@rcs2003: Én sem szeretem a téli, szutykos időszakot, régen ezért nem is kerékpároztam télen. Tudomásul veszem, hogy most ez van és tekerek egyet minden elvárás nélkül.
@rcs2003: Én sem szeretem a téli, szutykos időszakot, régen ezért nem is kerékpároztam télen. Tudomásul veszem, hogy most ez van és tekerek egyet minden elvárás nélkül.
@azaki71: Voltam tekerni, most értem haza. Bár el se idultam volna, mert egy rakás szart sem ért. :) 58 perc, 27km, felénél megfordultam mert teljesen átfáztam. Persze hazafelé totális szembeszelem volt. Utálom ezt az egész nyálkás hideget. Azt a kevés kedvem is elveszi.
Ennyi csapadék után a terep kizárt, csak az aszfaltos tekerés jöhet szóba. Egy - másfél órás tekerésnél nem tervezek többet, lévén 0 és +4 fok között lesz a hőmérséklet.
@azaki71: Csapadékos időben én sem megyek edzeni / kirándulni, de a munkába járáskor már bevállalósabb vagyok, viszont ennek is megvannak a határai. A hétvégékkel a hónap közepéig szerencsém volt, beleértve január elsejét is, mivel ezekre a napokra esett a jobb idő. Ez most már a 2. olyan hétvége hogy a télies idő ekkorra esik. Kedden pont emiatt vettem ki egy napot, szóval ennek azért megvolt az ára.
@azaki71: El fogsz süllyedni a sárban. :) Nálunk akkora dagonya van hogy még a közúton tekerve is csatak sár lennék. A munkába járós bicajom úgy nézett ki tegnap mint a disznó. Pedig csak 2x2km a napi táv amit meg kell vele tenni. Vettem egy új mtb cipőt a héten, de nem tudtam még kipróbálni odakint, csak a görgőn. :) Ritka undorító ez az időjárás. Ezerszer inkább a nyári 39 fokot választanám. Imádtam.
@Zoltán-san: Szép! Én csapadékos időben nem tekerek, így nálam még csak 176km jutott Januárra, ez 637pec tekerést jelent. Vasérnapra végre csapadékmentes napot írnak a környékemre így végre bő két hét kihagyás után ismét bringára ülök. Legalábbis ez a terv.
@azaki71: Idén januárban eddig montival 242 km, gravellel 378 km jött össze. A montit használom munkába járáshoz, a gravel pedig az edzős - kirándulós bicaj. Gravellel 24,2 és 24,4 körüli átlagok voltak eddig a jellemzőek 60 km-en a könnyebbik útvonalon, de ez sem sík, hanem enyhe és elnyújtott emelkedők és lejtők váltogatják egymást. A leggyengébb eddig szűk 24,1-es átlag volt. A szélviszonyok nagyjából azonosak voltak minden egyes edzés alkalmával.
A legmenőbb akkor is a Dutch Headwind Chamionships. Keressetek rá :)
@fpeter: Mások biztos látnak benne "értelmet". A lényeg az hogy mindenki megtalálja ami neki tetszik, motiváló...stb.
@azaki71: Norcal racing is remek outis videókat készít. Pedig szerintem a kritériumversenyzésnek annyi értelme van, mint a CX-nek. Semmi.
@Cadre Allage: Ezeket is tudom ajánlani: https://www.youtube.com/watch?v=SgZhoAPw8WA
https://www.youtube.com/watch?v=CNgOmcYCOPw&t=10s
Persze lehet ismered már ezeket a csatornákat :-)
+1 magyar beszámoló (igaz, neki inkább futár videói vannak ) https://www.youtube.com/watch?v=3HpFhCGUBeM
@fpeter: Jah, a videó készítés elég idő igényes tud lenni.
