Kezdjünk egy új évet................................................... :-)
Kezdjünk egy új évet................................................... :-)
@Cadre Allage: fogaskoszorut szeretnék"pimpelni" mert eltolt deore hajtokarra nagyobb lánctányér (36os)nincs...
@azaki71: 10soros 10zel kezdodo fogszámu sor létezik mtb-re?!? lehet esetleg vhol kapni(a szervizes ismerősöm aztmondta bmx-re vann...;(
@Cadre Allage: Ha nincsen semmi, ami ellene szólna, akkor jobbkezes minden utca! A 30-as zóna, meg ilyenek közömbösek ilyen szempontból (szerintem). Amúgy pl. az USA-ban nem is létezik jobbkéz szabály! :)
@VTitusz: itt i vannak érdekességek(kiküldi a jelszót a emailre a testbike majd beléptet anélkül)van igaz lejárt jogosítványom tehát a kreszt tudom de se iksz se háromszög kitéve a kereszteződésnél annyii hogy 30as éthúzva autot is használunk és látom a budapesti nagy táblakavarodást....
@fpeter: Igen, a magasabb fenntartási költség és időigény miatt nem volt eddig fullym. Öregszem, változnak a prioritások. Saras verseny esetében a a merevvázasok sincsenek biztonságban, azokon is van kormány-, közép-, kerékcsapágy, teló. Már az is megfordult a fejemben, hogy eladom a merevvázas montit. :-D
@fpeter: És? Hol érdekeljen ez engem? :) Ezt választották, ne sajnáltassák magukat. Nem kötelező ilyen munkát vállalni.
@rcs2003: Gondolj a budapesti futárokra, akik aprópénzért minden nap vásárra viszik a bőrüket.
@Cadre Allage: nem tudom hány éves lehetsz, de ha városban kerékpárral részt veszel a közlekedésben, legalább a kerékpáros kresz szabályokat megnézhetnéd. Viszonylag kevés dolog vonatkozik kerékpárra, mondjuk a táblák ismerete, egyirányú utca, kereszteződések részeket mindenképp ajánlom. Internet. Minden elérhető.
@rcs2003: ezt a nagy péter testbike ügyvédet sem lehet elérni-mertkiváncsi vagyok hogy valójában én vagyok e a hibás(aláirtam elhamarkodottan) ahol egy nyamvadt utjelzo kresztábla sincs csak annyi hogy a harmincas övezetnek vége-30áthuzva kéne egy kreszjogász vagy ügyvéd-azopel corsásszerencsére nem nagyobbal karamboloztam még 100ezerrrel le akar huzni h állitolag lehorzsoltam az autojátközben az én bringámon semmi sérülés mivel huzhattam megha a kormánnyal vittem le a tükröt és törtem be a bal elso szélvédot a 84 éves foszernek meghogy adhatnak jogosítványt 50 helyett 55-60nal jött egy beláthatatlan utkeresztezödésben(ahol a parkolo autok kitakarják a beláthatoságot) idáig fizettem 50 ezret még 100 ezret kér a forma
@Cadre Allage: ez már india esetleg ázsia(japán) vagy olaszország;)
@Cadre Allage: ahol jön ki a rendőrség a harmat utcából ott se egyértelmű hogy jobbkezes vagy e főút vége sehol tábla-rendőrnek is csak villógoval van elsőbbsége-pedig ott a strázsa-központ... annyira elavult ez a rohadt kressz a sok száguldozoó néhol ámokfutó autósok miatt...Pestről nyiatkozok
@rcs2003: akkor meg mi az értelme?!? jobb kezes utca elsőbbség nem adják meg(baleset) s büntet a rendőrség-de most tényleg honnan lehet megállapítani hogy 30as zóna jobbkezes e ?!?vagy az összes az?és én vagyok tévedésben:lex óhegy petróczy utca nuku tábla csak annyi hogy 30as vége(elvileg főút-mert száguldoznak-azért van fekvőrendőr-sehol egy x vagy háromszög tábla...azt rámkennek mindent...wtf?!?)
