Társalgó.........2024

51-100 (289 hozzászólás)

Elküldve: 2024.03.20. 15:05 richard_p 

  • richard_p avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 4

@Cadre Allage: Szia! Én még Eisi előtti időkben kezdtem:-). Canti fék, acél váz, teló meg minek, na meg akkor még nem is működtek igazán. Amikor még Csillebércen volt WC :-) ( World Cup ) futam is. Sopronban pl. a szombati pályabejárás után este a fél mezőny részeg volt. Balatonon Dörgicsén minden pince nyitva volt, a pálya mellett, a tulaj mellett ott ült 2-3 biciklis, összekóstólták a pincéket :-) nem isot ittak, "kemény" pályabejárások volta. Más volt a hangulat, nem az odamegyünk, lenyomjuk, hazamegyünk stílus. De ebben a szervezés is szerepet játszott. De változik minden, el kell fogadni. És nem versenyről kell szóljon a biciklizés, hanem a szórakozásról. A verseny igazából csak közösségépítő találkozó. Na elég volt, mennem kell féket beállítanom, kicsit ciripel és zavar:-). Nosztalgiából elég volt menni kell tekerni.

Elküldve: 2024.03.20. 12:29 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

@hefi: CX bringa szerintem nem rosszabb, mint egy gravel. Normál terepen ugyanúgy elmegy mint egy monti, de a 2,25" külsők és a teleszkóp hiánya miatt felad az ember némi komfortot. Nem teljesen értelmetlen, mert pl. országútival nem mész be zsákfaluba. Ezzel meg vígan továbbtekersz a pincesoron a következő faluba. Ez az országútisok montija. :-)

Elküldve: 2024.03.20. 08:08 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@hefi: Az út tényleg horror szar! Emiatt a pufi gumi tényleg erősen ajánlott. Az pedig ugye nem megy föl a régi gépekre. Nekem volt, amibe még a 25-ös se ment be! :) 28 fölött, főleg sárvédővel (télen kötelező) pedig már tárcsafék kell, mert a hagyományos fék alatt nem fér el. Vagy CX fék ugye, mint régen. A gravel persze oké lenne erre a célra, csak azoknak az áttételezése gyárilag általában nem országútra van kitalálva. Föleg 1x setup-ban. 2x-ben még esetleg elmegy.

Elküldve: 2024.03.20. 07:22 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925

@Makky: szerintem annyira gáz sok helyen az aszfaltút nálunk, hogy itt is van létjogosultsága a gravelnek. Vagy egy 32-es gumis oútinak!

Meg sokan nagypapás módon nyomják a cangát, és nem akarnak 48-as átlagot menni, mint te, szóval ők örülnek a pufiguminak.

Köves gyökeres terepre viszont tényleg nem való.

Sajnálom őket látni a hegyen, hogy hogy küzdenek az elemekkel. Teljesen jogos, hogy odatekertek, hisz a bringaboltban úgy adták el nekik a gravelt, hogy terepre is király :D

Elküldve: 2024.03.20. 07:15 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Bringázni kell! Sokat! Az eszköz mellékes. 100 éve is volt már Tour de France! A táv pdig csak rövidült azóta! :))) Pedig akkor még mai értelemben véve rendes utak se voltak. Sőt még váltó se! :))) A fejlesztések jelentős része marketing! Valahogy el kell adni az új dolgokat. A gravel erre a legjobb példa. Főleg, amikor már dropper-t is raknak rá!? Hihetetlen számomra. Amúgy persze magának a gravelnek lehet értelme, ha megfelelő helyen lakik hozzá az ember, ahol sok a murvás út, mert oda jó, de kb. csak oda. Minden más útra ami jobb, oda országúti, ami rosszabb, oda MTB. :) Van a világnak olyan része, ahol sok ilyen út van, de az nem kis hazánk az biztos. Persze kellő marketinggel el lehet adni mindent. Áttételben is az a lényeg, hogy hol laksz. Az Alföldön lehet, hogy elég az 1x8 is, de a Pilisben már nem. MTB-n amúgy nekem a 3x8, 2x9, 2x10, 3x9, 1x12 már jó volt. 1x11 ide már erősen kompromisszumos, úgy mint a 3x7 is az volt. Országútra (síkabb terepet leszámítva) pedig azért nem jó az 1x, mert nagyok lesznek az ugrások a fokozatok között még hátul 13 esetén is. Nekem az 1x12-ben (10-50-em van) is lent túl nagy a 10-12-14, bár tudok vele együtt élni azért. A téli edző gépemen ezért van 3x10-es országúti hajtás! :)

Elküldve: 2024.03.19. 21:41 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@richard_p: A 29-es kerekekkel nincs bajom, de 27,5-re váltottam a 26-osról, nekem bőven megfelel. Nem nagyon járok terepre, így nekem a kisebb kerék előnyösebb. Az 1x hajtás és a tárcsafék is tetszik nekem, ahogy az integrált hajtás is, így nekem nincs bajom a korszerű dolgokkal. Az ebike vonal hidegen hagy, meg nagyon sok dolog nem jó az irányukban.

Például sógrom tavaly vett egy ebikeot és tudja, hogy magamnak szerelek, így megkért rá, hogy nézzem meg, mitől ugrik a lánc. Azt hitte, hogy csak a váltón kell állítani. Mondtam neki, hogy 99 % hogy a lánc kopott már el a sorral együtt. Nwm is értette, hogy miről ilyen gyorsan (?) amikor nemrég vette. Mondtam is neki, hogy ez ilyen, a motor az eszi a láncot, nem fogja addig bírni, mint egy hagyományos biciklinél. Nem akartam borzolni az idegeit, hogy érdemes lenne LinkGlide -ra váltani vagy SRAM T-Typera, azok legalább bírják.

