Pezsgés a Gravel biciklik piacán - Mit gondoltok róla?

1-50 (538 hozzászólás)

Elküldve: 2015.10.02. 10:27 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683
Témaindító hozzászólás:

Úgy tűnik erre is kezd ráharapni a piac. Szerintem jó irány. Jó páran csak egy sportosabb, de még elviselhetően kényelmes és univerzálisabban használható országúti kerékpárra vágynak és nem feltétlen akarnak indulni egy versenyen, vagy ha mégis, akkor csak ilyen "könnyed" tömegrendezvényeken. A nálunk helyi képviselővel rendelkező márkák közűl a következők jelentettek be Gravel bike-ot a 2016-os palettájukon. Ridley: https://www.ridley-bikes.com/hu/en/bikes/allroad/x-trail Superior: http://issuu.com/bttlobo/docs/superior_2016.compressed (81. oldal, alu változat) Corratec: http://www.corratec.com/node/3425

Hogy a Cannondale Slate kerékpárjáról ne is beszéljek, mert az már a határokat feszegeti. Valószínűleg a Rock Machine is csatlakozik a cégtestvéréhez és náluk is lesz ilyen kerékpár és számtalan olyan kerékpár gyár van még amelyeket itthon csak csomagküldő szolgáltatásokon keresztül lehet megrendelni. Természetesen többen meg már régebben elindultak ezen az úton. Pl. Trek CrossRip (amit nelunk cyclocross-jént, de amerikában gravel-ként árulnak), Specialized Diverge. Csak nekem tetszik ez a kategória a 30-35 mm széles gumi fogadására alkalmas vázhelyekkel?

Elküldve: 2023.05.26. 19:11 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@fpeter: azaki meg nem közölt képet a bringaja tol de lehet csak én emlékszem rosszul;) varjuk

Elküldve: 2023.05.26. 18:34 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

@azaki71: Én a monster gravelra leszek kíváncsi. Meg a 35 mm es stucnira, mert sajna csak azzal jön ki a matek.:D

Elküldve: 2023.05.25. 18:41 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@azaki71: sok boldogságot hozzá.és egészséget jó tekerést örülünk együtt!

Elküldve: 2023.05.25. 18:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@Makky: szerintem idei...passz

Elküldve: 2023.05.25. 17:53 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

Lecseréltem a külső gumikat 37 - 622re. Olcsó megoldást választottam, mert anno 4éven át használtam a Rubena (Mitas) V66 külsőket aszfalton és döngölt föld úton, így nem is volt kérdés, hogy most is tökélést arra a felhasználásra, amire én szánom ezt "Gravel" kerékpárt. Még a dupla bandázs felrakása van vissza kormányra és egyenlőre ennyi a fejlesztés. (ha még valami változtatva lesz az az első lánctányér 38T-re) és akkor kész is ez a kerékpár. Azért is ezt a cube modellt választottam, mert a többi alkatrész úgy jó ahogy van, így minimális változtatással tudom a saját igényhez szabni. O yesss...... :-)

Jah, a lényeg, ezekkel a külsökkel már van lendület is, megszűnt a kerékpár lomhasága és ez volt a cél.

Elküldve: 2023.05.25. 17:35 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 693

@Cadre Allage: Melyik évben? Én nem emlékszem ilyen elírásra. Idén biztos jól írták a nevem!

Elküldve: 2023.05.25. 17:24 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@OKdoki: az elektromos roller sokkal gyorsabb felfelé mint a sima-ráteszi az elektromosság a plusz kraftot...;)

Elküldve: 2023.05.25. 17:23 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@bl4ckv0id: makláry nevet a kínok kínján írták eredmény..;)

Elküldve: 2023.05.24. 21:16 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 136

@Makky: Gondolom Makláry akart lenni. :) De általában ő a testbike Rébusz karaktere, így nem mindig érteni miről ír. Vagy olyan mintha nem magyar lenne és használni Google Fordító.

