Pezsgés a Gravel biciklik piacán - Mit gondoltok róla?

1-50 (555 hozzászólás)

Elküldve: 2015.10.02. 10:27 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683
Témaindító hozzászólás:

Úgy tűnik erre is kezd ráharapni a piac. Szerintem jó irány. Jó páran csak egy sportosabb, de még elviselhetően kényelmes és univerzálisabban használható országúti kerékpárra vágynak és nem feltétlen akarnak indulni egy versenyen, vagy ha mégis, akkor csak ilyen "könnyed" tömegrendezvényeken. A nálunk helyi képviselővel rendelkező márkák közűl a következők jelentettek be Gravel bike-ot a 2016-os palettájukon. Ridley: https://www.ridley-bikes.com/hu/en/bikes/allroad/x-trail Superior: http://issuu.com/bttlobo/docs/superior_2016.compressed (81. oldal, alu változat) Corratec: http://www.corratec.com/node/3425

Hogy a Cannondale Slate kerékpárjáról ne is beszéljek, mert az már a határokat feszegeti. Valószínűleg a Rock Machine is csatlakozik a cégtestvéréhez és náluk is lesz ilyen kerékpár és számtalan olyan kerékpár gyár van még amelyeket itthon csak csomagküldő szolgáltatásokon keresztül lehet megrendelni. Természetesen többen meg már régebben elindultak ezen az úton. Pl. Trek CrossRip (amit nelunk cyclocross-jént, de amerikában gravel-ként árulnak), Specialized Diverge. Csak nekem tetszik ez a kategória a 30-35 mm széles gumi fogadására alkalmas vázhelyekkel?

Elküldve: 2023.12.31. 08:47 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@OKdoki: Outi, monti és gravel tekintetében sok szempontból egyetértek a hozzászólásokban leírtakkal, de nem minden tekintetben. Az hogy az outi a sznobok "fegyvere", háát az igazság ennél árnyaltabb, ugyanis az outisok jó része egy életforma megvalósításának eszközeként tekint egy jó országútira. Nyilván itt is megjelent egy általam csak "országútis gyökereknek" nevezett réteg, akik azt hiszik hogy a KRESZ nem vonatkozik rájuk és az országutak királyának képzelik magukat. Hiába gyorsak, ettől még a szememben nem sportemberek, ellentétben azokkal akikben látom hogy az erőnlétük fejlesztésével, küzdeni akarással próbálnak jobb eredményeket elérni és nem mindenáron a másik valagában, vagy egy gépjármű mögött keresik a szélárnyékot. A versenyzés persze egy külön kategória, különben b...hatod még az előkelő helyezést is. Hogy mégis a gravel mellett döntöttem részben a véletlen műve, de jellemzően a kényelmesebb vázgeometria, a szélesebb és megfelelő defektvédelemmel ellátott külső használhatósága.

Elküldve: 2023.12.30. 21:56 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@opp: a judy villa jobban működik, mint a reba, pedig árban fele. Súlyra nehéz (2,5 kg vs 1,5 kg), de mozgásra megeszi a nagytesót.

Szerintem egy 4 órás montis sarazás jobb edzés mint 4 órás outi. ????

Elküldve: 2023.12.30. 21:47 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@bl4ckv0id: nem tudom milyen tapasztalatod van a Rock shox villákkal :) A Reba szerintem nincs silver változatban, az már nem belépő kategória :) Illetve a silver tk villák nem gagyik, csak nehezebbek. Van egy silver judy-m, teljesen jól beállítható a visszaút, szépen, finoman mozog. A 30mm becsúszónak és a 9mm QRnek megvannak a határai de sima hobby xc-re alkalmas ha nem idegesít a 2kilo feletti tömeg.

Elküldve: 2023.12.30. 21:45 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@rcs2003: Ez is igaz, bár montisok között is többféle van. A hülyülős ugrabugra, dirt stb. meg a lefelé csapató DH, meg az outihoz hasonlóan komolyabban vevő mászós, lejtőzős kemény terepen tekerő emberek akik ugyanúgy a teljesítményt is nézik.

Sok fórumon az MTB-sek is komolyan edzenek, nézik a pulzustartományt, úgy állítják össze az útvonalat, hogy meglegyen az adott szint stb. Ők vélik úgy, hogy a teljesítmény része érdekli őket, de unalmas az aszfalt és inkább terepen az erdőben szeretnek tekerni.