Elküldve: 2024.03.19. 18:49 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@richard_p: de jó volt olvasni soraidat felüdülés egy testből és lélekből kerékpárt szerető ember"tollából";) annyi kiegészítés hogy én 2010környéki években nyomtam Blazsó Buruczki Melts BogárGabi Parti Andris Juházszsolt és SzatmáryBandi idejében tehát múlt ez is de közelmúltakkor még párszázan voltak maraton és xc szakág többi nem tudom

Elküldve: 2024.03.19. 18:43 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 684

Igen, örüljünk, hogy sokféle kerékpár, sokféle alkatrész és lehetőség van. Csak ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni, mert mi volt gyerekkoromban, elérhető kerékpár? Orosz verseny kerékpár váltóval, Tura csepel, Különböző kemping kerékpárok és ezen felül alig valami. Kerékpár szerviz szinte nem is létezett. Az erdőben tilos volt kerékpározni az akkori erdészeti törvény szerint, de nem is akartak ott kerékpározni az emberek, mert boltba és munkába jártak a kerékpárokkal, é azok a kerékpárok nem is voltak alkalmasak rá. Sport szempontból elhanyagolható volt a kerékpáros élet a 90évek eleje - közepéig.

Akkor, azokkal a régi acélvázas és kanti fékes MTB-kel is versenyeztek és élmény kerékpároztak, ahogy az alsóváz csövön elhelyezett váltókaros országútikkal is. De ez már generációs kérdés, az utána lévő korosztály egyre jobb és jobb kerékpárokhoz tudott hozzájutni. Most meg már 2024van és most is tök mindegy ki mivel teker, ha neki az megadja azt az élményt, amire neki szüksége van. Én is elvagyok a19éves MTB kerékpárommal az erdőkben, a kondícióm a gyenge, nem a bringa. Az élsport meg már más kategória.

Elküldve: 2024.03.19. 17:22 richard_p 

  • richard_p avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 4

@azaki71: Én csak a kommenteket olvasni járok ide:-) Csak úgy néhány gondolat kikívánkozik. De 50-n túl már át is éltem néhány dolgot. És egyenlőre még van mit költeni biciklire is. Ez tudom, sokaknak egyre nehezebb. Amikor megkérdeztem egy régen látott biciklis barátom, akivel régen találkoztam már és a kapcsolatot se tartottuk jó ideje, jön e a hétvégi versenyre és az a válasz, hogy nem, mert ha maradna 10.000 Ft hóvégén akkor inkább a gyerekkel megy el valahova. Ez 4-5 éve történt. Ide jutottunk és nem lett jobb. Használt cuccok esetében pl. miért vennék meg "új" alkatrészt 10-20% olcsóbban mint a boltból? Ráadásul mindig kell más is, így rendelni kell hozzá mást is, többen összefogva, több terméket rendelünk külföldről, így nem éri meg a 10-20%-l olcsóbbat megvenni. Klubtagként eleve jár az extra kedvezmény nálunk, ha itthonról rendelek a klubbon keresztül, ráadásul a klubban át is tudom venni szállítási díj nélkül. Persze ehhez kell a klub és be kell menni érte, ami nekem közel van. A klubtagsági pedig lehet több mint a kedvezmény:-). De törzsvásárlóként a szervízben is megkapod a kedvezményt jobb helyen. Én is árulok dolgokat és ami "új", de nekem mégse kell, azt benyelem és 50%-n adom, mert én is csak úgy venném meg. Ami pedig kopó alkatrész abból van itthon lezsírozva mindig. Nem kell, SOS kerül amibe kerül megvennem. Én 165 cm magas vagyok. Kipróbáltam a 29-t nem jött be, még a legkisebb méret sem. Aki 26-n szocializálódott annak nehéz magyarázni a 29 előnyét. Igen, egyenesben jó, széles kanyarokban megfelelő. De az erdőben ne vágják ki a fákat csak hogy ne legyen csiki-csuki kanyar, és ott elvérzik a 29-s és a 800-s kormány. Nálunk legalább is elakadtam néhány helyen. Azért nem használom a 26-t mert a páromnak adtam (sajnálom én gyilkolni, inkább simogatom már ( a páromat is néha )). Filléreket ér ( már ha még tudja valaki mi a fillér ), de 10 kg körül van ( karbon váz, kiegészítők, XT, XTR, SID cuccok). Hol lehet ennyi pénzért ilyen minőségű 29-t kapni? 27,5"-t használok mert kapni megfelelően kisméretűt és alkatrészt is hozzá és még kanyarodni is lehet vele, keskeny kormánnyal. Én még láttam, próbáltam elöl 4x. Halott ötlet volt. A kétkerékhajtású MTB-vel együtt:-). De látom és elfogadom az 1x is. De nekem kevés. A siratófalra kell a 28-51, de elfogy 30km/h-nál lefele. Oda kellene a 38. Megálljak cserélni egy 100km-s tekerésen? Ezt a régi 22-32-42 11-32 megoldotta. Soha sem volt gondom vele. A 36-24 kompromisszummal elvégzi, 45 fölött az is elfogy ( nekem legalább is szokott kelleni ). 38-24-t még nem próbáltam viszi e az első váltó. Aki pedig nem tudja használni az első váltót az nem való arra a terepre. A párom is megtanulta alföldi lány létére. De minden változik, mi is, el kell adni az új cuccokat évente. El kell fogadni, ha valakinek ez kell vigye, csak hagyjanak élni minket is:-) A legjobb fék amit használtam az Avid V-chip fékkar, SD-7 pillangókkal. Canti fékkar V fékpillangók. Kisujjal fejre állít (62kg vagyok), de ez megint más történet, a hidrósok világában őskövület. Egyszerűen nem kapni (20 éve, csak itt ott ebay-n), így a vitrin biciklin van amivel régen tekertem, indultam néhány versenyen, de ma már fáj a szívem rá ülni. Fiam használta, míg ki nem nőte. Így múlik el a világ dicsősége:-) Próbáltam elektromost is. Nekem még nem kell, nem vetem el, ki tudja 10-20 év múlva mi lesz. Most még mosolygok amikor én feltekerek mellettük a siratón ahol ezek elvérzenek. Mert nem tudják használni vagy egyszerűen nem olyan meredek mászásra valók. Lefele meg feltartanak, egyszerűen a 20-25 kg nem mozog a szűk ösvényen olyan fürgén, fully ide vagy oda. Nem értem az indokot, hogy többet mehetek elektromossal. Minek? Kimegyek 2-3-4 órát tekerni. Soha sem érdekelt a km, időre megyek nem távra, ebédre, vacsorára hazaérek. Régi edzésterv is időre ment ( na meg terhelésre), de nem távra, hisz szembeszéllel nehéz menni akkora távot mint hátszéllel. Ellenben Ausztriában csak néznek már "kine motor?" a bicikliúton. De túrázgatni kocabicikliseknek jó. Kezdőként, 30 éve, lenéztem az országútisokat. Mikor, hol ugrattok akkorát, mint én, vagy a kipufogógőzben olyan jó? És nekem Armstrong a király továbbra is. Hisz kétfajta biciklis van, aki megbukott és aki még nem bukott meg a teszten, ez élsport így kell elfogadni, sajnos. Így már régen van országútim is, aki ment el napraforgó vagy repce, mustár föld, hullámzó búzatábla, pipacsmező mellett, az értheti, síkon, aszfalton is van CSODA. Na meg Ironman-re kell ez is. A gravelt viszont nem értem. Aszfalton jobb az országúti vagy a trekking, terepen pedig a MTB. De divat most, ne felejtsük valaha az MTB is így indult a 90-s évek elején. Még a múlt évezredben voltam az első versenyemen. Akkoriban nem volt ritka a 600 körüli induló az országos CC futamokon. Nem a nézőkkel meg mindenkivel együtt számolt létszám, csak az indulók. A maratonokon a limit volt elérve, több ezer fővel. Ezek hova lettek? ( Bár sejtem, elmúlt a divat ). Ennyien nincsennek most az összes kétkerekű szakágban. És nem csak CC és DH volt. Volt páros slalom, four cross, triál is már. Persze tudom a szervezők is tettek a versenyek lejáratásáért ( hopsz talán megbántok valakit, de vannak marketinges ismerősök és versenyeken is tapasztaltam már sok mindent ). A 2000-s évek elejére minden megváltozott, 20-30 induló lézengett a rajtnál. Ráadásul az erdők feldarabolásával nehéz mindenkitől beszerezni az engedélyt ahol az útvonal végigmegy. Így nem csoda, hogy inkább külföldre mennek maratonokra, versenyekre akik tehetik. Amik "drágák" ( hasonlóan a magyarokhoz ), de kapni is érte valamit. Szlovákiában pl. csak 200km, Budapesttől olyan terep van ahol az a gond, hogy ne legyen meg a 2000 szint, nem pedig az hogy legyen meg. De van itthon is jó sorozat ( ez itt a reklám helye ) Superior Challenge, Krosskovácsi, de ez inkább pest vonzáskörzete, némi kitekintéssel 100km-re, hisz itt van a legnagyobb "vásárlóerő". De szerintem a lényeg, hogy tekerjünk amíg lehet, és mutassuk meg a gyerekeknek, hogy lehet 16", 20", 24", 26", 27,5", 29", ?"-n is van élet. És nem számít ki mit mond, csak élvezzük, a nyakig dagonyát, port, égető napsütést, szakadó esőt, ha néha roppan ez az, mert így érezzük, hogy még élünk. TEKERNI KELL, MERT TEKERNI JÓ. ( De hétfőn be kell tudni menni dolgozni! :-) )

