@rcs2003: powered by :Micimackó
Éééés ma is esik az eső! Mily meglepetés! Még "szerencse" hogy ma itthon maradtam mert lebetegedtem. Megint rommá áztam volna hajnalban. Persze ha lehetne választani hogy fáj a nyelés+fülfájás+takony vagy megázzak munkába menet, még szép hogy inkább az utóbbi lett volna a "nyerő".
@fpeter: Az éves karbantartás nálam megtörtént a 6 hét lábadozás alatt :-)
@fpeter: Én sem akartam, viszont én kettőnél sosem álltam meg.. Már eleget ittam szerintem eddigi életem alatt, és mi tagadás ennyi idő után még a jó piák is elvesztik az ízüket, egyszerűen nálam nem volt már az utóbbi időben akkora varázsa a piának, mint amennyit veszthettem volna ha maradok mellette.. Az alkalmi ivászatot meg nem sokra becsültem, amikor már valakinek alkalom vagy ünnepkör kell ahhoz, hogy valamit kitöltsön magának, na ott én már úgy vagyok, hogy akkor az legyen inkább 1 tea vagy egy üdítő, mert ha már enniyre lekorlátoztam vele magam, akkor meg minek.. Alkalmi ivó ember ha valami, az az egy sosem voltam, és nem is vénségemre fogom kipróbálni, ezért és leginkább az egészségemért, a nyáron végleg dobtam a piát. És azért még a nyár elején, mert azt is tudtam, hogy télen biztosan nem ment volna, pont a depis időszak miatt.. Így több mint öt hónapnyi nem ivás után, már nem kihívás az ital számomra, vesztenivalóm pedig volt bőven, mert a barátnőm és a családom sem tartott ki a piás életvitelem mellett, egyikük születésem óta, míg a másikuk több mint tizenkét éve velem van, és ha rajtam is múlik ez még jó darabig így is marad.. Mindezeket figyelembe vettem és ezután hoztam meg a döntést, lehet, sőt biztos az, hogy sokszor nehezebb az élet nélküle, de mindenképp egy higgadtabb és józanabb szemlélet jellemzi azóta az életem, és sokkal kevesebb az egészségi nyavajám is mióta nem piálok..
@azaki71: Ilyenkor kell éves karbantartást csinálni, hogy amikor előbújik a nap, rögtön lehessen ugrani a frissen szervizelt bringára.
@Tom77: Én inkább bevállalom a sörhast, de a napi-kétnapi sörről nem mondok le.
Okótber közepén jötten haza a Mátrából én és a fehér masinám. Addig a napig 81kg voltam, valójában egy arányos külsejű és az egyéb igénybevételek ellenére, de 1 rendesen karbantartott 45+ os fiatalos srác voltam, aki óriás túrabringás hírében áll amúgy, mely címet pedig én adományoztam anno egy hűvös nyári estén, saját magamnak.. :-)
Alig egy hónapja viszont->4kg-ot híztam úgy, hogy többször is van, hogy naponta csak egyszer eszem továbbá 154 napja nem ittam alkoholt, ami miatt mostanra már néha picit depressziós is vagyok, (de még jelenleg jól kezelem) januárban lesz 14 éve, hogy nem is dohányzom és minden egyes nap gyalogolok 4km-tv de van, hogy többet is, fekvőtámaszozom mégis mindezek ellenére behozhatatlan a mérlegem, azzal szemben amikor naponta tekerhetek legalább 15-20 vagy annál több km-t! Három bringa van itthon, jelenleg az ágyam mellett van mind,:-) három és négyezer közt van már, évek óta az, amit hathatvonta letekerek, nincs már megye, de lassa magyar város sem, ahol ne jártam volna legalább egy alkalommal bringásan, szóval nem tudom hol lehet azt elmondani, vagy hol kell ? ✌_> JELENTKEZNI ÉS kinyílvánítani, hogy MENNYIRE NAGYON és KIMERÍTŐEN SŐT, MÁR MÁR KÉTSÉGBEEJTŐEN UTÁLOM az idei telet IS!!!!