Elküldve: 2023.12.30. 20:41 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@bl4ckv0id: igazából az outi volt először mint sporteszköz, tehát végülis mindennek az eredete ez. Van benne sznobizmus nyilván hiszen minden hobbinak megvan a sznob rétege amiből a piac megél, de azt vettem észre hogy outiban kevesebb a "csapatós hülyegyerek" mint a montizásban, hiszen nem azonnali élményt ad mint a montis baromkodás, hanem egy lassan felépülő, tartós erőnlétet és egészséget, egész életmódot okoz, amihez ezért oda kell tenned magad rendszeresen és komolyan, nem csak random kimenni valahova az erdőbe és baromkodni. Valahol a montizás egy eredendően infantilis, gyermeki dolognak indult annak idején. Aki valamirevaló edzést csinál, az általában javarészt outin rakja össze az erőnléte 90%-át. Csak a sportág-specifikus edzésfeladatokhoz használnak montit vagy gravelt. Nem fikázom a montit mert én is jobbára azt hajtom még aszfalton is, csak szerintem sokkal több a "komolytalan kisgyerek" a montisok között, a sport infantilis eredete miatt. Erre ráemel a korszellem is vastagon a "soha ne nőj fel, jó vagy te komolytalan szingli hülyegyerekként is akciófigurákkal meg star wars legóval körberakva a kajamaradékos nappalidban" mondással.

Elküldve: 2023.12.30. 18:17 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@fpeter: Attól függ melyik RockShox volt. A TK és a Silver kategória elég alap. Inkább a Gold ami ténylegesen jobb. Lehet Reba vagy Recon, sajnos a Gold ami jó. Felső kategóriában meg már nincs akkora különbség a Fox javára, sőt a Suntour is elég jó ott már.

Elküldve: 2023.12.30. 18:15 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@rcs2003: Nekem két dolog miatt nem jön be az outi és tágabb értelemben a garvel. Az egyik a fennkölt sznob faktor, mintha ez lenne az ultjmate kategória, holott a legtöbb másik kategória sokkal tágabb körben használható. Azaz ha nem sima és jó minőségű az aszfalt, akkor inkább rossz az outival menni. Másik a hatalmas felár, ami a sznobgi faktor miatt van. Építeni nulláról abszolút nem érdemes, mert még drágábbra jönne ki. Sokszor mellé a szerelhetőség sem a legjobb (például rejtett vezetékelés és hidraulikus tárcsafék esete). Maga a biciklikkel semmi bajom nincs, sokat elfogadnék szívesen, de venni biztos nem fogok. A gravel egy kicsit jobban bejön a szélesebb gumi miatt.

Elküldve: 2023.12.30. 11:34 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

Menetkomfortot tekintve a a szélesebb külső (pl. 2,25" kontra 40 mm) adja a legnagyobb különbséget. Elég sok telót kipróbáltam az elmúlt években. És hát a legtöbb Rock Shox lósz.rt nem csillapít. Reba, Recon olyan mintha egy fadarab lenne. Az első jó telóm az egy Fox 32 volt. Ég és föld a különbség.

Elég szomorú hogy itt tart a technológia 2023ban.

Elküldve: 2023.12.30. 09:41 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@opp: Itt szeretnék egy félreérthető dolgot tisztázni, sajnos rosszul fogalmaztam, amikor az "erősebb emelkedő" kifejezést használtam. Ezalatt többen a 8-10% körüli értékekre gondolhattak, de itt inkább a 12% - nál is meredekebb, esetleg a 20% - ot is elérő, vagy még meredekebb fajtákra gondoltam, azért itt már tud hiányozni az a kiskerék, ami a 2x11-es országúti rendszerekről lemaradt. Igazából ez a leglényegesebb különbség a két rendszer között. Tehát legtöbb esetben valóban nem jelent különösebb nehézséget megszokni az utóbbit. A montimon csak az első teleszkópon van lock-out, a rugós nyeregszáron nincs. Még tavaly nyáron próbáltam ki hogy visszaülve a montira messze nem volt akkora különbség az átlagsebességben, mint amire elsőre gondoltam.

Elküldve: 2023.12.29. 21:12 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: "Tetszik a Gravel kerékpárom, ezért vettem, de utólag azt kell mondjam, nem nekem való."