Elküldve: 2024.03.19. 12:13 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@bl4ckv0id: a felsokategorias dolgok lehet jobbak meg esetleg pár grammal könnyebbek de a marketinget meg a piacot hogy tartja fel az uj bringa?!?ugyanúgy kopik és elnyalodik....

Elküldve: 2024.03.19. 11:27 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Tom77: Próbálj ki egy modernebb gépet és rájössz, hogy egyáltalán nem rossz dolgok. A gravel sem elvetendő kategória. Változik a világ így a kerékpáripar is. Mivel MTB, trekking és a fitness kategória is jelen van ugyanúgy, szerintem sokal több választási lehetőség van, mint régen. Például kizárólag aszfaltra nem a legjobb választás sem a hardtail, sem a trekking, a gravel viszont jó. Elég ballonos a gumija, jó a geometriája és gyorsabban lehet haladni velük. Mégsem olyan kiélezett cucc, mint egy CX gép. Nekem egyedül az a bajom a gravel gépekkel, hogy nagy a felár rajtuk, mert újdonság.

Az első váltóról nekem meg az a véleményem, hogy a mostani modern 1x rendszerek mellett már tényleg semmi előnye nincs. Egy mostani 1x12 simán lefedi 10-51-es kazettával a legfontosabb áttételeket. Én sosem használtam az első váltót, amikor még 3x7-es hajtásom volt. Viszont azt mindenki utálja, hogy szedi a koszt, a sarat és baromi nehéz tisztítani. Sokszor beleér a láncba az első váltó kalitkája, az is baromi idegesítő. Én egyáltalán nem bántam meg, hogy áttértem az 1x10-re. Az meg kis plusz, hogy az újabb váltók és hajtás alkatrészek is sokkal jobbak minőségben. Ez az új Deore M4120-as váltó is gyönyörűen és precízen pakolja a fokozatokat.

