Pezsgés a Gravel biciklik piacán - Mit gondoltok róla?

501-550 (555 hozzászólás)

Elküldve: 2016.04.17. 18:33 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@freeride69x: Igen, ezt már láttam én is. Szerintem egy kicsit idiótán néz ki, de lehet, hogy jól működik, akkor meg hajrá. Lehet, hogy oldalról nem megy bele annyi sár, főleg mert távol van a gumitól. De ha mégis, akkor a lapocskák mozgása elég erős lehet, hogy apróra darálja a sarat. Egy biztos, a Cannondale a Lefty villát, a Lauf ezt, a Trek az IsoSpeed első villaszárba helyezését, Pinarello egy hátsó rugós tagot a támvillába (esetleg már más is?) hozta ki egyik-másik országútihoz. A kényelmesebb országútit sokan kereshetik.

Elküldve: 2016.04.17. 18:28 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

A másik-parasztvakítás szerintem,kivéve a Grinduro versenyt-a teleszkópos nyeregcsövek megjelenése a gravel bringákon. Súlytöbblet, plusz hibaforrás lehetőség, pénztárca csökkentő tuning. Ők másképpen látják: http://www.cxmagazine.com/raleighs-stuntman-cyclocross-gravel-monster-cross-sea-otter-2016

Elküldve: 2016.04.17. 18:25 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

Lauf első teleszkóp a gravel bicikliken az új trend. De vajon mit szólnak a karbon lapocskák pl egy Dirty Kanza 200 versenyen ahol dagasztják a sarat, és mondjuk az első kerékről lehulló sár beesik és beszárad a lapmellák közé?.... http://www.cxmagazine.com/lauf-grit-gravel-cyclocross-fork#lauf-grit-gravel-cyclocross-fork/5?&_suid=146091024387009700923007358785

Elküldve: 2016.04.08. 20:14 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2016.03.26. 14:13 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2016.03.26. 14:03 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2016.03.26. 13:56 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2016.03.20. 18:46 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@OKdoki: Én köszönöm nektek!

Elküldve: 2016.03.20. 09:48 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@freeride69x: Köszi! Nagyon klassz bicaj.

Elküldve: 2016.03.19. 22:12 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@freeride69x: LIKE :)

Elküldve: 2016.03.19. 22:00 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

AllCity Cycles MachoMan Disc 2016 váz első tapasztalatok:

Ez vas. Igen a gyártó által megadott 612-es változó falvastagságú cr-mo csőszettből készült, és kapott a váz (és az első villa nyaka is ) belső felületkezelést a korróziót kivédeni hála. Okos dolog egy acélváz esetében. A váz sima 1-1/8"-os kormánycsapágyat fogad,klasszikus megoldás,de minek is más ha ez régóta bevált nem? Hagyományos gyorszáras villapapucsok, 27.2-es nyeregcső, 28.6-os első váltó jellemzi. Nyeregcsőbilincset nem igényel,az az egyik legszebb kidolgozású részlet a vázon. A vázba sárvédővel 700X35C-s külső befér gond nélkül,sárvédő nélkül a 700X40/45c-s sem gond,van sárférőhely bőven. Vázon és villán sárvédő tartó szemek vannak természetesen. Első váltó bovdenház a vázon belül elvezetve,szerelése semmi trükköt nem igényel,egy rézcső végig van vezetve a kimeneti nyílásig,egyszerűen szerelhető. A többi bovden végig bovdenházban fut az alsó csövön. Az első váltó alapból alsó húzású,de van a vázon visszafordítónak is csavar,ez nem kiegészítője a váznak,én ebayről rendeltem bovden visszafordítót . A váz 2281gr, a villa 955 gr vágatlan nyakkal. Erős, gyári adatban 150kg a váz súlyhatára elvileg.

Tekerve: Ha egyszóval lehetne a már összerakott gépet jellemezni akkor a "lopakodó" jelzővel illetném. Nem zörög,nem csörög. Kiállva hajtáskor is kellően merev oldalirányban , a 3T Cycling Discus C35 Pro kerékszettnek és a könnyű külső+belső kombónak köszönhetően könnyen gyorsítható,nem is érezni hogy ez egy több mint 3kg-os acélváz. Terepen is komfortos,geometriája klasszikus cyclocross gépra hajaz,de agilis és könnyen kezelhető.

