Kezdjünk egy még egy új évet................................................... :-)
Kezdjünk egy még egy új évet................................................... :-)
@fpeter: viszont a túl sima felvétel nem adja át a "terep érzetét" a felvételen. Engem kifejezetten zavar a "drónszerű" szintre fejlesztett optikai képstabilizálás. Szerencsére nem is fenyeget az az anyagi jólét hogy valaha is megengedhessek magamnak egy normális akciókamerát. :D
@azaki71: Én személy szerint örülök annak, hogy pár év alatt annyit fejlődött a technika, hogy egy rázós monti versenyt is majdnem cinema minőségben fel tud venni az ember. Emlékszem a második generációs goprom-ra 2017-ből. A felvételek felét ki kell dobnom, mert nézhetetlen volt.
"Hivatalosan" biztonsági okokból nem viselhet az ember kamerát a testén. De ha nyak és a test remek gimbalként funkcionálnak. A kormány a legrosszabb rögzítés szempontjából, mert direktbe kapja a rezgéseket.
@killerfinger: Pont van egy ilyen bicóm meghirdetve az aprók között. :D
@Makky: Találtam felnifékes cx vázat, de az XS és XXS-nek is 504mm a felsőcső hossza. Vicces. A mostaninak meg 515mm. Nem hiszem, hogy beljebb lennék azzal az 1 centivel.
@killerfinger: A koskormányhoz sokkal rövidebb felsőcső kell! Persze kormány függő is, hogy mennyi az előrenyúlása. A túl rövid kormányszár az irányítás miatt nem túl jó. Szóval 48 körüli felsőcső kéne.
@Makky: Alapesetben nem akarnék outit használni, kb 10 éve nyúzom a mostani bringámat, ami egy boardman CXpro cyclocross vázra épített carbonvillás, egyeneskormányos öszvér. Sajnos állványon volt kerekek nélkül és a vak apósom fellökte kocsival, annyira, hogy a támvillák "elmentek". Nem látványosan, de a hátsó kereket nem lehet teljesen egyenesen betenni. Napi szinten használom így is, de nem hiszem jó lenne bármelyik alkatrésznek, hogy így járok vele. A legolcsóbban szeretném megúszni a váz cseréjét. Viszont mivel ez egy v- és canti fékes váz, ezért alapesetben ilyen vázat keresek vagy országútit. Tehát a cél egy CX váz vétele, de annyira esélytelen... ráadásul ekkora méretben. Azt már meg sem említem (de), hogy mivel nyár óta elkezdtem hosszabbakat menni, azt vettem észre, hogy nem a markolatnál fogom a kormányt, hanem jóval beljebb, a váltókar bilincsnél. Ettől meg a tenyerem kezdett el fájni, ezért aztán úgy döntöttem, hogy jobb lesz nekem egy 380-400mm-es koskormány. Jelenleg az egyenes kormány egy 90-es stucniban van, amit tuti le kell cserélnem egy 60-70-esre ha feltenném az outi kormányt. A mostani váz felsőcsöve 51cm C-C, nyeregvázcső 48cm.
@killerfinger: Hat ahhoz valami extra kicsi. Talán 48-as, vagy XXS. Nekem 178cm-hez 54 az ideális (felsőcső). De sokszor ehhez 52-es váz társul ma! Olyan kis testmérethez egyébként megfontolandó lehet esetleg 26"-os verseny bringa. Létezik, csak ritka.
Sziasztok! Elsősorban olyanokat kérdeznék akiknek a magassága 160-165cm. Ehhez a magassághoz mekkora országúti váz ajánlott, a hagyományos geoból választva, tehát nem a slope-os geometriájú vázakat nézve.
Nézm már egy ideje az apróhirdetéseket, de még az S-es vázak is olyan felsőcső hosszúságúak, hogy tuti nem lennének jók.
Mecsek - Pécs Mountain Bike Maraton innét nem volt senki?
Én csak a videókat néztem.
@bl4ckv0id: Azzal kell menni, ami passzol az ember bringázási szokásaihoz. Hátul 203-as tárcsa pl. szerintem sok a 75-80 kg súlyomhoz. A 160 viszont határozottan kevés volt, pláne mikor csomagos túrára mentem 20 kilós bicajjal. Az újdonsült kedvencem a 180, mert sosem érződött túl soknak, és eddig még túl kevésnek sem. Pedig azért volt pár nyaktörő lejtő, amit hőségben abszolváltam vele.
