mutatott, volt hogy eggyel kevesebbet.)

Elküldve: 2011.08.08. 19:23 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@dr.anonimus: Hát nekem nincs jobb ötletem, mint elmenni valami boltba és lemérni. Már csak az lesz a gond, hogy valószínűleg nem lesz nekik mindkét fajta...

Elküldve: 2011.08.07. 16:16 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@dr.anonimus: hát ez már nagyon beteges kérdés, de a gramm mánia az gramm mánia.

Elküldve: 2011.08.06. 22:58 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Melyik a könnyebb? A 12mm-eres küllőanya + 264mm-eres küllő vagy 16mm-eres anya + 260-as küllő? A cél a minimális forgatott tömeg :)

Elküldve: 2011.06.25. 19:43 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@hefi: Király! Köszönjük!

Elküldve: 2011.06.25. 12:50 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925

Sziasztok grammfejűek!

Mostantól megoszthatjátok méréseiteket a véleményeteknél! Használjátok egészséggel!

Elküldve: 2011.06.13. 14:45 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Makky: Az még odébb van, a rendelés is, meg a 10E km is, de ha eljutok odáig akkor írok a véleményekhez mindenféleképpen. Főleg országútra? fene tudja, tárcsás agy, 9es kazettához, MTB kialakításúnak tűnik, de talán a súlya miatt nem bírja annyira hogy országúttól többet kapjon tartósan.

Elküldve: 2011.06.11. 20:08 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Takács Balázs: Nem ismerem azt az agyat. Neten külföldi oldalakon azért lehet találni róla infókat. Alapvetően országútra ajánlják. MTB-re nem tudom. Azért, ha már beletettél 10e+ km-t, akkor érdekel a véleményed róla, mert tényleg nagyon olcsó!

Elküldve: 2011.06.10. 09:25 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Makky: valószínű az apránként összelegózás lesz a megoldás, a 9es rendszerre is így álltam át, 3-4 hónap alatt, addig minden a polcon figyelt. A majdnem 70 kilómhoz gondolom nem tudok olyan felnit találni ami nem bírna el. Agyakból a circus monkey-val szemezgettem a múltkor ebayen, 400g körül van a szett, erről hallottál már valamit?

Elküldve: 2011.06.10. 07:46 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Takács Balázs: Annyiból kijöhet. Azok a kerekek azért nem túl könnyűek. Szerintem a gyári tömeg adatban a gyorszár nincs is benne, ami kb. plusz 100-120g. Azzal együtt pedig tömegben már rögtön ott van, mint amit én is írtam alkatrészenként. Annál viszont drágább. Ilyen tömegű kereket építeni olcsóbban lehet. Főleg ha tudsz kereket fűzni és nem kell még a munkadíjat is hozzászámolni. Persze ez ma már nem divat. 5000-ért már van 450g-os felni (WTB Speeddisc CC), 7000-ért meg már 360g-os is (Sun Equalizer 21). Bár egyiket se ismerem, így nem tudom milyenek. Ráadásul, ha építed, akkor használtan azért lehet jobb/könnyebb agyat is kifogni. Főleg, ha nem sürgős. Meg így apránként is lehet beruházni. Javítani is egyszerűbb.

Elküldve: 2011.06.09. 21:26 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Makky: ezek alapján ha egy kicsit többet szánok rá a 3,5-4 kg még elérhetőnek tűnik. Most úgy sincs kess, de ha lassan összejön pl egy RedMetal 10-re, vagy egy Crossride-ra abból még kihozható ez a súly? mert az 30-40 körül megvan gumik nélkül, fogsor van, deore, féktárcsát is lehet még külön cserélni utána. És a mostani kerék is elmehetne egy húszasért. szóval kivitelezhető lenne 40-50E-ből mínusz 1-1,5kg ?!

