Egy RS Revelation DualAir u-turn-t mennyire nehéz otthon szervizelni? Mármint ha van cserealkatrész?
A villákhoz általában lehet sima pl vízszerelő boltban tömítést kapni? Vagy csak szerencse dolga, van-e éppen akkora?
Egy RS Revelation DualAir u-turn-t mennyire nehéz otthon szervizelni? Mármint ha van cserealkatrész?
A villákhoz általában lehet sima pl vízszerelő boltban tömítést kapni? Vagy csak szerencse dolga, van-e éppen akkora?
@Gege: Kónuszos agyat úgy érdemes beállítani, hogy amikor rászorítod a kontra anyákat, akkor még egy pici kotyogása legyen a tengelynek. (Hogy mennyi az a pici, ahhoz tapasztalat kell.) Ezt a kotyogást pedig a gyorszár megfelelő meghúzásával fogod megszüntetni, ha berakod a kereket a vázba. Ezt nem könnyű eltalálni, de ha már üresen semmi kotyogása nincs a tengelynek, akkor a gyorszárat megfeszítve szinte egészen biztos, hogy picit szorulni fog. Én úgy ellenőrzöm, hogy ha bent van a kerék, akkor fölemelem a kereket és fönt oldalirányba megmozgatom. Így lehet érezni, hogy kotyog-e vagy sem.
Persze, nagyon sokat segítettetek. Ezt a középre állítós dolgot énis gondoltam, csak már Elküldtem a hsz.-t, mire eszembe jutott.
A végállást úgy hallottam, úgy a legjobb, hogyha szemre beállítjuk az alapot a fogaskeréksor alá, utáne kézzel felmozgatjuk a felső fogas alá, és ottis beállítgatjuk, és csak utána jön a bowden, és így a tuti. Csak mert szétment a régi Tourney-m, meg a bowdenház is hülyén illeszkedett a csavarható kis kupakba, és azis kirepedt, és nem akarok szervízbe menni, mert az pénzbe is kerül, meg nem is tanulok belőle semmit. Ez volt:RD-TX31 Ilyet szeretnék:RD-TX55 Kompatibilis?
@mematyi: Ez így van ahogy mondod. Még annyit, hogy van a váltóba egy pici házikó amibe belecsúszik a bovdenvédő és ennek van egy csavar menetes finomhangolhatósága. Ezt alapból szerintem középre is van állítva ehhez nem kell hozzányúlni. Esetleg ha a kelleténél feszesebbre sikeredet a bovden meghúzása vagy épp ellenkezőleg, nem elég feszes. Válton van még állatába 2 csillagfejű csavar ezek az alsó és felső határértéket tudod beállítani. Remélem tudtam valamennyit segíteni.
@mematyi: Nem biztos h be tudod így pontosan állítani a váltót szerintem végig kell rajta játszani a láncot! és főként felfele kell nézni mert lefele könnyebben pakol...:D és ezt a finom állítóval kell beállítani! Jah még annyit h mennyire legyen feszes a bowden hát se túl feszes se túl laza ezt nem tudom megmondani, meg kell tapasztalni mert minden bowdenhez más feszesség kell illetve függ a váltó típusától és a váltó karoktól. Nekem kb 2perc beállítani egy váltót de amikor nem nagyon vágtam h kell akkor kb egész nap elvoltam vele...
Ide tartozik, hogy egy jól beállított keréknek kb hány fordulatot kéne pörögnie, mielőtt megáll, ha meglendíted?
