Társalgó.........2025

1-50 (140 hozzászólás)

Elküldve: 2025.01.01. 21:03 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 200
Témaindító hozzászólás:

Kezdjünk egy még egy új évet................................................... :-)

Elküldve: ma, 11:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

@fpeter: nem lőtyölöm én a hideg vizet, van már annyi élettapasztalatom hogy kb fél-egy korty elég egyszerre menet közben. :)

Elküldve: ma, 11:21 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@rcs2003: Az 5 foknál hidegebb víz nem tesz jót a torkodnak. Miután áttértem az ivótasakra, kulacsot csak kiegészítőként használok. Télen-nyáron jobbnak tartom. Most egy olyan ivótasakot használok, ami három különbözőből lett összeralegózva (zsák, szelep, harapógumi).

Elküldve: ma, 11:16 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@Makky: Nincs sajna ideális téli bringás cipő. Sétálásnál/túránál folyamatosan mozognak a lábujjak és nincs menetszél. Bringázásnál csak tapos az ember, hiába mozgatod a lábujjaid, nem tudnak elég energiát termelni. Tovább rontja a helyzetet, hogy igen izzadós típus vagyok. Szóval hiába meleg a cipő, ha vizes lesz a zokni ugyanúgy fázni fog az ember.

Ami bevált idén: 5-15 fok között téli bringás cipő, 5 fok alatt rá egy kamásli. A kamásli akár 1 órával is ki tudja tolni a komfortidőt. Így az idei téli tekeréseim átlaga 2 óra körül volt. Bár fontos hozzátenni, hogy az edzések 1/3 súlyzós edzés, 1/3 pedg futás bringa mellett.

Ez a három sport eléggé különböző, szóval gyenge bringás, gyenge testépítő, és gyenge futó vagyok. Viszont montis szempontból az erős felsőtest/core/glutes, és futóvádli előnyös. Nem csak az alacsony súly/erő számít, hanem a lejtőző képesség is.

Elküldve: tegnap, 19:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

Volt olyan hogy tűzforró vízzel indultam el és félig befagyott mire hazaértem :)

Elküldve: tegnap, 19:16 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@azaki71: A pia egyszerű kérdés: van egy sima fél literes termo kulacsom, ami befér a kulacstartóba. Ebbe forró tea. Ezt kb. 45 percnél meg kell inni mindet egyszerre (nincs szopókája, menet közben nem lehet már inni belőle). Akkor ideális kb. 30 fokos. A téli mez zsebében pedig a tervezett időtartam függvényében viszek még 1, vagy 2db vákumtermoszt. Tipikusan 1x0,5 liter, 1x0,75l, 2x0,5l, vagy 0,75+0,5, de elfér a zsebemben még az 1l+0,75l is! (Nem is kényelmetlen egyáltalán. Mondjuk ragasztottam rá polifoam-ot, hogy a gerincemet ne nyomja.) Abban is forró tea. Az még 5 óra után is forró! Abból szoktam feltölteni a termo kulacsot és kb. 10 perc múlva pont iható hőmérsékletre hűl. Így mindig meleget iszok! :) Mivel én nem izzadok, így 1,7 literrel el tudok menni akár 6 órát is télen (télen azért annál többet nem megyek)! A legnagyobb (literes) termoszomat már nem is használom. (Csak régen kellett. Akkor még többet ittam, de most már nem kell annyi.)

Elküldve: tegnap, 17:53 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@rcs2003: motorosok/futárok szoktak ilyen szerkezettel csapatni pest utcáin nálunk a jelen(kor)ban ben

Elküldve: tegnap, 17:40 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@azaki71: volt a Speciár Viktorékkal amikor még ő edzett/versenyeztem megdermedt a kulacsban az izos víz Budakalászon amikor a florián téri edzésről jöttünk haza

Elküldve: tegnap, 17:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@Makky: Ez is olyan egyéni dolog. 5C fok alatt, nekem lábfejem egy óra tekerés után már lefagy, bármivel is probálkoztam az elmúlt években. 4 évvel ezelött vettem 2500ft ért a Tescto-ban egy vastag téli kesztyűt, aminek börrel erösitett a tenyér része. A legjobb döntés volt, tökéletessen bevált kerékpározáshoz és soha nem fáztak bene az ujjaim, vagy a kezem. De tényleg egyéni, hogy kienk mi válik be, és kinek melyik végtegja mire érzékeny.