Síkon, vagy nem síkon, ahogy írtam versenyzői szemmel, lehet, hogy ez semmiség, nekem meg maga a csoda ez a teljesítmény :-)
@fpeter: én mindig elgondolkodom hogy mégis ki a fene nézné végig ha összevágnék akármit? Mindig arra jutok hogy senki, mert az ilyen versenyekről készült "legjobb pillanatok" meg "túráztunk erre arra" tematikájú cuccok annyira de annyira tartalmatlanok. Egy verseny egészben jó. Vagy ha vágva is van, legalább narrálva hogy legyen valami kontextus, támpont, hogy épp mi van. Múltkor beletekertem egy videóba, egy srác osztotta meg valami montis túra vágott anyaga itthonról egy fb csoportban. Hát, amikor már fél perce azt néztem hogy álldogálnak és egy helyi öreggel beszélgetnek úgy hogy egy szót sem lehet kihallani a feltehetően egyébként is teljesen érdektelen beszélgetésből, be is zártam a francba. Ezért kár.
@azaki71: Mountainbike verseny síkon. Ironikus. A csávó egyébként jó videókat csinál. Én is szeretnék hasonlóakat alkotni, de irodai munka után semmi kedvem egy vágóprogram felett ücsörögni. Pedig felvett anyag az lenne bőven.
Továbbra is szokásom nézni különböző kerékpáros verseny videókat és mindig lenyűgöz egyesek teljesítménye, hogy mire is képes az ember.
MTB verseny, 206km táv. 28,6km/h átlagsebeség. 260m színt, tudom ez sík terep, de akkor is
(206km távot képtelen lennék egyhuzamban letekerni, nem hogy terepen és főleg nem verseny tempóban) (Utoljára aszfalton ment 20 - 30éves korom között ez a tempó, de nem terepen és nem 200km távon).
https://www.youtube.com/watch?v=KJpB0jwNl7w
Persze lehet, hogy csak nekem érdekesek és kiemelkedők ezek a teljesítmények, nyilván egy versenyzőnek ezek megszokott dolgok. Amellet, hogy érdekel, ezeken a csapadékos napokon mindig tudnak motiválni az ilyen jellegű verseny beszámolós videók, a túra bringás videók mellet.
@fpeter: Volt már mélypont, meg lesz is, ez egy ilyen műfaj, nem azért írtam le, mert nem volt ebben már ezerszer részem. De akkor sem szeretem azokat a napokat amikor semmi energiám nincs.
@azaki71: A kerékpározás a világ egyik legnehezebb sportja. Mi ebben a meglepő? Olyan 2000 km edzés után kezd élvezetes lenni. B-terv: felmenni felvonóval és lejönni bringával. De ehhez általában utazni kell és pénzes dolog a kényelem.
@rcs2003: Esetemben sebesség döntésről nincs szó, ha tél, ha nyár. Szokásos hétvégi gurulás, ha már mindig tavasz van.
A bal térdkalácsom külső oldala fáj mostanában minden tekerés után, (taposó pedál). Tavaly nem volt ez a fájás, nem tudom mi zakkant meg a térdemen belül.
Ismerős. Ma görgőztem egyet. 45 perc, többet nem szoktam kibírni rajta mert iszonyatosan elnyomja a seggem, teljesen zsibbadtra, nem tudom miért, de nagyon kellemetlen úgyhogy nem is erőltetem a hosszabbakat. Másnak ennyi a bemelegítés, nekem meg az egész porgram. Vicces, nde mindegy. Szóval ma a 10 perces tempó interval második percében már éreztem hogy kezd égni a combom, egyre jobban (normálisan ilyen a 7-8. percben szokott érződni nálam és akkor se ennyire). Van ilyen. Időjárás, front, kor, stb :D Amúgy meg ne ilyenkor akarj sebességrekordokat döntögetni! A téli időszak nem erre való. Arra ott a nyár.
Utálom azokat a tekeréseket, amikor az egészet szenvedésnek élni meg. Tekerek, de alig haladok, erő semmi, minden emelkedő szenvedés még a legkönnyebb átételen is.
Aztán haza érve összehasonlítom a korábbi, ugyanezen az utón megtett tekeréseimet, kiderül, hogy pont ugyanazt a tempót hoztam, amit máskor is.