-- képzeld ugyanígy vagyok én is az országútimmal. Szívesen ülök rá és nem cserélném el ennek ellenére sem. Nagyon kíváncsi voltam miben más a montihoz képest, aztán gondoltam egyet, véletlen volt egy kis pénzem és vettem egy tök fapadosat használtan. Jó úton gyorsabb mint a monti, ez nem kérdés, de nem azért mert a vékony gumi meg a gördülési ellenállás meg ezek a kimutathatatlan placebo hülyeségek, hanem azért mert szimplán összébb húzom magam a koskormány miatt, jóval alacsonyabban is ülök a montihoz képest és ennyivel kevésbé hat rám a közegellenállás. Ugyanez a sebesség jön egyébként montival is ha röhejes mértékben összehúzom magam rajta (csak azt kb 1 percig tudom elviselni annyira fárasztó és kényelmetlen úgy tartani magam). Ja és egyetlen rosszul, pillanatnyi figyelmetlenségből elkapott repedés az úton nekem is akkorát tud verni a kezemre hogy utána jó ideig sajog, ezt abszolút át tudom érezni. :)

Elküldve: 2023.12.29. 20:53 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@opp: Amiket én gondolok, hogy miért tekerek kb egyforma átlagot a két kerékpárral:

Amerre tekerek, a legtöbb vidéki út útburkolattá pocsék, emiatt ott az MTB-vel bekapcsolt lockoutal is simábban haladok mint a Gravel kerékpárommal, mert utóbbi szétveri a kezeimet, ezért az ilyen utakon ugyanazt a tempót tekerem a két kerékpárral.

Emelkedőkön a 3x9 (11-32)rendszerhez szokott lábaimnak, az 1szeres rendszer (11-42) átétele valahogy nem adja ki. Emiatt mindig a könnyebb átétel felé váltok ami persze lassabb. Hegyekbe nem mennék ezzel az áttétellel, mert az én erőnlétemmel belepusztulnák. Nyilván hozzá lehet erősödni, de mert nem versenyzek, igazából mindegy.

Tökéletes minőségű sík úton (akár döngölt föld, akár aszfalt) egyértelműen gyorsabb a Gravel kerékpár.

Tetszik a Gravel kerékpárom, ezért vettem, de utólag azt kell mondjam, nem nekem való.

Elküldve: 2023.12.29. 19:44 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Zoltán-san: "a rugózás hiánya segít... ":) a montin van lock out, de annak is kiállva tekerésnél van komolyabb jelentősége. Az áttétel különbség 2x11 és 3x9 esetében nem olyan hatalmas. Mondjuk 24,38t/11-36t és 22, 32,44/11-36t estében ami elég átlag setup, kb. mindegy melyikkel mászol. De lehet pici diszkomfort persze. De nem ezen fog múlni. A merevség és az átlag 2 kiló minusz miatt lehet jobb egy gravel egy lightos terepen... De ugye nem minden esetben :)

Elküldve: 2023.12.29. 09:55 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@azaki71: A Gravel előnyei igazán a jóminőségű utakon tudnak érvényesülni, mivel a rugózás hiánya segít a hatékonyabb tekerésben, de rosszminőségű utakon ez egyre inkább hátránnyá válik egy jó montival szemben. A másik az áttételezés egy jó 2x11-es rendszer sem fogja pótolni egy 3x9-es előnyeit, emiatt jobban kell taposni egy erősebb emelkedőn, amelyhez idő kell míg hozzászokik az ember. Egy ballonosabb gumi valamit számít, de a rugózást nem helyettesíti.

Elküldve: 2023.12.26. 23:16 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@azaki71: elhiszem, hogy jónak érzed a beállításokat, nem is a saját tapasztalataidat vonom kétségbe. Lehet minden tökéletesen lett bepozícionálva de nemrég a Kontra podcaston egy bike fitinges ember azt mondta hozzá versenyzők is mennek szarul beállított bicókkal... Attól, hogy nem érzed, hogy fáj, még lehet nem a legoptimálisabb beállítással mész. A graveled rendszerét és áttételét nem ismerem de a montid 3x9 rendszerénél biztos csak rosszabb. A gravelnél simán lehet diszkomfort az áttételeknél a megszokott 3x9hez képest. De ott a kerekek közti súlykülönbség lehetősége. A lényeg hogy szeress velük tekerni a többit szard le ;)

Elküldve: 2023.12.26. 20:05 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@opp: Jól van beállítva, rám szabva, vagy ha nem akkor ez igaz lenne az MTB-re is.

