A ""Hogy telt a 2022évetek"" témakör alapján, kell egy topik, ahol mindenféle kerékpáros vagy kerékpározással kapcsolatos beszélgetést le lehet folytatni és aminek nem érdemes külön témakört nyitni. Hajrá!
A ""Hogy telt a 2022évetek"" témakör alapján, kell egy topik, ahol mindenféle kerékpáros vagy kerékpározással kapcsolatos beszélgetést le lehet folytatni és aminek nem érdemes külön témakört nyitni. Hajrá!
Itt a 2024! Elállt az eső, kezdjük is az új évet kerékpározással :-)
@azaki71: ZoltánSan nagy bringa fan faluvégen szedegeti a kilométert nincs az a"kutya"ki utolérje vérében van izeg-mozog ha nem jön össze a 100kilométer "combos" űzi hajtja a vasbájkot alatta-téli dagonya sár Ő "kifacsarja"és leszáll a nagy téli-köd amikor kell a tökfedő deresre mart bicaj ilyenkor az(nagy)menő-s hadakozunk árral sárral jo kis piszkot behordunk a szobába másnap reggel iránya duna(valami friss víz kell)ha nincs uszoda tiszta lesz a bájk a verseny után nincs szabály csak száj-tátva(zabálj)
@azaki71: én is támogattam az autómosókat. Télen nincs ingyen monti. ????
Részemről is megtörtént az év utolsó tekerése, (MTB / 46km). Sok dagonya, sok tolás, fájnak a comjaim. De jól esett!
Sok helyen nem lenne dagonya, ha munkagépekkel nem járnák szét az utakat, (széltében, mélységében). Tipikus tapadós sár, haza érve mentem is a kézi autómosóba, ami persze tele volt, év végén mindenki autót mos.
Az MTB kerékpározás már csak ilyen, nagyon ki tett az időjárásnak, hogy mennyire járhatok a terep utak.
Ma rászántam magam és tekertem egyet a montival, augusztus óta először. Azóta nem voltam sehol csak a munkába oda és vissza, meg is látszik. Kb a nullára csúsztam vissza a 4 hónap kihagyás alatt.
Elég komoly sár van a környéken, de ez nem riaszt el a terepezéstől. Az orszagut tul unalmas.
@Cadre Allage: Két sisakot használok, az egyik egy öreg Casco Speedster (mivel ehhez van esővédő és egy rendes sapka is aláfér, így ezt használom télen) a másik pedig egy Giro, ehhez viszont van mágneses rögzítésű szemüveg is ezért ez a nyári.
@azaki71: Mindenképp használd ki ha tudod, bár még a holnapi nap is jó lehet, mivel akkorra még Budapestre is 9 fokot mondanak, de felétek szerintem melegebb lesz.
@Zoltán-san: Gratulálok az elért távhoz!
Tekerek, ma is, meg holnap is, csak össze kell egyeztettetnem a karácsonyi rokon látogatásokkal (mikor jönnek és mennek), mert az időjárás most remek, 10fok felett van.
@azaki71: Nálam az egész napos túrák és főleg a november, illetve a december tekintetében sikerült gyengébbre az év a tavalyihoz képest, de összkilométer szempontjából viszont hoztam a szintet (eddig 8474 km) és ezt már mai nap szeretném gyarapítani, mivel szombaton a havazás, a vasárnap pedig a latyak és az eső miatt nem tudtam menni, meg hát a rendszeresség, stb. Két új helyen jártam mindössze, de azok viszont nagyon jó választások voltak (Tar, Garáb), a többin jártam már legalább egyszer, viszont felkerültek a bakancslistámra a két új helyszínnel együtt.
Délelőtt tekertem egy órát és keddre is tervben van. Boldog karácsonyt!