Elküldve: 2023.05.24. 09:30 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

@Makky: Én egyszer egy szombaton jól mentem, de akkor nem volt verseny. :-(

Elküldve: 2023.05.24. 07:40 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 672

@Makky: 80%-ban nem is lehet érteni miről van szó kb :D

Elküldve: 2023.05.24. 05:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 693

@Cadre Allage: A Maklary nem tudom mit jelent. Ezt a szót még nem hallottam, de amúgy ha megnézed a profilomat, akkor azért elég egyértelmű, hogy igen. Már csak profil kép alapján is. :)

Elküldve: 2023.05.23. 19:58 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@Makky: Szia Te a Maklary “Tigris”amatőr!bajnok vagy?!?:)

Elküldve: 2023.05.23. 18:29 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@fpeter: 85ezerert corratec superbow 29es van!

Elküldve: 2023.05.23. 13:40 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

Jött egy XTR hajtókar. :-) Már várom a telet, amikor felkerül a bringára. Igazi műalkotás. Sajna PF92 vázakhoz nehéz jó hajtókart jó áron találni. 2x11 szett lesz majd a bringán. Már egy ideje kísérletezgetek 1x11-el, de nem működik jól nálam a montin.

Már megint ott tartok lassan, hogy csak egy váz kell, amire mehetnének a meglévő alkatrészek.

Elküldve: 2023.05.22. 22:07 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

@Makky: aero es ergo. Ilyen címszavakkal nem árazhatják be 3000 Ft - ra.

Elküldve: 2023.05.22. 21:59 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@bl4ckv0id: a Specialized házatáján is érdemes körülnézni hátha a roubaixhoz van vmi spéci geles bandázsa ok értenek hozza…

Elküldve: 2023.05.22. 21:13 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 136

@azaki71: A polifoam jó ötlet.

Elküldve: 2023.05.22. 14:31 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@Makky: Ja, nem célom megvásárolni. De láttam videokat, ahol Polifoamot tekertek rá és arra a bandázst, vagy belső gumiból vágtak alá egy, egy darabot.......szóval vannak házi megoldások is.

Elküldve: 2023.05.22. 14:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@bl4ckv0id: Nincs jelentősége, ahogy írtam RCS-vel elbeszéltünk egymás mellet. A 26MTB-t és a Gravel-t is ugyanazzal az edzettséggel, erőnléttel tekerem. Elmetéltben a Gravelnek kellene gyorsabbnak lenni, alattam mégis lassabb. Abban is biztos vagyok, hogy ebben nagy szerepe van a külsőguminak és a Gravel egy slick külsővel gyorsabb lesz. Ez a MTB esetében is így van, az is gyorsabb egy slic külsővel.

Elküldve: 2023.05.22. 06:58 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 136

@rcs2003: Azért minél többet teker az ember csak fejlődik. Nyilván nem annyit, mint amikor specifikusan erre edz az ember. Én sosem edzettem kerékpáros terveket, csak tekerek (sőt a fő sport nálam nem is ez) és megnézve a régi Bryton mentett utaimat, csak fejlődés volt, átlagsebesség meg más adatok nem hazudnak. Erőnlét is fejlődik, nem véletlenül lett könnyebb egyik vagy másik áttétel. Szerintem a gravel most még szokatlan, meg kell szokni, csak más geometria, ott a koskormány, az nekem is szokatlan lenne, sosem próbáltam.

Annyit tettem hozzá pluszt, hogy a lassú trekkinges tekerés (60 rpm) helyett pörgetek olyan 80-90 rpm körül. Persze építettem a biciklit, fejlesztgettem, így a régi három tányéros hajtómű helyett már egy tányért használok. Régen a 48T-t használtam szinte csak, mostmár 36T van.

Elküldve: 2023.05.22. 06:09 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 693

@azaki71: Ilyet még nem használtam. Mondjuk nem viccelnek az árral egy darab gumiért...

Az egyenes és koskormány átalakításhoz csak annyit, hogy a koskormányos bringák felsőcsőhossza tipikusan rövidebb, mert messzebb van a fogáspontod. Ha ebből akarsz egyenes kormányosat csinálni, akkor (sokkal) hosszabb kormányszár fog kelleni!