Az újkeletű montimra is 180-at tettem. Lesz egy gravel projectem is, amire valószínűleg szintén 180-at fogok rakni. Van két könnyű KCNC tárcsám, amik montin balesetveszélyesek. Gravelre látnám értelmét felhasználni, hogy ne a fiókban üljenek. De lehet marad a klasszikus 160/160 felállás. A 180-as színe viszont menne a vázhoz.
@bl4ckv0id: Nem offenziven, de gondolom nem sok hegyről jöttél le eddig. Én bringával együtt vagyok 85 kilo, de vannak olyan dh-k ahol már nagyon határeset 160/180 2 dugattyúval( 785 xt, 7000-s slx, magura mt4, gyári betétekkel vagy swissstop.) Hazai viszonyok között is van, hogy 1 km komolyabb lejtő után már érezni, hogy melegszik, 2-3km után pedig érezhetően csökken a fékerő. Nagyon nem mindegy mekkora tömeget milyen hosszan és hány százalékos lejtőn akarsz lehozni azzal a 160 as tárcsával és 2 dugattyús fékkel.
@Makky: "Szerintem XC-re, maratonra bőven elég a 160-as tárcsa 2 dugós fékkel is. Versenyzők is azzal mennek. 29-es kerékre gondolok persze. Nekem is az van. XT 2 dugós fék. Bármikor fejreállok vele és még sose éreztem, hogy gyengülne a fék. Oké én könnyű vagyok és nem járok Alpokba bringaparkba se vele. :)"
Szerintem ott kezdődik a gond, hogy sokan nem tudnak fékezni és húzzák addig még el nem melegszik az egész. Általános XC és a hazai terepek közé elégnek kéne lennie bőven egy 2 dugattyús XT féknek. Nekem is az van, pontosan M8100-asok vannak, elöl hátul 180-as BBB tárcsákkal. Hátul eredetileg 160-as volt, csak amikor cseréltem nem volt készleten más csak 180-as, így az lett. Azt hozzáteszem, hogy 100 kg körül vagyok, mert gyúrok, így nem 70 kilósan írom, hogy elég. Ha engem megállít terepen is, akkor mást is meg kellene. Még sosem sikerült megfőzni, pedig nem IceTech tárcsa és a betét sem az.
De sokan elvannak amúgy a Deore M6100-zal, SLX M7100-zal is terepen. 4 dugattyús már nagyon nehéz terepre vagy DH-ra való, el sem tudom képzelni akkor oda mi kéne egy-két embernek, ha a hazai terepre nem elég a 2 dugattyús bika fék. O.O
Én meg rászántam magam és nyugdíjazom a 170-es hajtókarjaimat. Mivel jelenleg a 160 mm-esért minimum egy kart/pár bordát kérnek, ezért a költséghatékonyabb 165-nél maradtam. Hű maradok a gyártóhoz (Race Face), mert van vagy 5 lánctányér a fiókomban.
Apropó ismertek valakt, aki 175-ös XTR hajtókarból 165-est tud varázsolni? Jó lenne kicsit modernizálni.
Lecseréltem a 80mm kormányszárat 60mm-re a 29 fullyn, így nem kell annyira "elöre nyulnom", összeségében jobb.
Öszre szokott a legjobb lenni a kondiciom, de az idén nem, ugy tapasztalom, hogy tavasszal jobb formában voltam. Ráadásul az iden több utvonalam is van, amelyikre el sem jutottam.
Egészségügyileg a derekam még mindig nem jó, a lejtökön föleg érzem, amikor ki kellene állni a nyeregből, ez is hátráltat.
@fpeter: Azon a környéken a fémtartalmat nézik (jómultkorában buszozta arra, és leesett a járgányról a tanknyílás ajtaja, ami volánsárgára festett vas volt. 30 perc alatt szőrén szálán eltűnt - addigra értem vissza, ahol leesett... - , de tényleg. A szénkupac max. télen érdekli őket.
@Makky: Gondoltam nem kell senkinek egy húsz kilós, full sáros monti. Bár az értéke felmálházva bőven egy millió felett volt.
@fpeter: Hát bátor vagy! Nekem itthon simán bolt elől lopták le a lámpámat a boltbajárós bringáról! (Ami amúgy nem rossz gép, pont a korábbi gondolatmenet miatt, mert piaci értéke kb. nulla, így eladni nem érdemes, hiába XT szint.) Gondolom vitték volna kompletten is, csak az oda volt lakatolva rendes U-lakattal! Azóta már boltba se ugrok be úgy, hogy ne vennék le mindent róla. Ami azért elég szörnyű... :((( De a hátsó lámpa és km óra nem kellett nekik. Csak a két Alis első lámpa. Ami "filléres" cucc volt persze, de szerettem őket, mert jó lámpák voltak.