Köszönöm, hogy ezt elmondhattam! ('_')
Én már egy hónapja mindenhova gyalog járok meg tömegközivel és bármilyen szomorú is, csak abban bíz6om, hogy márciusnál tovább nem tart majd..
Ahogy elnézem az elkövetkezendő két - három hetet, nem nagyon kell kerékpárra ülni, már ha igazak lesznek az időjárás előre jelzések.
Marad a gyaloglás és, vagy a túrázás, mert tartósan a négy fal között be fogok fordulni :-)
@rcs2003: Nem kérnek enni, nem válnak el, nem kell őket öntözni, nem romlanak meg. Azért nem olyan rossz, ha sok kacatja van az embernek.
Vagy csak simán rajtad maradnak de persze valamivel meg kell ideologizálni :)
Fú. Kb az egész montim nem került annyiba mint az az egy szem hajtókar a felsorolásodban :D Nem csodálkozom hogy nem kelnek el az épített bringáid.
@fpeter: Racsni 400€, lánc 170€. Mindent egybevetve remek kiállítói bringa lenne.
@bl4ckv0id: Gondolkoztam rajta, de megnéztem az árakat! Kormány 200€, stucni 200€, kormánycsapágy 200€, nyereg 150€, kulacstartó 90€, hajtókar 900€, lánctányér 300€, váltógörgő 130€, féktárcsa 120€/db, átütőtengely 130€/db, pedáltengely 60€, középcsapágy 150€. Most tartunk 3000€-nél és a bringa még sehol. :D
Ez inkább az acél alternatívája, de a dupla áron és fél kiló súlykülönbségen kívül nem sok különbség van.
@VTitusz: hétfőn voltam kinnt az még említésre méltható szerdán már lefagytam de tényleg plusz 5 alatt már sztem nem egészséges aktív koromban szentendrén keresztül budakalász felé pestre árpádhíd majd kőbánya jöttem haza emlékeim szerint a kulacsom tartalma dermedt volt és kásás-végig fehér ködés jeges minden és befelé fordulás aznap hazaértem egy fürdő és buszon utaztam hugommal a dekatlonba alkatrészért (kiegészítőért..)
mai időjárás: +1 pont a görgőnek. Száraz időben még csak-csak kimegy az ember, bár én szerintem már akkor sem mennék ki. Nem sok előnye van, max terepen, hogy gyakorlatban maradjon az ember. Aszfalton meg fokozottan életveszély. Hobbistaként nekem jó a görgő, nem probléma a 2-3 órás tekerés, ráadásul alapálló sávban, résztávozás, egérmozi nélkül. Majd tavasszal, a Zselicen kiderül, kinek sikerült jobban a felkészülés :-) Ja és én szeretem a rejtett vezetékes bringákat. Van is, fejcsapágyon átvezetett fékcsővel. Nekem eddig még nem volt gondom vele, nem ment tönkre a fékcső ettől, pedig Canyon.... Ráadásul már cseréltem is ezt a csapágyat. Én meg nem értem azokat a szerelőket, akik hisztiznek a rejtett vezetékek és csapágyon átvezetett kábelek, fékcsövek miatt. Munkát kell váltani vagy nem elvállalni a feladatot. Persze utána meg amiatt lesz hiszti, hogy mindenki otthon barkácsol...
Ja amúgy ritka undorító fos takony idő van ma egész nap. Az életkedvem is elment az alatt az 5 perc alatt amíg hazaértem a munkából. Csatak sár lett az egész bicaj. Esik az eső, sárban úszik az út végig a településen. hazaérve lecsaptam slaggal, olaj a láncra, felakasztottam, viszlát holnap reggel. :)
Semmivel sem jobb. Drága az előállítása és fényes az anyag, tehát "jó". :) Nem tetszenek a titán vázak. A legtöbb úgy néz ki mint egy csupasz vízvezeték csőszerelvény feldíszítve hajtáslánccal. A szivárványos csillogás meg... hát az simán buzis.
@bl4ckv0id: a titán háromszor annyiba kerül mint a karbon és annyival többet is tud?súly rezgés elnyelés coolfaktorság?