Apropó, a folyadék potlást nagy hidegben hogy oldod meg egy 3-4 órás uton? Az egy dolog, hogy minden kulacs kihűl két óra alatt, de a hidegben inni sincs kedvem.

Itt tavasz, mi meg a hidegről beszélünk :-))

Elküldve: tegnap, 16:20 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

A képen egyébként ott a cipő megoldás is fpeternek! :) Az a Lake-nek a legdurvább modellje! :)

Elküldve: tegnap, 16:19 Makky 

Elküldve: tegnap, 16:17 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@rcs2003: Engem nem nagyon érdekel, hogy néz ki valami, ha működik! :) Amit linkeltél az mondjuk a vicc kategória. Vannak ebből sokkal komolyabb, szigetelt cuccok is. Persze mindegyik egyenes kormányra. Alaszkában nem is látsz nélküle fatbike-ot! Amúgy én azért is megyek egyenes kormányos MTB-vel télen, mert egy vastag síkesztyűben sokkal kényelmesebb. Sőt a fékváltókart szinte lehetetlen már azokkal kezelni. Viszont én szeretem a kormányszarvat is. Azzal pedig nem kompatibilisek ezek. Legalábbis nem találtam még olyat. Igazából ez az egy oka van annak, hogy még nem próbáltam ki. Lehet, hogy el kéne engednem a szarvat...

Elküldve: tegnap, 15:27 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

@Makky: Tudom hogy irtó hülyén néz ki de ilyesmivel nem próbálkoztál a kézfázás okán? https://newatlas.com/dribarz/39274/

Elküldve: tegnap, 13:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@fpeter: Ezt tárgyaltuk már! Fűthető talpbetét a megoldás. És olyan cipő, amibe nem fülled be nagyon a lábad. Olcsóbb, mint Spanyolba költözni! :) Én anélkül már nem tudnék létezni télen! A kesztyű nagyobb probléma nekem sajnos. Abból még nem találtam sajnos jót. A fűthetőek egy szezon alatt tönkremennek. Anélkül meg nem létezik számomra elég meleg. Esetleg, amit a sarkkörön használnak, de az meg túl vaskos sajnos. :(

Elküldve: tegnap, 09:44 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@Makky: a 4-5-6 órákat/nap még a jobbik eset... a 4-5-6 órákat/éjjel az abszolút lehetetlen kategória. A harmadik óránál leesnének a lábujjaim. :-) Spanyolországba kellett volna költöznöm. Ott kevésbé cudar a tél.

Elküldve: tegnapelőtt, 17:25 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@fpeter: Én meg ezért megyek télen is 4-5-6 órákat/nap. :)

Elküldve: tegnapelőtt, 16:53 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

Nekem nyáron is általában nehezemre esett 1.5 óránál többet menni egyhuzamban, síkon is :) Csak úgy tudtam rávenni magam hogy olyan távolra mentem el itthonról ahonnan visszafordulva kijöjjön a tervezett táv/időtartam :)

Elküldve: tegnapelőtt, 16:47 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@Makky: Volt egyszer olyan, hogy a fékezésnél a tárcsa berezonált és valami irtózatos hangot adott ki magából. Valószínűleg nem jött ki jól egymással a fékbetét/tárcsa.

Más: Azért a téli 1,5-2 órás tekerések után igen nehéz átszoktatni a testet a 4-5 órásra. Maraton hosszútáv a cél, szóval van feladat a következő egy hónapra.