@rcs2003: Vagy megtartani boltba járos bringának. Nekem a mai napig van egy városi cirkáló a garázsban, ha netán Bp-re/egyéb helyre költöznék. Ausztriában simán be lehet ugrani vásárolni karbon montival is. Egyszer csináltam ilyet Salgótartjánban bikepacking túrán. Zár meg minden nélkül... De azért siettem a bevásárlással. :D
Nem viccből írtam. Egy ötlet volt úgyhogy vegyél vissza az arcodból. Hirdesd meg a bolhán ha pénzt akarsz érte cserébe. De amint írták előttem is, nem sokat ér. Szóval ennyi
Tedd ki a ház elé ingyen elvihetőként, manapság sokan csinálják így a megunt felesleges (nem szemét) cuccokkal
@Tamás435: Gonosz leszek, de csak eszmei értéke van.
Úgy gondoltam megválok az acél teleszkópszörnyetegeimtől. Alapvetően nincs semmi bajuk, könnyű szervizelni, meg szerintem jól is rugóznak. De az a 2,5 kilós súly! Monstanság átszoktam a masszívabb telókra. Ez a 30-32 mm átmérőjű becsúszó már csirkelábnak tűnik. Túrára jó, de nehezebb terepen azért kiérződik a merevség hiánya.
Sziasztok,
Mi lehet az értéke a régi bringámnak? Jó ideje csak pakolgatom mert van új de kettőt nehezen tárolok. Jó pár éve építettem. Nem feltétlenül adom el lehet csak szétbontom és elteszem emlékbe a vázat. Minden müködik és megkímélt jó állapotban van.
Váz: Magellan polarX 4x váz (short) 14,5 " Első villa: Cr-Mo 1 1/8 "-os merev villa Fogaskoszorú: CS-HG400 9/11-32 Lánc: Shimano MTB CN-HG93 Váltó: Shimano Deore RD-M592 11 015,75 SGS Váltókar: Shimano Deore Középcsapágy: integrált sram (rég volt már nem tudom pontosan) Hajtómű: Sram NX Eagle Hátsó kerék: 26-os Rodi Black Jack DH480 QR Elsőkerék: 26-os Rodi Excalibur 2XC DC32 QR Gumik elől-hátul: Continental cross king Fék elől-hátul: Shimano MT400 Féktárcsa elől-hátul: Shimano SM-RT66 160mm Nyereg és nyeregcső: KTM (valami zselés) nem árképző Komány: Bontrager 690mm 31.8-as átmérőben Korrmánycsapágy: Acor Kormánybefogó: Van , ennyi biztos :D
@Makky: 65 kilósan nekem sem volt soha gondom a fékerővel. De az 7 éve volt. Idén évi célnak versenyek helyett a 75 kg súlyt lőttem be. Télen bizony benéztem már a 80 kiló felé is. És hát nem tetszett. :-)
@rcs2003: De! Pont ezért írtam, hogy én könnyű vagyok. :) Meg a versenyzők se túl nehezek általában. De persze igazad van, mert kb. 75kg fölött nekem se jutna eszembe 160-al és két dugós fékkel menni! :) Nyilván fék, de még inkább felhasználási terület függő is.
Én 70kg vagyok :-) Amugy, amiket én nézek pro XCM versenyzöket, azok is 180/160 tárcsát használnak XTR két dugattyus fékkel. A kerékpáromon elöl:180 hátul:160 a tárcsa méret, és ahogy írtam az MT500 valóban határeset, de eddig még megálltam vele.
Most még alig van vele 7 útam, hosszú meg csak egy, ami 5 és fél óra volt, és ez még kevés volt ahoz, hogy eldöntsem, hogy maradjon a gyári 80mm kormányszár hosz, vagy cseréljem egy 60mm-re. De az idén már változatlan fog maradni a kerékpár, több tapasztalatra van szükségem. Ha meg bejön az esös idő, akkor újra a 26-ost fogom tekerni.
@Makky: és nem vagy 90kg sem, ezt se felejtsük el mert te általában ezt a tényezőt nem veszed számításba sosem :)
@fpeter: Casio Pro Trek PRG-60 2003-as, így árat nehéz rá mondani, mert nem nagyon kapni már ezt. 100e körül volt újkorában.