Tudom, hogy a kerés súlyától, meg átmérőlétől is függ, de csak úgy megközelítően kérdem
Más:
Hátsó váltó szerelés Shimanónál. HA jól tudom így kell(top normal, 9es sor,váltó,kar) felváltani a kart legkisebb fogszámú fogaskerékre, itt áll a váltó alapból(top normalnál, ha minden igaz)itt bekötni a bowdent, hogy feszes legyen, de ne húzza el a váltót. És ha minden igaz, így jól állítja be a 9es sorhoz, hogy pontos legyen a váltás
Ebben kérnék megerősítést, vagy ha nemjól tudom, a helyes procedúrát
@Béla91: Hali
Mind a kettő beállítás amit leírtál rossz! Meg kell találni az optimálisat, mikor már nem kotyog, de nem szorul! Akkor lesz jó a csapágy. Ezt elég macerás beállítani, inkább vidd el szerelőhöz, mert csak gallyra vágod az agyat
Szevasztok! Olyan kérdésem lenne hogy még a vastag tengelyes megoldásoknál a keréknél, ki mennyire szokta behúzni a kónuszt. Én hagyok neki egy kis kotyogást, de haverom úgy behúzza hogy majdnemhogy fékezi a kereket. Hogy ellenőrzitek hogy kotyog e vagy sem. Ki hogy szokta csinálni, valami tanácsotok van?
@Rober-to: Ha nics rajta semmi különös kosz akkor szappanos víz. Vagy inkább mosogató szer.
Talán ide írom.
Van valakinek valami tuti módszere sisaktisztításra? Szivacsokat ki tudom szedni, de a külső burkolatot és magát a védő részt is tisztítani kéne... Szappanos víz és kész?
Hello. RST telók közül mindegyikbe cserélhető a villanyak vagy csak bizonyos típusokba ?
Köszönök gyors válaszotokat. Csak érdeklődés jelleggel kérdeznék hogy Én mikor tekerek és fékeznem kel akkor már automatikusan váltok is szinte egyszerre a 2öt. Fékváltókarok esetében ez a 2 művelet 1xre megoldható, vagy típusfüggő is?
@Béla91: Ha nagyon sokat (min. 10-20e/év, vagy több!) tekersz, főleg országúton, akkor lehet érezni a különbséget. Vannak versenyzők, akik más hosszal mennek pl. hegyi időfutamon, mint mezőnyben (itt használnak rövidebbet). De ez alkat kérdése is.
175 és 170 es hajtókar közt érezhető különbség van? Nagyobb az erőkar jobb lehet, de erezhető?
Szevasztok! Újabb kérdésem lenne. Visszaraktam jól bevált Swable Silnetro 2es külsőmet a kerora. 4bárt toltam bele. De nem érzem benne a nyomást. Vagyis régen mikor használtam 4 báron már magasabb tartósabb volt magasságba. Most ugyan úgy 4 báron van de jóval ballonosabbak érzem. A belsőnek nem lenne olyan magas tartása, inkább oldalra nyúlik a nyomástól.. minthogy felfele tartson? Elképzelhető ez?
@Krupcheck: Sajna szervízt nem akarok és nem is nagyon tudok cserélni mivel még garis a gép, de megoldották egy minimálisat kellett már nekem ráállítani, meg amit nem vett észre a szervizes srásc hogy a monoblokk csavarján is kellett húzni mivel kottyant a tengely de azt is sikeresen orvosoltam, akkor egyenlőre nem nyúlok semmihez majd ha csak szügséges lessz. Köszönöm válaszod.
@Zozópajti: Szia! Szervizben akkor mondanak ilyeneket, ha a) nem értenek hozzá b) le akarnak húzni egy valag pénzzel. Bármilyen 6/7/8 sebességes lánchoz való első váltóval és hajtókarral, tehát pl. a Tourney-val tökéletes összhangban kell lennie (pláne hogy márkatárs is meg egy szint is)
Nyilván a Tourney egy nagyon-nagyon-nagyon alap szint, nem kell tőle csúcskategóriás váltási teljesítményt várni, de szépen kell működnie.