Elküldve: 2025.03.23. 14:50 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

A mai út fék tapasztalata. Első fék, a használt betétekkel, már az út elején, kb a negyedik normál fékezés után nyikorogni kezdet, fekete csíkot húzva a tárcsában. Az út szélén ki is vettem a használt betéteket, és a betétek felületének egy része is fekete, üveges lett.

Hátsó fék az új betétekkel, már az elején nagyon harapott, és ez késöbb is megmaradt és haza érve a féktárcsán nem volt nyoma szennyzödésnek. Remélem, hogy most már így is marad.

Ugy tünik, hogy a korábban beszerelt két új pár fékbetét valamikor olajat kapott, (Valószinüleg akkor, amikor a fékmunkahenger beragadt). Egyértelmü, hogy a csiszolás, áztatás, ..stb, segitségével ezeknek a betéteknek az anyagát már nem lehetett megmenteni, ezért nem is lett fékhatásom az fékmunkahenger javítása után. Így, lényegében, a két pár új fékbetét alig 100km alatt kuka lett.

Elküldve: 2025.03.22. 20:47 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@opp: Oké, köszi a tippet.

Elküldve: 2025.03.22. 18:45 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 269

@azaki71: esetleg nézd meg tesztkör után, hogy mennyire levegősödik. 1x egy avid szívatott hasonlóan, ott a felső munkahengerven volt némi tömítetlenség. Organikus betétnél 1x sikerült kiégetni, szinteresnél simán működik a dolog. Volt pár sram fékem, ismerem a folyadékszivárgás minden áldását :)

Elküldve: 2025.03.22. 15:57 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@Makky: Én még soha nem probáltam kiégetni belőle a szennyezödést, de nem is volt rá szűkségem. Videókat láttam már róla, de nem tudom, hogy hol az a hőmérsékleti határ, ahol a szennyeződések kiégnek, de a betét anyagát rögztitő "ragasztó" szemcsék még nem. Egy leválló felületű betét nem lenne jó menet közben.

Elküldve: 2025.03.22. 14:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@rcs2003: Én is rögtön az anyag (tárcsa) egyenetlen vastagságára gondoltam, mert az a leglogikusabb oka a rángatásnak. De tolómérővel körbemérve egyszerűen nem találtam ilyen pontot rajta sehol. Szóval nem tudom. Mikrométeres eltérés pedig szerintem már túl kicsi, hogy ilyet okozzon. Ráadásul nem kicsit rángatott, hanem használhatatlan volt! Vizes időben elsőkeréken szerintem az első picit nagyobb fékezésnél esés lett volna belőle.

Nekem volt olyan (szerintem olajat kapott betét volt az is), hogy indulásnál gyenge fékhatás. Aztán, ha olyan helyen mentem, ahol jól fel tudtam melegíteni, akkor utána megjött a harapós fékerő! Ami kitartott az egész edzés végéig. Viszont másnápra mindig újra elment Legközelebb akkor kipróbálom én is, hogy mit csinál ilyenkor, ha vízzel meglocsolom. Most éppen nincs ilyen betétem. Meg tűz fölött kiégetést is kipróbálom majd. Kukába szánt betétnél már úgyis mindegy alapon, egy próbát megér. Ti próbáltátok már?

Elküldve: 2025.03.22. 14:12 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

Most már a következőkre is ügyelj: -mosás előtt húzd le ronggyal a retket a hajtásról amennyire tudod -sose a hajtás felőli oldalról csapasd a bicajt a slaggal -láncolajozásnál "a kevesebb mindig több" elv, a fújós sprayt felejtsd el (de gondolom úgyse azt használsz) -sártócsáknál kerüld az olajosakat, akár aszfalton, akár földúton -ha lehet ne használj ilyen-olyan waxokat vagy szilikont a váz törölgetésére, kenegetésére -ellenőrizd a fékkarok tartályát,mennyi olaj tűnik el egy-egy tekerés után, és hogy a fékkarból szivárog-e vagy máshonnan (sosem szabad csurig tölteni,különben valahol ki fog préselődni használat közben a felesleg).

