@dr.anonimus: http://ebike.hu/termekek/kormany/kormany/mtb-egyenes/261+bbb+bhb14+fibertop+carbon/
Más téma melyik a legkönyebb kormány ? xc egyenesre gondolok most. A törésveszély nem izgat mert 60kg vagyok
@Makky: :( Én szerintem BBB BTI-95 felniszalagot veszek majd. Esetleg tudsz olyan helyet, ahol kapni 5g-os Ritchey WCS-t?
Egyébként szerintem leginkább az befolyásolja, hogy mennyire sokáig, és mennyire gyorsan tudsz vele menni, hogy mennyire van felfújva a gumi, és milyen szélesen érinti a talajt. A Xenith-et mennyire fújhatom fel kb. max, hogy ne legyen baja? (amúgy 5.5 van ráírva, én olyan 6-ra szoktam :)
A kevlárosat keményebbre lehet fújni? Vagy a vékonyabbat?
@HomoHominiLupusEst: Igazad van. Lemértem a Flyweight szalagot és tényleg 15g.
@Makky: Az lehet, hogy a pénzem meglesz rá, bár sajnálnék rá 20ezret, a sunról is sok jót hallottam, alu küllőanyával is láttam már, nem mondták, hogy bármi baj lenne vele. Csak abban nem vagyok biztos, hogy a valóságban is 350 gramm, bár biztos nem sokkal több.
@airborne: A DT nem szegecselt, míg a SUN igen, ha jól láttam. Katalógus szerint mindegyik 350g, nem? Alu anyát állítólag nem jó nem szegecselt felniben használni, de ezt csak olvastam nincs róla tapasztalatom.
Mi a véleményetek a dt swiss xr350 350g-os felniről? Mert, ha veszek az ára nem nagy gond, csak megér 20.000-rel többet, mint a sun eq21? Megérződik az a pár gramm?
nem minden az aminek látszik.... de nagyon elkalandoztam a fórumtémától.... legközelebb oltsatok le...XDXD
@airborne: +az SKF is kínában gyártatja a full kerámia csapágyait...:) +A kerékpárvázak tajvanon készülnek... +És a csepel is kínai cuccokat árul saját néven...XDXD
@HomoHominiLupusEst: A BTS könnyebb, szebb... A boltos azt mondta, hogy szerinte nagyon jó japán csapágyak vannak a BTS-ben. Bár szerintem a Novatecnél se szarral gurigáznak ilyen árkategóriánál. :D Sztem BTS lesz...
@airborne: értem, csak arra akartam célozni, hogy szerintem tökmindegy hogy novatec bts vagy acor... a lényeg a csapágyazás, mert ugye agyon nincs mi tönkre menjen, csak a csapágyazás, (extrém esetekben a küllőperem, de az 20-30éves agyakra jellemző), szóval ugyanolyan csapágyak vannak bennük (eltérés csak az abec számokban van, de hasonló árkategóriában azok is ugyanolyanok), az agytest meg egy kaptafára készül,szóval mivel grammánia fórum, válaszd a könnyebbet...vagy szebbet....
@HomoHominiLupusEst: Most nincs ilyenre gondom, csak azt szeretném tudni, hogy BTS-t, vagy novatecet vegyek. Majd ha elkopik az acél (...), veszek fullkerámiásat (meg, ha rámszakad a bank) :D
http://www.youtube.com/watch?v=q4Tc1U1Tg34
egy kis prezentáció..... A középsőt érdemes figyelni:) A full kerámia a legjobb, dehát aranyárban van:(
@airborne: mindegy, csak cseréld ki a csapágyakat kerámia hybrid csapágyakra:) csapágyboltban nemsokkal több mint a bicóboltokban a hagyományos, de előnyei: -10%-al könnyebb, -50%-al kisebb súrlódás, -A legrosszabb illeszkedésitűrés akkora, mint amekkora a hagyományosnál a legjobb:)
Hát ezt néztem ki, remélem nem lesz túl nehéz. :S :D http://ebike.hu/termekek/kerek/felniszalag/26/3004+bikepositive+race+felniszalag+26/ A poliuretán elvileg könnyű...