Mindenesetre, ezeken a szenvedős tekeréseken jönnek a gondolatok, hogy talán abba kellene hagyni a bringázást, netán másik kerékpárral jobb lenne, e-bike kell...stb. Demotiváció ezerrel :-)
Nálam így nézett ki ez a hétvége kerékpározás szempontjából:
Pénteki tekerés, Végig aszfalt, Teljes táv 77,8km, 680m szint és 20,1km/h átlag.
Szombati tekerés, 18km aszfalt a többi erdei út, Teljes táv 41km, 370szint, 17,0km/h átlag, de ebben volt tolós szakasz a dagonya és tüskés bökős galagonyáson átcipelős szakasz is.
Vasárnapi tekerés, 20km aszfalt a többi erdei út, Teljes táv 55km, 670szint, 17.1km/h átlag.
26_os MTB-vel, és a vasárnapi tekerésnél már erősen éreztem, hogy elfáradtam és az összes porcikám megérezte az egyenletlen talajon történő rázkódást, valamint a combjaim a terhelést.
Minek írtam mindezt le, mit tudom én :-)
Na megvolt a hazaút. 60km, 30km/óra átlaggal. Ebben benne van az összes hódmezővásárhelyi zebránál a leszállás, áttolás, kanyargás (nem mindenütt van átvezető sáv). Persze volt hátszelem is rendesen, 34-35-ös tempókkal helyenként, főleg az elején Makóról elindulva. Lett két PR-em is Straván. A montival voltam oda a hétvégén, az outiban nem bízom annyira ha "idegenbe" megyek, meg ezeken az utakon ronggyá rázta volna a karjaimat. Vásárhelyen is vannak gyilkos padkás járdaszélek amikre majdnem szemből kell ráhajtanod.
@rcs2003: Tudom miről írsz, én is éheztem már el 60km távon:-) Meg is tanultam, hogy kiadós megelőző napi étkezés nélkül nem indulok el 30km hosszabb távra.
De ha én kihagyok 3 hetet akkor nem menne a 60km táv, előtte tekernem kell 1 - 2 alkalommal 30km távokat, hogy vissza szokjak, de ugye mindenkinek a szervezete más.
@azaki71: 60km-t letekerni nem nagy terhelés. Energiaszegényen indultam neki. Nem tudom magyarul mi a megfelelője de az angolban ez a "bonking", keress rá
@rcs2003: Látod, neked is meg vannak a magad elvárásai önmagaddal szemben, de más az elvárás és más a valóság, az, hogy a szervezettednek vissza kell szoknia a terheléshez.
@azaki71: valami nagyon nem stimmelt ma. Meg se kellett volna kottyannia egy laza 60km-nek síkon. Hát, ez van
@rcs2003: Gratulálok, legalább végre fel ültél a kerékpárodra. Ennyi kihagyás után persze, hogy még nem megy úgy mit előtte.
Na megvolt az év első tekerése. Fú srácok. Minden szar összejött. Abnormális pulzus, eléhezés félúton, összezuhanás, szembeszél, térdfájás. Holnap ugyanez vissza, remélhetőleg hátszélben és feltöltve szénhidráttal.. :/ már majdnem úgy voltam hogy felhívom az asszonyt hogy jöjjön értem kocsival mert a 20-at se birom kitekerni.
Ha már árak, 800ezer alatt nem láttam olyan Gravel kerékpárt amit megfelelőnek találok, de még a 800e is költenék, hogy olyan legyen, mint amilynek szerintem lenni kell. De, ha belegondolok, hogy a 2006ban épített Magellán kerékpárom kb 300e került a nagykeráron beszerzett alkatrészekkel 2006ban, akkor az is nagyon drágának számított.
Részemről kérdés az, hogy 800e plusz ért mennyivel nyújtana több élményt egy Gravel?
Az E-bike még komplikáltabb, mert amíg jól működik és van az akkuban töltöttség és nem kell a vállamra venni, vagy felcipelni a 3 emeletre addig biztos remek élményt nyújt. De ha a vállamra véve át kell vinnem a galagonyáson a tüskék között 20-30m szakaszon, mert ép olyanok a viszonyok, vagy ha cserére kell küldeni a motort, ami miatt nem tudom használni 2-3 hétig, vagy amikor télen 40km után kifogy az akku és még visszavan 40km? És ha az izomzatom megszokja, hogy van rásegítés, ezét egyre többet használom a rásegítést mértékét? Megannyi kérdés, a felsoroltak csak egy kicsiny szelete ennek.