A zsebkendős próba szerintem nem mutat semmit mert ez így nem szimulálja a menet közbeni erőhatásokat (dugattyúk menetirányba való megfeszülése fékezéskor meg ilyesmik)

Az is lehet hogy csak simán beégetted a tárcsát is meg a pofákat is. A hosszú, felengedés nélküli fékezések eléggé gyilkolják a fékrendszert, még hidegben is.

Elküldve: 2025.03.22. 12:25 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

A délelöt szereléssel telt. A féktárcsák felületébe annyira bele égett ez a fekete cucc, hogy azt hittem soha nem végzek, amire kicsiszoltam belőle. Még brigiciolal, féktisztitoval, végül vizzel is átmostam. (biztos ami biztos). A két szett új fékbetét felületén szintén ráégett üveges szerű fekete cuc volt, ezeket is felcsiszoltam, áztattam, megint csiszoltam, elmostam, száritottam és elraktam, hátha. De ha ezek anyagába mélyen beivodott valamikor a trutyi, akkor.....

Amíg ezeket a műveleteket végeztem, beraktam egy régi elkopott fékbetét szettet, a betétek között papir zsebkendővel, majd a fékkarokat behuzott állapotban rögzitetem és nyomás alatt hagytam, kb egy órán át, majd párszor rápumpáltam a fékkara és ellenöriztem. Nem észleltem olaj folyást.

Hátra beraktam az bonttatlan új betéteket, és elöre, egy megmaradt tavalyi, még használható betét került. Várom a következő tesztkört, hogy mit lesz vele 20 - 30km táv megtétele után, megmarad-e a fékhatás.

Elküldve: 2025.03.21. 22:19 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@rcs2003: szentelt viz;)

Elküldve: 2025.03.21. 22:14 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

@Makky: a rángatás az egyenetlen anyagvastagságnál szokott előfordulni, volt olyan tárcsám. Még az enyhén behúzott fékkart is érezhető mértékben mozgatta ahogy forgott. Gondolkoztam rajta hogy valahogy be fel kéne csiszolni tökegyenesre, csak nem volt elég precíz eszközöm hozzá. Azóta is a szekrényben van :) Pedig jópofa kinézetű alubakos tárcsa, a párja 6 éve szolgál a bicajon az első keréken.

Elküldve: 2025.03.21. 22:10 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

Én egyszer denaturált szesszel basztam szét a fékpofáimat. Azt hittem simán csak alkohol van benne és nagy nyugodtsággal húztam le a féktárcsáimat vele, de valami más fost is kevertek hozzá amitől utána elment az összes fékhatás. A pofák kukában végezték. Az én jelenlegi esetem ennél sokkal furább. Ha egy ideig nem használom a bringát, utána nem fognak a fékek jól, megállok meg minden csak nem tudok satuzni, nem "harap". Olyankor kell egy spricc víz a féknyeregre és utána rögtön fog mint az állat mindkét fék. Érdekes. Olajszivárgásra tippelek de hogy a víztől hogyan javul meg rögtön a fékerő, azt nem egészen értem.

Elküldve: 2025.03.21. 20:46 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@Makky: este Makky volt az álmomban hogy itt lakott közel a "negyhazaknal" vonakodva de kolcsonadta egyik kekeslila bringajat-aztan!jött a volt lelkipásztorok aki találkozott a volt"Muzsammal"megteresek sirasok alazkodasok sokminden egyetlen lehet az esti kajalasok okozzák a sok képet az álmokat?!?Udv

Elküldve: 2025.03.21. 20:43 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@Makky: Korábban mindegyik féknél volt probléma az egyik dugattyuval és ki tuja, hogy az a használat során mit okozott.

Állványon probálva nem tapasztaltam, hogy lenne olajos nedvesség a dugattyúk körül, és a fékolaj fogyásom sem volt. Holnap újra ellenörizni fogom, lehet, teszek közé egy papir zsebkendöt és többszöri fékbehúzás után megnézem, hogy száraz marad-e.