Elküldve: 2024.03.19. 10:53 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@VTitusz: Azért szerintem sok előnye is van, hogy nincsenek több tányérok. A láncnak sem tesz jót az első váltó, meg tekerés közben sokat visszavesz a lendületből, hogy első váltás során nem úgy lehet terhelni a hajtást, mint hátul. Az meg már kondíció kérdése, hogy kinek kell 32 alatti lánctányér, nekem biztos nem. 36-os első tányérral elmegyek bárhol, az Alföldön meg elég nekem a 11-25-ös sor (1x10). Az is praktikus része a dolognak, hogy nincs első váltó a kábelezéssel együtt, nincs váltókar bal oldalt a kormányon. Egy mai gépnél ott a fékkar, remote lockout, meg ha van, akkor a dropper karja is még, így zsúfolt.

Elküldve: 2024.03.18. 20:00 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@VTitusz: Szinte biztos, hogy mindketten teljesen másról beszéltünk, de nem baj mert ma ráértem és remélhetőleg kölcsönösen jót beszélgettünk..

Elküldve: 2024.03.18. 18:42 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 62

@Tom77: Kinek mi a hülyeség, az szubjektív dolog. Kíváncsi lennék, hogy 10 montizó nőből, hányan tudnák kezelni a 39 áttételt, megfelelően. Széllel szemben: nem tudsz vásárolni 3x9 sebességes új montit (teszkóson kívül). És ebbe már belejátszik a 26ról 29re történő átállás is. Próbáljatok 42/11-gyel hajtani 29es montit. Én Magyarországon használom a montit. Itt nekem megfelel az 1 tányér. Ahol nem tudom elhajtani, ott a 3x-t sem tudnám. Azzal együtt, hogy szeretem a technikát, jól tudom, hogy hobbi szinten az a lényeg, hogy ki hajtja a bringát. Ezzel együtt, lehetőségeim szerint, számomra tetsző bringát fogok vásárolni, még ha az másnak érthetetlen is. Azzal együtt, hogy pl. országútinál Campagnolóval szereltet sohasem fogok vásárolni, sem Shimano DuraAce-vel szereltet, viszont Di2-t igen. Ahogy montinál sem valószínű, hogy vásárolok Shimano hajtást, hanem Sramot. Abból sem mechanikusat. Öreg vagyok már ahhoz, hogy számomra kompromisszumos bringákon tekerjek. Viszont nem értem azokat az embereket, akik nem próbáltak még ki X, Y márkát, alkatrész, bringát és úgy mondanak róla véleményt. Milyen alapon? Akinek nem inge, ne vegye magára.

Elküldve: 2024.03.18. 17:20 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Tom77: teljesen egyetértek 99szazalekban Tommal

Elküldve: 2024.03.18. 14:43 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@VTitusz: -> Kijavítottam az érthetőség miatt, bár tudom, nem ezen múlik majd..

->Amikor a kerékpárból státuszszimbólum lesz, annak nem sok köze van magához a bringázáshoz.. És biztosan van ilyen, de én ezt a részét már nem értem. A jampizás, meg a mutatni kell mi az amin ülök(höz), számomra nem tartozik semmilyen életérzés, de nem is összekeverendő az ilyen viselkedés a valódi felhasználással.. Sznobizmusból bringát venni egy dolog, biztos van az a perverzió, ami valakit ilyesmire sarkall vagy lehet, hogy csak szimplán az autója nem elég ahhoz, hogy lépten nyomon közölje a világgal a társadalmi státuszát, ezt sem tudom, bár az igazat megvallva ez nem is érdekel. De ezek még így együtt sem lehetnek elegendők ahhoz, hogy a felhasználást vagy a hatékonyságot valaki öszekeverje egy bringa árcédulájával!

Más: -> soha egy alkalommal nem éreztem azt a tíz év alatt, amióta bringásan kirándulok, hogy útban a cél felé, valami leküzdhetetlen gondom adódott volna, felismerni a terepviszonyokat és párosítani hozzá a haladás közbeni megfelelő áttételt, csak mert mondjuk 3x8 rendszert használok! Ha valakinek ez gondot okoz, az egyáltalán ne üljön bringára, mert abban biztos vagyok, hogy nem csak neki lesz jobb így.. Sőt éppen ellenkezőleg, ez az a variáció, ami mikor elindulsz aszfalton, megfelelő tempóval haladsz síkon, majd felmégy bármilyen emelkedőn, és végül letérsz a főútról és megkezdel egy poros földutat, amit ezután egy kijáratlan és csupa sár tanösvény fog ketté szelni, később pedig már csak ez az egyetlen egy út vezet tovább a célodhoz, ez pedig egyre sárosabb és mélyebb annyira, hogy szinte már gyalog is alig járható mert kijáratlan és olyan mély, hogy eltűnik benne az első kerék majd fele, de te itt még mindig mégy ráadásul felfelé végig, szépen lassan, de rajta ülsz a bringán és haladsz, nagyon fontos rész jön, mert még itt sem tolod, hanem haladsz a bringádon ülve felfelé.. Közel 12kg-os hátizsákkal a hátadon, mégy még mindig felfelé a tanösvényen, de nem kell leszállni még ekkkor sem a bringádról, pedig körülötted már tényleg minden csupa sár, aminek a nagy részén még látod megcsillanni a fényben a vizet, ez a sár a víztől majdnem kétszer olyan ragadós és nehéz, de te szépen folytatod az utad és vele az emelkedést, még mindig nem kell sem leszállni sem aggódni, mert tudod, hogy fel fogsz érni a tetejére akármeddig emelkedjen is.. Ne az erőnléteddel törődj, bízz a masinádban, mert fel fogsz érni még azelőtt, hogy le kéne szállni róla! Aztán egyszer csak ott vagy a hegy tetején, a csupa sáros bringáddal, mindezt úgy, hogy egy több mint tízkilós hátizsák volt rajtad végig egész úton, ami már lent az aszfalton is rohadt nehéz volt, még amikor még egyenes úton mentél.. De mégis felvitted úgy, hogy amikor letértél a főútról és bementél az erdőbe megkezdeni a mászást, már sem gravel sem pedig outis nem volt a nyomodban de csak azért nem, mert ők már oda akkor sem tudnának téged követni, ha valóban nekik is arra lenne dolguk. Neked pedig ha úgy akarod, lefelé is ugyanilyen utad lesz majd, amit sem bringatakarítás sem szerelés nem hátráltat majd..

