Ápr. 4-től, a bicósokkal szemben 1 hónapig bekeményít a rendőrség!

301-350 (360 hozzászólás)

Elküldve: 2011.04.02. 20:26 gyuszi96 

  • gyuszi96 avatar
  • dirt/street gyerek
  • Csak  a TWO6 csapat
  • Csak a TWO6 csapat
  • hozzászólások: 21

Én nem értem a zsarukat most nappal minek lámpa??? Este meg tekerek van egy hátsófékem jól fog dirtre nem kell első! Csendőnek ott a hátsóagyam:D(6kalapács) és ha feltennék dirtre lámpát már az első ugrón leesne szóval sztem ennyi értelem van! (Persze ha este tekerek teszek fel villógót)

Elküldve: 2011.04.02. 20:22 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@Krupcheck: a KRESZ oktatás legalább 1 éves kellene és beépíteni az órarendbe és persze számonkérések is lennének belőle

Elküldve: 2011.04.02. 20:20 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

Háhá, leszophatnak, mert szereztem küllőprizmát! :D

Elküldve: 2011.04.02. 20:20 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Majoros Tibor: én e-Bayen láttam sokezer darabot :D

*Az egyik közülük.

Elküldve: 2011.04.02. 20:11 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 192

@tuner01: A világító szelepsapkával vigyázz, mert engem is meg akartak büntetni érte, úgy, hogy azonkívül minden rendben volt (tehát volt, csengő, prizma, lámpa, 2 fék, kukásmellény) És az volt a baja a drága közegnek, hogy kék színű volt, amit nem enged a kresz, mert az a megkülönböztetett járművek egyik jelzőszíne.

Narancssárgát pedig még nem láttam.

Elküldve: 2011.04.02. 20:10 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@ikarus266: Ez így van, szerintem a legtöbb mai hátsó villogónak kell hogy legyen prizmás felülete...

Elküldve: 2011.04.02. 20:09 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@tuner01: A prizma lényege a fény fizikai törésére és visszaverődésére alapozódik, magyarul egy passzív fényjelző, amit te írsz, igaz, hogy fényjelző, de az aktív, azaz elemmel működik, és ha lemerül, nem fogja a rá eső fényt visszaverni, így nem felel meg a prizma helyett.

Elküldve: 2011.04.02. 19:57 mike gábor 

  • mike gábor avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 192

@tuner01: sztem nem sőt ha olyan színű akkor még azért is megbüntetnek

Elküldve: 2011.04.02. 19:54 tuner01 

  • tuner01 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Specialized Offroad Team Szeged csapat
  • Specialized Offroad Team Szeged csapat
  • hozzászólások: 17

Valaki írta a légkürtös verziót előttem, azt én is csak ajánlani tudom, elég hatásos, ki lehet egészíteni egy kis PVC toldattal a mélyebb hangért. Amúgy valaki meg tudja mondani nekem, hogy a világító szelepsapka helyettesíti-e az oldalsó prizmát???

Elküldve: 2011.04.02. 19:54 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 192

A hátsó villogók többségében van 2 kis prizma, és ugye jól tudom, hogy az úgy elfogadható? Tehát nem kell a villogó mellé még külön egy prizmát is felszerelni hátra?

Elküldve: 2011.04.02. 19:53 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 192

@Majoros Tibor: http://www.hobbyrendeles.hu/termek.840.legkurt_kezi Szerintem ez is megfelel neked. :)

Elküldve: 2011.04.02. 19:48 mike gábor 

  • mike gábor avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 192

ha jol tudom elsö hátsó fék kötelező hátsó van prizma nincs csengő nincs lámpa van de mostanában nem használom

Elküldve: 2011.04.02. 19:34 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

2011től így kell kinézni egy bringának XD http://www.youtube.com/watch?v=7bdqNY0LUfU&NR=1&feature=fvwp

Elküldve: 2011.04.02. 19:23 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

@petiboy_24: árat linket akármit.. kell ilyen de sztem egy szeleppel és egy palackkal ami bírja a nyomást megoldom én is XD de ha tudsz eladót/rendelhetőt akkor kérek linket :)

