Társalgó 2023........................

101-150 (805 hozzászólás)

Elküldve: 2023.11.11. 13:19 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Már hónapok óta csak az outival járok munkába és tegnap leporoltam az mtb-t, azzal mentem. Tök fura volt ráülni :) Érdekes hogy elszokik az ember egy kis kihagyással bármitől. 2-3 éve volt hogy hetekig csak görgőztem télen, utána kimentem a szabadba is bringázni és atom furcsa volt elindulni. Alig kellett beletekerni hogy menjen és nem állt meg magától 3mp után hanem gurult, gurult... :)

Elküldve: 2023.11.11. 13:12 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Makky: A gyártók is tudják befolyásolni a dolgokat. Nyilván a versenyzők szintjéhez való keréknek több a 29"-os, 27,5"-ból kevesebb a csúcs. A vázakat is úgy tervezik, hogy 29" vagy 27,5"+, ami gyakorlatilag 29" méretű. De ahogy írtam terepen jobban kijön az előnye.

opp: Városban a sok megállás, gyorsításhoz jobb a kisebb kerék. Én gyorsan szoktam menni, nem túrázós tempóban. Tegnap is 30-35 km/h-val mentem. Ha olyan szakasz van akkor lassabban.

Elküldve: 2023.11.11. 11:54 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@rcs2003: Sok tekintetben valóban igazad van! De ismerek pár élversenyzőt személyesen is, akik hasonló véleményen vannak és nekem nem a "marketinget" fogják nyomni. Azt is megmondják (persze nem a "hírekbe"), hogy mi szar a 4-5m Ft-os bringájukon, mert akad az is bőven! Viszont a kerékméretben eléggé egybenhangzó a véleménye mindenkinek! (Ami amúgy a saját tapasztalatommal is egybevég.) De hangsúlyozom, nem "kirándulásról", túráról van szó, hanem versenyzésről! Amitől pedig gyorsabb leszel azt EPO-nak hívják! A technika meg majdnem mindegy is, csak nagyjából működjön! :)))

Elküldve: 2023.11.11. 11:17 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@Makky: mikor is mondta azt pl. Nino Schurter hogy élete legjobb kerékpárja az a 27.5" amit a segge alá raktak? Ja, azóta már rég nem azt hajtja? No fene! Mikor is mondta bármelyik versenyző hogy amin épp ül, az a legjobb kerékpár amin valaha versenyzett? Segítek: minden alkalommal ezt mondják :) Aztán következő évben átnyergelnek másik "istállóba", akkor meg az ahhoz kapcsolódó márka lesz a legjobb! Nahát! Milyen érdekes! :D Így működik ez. Pénz beszél, az értelem hajlik, az egyszeri fogyasztó pedig meg van vezetve a hülyeséggel egész életében. Sokkalta inkább a kerékpárgeometria meg a rugóutak, ezek mechanikai megoldásainak drasztikus változása, a hajtásláncok evolúciója okozza a teljesítménynövekedést évtizedek óta, nem a kerékméret.

Elküldve: 2023.11.11. 09:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

Teljesítménycentrikus TEREP (MTB XCO, maraton, XCC, gravel, de még az XCE is) kerékpározáshoz egyértelműen a 29" a leggyorsabb! Mikor láttál utoljára versenyen 27,5-es bringával nyerni (vagy akár indulni) is bárkit? Nem véletlenül...

Elküldve: 2023.11.11. 09:29 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Gravelben is van 650b...

Elküldve: 2023.11.11. 08:33 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 218

@bl4ckv0id: mondjuk ahogy és ahol te használod, nem sok relevanciája van a kerékméreteknek. Hivatalosan a 622 a legjobb a túrázgatáshoz, nem véletlen a mai napig fixen megmaradt trekking kerékméret, a gravelek esetében sincs opció kisebb kerékmérethez. De ha neked kényelmesebb a 27,5, jobban érzed magad rajta akkor persze az a legjobb választás. Túrázni használok 26-ost,622est,29est mindegyikkel egyformán jó hiszen ott nem a teljesítmény vagy a komoly terep leküzdése a cél :)

Elküldve: 2023.11.11. 00:20 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 330

Nekem idén volt bokasérülésem, mikor a lábfejem a pedál helyett a földet találta meg, meg egy kormányon átesésnél megsérült a bal tenyerem. Ezek voltak a kellemetlenebbek, mert hónapok múltán is éreztem őket.

Idén elég sokat mentem enduroval (700 km), ami azért egy versenymontinál jóval bevállalósabb szakág. Ennek ellenére igyekszem visszafogni a gépet, mert nem éri meg kockáztatni egy sérülést.