Elküldve: 2023.12.26. 19:31 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@azaki71: lehet azzal a gravellal egy bike fit sokat segítene.

Elküldve: 2023.12.26. 16:11 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Nincs nagy jelentősége, csak hátha másnak is érdekes a saját tapasztalatom.

Ahogy már írtam, a régi 26 MTB gyorsabb vagyok mint a Gravel kerékpárommal. (Némely Gravel fórumon amikor ezt írtam, majdnem meglincseltek)

A Gravel könnyebb, nagyobb kerék átmérő, keskenyebb és simám külső, nagyobb gumi nyomás, ráadásul sokkal merevebb is, ezért elvileg ez a gyorsabb. A régi MTB-n 2.2 külsők, 26-os, kerék..stb.

Nézzük is a tegnapi Gravel kerékpárral és a másnapi MTB utamat. A szél egyik esetben sem játszott szerepet és a kondícióm is kb azonos volt, (a Gravel előtti napon is tekertem).

MTB út: Táv 42,07 km, szint 339m, Átlag sebesség 19,3km/h. Az út 16km volt erdei terep (többi aszfalt). A szint 80% a terepszakaszon található, valamint volt egy lassú 300m hosszú dagonya is benne. A pulzus zónák: Max: 12%, Küszöb: 51%, Aerob: 27%, Könnyű: 6%

Gravel út: Táv 41,12 km, szint 278m, Átlag sebesség 20,1km/h. Végig aszfalt. A pulzus zónák: Max: 6%, Küszöb: 32%, Aerob: 37% Könnyű: 17%

Alattam ez a jellemző a két kerékpár között. Az MTB-vel emelkedőknek sokkal jobban tudom terhelni magamat, szerintem ennek a 3x9 rendszer az oka, amivel sokkal jobban megtalálom az erőnlétemnek megfelelő fokozatott.

Érdekes lenne látni, hogy egy szintén hozzám jól beállított 29 MTB hogyan teljesítene alattam, de erre most nincs lehetőségem, hogy össze szokjak egy 29sel.

Nyilván van lehetőség az áttételek változtatására, de annyit nekem nem ér meg, hogy ezzel kísérletezzek.

A Gravelt terepre továbbra sem vinném (max döngölt föld út, vagy döngölt kavics út) mert tönkre vágja az ember kezét és az erdei sokszor váltakozó rövid dimbes - dombos terepen soha nem lesz olyan kontrolálható, mint egy jó MTB.

Ezek az én tapasztalataim, szóval senki ne vonjon le belőle messzemenő következtetéseket és emiatt ne tántorodjon el a Gravel kerékpártól, ha azt szeretne.

Elküldve: 2023.05.26. 19:11 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@fpeter: azaki meg nem közölt képet a bringaja tol de lehet csak én emlékszem rosszul;) varjuk

Elküldve: 2023.05.26. 18:34 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@azaki71: Én a monster gravelra leszek kíváncsi. Meg a 35 mm es stucnira, mert sajna csak azzal jön ki a matek.:D

Elküldve: 2023.05.25. 18:41 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@azaki71: sok boldogságot hozzá.és egészséget jó tekerést örülünk együtt!

Elküldve: 2023.05.25. 18:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: szerintem idei...passz

Elküldve: 2023.05.25. 17:53 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Lecseréltem a külső gumikat 37 - 622re. Olcsó megoldást választottam, mert anno 4éven át használtam a Rubena (Mitas) V66 külsőket aszfalton és döngölt föld úton, így nem is volt kérdés, hogy most is tökélést arra a felhasználásra, amire én szánom ezt "Gravel" kerékpárt. Még a dupla bandázs felrakása van vissza kormányra és egyenlőre ennyi a fejlesztés. (ha még valami változtatva lesz az az első lánctányér 38T-re) és akkor kész is ez a kerékpár. Azért is ezt a cube modellt választottam, mert a többi alkatrész úgy jó ahogy van, így minimális változtatással tudom a saját igényhez szabni. O yesss...... :-)

Jah, a lényeg, ezekkel a külsökkel már van lendület is, megszűnt a kerékpár lomhasága és ez volt a cél.

Elküldve: 2023.05.25. 17:35 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: Melyik évben? Én nem emlékszem ilyen elírásra. Idén biztos jól írták a nevem!