Le tudom is írni úgy is, hogy elég egyetlen egy bringa is, ahová amúgy a legoptimálisabb felhasználás miatt vihetnél hármat! Egy ilyen útnak minden részére vagy szakaszára volna és van is olyan bringa, ami azt a távot vagy szakaszt kiemelkedően jól és könnyen lehozná, de csupán egyetlen egy van ami képes lehozni mind a hármat egyként! Ennek a műfajnak PEDIG ez a lényege és nem az, hogy hány lánckerék van vagy nincs, ha annyi van és úgy ahogyan kell, akkor nem fog cserben hagyni téged a bringád, egyetlen felsorolt szakaszon sem..

Ebben a munkában az a lényeg, hogy készült valami, amit sem túlgondolni nem kell, sem pedig leértékelni, csupán megérteni, hogy készen van VALAMI, amit nem ráncfelvarrni vagy újra felfedezni kell, mert már kész VAN, csak egy valamit kell vele, felülni rá és használni!

Széllel szemben meg bármilyen bringán ülsz, egyikkel sem fogsz úgy haladni ahogy szeretnél..

Továbbra sem értem, de mostanra elfogadom, hogy hülyék pedig mindig lesznek és készséggel elfogadom azt is, hogy szükség van rájuk, mert egy rakás olyan műhely és viszonteladó van aki ezekből él, ráadásul nem is rosszul, de ettől még a hülyeség hülyeség marad, és nem fog leváltani a világon semmit sem, pláne olyat nem, ami már marha régóta hatékonyan működik bizonyítva ezzel, hogy bármi ami jön helyébe, az nem tud nála jobb lenni, csupán újabb vagy más, de nem jobb.

Elküldve: 2024.03.18. 13:04 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Elnézést a hibákért, legközelebb majd elküldés előtt javítom, bár a mondandóm lényegén mit sem változtat..

Elküldve: 2024.03.18. 12:31 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@VTitusz: Amikor a kerékpárból státuszszimbólum lesz, annak nem sok köze van magához a bringázáshoz.. És biztosan van ilyen, de én ezt a részét már nem értem. A jampizás, meg a mutatni kell mi az amin ülök(höz), számomra nem tartozik semmilyen életérzés de nem is összekeverendő az ilyen viselkedés a valódi felhasználással.. Sznobizmusból bringát venni egy dolog, biztos van az a perverzió, ami valakit ilyesmire sarkal vagy lehet, hogy csak szimplán az autója nem elég ahhoz, hogy lépten nyomon közölje a világgal a társadalmi státuszát, ezt sem udom, bár az igazat megvallva nem is érdekel. De ezek még így együtt sem lehetnek elegendők ahhoz, hogy a felhasználást vagy a hatékonyságot valaki öszekeverje egy bringa árcédulájával! Más: -> soha egy alkalommal nem éreztem azt a tíz év alatt, amióta bringásan kirándulok, hogy útban a cél felé, valami leküzdhetetlen gondom adódott volna, felismerni a terepviszonyokat és párosítani hozzá a haladás közbeni megfelelő áttételt, csak mert mondjuk 3x8 rendszert használok! Ha valakinek ez gondot okoz, az egyáltalán ne üljön bringára, mert abban biztos vagyok, hogy nem csak neki lesz jobb így.. Sőt éppen ellenkezőleg, ez az a variáció, ami mikor elindulsz aszfalton, megfelelő tempóval halasz síkon, majd felmégy bármilyen emelkedőn és végül letérsz a főútról és megkezdel egy poros földutat, amit ezután egy kijáratlan és csupa sár tanösvény fog ketté szelni, később pedig már csak ez az egyetlen egy út marad, ami tovább visz a célodhoz, ez pddig egyre sárosabb és mélyebb annyira, hogy szinte már gyalog is alig járható mert kijáratlan és olyan mély, hogy eltűnik benne az első kerék majd fele, de te itt még mindig mégy ráadásul felfelé végig, szépen leassan de rajta ülsz és haladsz, nagyon fontos rész jön, mert még itt sem tolod, hanem haldsz a bruingádon ülve felfelé.. Közel 12kg-os hátizsákkal a hátadon mégy még mindig felfelé a tanösvényen, de nem kell leszállnod még ekkkor sem a bringádról, pedig körülötted már tényleg minden csupa sár, aminek a nagy részén még látod megcsillani a fényben a vizet, ez a sár a víztől majdnem kétszer olyan ragdós és nehéz , de te szépen folytatod az utad és vele az emelkedést, még mindig nem kell sem leszállni sem aggódni, mert tudod, hogy fel fogsz érni a tetejére akármeddig emelkedjen is.. Ne sz erőnléteddel törödj, bízz a masinádban mert fel fogsz érni, még azelőtt, hogy le kéne szállnod róla! Aztán egyszer csak ott vagy a hegy tetején, a csupa sáros bringáddal, mindezt úgy, hogy egy több mint tízkliós hátizsák volt rajtad végig, egész úton, ami már lent az aszfalton is rohadt nehéz volt, még amikor még egyenes úton mentél. De mégis felvitted úgy, hogy amikor letértél a főútról és bementél az erdőbe megkezdeni a mászást, már sem gravel sem pedig outis nem volt a nyomodban de csak azért nem, mert ő már oda akkor sem tudna téged követni, ha valóban neki is arra lenne dolga.. Neked pedig ha úgy akarod, lefelé is ugyanilyen utad lesz majd, amit sem bringatakarítás sem szerelés nem hátráltat majd..