Konklúzió: ha valaki tartós, "steelisreal" érzést keres,és nincs pénze 200e ft+-os acélvázra(hazai termékek festéssel egyedi geometriával 380ft körül mozognak igaz Columbus,Dedaccai stb csövekből,sima alap cr-mo csőszettből is bőven 200e ft fölött mozognak)annak tökéletes megoldás lete ez a minneapolisi #partybrand. Építeni lehet belőle cx/gravel gépet, adventure-nagycsomagos hágóátjárós túragépet, városi ingázót. 28c-s gumival Gran Fondo gép, 40c-s külsővel igazi gravel bike.

Egyenlőre ennyi,folyt köv. Köszönöm a figyelmet. Üdv mindekinek: Elek Norbert 3T Cycling/Bar Fly (mount by Tate Labs) brand ambassador

Elküldve: 2016.03.03. 15:45 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@OKdoki: Új gravel bike kész,ha érdekel tekintsd meg az All City Cycles albumomat,egy kép van benne de jön a többi!

Elküldve: 2016.02.28. 22:50 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@freeride69x: Várom!

Elküldve: 2016.02.28. 22:50 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@WAUZZZJ: Igaz!

Elküldve: 2016.02.28. 22:27 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

Pár nap és debütál majd itt az oldalon is,az albumjaim közt egy egyedileg,a 2016-os All City Cycles Macho Man disc vázra épített gravel/cx bringa, Gevenalle CX2V váltókar szettel, 4700 szériás Tiagra szettel és mint a 3T Cycling valamint a Bar Fly (mounts by Tate Labs) global szintű márka nagykövete egy 3T Cycling Discus C35 Pro kerékszettel Bar Fly kiegészítőkkel stb.Fincsi lesz! #project40 #partybrand #allcitycycles #3TCycling #3tDiscus #barflybike

Elküldve: 2016.02.25. 12:29 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@OKdoki: Jobb oldalon van. 649 GBP, de most van rá még -10% 02.29-ig. (Ami kb. a szállítás díja Mo-ra.) Anno majdnem ugyan ilyet vettem.

Elküldve: 2016.02.25. 08:58 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@WAUZZZJ: Jól néz ki. Ráadàsul 54-es, ami az én méretem is. Csak árat nem látok sehol.

Elküldve: 2016.02.24. 22:56 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@WAUZZZJ: köszi!

Fene egye meg, beindultak a majmok a fejemben... :D

Elküldve: 2016.02.24. 22:10 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

Elküldve: 2016.02.24. 18:32 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Jelenleg a Ronin 263 000 forint a magyar forgalmazónál. Nagyon versenyképes ár, pl. a lengyellel összehasonlítva. Még egy érdekes versenyző, a Wilier Montegrappa Disc. Egyrészt van magyar képviselet. Az olaszok nem sorolják a gravel kategóriába, mivel nincs is ilyen a honlapjukon, de az. Eleve 28 széles gumival szállítják, de akkora hely van még, hogy biztosan befér akár 32-es, talán 35-ös is. Nagyon jónak tűnik a geometriája. http://www.wilier.com/en/products/int/road/montegrappa-disc https://www.youtube.com/watch?v=nbT3FyrYCso Az egyenes kormányos váza teljesen megegyezik a hajlított változatéval.

Elküldve: 2015.11.27. 21:39 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@freeride69x: nagyon a súly nem érdekel, és versenyre sem mennék vele, viszont az all-road megközelítés tetszik; egy bringa mindenhova, és a másik (sajnos a legfontosabb) megközelítés az ára... de a váz anyaga az a listám elejére teszi ezt (Ronin) a bringát, csak a 42es gumi szélesség tűnik nagynak, de ez a legkevesebb.

Elküldve: 2015.11.27. 20:13 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@OKdoki: A Rove besorolásánál is látni hogy mindenféle kategória van már,és rengeteg átfedés van: "do-it all cx".De van all-road,adventure,gravel,multiroad és még ki tudja milyen kategóriák.A Kona Rove és a Roadhouse az már inkább gravel bringa.Sokminden belefér,sokmindent bele is magyaráznak,mindenkinek szíve-joga mi mellett teszi le a voksát.