Ugyanúgy sérül a felni ha felütöd, hiszen felütötted. Csak legfeljebb nem kapsz rögtön defektet.
@bl4ckv0id: alacsonyabb nyomáson nem sérül felni vagy gumi csipódik?!?bár inkább felhasználó vagyok nem-értő
@rcs2003: Ez addig igaz, ameddig aszfalton teker az ember. A tubeless azért népszerű terepre, mert alacsonyabb nyomáson lehet menni, jobb tapadás. Az ráadás, hogy általában a defektállóság is jobb tud lenni a tej miatt. Persze ezzel is össze lehet szedni vágást, amin a tej nem segít. Nekem aszfaltra ezért nem kell tubeless.
@Cadre Allage: na de akkor hogy bírná a normál terepet?!? na jó megyek kezdődik a suli....
@Makky: ja ezt tapasztaltam most 29es a kerék és egy "lefolyon"áthajtottam ami kb 10cm mélység és kapott egy kis nyomást elsőkerék és olyan mintha tojás kis 8as stb lenne benne tehát deform-reform-igen sajnos gyorszáras és az állithatóság is kérdéses mert sokszor "ciripel"a fék igen tényleg nagyon értesz hozzá Makky mert 27,5 karbonnál volt elöl hátul átütő(más téma most visznot olyan rajzás van bringaügyileg a városban rohannak kapkodnak sietnek reggel napközben egésznap a sportolók-nagyon gyorsak-vagy én lassultam?!? már egy átlag-lycráshoz képest is vagy ez az uj relativitás elmélet taposót hajtok a 29en a jol bevált spd helyett és ma nagy szél volt és talán a vitaminjaimat sem szedtem be;)
@Cadre Allage: Gyorszár vs. átütős. Olyat kell venni, amilyen a vázad/villád. Az határozza meg, hogy milyen kell bele. Ha nem ez volt a kérdés, hanem "általánosan" mi a különbség, akkor röviden: régen DH-ban használtak átütőt, mert merevebb egységet képez. Ami főleg első keréknél kanyarodásnál érdekes, hogy jobban tartja az irányt, nem csavarodik annyira, mert merevebb az egész kerék+villa egység. Aztán MTB XCO-nál a nagyobb kerékméretekkel kezdett el terjedni, mert ahogy nő a kerékméret, úgy lett fontosabb kérdés a merevség, mert jobban érezhető a különbség. A másik aspektusa pedig a tárcsafék. Annak is jót tesz. :) Leginkább kerékcserénél. Egy gyorszáras kereket nem nagyon tudsz ugyanúgy visszatenni. Kerékcsere után mindig féket is kellett állítani, hogy ne surlódjon. Ezt elég jól kiküszöböli az átütős. Országúton is talán ezért lett etalon már. Meg persze a merevebb kapcsolat miatt. Cserébe persze nehezebb kicsit és lassab is a kerékcsere. (Versenyeken akksis csavarbehajtóval cserélnek. :) "Komoly" bringa ma már csak átütős van újonnan szerintem. Hátul ráadásul az átütősnél megnőtt a papucstávolság is, ami szintén merevebb kereket ad. Sőt MTB-nél (nekem is ilyen a fullym már) van boost szabvány is, ami még tovább növeli a papucstávolságot a plusz merevség érdekében. Elől +10mm, hátul +6mm. Super boost is van, ami hátul már 157, de az inkább csak gravityban. Ezek persze nem átjárható dolgok, mert lényegében minden más egy ilyen bringán. Még a hajtás is a megváltozott láncvonal miatt!