Le tudom is írni úgy is, hogy elég egyyetlen egy bringa is, ahová amúgy a legoptimálisabb felhasználás miatt vihetnél hármat!

Egy ilyen útnak minden részére vagy szakaszára volna és van is olyan bringa, ami azt a távot vagy szakaszt kiemelkedően jól és könnyen lehozná, de csupán egyetlen egy van ami képes lehozni mind a hármat egyként! Ennek a műfajnak PEDIG ez a lényege, és nem az hogy hány lánckerék van vagy nincs, ha annyi van és úgy ahogyan kell, akkor nem fog cserben hagyni téged, egyetlen felsorolt szakaszon sem.

Ebben a munkában az a lényeg, hogy készült valami, amit sem túlgondolni nem kell, sem pedig leértékelni, csupán megérteni azt, hogy készen van már VALAMI amit nem ráncfelvarrani, meg újra felfedezni kellene, mert már kész VAN, csak egyvalamit kell vele felülni rá és használni!

Széllel szemben meg bármilyen bringán ülsz, egyikkel sem fogsz úgy haladni ahogy szeretnél..

Továbbra sem értem, de mostanra elfogadom, hogy hülyék pedig mindig lesznek és készséggel elfogadom azt is, hogy szükség van rájuk, mert egy rakás olyan műhely és viszonteladó van aki ezekből él, ráadásul nem is rosszul, de ettől még a hülyeség hülyeség marad, és nem fog leváltani a világon semmit sem, pláne olyat nem ami már marha régóta hatékonyan működik bizonyítva ezzel, hogy bármi ami jön helyébe, az nem tud nála jobb lenni, csupán újabb vagy más, de nem jobb.

Elküldve: 2024.03.18. 11:33 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

@VTitusz: Én kísérleteztem 1-2 tányérral is. De én nem vagyok kimondottan erős, és az Alpok dűnéin a 26-os lánctányér kell, hogy meredeken is meglegyen a térdkímélő pedálfordulat. Amikor 36-26 hajtásra áttértem, repült a bringa. Elektromos és teljesen autómatán működik. Annyi hátránya van, hogy alkalmanként le kell venni és megtisztítani.

Majd ha végzek a szerelgetéssel, csinálok pár új galériát a vasakról. Nerd szemmel igazi csemegéim vannak.

Elküldve: 2024.03.18. 11:27 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

Télen egy fokkal talán jobb az országúti. Mióta elterjedtek a 32 mm körüli külsők, meglepően biztonságosan lehet közlekedni vele esőben/télen. Még egyszer sem csúszott meg a kerekem kanyarodás közben. 23 mm-nél meg gyakran féltem egy-egy kanyarban/körforgalomban.

Én a héten megpróbálom a bringa flottát kipofozgatni, és újra lesz monti, amivel edzéseket lehet végezni. Húsvétkor akarok egy 4-5 napos kintalvós túrát tartani (kékkör dunántúli része). És hát a bicó még darabokban van.

Elküldve: 2024.03.18. 07:31 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 62

@Tom77: Nem könnyű széllel szemben. Mai montik pedig egytányérosak. Én is használtam 3, 2 és 1tányéros montit. Nekem bejön az 1 tányér. (vissza nem ülnék még kéttányérosra sem). Lássuk be, a mai világban, ahol az emberek azt hiszik, hogy úgy működik a világ, hogy letöltenek egy appot és minden meg van oldva, nincs igény a 3 tányérra. Meg persze a felhasználási mód is kérdés. Illetve szerinted a mai bringások hány százaléka tudná kezelni a három tányért elől és a X lánckereket együtt, optimálisan? No meg persze az újdonság, mindig ki kell hozni vmit, mert mai világunkban már ez is igény. A többség elveszettnek érezné magát, ha mondjuk 3 évig ugyan azt a bringát kellene hajtania, miközben puffogunk, hogy minden szar amit gyártók kihoznak és minden drága. Egyébként nekem az egytányér országútin is bejönne, olyan, mint a Rose XLITE UNLTD bringája, Classified Powershift hátsó aggyal, csak persze endurance geoval :-D

Elküldve: 2024.03.17. 22:38 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@VTitusz: Mondjuk a gravel tudása is messze elmarad felhasznál6óságban egy montiétól, ezért sem értem bár a hülyeség gyakran válik itthon divattá, de az értelmes felhasználás nem ott kezdődik egy montinál legalábbis nálam, hogy elöl egytányér van ozt jóvan azúgy.. Oltári nagy marhaság ilyetén kihasználatlanul hagyni, egy olyan lehetőséget ami a variációk tárházát adja már alapból, épített gép(ek) esetén meg pláne.

Elküldve: 2024.03.17. 17:06 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 62

@opp: Jó neked. Felém se bringa út, se szervizek (mondjuk azokat nem hiányolom, mert eddig egyiktől sem ájultam el). Nem tudtam, hogy hazánkban így megerősödött a trail, enduro szakág. Hogy kinek mi az izgalmas szakág, az talán egyéni preferencia kérdése. Lehet a gravel az ami régen a monti volt. szerintem az sem véletlen, hogy többen próbálnak országútizni. Látni a tévében, hobbi szinten a legkönnyebb szakág, minden értelemben. Mondjuk nem értem, hogy nem zavarja a népeket, ez a minősíthetetlen szilárd burkolattal ellátott úthálózat... Ja de, ezért is választják sokan a gravelt...

Elküldve: 2024.03.17. 11:43 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@rcs2003: írja...