Elküldve: 2015.11.27. 20:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

A Konából először rá gondoltam. http://www.konaworld.com/rove_st.cfm De a Kona nagyon erős ebben a kategóriában. Ez nagyon ott van: http://www.konaworld.com/roadhouse.cfm Csak hát az ára!

Elküldve: 2015.11.27. 19:51 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2015.11.27. 19:49 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@freeride69x: Sajnos a váz súlyát külön még nem találtam meg. A bicikli 11,8 kg hivatalosan. Háromszor húzott csövek, de biztos nem Reynolds. Tetszik még, hogy 460/480 széles kormányt adnak hozzá. Egyébként maga az Author is az adventure kategóriába sorolja. Nem is lehet vitás, hogy koppintás, vagyis nem eredeti ötlet. Nekem a Kona hasonló modellje jut eszembe, de az drágább. Talán ez a modell elérhetőbb. Bár, az internetes rendelés világában ez már nem is olyan eggyértelmű.

Elküldve: 2015.11.27. 19:22 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@sandorp9: Az ár egy dolog. Milyen súlyú a váz és a villa vajon? Mert pl: a Genesis Croix de Fer(amiről szerintem koppintották)3,85kg!!! a vázszett. Ez nagyon nehéz és a Genesis Reynolds 725-ös csövekből van. A Ronin meg gondolom sima 4130-as cr-mo csövekből. Világkörüli utakra tökéletes lehet a Ronin,de egy Dirty Kanza 200-on megnézném hogy mit mennek vele amikor mint pl az idei verseny nagyon saras volt és a vázon van még pluszba vagy 3kg sár.....ha Reynolds 853-as csövekből lenne mindjárt jobb lenne a leányzó fekvése.Konklúzió: a Ronin a súlya miatt nem kifejezetten gravel bringa,hiába oda definiálják. Esetleg all-road vagy adventure bikes kategóriába belefér.

Elküldve: 2015.11.27. 19:13 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: A lengyeleknél kb. 315 000 forint. Persze ez új modell. Esetleg bő egy év múlva lesznek akciók is.

Elküldve: 2015.11.27. 08:17 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@sandorp9: Ja! Arra én is kíváncsi leszek. Szerintem, min 350, de hátha tévedek.

Elküldve: 2015.11.26. 23:15 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@OKdoki: tetszik ez a Ronin, de kiváncsi leszek, mi az a kiváló ár/érték arány... kár hogy nem írtak árat.

Elküldve: 2015.11.26. 19:19 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

A Bikemag hívta fel a figyelmem. http://bikemag.hu/magazin/hirek/author-2016-az-elsodort-szamuraj-kerekparja-es-egyeb-ujdonsagok Ez a Ronin nagyon jónak tűnik! Mondjuk én sem hagynám a kilátó aljában. https://m.youtube.com/watch?v=oh3_rW1vvYg

Elküldve: 2015.11.13. 02:34 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@OKdoki: Nem olvastam végig az összes bejegyzést, ezért nem tudom mennyire illik ez ide (lehet, hogy semennyire), de a Pasculli is gyárt acél országúti és (talán) cx vázakat, de nem tartozik az olcsók közé.

Elküldve: 2015.11.12. 15:53 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@OKdoki: 120e ft-ért már lehet kapni gravel vázszettet karbon első villával,rejtett bovdenezéssel,kormánycsapággyal,acélból 190e ft-nál kezdődik és nem az ebay-en,hanem vagy a gyártó webshopjából vagy kerékpár boltból,igaz nem az országunkban,de elérhető Paypalnak hála.

Elküldve: 2015.11.11. 23:38 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Szó ne érje a ház elejét, bemásolom ide amit találtam. Sajnos a többség durva áron kelleti magát, és beszerezni sem lenne olyan könnyű, ha csak nem valami "csomagküldő" áruházon keresztül. A Kona még egy elég elérhető darab, és nagyon jónak tűnik. Szinte mind a gravel kategóriát erősíti. Mondhatnánk, hogy az acél hagyományosan, de azért a modern idők látszanak a geometriákon is (általában). http://road.cc/content/buyers-guide/170734-14-best-2016-steel-road-bikes