Elküldve: 2011.04.02. 19:16 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

Elküldve: 2011.04.02. 19:04 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Majoros Tibor:

Ajjaj, a Yardoknak ki lesz sütve a szeme! :) Egyébként vannak újratölthető palackos légkürtök! :))

http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2009/05/dscf0440.jpg

Elküldve: 2011.04.02. 18:58 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

Elküldve: 2011.04.02. 18:53 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@pexi: Nyugi már, csak akkor büntet meg, ha elkap! :)

Elküldve: 2011.04.02. 18:48 pexi 

  • pexi avatar
  • dirt/street gyerek
  • Ride in TATA csapat
  • Ride in TATA csapat
  • hozzászólások: 77

nekem nem nagyon tetszik ez a keményítés... van sok dolog amit csinálhatnának helyette.. de most így nekünk lesz a legszarabb (dirt/bmx kutyafasza..) követelmény: 2 fék (asszem) prizma világítás csengő most mind1ikért megbüntetnek? :O

Elküldve: 2011.04.02. 18:44 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

@Majoros Tibor: *ledes

Elküldve: 2011.04.02. 18:44 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

na most... nekem jelenleg is épül a dögöm... elől 53 lees fénygenerátor lesz XD de ha lesz keret akkor 2 lesz belőle..hogy miért? jó buli a tök sötétben száguldozni, hátulra van egy villogóm, egy prizmám (találtam) XD és szeretnék beszerezni egy légkürtöt, amivel dudálnak a meccseken...ha ez nem lesz elég akkor mit csináljak?

Elküldve: 2011.04.02. 18:42 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Krupcheck:

Ma délután voltam egy lazább városi körön (Miskolc- Tapolca), de úgy elment a kedvem tőle, hogy azt mondtam soha többé!!!! A sok hétvégi ízirájder meg a süket gyalogosok borzasztóak! :) De a pálmát egy 3 fős bicajos csapat vitte *(kerékpárúton! 8 km/h), két csaj (Fox telók, meg XTR szettek o.O), na azok, mikor észrevették hogy jönnék el mellettük, ketten 3 felé dőltek, én meg ki se tudtam számolni, hogy most akkor merre menjek? A harmadik tag egy fószer volt, előttük ment 10 m- rel, na az meg vagy balra, vagy jobbra kacsázott, jöttek szembe, azoknak is majdnem nekiment, hozzáteszem, egy olyan 600 ezres kis fully- n ült... ISTENKÉM! :D Szólni kellett neki, hogy több szódával igya máskor, mert elég nagy az oldalszél... Mondanom sem kell, semmi KRESZ által előírt felszerelés nem volt...

Elküldve: 2011.04.02. 16:10 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@dr.anonimus: Nekünk már alsóban is volt, de semmit nem ért kb. Én a gyalogosokat is leviszgáztatnám a két lábukra, addig utcára nem engednék senkit :D

Elküldve: 2011.04.01. 22:55 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Én a kerékpározóknak már általános iskola felső tagozata körül KRESZ-oktatást tartanék

Elküldve: 2011.04.01. 19:40 Csaba0099 

  • Csaba0099 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 49

Én meg remélem küldi a zsaru az emailt. Neki írtam:

Albert István r. fhdgy. Mobil: 30/985-0789 E-mail: AlbertI@bekes.police.hu

http://www.police.hu/sajto/referensek/referens2.html

Referens, de hátha átpasszolja valakinek, vagy ő ír vissza. Kíváncsi leszek, hogy natúr állampolgárnak írnak-e vissza. Próbálta már rajtam kívül valaki? Hm?

Elküldve: 2011.04.01. 18:05 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@dr.anonimus: Mindenkinek saját joga eldönteni, hogy mit tesz fel a bicajára, és mit nem. Csak ezzel szemben van egyfajta hatóság, ami pont ezt ellenőrzi, és micsoda véletlen, pont egy törvényes írott szabályra hivatkozva... Nekem sincs csengőm, soha nem is akartam, de jó-párszor már hasznát vettem volna. Csak ugye milyen már felrakni egy frankó kis lecsupaszított XC gépre? :) Mikor szél van, vagy épp nagyothall a mamika, sokszor jól jönne egy csengőszó, de ha a sok bedugózott fülű, eltévedt wókmenhuszárokra ordítasz vagy csengetsz, majdnem mindegy. Mire észreveszi, már rég átmanővereztem. És akkor ijed meg, meg úristenezik, mikor már előtte vagyok...