Elküldve: 2011.06.09. 20:56 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

@Majoros Tibor: ezek után gondolom kukázhatták a mongúzt XD

Elküldve: 2011.06.09. 20:46 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

http://www.youtube.com/watch?v=WdOlkadn4E4 grammánia mi? XD nesztek, egyetek húst... és lesz erőtök XD

Elküldve: 2011.06.08. 12:05 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Takács Balázs: Akkor leegyszerűsítve a dolgot. Durván 5,5 kg a kereked kompletten. Itt még a grammok nem nagyon számítanak, mert ez ólom nehéz. Egy viszonylag olcsón összerakható kerék mondjuk kb.: könnyebb olcsó átlag XC felni 2x480g, eagy 200g, hagy 450g (gyorszárakkal), küllők (2,0/1,8/2,0) anyával 440g, kicsit könnyebb belső 2x150g, hajtogatós nem extra külső 2x550g, felnivédő szalag 2x25g, egyszerű féktárcsa (2db) mérettől függően 3-400g, olcsó Deore fogsor (11-32) 360g. Ez összesen kb. 4,2 kg. Vagyis egy bő kg simán leugrik. Egyébként 3 kg alá is le lehet menni, de az már sokkal-sokkal többe kerülne.

Elküldve: 2011.06.07. 19:06 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

Elkapott a kiló-"gramm mánia".

van az hogy van a kona (lásd biciklim), ami kőnehéz, de legalább olyan mintha ólomból lenne. ez kb 14.5 kilót jelent. Kihajigálva a komplett kerekeket alóla már csak 9.03 (kerék, fogsor, tárcsák, gumik nélkül). Továbbá van az az információ még, hogy a hátsó kerék gumi nélkül, fogsorral, tárcsával 2.08 kilogramm. Na most ha jól gondolom hogy a kerék vágja oda az egészet, (B+ Zero felni 600+g) akkor mennyit lehetne spórolni egy kerékszetten (grammban), illetve egy kultúr tömegű kerékszett mennyit nyom a mérlegen gumival, porral, karcolással, mindennel?

Elküldve: 2011.05.10. 11:24 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Makky: Ezeket néztem ki Aksium helyett: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40568

Könnyű, nem is olyan drága, gondolom tartós is. Sok jót írnak róla. :)

Elküldve: 2011.05.10. 10:34 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@airborne:

  1. Ne fűzz 36-os agyat/felnit 18 küllővel. Nem lesz se túl jó, se túl tartós.

  2. Aksium kerekem volt. Így azt ismerem. Igaz az enyém régebbi volt, az még vagy 2100g volt. Attól függ mire szeretnéd használni. Az aksium sokkal erősebb és merevebb, mint amit építeni tudsz azokból az alkatrészekből (én most Rigida Flyer+32db 2.0-s küllős kerékkel edzek és érzésre az sincs olyan merev, mint az aksium volt). Meg szerintem szebb is az aksium. Vagyis, ha erős, tartós, merev kereket szeretnél, akkor aksium. Ha pedig könnyűt (ami nem is olyan merev, nem is olyan tartós) akkor Sun+Rev.

Elküldve: 2011.05.09. 19:47 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Krupcheck: Bocsi, úgy értettem, 18 db küllő, szal minden második, de szerintem amire én használom, nem számít sokat az a 70g- nyi minden második küllő.

Amúgy mivel járnék jobban? Ha mavic aksium kerekszettet vennek, ami kb 1900g, de lapitott kullos, vagy, ha sun assault sl1 felnit fuznek be 32 db dt revolution kullovel, ami nem lapitott, 32 db van belole kerekenkent, de a szett sulya egy jo fel kiloval konnyebb lenne?

Elküldve: 2011.05.09. 19:03 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1009

@airborne: baj. nem osztható. még ha 32-es lenne akkor legalább ki tudnád hagyni minden 2.-at, de így valahol torzulni fog, nem lesz jó a hossz.

Meg szerintem baromi gyenge is lenne, de ebben nincs tapasztalatom.

Elküldve: 2011.05.09. 18:28 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

Országúti kerék építésénél baj szerintetek, ha egy 36 lukas agyat csak 16 db dt rev. küllővel fűzök be?