Egyébként én se vagyok mindenttudó, az alábbi link alapján osztom az észt:)
http://www.fotos.light-bikes.de/main.php
Sajnos már egy ideje nem kerültek fel új cuccok, de azért sok dolog változatlan:)
Külön figyelmetekbe ajánlom az 5.12kg-os scott scale ltd hardtail bicót:):)
@Makky: Bocsi az okoskodásért, de asszem hogy a flyweight szalag 15g körül van..
@Makky: Illetve most jutott eszembe, hogy a Maxxis Flyweight belsőkhöz alapból adnak elég könnyű szalagot.
kezd durvulni a topik :)
Hogyan könnyítsünk a bringánkon megfelelő felniszalag választásával :D
@airborne: Felniszalag: Hát sajnos fogalmam sincs. Esetleg válassz ki egy párat és kérd meg őket, hogy mérjék le. Hátha megteszik...
Illetve most jutott eszembe, hogy a Maxxis Flyweight belsőkhöz alapból adnak elég könnyű szalagot. Lehet, hogy a WCS-nél picit (max. pár gramm) nehezebb, de szerintem elég jó. Van nekem is, de mivel ennyire nem pontos a mérlegem, így nem tudom őket összehasonlítani. Külön viszont nem lehet kapni szerintem.
@Makky: Akkor marad a Xenith hajt. Most is olyan van (csak nem kevláros) és nem csúszik esőben, sőt, még tükörjégen se csúsztam el vele 30-as tempóval. :) Olvastam a WCS felniszallagot, csak nem tudom, honnan tudnám beszerezni.
Ebike-ről veszem úgyis, szóval ezek közül melyik lenne a legjobb? http://ebike.hu/termekek/kerek/felniszalag/?o=p&p=2
@airborne: A 26x1,5"-os hajtogatós Maxxis Detonator 475g (acélos 515g), vagyis nehezebb, mint a Xenith. Még az acélos Xenith is könnyebb, mert az 465g. Illetve 1,5"-os méretben a Xenith szerintem gyorsabb gumi, bár vizesen lehet, hogy jobban csúszik.
Felniszalagról már volt szó alább: (2011-04-24 19:50, 2011-04-24 20:40, 2011-04-24 21:04 és 2011-04-25 7:39)
Azért, mert nem ajánlják a 2,0-1,5-ös küllőt tárcsfékhez azért én simán kipróbálnám magamnak. Főleg, ha te nem is terepen fogod zúzni. Pl.: http://www.testbike.hu/velemeny/felni/sun-ufo ("...A 28 lyukas verziót tárcsafékkel használom DT revolution küllőkkel fűzve. Gyakran járok sziklás-köves terepen - nem túl óvatosan - és eddig semmi gondom nem volt vele...")
@airborne: estleg Schwalbe Durano 26X1.10 hajtogathatós??? katalógus szerint 260g:):)
@airborne: csak ezt találtam: 26x1.25: 310g, 26x1.5: 485g, hajtogathatós: 475g,
@Makky: Köszi szépen a választ, valóban Competitionra gondoltam, 2.0 1.8 2.0 mm vastagságúra, mivel mindenképp tárcsafékes kereket szeretnék fűzni, a revo-t pedig nem ajánlják ehhez. Szívesebben tennék rá én is v-féket, csak sajnos a Kula Primo-ra nem lehet, meg már amúgy is megvettem a 2 fékszettet (br-m486), nem a legkönnyebb, de a kereket szeretném a végletekig kikönnyíteni. :) Ha egyszer könnyű féket veszek, az Magura Marta SL lesz. Esetleg erről a külsőről van súlyadatod? http://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/26-coll-mtb-slick/10504+maxxis+detonator+26+kevl/ Mert azért 1.5-ös jó lenne, hogy ne nézzen ki hülyén, és azért elég sokat megyek vele járdára fel-le. Felniszallagból milyet javasolsz, ami a legkönnyebb? :) Ma néztem amúgy élőben Sun EQ 21 felniket, nagyon szépek, és dícsérték is, hogy erősek. :) Az eladó azt mondta, hogy jobban bízik a BTS Elite kerékagyakban, mint a Novatecben.
@airborne:
A DT Champion-t gondolom elírtad és a Competition-ra gondoltál. De, ha 360g-os felniben gondolkozol, akkor szerintem inkább a DT Revolution kéne bele (286g 64/264).