Elküldve: 2023.05.21. 21:26 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

Elküldve: 2023.05.21. 20:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@rcs2003: Még annyit, hogy a gördülési ellenállás nagyon is számít. Tegyél fel egy slick 1.50 külsőt az MTB-dre, és meglátod, hogy mennyit fog számítani és eléggé észrevehető lesz.

Elküldve: 2023.05.21. 20:34 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@rcs2003: Olyan szívesen leülnék veled beszélgetni. Mindig elbeszélünk egymás mellet, nehéz ezt így fórumon.

Felső testre és egyebekre amúgy heti 3 alkalommal edzek. Tekerések során nyilván beosztom az erőmet, hogy le tudjam tekerni a kitűzött távot, de azért nekem ezek kemény tekerések, még ha más szemével ez lassú is és a tekerések végére rohadtul el szoktam fáradni. Kerékpáros edzést nem végzek, ez igaz, de kérlek ne lyukadjunk mindig ide ki.

Ahogy te panaszkodsz arra, hogy nincs motivációd, nincs edzettséged, úgy én is panaszkodom arra, hogy önmagamhoz képest gyengülök, és ezt nehéz elfogadni. De ennek semmi köze ahhoz, hogy miért lassabb alattam a Gravel közutón.

Elküldve: 2023.05.21. 20:24 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

Néztem néhány Gravel videót, meg beleolvastam néhány külföldi Gravel fórumba és elég sokan átalakítják a gyári Gravelt. Vannak aki egyenesen odáig jutottak, hogy átalakítják egyenes kormányosra, váltó és fékkar cserével. Tura, vagy országúti külső felszerelését is többen használják. Olyant is találtam aki a gyári Garvelba a merev villa helyére 29es Suntour első teleszkópot szerelt be. Szóval a Gravel is olyan mint a többi kategória, mindenki alakítja, ki így, ki úgy, de szerintem ez egy normális evolúciós folyamat. Ehhez képest az én fejlesztési terveim szolidak :-)

Elküldve: 2023.05.21. 20:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 672

@azaki71: Azt nem tudom megérteni hogy ha nem is versenyzel és egyáltalán semmi kompetitivitás nincs benned, mi a szarért érdekel egyáltalán hogy lassú vagy? Nem rohadtul mindegy? Úgysem teszel érdemben érte hogy gyorsabb legyél mert nulla edzőmunkát végzel. A tinglitanglitól senki sem lesz gyorsabb. Tudom mert én se lettem, pedig beleraktam majdnem 200 órát éveken át(van nem kevés olyan bringás akinek ez fele idő alatt megvan). Mégis milyen alapon vársz bármit is a semmiért cserébe? Gördülési ellenállás meg ilyen szarok, hagyjuk már. Fogalmad sincs mennyit számít a gördülési ellenállás ilyen szinten. Azért elmondom: SEMENNYIT. A kezed is szét fogja verni ugyanúgy a koskormány akármit csinálsz vele, mert ez ilyen. Nem rázós terepre való és pláne nem edzetlen felsőtesthez. Rugalmasnak kell lenni, flexibilisnek és kell hozzá rendes állóképesség a felsőtestben, karokban is. Tudom hogy sivárul hangzik de ez van. Minden más elképzelés csak mesevilág.

Elküldve: 2023.05.21. 19:27 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@azaki71: az is fájhat nem kizáró ok;)

Elküldve: 2023.05.21. 18:54 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@Cadre Allage: Hogy jött ide a hát fájás???

Elküldve: 2023.05.21. 18:52 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@azaki71: meg kell nézni hogy a rázatós paris-Roubaix versenyen milyen bandázsokkal kormányokkal mennek a verssenyzők!

Elküldve: 2023.05.21. 18:51 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@azaki71: Amonti a legjobb választás ha fáj a hát nyeregjbe pattanni kell komám-komám;)

Elküldve: 2023.05.21. 17:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@fpeter: jól eltaláltam a beállításokat, nem fájdul meg se a fenekem, se a térdem, sem a derakam, sem a nyakam..stb Egyedül a tenyeremnek kényelmetlen fogni a bandázst, kemény is, meg olyan keskeny is az MTB markolat után. Semmi rezgés csillapítása nincs a tenyér felé.