Szerintem XC-re, maratonra bőven elég a 160-as tárcsa 2 dugós fékkel is. Versenyzők is azzal mennek. 29-es kerékre gondolok persze. Nekem is az van. XT 2 dugós fék. Bármikor fejreállok vele és még sose éreztem, hogy gyengülne a fék. Oké én könnyű vagyok és nem járok Alpokba bringaparkba se vele. :)
@Makky: Küld el a típusát/árát aztán ránézek. Futó csoportban gondoltam rákérdezni, hogy megvállna-e valaki régi órájától. A modern érintőképernyős órák nem igazán vonzanak.
@azaki71: 29ernél tök alap a négydugattyús fék. Én az elmúlt 6 évben elég sok kombináció próbáltam. *Kétdugesz elöl-hátul 160-as tárcsával: csak gyerekeknek vagy junioroknak + gravel bicókra *Kétdugesz elöl-hátul 180-as tárcsával VAGY négydugesz elöl-hátul 160-as tárcsával: maratonokon/bikepacking túrákon oké *Négydugesz elöl-kettő hátul: idén ezt teszteltem, műküdik, ámbár kicsit sótlan, szintén nem ajánlom *Négydugesz elöl-hátul 180-as tárcsával: számomra ez tűnik a legértelmesebb választásnak, egyszerűen sokkal biztonságosabbá teszi a bringázást.
@azaki71: Nekem darabos kulcscsont törés és részleges combközelítő izom szakadás. Műtét 5 hete volt. Kaptam titánt! :))) Pár napja tartok ott, hogy föl tudtam ülni a görgőre. 2 hétig járni se tudtam, de még mindig fáj a lábam is, meg nyilván a vállam is. Alsó hangon még egy hónapig nem tekerhetek kint, bár már az is "gyorsított" menetrend, mert a szokásos az 3 hónap a műtét után! Szóval nekem is kuka a nyár második fele teljesen. :(((
Ez a nyár nem az én "kerékpáros" szezonom. Elöször a derék probléma vett el belőle, most pedig egy virusos fertözés és antibiotikum kezelés tett arról, hogy újabb heteket hagyjak ki.
Remélem másnak jobban telik a szezonja.
@rcs2003: Igen, meg az olyan apró élmények, mint amikor legurulok egy olyan lejtön, ami a 26er mindig a határaim képességén volt, aztán ugyanott legurulok a 29 fully val, majd vissza nézek, "mm...ez volt az félemetes lejtő...biztos?", mert teljessen másnak érezni.
@rcs2003: Igen, amióta "feltaláltuk" a tüzet és kijöttünk a barlangból, ezt kb. MINDENRE el lehetne mondani! :)))
A jót könnyen megszokja az ember! Emlékszem kb 25 évvel ezelőtt mikor a középsuliban görgetős egereket vettek a gépekhez. Mikor az első használat után délután hazamentem, a saját fapados, háromgombos egeremen önkéntelenül görgetni próbáltam! Ennyire könnyű megszokni mindenféle kényelmet. A gond akkor van amikor valami folytán vissza kell állni a régi megoldásokhoz. Hogy ne csak a pozitív oldalát lássuk, fontos megemlíteni hogy egyfajta ellustulást is hoznak ezek az újdonságok az ember életében.
@azaki71: Folytatom a kis beszámolom, mert ma esös nap lévén, elvittem a 26er kerékpáromat egy útra, amely kerékpárral hosszú éveken át élveztem az erdei ösvényeket, és a 29 fully-val még csak négy utat tettem meg. De! De már most elismeréssel nézek a múltbéli önmagamra. Már négy, a 29 fully nyergében eltöltöt út után a 26er-t már most ugy éreztem, hogy azzal bátorság terepen és erdei ösvényken haladni, és ha belegondolok, hogy idönként milyen terepen és milyen mereked lejtökön ereszkedtem le vele, most az vakmerő bátorságnak tünik. Durva, hogy már négy út a 29 fully nyergében, ennyire átalikotatta az "érzéseket".