Elküldve: 2025.03.21. 20:01 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@azaki71: Ez pedig tipikusan olyan tünet, mint amikor olajat kap a betét. De újnál? Vagy a tárcsa volt olajos esetleg csak nem vetted észre? Nekem már volt olyan, hogy új féktárcsa "rángatott" fékezésnél. Nem jöttem rá az okára, mert látszólag minden tökéletes volt. Kicseréltem egy másik tárcsára és azonnal jó lett. Az gyárilag volt szar. (Mondjuk nem Shimano volt.) Gondolom nem egyenletes hőkezelés lehett az oka, mert a felületen tényleg nem látszott semmi.

Elküldve: 2025.03.21. 19:56 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@azaki71: nekem 29es xtc karbon xt fekje hátul abszolút nem fog amikor megvettem akkor 10szazalekos ereje volt azt pár nap alatt a semmire lement első fék szintén xt fejreallos lehet a shimano gagyizmus devianciaja folytatodik?!?

Elküldve: 2025.03.21. 18:30 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

A fékjeim továbbra sem jók. Évek ota a shimano M06 fémes betétjét használom, SLX SM-RT66M féktárcsával. Soha nem volt vele problémán. Mindig magyar üzletből, dobozost vásároltam, hogy eredeti legyen.

Jelenleg, bármit csinálok, a fékjeim csak nyikorognak és nincs fékhatás, sem elöl, sem hátul. Ez egy új szett elöl és hátul is, betét és tárcsa. Kb 200km van benne és egyre roszabb, ezért tegnap alapossan tisztitottam, csiszoltam, újra légtelenitettem..stb, és semmi eredmény. (ma 35km távon keresztül probáltam összekoptatni, ami hülyeség, máskor erre nem volt szükség).

Minnél többet fékezek vele egyre roszabb és a tárcsa szine sem olyan a fútofelületen, mint amilyennek lennie kellene. A szép fényes a fémes felület helyett inkább fekete, de tapintásra nem olaj, se nem por. Fékezéskor, a fékkart behuzva minden rendben lévönek tünik.

A féktesteknél, nem tapasztaltam fékfolyást és a dugattyuk is rendben mozognak.

Van még egy bontatlan M06 betétem, egy ujabb tárcsa tisztittás útán berakom és meglátom, de ha ezzel is ezt az eredményt kapom, akkor pasz.

Vannak érdekes dolgok, de ez most egy új.

Elküldve: 2025.03.21. 00:29 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@azaki71: A munka nem tesz hozzá az ember egészségéhez. Sőt... Több középkorú kollégám is van, akik hetekre mennek terápiára különböző szív és egyéb problémákkal. Nekem pl. a látásom sokat romlott a monitoros munka miatt. 1-2 év alatt ez nem jön ki, de ha az ember 5-10 évig csinálja...

Elküldve: 2025.03.21. 00:06 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@Tom77: Mindenhol pang a piac... Elkezdtek komolyan takarékoskodni az emberek. Jelenleg nem hirdetem, mert egy karbon kerék van benne, aminek az ára majdnem megegyezik a teljes bringával. Hónapok óta keresek bele olcsó kereket, de egyelőre még nem lett meg az "igazi".

Elküldve: 2025.03.20. 17:24 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@Cadre Allage: joparszor jav

Elküldve: 2025.03.20. 17:23 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@azaki71: co2 illetve habpatron már jogászok kihúzott a sz.rbol versenyek alatt jó találmány kicsi súly kicsi hel nagy energia jó találmány!

Elküldve: 2025.03.20. 16:20 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@azaki71: mármint a hagyományos kézi minipumpa.

Elküldve: 2025.03.20. 16:19 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@mematyi: Ha csak rá kell pumpálni akkor bármelyik minipumpa jó. Egyéb esetekben ott a co2 patron, kis helyen elfér és egyszerű használni.

