Kezdjünk egy új évet................................................... :-)
Kezdjünk egy új évet................................................... :-)
@azaki71: nincs beszélési vagy közlési kényszerem de azért tegelek a kor falára....:ma reggel 8 körül baross/kőbányai út muzsikus cigányok terénél a belvárosba befelé halado sávján-nál olyan szépen könnyedén hajtott valaki téli zöld thermoban hogy tényleg jó volt nézni!!! outin szélesen tartó kezek vékony fekete outi kormányon...szép volt nézni tényleg!
@azaki71: ez durva... olyan álmaim vannak mintha a Mesterséges Intelligencia táplálná belém (citroenes kétfedeles dizájn fejlesztés fehérben) vissza az élet iskolapadjába(franciaországban feltehetőleg) ahol az Isten a tanár...álmaim állomásai
@azaki71: viccen kívül ami idáig sem volt az:ma álmomban valami ketszerkezetes fekete bizniszt találtam valahol mint okostelefon konzol kormányra és fejlesztettük vmi minidigitalis kmorat ami a polat színei zöld piros volt vki nagyon örült neki kétezres kaptam erte ...álom harmadszorra ami részben bringas
Én pedig ettem ma pörköltet, amúgy favágás volt egész nap. Tegnap söröztünk és zenéltünk éjjel 1-ig. Talán ez is van annyira érdekes mint a random pesti életképek. :D
@azaki71: a "szürke vörös"ma is jött egy perce az outin és vissza is nézett;) 14.37kor otthonról láttam Ágoston versenyzőtársamra emlékeztet ki sajnos évek óta nemtudok semmit
@fpeter: igen szoktam látni a "modjat" sokan tekerek úgy meg vannak futárok akik technikai görény és licrawarriors;)ez a beggy elmondhatatlanul fiatal művésznek hitt gondoltam lanyok"mindene lebernyeg"egy számmal nagyobb öltözékben is plusz a csizma vagy magastalpu egyenrangú nanuska-szürkeség is dolgozunk is ilyen üzletekben ahol ugyan csak képekről de látjuk a valóságot... h und m és cos üzletek a volt kisluxus áruház most berska és tarsai
@Cadre Allage: Én meg mostanság rászoktam az antiaero-baggy ruhákra. Szerintem sokkal jobb tekerni bennük.
@azaki71: kőbányai úton többedszer látom fekete "aero" buko bordos mez/nadrág gyorsitás outival egyszer már akinai piac felső része utóbb még kőbányai oldal edzésben van gondoloom :nagyon halad és mindene"aeros"
@azaki71: jo szokásomhoz híven az auto anyósűléséről szoba elegyedtem egy bringással: ezüst romet aztgondolom össztelós volt nagyon nagy tempoval ment astoria kálvin a szabadsághídon át gellért térig láttam tegnap közel hozzánk."roszda"barna felsőben fekete és szürke bukós outis régi versenyzőtársamra emlékeztetett akiről sajnos nem tudok semmit... pénteken:narancs bicóju(mint Csík Ervin bringástársamnak )fehér tekchnikai hosszu zokni és fekete mez...talán német válogatott?!?:) hosszan egészen Mázsatértől kőbányai út végig 32esek tere majd "Széchenyi" könyvtár(Kálvin eleje) bukoban jo tempo fiatala 20as éveinek elején
@Cadre Allage: álmainkat feltehetőleg nem tudjuk irányítani:de "felpróbáltam egy szürkés utcai cipőt és közben félig sírva mondom/ják hogy mekkora tehetség volt összemosódva a kép félig szerződés félig nem többiek fekete bringával a csapatban..." másodszor van konkrét kerékpáros álmom
@Cadre Allage: ja és munkahelyemen ma reggel statisztákat láttam-na nem bringásokat de vagy 30szinész és felvevogépekkel-kazár és népmüvészeti boltal szemben egy étterem sarkán
@Makky: este vagy hajnalban az volt az álmom hogy a versenyzokrol sorozatot/filmet forgattak valaki nitrot nyomot és elhuzott 11kerben budán Kelenföld környékén is házakban játszodott nagyszuleim arrafele laktak és még vot vmi temetoi hangulat hogy oda nem mehetek be levolt ráccsal zárva mértek eredményeket jó kis film volt az álmomban!!!:() életszerű színes képekkel más:( vajon a vakok álmodnak képekben és ha igen azokat ébrenléti állapotra nem lehet e kivetiteni?!?)