Elküldve: 2023.05.25. 17:24 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@OKdoki: az elektromos roller sokkal gyorsabb felfelé mint a sima-ráteszi az elektromosság a plusz kraftot...;)

Elküldve: 2023.05.25. 17:23 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@bl4ckv0id: makláry nevet a kínok kínján írták eredmény..;)

Elküldve: 2023.05.24. 21:16 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Makky: Gondolom Makláry akart lenni. :) De általában ő a testbike Rébusz karaktere, így nem mindig érteni miről ír. Vagy olyan mintha nem magyar lenne és használni Google Fordító.

Elküldve: 2023.05.24. 09:30 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@Makky: Én egyszer egy szombaton jól mentem, de akkor nem volt verseny. :-(

Elküldve: 2023.05.24. 07:40 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@Makky: 80%-ban nem is lehet érteni miről van szó kb :D

Elküldve: 2023.05.24. 05:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: A Maklary nem tudom mit jelent. Ezt a szót még nem hallottam, de amúgy ha megnézed a profilomat, akkor azért elég egyértelmű, hogy igen. Már csak profil kép alapján is. :)

Elküldve: 2023.05.23. 19:58 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: Szia Te a Maklary “Tigris”amatőr!bajnok vagy?!?:)

Elküldve: 2023.05.23. 18:29 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@fpeter: 85ezerert corratec superbow 29es van!

Elküldve: 2023.05.23. 13:40 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

Jött egy XTR hajtókar. :-) Már várom a telet, amikor felkerül a bringára. Igazi műalkotás. Sajna PF92 vázakhoz nehéz jó hajtókart jó áron találni. 2x11 szett lesz majd a bringán. Már egy ideje kísérletezgetek 1x11-el, de nem működik jól nálam a montin.

Már megint ott tartok lassan, hogy csak egy váz kell, amire mehetnének a meglévő alkatrészek.

Elküldve: 2023.05.22. 22:07 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@Makky: aero es ergo. Ilyen címszavakkal nem árazhatják be 3000 Ft - ra.

Elküldve: 2023.05.22. 21:59 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@bl4ckv0id: a Specialized házatáján is érdemes körülnézni hátha a roubaixhoz van vmi spéci geles bandázsa ok értenek hozza…

Elküldve: 2023.05.22. 21:13 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@azaki71: A polifoam jó ötlet.

Elküldve: 2023.05.22. 14:31 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Makky: Ja, nem célom megvásárolni. De láttam videokat, ahol Polifoamot tekertek rá és arra a bandázst, vagy belső gumiból vágtak alá egy, egy darabot.......szóval vannak házi megoldások is.

Elküldve: 2023.05.22. 14:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@bl4ckv0id: Nincs jelentősége, ahogy írtam RCS-vel elbeszéltünk egymás mellet. A 26MTB-t és a Gravel-t is ugyanazzal az edzettséggel, erőnléttel tekerem. Elmetéltben a Gravelnek kellene gyorsabbnak lenni, alattam mégis lassabb. Abban is biztos vagyok, hogy ebben nagy szerepe van a külsőguminak és a Gravel egy slick külsővel gyorsabb lesz. Ez a MTB esetében is így van, az is gyorsabb egy slic külsővel.

Elküldve: 2023.05.22. 06:58 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@rcs2003: Azért minél többet teker az ember csak fejlődik. Nyilván nem annyit, mint amikor specifikusan erre edz az ember. Én sosem edzettem kerékpáros terveket, csak tekerek (sőt a fő sport nálam nem is ez) és megnézve a régi Bryton mentett utaimat, csak fejlődés volt, átlagsebesség meg más adatok nem hazudnak. Erőnlét is fejlődik, nem véletlenül lett könnyebb egyik vagy másik áttétel. Szerintem a gravel most még szokatlan, meg kell szokni, csak más geometria, ott a koskormány, az nekem is szokatlan lenne, sosem próbáltam.

Annyit tettem hozzá pluszt, hogy a lassú trekkinges tekerés (60 rpm) helyett pörgetek olyan 80-90 rpm körül. Persze építettem a biciklit, fejlesztgettem, így a régi három tányéros hajtómű helyett már egy tányért használok. Régen a 48T-t használtam szinte csak, mostmár 36T van.

Elküldve: 2023.05.22. 06:09 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@azaki71: Ilyet még nem használtam. Mondjuk nem viccelnek az árral egy darab gumiért...