Elküldve: 2015.11.07. 08:42 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@elemér: A stringbike valóban egy teljesen új találmány és mint műszaki újdonság látok benne fantáziát, csak sajnos úgy néz ki hogy az elterjedését tekintve zsákutcába jutott a dolog. Már több éve annak hogy megjelent mint újdonság, de még csak véletlenül sem láttam olyat aki ilyennel közlekedne. A szóban forgó "fél-versenykerékpár" valóban nem újdonság, csak kapott némi ráncfelvarrást (a régi továbbfejlesztése, korszerűsítése). Nem vitatom azt se hogy a versenygépeken fellelhető fékek mögött rengeteg versenykilométer, tapasztalat áll, csak tudom hogy mit tud egy hasonló elven működő V-fék. Bár az továbbra sem világos előttem hogy például egy kerámiafelni és az ahhoz tervezett fékpofa mennyire hatásos kombó, mivel 100 körüli tempóról történő erőteljes fékezés egészen megállásig eléggé komoly hőt fejleszt.

Elküldve: 2015.11.06. 19:09 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

@Zoltán-san: Azért a string merőben más mint ez a divathullám valami. A string egy újítás, ez meg egy újratálalt orosz félversenybicikli. Az országúti fékek meg azért nem piskóták, hisz évtizedek óta bizonyítanak a profi versenyel lejtőin, ahol azért nem gurulgatnak, hanem 90-100km/h-val hasítanak. Na mondjuk az is meredek meg egy barom is aki leírta hogy az országútiknak befellegzett, mert most aztán ezek a gépek megváltják a világot, és mindenre jók lesznek. Alá tennék egy ilyet aztán tekerj le egy háromheteset....

Elküldve: 2015.11.06. 13:30 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@OKdoki: Az már biztos hogy jóval életképesebbnek néz ki, mint a stringbike, arról nem is beszélve hogy bizonyos változatai még olcsóbbak is lehetnek annál. Első ránézésre szerintem jó átmenetet jelent egy vérbeli versenygép és egy crossbicaj között. Ha jól láttam, akkor ebbe a vázba szélesebb külső is belefér. Ha már a gyorsaságnál tartunk, akkor két jó fék is elengedhetetlen része a járgánynak, melyekből ezeken a bringákon nincs hiány. Őszintén szólva jobban megbízok ezekben a tárcsafékekben, mint a versenygépeken fellelhető fékekben.

Elküldve: 2015.11.05. 20:16 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@sandorp9: Igen, az nagyon hatékony. Még az alu változatot is, hát még a karbonon. Hatékony a Canyon/Ergon saját fejlesztésű nyeregcsöve, ahogy a Speci más jellegű nyeregcsöve is. Sőt már a Focusnak is van egyedi darabja. De a Treket kivéve a többi integrálható egy bármilyen gravel biciklibe is. Mindegyik lényege, hogy több milliméter mozgást enged, sőt némelyik meg a centit is meghaladja. Bár az acél rugallmassága majd háromszorosa az alunak és még a titánt is megelőzi, nagyságrendekkel elmarad a gumitól ami milliméternyi mozgásokat enged. És akkor még nem beszéltünk a nyergpálcák kialakításáról. A váznál egy geometria rendszerről beszélűnk. Egy-egy elemen több írányú erők ébrednek. Többfelől vannak megtámasztva az elemek. Egy nagyszerűen megtervezett karbonváz a szép légies felsőcső becsatlakozással sem enged néhány tized milliméternél nagyobb mozgást, ha csak nincs olyan trükk, mint a Trek Domainon. Tán még annyit sem. Hiszen a tengely, stb., elemek pont ellentétes íranyú erőkkel hatnak. Jó, nem értek én ehhez, csak okoskodom. Gondolom a mérnökök kihozzák belőle a legtöbbet, ami még a hajtást nem befolyásolja. De az elején felsorolt trükkök sem véletlenül jutottak eszükbe.

Elküldve: 2015.11.05. 19:04 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@OKdoki: ...vagy a Trek az ISOSPEED rendszerével...