Az állat védő (nem állatvédő) sisak és egyéb védőfelszerelés egyébként nem hülyeség. Nem mindegy, hogy esés után leporolod magad, vagy jól odavered valamid és sajog napokig.

Elküldve: 2023.11.10. 22:34 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Cadre Allage: Nekem jobban bejön a 27,5". Van változás a 26-hoz képest, pont hétfőn cseréltem a 26-os kerekeket 27,5-re. Mentem már ismerős 29-es gépével, nekem nem jön be a nagy kerék. Terepre persze jobb, de oda nem nagyon járok. Gyorsítani is jobb a 27féllel.

Elküldve: 2023.11.10. 19:55 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 218

@rcs2003: ha tömegre, felszereltsége azonos, akkor felfelé a 27,5 a nyerő (nekem mondjuk érzésre nincs nagy differencia a 26"-hez képest) de a lefelénél a 29" iszonyúan stabil, és megszűnik a kerék többletsúly miatti hátrány.

Elküldve: 2023.11.10. 19:37 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 691

@opp: köszönöm! Jó a statisztikám 20év alatt ez volt a második komolyabb esésem. Ez benne van, tavaszra már rendbe leszek.

Elküldve: 2023.11.10. 19:28 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 218

@azaki71: jobbulást! Te ilyen extrém túrázós lehetsz, hogy ennyiszer túlvállalod :) Ha holnap eláll irány az erdő ;)

Elküldve: 2023.11.10. 18:23 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@rcs2003: 27.5ös szerintem gyorsabb csak miután elolvastam már bennem volt a buggie a 29es meg okádmány azzal tekerni sztem26classic size;)

Elküldve: 2023.11.10. 18:01 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 691

Nekem 6-hét kényszer szünet volt, mert összetörtem magamat. Majd megörülte, hogy nem kerékpározhatok. 6-hét után hatalmas élmény ismét tekerni, még ha vannak is fájfalmak. De most a sok eső és a korai sőtétedés a nehezető tényező.

Elküldve: 2023.11.10. 17:24 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@Cadre Allage: papíron kiszámolva igen, a valóságban meg rohadtul mindenki másra esküszik, kicsit valláskérdés is lett ebből. Kinek mi tetszik.

Elküldve: 2023.11.10. 17:13 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@azaki71: más téma... a lánckatalogus a "nagykönyv" ténylegjol írta hogy a hárommtbméretközül a 27.5ös a legjobb(sebesség gördülés stb...)???

Elküldve: 2023.11.10. 08:43 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Nekem van családom meg más hobbim is. Pár hétig űrt éreztem mikor abbahagytam a bringázást de azóta már kb le se szarom.

Elküldve: 2023.11.09. 20:40 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 330

@rcs2003: Én magamba fordulnék, ha nem bringáznék egy hétig. Edzés nélkül nem lehet túlélni a napi tíz óra melót.

Elküldve: 2023.11.09. 18:52 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

Hali mindenkinek! Én is eltettem a múlthéten mind a hármat, a fehérnek a mátrai út volt az utolsó idei útja amiről három hete értem újra haza, persze azért az év idén is jól telt. Volt benne egy Kőszeg nyolc nap, amiből főleg az Írottkő-Jurisics vár oda-vissza tetszett legjobban. Mátra vidéke idén bringásan kétszer is jött újra, valójában három alkalommal utaztam le idén, de ebből csak kétszer bringásan. A bringás leutak, márciusban és Októberben voltak, ez utóbbinál a siroki vár és Recsk valamint környéke végre rendesen kitekerésre került, és nemcsak elmentem a vár mellett ahogy az utóbbi időben szoktam. Azt a várat már vagy ötször elmellőztem az elmúlt másfél évben bringásan, valahogy sosem akadt elég idő felmenni és bejárni úgy rendesen.. Pécsely Zádor vára is meglett, Aszófőnél idén végre oda is lekanyarodtam, videó is lett aztán belőle, sőt ahhoz képest, hogy az is bringás volt nem is sikerült rosszul.. Nem lett meg most sem az ötezer km/év amit akartam ugyan, pedig szerettem volna, de sok dolog volt és nem is mindegyik út volt idén sem bringás, talám majd jövőre, stabilan tavaszig mindhármat most is az ágyam mellé parkoltam. :-)

Elküldve: 2023.11.09. 13:51 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Jee. Én nem tekertem már Augusztus közepe óta. Talán jövőre visszatér a kedvem, jelenleg teljesen kiégtem belőle. Meló oda-vissza, azon kívül egy cm sem. Már porosodik a monti felakasztva a garázsban :D rendes porlepel van rajta.Az outi nyakig retkes-sáros mert azzal járok melóba, a korábbi melóbajárósom meg beteg, nincs rajta hajtás.