@fpeter: Na az jó prodzsekt lesz. :) Jöhet majd az album neki. Gyönyörűek tudnak lenni a titán vázak. Még akkor is ha a kiegészítők nem titánból vannak.
@bl4ckv0id: Rámhibáztál. Épp a héten csináltam helyet egy titán váznak az egyik polcon. ^^
@bl4ckv0id: Az lemaradt, hogy ez a biciklizés azért is tetszik, mert ez egy életforma. Benne van nekem a kerékpár építés az utolsó csavarig, szerelések, karbantartás, biciklis videók nézése és tanulás sok téren, nem csak sport és nem csak A-ból B-be jutás. Ha valaki ezzel "megfertőződik", akkor egyre jobb alkatrészeket vesz az ember és a világ pénzét elb. rá. :)
@fpeter: Járok én edzőterembe, súlyt emelni, sőt azt régebben elkezdtem, mint biciklizni. 14 évesen kezdtem, mert nagyon vékony voltam, viszont mindig is csodálva néztem gyerekkoromban az olimpiákon a nehéz atlétákat, hogy milyen izmosak.
De egyrészt monoton, másrészt manapság már csak a cél érdekel, így ilyen kötelező alapozó sport. A biciklizés az élvezetes, mert bent van az ember.
Mondjuk most az élet úgy hozta, hogy egy két -három hónap kiaradt, de decemberben újra megyek vissza, itt még az eső sem akadály. Van itthon futógép is kardiózni.
@bl4ckv0id: Majd következő életünkben ritmikus gimnasztikát választunk sportnak és akkor teremben edzhetünk.
@fpeter: A hideggel még nem is lenne probléma, de ma is egész nap esni fog az eső. Nem is esik, inkább szakad most is. :/
@azaki71: Én nyugatabbra lakom, és a -5 fok láttán inkább túrabakancsot húztam. Egész heti irodai ingerszegény környezet után nekem kell a többórás természetjárás. Bringán meg ilyenkor egy óra alatt lefagy az ember.
@bl4ckv0id: Ja, csak előfordul, hogy kimarad ez, az. Most például egy bowdertartó csavarozható fedél. Az okos gyártók olyat adnak, ami két részből áll, hogy a hozzám hasonló idióták ne felejtsék el befűzni a fékkábelre. ^^
A másik kedvenc a tubeless szerelés. Pedig télre fel kéne rakni a sárgumit.
@rcs2003: A legtöbb XC váznál csak egy rövidebb egyenes szakaszon kell átvezetni, ami nem nehéz. Ha műanyag bepattintós kábelvezető tartja a helyén, akkor még hely is van elég, hogy kijöjjön a fékkábel. Polifoam béléscsővet még természetesen érdemes ráhúzni a kábelek házaira és akkor nem lesz hangja ha nekiütődik belül a váznak.
Szerelni ettől függetlenül könnyebb ha kívül fut. Viszont nem csak az esztétika miatt van rejtve, erős terepezésnél ahol kosz és sár van, ott nem koszolódik el a bowden és a ház, meg nem akad bele a faágba tereptárgyba. Ez azért előny.
A másik full idiótaság a felső kategóriában, amikor teljesen rejtve van minden és kormánycsapágyon és a kormányon is át van vezetve. Na azt szerelni is szar, meg ha nem jól van megtervezve akkor szét is nyírja a kábeleket a kormány elfordulása. Ilyet Orbeánál hallottam meg Canyon biciklinél.
@azaki71: Mindig, amikor haza érek, akkor érzem csak mennyire kihültek bizonyos testrészeim, a lábujjak ebben a legproblémaibbak. Pedig csak 2.5 órát tekertem, ami még úgy is fantasztikus volt, hogy voltak olyan nyílt terep szakaszok, ahol lényegében a felborított a szél.
Süt a nap, nagy a szél, 4 fok van, naná, már megyek is és tekerek egyet. Egyszerűen annyira ki vagyok rá éhezve, hogy "elvonási" tüneteim vannak.