@Cadre Allage: Ezt a módszert én kb. 14 évesen kipróbáltam és nem vált be! Hatalmas zakó lett a vége! :)))
@fpeter: tobb uci vk versenyt nézni alaposan szemlélni magadévá tenni s elmédben a térképpel leképezi a testedre;)
@Makky: Majd felgyúrom magam... Csak az ilyen méteres letöréseket nem érzem magamnak. :D
@fpeter: Akkor azt lámpa nélkül próbáld inkább, úgy nem lesz olyan ilyesztő (sötétben persze)! :)))
@opp: A fejlámpa ad egy nagyfokú biztonságérzetet, néha szeretem kiengedni a fékeket. Bár nyilván télen gravelszerű utak teszik ki az edzés többségét. Van olyan trail itt a környéken, amin végig szeretnék menni, de a fekete jelölés kicsit elrettentő.
@fpeter: nem azért lehet baleseted mert féknélkül száguldozol, vagy szar bringás vagy :D A profik is esnek, összetörik magukat, pedig tudják mikor kell fékezni és nem hiszem, hogy ész nélkül mennének. Persze ha inkább csak végig túrázod az erdőt, kevesebb lehet a veszély az tuti. Én viszont klasszikus xc és trail kategóriában gondolkodok, ott része tud lenni az adrenalin is a sportnak. Bevallom szeretem is. 3-4 óra, több 1000 métert megmászni nem hiszem, hogy könnyen teljesíthető protektorokkal :D Bár amerre az Xc halad, lehet pár év és bevezetik :D A mai xco sziklakertek 10 éve Dh pályán lehetett elképzelni, most meg 120as rugóúllak kell letöréseket megoldani... Mindegy, örülök, hogy még nem törted össze magad, tartsd meg ezt a jó szokásod. 30 felett egyre lassabban regenerálódsz ;)
@azaki71: spdvel verseny közben sosem estem volt pár para szituáció pl visegrád maratonon elkezdett szitálni a kerék sáros szakaszon lefele ott volt pitty putty azon kivül életem első spds napján meg akartam állni nem tudtam mi van és eldöltem a kerékprút sarkán zuglóban az örs vezér környékén mint az ólajtó-egyszer estem egy erdei sötét útnál makkormáriai templom előtt erdőből kijőve sorompó lezárva én felette bringa alatta fejvédőm megrepedt és a kulcscsontom is mentő szentjános korházba(egynapon Káldy Atillával a raam teljesítőjével...;)) hozzá kell tenni edzésnapom lett volna outival....én meg elmentem "fejem után"montizni fórumos(kellysklub) haverokkal
@opp: Nekem még nem volt csonttörésem/komolyabb sérülésem agyrázkódáson kívül (azt is egy autó visszapillantó tükre okozta). Maratonokon rendre látok fék nélkül száguldozó droidokat. Ismerem a bringám, a saját határaim, nem tartom célrevezetőnek rambo módjára közlekedni, hogy három másodperccel korábban beérjek egy 3 órás versenyen. :D
Legutóbbi incidensem tavaly volt. Lecsúszott a lábam a pedálról és eléggé bedagadt. De az is saját hiba volt, mert nem kellett volna rosszul beállított rugózással síkra érkezni. Sisak/térd/könyök/hátvédő meg egész jól megvédi az embert, bár ezeket nem egyszerű nyáron magaddal cipelni.