Elküldve: 2015.11.05. 14:26 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Nos, a gravel is, mint minden más először egy marketing. Ha marketingre úgy nézünk, mint a felesleges túlfogyasztást ösztönző valamire, akkor igazat kell adjak és hülyeség az egész. Csakhogy, a biciklire nem tudok úgy gondolni, hogy felesleges túlfogyasztás, legalább is egy bizonyos szintig. (jó, ha valakinek tíz új bicikli áll a házában az már véleményes). Ez nem arról szól, hogy utazz el a világ másik végére rengeteg üzemanyag árán, hogy ott lógasd a vízbe a lábad, és ott taposd le a füvet. Persze a marketinget is meglehet máshonnan közelíteni. Nem akarom itt a védőbeszédét megírni, de nyilván sok induló cégnek vagy régi játékosnak segített hogy piaci szereplő legyen, egy régi téma,illetve egy egészen új irány felkarolása és a potenciális vásárlók figyelmének felkeltése. Igen, addig nem volt rá szükségük, de talán csak nem figyeltek fel rá. Nem kell mindég a nyáj után menni, de ha van választék és tudsz is róla, akkor sokkal jobban megtalálásod a te felhasználási körödhöz megfelelőbb terméket. Természetesen tájékozódás nélkül ez fordítva is lehet, de miben nem? Na ennyi elég is a marketingből. Szóval, a gravel valódi fogalmát már az első országútik is lefedték? Valószínű. A termékben rejlő lehetőségek, a választék és a specializáció mértéke azonban nagyot változott azóta. A korai outik jellemzően sportosabb geóval rendelkeztek. Aki akkor biciklit vett közel átlagos célra, az nem így gondolkodott, mint ma. A hobbi és a szabadidő fogalma sem egyezett a maival. Persze már rég megjelentek a túra biciklik kos kormánnyal. Igen, általában acélból, bár ez nem meglepő. Ma is léteznek és népszerűek. Ez sem. Tartósabbak? A fenne tudja. Aluval nem lehet nagy súlyokat cipelni? Dehogynem! Egyrészt már több mint egy évtizede bizonyítják a trekking és cross bicajok, jobb-rosszabb minőségben. Viszont alu gravel (kifejezetten túraára tervezve) és karbon bicajok sem példa nélküliek az észak-amerikai piacon. Persze van titán is, de most arra ne menjünk el. Kényelmesebb-e egy karbon országúti, mint egy alu gravel? Erre a kérdésre rögtön jön egy kerülőút. Nem csak karbon országúti létezik. A többség (különböző okoknál fogva) megelégszik az alu outival. OK, annál biztosan kényelmesebb, de azzal nem mennek hatalmas túrákra. Nem vagyok benne biztos. Egyrészt mennek velük kétszáz kilométert is egyesek. Magam is a saját cross alu bicajommal százat. Másrészt, tesznek is rá csomagtartót, igaz csak hátra, kisebb terheléssel. Mondjuk én pont így használom a Gepidám. Nem feltétlenül akar mindenki európai körútra menni, de vágyhat a hajlított kormány adta nagyobb szabadságra az "ülőpozíció" terén. Persze ez is csak egy vásárlói réteg, akár csak az agyváltót használóké. Kérdés, hogy piacilag rentábilis tömeget képeznek e? Visszatérve a karbon outi kényelmére. Az biztos, hogy a hasonló jelegű alu outinál kényelmesebb. De a legtöbb karbon max. 28 mm széles gumikat tud fogadni, sőt némelyik csak 25-st. Ezzel rögtön adódik néhány probléma. Mind az útfelület kezelésével, mind a gumik nyomásával. Persze mondhatnánk, hogy van néhány outi ami 30-32-es gumit is fogad karbon vázzal. Ja, csak szinte kivétel nélkül gravelnek hívják őket a gyártók. Egy 32-35 gumit 5-6 Baron is nyugodtan lehet használni. Sokszor ez a max. Sokan mondták már azt, hogy többet ér, mint a karbon váz 8-9 Bar nyomással a rezgések elnyelésében. Sajnos én csak egyetlen párost tudok összehasonlítani, azt is csak egy rövidebb próba (azaz a karbonon csak 5-10 perc) erejéig, ami még időban is eltolódott. A Focus Mares CX és a Lapierre alu Cyclocross kerékpárt. Mondjuk én nem voltam meggyőződve, hogy lényeges lenne a különbség. Szóval a karbon outi is egy specializálodott kerékpár és csak nem olyan rég kezdett nyitni a marketing a kifejezetten hobbi vonal irányába, az úgymond endurance geometria kihangsúlyozásával. Igaz, eredetileg is megjelent a versenysportban a rossz utak biciklijeként, de előtte megpróbálkoztak az országúti teleszkóppal is a kilencvenes évek elején, ami meg most visszatért a Pinarellon csak nem az első villánál. Ezek szerint még mindég nem elégedettek a karbon kényelmével? Ne is beszéljünk a Cannondale Slate-ról, ahol meg elöl tér vissza egy alu vázban, igaz az Ő különleges villájukkal. Most hirtelen kifogytam a gondolatokból.

