@fifi: De a fekete eloxalva van, a feher pedig festve! :D Szerintem siman lehet, hogy amiatt nehezebb. Vagy matrica nelkul van lemerve...
@fifi: De a fekete eloxalva van, a feher pedig festve! :D Szerintem siman lehet, hogy amiatt nehezebb. Vagy matrica nelkul van lemerve...
@Makky: Ezt talaltam: http://kerekpar-outlet.hu/index.php?action=termek&offset=0&id=741&fokatID=117&katID=207
Bar nem olcso, de ezt neked kell eldonteni.
@airborne: Az a nyereg se volt azért túl nehéz (220g), de azon a bringán már a váz a legnehezebb arányaiban. Mostanában pedig nem nagyon van már jó könnyű V-fékes váz. Arra pedig nem akarok egyelőre tárcsát...
@Krupcheck: Akkor ez, hogy ennyi? http://gallery.mtbr.com/data/mtbr/500/JC_2_EQ21.jpg Lehet, a feher festek nehezebb. :)
@airborne: B+ 355g-os nyeregcsőből kb. 7 centin 50 g jött le, ennyiért megérte elvágni, de nyilván minél könnyebb, annál kisebb lesz a diffi.
Bocsi hogy a képnél nem válaszoltam a felnis kérdésedre,nem volt időm. Még nincsen vele lényegi tapasztalatom, betonon mentem vele max 2-300km-t, ennyitől semminek nem szabad hogy baja legyen. Egyébként fehérben 10körül van, nekem netről volt 8500/db asszem, a fekete a 6e-ért valóban jól hangzik. Viszont a gyári 370 g habi, egyik 399 g, a másik 404-5 körül volt mérve...
@Makky: Már épp kérdezni akartam, hogy a Magellan-on nem nehéz-e az a nyereg, de aztán láttam, hogy már megoldottad! :D
@airborne: Sokat nem nyersz vele, de levághatod, ha nem tervezed eladni majd, vagy másik bicóba tenni, amihez esetleg pont rövid lesz. Nekem csak egy nyeregcsövem van levágva, ami a Pyxis-ben van. Nem emlkészem már mennyit nyertem vele, de szerintem bőven 20g alatti volt a nyereség.
@airborne: Ja, bocs. Nem tudom miért gondoltam kormányszárra. A nyeregcső méginkább méret függő, neten turkálva 270g körül indul.
Tényleg, voltam a bicikliboltban, mondom vettem kona kula primot, mondom kéne valami jó sun felni XC-re, aztmondja itt a Double Track, 2.8-as gumi is rámegy. :)
Nekem 1.5-ös gumi van, jól nézne ki... Meg 840 gramm a felni... Mondjuk azt nem kétlem, hogy erős.
@Krupcheck: Nekem most PRO XLT van, csak sehol nem találok adatot, hogy hány gramm. :( Tényleg, szorosan kapcsolódik a témához, hogy mennyire erős a 21mm-es Sun EQ felni? Neked ilyen van. :) 360 gramm, szerintem hihetetlen könnyű 6000-ért egyáltalán nem drága. Én ilyeneket tervezek venni.
Srácok, maradjunk a topik címének megfelelő témánál,köszi!
ON: Hamár nyeregcső, akkor BTS XC Elite (asszem), igaz az 26,8.-asban nincs, viszont 192g, és 10e alatt van!
@airborne: 52ezer FT felett nincs postaköltség. Ingyen kihozzák házhoz (még a postára sem kell bemenned érte). Vám sincs.
Az oké, de akkor mi a ...-ért csinálnak kormányszárat, ha nem csinálnak hozzá kormányt. Vagy ez csak az én mániám, hogy egyezzen a kormány, kormányszár, és az üléscső?
jah, és Ricsi cuccokból meg nem tudok 26,8-as nyeregcsövet venni.
@edvin: Kormány szerintem azért nincs ilyen, mert gondolom nem lenne ilyen különleges, ha mindenféle alkatrészt gyártanának.