@rcs2003: Sok a hegy a környéken, évi 70000 alatt nem tudok kijönni. ^^
Tök jó! Ennyi szinttel ez nagyon jó teljesítmény. Én 2500 körül ráhagytam augusztus végén és csak síkon mentem egész évben. Áprilisban voltunk a Zselicen, azóta még csak egy dombot se láttam bringán ülve. Tök jó annak aki változatos domborzatú vidéken lakik. Én még csak nem is álmodhatok erről :)
@fpeter: Nálam ez úgy alakult, hogy 80% MTB terepen + bő 6 hét kényszer szünet (aztán megjött a tél). Az idei elég kevés lett: 3,581km, 34,193m szinttel.
Érdekességként írom, hogy tavaly Decemberben, a korai sötétedés ellenére is 344km tekertem erdőben, ebből is látszik mennyivel szárazabb és enyhébb volt tavaly ilyenkor, míg idén Decemberben eddig 7 km.
Síkon kevés, hegyvidéken remek. :) Mindent a kontextusában érdemes vizsgálni.
@Cadre Allage: Fene tudja. Úgy érzem le van strapálva a testem. Remélem, hogy egy átmozgott tél után jó lesz a tavasz.
Idén 5400 km körül zárom az évet. Ami egész jó, hiszen idén többet montiztam, mint outiztam. A tekerés mellett lefutottam 240 km-t is. ^.^
@fpeter: Én valami Box One-t vagy mit néztem, az valami olcsóbb váltó volt talán.
@bl4ckv0id: Azért olyan budgetnak nem mondanám. A váltókar XTR árban van (30000 Ft).
@fpeter: Box váltókat láttam, az Amazon forgalmazza. Pár videóban láttam is, ilyen budget friendly váltók, mint a MicroSHIFT. Ingridet ismerem, de nagyon ritka. Hamisat kapni az Alin, azon röhögtünk. A dizájnjuk meg jó indusztriális.
@VTitusz: Kevésbé ismert váltógyártók. Box amerikai, Ingrid olasz.
@rcs2003: Már miért ne lenne valós előnye? Úgy gondolod, hogy számodra nincs. Más meg úgy gondolja, hogy számára van.
@rcs2003: Gondoltam rá, hogy eladom a fiókban heverő elektromos szettem, de megkedveltem. Lehet kipróbálom enduro montin. Mert miért ne. ^^
Nem fogok egy váltószett áráért egy egész bringa árát kiadni. Ha ordzágos bajnok lennék, talán. De addig bárki számára a flexelésen kívül valós előnye nincs.
@VTitusz: Box váltókarja mechanizmusát tekintve negyed annyira sem bonyolult mint a nagy S-S váltókarjai. Ingrid váltó meg teljesen szétszedhető, illetve bármilyen alkatrész rendelhető hozzá. Ha azt a csekély 600 eurós vételárat kifizeted érte. ^^
@rcs2003: gondolom még nem próbáltad az elektromos váltókat. Én igen, és arra a következtetésre jutottam, hogy nem fogok több bovdenes váltóval szerelt bringát vásárolni, legyen az monti vagy országúti. Igaz nekem bejön a tárcsafék, az átütőtengely és a rejtett vezetékezés is, még ha át is megy a fejcsapágyon :-) És mint olvashatjuk lent, a mechanikus szettek is ugyan úgy megadják magukat, amiket ugyan úgy nem lehet javítani. Shimano fvk szét és összeszereléséhez külön diploma kell, pótlakatrész meg nincs hozzá. Persze ezért kell 7sebis Campyt venni, mert ugye a Campy a legjobb a világon és egy 50 éves Campy is sokkal jobb, mint a legújabb Dura Ace...
@Cadre Allage: Én ugyanezt a "számot" úgy ismerem, hogy csak dolgozni ne kelljen... :-)
@bl4ckv0id: tökmindegy csak lassan már ott tartunk hogy hajtani ne kelljen....
@rcs2003: A második generációs AXS sokkal erősebb, külön demózták a bemutatón mi mindent bír ki. Ezért is vannak viták, hogy jó-e a direkt felfogatás vagy a váltótartó fül-e a jobb. Legalább ott nem a váltó törik el.