Elküldve: 2023.05.21. 17:35 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@rcs2003: Beszélgetünk ezekről, igen. Tudod, ahány kerékpáros, annyi vélemény :-) Mind mások vagyunk, mindenkinek más a jó, vagy a jobb, ha mindenkire hallgatnék akkor nem ülnék kerékpárra. Szerinted a 26er mennyiszer lett upgradelve, amire olyan lett, amilyen most? Pedig azt magam építettem, de ott is más volt az elképzelés és más a gyakorlat. Nincs olyan, hogy egy gyári kerékpár elsőre jó legyen, én nem hiszek benne. Miért kerülte el a figyelmedet az, amit én írtam, hogy ezt a kerékpárt aszfaltos utakra akarom optimalizálni, kezdetektől fogva ez a cél, de nem országúti kerékpárt akarok belőle faragni, csak egy átmenetet. A sebesség, az egy dolog, hogy nem vagyok vele gyorsabb, de hogy lassabb, na az itt a problémám.

Elküldve: 2023.05.21. 17:05 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

@azaki71: bikefitting fontos. Kísérletezz vele, vsgy fizess be profihoz.

Elküldve: 2023.05.21. 16:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 672

@azaki71: a valóságot nem érdekli a számmisztika meg a bar-ok méregetése, a valóság csak úgy megtörténik. Ezért írtam korábban hogy a teljesítmény kb 99%-a a bringás és csak 1% bringa... nem tudom mi kellene még ahhoz hogy végre megértsd vagy átlásd a dolog fizikáját és a saját fiziológiád. Valószínű hogy nem tudod befogadni valamiért.

"...És mert azt szeretném, hogy aszfalton jobban gördüljön, ..." - ez a gondolatmenet az első szótól az utolsóig hülyeség. Úgy látom azért így hogy jó ideje olvasgatom amiket közzéteszel, te sokkalta inkább szeretsz a saját károdból tanulni minthogy bárkire hallgatnál előtte :) kell is az egészséges szkepticizmus, nem arról van szó. Csak hát na. Most lett egy gravelod és rögtön azon agyalsz hogyan tudnál belőle koskormányos trekkinget csinálni mert nem jött a varázslat amit elképzeltél annak ellenére hogy mindent leírtunk mindennel kapcsolatban hogy mire számíthatsz és mire nem, nem is egyszer tettük ezt, szinte havonta végigrágtunk mindent, de valahogy nem hitted el. Ennek az égvilágon semmi értelme. :)

Elküldve: 2023.05.21. 16:20 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

Rendesek vagytok, köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást.

A két tekerés során 4bar guminyomással tekertem, 2bar-on nyilván komfortosabb lehet, de pont az lett volna "részben" a cél, hogy aszfalton kicsit tempósabban tudjak vele haladni. A tenyerem most is elfáradt és nem írtam, de géles kesztyűim vannak.

Mind a tegnapi, mind a mai utamon lassabb voltam, mint amilyen átlagokat tekerek ezeken az útvonalakon a 26MTB-vel és totál nem értem, hogy miért. Ennyire rosszul gördülnének a WTB riddler külsők még 4bar-on is? Pedig nagyobb a kerék, merevebb a váz, könnyebb a kerékpár is ...stb.

A második út után felmerült bennem az elasztomeres vagy rugós stucni is mint opció, de ez még nem eldöntött. És mert azt szeretném, hogy aszfalton jobban gördüljön, egy 35 - 622, vagy 37 - 22 külső felrakásán gondolkodom. (amivel még jobban fog szétrázni) :-) Az átételt egyenlőre hagyom ahogy gyárilag szerelve van, még kellenek vele tapasztalatok, de nagy emelkedőkön lehet, hogy kevés lesz.