Elküldve: 2025.03.20. 15:49 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

Meg ezek a kis pumpák nagyon gyengék. Mire felnyomja addig ötször felpumpálod hagyományos minipumpával. A noname kínaiak gyakran az első használat után tönkremennek. Ha ereszt a gumi akkor foltozd be vagy cseréld ki a belsőt, időt és energiát spórolsz. Ha nem akarod kivenni a kereket lehet kapni(legalábbis nemrégiben még lehetett) hurka alakú belsőt ami a két végén összeér. Szerintem az akkus pumpa hülyeség. Sosem töltök el 10 percnél több időt egy belsőcserével, ebben benne van a szereléstől kezdve külső tüzetes átvizsgálásán keresztül minden. Az egyik bringámon sírva fakadok mire leszedem a külsőt mert az is tubeless peremű, elképesztően bele tud "ragadni", abban meg Slime van. :)

Elküldve: 2025.03.20. 15:29 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 884

@mematyi: Én tuti biztos nem bíznék az ilyen akkus pumpákban. Ha Kínai, ha nem. Úgyis akkor fog lemerülni, amikor nagyon kéne! Ha meg kell mellé vinni másikat is, akkor meg már semmi értelme.

Elküldve: 2025.03.20. 14:16 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 302

Sziasztok!

Lassan Nálunk is indulna a hétvégi bringás szezon!

Abban kellene tanács, hogy amiket lehet boltokban, és kínai Webshopokban is venni, akkus bringapumpák(amik alig nagyobbak mint egy kártyapakli) használhatók?

Az az igazság, hogy a kerekem tubeless-képes, emiatt irtó nehéz szétszedni mert pontos a pereme, de nem szeretnék Lötyizni, mert ahhoz nem tudom elég gyakran elővenni, így csak potyára menne tönkre benne a lé.

Arra gondoltam, hogy ha csak pici defektet kapnék, időnként rápumpálnék egy ilyen akkus keyterével, hátha kibírja a napot.

Esélyes volt még a slejmmel töltött belsőgumi is, de abba sem lehet a végtelenségig befelé tölteni a cuccot, egy idő után el kell majd dobni.

Elküldve: 2025.03.20. 12:27 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 738

@fpeter: Rám mindig hűlyén néznek, amikor azt mondom, hogy a szabadidő a legértékesebb dolog az értékrendemben. Sajnos soha nem volt belőle elégendő, pedig én nem vagyok karrierista, és amit időt csak lehet, azt a szabadidömre forditom. De, a kerékpározás mellet más hobby tevékenységeim is vannak. Az élet meg pereg, de nagyon gyorsan, ezért is dűhitő, amikor a munkahelymen vagyok és kint süt a nap. Ezért is maradnak a hétvégi kerékpározások, ebbe ennyi van, ennyire van időm.

Elküldve: 2025.03.20. 11:02 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 169

A három bringa végül úgy került le Törökbálintról-Nagykanizsára, hogy mivel arra az a időszakra országbérletem is volt, kettőt még aznap lehoztam vonattal, a pirosért pedig egy másik alkalommal visszajöttem. Mivel akkor még nem utazhatott bringa országbérlettel csak külön jegyen, mindez 2500 forint pluszköltséget jelentett a három bringa esetén. Azóta megtudtam, idéntől érvényes országbérlettel díjtalan lett mindez, mármint ezt úgy értsd, hogy ha vonattal mennél bárhová és bringád is van, az országbérlet mellé már külön jegy a bringáknak nem kell, bár egyszerre csak egy gépet vihetsz, amit úgy tudtam meg, hogy a kaller szólt nekem még mikor hoztam a masinákat anno le, hogy egyszerre csak egy bringával utazhatsz. Mivel én költöztem és ilyen távra nem szerettem volna háromszor is visszamenni, Törökbálint-Nagykanizsa viszonylatban a gépekért, ezért a feketét és a fehéret egyszerre hoztam le, de különösebb gond nem volt ezzel sem, csak szóltak, h amúgy ez nem szabályos, de bünti anno nem volt..