Külső. Hát itt a méret azért kérdéses, mert a 400g-nál van sokkal könnyebb is. Egyébként a gyári adat nem 400, hanem 425g a katalúgus szerint. Hogy milyen keskenyt vállalsz még be az tőled és a felnitől függ, de pár példa (nem biztos, hogy itthon bármelyiket is egyszerű beszerezni, de hát a grammoskodás nem is erről szól):
A no flats se kis plusz súly ám! :)
Ja, és az első agy BTS HC Elite Disc arany lesz. (ez nem tudom, hány kiló, de biztos nem több 10-nél :))
Én úgyérzem grammfejű lettem. :) Ma felraktam egy Kenda 650 forintos belsőt, sokkal (érezhetően) nehezebb vele menni... Elhatároztam, hogy az új kerékben Novatec D712SB arany Light hátsóagy lesz (274g), DT Champion küllők (382g/64db) DT 16mm alu küllőanya, SUN eq 21 (360g) felni (amiről még a matricákat is letépem :), Maxxis Xenith 26" 1.5, kevlar külső(400g) (ebből tudnátok könnyebbet 26-os kerékhez?), Maxxis Ultralight belső (112g) (no flats lütyővel). Felniszallagot nem tudom, milyen kéne 26-os 16mm?
@HomoHominiLupusEst: Ár/tömegben jó tervnek hangzik. Én mondjuk a Sunrace középrésztől nem várnék túl sokat. Meglepődnék, ha tartós darab lenne. Bár annyi pénzért talán mindegy is.
A Race Face RideXc helyett a PRO XLT hasonló árban van, de könnyebb nála (mind kormányszárban, mind nyeregcsőben, ha jól emlékszem).
Esetleg még a nyergen is lehet faragni rendesen viszonylag jó ár/tömeg arányban. Főleg, ha enyhén használtat nézel.
Küllő szerintem simán lehet 2-1,5, ha vékony alkat vagy. Azzal is sokat lehet faragni viszonylag jó áron.
küllőanyáim már aluk, de viszont küllőkböl lehet beújítanék egy szett SapimLaser-t.....
de viszont kormányszár/nyeregcső számításba jöhet..... amit kinéztem, azok a raceface (rideXC) cuccok, amik ugye xc alkatrészek, de árba se húzósak (főleg használtan), és jópár grammot sikerülnének leugrasztani....
pont azok a leghúzósabb tételek... eddig ritchey katalógust nézegettem, de elképesztő ár/érték arány:( ( például egy olyan kormány ami 40grammal könnyebb a jelenleginél, 36990ft-ba fáj) ami összehasonlításképp hogy egy 2500ft-os monoblokkon nyerek 92grammot, nem túl kifizetődő...
@HomoHominiLupusEst: Nyeregcsobol is levaghatod a felesleget, alu kulloanyak a felnire, konnyebb kormany, stucni, nyeregcso. Sokat szamit.
UI: Elnézést, de mivel szinte mindenki így mér...pontosítok:) Pedál nélkül(!)tervezett: 8.650kg:)
Tuning terv május: Jelenlegi első gumim: Continental SuperSportPlus 400g, tervezett: ultremo 180g =minusz 220gramm, Jelenlegi hátsó gumim: lugano 255g, tervezett: Ultremo 180g=minusz 75gramm, Jelenlegi belsőim: kenda 110g, 220g/pár, tervezett: Maxxis flyweight 52g, 104g/pár=minusz 106gramm, Jelenlegi monoblokkom: v.mi noname 342gramm, tervezett: Sunrace 250g=minusz 92gramm, Minusz 493gramm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuning terv junius: Jelenlegi első agyam: Shimano 2200: 220g, tervezett: Echo TR: 91g= minusz 129gramm, Jelenlegi első felnim: Alexrims DA16 kb500+gramm, tervezett sun assault 404g=minusz 100gramm, Jelenlegi felniszalag: Schwalbe 26g, 52g/pár, tervezett: Ritchey wcs 10g/pár=minusz42gramm Minusz 271gramm!!!!!!!!!!!
