Üdv.Én is hozok friss eredményt!Ma délutáni tekergésem az Őrségben volt!86km jött össze 20,3átlaggal!Kb 25km száraz időben tettem meg de aztán elkapott a zuhé ami a végéig kitartott:)szem nem maradt szárazon:)meg volt egykis szembeszél is.
Üdv.Én is hozok friss eredményt!Ma délutáni tekergésem az Őrségben volt!86km jött össze 20,3átlaggal!Kb 25km száraz időben tettem meg de aztán elkapott a zuhé ami a végéig kitartott:)szem nem maradt szárazon:)meg volt egykis szembeszél is.
Köszönöm, mindenkinek az adatokat. Hamarosan lesz végeredmény. A táblázatokat talán még nem kell frissíteni.
Üdv Mindenkinek!
Mai átlagsebesség (óra szerint): 17,4 km/h. Vegyes viszonyok között, aszfalton-erdőben (sokszor süllyedős sárban), emelkedőn lejtőn, 1,95-ös félterep gumival.
@XCode: Üdv! Húsvét vasárnapján 105 km 5 óra 20 perc alatt sikerült. Átlagtempóm 19.7 km/h. Össztelós kerékpárral 1.95-ös aszfalt gumival.
@NorBEE300: Elkéstél. Már megáztam helyetted! :)
Beírtam az adatokat a táblázatomba. Hegyi kecskékből nyájunk van. Országúti csavargókból is (végre) elértük az álomhatárt. Ellenben túrakerékpárosok kevesen vannak. Pedig még a képtárakban is szoktam nézelődni, mert oda is írnak eredményeket.
Ünnepek után elszámolok. Folyamatosan növekvő átlagsebességet!
@XCode: Esőre áll, megszáradt az öltözet, 22 fok van. Menni kellene? :)
@NorBEE300: Nem kívánok lehetetlent. Mások a Himaláját célozzák meg, vagy Izlandon tesznek körutazást. :)
@XCode: Szóval legyek esőmenő-példamutató oútista, hátha kedvet kapnak a trekkelők? :) Megoldható, csak legyen beépített lencsetörlő a szemüvegen, esőben előnyös :D.
@NorBEE300: Csak nem nyugdíjba akartok vonulni? (Öreg korban két dolog a fontos: egyik a jó memória, a másikat elfelejtettem.) Kellenek az országúti adatok is! Túrakecskéből azonban oly kevés van, hogy pányvával kell fogni az adatközlőket. Elkel nekik a szokásosnál erőteljesebb biztatás. :)
@ArtWolf: Kolléga, mehetünk pihenni! Megjött a váltás (sandorp9) :D.
@sandorp9: Végre, túrakecske! Ez kell most leginkább nekünk. Az eredmény pedig - jó járgánnyal, jó úton, jó időben - egész jó :)
BOCS! Elírtam; a szembe szeles tekerés 22-24km/h és az átlagsebesség 27,2km/h volt... :/ Tegnapi történet volt, és csak a sok outi miatt gondoltam megosztom Veletek...
@XCode: hogy ne csak outi-s eredmények legyenek; 54,5km 2:05:21 alatt 26,5km/h volt az átlag sebesség egy trekking-gel (fele úton szembe szélnél 25-27km/h, visszafele 30-33km/h).
Remélem nem túl gyenge az eredmény... :D
Mai rövid, de gyors: Szentes - Kiskunfélegyháza 42,8 km 1 óra 24 perc 30,5 átlag felpakolt oútival
@XCode: Megáztam, mint a kutya :). Az árokba hajtásról nem is beszélve...
@NorBEE300: Köszi. Láttam a Szúnyogot. Megáztál vagy vízbe estél?
Oúti, 3 hete: 116.4 km, 3:52:05, 30.1 km/h átlagsebesség. 1728 méter mászással az Alpokban... :) Log, ahol látszik, hogy valós: http://www.strava.com/activities/122921868
Oúti, 2 hete: 140.5 km, 4:54:10, 28.6 km/h átlag. 2453 méter mászás, hazafelé végig szembeszél. Log: http://www.strava.com/activities/125296550
@Zoltán-san: Beválnak a jóslataim: hosszú távú eredmények érkeznek. Köszi!