Elküldve: 2024.03.17. 02:56 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

Szinte bárki aki komolyan gondolja a kerékpáros edzést, tart egy országútit otthon és az össz edzései legalább 70%-át aszfalton csinálja akkor is ha a monti a fő kompetitív vonal számára. Ez így hatékony. Azért valljuk be, ebben az országban ami egyrészt kicsi, másrészt szinte csak elenyésző arányú területét borítja síktól eltérő domborzat, nem várhatjuk el hogy olyan őrült nagy montis kultúra alakuljon ki. Kb mintha azon keresegnétek hogy Kenyában olyan elhanyagolt a sífutás, márpedig az milyen jó sport. Egyszerűen nincs elég/megfelelő adottság. És akkor ne gyertek azzal hogy pedig ott a Pilis, Mátra meg anyámkínja, mert oda az ország legnagyobb területéről elég nehézkes és drága odajutni, főleg rendszeresen. A semmibe vezető sík földutak rohadt unalmasak egy idő után sajnos.

Elküldve: 2024.03.16. 20:15 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 684

@opp: Amit én látok, az, az hogy egyre több és több az amatőr országúti kerékpáros, akik nem versenyeznek. Az összes régi XC ismerősöm is mind Országúti kerékpárra váltott. MTB kerékpárossal az erdei útjaim során egy szezonban is max 4-5 kerékpárossal találkozom. (több az illegális Kross motoros) Aztán van egy réteg akik Ausztriába járnak ár Bike-parkokba. Infrastruktúra fejlesztés felénk nincs, ami volt azok állapota is romlik és jó néhány már járhatatlan. (ill van köztük ami elve pénz kidobás volt).

A kerékpár szervízes ismerőseim viszont, szinte már egész évben tele vannak munkákkal, nem csak szezonban. De ez annak is köszönhető, hogy kihalnak a jó szervízesek, ill nyugdíjba mennek. (mármint ahol én élek)

Elküldve: 2024.03.16. 20:05 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@VTitusz: a saját mikrokörnyezetemben folyamatosan épülnek kerékpárutak. Több irányba is el tudok indulni és van ahol szinte ki is tudok tekerni ilyen utakon az erdőbe. Nálunk folyamat fejlesztik a Pilis Bike-ot. Lett egy rakás kerékpáros szerviz pont felénk. Ezek nekem a sportot is segítő fejlesztések. Az xc maratonokon nem feltétlen azért vannak kevesebben mert másik szakágba mentek át de a 2000-es évek óta (amire a hivatkozás volt) lett gravel, trail, enduro, ebike. Volt hova hígulni a cc mtb-nak (ami nem a legizgibb szakág valjuk be)

Elküldve: 2024.03.16. 18:52 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 62

@opp: Jó neked, hogy ennyi pozitív változást látsz. Mik ezek a pozitív változások? Egyébként melyik szakágba mentek át a résztvevők, monti maraton versenyekről?

Elküldve: 2024.03.16. 13:48 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@fpeter: értem :) Akkor hátszelet!

Elküldve: 2024.03.16. 11:03 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

@opp: Én szerencsére már nem élek Mo-n. Külföldön a monti, mint sport elfogadott, és támogatott. És vannak hegyek, ami nekem örök szerelem.

Elküldve: 2024.03.16. 08:55 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@fpeter: huhh, itt jó sok mindent előhoztál :D A monti sport 2000-es évektől való hanyatlását nem értem mire alapozod. Szerintem azóta inkább kibővült. Már nem csak dh és cc lézezik. Ez biztos jobban elosztja fokuszt. Ha arra alapozod a kijelentésed, hogy nincsenek hatalmas részvételű cc versenyek, az inkább a tudatosabb sportolók döntése miatt van akik nem fizetnek alulszervezett maratonokért. Sportolni nem hiszem, h kevesebben sportolnak mint 2004ben. De kereshetünk számokat. 6 éve élek újra Magyarországon, azóta rengeteg fejlesztést látok a környetetemben, akár montis akár más irányba.

Elküldve: 2024.03.16. 00:44 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

@opp: Valóban, ez a folyamat (a monti sport hanyatlása) már a kétezres évek elején elkezdődött. És ez azért probléma, mert a sportoló réteg szépen lassan kiöregszik, és nincs utánpótlás. És 20 év múlva kb. 5 felnőtt nevez Mo. egyik legnépszerűbb maratonjára hosszú távra.

A covid nagyon betette a kaput. Az utóhatásai miatt most rengeteg akció van, de hiába, ha nem műküdik a használt piac. Így az ember nem tudja visszaforgatni a pénzét.

Persze jó, hogy vannak ebike-ok, meg gravelek, de ezek még jobban szegregálják a piacot/bringás társadalmat.

Elküldve: 2024.03.16. 00:34 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

@Tom77: Nálam az ár alapból tartalmazza az alkut is. ^^ Kivéve az olcsóbb alkatrészeknél, amik nem váltak be/ nem kellenek. Pl. a nyereg kényelmetlen volt, a nyeregcső rögzítése meg valami szörnyű. Néha komolyan elgondolkozom azon, hogy vajon a kerékpáriparban mérnökök, vagy takarítónők terveznek-e egyes alkatrészeket.

Elküldve: 2024.03.14. 17:32 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@Tom77: "adsz" annyi felületet magadról.. (lett volna csak kimaradt)

Elküldve: 2024.03.14. 17:30 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@Cadre Allage: Majdnem tíz éve vagyok regisztrlát tag, és nyilván ez elég hosszú idő ahhoz, hogy ha egy oldalon ilyen hosszú ideig valóban akítv tag vagy, kirándulsáokat dobsz, albumokat hozol létre, alkatrészeket véleményezel, bringákat építesz, bolhán adsz-veszel, néha tudható módon valaki elől viszel éppen el valamit, vagy éppen másnak adsz oda valamit, akaratlanul is annyi felületet magadról ilyen időtávon, hogy előfordul, hogy megtalálnak..

Elküldve: 2024.03.14. 16:30 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Tom77: vki megsertett itt a fórumon?