De mi emberek annyi minden szarra költünk, pld sífelszerelés minden cuccával együtt, amit használnak évi 2 hetet? Vasút modellezés, autó tuningolás, milliós PC repülőgép szimulátor fútatására, ami egy év múlva már elavult, és a dohányzás, drogokra ki sem térek, vagy a wc-re is autóval járunk, jaj de drága az üzemanyag..........stb,
Mi kerékpárra költünk, költöttünk, más meg nem ad 30e többet egy kerékpárért, de neki nem is fog olyan élményeket nyújtani, mint nekünk.
@fpeter: hatalmas számokkal röpködtetsz-ennyiért azért "átlagember" nem vesz bringát
@fpeter: hát jó, nekem mondhatod, ez luxus :) én jószerével már egy hagyományos belépőkategóriás montira se tudnék összespórolni már. Béka segge alatt a megélhetés tavasz óta. Mifelénk az átlagember ha azt mondod neki hogy 100 ezernél többe került a biciklid, csak hümmög rajta :)
@rcs2003: Ár/értékben Covid óta nem. Például: -Vadi új downhill bringa 3000€ volt, boltban 5000€ felett. -Kvázi új e-bike 2000€, boltban 3000€ fellett. -Meg találtam még egy enduro vázat 2500€ helyett 500€-ért.
"@azaki71: a kidobott kerékpárokat" Egyáltalán nem a használatpiacról beszéltem.
@rcs2003: Nem lutri, van ismerősöm aki abból èl, hogy alaposan felujitja a kidobott ketêkpàrokat aztán eladja. Amik egèsz èvben jól mennek azok az egyszerű boltba munkàba jàros kerèkpàrok, ezeket veszi az àtlag. Az sznob rétegnek az országúti karbon csodák ès mèg a retro MTB k egy szük rétegnek Húsvét meg a felújított gyerek kerèkpàrok idènye.
Igaz ő már 20éve ezzel foglalkozik, megvan a vàsàrlòkör és az alkatrész beszerzési kapcsolatai.
Egyébként ma már majdnem sikerült elmenni egy karikára, tök jó idő volt! Azért csak majdnem mert az asszony le stipi-stopizta a délutáni idősávot dolgok intézésére és én maradtam a gyerekekkel otthon. Holnapra már szarabb idő lesz, szóval szerintem megint nulla kedvem lesz megmozdulni mire hazaérek. :D Nehéz az élet
@azaki71: nyilvánvaló, de ebből hasznot vizionálni... fene tudja. Nekem ez kb olyan mint a lottó. Esély van, de igazi realitása sosincs. :)
@rcs2003: Ha mindent újonnan vesze és több helyről rendelve akkor mindéképp drágább a kerékpár építésé. De ha egy használtat építesz át, akkor már lehet rajta haszon, de akkor is ha olyan helyen dolgozol ahol hozzáférsz beszerzési áron a kerékpár alkatrészekhez, netán van olyan kapcsolatod hozzá.
@rcs2003: osszerekva szerintem tutira dragabb az osszes mintha boltbol”gyari”lenne
Raktál volna össze inkább valami hétköznapi szaladgálóst, tuti elvitték volna már. :) Tök rétegcucc az ebike, ezentúl is csak a tehetősek tudják megfizetni mert irdatlan drágák. Amúgy nem az az ökölszabály hogy gyárilag készen sokkal olcsóbb egy bicaj mint ugyanaz komponensenként összevásárolva-összerakva?
@azaki71: Direkt eladásra építettem, mert hogy viszik mint a cukrot... Hát nekem nem úgy tűnik. Osztrák nem vesz használtat, mert hülye és megteheti, magyarnak meg a használt is drága. De nem adom fel, majd tavasszal eljön az időm.