@VTitusz: nekem a romet pont jókor jött elnyalódott a scott hajtókar eltört és"kiszakadt" 250ért jutottam hozzá ami jutányos tehát alu áráért és tudom most ujra olyan érzésem van mint kezdetek kezdetén a caprine cherokkie pimpelésénél tuningolásánál most 50ezres kerregős"rachet system" kereket néztem ki de kérdés mi a különbség a csöves átütőtengelyes kerék és a sima gyorszáras között?!?azt tudom hogy a kezdetek kezdetén a hervises balances cimborámmal kellett állítgatni"ellentétes kulcsozóval" a kerekeket én versenyzésem óta eltelt röpke tíz év bár akkor is volt dekatlonos ust-s folyadékos kerék ami már akkor se működött:pont visegrádon a rajt cél területén eldefekteltem és kifolyt minden "dzsuva belőle" hagyományos belsővel valaki kisegített szerencsémre-annyi a modern teknika és a fejlesztés hogy az ember ismerje ki magát...;)
@VTitusz: A fully bicóknak két hátrányuk van, hogy drágábbak és egy sáros verseny után megőszül az ember, mire újra szalonképes állapotba hozza őket. A merevet meg lemosod és kész, jöhet a következő sarazás. Ráadásul a feneket/lábat is jobban edzeni. :-)
@rcs2003: Nekem nem ingem, amit írtál, így nem is veszem magamara. Vagyis egyet igen, hétköznapi bringásnak gondolom magamat. Azt is elismerem, hogy a bringáim többet tudnak, mint amit ki tudok belőlük hozni, de engem ez nem zavar. Szeretem a technikát, érdekel, így áldozok rá, értékítéletem szerinti keretek között. Kipróbálok dolgokat, ami érdekel, de azzal sincs bajom, ha vkit ez nem hoz lázba. Az is tudott, hogy a rider a lényeg, nem a bringa. Ezzel együtt, most ültem át össztelósra, merevről. Ég és föld a kettő. Ebben az eufóriában az sem zavar, hogy kategóriámban mások majd lehagynak, merevvel.
Durva :D Sajnos a pénz megöl mindent aminek lelke van. Másik off: elindultam egyet tekerni, 2 perc után ahogy kiértem a szabadba, feljött a zivatar és hazavert az eső. Ez volt minden idők legrövidebb tekerése idáig. 2 perc oda, 2 perc vissza.
@rcs2003: Az emberek nagyrésze még a nagyságrendekkel sincsen tisztában! Mindegy is. :) Amúgy én se megyek se tubeless-el, se TPU-val, mert egyszerűen nem éri meg még nekem se! :) (MTB-n azért nem, mert ritkán használom és csak beszáradna.)
Szintén OFF: Pogacar záró időfutamán a TdF-en: a szponzorja karórájában nyomta le! Ott pedig mindent kimérnek! Gondolom ezt is kimérték, hogy hány mp bukta lesz miatta. De a pénz még ott is felülírta a teljesítményt! Más kérdés, hogy így is adott 1+ percet mindenkinek. :) Szóval kiszámolták, hogy belefér az óra a kezén! :))) (Amúgy Cavendish is órában ment, de neki ugye "mindegy" volt. Csak be kellett érnie értelmes idő alatt. :) Neki is szponzorja az óra gyártó. Direkt nem írok nevet, mert nekem nem szponzorjaim. :)
Azt írtam hogy HÉTKÖZNAPI felhasználásra kurvára mindegy, ha esetleg átsiklottatok volna felette. Nyilván nem a Makky féle versenyző figurákra gondolok, ez egyértelmű. Viszont abban is 100%-ig biztos vagyok hogy a hazai versenyeken induló amatőrök 90%-ánál a bringa sokszorosan meghaladja az azt megülő kerékpáros képességeit. Ez önmagában nem baj. :) Viszont általában azok dobálóznak a legjobban ezekkel a gördülési ellenállás dumákkal(ez az egyik legnagyobb klasszikus hobbibringás faszság) akik egy egyenes gerincre állított felemelt kormányos trekkingen tekernek 25-tel, meg erdőkben, kerékpárutakon gurulgatnak hétvégenként lobogós pólóban, 20 percenként megállva, meadjisten 100kg testsúllyal akarnak KOM-ot menni a hátsó dűlő szegmensén. Ezek az emberek kicsit olyanok mint az audiofilek, de kb minden hobbinak meg vannak ezek a becsapható élvezői. A lényeg hogy a pénztárca jó szélesre nyíljon! :D Na, szóval arra akarok kilyukadni hogy legyen az ember tisztában azzal valójában mire van megalapozott szüksége. Ha meg csak divatból akar ezt vagy azt, persze szíve joga és nekem tökmindegy, csak akkor ne magát akarja már becsapni és ne a betanult marketingszöveget nyomja, hanem vállalja a valóságot :)
Kis OFF: eszembe jutott egy gyerek évekkel ezelőttről. Az egyik versenyen indult előttem a rajtban, kitámasztós biciklivel egy olyan pólóban ami nagyra dagadt fékezőernyőként lobogott rajta a menetszéltől és még képes volt rádőlni a kormányra hogy így csökkentse a légellenállását! Hát akkorát mosolyogtam rajta :D Az első kanyarban mikor végre kiértünk az egynyomosról el is kerültem. Addig jócskán visszafogott.