@opp: Több az esélye annak, hogy egy autó átmegy rajtad, mint egy vaddisznó. Nem mindegy, hogy 32 mm-es, vagy 54 mm-es külsővel mész rá egy kőre/faágra/kátyúra. Sötétben elég rosszak a látási viszonyok. Hidegben a szél komoly problémát tud jelenteni. Montinál inkább csak menetszél van lejtőkön. Jóval lassabbak az edézsek is 13 vs 25 kph, így a szél hűtő hatása kevésbé érvényesül. Az egyenes kormány szerintem sokkal kényelmesebb és nagyobb biztonságérzetet nyújt sötétben.
Igazából nem is tudnám megindokolni, miért lenne jobb az outi téli edzésekre. Talán csak az, hogy több lehetőséged van útvonalat tervezni. Monti hátránya még, hogy a kilométergyűjtés lényesen nehezebb. De szerintem a szint fontosabb, mint a táv.
@rcs2003: nem szoktam nagy forgalmú főúton teketni rendszeresen(dobókői út esetleg annak számít hétvégente és a visegrádi út is, de egyiken sem volt még para szitu) . Nem is értem azokat akik sport miatt kockáztatják az életüket kerékpározásra alkalmatlan utakon. Nyilván jöttek már szembe (padkára még nem szorítottak le), de nem is a szélsőséges példákra gondoltam amikor azt mondtam, a monti veszélyesebb tud lenni. Országúton még nem estem olyat amiből komolyabb bajom lett volna(nem is versenyeztem soha). De ha az elmúlt 20 év terepkerékpár statisztikáit visszanézem akkor 3-4 törés, sok ínszallag sérülés, zúzódások, és Isten tudja hány liter vér folyt el összesen :D Szerintem országútinál kontrolláltabb a dolog. Jobban látod, érzed az útviszonyokat, ha nem akarsz nem mész nagyforgalmú úton. Montinál viszont minden héten változik az erdő, a talaj és ha esel egy nagyot, lehet csak tavasszal találnak meg a gombázók :D
@opp: szerintem is veszélyesebb az országút mert ott nem csak magadnak, hanem BÁRKI másnak is ki van téve az életed. Márpedig az utak tele vannak büdös gyökerekkel. Ha mentél már úgy bringával hogy szemből előzött a kamion egy másik szembejövő autót és te meg leszorultál a kavicságyba miatta...
@opp: Istenem milyen gyönyörűek voltak is azok a napok évek a sárgaúton lefelé fenyőgyöngye után és alatt:)!!!
@fpeter: miért veszélyesebb az országút? Azért az egy sokkal kontrolláltabb dolog szerintem. Ok, van ahol van forgalom ami veszélyes tud lenni. Meg ha nem engeded 65-tel lefelé akkor semmi extra szerintem. De ősszel montizni... Az avar alatt nem tudod mi van, még a mélyebb mintás külsők is megcsúszhatnak a random talajon. Az erdészeti munkák miatt fahulladék mindenhol :D Szerintem sokkal kalandosabb és veszélyesebb is ilyenkor a monti.
@bl4ckv0id: Van egy Sigma 2000-esem. Tök olcsón árulták, gondoltam kipróbálom. Külső akksis, így nem kell gyakran tölteni. A kicsi/közepes fényerőt használom csak. Szerintem a nagyot síelésre találták ki, teljesen felesleges montihoz.
@opp: Az országút veszélyesebb, mint a monti. Mostanában rászoktam a montizásra. A fejkamera jelentősen növeli az élményfaktort. Arra világít, amerre mozgatod a fejed. Ami előny, főleg visszafordító kanyarokban. Meg mivel felülről világítja meg az utat, a gödrököt is jobban be tudod látni. Este nem kell gyalogtúrázóktól tartani.
De ha bejön a téli hideg, akkor a lábujjak díjaznák a napsütést... Legközelebb nem leszek ilyen hülye, hogy nappali melót választok. Számítógépes munkát bármikor tudnám csinálni, így meg gyakorlatilag elpazarlom az egész hetet.
@fpeter: Kell venni egy kínai 4-6000 lumenes reflektort azt had szóljon! Ott még az sem szempont, hogy van-e benne cut off.