Személyes vélemény: ha a cuccaid nem kopottak, széthasználtak, tehát nem emiatt van a probléma, akkor ne hajtókart meg váltót cserélj, hanem szervizt (,
Üdv mesterek valaki tudna nekem abban segíteni hogy Shimano ST-EF 50-es fékváltókarhoz mi az ideális első váltó és hajtókar, Neuzer X2 re kellene, jelenlegi váltó és hajtókar tipusát nem tudom váltó valszin Turney hajtókar meg valami noname, működik de a szervízben modták mikor rákerültek a fékváltókarok hogy ez így nem valami tökéletes, de fog működni de jobb lenne összehangolni.
@sanzi89: Lehet. Van benne valami. De maga az hogy könnyebb az egész bicikli és persze hogy a legkisebb gödör is megdobja. Egyébként kösz a gyors választ.
@Béla91: Általában azt szokták mondani, hogy egy alu váz jobban ráz, mint egy acél, vagyis ennél a logikánál maradva egy acél kormánybefogó jobban "tompít", mint az alu. De ez szerintem elhanyagolható, egy jó markolat ezerszer többet ér - esetleg teleszkóp, ha az emberre rászakad az OTP -.
Újabb kérdésem lenne. Egy aluminium stucni jobban elnyeli a felütést amit az út egyenetlensége okoz mint egy hagyományos vas? Nem tudom. Valahogy megfordult a fejembe, hogy lehet benne valami. Ti mit szóltok hozzá?
Sziasztok! Ezt a fórumot találtam legalkalmasabbnak, szerintetek érezhetően merevebb lenne Thomson Elite X2 100mm OS kormányszárral egy Controltech OS 600mm egyenes kormány, mint a mostani Elite MTB 25,4 mm befogóval egy alap-befogós Controltech 560mm-es egyenes kormány? Megérné új stucnit venni emiatt? Köszi.
@sanzi89: Olyat még nem is láttam. Elkalapáltam a villás kulccsal lett egy kis kiugró 8as benne. Egy seprűnyelet tettem oda, 3X kalapáccsal komolyat és szabály szerint lerepült, ha ráesett volna a lábamra tuti szét flexelem az egész *********** X)
Mondom a preventes a legjobb ;)
Na, de nekem is lenne egy kérdésem. 4szögtengelyes a kerom és nem tudom levenni róla a fogaskeréksort, olyan mintha összenőtt volna a kockatengellyel. 24es villás kulcsot a hátához nyomok ráteszem a tengelyre és akkor se jön le hiába kalapálom. Valakinek nincs valami leszedési praktikája vagy valami, kicsit felhúzott már. (Shimano Alivio treking hajtómű 2011-es modell)
@petiboy_24: Köszi, csavarlazítót próbáltam és csavarhúzót, kijött 20 darab:D
Szerencsére találtam megfelelő hosszúságú küllőt, mázlim volt:D
@Deák Kázmér: De látva azokat a küllőket, én simán kivágnám őket onnan, mert azokat újra már csak a kukáig tudod felhasználni, meg rablóhúst felfűzni rá- az más kérdés, hogy abból ugyanúgy nem ennék már! :D
@Deák Kázmér: Vannak kifejezetten rozsdamaró erős vegyszerek ilyen sprés kiszerelésben de szerintem az drága lehet és szerintem egy egyszerű Preventes csavarlazító is megteszi vagy WD40. De szerintem a Preventes az jobb és olcsóbb is. Nem ígérhetek biztos hatást de én ezekkel próbálkoznék.
@arpo77: nincs most msn-em, de e-mail-be tudunk beszélni. dibeby@gmail.com a címem!
@szimat: ha tudsz gyere msnre mert az üzenőfaladra nem tudok többet írni most mert még nem telt el 24 óra a reg óta
@arpo77: nem tudok kommenmtet írni mert most regeltem :D gyere msn-re szimat
@arpo77: ha mégse jó a link adj egy email címet meg egy számot is és megbeszéljük!
@szimat: szeva itt az elvileg jó link: https://picasaweb.google.com/arpo77/Sx5?authkey=Gv1sRgCOjk6frkvq201gE# húúú nagyon jó lenne ha stimmelne a dolog:D ha minden opka akkor megbeszélünk valami árat ok?