Elküldve: 2023.05.21. 15:56 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

@Makky: mivel microshift a hátsó váltó, gond nélkül fel lehet rakni a fékváltókart. Sramanóval ellentétben durvábban vált, de a 11-46 áttétel remek hegyi kecskévé varázsolja.

Elküldve: 2023.05.21. 15:15 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 693

@azaki71: A divat dolgot úgy "általában" értettem az emberek 99%-ra. Nem konkrétan rád gondoltam! A kos kormány kevés embernek lesz kényelmesebb/jobb, mint egy egyenes kormány, mégis mindenki olyat akar, mert most az a divat, meg az a "gyorsabb". :) Ennyi. De mondom vannak kényelmesebb bandázsok. Aztán használj párnázott kesztyűt! De, ha egyik se segít, akkor rossz az üléspozíciód esetleg és túl nagy súly nehezedik a tenyeredre! Akkor azon kell állítani! Vagy közelebb, vagy/és magasabbra kell tenni a kormányt! Én elmegyek simán 7 órát is kesztyű nélkül egy "vaskormánnyal" is minden gond nélkül. Országúton persze! Nem terepen! :) Egyébként pedig általánosságban igaz, hogy az országútisok között sokkal több a sznob, mint a montisok között!

Elküldve: 2023.05.21. 13:59 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 136

@rcs2003: Félig igaz. A legtöbb biciklis sznob. Akinek nem 29er, legalább Deore és tubeless van annak hulladék a biciklije. Outi téren meg gondolom legalább 105-ös szett, GP500 gumi meg tubeless dukál karbon vázzal. :)

Elküldve: 2023.05.21. 13:56 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 136

@azaki71: Szard le mit mondanak az emberek. Nekem 26-os MTB-m van így hatványozottan nem divatos. Nekem felesleges lenne egy 29"-os, ezért építettem erre. Pedig az összes alkatrész új, a váz is szinte az volt. Tehát elvileg hülye vagyok, hogy miért nem 29-re építettem.

Gravel, outi tetszik, de nekem nem kell. A vázamba meg simán befér a 27,5-ös kerék, így lehet korszerűsíteni később. Városba nekem is jó lenne a gravel, de olyan áron mennek, hogy nekem nem érné meg. A rossz utak miatt meg nem jó opció az outi.

A gyengeségről meg annyit, hogy nem vagy gyenge. Attól függ ki mire használja a biciklit. Nekem pont az alsó 3-4 fokozat (11-12-14-16T) amit használok, mert városban inkább a gyorsaság ami nekem számít, így ezt szoktam meg. Az első tányér meg 36T. Ha terepeznék akkor meg nem kellene a 11-12-14 fog.

Elküldve: 2023.05.21. 13:09 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 672

@azaki71: aki 3-5 órás 80km-es dombvidéki erdős tekeréseket csinál hetente, az minden csak nem gyenge! Ha továbbra is hosszabb távon kényelmetlen marad a módosítások után, ne erőltesd a gravel bicaj használatát, sajnos le kell vonni a konklúziót. Az egészség sokkal többet ér. Az országútisok meg hülyék és sznobok, nem kell rájuk hallgatni! :D (ezt senki ne vegye komolyan)

Elküldve: 2023.05.21. 10:11 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

@Makky: Sajog a kezem és főleg a tenyerem, de ahogy egy Országúti kerékpáros ismerősöm mondta, el vagyok kényelmesedve. Még a szivacs markolat is megfordult a fejemben, mint amilyenek "régen" a hajlított kormányos túra bringákon voltak.

Divat nem érdekel, megtetszett ez a bringa, ennyi. (van amikor az ember rá néz valamire és el csábul) :-) Évek óta nincs lehetőségem más kerékpárt kipróbálni, így várható volt, hogy eljön az a pillanat, amikor veszek egy másik bringát. 17év után ez a második kerékpárom és úgy ítélem meg, hogy egy jó alap, amit az igényeimre tudok szabni.