Egyébként nekem egy 1000 lumenes Ravemen lámpám van és múltkor direkt sötétben mentem tekerni, simán elég volt a fényereje a biztonságos tekeréshez, pedig nem lassan mentem. Igaz szépen teríti a fényt a lámpa, nem olyan mint az olcsó vackok.
@fpeter: ilyenkor hétvégén tudsz menni montizni, H-P meg marad az országút. Annak örülj, hogy nem saras az erdő ;) Na meg ilyenkor lehet törzsizmot fejleszteni.
November első hetében rögtön bejött a hideg idő. Elő is került a sál/sapka/téli kabi. Óraátállítás után sajna nehézzé válik a montizás. Mire az ember elszabadul a munkából, már sötét van. :-( Lassan kezdődik a depis időszak.
@azaki71: betét nélküli thermo nadrág hosszu ha még valakit izgat a téma!...vak vagyok betéteshttps://www.bikelife.hu/kellys-thermo-rbx-betetes-teli-hosszu-szaru-kantaros-nadrag-l-es-fekete
@fpeter: halottak napján kik rakják ma a bringát nem várnak temető(k)ben az Eget isszák parancsolójuk valami nagy földöntúli Úr titok nem sebesül kéz láb keményen hasad a birok-a vágy elhalad a szántóföldeken csókolja súroló arc a miérteket-kőkemény combbal dagad az izom fújtatsz légtüdővel-még bírod?a kávé forr Te álmodod a nőd kit fekve hagytál átkoz-ott szív kalapál pumpál ver ilyen a nyers biciklid az ideg-hó ha ér 6-kor kelsz futsz s élsz s ha nem vár senki sem bringádra ülj fel megteszi a kilométereket így csendesülj:indulj el
@mematyi: Én eladásra raktam össze nemrég egy maraton montit 1x12-vel. *GX Váltókar ingyen volt, *1230 racsni 50€, GX váltó 54€, *KMC lánc 22€. Olyan 50k Ft körül lehetett. mindent egybevetve. Kormány, stucni Canyontól 6000 Ft/db, Deore hajtókar lánctányérral 10000 Ft Rosebikes-tól. Külsők használtan 4000 Ft/darab (pillekönnyű nem tubelesses Barzok) Csávókám még belsőt is adott hozzájuk.
Ha ismered a webshopokat, és hogy mit honnan rendszelsz, akkor rengeteg pénzt meg lehet spórolni.
Érdekes, hogy a monti a bolti ár feléért sem ment el, pedig szinte minden alkatrész új volt rajta. Némi kísérletezés után viszont megtetszett, és gondoltam jó lesz rosszidős montinak.
Visszajeleznék a bringa-építésre:
Nagyjából megvan minden alkatrész, amit a télen össze kell legóznom, kipótolni, esztergálni, stb a hiányzó darabokat.
Azt kell mondjam, a matek a végén nagyon nem adta ki. Azt hinné az ember, ha talál egy jól árazott vázat, már sínen van a dolog, de ez még kevés :D
Lehet mondani, hogy az ember magára építi a bringát, de az a helyzet, hogy még ha lejjebb is adja a lécet, olcsóbb biztos nem lesz a vége, max. akkor, ha az új árakkal hasonlítja az ember, nem a megkímélt használttal.
Amin Én elcsúsztam:
A váz jó áron volt, javítandó, de enyhén hiányos, és az a pár egyedi csavar, anya, boost tengely rögtön több tízezret rádob a költségre, akár van belőle gyári, akár csináltat az ember fémiparossal újat.
Az apróságok, mint a kormánycsapágy, kormány, nyeregcső, stucni, bilincsek, bowdenek, célszerszámok nagyon megdobták a kalkulációt
Az 1x12-es rendszerben qrvadrága mind a lánc, mind a váltó, de főleg a fogaskoszorú
A speckóbb, nem diszkont termékek, mint pl a Boost hajtókar, és a hozzá való lánckerék szintén dobják a költséget.