A derkam még mindig gyógyul ezért az gyenge pont, így csak 2-3 órás kerékpározást tudok megtenni. A 29er-rel mászáskor még mindig azt érzem, hogy kellene még egy fokozat, pedig jobb az áttéleti aránya, mit a 26er-é. Ráadásul a két kerékpár súllya szinte azonos. A kerékpáral nagyon jó tekerni a leggyengés pontja az MT-500as fék, de eddig még mindenhol megállitott ahol kellet, ill még garanciális, így marad. Nem tudom miért, de a vittoria Barzo-t ugy érzem, hogy a poros iveken kevésbé tapad, mint az általam legtöbbet használt continental Crossking. Az 1x12 is hamar megkedveltem, végre kihasználom a teljes sort, míg a 3x9 rendszernél az alsó három használata ritka alkalom. Hát ennyi, örülök megvettem ezt a kerékpárt.
@rcs2003: Persze, keskenyebb sorral lehet használni. Még a 10-eshez is hézagoló kell országúton! :) Adják is hozzá gyárilag. De, ha szélesebb a kazettatest, akkor még ha a csatlakozása jó is, azért lehetnek vele még problémák a felszerelésnél... pl. a tengelyre kellhet némi plusz alátét.
@Makky: köszi a segítséget! Közben rákerestem a webshopban talált kazettatestre google-al is és ott már olyat dobott fel képként ami megint máshogy néz ki, aztán megnéztem robbantott ábrán egy agyat amihez jónak írta az ebike.hu, és tök más, a csatlakozása olyan mint a montim agyának kazettateste. Szóval valszeg az ebike.hu-n rossz kép van a termékhez feltöltve... egyébként 8-as sorral használtam az outit amíg működött, egy hézagolóval.
Én az árakkal már régebb óta megbarátkoztam, viszont amivel a mai napig nem sikerült, az az, hogy itt körülbelül a feléből kéne lehozni mindent, de szó szerint mindent, mert egy forinttal nem kerül semmi sem kevesebbe mint otthon, mégis ha van is lehetőség bármilyen munkára, azt itt 240-250 netto átlagból kéne lehozni.. De kérdezem hogyan? Elmentem állásinterjúra még a tavasz elején, sőt volt is hogy beálltam és elkezdtem melózni ezerrel, hogy utolérjem magam, na meg hogy lássák, hogy az "ex pesti barom" is ér annyit mint itt bárki, de amikor megláttam a fizetési cetlim, komolyan mondom felkacagtam, bár sírnom kellett volna, persze elmondták igen már az elején, hogy errefelé a versenyképes fizu az a minimálbért jelenti, azaz nagyjából arról a 240-ezerről dumálunk, bónuszok és pótlékok nélkül, csak amikor lemégy a boltba minden ugyanannyi, sőt ilyen olyan beszállítós marhaságokra meg távolságokra hivatkozva, még jóval több szal nem értettem, de szerencsére nem tartott soká olyanokhoz telefonálni, akikkel eddig dolgoztam és ma már nem igazán érint ez sem. Csak néha még, mivel próbálok rendes lenni nem értem azt, hogy itt ezeknek az embereknek a "működés" havi bontásban az hogyan megy vagy bármi, mert aki itt él a környéken annak egész biztosan nem az a problémája, hogy kétszázezerért vegyen e a bringájába új levegős telót vagy esetleg ami még szintén kedvencem: másfélmillás e'bicóból rögtön mindjárt kettőt..
Az árakhoz még az jutott eszembe, hogy nem is olyan régen még olaszoknál eldobtam az agyam, hogy milyen zöldség árak vannak a boltokban. Alap dolgokra gondolok: paradicsom, paprika, répa, ilyenek. Na talán idén éreztem először, hogy kb. ugyanannyiba kerül már nálunk is minden. (Most csak zöldségre gondolok, mert más még olcsóbb is. :)))
@rcs2003: Biztos, hogy nem jó, mert az RS400 már 11-es országúti, ami szélesebb 1,85mm-el, mint a 8/9/10-es MTB/road. De nekem első helyen rögtön adott találatot: https://allegro.hu/termek/kazettadob-shimano-105-fh-5800-fa05bc30-d93f-4b2e-9ea5-0b4cc00e9892?offerId=17628622083
@Tom77: Összegezve, ha nem olyan szakmád van amiért az ország bármelyik pontján levadásznak, vagy nincs annyi pénzed, hog a költözés után se függj majd hosszabb távon senkitől, akkor északot már régebb óta nem, de az elmúlt évtől a Dél-Dunántúlt sem ajánlanám senkinek jó szívvel új költözési helyszínnek, még akkor sem ha mai napig szinte fele annyi itt egy lakás ára, mint a fővárosban vagy az agglomeráció közelében..
Na persze a második linket sikerült elrontani, szóval: Shimano kazettatest