@rcs2003: Ha vki nem érzi a különbséget, abban hogy mivel szerelt kerékkel megy, annak tényleg tök mindegy. Viszont sokan megmegérzik. szerintem kár lebeszélni másokat, azért mert te nem érzed. Abban igazat adok neked, hogy az kérdés, ki mivel akar vesződni. Pl. országúton, ha vki belsővel akar menni, akkor szerintem a latex belső a jó választás. TPU belsőknek csak a súlyuk előny, illetve, hogy nem kell naponta pumpálni (no persze ha vkinek ez előny). Rendszeresen, terepen montizónál a TL-nek több az előnye, mint a hátránya. Persze, ha vki a butyl belsőre esküszik, szeret foltozni, szereti a +súlyt, a kisebb tapadást, nagy wattokat tud tekerni, akkor hajrá.
@rcs2003: Hát ezt nem tudom hol olvastad (forrás?), de ott valamit nem jól mértek akkor! "Nektek" nyilván teljesen mindegy pár watt ide, vagy oda a belső miatt. :) Szóval csak a tisztán látás kedvéért: belsők között pár watt különbség van kerekenként (pl. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tpu-inner-tubes). Tubelessnél "rendszerként" kell vizsgálni. (Azok oldalfala/felülete kicsit más, de a lényeg, hogy hasonló nagyságrend, mint a legjobb belsős rendszer. MTB-nél a felütéses defekt miatt van nagy előnye, mert alacsonyabb nyomáson lehet vele menni sokkal. Versenyzők ezer éve CSAK azzal mennek.) Itt a hintőpor teszt is (csak rontja!): https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/inner-tubes-talcum-powder-test Amúgy meg az egyes külsők között sokkal nagyobb különbség van! Nyilván a top kategóriában maximum pár watt, de egy jobb verseny gumi és egy edző gumi között van olyan különbség, amit konkrétan már érezni is. Simán lehet kerekenként 10W, ami 20W ugye. Azt már azért érezni is! :) Persze a két gumi másra való és más árkategória. Szóval almát a körtével esete, de azért leírtam.
Egyszer néztem egy tesztet, gördülési ellenállás kapcsán. Az egyik gumi tubeless volt, a másik hagyományos belsős először hintőpor nélkül majd porozva és összeszerelve, a harmadik meg tpu belső. A hagyományos belső hintőporral közel olyan számokat hozott mint a tubeless. A "közel olyan számok" azt jelenti hogy hétköznapi felhasználásban elhanyagolható mértékű különbözet. Persze a TPU sem volt lemaradva. Így konklúzióként gyakorlatilag kurvára mindegy mivel szereled a kereked, semmi változást nem fogsz tapasztalni. minden azon múlik hogy neked mivel van kedved vesződni ha defektet kapsz. Amíg egy tpu belső áráért 5-6 hagyományos belsőt kapok, addig leszarom. A tubeless az macerás és elég drága.