Elküldve: 2011.04.01. 17:47 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Sz. Balázs: Bitang erős láncom van és ellenőrzöm a feszességét+ van első fékem, de ha nem parálnék a rendőröktől akkor nem lenne. Leginkább az a gáz, hogyha kilép elém egy gyalogos, hiába ott már hatszáz fékkel sem állsz meg, akkor is rámvarrnák hogy azért ütöttem el mert nincs fékem. Szóval emiatt van, de tök felesleges. BMX-en minimum egy féket elvárnék, mivel az szabadonfutós. Ha nincs, akkor tolja el a parkig, de ne közlekedjen vele.

Elküldve: 2011.04.01. 17:41 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@dr.anonimus: bocsi hátsó lámpát akartam írni

Elküldve: 2011.04.01. 17:35 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

szerintem a kerékpárosokra és a kerékpárra szóló törvények nagy részét korszerűsíteni kellene mert ki az aki akár már egy középkategóriás bicajra csengőt meg küllőprizmát rak. Újabb példa:"Kerékpárral lakott területen belül legfeljebb 40 km/óra sebességgel szabad közlekedni, azon kívül sisakban 50, sisak nélkül 40 km/h a megengedett sebesség." Na én ezt naponta sértem meg a dombon lefele... A KRESZ által előírt kötelező kerékpártartozékok: 1. Fehér színű első lámpa. OKé ez teljesen rendben van 2. Vörös színű első lámpa. Ez is oké 3. Vörös színű hátsó prizma. Na hol élünk a XX. század elején meg különben is van lámpád, akkor minek is? 4. Két egymástól független fék. Na ez amúgy is mindenkinek van (tekintsünk el a BMX-es társadalomtól mert ott úgysem kell olyan nagyon mert úgysem repesztenek 50 km/h-val) 5. Csengő. Minek van szád tudsz beszélni/üvölteni. 6. Borostyánsárga küllőprizma legalább az első keréken. Ismét XX. század és miért az az okádék színű kell ha már egyszer kell. 7. Fényvisszaverő ruházat (lakott területen kívül, az úttesten éjszaka, vagy rossz látási viszonyok között). Mezre húzzam rá? Köszi de kihagyom.

Elküldve: 2011.04.01. 17:13 Sz. Balázs 

  • Sz. Balázs avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 75

@Krupcheck: prizmám nekem sincs, felraktam a küllőkre 2-2 fényvisszaverő "karszalagot", oszt' jónapot.. Meg ugyanebből 1-1-et a csuklómra, hogy ha sötétben karjelzéssel indexelek, akkor lássa is a mögöttem jövő a kanyarodási szándékot, meg a bal bokámra is 1-et, biztos ami tuti alapon. Kukásmellény szürkületkor alap. Lehet, hogy nem trendi, de nekem a saját és más biztonsága többet ér.

Elküldve: 2011.04.01. 17:10 Sz. Balázs 

  • Sz. Balázs avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 75

@Krupcheck: És ha elszakad a láncod, hogy állsz meg? Lábfék? :)

Elküldve: 2011.04.01. 16:56 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Sz. Balázs: A villogókkal egyet értek, valamilyen szinten még a küllőprizmával is (csak ne sárgát...), de a csengőt ne kérjék rajtam számon... meg a féket sem. Határozzák meg hogy mekkora távon álljak meg, mekkora tempóról, aztán hagyjanak békén. Tudom sokan nem veszik komolyan ezeket a dolgokat, és túlvállalják magukat, de emiatt engem ne büntessenek már ha lehet (:

Sebességet meg úgysem mérnek, sőt számon sem kérhetik, hisz nem kötelező tartozék a sebességmérő!