Az egyenes és koskormány átalakításhoz csak annyit, hogy a koskormányos bringák felsőcsőhossza tipikusan rövidebb, mert messzebb van a fogáspontod. Ha ebből akarsz egyenes kormányosat csinálni, akkor (sokkal) hosszabb kormányszár fog kelleni!

Elküldve: 2023.05.21. 21:26 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Elküldve: 2023.05.21. 20:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Még annyit, hogy a gördülési ellenállás nagyon is számít. Tegyél fel egy slick 1.50 külsőt az MTB-dre, és meglátod, hogy mennyit fog számítani és eléggé észrevehető lesz.

Elküldve: 2023.05.21. 20:34 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Olyan szívesen leülnék veled beszélgetni. Mindig elbeszélünk egymás mellet, nehéz ezt így fórumon.

Felső testre és egyebekre amúgy heti 3 alkalommal edzek. Tekerések során nyilván beosztom az erőmet, hogy le tudjam tekerni a kitűzött távot, de azért nekem ezek kemény tekerések, még ha más szemével ez lassú is és a tekerések végére rohadtul el szoktam fáradni. Kerékpáros edzést nem végzek, ez igaz, de kérlek ne lyukadjunk mindig ide ki.

Ahogy te panaszkodsz arra, hogy nincs motivációd, nincs edzettséged, úgy én is panaszkodom arra, hogy önmagamhoz képest gyengülök, és ezt nehéz elfogadni. De ennek semmi köze ahhoz, hogy miért lassabb alattam a Gravel közutón.

Elküldve: 2023.05.21. 20:24 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Néztem néhány Gravel videót, meg beleolvastam néhány külföldi Gravel fórumba és elég sokan átalakítják a gyári Gravelt. Vannak aki egyenesen odáig jutottak, hogy átalakítják egyenes kormányosra, váltó és fékkar cserével. Tura, vagy országúti külső felszerelését is többen használják. Olyant is találtam aki a gyári Garvelba a merev villa helyére 29es Suntour első teleszkópot szerelt be. Szóval a Gravel is olyan mint a többi kategória, mindenki alakítja, ki így, ki úgy, de szerintem ez egy normális evolúciós folyamat. Ehhez képest az én fejlesztési terveim szolidak :-)

Elküldve: 2023.05.21. 20:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: Azt nem tudom megérteni hogy ha nem is versenyzel és egyáltalán semmi kompetitivitás nincs benned, mi a szarért érdekel egyáltalán hogy lassú vagy? Nem rohadtul mindegy? Úgysem teszel érdemben érte hogy gyorsabb legyél mert nulla edzőmunkát végzel. A tinglitanglitól senki sem lesz gyorsabb. Tudom mert én se lettem, pedig beleraktam majdnem 200 órát éveken át(van nem kevés olyan bringás akinek ez fele idő alatt megvan). Mégis milyen alapon vársz bármit is a semmiért cserébe? Gördülési ellenállás meg ilyen szarok, hagyjuk már. Fogalmad sincs mennyit számít a gördülési ellenállás ilyen szinten. Azért elmondom: SEMENNYIT. A kezed is szét fogja verni ugyanúgy a koskormány akármit csinálsz vele, mert ez ilyen. Nem rázós terepre való és pláne nem edzetlen felsőtesthez. Rugalmasnak kell lenni, flexibilisnek és kell hozzá rendes állóképesség a felsőtestben, karokban is. Tudom hogy sivárul hangzik de ez van. Minden más elképzelés csak mesevilág.

Elküldve: 2023.05.21. 19:27 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@azaki71: az is fájhat nem kizáró ok;)

Elküldve: 2023.05.21. 18:54 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Cadre Allage: Hogy jött ide a hát fájás???

Elküldve: 2023.05.21. 18:52 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@azaki71: meg kell nézni hogy a rázatós paris-Roubaix versenyen milyen bandázsokkal kormányokkal mennek a verssenyzők!

Elküldve: 2023.05.21. 18:51 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@azaki71: Amonti a legjobb választás ha fáj a hát nyeregjbe pattanni kell komám-komám;)

Elküldve: 2023.05.21. 17:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@fpeter: jól eltaláltam a beállításokat, nem fájdul meg se a fenekem, se a térdem, sem a derakam, sem a nyakam..stb Egyedül a tenyeremnek kényelmetlen fogni a bandázst, kemény is, meg olyan keskeny is az MTB markolat után. Semmi rezgés csillapítása nincs a tenyér felé.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!