@Deák Kázmér: Esetleg még csavarlazító spray, de így, hogy már befújtad rozsdaoldóval, nem tudom, hogy hatna a kettő együtt. Gázolajat is szoktak még, ha van háznál. És még egy lehetőség, hogy ne küllőkulccsal próbáld, hanem hátul az anyák fejét csavarhúzóval...
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy:
Belerohadtak a küllőanyákba picit a küllők, és küllőkulccsal nem mozdulnak.... Ezt ki lehet valahogy operálni? Mi oldja legjobban a rozsdát? Most befújtam rozsdaoldóval, holnap reggelig várok.
Még lehetőség a kóla, mert ugye igencsak jó rozsdaoldó.
Valami egyéb vélemény??
@arpo77: hello, a link nekem nem működik, viszont van egy x5ös váltóm(szerkezetileg ugyan az, mint az sx5), aminek elhajlott a kanala, szerintem jó lenne neked alkatrésznek, bár a képet megnézném, hogy tuti legyen rajta az a cucc, ami neked kell:)
Sziasztok!
Bocsi, hogy ide írok, de nem tudom, hogy kell új topikot nyitni... A következő nagy gondom lenne: hozzájutottam egy fasza kis sx-5 ös váltóhoz. Most elvittem egy szakihoz hogy tegye fel és akkor mondta, hogy nincs meg egy hozzá egy kis valami. A lenti képen amit bekarikáztam egy alátét meg egy seeger gyűrű. https://picasaweb.google.com/arpo77/...49643801441090 Segítsetek honnan tudok ilyet szerezni? Debreceni vagyok esetleg itt valami bolt? Vagy ha esetleg van valakinek eladó ilyen cucca, vagy esetleg tudna csinálni írjon nekem! Minden megoldás érdekel tényleg! Előre is köszönöm a segítséget!
@ates96:
Szia!
Attól függ, milyen terepen akarod használni leginkább. Elől 24/34/42 vagy 28/38/48 általában, de akár lehet kombinálgatni is... Hátul meg 11-32, de ha sokat mászol, és kell a nagy áttételszám, akkor vannak 11-34-es hátsó sorok is...
@sanzi89: hát iparissal biztos hogy soha nem lenne baj,de szerintem xc-re teljesen megfelelő a sima is:)
@mike gábor: Összességében le tudnám feszegetni, ha akarnám, de tuti nem jönne le úgy, hogy roncsolás mentesen vissza tudjam rakni. :D Valami normális csavaros-szétszedős MTB pedált tud valaki ajánlani? Plusz sima XC-re érdemes iparis pedált venni, ha már úgyis veszek?
@Bottechia: Bocsánat Majoros Tibor, nem Balázs :S Ismerősömet így hívják, azért írtam el.
Köszönöm a tippeket Majoros Balazs, KBalazs és Makky! Bár azóta már nagy nehezen megoldottam és most tökéletesen mozog a lánc, de szenvedtem vele rendesen. Most a hátsógumival kell birkóznom :D Hozzászoktam a régi gumihoz, hogy azt feltettem és jó volt mindenhol. Az újat dobozban hozták, kicsit deformálódott miatta, és nehéz volt nyolcas nélkül feltenni. Az elsőből kiszedtem, de a hátsó...legalább tízszer leeresztettem, igazgattam, felfújtam nem jó. Ma benzinkúton fújtam bele 5 bart, ezzel sikerült kiszednem a felületi egyenlőtlenséget, most már csak nyolcas van benne.
@sanzi89: először pedig azt kéne leszedni,utána meg csak ki kell csavarni egy pár db csavart és ott lesz a csapágy,de figyelj oda hogy ne nagyon guruljanak szét a golyók:)
A kérdésem az volna, hogy van egy ehhez (http://www.testbike.hu/velemeny/pedal/acor-apd-2502) nagyon hasonló pedálom. A kérdésem az volna, hogy hogyan lehetne szétszedni, mivel hallás alapján gyárilag olyan szárazon járnak benne a csapágyak, hogy hajaj... Azt a kis müanyag/gumi sapkát már próbáltam feszegetni, de nem jött le. Valaki tud ebben segíteni?