Elküldve: 2011.04.01. 16:20 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Sz. Balázs: Teljes mértékig melléd állok ebben!

Elküldve: 2011.04.01. 16:19 Sz. Balázs 

  • Sz. Balázs avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 75

Ja, egyébként ismerek olyat, aki járdán TOLTA a bringát, és a rendőr 20ezerre vágta meg, mert nem volt rajta villogó.. Enyhe túlzás.. (Lehet, hogy a 20ezer késedelmi kamattal együtt van, mert nem fizette be időben a bírságát, de a lényeg a járdán tolás)

Elküldve: 2011.04.01. 16:17 Sz. Balázs 

  • Sz. Balázs avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 75

Kövezzetek meg, de szerintem a kerékpárosok ellenőrzése tök jó dolog. Ha részt akarok venni a forgalomban, akkor a játékszabályok rám is vonatkoznak. Az első és hátsó villogó beszerzése nem csak a rendőrök miatt fontos, hanem a "látni és látszani" elv miatt. Nekem is jó, ha észrevesznek, és én is ugyanezt várom el az autósoktól. Nem is beszélve arról, hogy egy ezresből megvan az egész és akár életet is menthet. Ugyanígy a fényvisszaverővel. Ne kényszerként fogjátok fel, hanem hasznos dologként.

Elküldve: 2011.04.01. 16:17 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@zazie87: Járdán történő bicajozás miatti pénzbírságról hál' Isten nincs infóm még (knock-knock), csak azt tudom, hogy ha valami kukacoskodó fakabát úgy találja, megbüntethet, de remélem ennek kicsi a valószínűsége! :) Meg azért ha meg is esne az eset, hogy megállít emiatt valakit, azért hiszek abban, hogy vannak még rendesek köztük is, szabály ide vagy oda, s egy "ejnye-bejnyével" megússza az illető... :) Téged biztos elengednélek egy szóbeli figyelmeztetéssel! :D

Elküldve: 2011.04.01. 15:20 zazie87 

  • zazie87 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 52

@petiboy_24: Na, akkor értjük egymást, a lényeg megvan, természetesen én is tudom, hogy ha bármi van, én vagyok a hibás. Ezért van az is, hogy ha pl zebrán megyek át bringával, akkor vagy leszállok, vagy nagyon figyelek, mert még ha egy piroson átmenő autó el is üt, akkor sem lesz igazam, mert ott sem lehetnék bicóval, hiába zöld nekem a lámpa. De, hogy konkrétan pénzbírságra megbüntetnének-e akkor, ha csak szimplán a járdán közlekedem, azt nem hinném... vagy neked van errő valami infód? A sztori meg hát, hard! :/

Elküldve: 2011.04.01. 14:55 Csaba0099 

  • Csaba0099 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 49

@Hankó Dávid:

:) Dávid. értelek/megértelek.

De: írhatnál Te is egy emailt most, a zsaruknak, hogy hogyan készüljünk fel 4-e után. Aztán ha jön a válasz, másold be a fórumba.

Elküldve: 2011.04.01. 14:54 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@petiboy_24: *bocsánat, javítanám, felezővonal nem volt...