Két pólus van a belső vs. külső bowdenvezetés kapcsán. Az egyik a praktikum, a másik az esztétikum. Namost a kettőnek jelen esetben nagyjából semmi köze egymáshoz. Akinek szerelni kell az utálja, aki csak használja annak meg tetszik a letisztultság. :)
@bl4ckv0id: Na jól van még egyszer, ha már ez az átkozott telefonos billentyűzet átírja: Pedig sok helyen, hogy istenítik, engem meg totál nem zavar, ha vázon kívül van elvezetve. Persze meg lehet csinálni normálisan, sőt az "átlag" bicikliknél ez össze is szokott jönni.
@fpeter: Pedig sok helyen, hogy istenítik, engem meg totál nem zavar, ha végzők kívül van elvezetve. Persze meg lehet csinálni normálisan, sőt az "átlag" bicikliknél el össze is szokott jönni.
@opp: A görgősök többsége hardcore outis/teljesítményorientált versenyző. Fél óra kinti futás pl. kivált egy másfél órás bringás edzést. Inkább lőjenek le, minthogy görgőre tegyenek. ^^
T.köm ki van a vázon belüli madzagokkal. Tuti valami egyetemen kettessel átment illető találta ki. Legalább akkora lyukat tettek volna a vázra, hogy átférjen a fékkábel tömítőgyűrűje. Bleh, meg órákat szív vele az ember.
Kíváncsi vagyok ha lesz majd kedvem bringára ülni tavasszal hogy mennyit romlik addig az általános fittségem. Hogy egyáltalán volt-e honnét lentebb épülni, mivel előtte is szánalmasam gyenge voltam hiába ültem egész évben a nyeregben. Szeptember óta nem tekertem és előtte egész évben kb is már csak úgy elvétve a sorozatos csalódások miatt. Most nyár eleje óta +5 kg-nál tartok ami mind zsírfelesleg. Itt pihen a görgő nálam is a szekrényben, de azt kb akkor is utáltam amikor végiggörgőztem a telet. :) Akkor se bírtam megmaradni a nyeregben a 30-50percnél tovább mert egyszerűen már annyira fájt a seggem a végére. Erősebb sem lettem, csak az izmok dagadtak a combomon mint valami testépítőnek rendesen de semmire nem mentem vele kerékpáros szempontból, se gyorsabb nem lettem, se az állóképességem nem lett jobb, sőt inkább utóbbi is rohamosan romlott valami okból.
@opp: Gravel kerékpár az kérdőjeles, hogy marad, vagy sem. Terepre továbbra sem mennék vele, de kezd hozzám nőni és a tisztán aszfaltos utakra azzal megyek.
Persze télen is tekerek, amikor lehet, szerintem kb 1000km kell egy kihagyás után.
Felső testre is edzek heti 4 alkalommal, van mit, mert a felsőtestem totál legyengült a lábadozás alatt és még mindig kínkeserves és fájdalommal jár akár 3 x 5 fekvőtámasz elvégzése is.
Nagyon hiányoznak a nyári hosszú erdei tekerések, főleg a kihagyott bő 6 hét miatt, ezért is "nyavajgok" :-)
@azaki71: szerintem a görgőzéshez kell egy fajta hardcore outis szemlélet. Aki a természet miatt teker, annak max. kínpad a görgő. Nem tudom neked mennyi idő de nálam úgy 1 hónap alatt mindig vissza jön az alap kondi tavasszal. Ezért kár végig szevedni a telet görgőn. Akkor menj el túrázni, futni. Egy alap kondi meg lesz, és havonta párat tudsz azért tekerni is biztos, annyira nem fos mindig az idő. Viszont ha elérkezett az idő az ebike-ra, seniki nem fog megkövezni, ezt te érzed... (a gravelt gondolom ugy is eladod)
Majdnem vettem egy "okos" szobakerékpárt a télre, aztán eszembe jutott, hogy miért adtam el tavaly a kerékpáros görgőmet. Mert nálam pont az a kerékpározás lényege, hogy kiszabadúljak a négy fal közül a természetbe. Márpedig a görgő és szoba bicikli ezt nem adja meg. De így hogy lesz kondícióm a tavaszra?
