Némi gumma téma
A) Race Face AR25 hátsó kerék + Pirelli 2,4” = 3,185 kg
Race Face AR25 első kerék + Pirelli 2,4” = 2,415 kg
B) Mavic Crossmax Pro hátsó kerék + Specialized 2,2” = 2,27 kg
Mavic Crossmax Pro első kerék + Specialized 2,3” = 1,825 kg
C) Mavic Crossmax Pro hátsó kerék + Pirelli 2,4” = 2,645 kg
Mavic Crossmax Pro első kerék + Pirelli 2,4” = 2,0 kg
Szóval a gyors XC külső-könyebb kerékszett kombó 1,5 kg-al könnyebb volt a normál mtb külső-budget kerékszett kombóhoz képest. Mivel tök idegennek érződött a vékony külsővel a bringa, ezért átgumiztam, ami által 0,95 kg-val lett könnyebb. Ezen a keréken 180-as hátsó tárcsa volt, ezt még nem tudom, hogy megtartom-e. Ha sokat csúszik a hátsó kerék, akkor felrakok egy 160-ast. Meg persze a felni szélessége is eltér:
2,4" AR25 (25 mm): 58,3 mm (1,7 bar)
2,2" Mavic (22 mm): 53 mm (1,2 bar)
2,3" Mavic (22 mm) 55 mm (1,3 bar)
2,4" Mavic (22 mm): 57,3 mm (random)
Ezen értékek nem pontosak, hiszen tubelessként kisebb nyomást is tud használni az ember. Az egyedüli gond, hogy a hátsó kerék nem középen van, 3 vs 9 mm a vázhoz képesti távolság. Szóval egy 3 mm-rel majd arrébb kell igazhatni a felnit.
Egyéb megjegyzés: Múltkor az AR25 felnin cseréltem szalagot, mert eléggé kétes állapotban volt. Akkor vettem észre, hogy duplán volt leszalagozva. Ennek mi a célja? Ez megmagyarázza miért volt bitang nehéz levenni róla a külsőt.