Elküldve: 2023.11.09. 10:04 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 330

@Cadre Allage: Elég ciki elektromos kerékpárt tolni. :D

Más: Végre (?) elérkezett az év azon időszaka is, amikor fagyott végtagokkal ér haza az ember.

Elküldve: 2023.10.22. 19:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

elektromossal toljátok vagy simán?

Elküldve: 2023.10.22. 19:00 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@opp: visegrádi hegység az nagyszerű!

Elküldve: 2023.10.22. 18:42 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 218

@Cadre Allage: szokásos Visegrádi hg-Pilis, végre nem a portól csúszott hanem a vizes avartól (: 2 óra tekerés, másfél óra takarítás de akkor is baromi jó ősszel tekerni. Remélem holnapra szárad kicsit...

Elküldve: 2023.10.22. 18:09 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Én a munkahelyen hajtom holnap, de nem a pedált hanem az igát...

Elküldve: 2023.10.22. 15:09 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@Cadre Allage: ki merre tekereg a hosszuhétvégén?

Elküldve: 2023.10.20. 12:52 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@bl4ckv0id: értem akkor tényleg kis fully

Elküldve: 2023.10.20. 07:05 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Cadre Allage: Rugózni rugózik a kevés nyomás miatt, de nem a lassú defekt miatt. Nekem általában aszfalton 4 barra vannak a kerekek fekfújva (100 kg testsúlyomra), de kábé 2-3 hét után lemegy 2,5-2 barra, ami engem már zavar, mert pont, hogy túlságosan rugózik. Pont tegnap kellett fújni, mert már kis rugóutas fully lett belőle. :) Én annyira nem szeretem ha túl kényelmes a gép, nem baj ha ráz a hátsó része és merev. A kalkulátor szerint 2,5-2,7 barra kéne fújni, de félnélk, hogy felütöm, de valószínűleg nem történne meg, mert mentem már 1,5 barral is.

Elküldve: 2023.10.19. 22:54 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@azaki71: lassu defekt van a bringámon a hátsó kerék"rugozik" mint egy összteleszkopos tag lehetséges hogy azt az érzést adta?valaki ment már haza lassudefekttel?

Elküldve: 2023.10.15. 18:31 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 330

Not bad, első gravel versenyen 23-as átlag. Persze az erősek 30 felett tolták. ????

Elküldve: 2023.10.04. 20:44 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Aurel76: nem kuplung, inkább lánc stabilizáló. Főleg 1x hajtésoknál van szerepe. Rázós terepen jól jön, de úgy voltam vele, hogy a Deore rugóereje úgyis jó, így nem annyira fontos nekem.

Elküldve: 2023.10.04. 17:44 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Drasztikusan csökkenti a lánc csapkolózását a rázóson azzal hogy egyik irányba korlátozza a kanál bemozdulását kisebb erőhatásokra.

Elküldve: 2023.10.04. 17:38 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@bl4ckv0id: Mi az a clutch? Értem én, hogy kuplung, de mire jó, mit csinál?

Elküldve: 2023.10.03. 13:13 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@fpeter: Végül hosszas döntés után Deore 10s-t rendeltem, RD-M4100 váltót + M4120 kart. Nincs benne clutch, de városban annyira nem is létszükséglet.

Elküldve: 2023.09.28. 22:10 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 330

@bl4ckv0id: Én teszteltem Microshift 8x, 9x-et, sajna a 11x nem jött össze, mert gyári hibás volt a ketyere. A 9x jelentős előrelépés a 8x-hez képest. Jobban tartja a láncot és a clutch-hoz sem kell imbusz kulcs. Van 10x SunRace váltókar/Shimano hátsóváltó szettem is, de még nem jutottam el a felrakáshoz.

Szerintem Microshift

Elküldve: 2023.09.28. 21:10 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@bl4ckv0id: bocs a hülye Gboard átírja a szöveget sokszor. Szóval még meg azt mondja, hogy jók a SunRace váltókarok.

Elküldve: 2023.09.28. 21:09 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Cadre Allage: Ha lenne keret rá, akkor érdekelne, de sajnos nincs másodbringára. Még egy-két fejlesztés és tényleg kész lesz a mostani bringám. Lesz normálisabb váltó (Deore 10s és MicroSHIFT Advent vagy AdventX mellett vacillálok) illetve nem sürgős, de a 26-os kerekek helyére mennek a 27,5-ösök, hogy ne legyen retro a kerék méret.

Akkor már meg is kérdezem a többieket, hogy van valakinek tapasztalata a MicroSHIFT 1x váltókkal? Ahogy néztem YT videókban, ajánlják, mert igényes csapágyas például a váltókaruk (Trail Pro), és maga a hátsó váltó is jó. SunRace RDM900 volt még tervben + M9 kar hozzá, de állítólag nem bírják sokáig a SunRace váltókarok. Más nem azt mondja, hogy jók.