Elküldve: 2024.03.14. 14:26 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@azaki71: aranyhal követe a kotenger-kotelet ha kovetnek (v8as kuve le s torkon hol?torzon-borz borozo-ebadta bakfitty táncol le a korzon oda a kutyaeletu ing-orom-ba/dühbe gurul

Elküldve: 2024.03.13. 21:30 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Én már régen nem haragszom senkire, nem is nagyon volna miért, valami félrement, nem panaszkodni szerettem volna. Néhány a nem túl távoli múltban történt, +tapasztalás végeredményét tettem közzé ügyelve arra, hogy az is konkrétum nélküli legyen, mert nem állt szándékomban megsérteni senkit, de ha valaki mégis magára ismert, akkor gondolatébresztő volt ami jó, mert utólag sem kell majd elnézést kérnem, ha pedig így van már megérte..

Elküldve: 2024.03.13. 21:06 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Tom77: írd le duhod haragod úgy sem jelenteti meg a konyvkiadom...;) tán Te tudod mire gondolt a szerző s mi olyan borotvaeles (a)mi szeletelo

Elküldve: 2024.03.13. 17:24 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Szerintem a kórós hazudozóktól már csak a pitiség tud elsőre gyomorforgatóbb lenni, ha tehetem mindkét faját kerülöm is amilyen messze csak lehet..

Elküldve: 2024.03.13. 17:19 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@fpeter: nem népszerűtlenebb mint a covid előtt. Ami más, hogy rengetegen ültek fel biciklire a covid alatt, és pont olyan gyorsan azálltak is le. Ez most egy komoly dömpinget eredményez a használt de az új kerékpár és alkatrész piacon is. Az ár ami motiválhatja a vevőt mert kínálat most bőséges. Örülj, hogy nem kenyérre kellett az a pénz :D

Elküldve: 2024.03.13. 17:18 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Én már az elmúlt évben feladtam, annak ellenére, hogy én azóta is mindent mai áron vásárolok a bringáimhoz, legutóbb 8 ezerért vettem olyan duplabilincses markolatot, aminek a valós bolti ára 3 ezer körül van.. Rengeteg cuccom van nekem is, mivel az építésekből itt maradt holmikhoz még hozzájöttek más dolgok is az újítgatások miatt, de semmit nem teszek már fel ide, mert huszonöt-harminc ezres holmikat ha feldobok max tízezerért, akkor kapok egy sms-t egy hét múlva, hogy 5 ezerért menne E?

Most ugyan egy éve már, hogy nem dolgozom, közben mindent pedig minden bicós motyót napi áron veszek, nem kevés holmit sajnos a gyorsaság vagy a postai kiszállítás végett, sajnos sokkal többért is mint amennyit érne, de a pofahúzogatásokat másoktól, azt viszont nem bírom.. Nem teszek fel éppen emiatt semmit sem már egy ideje éppen ezekért a dolgokért, vegye meg majd mástól hatszor annyiért ahogy én is, ozt ennyi.. Nem érdemes felhúzni magad rajta, ismerjük a tényt, mármint hogy mi a magyar valóság, mondjuk szerencsére ma még nem érint más emberek sz@rrágósága és ez remélem jó darabig így marad majd..

Elküldve: 2024.03.13. 17:00 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

Két év után sikerült eladni egy nyerget. Borzasztó, hogy mennyire népszerűtleg a sport és a használt piac.

Elküldve: 2024.03.05. 15:35 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@azaki71: üresen csöndül a Csend s a számra vett idő-elpereg üresen lézengek kósza tereken blézerben s zakóm feszes ildomos idomokkal ha teljesebb a lét -öröm van s fényen túli egyesülés szavamba vágott karcos porszemek ha feszítik torkomat az üditő jellemed hiányzik nekem!elveszek ebben a nagy ellenszélben-Elveszek!

Elküldve: 2024.02.25. 18:52 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@azaki71: ez nagyon jó eredmény! Paneleseknek erkélyen feszenges;)

Elküldve: 2024.02.25. 15:35 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 684

Szombaton tekertem 40km a Gravel kerékpárral, ami a szembe szél miatt pont elég is volt. Ma 60km az MTB-vel az erdőben, amiből az utolsó egy óra esőben, de legalább a nagy sarat megúsztam. Fájnak a lábaim, de összességében csak 17percell mentem lassabb időt, mint nyáron. Ami nagyon jó ahhoz képest, hogy alig bringázok, főleg a nyárhoz képest.

Elküldve: 2024.02.19. 22:25 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 316

@azaki71: A mostani hétvégét már hasznosan töltöttem. Kis bringa, sok tolás, szerelgetés (fék, telórugó, külsőcsere). Jelenleg van2 szerelés alatt alló bringa, 3 meg csak papíron létezik. Nincs sem időm, se pénzem, se kedvem. Na de innen szép nyerni. Pedig áprilisra kész kéne lennem, akkor veszik az emberek a bicókat.

Elküldve: 2024.02.19. 21:28 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@azaki71: csönd a pusztaság felett kőröznek a sasgyerekek-én is velük tartanék-de a bringámat nem fogadja az ég-mit tehetnék mi a teendő-felgyorsult tér idő-elegendő-teleport látnokság vaskapu felett-időrendben az életem-sorsok a hegyen

Elküldve: 2024.02.17. 16:39 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Bicikli nekem is minimális volt a héten, kondizás az nem az maximumon. :-) Táppénzen volt az asszony és a gyerek is otthon volt, meg munka, így nem volt idő sokat tekerni.

Betegség elkerül, mert erős az immunrendszerem, körülöttem majd mindenki beteg volt.

Elküldve: 2024.02.17. 15:00 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

Vigasztaljon az hogy még így is ~10 évvel idősebben, kétszer annyit tudsz csinálni mint én!:D

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!