@XCode: Idei márc. 14-i adat: 106,1km, 475m szint, 17,2-es átlag montival, országúton.
@NorBEE300: Köszi. Ünnepek után feldolgozom az eredményeket. Reményeim szerint lesznek hosszú távúak is.
Mai termés (még mindig virsli) aranyos széllel megfűszerezve, ami annyira nem tetszett, de azé" mentem :).
22,83 km, 47:47 perc alatt.
@XCode: Tényleg jön a "nem szeretem idő", még most meg kellene erőszakolnom magam, egy gyors odavisszára, míg ide nem ér... Éreztem, hogy tegnap este még rá kell húzni egy kicsit :).
Gyártottam táblázatot két tizedes pontosságig, úgyhogy ha hazajövök, beírom az adatokat, már számolja is bőszen :). Majd vasárnap elküldöm.
@ArtWolf: Edzésre és kirándulásra egyaránt nagyon jó környék. Szerintem az egyik legszebb része a Gödöllői-dombvidéknek.
@NorBEE300: Néhány napig nem lesz jó idő, utána azonban eloszlanak a felhők. Aigner Puha legalábbis ezt jósolja. (A szomszéd bácsiról a történelmi tétel jut eszembe: - No fiam! Hasonlítsa össze Kossuth Lajost és Napóleont. - Mindkettőnek szakálla volt, kivéve az utóbbit...)
@XCode: Ha az idő is úgy akarja, akkor jövő hét vasárnapig tőlem jönnek az adatok outi téren.
Szomszéd bácsival nincs fél órája, hogy beszéltünk, a héten a szabi alatt meg kellene ejteni egy jó kis túrát. Olyan reggel 6-tól este hétig tartót :D. Ott lenne számolni való adat. Ő trekkinggel (Cube LTD CLS), én meg a Caprine-nal. Egy közös bennük: Schwalbe CX Comp külsők :).
Köszönöm mindenkinek az adatokat. Ünnepek után újra kiszámolom majd az átlagos sebességet. Addig még bizonyosan érkeznek újabb eredmények.
@Donaukinder: Nálunk a "háromszöget ásó ember" a menő. Csapadékvíz elvezető árkot ásnak szerte a településen, igazi XC paradicsom. Outizni sokszor "vállravehető" bringával indulok el :).
@NorBEE300: most se volt bizalomgerjesztőbb, bár valószínű, ha kész ki basszák a tiltótáblát..Megfordult már a fejemben, hogy biztos raktáron csak a 3mastiltó van(lovask,traki,bringa)hát azt kő kirakni :)
@Donaukinder: Csinálják a 31-est??? Wow. Igen undorító út volt arra...
@XCode: Mai (outi) "teljesítmény": 25,49 km, 53 és fél perc alatt (ugyanaz az útvonal, csak volt egy kis kitérő)
@Zoltán-san: Veresegyház - Galgamácsa felé voltam tavaly, baromi szép környék, idén is tervbe van! :)
@Donaukinder:Ha más is jár erre: Berény és Apáti között újítják a 31-est volt vagy 6 lámpás-várakozós útfelezés.
Üdv!
Outi- Szolnok-Berény-Jászapáti-Szolnok 125 km 34.4 átlag max 55. egyedül mentem.
@ArtWolf: Ezt próbáltad már?
Budapest-Nagytarcsa-Kistarcsa-Zsófialiget-Hungaroring-Mogyoród-Szada-Veresegyház-Erdőkertes-Vácegres-Galgamácsa és ugyanígy vissza. Zuglóból indulok és ide is érkezem vissza. Tegnapi mérésem alapján 85,8km és 857m szintemelkedés adódott.
A mai nap: Újpest - Nagytarcsa - Isaszeg - Gödöllő - Mogyoród - Fót - Újpest 62,4 km 2ó27p 25,4 km/h átlag(Ebéd) Újpest - Keleti (tanítás) Keleti - Hungexpó (Parkoló Parádé) Hungexpó - Újpest minden együtt: 83,1 km 3ó17p 25,2km/h átlag. Baromi jó nap volt, kép viszont nemsok van...