Elküldve: 2023.09.27. 11:06 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@bl4ckv0id: scottom van scale10 nem érdekel esetleg?:)

Elküldve: 2023.09.26. 21:32 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Cadre Allage: Ha nem számítana a pénz, simán vennék, de az előbb említett Spark RC útán csak. :)

Elküldve: 2023.09.26. 21:31 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Makky: igen léteznek már könnyített acél vázak, de olyan vékony falvastagsággal, hogy az élettartam rovására megy. Én mint váz anyagot nem szeretem az acélt. Városi tanyabikenak jó, mert olcsó gyártani, de nehéz, rozsdásodik és túl rugalmas. Az alu sokkal jobb alapanyag és olcsó is már. Rozsdamentes jó lenne, bár nem sokat láttam.

Titán tényleg vonzó a szemnek, de egy karbon Scott Spark RC is az. Előbb kéne, mint bármelyik titán egyedi csoda. :D

Elküldve: 2023.09.26. 14:42 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@bl4ckv0id: tényleg csak az szól mellettük hogy úgy felületkezelve baromi szépek tudnak lenni emellett viszont drága és nehéz....(most y telki illetőségű ürge alkatrészekkel árusít titán vázt!)

Elküldve: 2023.09.26. 11:45 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@bl4ckv0id: Ehhez csak annyit, hogy acélból láttam (egyedi) olyan vázat, ami alig volt 1000g fölött! Titánból még nem! Szóval ez se egyértelmű! Persze más kérdés, hogy azt 60kg-os egyénnek építették és szerintem még neki se lehetett túl merev. Viszont a titánnak a legjobb a korrózió állósága! Persze van acélból is rozsdamentes, de az már titán árban van! Meg tényleg szép! Bár ez relatív ugye.

Elküldve: 2023.09.26. 08:18 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 247

@Cadre Allage: Elsősorban nem az előnyös tulajdonságai miatt létezik a titán, hanem az anyag szépsége miatt. Festetlenül, felületkezelve (pl. szálcsiszolva) gyönyörű vázakat lehet csinálni belőlük, főleg ha a kiegészítő alkatrészek is titánból vannak (kormány, kormányszár stb.). Az áruk miatt nem tömegeknek szánt vázak. A súlya a váznak relatív, hogy könnyű-e. Acélhoz képest igen, alunál és karbonnál nem. A törés kérdése meg olyan dolog, hogy minden rúd törni, ha nem megfelelően van megtervezve. Elvileg viszont ugyanúgy ki tud fáradni az anyag, mint az alunál. Megfelelő tervezés mellett az alu vázak sem térnek, így a titántól sem kell félni.

Elküldve: 2023.09.26. 05:03 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Makky: de jó pedig végigírtam... mégis lemaradt a vége. Szóval karbon 700g alatt is van. Utána jön az alu, amiből van nagyon könnyű is. 1000g alatti. A titán/acél csak utána. A titánt nagyon nehéz megmunkálni, meg az anyag se olcsó. Azért is olyan drága.

Elküldve: 2023.09.26. 05:01 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Cadre Allage: Minden anyagból lehet jó és szar vázat is csinálni! :) Az anyag csak egy dolog. A titán NEM KÖNNYŰ! Karbonból vannak a legkönnyebb vázak (

Elküldve: 2023.09.25. 22:20 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 330

@Cadre Allage: Jóval karbon vázat adnak el, mint titánt. A titán inkább az acél alternatívája, mintsem a karboné.

Elküldve: 2023.09.25. 21:52 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@Cadre Allage: vagy pedig az a nagyobb "kopp"hogy mégis van belőlük törött?!?

Elküldve: 2023.09.25. 21:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@opp: de mégis akkor mér törik jobban mint a karbon sokkal több törött vázat lehetett használtban látni belőlük mint karbont....

Elküldve: 2023.09.25. 19:28 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 218

@Cadre Allage: szerintem rengeteg alkalommal volt mar kitargyalva de nem vélemény hanem tény, hogy a titán könnyebb, erősebb, sokkal drágább. De sok cikket írtak a témában, nem kell komoly kutatómunka. A karbon egyszerűbben variálható, olcsóbb megoldás a tömeg termelésnél.

Elküldve: 2023.09.25. 12:37 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 390

@azaki71: kicsit offtopic de nemtudom hogy nyitottak már neki külön topicot:a titánváz mitől joobb mint egy karbon vagy mik az előnyei hátrányai....minden véleményt várok!köszi

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!