Szerintem akinek van rá pénze miért ne? Ha úgy vesszük valahol ez a jövő és egy hibaforrással kevesebb, történetesen a bowdenezés hiánya és hogy egyáltalán nem függ tőle a váltás minősége. Az is szerintem jó irány, hogy az integrált és rejtett vezetékelések korában legalább csak a fékeknek kell a hidraulikus fékcső, nem kell még a váltóhoz is. Dropper post is van az AXS-hez így ott sem kell a vezetékkel bajlódni. Úgyhogy szerintem jó irány, ahogy terjed majd a jövőben esni is fog az ára. Csak sajnos kellene egy egészséges verseny is, azaz a Shimano is beszállhatna a vezeték nélküli váltók világába és el kellene felejteni a Di2-t.
@Makky: Nyilván ekörül sincs mágikus védőburok, ami megvédi esésnél. Mivel a Shimano magára hagyta a monti di2-t, s régimódi (1x11, 2x11 van csak), így az ára sem a fellegekben van.
Ultrabringások profitálhatnak belőle, hiszen nem kell erő a váltáshoz. Egy fokkal talán megbízhatóbb az axs-nél, és tovább bírja akkuval, de behúzni a vezetékeket PainInTheAss.
Ismerős elment a KLND gravel túrasorozat egyik túrájára. Szépen el is tört a hátsó váltója. Elektromos volt. :D Szóval így nézve, rohadtul nem éri meg. Atom felesleges luxus. De a marketing meg a mű hype viszi ezt is mint a bringás termékek-alkatrészek legalább felét. Mert állítom hogy a piacon lévő cuccok legalább fele totál felesleges és ezeket jellemzően olyanok veszik akiknek a világon semmi szükségük nincs ezekre. Csak el van adva a hamis "életérzés" vagy valami más nagy kamu hülyeség.
@fpeter: Azért kíváncsi vagyok, hogy egy elektromos meddig bírná nálam... :) Persze aztán lehet, hogy sokat bírna, de 10x-es (vagy inkább több) áron nincs kedvem tesztelni. :)
@C...: Igen normál esetben is szokott néha "üreset nyomni", de azt általában a másik kar csinálja, a nagyobb lánckerék irányába. Országúti fékváltókarnál tipikus inkább a kis kar "üresjárata". :)
Na, ez nem semmi: " I froze my penis racing Fat bikes "" https://www.youtube.com/watch?v=NAd7_eZOKeU
@Makky: Az elektromos váltónak is van azért előnye ^^. Nem rozsdál/fagy be.
@Makky: a régi(bb)váltókaroknál normális időben is volt "szabadonfutás-holtjáték "rendesen azthiszem sima deore ról van szó.volt nekem is volt emlékeszem rá-az érzésre is
@fpeter: Nekem meg a váltókarom (rapidfire) fagyott be tegnap! Az előző napi egész napos ködszitálás gondolom szépen beszirvágott, hogy jól megfagyjon. A kioldó kar nem igazán akart működni... vagyis a kar ment, csak a nem csinált semmit. :)
@fpeter: van itthon fateromnak egy dakatlons kabátja az bírja a hideget fekete ezüst csak én nem...
@Cadre Allage: -10-et láttam. A téli bringás kabát kicsit hűvösnek érződött.
@fpeter: reggel induláskor kocsi zárja befagyott a jó irinyi segítségünkre vált(azóta omw-s spray) a kocsi minusz 6fokotmutatott Belváros már csak minusz2-minusz1itthon ujra-2-3
Kezd alakulni a buli. Reggel befagyott a hátsó fékem munkába menet. :d
Kirándulás lett a bringázás helyett a szeles 0, +1 fokban.
Az erdőben az avar nagyon csúszós volt, lassú haladást tett lehetővé és a meredek részeken kellet az avarból felszedett husángra támaszkodás, különben csak seggen csúszva lehetett volna lejutni. (egész úton jó szolgálatot tett, mint túrabot)
Nem is találkoztam több kirándulóval, ellenben láttam két országúti kerékpárost.