@NorBEE300: Átlagsebességed 30,4 km/h. (Egy angol sportoló átugrotta a La Manche csatornát. Eredményét a megengedettnél nagyobb hátszél miatt nem hitelesítették.)
Virslis témázgatás (alapozásnak beállítva...). 22,8 km, 45 perc alatt.
Alább felmerült a kerék átmérője és a gördülési ellenállás mértéke közötti összefüggés.
Ugorjunk egyenest a közepébe, de ne bonyolódjunk bele túlságosan. A jármű kereke adott erővel nyomja a pályát (útfelületet), s az, illetve maga a kerék bizonyos mértékben belapul. A lapultság mértéke (ha minden más tényező azonos) a nyomóerőtől, a pálya minőségétől, valamint a kerék átmérőjétől függ. Vegyük a nyomóerőt egységnyinek, és a pályát is azonosnak. Ez esetben a lapultság mértéke, illetve a gördülési ellenállás csak a kerék átmérőjétől függ. A huszonnyolcas és a huszonhatos kerék gördülési ellenállása ez esetben így aránylik egymáshoz: 1,00 : 1,08. Hogyan hat ez a sebességre? Ha a huszonnyolcas kerekű járgány 10,00 km/h sebességgel haladhat, akkor a huszonhatos kerekű csak 9,26 km/h sebességet érhet el. Más szóval, a huszonnyolcas kerekű kecske 100,0 kilométeres úton 7,4 kilométer előnyre tesz szert.
Egyszóval, ha valaki sebesen akar haladni, adjon le testsúlyából és ne szállítson csomagot (csökken a nyomóerő), közlekedjen szilárd burkolatú utakon (kevésbé nyomódik be a pálya), fújja minél keményebbre a gumikat (kevésbe nyomódnak be), és válasszon huszonnyolcas kerekű járgányt. (A vaskos köpenyek nem viselik el a 8-10 bar körüli nyomást, következésképpen keskeny külsőket kell felszerelni.)
@dr.anonimus: Tegnap BRM Kiskunság maraton, óra szerint 212 km átlag:23,2km/h, ebből az utolsó 70 km-en esett az eső! A pecsételésekkel és pihenőkkel együtt is sikerült 10 óra 57 perc alatt ledarálni a távot. Társam a jó öreg Puch túrakecske volt, csak az új szezonra már 7 sebességes agyváltót kapott.
@XCode: rövid és középtávon hajtok általában, ritka a 100 km fölötti teljesítmény
@XCode: Áttételezés is számít, egy 3X10-es rendszer elég ütős, hátul valahol a ötödik-hatodikban tekert az illető, és nagy tányéron. Trekkingeknél általában 7-8-as rendszereket látok, utolsó-utolsó előttiben használják,ahogy eddig megfigyeltem. A kerékméret/szélesség valamint súly arányában viszont a teóriád abszolút helytálló.
@covardale83: Értekeztünk már az elméletről. Nagyjából a következőképpen néz ki a dolog. Ha minden egyéb körülmény tökéletesen azonos (széljárás, a lovas üléshelyzete, tömlőnyomás stb.), akkor - úgy tűnik - elsősorban a köpeny szélessége döntő, s másodsorban a kerék átmérője.
@dr.anonimus: Ez már döfi! Ráadásul hosszú úton elért eredmény. (Egy régészprofesszor ókori aranypénzt kapott vizsgálatra. Kiderült, ritka példány, s ilyen szempontból értékesebb, mint a nemesfém. Ezt írta az adományozónak: "Kívánatos, küldjön még!")
@covardale83: Ha megnézed a különböző csoportokat, nagyjából 4-4 km/h különbség van a terepjárók (26), a túrakecskék és a koskormányosok között. A huszonkilencesek nagyjából olyan gyorsak, mint a túrakerékpárok, ha csak a kerékméretet vesszük alapul. Mivel azonban rendszerint szélesebb köpenyeken gurulnak, valószínűleg mégis kissé lemaradnak mögöttük.
103 km, 5 óra 28 perc, 1400m szintemelkedés, 18,9km/h átlag, aszfalt 40%, terep(durva)60%!