Elküldve: 2015.11.05. 00:28 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@freeride69x: Arrafelé ahol ezek a versenyek vannak ott van is pénz karbon gravelre. Ez nem is kérdés, ők vegyék, ha akarják, mert van alkalmas helyük ezt kihasználni. Nem is mondtam, hogy lapjaiba véve baromság lenne a dolog. Sőt jómagam is elgondolkoztam hogy egy ilyennel milyen egyszerűen le lehetne jutni pl a horvát tengerpartra. De a divat nem ilyen egyszerű. A magyar nép fia ezt is be fogja kajálni, ahogy már sok mindent bekajált mikor nincs is szüksége rá. (Noha a létjogosultsága már hazai szürkeötvenezerárnyalata útburkolatokon is sokkalta helytállóbb, mint mondjuk épp a csúcson tomboló a fatbike őrület. De inkább máshol oltom szénné ezt az iparágat, nem offolok.) Lényeg, hogy az itthoni piac a téma. És ha már mindenképp rábeszélteti magát AZ ÁTLAGPOLGÁR nem nagyon tud beruházni karbonra, mert a legoccób aliexpress-es kinai váz is hat számjegyű(vám+ áfa után már tuti). Ez a tétel már kb le is fedi a hazai nettó havi átlagbért. Alu vázra ilyen bringát építeni meg kicsit önbecsapás. Mert a szkandium ötvözetek kellő rugalmasságot adnak már, de drágák. Az egyszerűbb alukból meg ha vékony csövű rugalmas váz készül belőlük akkor max a garanciás időszak végéig húzzák ki. Főleg h még meg is pakoljuk pár tízkiló túrafelszereléssel. Egyéb (=túlépített) esetben meg kap egy merev alut aminél, egy rendes karbon outi is hatszor kényelmesebb. Versenyezni jó lehet, mert hajtásirányba merev. Csakhogy előbb kéne hozzá verseny. De akkor már kellene egy edzőgép is... S visszaértük a probléma elejéhez Marad az acél, ami használtan emberi áron megkapható idehaza. Egy régi csúcs acélváz ára is kb fele egy kínaikarbonnak. Tárcsafék nem rakható rá? Nabumm. Tárcsafék létrejötte az meg a vizes karbonfelnik "fékezhetetlenségére" vezethető vissza. Tény és való hogy egy 100 kilós kifejlett hím megpakolva 30 kiló málhával már valószínű megfeküdné egy klasszik fék gyomrát. De ez sem épp átlagos eset. Amíg alu fékezőfelületű felnikkel mentek a WT-ban senkinek eszébe nem jutott felfuttatni ezt a dolgot, pedig már akkoriban is volt tárcsafék. Vissza az alapra, ha nincs pénz karbonvázra, karbon kerékre még úgyse lesz. Tehát a probléma normál körülmények között nem áll fenn. Józan paraszti ésszel: Ha nem lenne pénzem karbonra én biztosan acélba fektetnék. Ha lesz versenyzés is belőle, a hazai mezőnyben talán még meg is megállná a helyét.

Csakhogy én magam tuti nem vennék ilyet, ha lenne rá keretem akkor sem. Van egy acél országútim, meg egy XC versenygépem (meg sok más városinak épített mocsok, de ez nem téma most). Ezzel itthon egy-egy gumicserével kb 99%-g mindenhol, minden időben el tudnok menni, KOMOLYABB kompromisszum nélkül. Vissza a tengerpartos ötlethez, egy ilyenre inkább egy cargo rekumbenst választanék, sokkal drágább, de egy tengerpart nincs is épp a szomszédban tehát nagyon nem mindegy mivel vág neki az ember.