A tavaly téli időjárás kedvező volt, mert annyit tekertem mint Június, Juliusban, de ezen a télen eddig ettől messze vagyok, mert mindig esik ha van rá szabadidőm. B opció lehet egy E-bike is, ahhoz a tavasszal nem kell akkora edzettség (de ezt csak feltételezem).
Most, jól ki elmélkedtem magamat :-)
@rcs2003: Régebbi bringáján 2018-ban 130-asat hajtott. :O Oké, hogy "csak" másfél órás egy ilyen verseny.
@bl4ckv0id: egyik leggyorsabb bringám a 27.5 volt azt sajnos eladtam most 26ot hajtok már retrospectiv;)
@rcs2003: Tetszik is Schurter integrált karbon kormánya, a Syncros Fraser IC, -25°-kal.
@fpeter: igen nála (meg az összes élversenyzőnél) a végletekig van mértezeve/optimalizálva minden. Schurter asszem nem egy magas csóka amúgy se, negatív stucnival ment mindig mióta 29-ese van. Van ellenpélda is, Sam Gaze a 110mm-es stucnijával az xc bringán :) Kemény, de nyilván ő meg így nyújtja a legjobb hatásfokot.
@rcs2003: Schurter bringáját érdemes szemügyre venni. Egyik versenyen láttam kiálíltva. Szerintem más nem tudja megülni azt a kerékpárt. Mai trendekhez képest keskeny kormány, brutál meredek kormányszár, semi-slick külsők. Mintha egy gravel bicóval nyerné az érmeket.
@rcs2003: Legalább a választási lehetőséget megadhatnák a gyártók. Bár nyilván könnyebb csak 29er montikat gyártani. A kanyarodás ég és föld a 27,5 és 29 között. Én meg is fogadtam, hogy nem veszek több nagykerekű montit. Lehet, hogy gyorsabb, de kevésbé szórakoztató.
Majd szeretnék a télen összerakni egy modern 27,5"-est, de jelenleg helyhiánnyal küzdöm. A friss és üde fekete alu montit nem tudtam eladni. Az idei év tapasztalatai alapján lehet érdemes lenne megtartani sáros versenyekre. Csak mert nem mindegy, hogy 800€-os, vagy 2-3000€-os technikát nyúz az ember.
Most kaptam ezt a mailt, kissé megleődtem rajta. Kíváncsi lennék az okokra. Egyet szerintem borítékolhatok, miután ez volt a legkedvezőbb előfizus megoldás bringás tartalmakat, versenyeket nézni, még szép hogy ki lett golyózva a szolgáltatás a többi piaci szereplő kedvére... :(
"Dear GCN+ Subscriber,
We are sending you this email as a valued subscriber of GCN+. We are very sorry to have to inform you that the GCN+ service and the GCN app will close on 19 December 2023. " [...]
Az árnyas erdei, még vizes lejtökön ma már kellet a dupla zokni a lábamra és a vastagabb téli kesztyű, persze a napos szakaszokon annál jobb volt a hőérzetem, de még mindig ajándék az ilyen idő, nagyon élveztem :-) A kondim a 6_hét kihagyás után nem is olyan rossz, de van hová fejlődni, mert sok emelkedőn a pulzusszámom olyan magas volt, hogy magam is lecsodálkoztam.
A kerékméret témában RCS és Makky-val értek egyet, hobby szinten nem sok jelentősége van. A Gravel bringámnak nagyobb a kereke, keskenyeb rajta a gumi, amiben nagyobb a nyomás , a Gravel kerékpárom könnyebb és merevebb, mint az öreg 26-ós Hardtail MTB, mégis , aszfalton ugyanazt az átlagot tekerem mindkettővel, a terepen meg gyorsabb vagyok a 26 Hradtail-al. (De lehet, hogy ezt már leírtam és persze mindenkinek más és más lehet a tapasztalata, ez a sajátom, alattam így van.)