Elküldve: 2011.04.01. 14:52 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@zazie87: Másrészt jómagam is fel szoktam menni a járdára- sőt, pont minap veszekedtem egy gyalogos úrral, de nem igazán érdekelt a fenyegetőzése. Szóval forgalmas és balesetveszélyes útszakaszokon felmegyek, de tisztában vagyok vele, hogy szabálytalan vagyok, és ha megállítanak, akkor jogos. Ennyi. Én csak arra akartam kiélezni a hangsúlyt, hogy hiába van igazad azzal, hogy a törvénynél fontosabb az életed, teljesen jogos! Csak ha történik valami, ne'adj Isten balesetet okozol egy gyalogosnak, akkor felelősségre vonhatnak, és ott már a törvény lép életbe, nem a jóindulat- ezt is csak legrosszabb esetben tegyük fel, mert ugye az élet ezen részén nagyon sok összetevő közrejátszik... de nem szeretném az ördögöt a falra festeni, ne történjen ilyen soha egyikünkkel sem. Egy élő példát had említsek meg, egyik ismerősömmel esett meg: kerékpározott egyedül a Bükkben, felezővonallal ellátott úttest menetirány szerinti jobb széléhez tartva, szabályosan. A kanyarban jött vele szemben egy nagytestű plexis túramotoros, osztrák állampolgár. A kanyart levágva áthaladt az ő sávjába, majd frontálisan nekiment a kerékpárosnak, aki elrepült. Az első villa eltörött, még keletkeztek anyagi károk, de töréssel járó testi sérülése nem. Szerencsére. Vagy nem? Mivel ennyivel megúszta, nem fizetett neki a biztosító, mert nem volt 8 napon túl gyógyuló sérülése, és a rendőrségi helyszínelési fotókon pedig a motoros baleset utáni félreállított járművének helyzete volt a mérvadó, és ez alapján hozták a bíróságon a döntést, miszerint nem is egy nyomvonalon haladtak, össze sem mehettek, így a motoros nem hibás. Pedig a féknyom egyértelműen mutatta, hogy hol haladt a kerék... Az erről szóló cikk és a képek Szóval ennyit a törvényekről.

Elküldve: 2011.04.01. 14:49 robi1994 

  • robi1994 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

@petiboy_24: Nekem erről az a véleményem h majd akkor tekerek főútvonalon vagy nem a járdán ha biztosítják a megfelelő biztonságos közlekedést! Az út szélei televannak kátyúval ha kerülöd akk elüt az autós vagy a másik ha az autós kerül egy kátyút megint elüt téged. Gratulálok annak a ny.moréknak aki kitalálta a nagy KRESZT mert vannak szabályok persze...de elöbb biztositsák a megfelelő haladást és a biztonságos utat ez az én véleményem, mert most kicsit felhúzott ez a téma!

Elküldve: 2011.04.01. 14:48 zazie87 

  • zazie87 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 52

@petiboy_24: Hm, hát van igazság abban amit mondasz, de abban is, amit én. De járdázok. :D IS. Ahol épp megítélésem szerint nagyobb biztonságban vagyok... Tanulmányokkal és bármivel alátámaszthatják, de ha én nem érzem magam biztonságban a Kossuth Lajoson, akkor nem fogok lemenni az útra. A körúton is csak a nyugati fele szeretem, mert különben túl szűk. A Kerepesin viszont simán megyek. Meg felénk is van egy út, na az olyan nyomvájús a troli miatt, hogy életveszély. Ne mondja nekem senki, hogy az alkalmas kerékpáros közlekedésre... Jó, mehetsz rajta, az út közepén!!! A járdán meg nagyon kell vigyázni. Ennyi. Nem vagyok én sem egy bunkó köcsög. Ki kell kerülni őket, lassan kell menni, 20cm-en belül meg kell tudni állni. Tudom, hogy az övéké, ők vannak "otthon", ha úgy tetszik... Az úton meg a köcsög autósok vannak otthon. Mi meg mindenhonnan ki vagyunk utálva. Bringaút, az a jó... lehet hogy szar állapotban van, de ott legalább én vagyok otthon... :) (És szerencsés esetben nem a pótos ifa kerekei lövik be a sérómat)

Elküldve: 2011.04.01. 14:28 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@zazie87: Pontosan így fogalmaz a KRESZ:

"Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ő főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h- val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a jármű forgalom, vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni. A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást: a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok nem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Külföldi tanulmányok szerint a járdán biciklizni 2-3- szor veszélyesebb, mint az úttesten. Ne járdázz! Hidakon és felüljárókon, ahol gyors az autóforgalom, és keskenyek a sávok, a tilalom ellenére érdemesebb és biztonságosabb a járdán közlekedni. Csak lassan, hogy ne zavarjuk a gyalogosokat!"

Elküldve: 2011.04.01. 14:22 Hankó Dávid 

  • Hankó Dávid avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 33

Ja még annyit, persze vannak olyan kerékpárosok is akik gondatlanok azok meg hát így jártak. Minden ember a saját hibájából tanul ugyebár:D Tisztelet a kivételnek.