Most 9.8kiló kb a bicóm, juliusra kb9.04kg körül lesz.... Véleményeket, hozzászólásokat, ötleteket kérek:):)
@HomoHominiLupusEst: Igen én is erre a Ritchey-re gondoltam, de én azért még tized grammokat nem számolok. Azt a mérlegem se mér. :)
Ha nem zavar a gyorszár hiánya és ennyi pénzből szeretnéd megoldani, akkor én kipróbálnám, mert nem tudok jobbat ajánlani helyette. Ha van tapasztalatod vele kapcsolatban, akkor azért majd oszd meg léci!
Köszi a választ... ahol én néztem ott a ritchey még ennél is könnyebb (4.7gramm, ha ugyanarra gondolunk:)
http://www.light-bikes.de/fotos/main.php?g2_itemId=11446
Azért gondoltam triál agyra mert eszméletlen könnyü és olcsó....én az egész első kereket max30ból akarom kihozni szóval pénzkérdés az egész:) agy+sapim laser küllők+mavic szingós felni+tufo 200grammos szingógumi......
@HomoHominiLupusEst: Felni szalagból azért van sokkal könnyebb is, pl. Ritchey WCS (5g). Én is olyat használok. http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=rimtape
EchoTR-t nem ismerem, de a gyorszár lehetősőgőnek hiánya azért szerintem nem túl jó. Hogy mennyit bír az jó kérdés. Ilyen tömegben azért létezik gyorszáras agy is, persze nem ennyiért. :( Sőt még a kicsit nehezebb agyak is sokkal többe kerülnek. Kivéve talán az American Classic, de az nem egy túl jó agy szerintem.
Sziasztok!!!!!Segítség-segítség-segítség!!!!!!!!! Könnyítést tervezek, első lépés az első kerekem, és óriási dilemmám van, amit nem tudok eldönteni hogy életképe-e az ötletem... Szóval: Agyakat nézegettem és megakadt a szemem egy agyon, amivel egy pici probléma van, mégpedig hogy triál agy... de az adatai eszméletlenek!!!! Súly 70gramm+21gramm titán rögzítőcsavarokkal (nem gyorszáras, hanem 2db titán imbuszcsavart kell alátéttel becsavarni a rögzítéshez....) Szóval a kérdést: bírná-e az országútizást a csapágyazása.... mivel triál agy ezért gondolom hogy az ütéseket bírná, csak a gyors radiális kiképzést is bírná-e.... segítségeteket köszönöm.... És hogy miért pont triál agy??? összehasonlításképp: EchoTR súly: 91gramm DuraAce:184gramm, EchoTR ár: 9900ft DuraAce: 41490ft... szóval minusz 93gramm és minusz 31590ft a különbség a triál agy javára:):)........
sapim laser küllők +felniszalag helyett veloplugs ,,bigyók,, csak 4.6gramm/36db, míg a szalag 20-40gramm :)
@airborne: Ez attól függ. Azt most nem tudom fejből, hogy mennyit lehet vele nyerni. Talán 20g körül kerekenként. Vagyis, ha van egy jó könnyű kereked réz küllőkkel, akkor igen. De én mondjuk sima 2.0-s küllökre nem raknék alu anyát, mert minek, amikor kő nehéz amúgy maga küllő is. (A komolyabb küllők eleve alu anyával vannak, vagy esetleg anya nélkül.)
@HomoHominiLupusEst: Nem rossz, bár pár dolgot azért cserélnék rajta. :)
http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=7186&pp=mygl
Ez az én grammániás álombicóm:):) 5.1kg titán vázzal:) Csak pénzem nem lesz soha összerakni:(
@Makky: A rézküllők aluminiumra csereje megéri azt a 2000 forintot, plusz a centírozást?
@airborne: Az a váz annyi pénzt nem ér szerintem. Ma már nem számít könnyűnek egyáltalán (~1350g). Az új Pyxis simán aluból is ilyen súlyban van. Scandiumból van könnyebb is. Egy ilyen cserével 100e Ft-ba kerülne 100g könnyítés. Azért ennél olcsóbban még tudnék mit könnyíteni, ha nagyon akarok. Ennyi pénzért külföldről szerintem már 1000g alatti vázat is tudnék szerezni (de az persze tárcsás, szóval nem jó).