Elküldve: 2015.11.04. 19:29 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@dr.anonimus: Lehet hogy igazad van,de érdemes abból a szempontból is újra értelmezni a gravel kategóriát hogy nem az út minősége felől közelítjük meg a kérdést magát,hanem földrajzi szempontból: ezeknek a gravel bringáknak a legfőbb létjogosultsága(és csak a gravelről beszélek nem a még újabb all-road,adventure kategóriákról és egyebekről) a tengerentúlon keresendő, a nagy mezőgazdasági földutak hosszú-hosszú több száz mérföldes úthálózatain.És ez határozza meg a geometriáját a vázaknak is . Hasonló a létjogosultság mint a fatbike-oknál,az is Alaszkába,Kanadában van igazán jelen(Iditarod és társai)A graveleknek meg ott van a Dirty Kanza 300, a Hilly-Billy Roubaix és sok más egyéb hosszútávú állóképességi ultra verseny. Európában Olaszországban megemlíthetjük a Superenduro B-road eseményt, a svájci Tortour többnapos cx(?) versenyt, de még ott van az amerikai Grinduro is.

Elküldve: 2015.11.04. 18:16 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

Valaki megint feltalálta a spanyol viaszt. Ugyanezt hozták az orosz félversenyek a nyolcvanas években. Azóta fejlődött a technika, a fo.t sza.nak hívják, és sok sok embernek el lehet adni valami újat.

Elküldve: 2015.11.04. 11:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Már a Dema is beszállt, bár cyclocrossnak hívja. Vázgeo azért egy köztes túrára és általános felhasználásra is jó változat. https://www.dema.bike/product/default/7210

Elküldve: 2015.10.24. 12:33 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

@dr.anonimus: pontosan! a L'eorica oldalt vagy videoit (youtube-on) nézve pont ez jutott eszembe...

Elküldve: 2015.10.24. 09:08 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Ez a gravel dolog egy újrafeltalált bringa az országúti kerékpársport hajnaláról. Hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról hogy a szilárd egybefüggő útburkolat nem egy ősrégi dolog. Mászták már meg kavicsos poros úton az alpe d'huez-t meg a col du galibier-t is.

(Csóró)Magyar szemszögből: régi vasak hajnala. 30-35 széles gumik simán berakhatóak egy alsó/középkategóriás 30 éves acélvázba. Továbbá kellően kényelmes is. Régi 5 karos mtb/trekking hajtókar kéttányérosítva bármelyik korabeli országúti szettel ötvözve egy jól működő TARTÓS és olcsó alapot ad. Lehet hogy nem 8 kiló lesz hanem 11, de ha meg vagy rakva 20 kiló csomaggal szerintem pontlesz.rom tényező. Mindezt max 120ezerből.

Elküldve: 2015.10.23. 21:35 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2015.10.05. 08:33 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2015.10.02. 22:08 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Persze Bianchi, elnézést!

Elküldve: 2015.10.02. 22:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@WAUZZZJ: Igen a cyclocross sorozatokat nem is említettem, pedig nagy az átfedés. Több gyártó is erősen sportos geometriával tervezi ezen kerékpárjait, de a Merida egy igazi mindenest készít ezen név alatt, slopingos kialakítással. Itt egy nálunk kevésbé gyakori márka, bár egy darab eladó új vasukat már láttam a hét elején BB-nél. :-) https://www.youtube.com/watch?t=73&v=8boqEoSFmDg http://www.jamisbikes.com/usa/renegadeseries.html

Elküldve: 2015.10.02. 20:43 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@OKdoki: Nehéz lenne letagadnom, hogy szeretem a cross vonalat :) "olcsó" építésre jó alap a Neuzer Courier. Használt cuccokból emberi áron össze lehet rakni. És nem veszettül hosszú a felsőcső sem. A galériámban van kép méretekkel is.

A Meridát kihagytad az itthon is megvásárolhatók közül. http://meridawebaruhaz.hu/orszaguti/cyclo-cross-szeria

Én most tértem le a cross vonalról "vissza" a vérbeli országútira, és meglepődtem mennyivel gyorsabb az országúti gép. Persze országúton. Az újabb országúti fékek már majdnem mind fogadnak 28-as gumit, azzal azért sok terepen elboldogul az ember.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!