Ami mostmár csak akkor éri meg, ha kihasználja az ember, hogy mondjuk használt 2x10-es monti helyett új kopóalkatrészekből tett össze egy 1x12-es "modern" gépet, amin egy jó ideig nem kell kopó cuccokat cserélni.
Más:
Ti tudtok olyan vonóhorogra rakható bringaszállítót ajánlani, ami nem a felsőcsövön, hanem a nyeregcsőnél fogja a bringát(persze a 400 ezres Thule-n kívül)?
@fpeter: akkor jól betippeltem :D Szóval 25 km 800 szint 2,5 liter fogyasztás. Jó meleg lehetett.
@Makky: Épp emiatt fontolgatom a nyári versenyek elhalasztását, illetve rövid távon indulást. Legtöbb verseny 10-12 között rajtol el, és a rajtban nem jó 40 fokos forróságban várni 15-30 percet. Egyik versenyen az egyik kulacsom már a rajtig megittam. Érdemes pet-palackból inni majd eldobni rajtnál...
@opp: Volt elég itatópont, de 25 km alatt cseppre elfogyott a vízkészletem.
@opp: Nagy melegben/párában izzadós egyénnek simán kéne 1 liter/óra! Van az a meleg és intenzitás, amikor többet izzadsz, mint mint amit a gyomor fel tud venni! (Valami hígabb izó a legjobb ilyenkor.) Vagyis folyamatosan száradsz ki, mert akkor se tudsz eleget inni, ha van! Ez sok órás versenyen egy idő után elég rendes dehidratációt tud okozni... szóval érdemes leszokni az izzadásról! :)))
@fpeter: 70 km frissítőpont nélkül? :D az komoly... 2400 szinten én is megiszok 2-3 litert, meg úgy mindenki... De az elég fura, hogy közben se kút, se forrás, se frissítőpont. Nagyon fasza szervezés.
@rcs2003: nagyjából van elképzelésem hol szokott tekerni, vagy versenyezni. Szóval 800-1000 m szinttel számolva írtam amit írtam. Mindegy, akkor is rohadt sok az a vízmennyisé :)
@opp: 6,5 óra menetidő, 70 km, 2400 m szint, 31 fok átlag hőmérséklet. Én ilyenkor vízhűtéssel működöm. Olyan sok kajára nincs szüksége, mert megy zsírból. ^^ A víz szokott lenni a szűk keresztmetszet.
@opp: km-ben mérni ezt értelmetlen. Időben és erőfeszítésben annál inkább. Mikor iszol többet, ha gurulsz 2 órát síkvidéken, vagy ha 2 óra alatt mondjuk Pásztóról mész fel Mátraszentimrére? :)
@fpeter: :O mennyit iszol? 2 kulacs az mondjuk 1-1.5 liter, plusz camelback minimum 1 liter. 2 frissírőpont között van max 20-30 km. Nyilván nem egyforma az anyagcserénk, én pl izzadok rendesen nyáron, ezért sokkal többet kell pótolni, de max 1,5 liter elég azokott lenni 50 km-re is. Meg se kérdezem mennyit eszel közben :D
@rcs2003: Én egyébként gondolkozom azon, hogy jövőre nem versenyzem nyáron. Nem volt jó móka, mikor két frissítőpont között elfogyott két kulacs és egy ivóvizes zsák.
@rcs2003: Ahogy mondani szokás: az idei nyár volt az elkövetkezendő nyarak leghűvösebbje.
Lemaradt hogy felért egy túlélős kardióval minden nap. Odakint 33-40 fok, a munkahelyen szintén ennyi vagy akár több (volt hogy 43 fokot mért az automata bent), otthon éjszaka 28 fok a szobában, levegő nem jön be az ablakon mer szélcsend van. Elég nehezen viseltem már mindezt augusztus végére.
Mi is. 39 fokban kora délutántól este 11-ig kb 12 sör fejenként. Azt nem mondom mennyit tekertünk egy-egy ilyen alkalommal mert kiröhögtök de nem is azért indultunk el.