Elküldve: 2011.05.09. 11:38 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Makky: Oké, köszi.

Elküldve: 2011.05.09. 10:39 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@airborne: Hát én, ha mindenképpen könnyíteni szeretnék, akkor kipróbálnám a Rev küllőket. Nem a tárcsaméret számít igazából, hanem a fékerő. Egyébként szerintem hajtás közben nem fogod érezni a különbséget. (Kigyorsításnál, nagy szint leküzdésénél és nagyon nagy sebességnél (alacsonyabb légellenállás) van igazából előnye, de te nem biztos, hogy ezt fogod művelni vele.) Az már másik dolog, hogy edzésre, vagy csak simán bringázásra én nem használnám.

A felnit nem ismerem.

Elküldve: 2011.05.06. 19:47 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Makky: Azt mondod, hogy próbáljam ki a DT rev küllőket, ha csak városban, meg nagyon könnyű terepen használom? Muszály leszek tárcsaféket rárakni, de talán 160-ast elbírna? ZTR olympic lightweight felniről van valami véleményed?

Elküldve: 2011.05.03. 17:20 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Krupcheck: Én is kinéztem pár dolgot a kcnc.hu -ról :) Pl ezt a markolatot, nycsőbilincs, lánctányércsavar, pedál (amíg megtudtam, hogy a SPD pedállal felfelé is lehet hajtani, így PD-M540 et veszek ink.) A thomson MTB stucnim péntekre ittlesz elvileg.

Elküldve: 2011.05.03. 17:18 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1009

@HomoHominiLupusEst: Ez a tömegadatból és az ár/érték arányból nem von le. Najó ha nincs, az igen.

Ellentétben a BTS/Acor/sokmásegyéb cuccokkal nekem eddig ami KCNC cumó kellett, egy hétnél többet sosem vártam rá, azt is amiatt mert Szegedre is el kellett jutnia valahogy. Lehet hogy most éppen voltak, de a fentebb emlegetett márkák még sosem voltak...

Elküldve: 2011.05.03. 17:08 HomoHominiLupusEst 

  • HomoHominiLupusEst avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

@Krupcheck: Csak a kcnc készletek elég végesek...sok utánajárás, kifogyó raktárkészletek, bár az ftwbikes webshopját sokan dícsérik:)

Elküldve: 2011.05.03. 16:57 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1009

@HomoHominiLupusEst: Az pont 3x annyi, és csak 600 Ft a diffi ( :

(szerk:) illetve bocsi, dugókkal már nem 3x annyi, csak bő kétszer.

Elküldve: 2011.05.03. 16:50 HomoHominiLupusEst 

  • HomoHominiLupusEst avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

@Krupcheck: Bikefun Foam is csak 43g (dugókkal), és csak 890ft:)

Elküldve: 2011.05.03. 16:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1009

Nem tuning, szimplán alkatrész tipp: KCNC Eva markolat 13g (+6 g dugó, de az kinek kell) és 1500 Ft körül mozog.

Evvel szemben a Ritchey TG VI dugók nélkül 89 g (tény és való kényelmesebb valamivel, de Évike sem rossz). 76 g minusz azért annyira nem mindegy egy ilyen olcsó alkatrésznél.

Mindkettő alá jól jön némi hajlakk, másként forognak.

Elküldve: 2011.05.02. 16:34 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@airborne: Hát kaptam már vele azért defektet, de nem vészesen sokat.

Viszont nekem edző bringánál a szempontok:

  • tartós és viszonylag olcsó legyen az alkatrész
  • megbízható és igénytelen legyen
  • tömeg (szinte) egyáltalán nem számít nekem ott

Elküldve: 2011.05.02. 15:04 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Makky: Az "edzőbringa 2" című képed, és a boltban való nézegetés meggyőzött, hogy Detonator 1.25" külső legyen a következő. :) Defekttel eddig még nem volt gond?