@edvin: 48.00 GBP = 14,354.63 HUF :O Kösz szépen, itthon szinte mindenhol 20 ezer forint! Nem tudod, hogy megy a rendelés? Ingyen kihozzák? Vám meg ilyesmi, gondolom nincs. Összegyűjtöm a pénzt, veszek stucnit, nyeregcsövet, bilincset, kupakot. Így már nem is annyira drága! Kösz, Edvin! :D
Esetleg tud valaki olyan boltot, ahol Thomson termékek vannak "olcsón"?
Istenem, Thomson a-head kupak is van! Az igaz, hogy nem olcsó, és nem is könnyű, de engem nem is érdekel, ezeknél szebb alkatrészeket még nem láttam! Esetleg tudja valaki, Thomson nyerecsőbilincset hol lehet venni?
@edvin: Mert abból karbont kell venni bele, azt meg lehet, nem tudnának ilyen elképesztően gyönyörűt csinálni. Amúgy kösz a linket, eddig nem is tudtam, hogy van nyeregcsőbilincsük is! .
Lenne egy érdekes kérdésem : Mivel én is most kezdek összepakolni egy XC gépet ezért kellene nekem nyeregcső, kormányszár, kormány. Kinéztem nyeregcsőből a Thomson Elite 26,8*330 = 208gr Kormányszárból meg a Thomson Elite X4 1-1/8″ x 0° x 80 mm x 31.8 mm = 155gr.
A kérdés a következő: ha csinálnak nyeregcsövet, és kormányszárat, akkor miért nincs hozzá kormány???
@airborne: 528 g-os B+ felnit furkáltam, vagyis kezdtem. Asszem 8,5-ös furatokkal, 4 vagy 8 lyukon jött le kemény 1 g. Első esetben 8, utóbbiban 4 g-ot tudtam volna spórolni a körbefúrkálással (nem emlékszem hánynál mértem, meg, szétszedni meg nincs kedvem emiatt, de ott abba is hagytam).
Körbefurkálva is elég erős lenne szerintem, de ennyiért nem kocáztattam, nem fúrtam tovább.
@Makky: Ertem, koszi, ezek alapjan el fogom tudni donteni. Esetleg arrol nincs vmi informaciod, hogy a 07-es kona kula primo 19"vaz sulya mennyi? Ja es azt tervezem, hogy a 460g-os felni belso lemezebe furok minden 2 lyuk koze meg egyet (csak belulre) es ez mennyit szamitana? Mert elegge, a szelen van, szerintem nem is gyengulne, csak nemtudom hany grammot jelentene..
@airborne: Hát ez nagyon olyan dolog, hogy attól függ:
Én most azonnal fizenék ennyit, ha az enyémről 300g lejönne ennyi pénzből. :) Szóval ez nagyon relatív.
Ez egy jó oldal, ahol konkrét matematikai modelleket lehet futtatni, hogy mennyivel leszel gyorsabb egy versenyen a könnyítéstől. http://www.analyticcycling.com/
Egy példa, amit kiszámoltattam vele a saját adataimmal: Az amatőr kupa utolsó hegyinek mondott időfutamán (Esztergom-Két-Bükkfa nyereg, 14 km kb. 450m szint) pl. 1 kg könnyítés kb. 10 mp-et fog számítani a modell alapján. Ez persze függ a széltől meg sokmindentől, de nagyságrendileg ennyit számít. Azt mindenki maga döntse el, hogy ez sok, vagy kevés. (A teljes menetidő 29-30p körül van. Vagyis ez össze-vissza 0,6% nyereség! Én tavaly -12mp-el 5. lettem. Szóval nekem számít.)
Azt szeretnem kerdezni, akinek tobb tapasztalata van ebben, pl megeri 100.000 forinttal tobbet kolteni egy outi bicajra, hogy egy kiloval konnyebb legyen?
Találtam egy oldalt, ahol van pár érdekes dolog: http://www.thm-carbones.de/
Vannak szép teszt eredmények is a fékre és hajtókarra is. Így már értem, hogy miért szídják a Campa és KCNC fékeket, hogy nem túl erősek a Shimano-hoz képest.
A hajtókar nem vicc tömegben van. Bár az ára se az.