Elküldve: 2011.04.01. 14:21 Hankó Dávid 

  • Hankó Dávid avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 33

@Csaba0099: Jó ebben igazuk van, hogy sok baleset van! Engem is ütöttek már el DE SOSEM AZÉRT MERT ÉN VOLTAM A HIBÁS hanem mert rám húzták a kormányt vagy nem sikerült az előzést befejezni, átjött a felezőn mert neki úgy volt jo az ív, túl gyorsan jött és nem bírt lelassítani vagy ami nagyon felháborít ugye a kerékpár JÁRMŰ akkor miért nem adják meg nekünk az elsőbbséget? Szerintem ezekből vannak a problémák, meg hogy télen nem járunk ki és el szoknak attól, hogy vannak kerékpárosok és tavasszal is ugyan így gondolkodnak!

Elküldve: 2011.04.01. 14:12 Csaba0099 

  • Csaba0099 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 49

"Közismert, hogy a kerékpárosok a közúti közlekedés egyik legvédtelenebb résztvevői közé tartoznak. Megfelelő - a gépjárművekben általánosan alkalmazott - passzív védelmi eszközök hiányában a kerékpáros balesetek szinte minden esetben személyi sérüléssel járnak, s igen gyakran súlyos, ill. tragikus kimenetellel végződnek.

A kerékpárosok balesetbeni érintettsége sajnálatos módon igen magas. 2010-ben az összes személysérüléses közúti baleset nem kevesebb, mint 11 %-át okozták kerékpárosok, mely jóval meghaladja a kétkerekűeknek az összforgalmon belül betöltött arányát.

A fenti gondolatok jegyében a rendőrség 2011. április 4-26. között országos szintű fokozott közúti ellenőrzést tart.

Az ellenőrzések során a rendőrség kiemelt figyelmet fordít az alábbiakra:

  • a kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó általános közlekedési szabályok megtartására;

  • a kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságára;

  • a kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;

  • a kerékpárt ittas állapotban hajtó személyek forgalomból történő kiszűrésére és szankcionálása.

Az országos ellenőrzés részleteit a rendőrség sajtótájékoztatón jelenti be, melyen részt vesz Óberling József r. ezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője és László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

Az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Magyar Kerékpárosklub „Együtt közlekedünk” címmel közös üzenetet fogalmazott meg annak érdekében, hogy hazánkban a kerékpározás biztonságosabb legyen."

forrás: http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=432

Elküldve: 2011.04.01. 14:10 Csaba0099 

  • Csaba0099 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 49

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=432

Itt van egy anyag ezzel kapcsolatban! Olavssátok el, 4-től mi is lesz!

Elküldve: 2011.04.01. 14:07 Hankó Dávid 

  • Hankó Dávid avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 33

Az biztos, hogy szarban leszünk mert, tegyük hozzá a rendőrök szeretnek cseszegetni!:D És hogy ezt be is vezetik!? Akkor majd ne csak a sima embereket nézzék meg hanem a tücsköket is akik alatt majdnem szétesik a kerékpár! De úgy tudom h azokat nem nagyon merik megállítani, mert félnek a következményektől meg nekik osztogatnak mellényt és miegymást..... és igen mi van ha nem fogom betartani a KRESZ szabályait? Mert úgy nem fogom biztonságban érezni magam akkor persze h megfogom szegni a kocsisok is áthágnak egy párat akkor mi miért ne tehetnénk meg? Tudjátok ez is mire megy ki, mint a szigorított törvények a kocsisokkal is, hogy minnél több legyen a bevétele az államnak.:D

Elküldve: 2011.04.01. 14:07 Csaba0099 

  • Csaba0099 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 49

Én már elküldtem az emailt, a Békés Megyei Kapitányságnak.

Elküldve: 2011.04.01. 13:57 Csaba0099 

  • Csaba0099 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 49

Ezt ó lenne alaposan körbejárni, mert hétfőtől bajok lesznek, sokakat érint. - szarban leszünk, de nem gyengén.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!