Elküldve: 2011.05.02. 15:02 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@HomoHominiLupusEst: Tudom, hogy olyan 30-40 ropi. :)

Elküldve: 2011.05.02. 13:48 HomoHominiLupusEst 

  • HomoHominiLupusEst avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

@airborne: a bikefun fohlalkozik jelenleg a ritchey cuccokkal:) A superlogic rizer 145g, de az árát nem merem leírni... Talán valmi külföldi oldalon van alighasználtan occsóért:)

Elküldve: 2011.05.02. 13:44 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Makky: Főleg edzés a cél. :) Az AX lightness 70 grammos kormányra én nem mernék rádőlni. :) Én bbb carbon hajlított kormanyt szeretnek, 169g a hajlitottat szeretem. :P Meg most probalok megvenni egy 1480 grammos telót a kőnehéz 1880 grammos helyett. :)

Elküldve: 2011.05.02. 12:36 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@dr.anonimus: Egy pár könnyű kormány:

  • A KCNC SC Bone 116g (ez scandium)
  • Ritchey SuperLogic Carbon Flat 112g (carbon)
  • AX-Lightness Hera 70g (620-as méretben!) (carbon), de erre nem lehet kormányvéget tenni. Viszont van olyan változat is, de az kicsit nehezebb (85g)
  • Biztos lehet még találni ilyeneket.

Elküldve: 2011.05.02. 12:28 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@airborne: Fogalmam sincs, hogy most hol lehet WCS szalagot szerezni. A Ritchey hazai forgalmazóját kéne megkérdezni. Régen a Cseke volt, nekem még abból az időből van.

A kevlárosat nem lehet keményebbre fújni. (Pontosabban az ajánlott max. nyomás annak is ugyanannyi.)

A vékonyabb gumikat általában jobban lehet fújni. Az 1,25-ös Detonator ajánlott max-ja pl. már 6,8 bar. (De az 1,0-s Detonatoré is csak ugyanennyi.)

6.0-t biztos elbír a Xenith, ha téged sá ráz szét. Arra viszont figyelni kell, hogy a felni is elbírja! (Mondjuk a 6.0 még nem olyan vészes. Főleg tárcsánál, mert ott ugye nem vékonyodik az idő előrehaladtával a felni.)

Egyébként, ha nem (él)versenyzés a cél (és ott is a dobogó), akkor 10-20g ide, vagy oda a kerekeken egyáltalán nem tétel. Észre se lehet venni. (Ezt most a felniszalagra mondtam. Vagyis emiatt ne legyen álmatlan éjszakád, ha nem sikerül WCS-t szerezni.) :)

Elküldve: 2011.05.01. 14:30 hublibubli 

  • hublibubli avatar
  • sima XC-s
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • hozzászólások: 3

Elküldve: 2011.05.01. 11:52 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@HomoHominiLupusEst: Szép. Bár én a kormányt nem merném annyira kikönnyíteni, tényleg mivan, ha letörik...

Elküldve: 2011.05.01. 10:29 HomoHominiLupusEst 

  • HomoHominiLupusEst avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

Elküldve: 2011.05.01. 10:28 HomoHominiLupusEst 

  • HomoHominiLupusEst avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

@Majoros Tibor: Olvasd el:) Legjobb estben 11.9, legrosszabban is 2.4sec különbség:) Mondjuk 25-30kg-os dh rombolóknál nem annyira számít a súly, de a többi stílusban igen:)

Elküldve: 2011.05.01. 09:48 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

ez azért elég olcsó -.- 10 postával... mert ingyenes a posta.. amúgy néztem az UCI DH vb futamot, az egyik srácnak nem volt fent fogsora, akkor ez is grammbuziság? a másik dolog szart se ér az egész ha nem 50kilós az ember, mert egy 100kilós testnek 5 kiló +-sem számít.. de a reggeli kv segít közel 30dekát kiadni, de egy pohár víz már 30deka +többlet, szal csak hajrá...

Elküldve: 2011.05.01. 09:45 TBRider1 

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!