@Makky: Most raktam fel 600g-os külsők helyett 1000g-osakat. Vagy 200 ml tejjel... Nálam a súly nem szempont. :D
@fpeter: Nem csak a noname-el, hanem a márkásakkal is sok a probléma. Javítani nem könnyebb, de nem lehetetlen. :) Csak sokszor olyan helyen van vele baj (tipikusan szelepnyak körül), ahol nem tudod javítani. :( Amúgy meg jó drága is. Ki kell tapasztalni, ha valakinek megéri. De ne rögtön versenyre rakd be, mert lehet ideges leszel, ha emiatt nem tudod majd befejezni... annyit nem ér kb. -100g két keréken mondjuk egy latexhez képest. Annál pedig nem is gyorsabb! (Butylnál igen)
@bl4ckv0id: Én pont úgy tudom, hogy a tpu-t könnyebb javítani, mint a hagyományos belsőt.
@Cadre Allage: könnyebb, cserébe kevésbé tartja a nyomást. Azaz jóval sűrűbben kell ráfújni. Defekt esetén szarabb a helyzet, mert a butyl alapú foltok nem érnek semmit, csak az öntapadós, hozzá való foltok. Azok közül sok semmit sem ér.
Sok ismerős vett gagyi noname AliExpresses vackot, defekt miatt meg szívtak a terepen, tolhatták haza a brongát. Sokan azért veszik, mert csak 40 g egy darab belső, de akkor már inkább tubelesst használnék. Persze lehet vinni pótbelsőt, az tubeless mellett sem árt.
@azaki71: a gyorszáras tengelyű kerekek hamarabb "elfáradnak" mint a csőtengelyes/átütőtengelyesek?
@azaki71: csendesség van a don felett ki merre merre teker a nyárban a dombok felett?!?;) elcsendesedett elszisszent a lég Noura szemeiben van fény-van remény? evezel tekersz felszedett kilométerek felett ipiapacs kiálltok merre lehetsz?;)
@Cadre Allage: milyen súlyú a kerékszetted? Mert ott elfogadható árkategóriában jó eséllyel pár száz grammot fogsz nyerni ha lecseréled... Ha a külsőt lecseréled egy jobbra már ugyan ott vagy simán 300 g megtakarításnál és még jobb is lehet a teljesítményed mint egy alap gumival. Illetve ha belsős rendszer akkor azt is kidobod és/ vagy belső nélkül vagy TPU belsővel megint nyertél 250-300 grammot.
@fpeter: igen a riksák meg 60-80kg-tól indulnak csak most pont nem erről volt szó :)
@rcs2003: A dh bicóm 19 kiló. Kevesebb, mint 1% karbont tartalmaz.
@Cadre Allage: Ha a tartósság a lényeg, akkor nem rossz a Sun Ringlé. Könnyebb kerekeket tényleg csak jó drágán lehet venni. Ennyiért még nem is drága szerintem.
Az kaka. Cimborámnak full belépőszintű alu 29-est építettem pár éve egy 2kg-os vázra, Suntour Raidon villával ami szintén 2kg és kerek 13 kg lett maga a bicaj. Karbonnak szerintem semmi értelme belépőszinten. Maximum a villanyak hézagoló lehet karbonból hogy el lehessen mondani, van belőle a gépen :D
@Makky: olcso romet hervises karbon montim van-13,8 kilo abba gondolom dög nehéz akerék annál minden már csak könnyebb;)
Ráadásul pontosan ugyanannyit kell azt is szervízelni mint bármelyik olcsó kereket. Csak 10x annyiba kerül minden alkalommal egy javítás :)
@Cadre Allage: Szerintem ennyi pénzért ne nézd a súlyát! :) Ha könnyűt akarsz, az nem ennyi lesz! Szóval ilyen szempontból okafogyott a kérdés. Egy könnyű kerékhez magában csak a küllők többe kerülnek! :)
@rcs2003: vele beszélek csak avatattab szaktársak véleménye is számít