Más: Már megszoktam, hogy mindig hülyének néznek, évek óta megkapom, hogy: - Miért nem váltok 29er- MTB-re, - Miért nem Tubeless-t használok, - Miért nem veszek aszfaltra az MTB helyett Országúti kerékpárt, - Amikor 25 x 1.50es külsővel jártam az MTB-re szerelve, akkor azért hülyéztek le, pedig akkor nekem jó volt az úgy 3_éven át. - Amikor az mondom, hogy gyenge vagyok, azon hitetlenkednek, pedig én nem tudom a 32 x 11 fokozatott sem kitekerni. Lényegében az MTB-n az alsó 3 fogaskereket semmire nem használom. (Ezért is sok nekem ezen a Gravelen a 40T első lánckerék is, mert így nem tudom kihasználni a sort) ........stb,

(megj: most ezért is tiltottam minden kommentet a videóim alól, mert elegem lett a "megmondó emberekből") :-))

Elküldve: 2023.05.21. 06:35 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 693

@fpeter: "...Fene érti az embereket.": Ezt hívják divatnak! Semmi ésszerű logikus magyarázat nincsen mögötte! Pusztán a marketing és a "csorda szellem". :) Viszont ezek azok a dolgok, amik sose lesznek tartósak! Pont azért, mert van nála más, jobb megoldás is! (Csak az most éppen nem divatos.) :)

Elküldve: 2023.05.21. 06:33 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 693

@azaki71: Bandázs kérdéshez: nem tudom gyárilag milyen van rajta, de nagyon sokféle bandázs létezik. Egészen a "vascsőtől" a 3mm vastagig, ami már gyárilag "zselés". Sőt van olyan is, amihez adnak zselé betéteket az érzékenyebb helyekre és azt alá lehet tenni! De akár lehet duplán is tekerni, főleg ha nagy a tenyered, akkor a régit le se kell szedned. Szóval vannak lehetőségekazért bőven! :) A marketing pedig már kitalálta direkt a "gravel bandázst is"! Komolyan! :)

Elküldve: 2023.05.20. 23:42 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

Egyébként gondolkozom azon, hogy a belga monti kap egy koskormányt, meg egy fékváltókart és meghirdetem újra. Sajnos a monti manapság eladhatatlan. Pedig egyenes kormánnyal az igazi. Fene érti az embereket.

Elküldve: 2023.05.20. 22:25 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 672

@azaki71: háhá!

Elküldve: 2023.05.20. 20:55 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 155

@azaki71: a gravel különös allatfaj. Most nagyon népszerű.

Elküldve: 2023.05.20. 18:40 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 183

@azaki71: na csak megtört a jég és vettél egy gravelt?!?:)

Elküldve: 2023.05.20. 16:55 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 625

Megvolt az első Gravle kerékpár útam egy Cube nuroad EX kerékpárral.

  • Aszfaltos utakon a Gravel nem gyorsabb és nem is kényelmesebb mint egy keskeny külsővel szerelt Hardtail.
  • Erdészeti utakon egyértelműen hátrányban van a Garvel. Amiért vettem a Gravelt: Elsősorban olyan napokra vettem a Gravelt, amikor az esőzések miatt dagonya van az erdőkben és az MTB kerékpáromat már nem akartam 70-80km aszfaltozásra használni, de az aszfaltos tekerés során meg akartam hagyni magamnak a lehetőséget arra, hogy ha van egy – egy rövidebb földes átkötő út, akkor át tudjak tekerni rajta. Konklúzió:
  • Az első (GRX600) 40T lánctányért kisebbre kell cserélnem 38T -re (vagy akár 36T-re is).
  • A 622 – 45 WTB Riddler külsőket cserélni kell 622 – 37es semi slick trekking külsőkre (meg van mire fogom, már csak az a kérdés, hogy a jelenlegieket eladjam, vagy elhasználjam).
  • A kormány bandázst valami úton módon kényelmesemmé kell tennem, semmi rugalmassága nincs, mintha egy vascsövet fognák. (erre ha van valakinek tippje, az ne tartsa magában)

Nem a Hardtail helyett, ha nem az mellé vettem. Ha pedig végképp nem jön be, akkor jövőre eladom, de erről egy út útán még korai dönteni

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!