Elküldve: 2025.03.20. 10:39 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 169

@fpeter: Remélem nem csak itt próbálkoztál, mármint az eladással? Máshol is hirdetted? Mikor költöztem, végül sok egyéb korlát miatt, (távolság, sofőr lebeszélése, bérleti díjak stb) nem sikerült olyan járgányt értelmezhető áron találni, amiben az összes holmim és mindhárom bringa is elfér, mivel előre meghatározott keretem volt a költözésre (is), ezért egyetlen pillanatra felmerült, hogy talán mégsem kéne két majdnem ugyanolyan bringához ragaszkodnom, a harmadik+ nem az enyém hanem a barátnőmé, de neki + hiába van, mert ő csak akkor bringázik ha ketten megyünk.. A lényeg, privátban kérdezősködtem itt, hogy "hogyért" menne, mert jelen pill másra kéne a zsé, de olyan összegért vitték volna "őket", amiért az egyiket sem adnám.. Albumokban a két gép, felszereltség állapot stb, igazán komolyan még akkor sem adtam volna oda egyiket sem, ha előtte középen félbevághatom, és csak külön az elejét vagy a hátulját vitték volna. Az a fontos, h neked mit ér, onnantól kezdve, ha azt elengeded minden pazarlás, legyen az autó, bringa, otthon, bármi.. A hiányzó kezdőt végül sikerült azóta máshogyan megoldanom, mostanra már, csak egy rossz állom marad az elmúlt téli költözésem és mindhárom gép most is itt van mellettem, remélem ezúttal már mindvégig.. (ツ)

Elküldve: 2025.03.20. 08:14 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

@fpeter: én a családommal megyek nyaralni, abban az egy-egy hétben. Mindenkinek van adott szabadsága amit arra használ amit akar, csak nem mindenkit érdekel a napokon át tartó magányos kóválygás :)

Elküldve: 2025.03.19. 22:43 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@rcs2003: Alig várom, hogy munkanélküli lehessek és végre lenne időm azokra a túrákra, amiket hosszú évek óta tervezek. Számomra abszolút hihetetlen, hogy egy szimpla egy hetes túrát nem tud az ember felnőttként megcsinálni. Pénz van, felszerelés van, erőnlét van, szabadidő nincs. Pláne, ha szabadságot is sporttal tölti az ember. Lelkileg ugyan feltöltődik, de testileg fullra lemerülten kezd el új dolgozni.

Nekem tavaly volt két 80 órás hónapom is. Ezek azért nagyon meg tudják dobni az ember alapállóképességét. Meg persze egyenes utat ad a kiégéshez is. Heti 2x eljárok futni is, mert ha van az embernek napi 9 órája munkára vagy 6 órája alvásra, akkor nehogy már ne férjen bele az az 1 óra testmozgás.

Nem tagadom, hogy ne lennék függő. De ha választanom kellene a sportfüggőség, vagy szerencsejátékfüggőség között. Akkor az előbbit választanám. Őszintén ki az, aki -3 fokban az éjszaka közepén kimegy hegyekbe szintezni? Mert nem sok embert láttam éjjelente. :-)

Elküldve: 2025.03.19. 22:29 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 485

@rcs2003: Én 400k-ért nem tudtam elpasszolni sajna. :/ Pedig a motort leszámítva minden zsír új volt rajta. De cserébe elég sok időm elvitte.

Elküldve: 2025.03.19. 19:50 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1067

Én még ha akarnék se tudnék elektromos bringát venni, összesen nincs annyi tartalék ami kifutna egyet :) Jó persze ilyen agymotoros szarokat lehet venni olcsón, de az pont nem a "sport" kategória hanem boltbajárós

Elküldve: 2025.03.19. 19:22 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 827

@azaki71: elektromos"fogkefét"max csak a lánc mosásához

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!