@Majoros Tibor: Nekem alu váz esetén 10e volt ez: A nyeregvázcső volt egészen fönt körberepedve (nem megfelelő nyeregátmérő és hézagoló miatt mozgott egy kicsit a nyeregrúd és ettől repedt meg a váz). Ezt úgy csinálta meg, hogy körbehegesztette természetesen a repedést és a nyeregvázcső-felsőcső találkozásához még hozzárakott egy kis háromszög alakú erősítést is. (Mivel gyűrűvel nem lehet erősíteni, mert akkor nem tudod a nyeregcsőbilinccsel összeszorítani.) Ez nem egy vékony lemez volt, hanem olyan széles üreges valami, mint a felsőcső/nyeregvázcső. Plusz le is festette. (Mondjuk nyilván tökéletesen olyan szine nem volt, de majdnem.) Szóval tényleg profi munka lett.
@Bottechia: A lényeget még nem írta le senki:
Azt alapvetően tudni kell, hogy a csapok ki-be nyomkodása gyengíti a láncot. (Minnél keskenyebb annál jobban.) Ez a láncok gyári leírásában benne is van (pl. Shimano, amihez külön szem van az egyszeri összeszereléshez. Utána, ha újra nyitod, akkor is egy "spéci" szemmel kéne újra összerakni.) Más lánchoz ugye meg ott a patentszem, de erről már volt szó.
Ettől függetlenül a láncok nagyrészét azért lehet szépen szét és össze szerelni egy jó(!) láncbontóval. (De nem mindegyik láncot egyformán! Ez a csap fajtájától függ. Pontosabban fogalmazva a csap fajtájától függően nem egyformán gyengül a lánc a szét és összeszereléstől.)
Egy jó láncbontó alapvető részegysége a kinyomó tüskével ellentétes oldalon lévő menetes alkatrész, ami arra való, hogy hozzászorítsd a lánchoz ki/be nyomás során. (Így az oldallap nem deformálódik.) Ha jól láttam a képet akkor a te láncbontódon nincsen ilyen. Nézd meg ezt: http://ebike.hu/termekek/karbantartas/szerszam-celszerszam/lanchoz/13019+bbb+btl55+proficonnect/ Egy ilyen szerszámmal úgy kell dolgozni, hogy összeszerelés esetén, rászorítod azt a csavart. Utána benyomod a tüskét óvatosan és pontosan. (Ha nem vagy pontos, akkor sérül az oldallap és az a szem onnantól kuka.) Egy nagyon picit tovább nyomod, mint kéne. Utána kiveszed és megfordítod a szerszámot. (Ekkor még beton kemény a lénc, vagyis nem forog semmit.) A túloldalról viszont úgy nyomod vissza egy nagyon picit a tüskét, hogy nem szorítod rá a láncbontó menetes részét. Ettől a kis nyomástól "kilazul" a lánc, mert nincs alátámasztva a túloldalról. Akkor dolgoztál jól, ha mindkét oldalról egyformán lóg ki a tüske és szépen forog a lánc. Ennyi. (Olyan láncbontóval, amin nincs ilyen csavar ezt elég nehéz megcsinálni. Sőt csak trükközéssel lehet, hogy valami csavarhúzóval, vagy valamivel úgy támasztod alá a láncot, hogy ne érjen hozzá a bontó túloldalához. De ez igazából szívás. Ezek a bontók inkább csak arra jók, hogy kinyomjad a szemet és kész. Normál felhasználáshoz a gyártói ajánlások alapján ugye ez elég is, mert egyszer beállítod a méretét, majd ha elkopott, akkor leveszed és kész.)
Remélem sikerült érthetően leírnom.