ha valakit ellenőriznek, akkor mindenképp ossza meg velünk, hogy mi volt...engem érdekel, mert Győrbe azóta sem láttam rendőrt:)
ha valakit ellenőriznek, akkor mindenképp ossza meg velünk, hogy mi volt...engem érdekel, mert Győrbe azóta sem láttam rendőrt:)
Most voltunk kint a városban Inkával. Láttunk a városban vagy 50! rendőrt, 3 rendőrautót, meg vagy 10! mellett eltekerünk. Inka 2 rendőrhöz oda is ment érdeklődni, hogy mi meg hány méter. Le se szartak minket. Komolyan :)
@Majoros Tibor:
húú wazzegh ez nagyon király videó4 facebookra teszem ki.
@Csaba0099: mondjuk a világítás este élvezetesebbé teszi az erdőt :) ezért jön a 2. 53 ledes fényszóróm :) mert nem csak nappal van élet a földön :) persze itt nem DH-ra vagy NorthShore-ra gondolok, de miért ne?
@Tommy01.:
:)aláírom azt, hogy nem baj ha látszik a bicajos. Csak egy 4 küllős BMX-re hogyan teszel cicaszemeket?
Bővíteni kéne a törvényt, hogy mindenki olyan fényező felszerelést használjon, amilyet akar, csak az legyen a lényeg: hogy lássa az autós, a rendőr és a többi. Ne egy ősrégi rendeletet kelljen tartani. Nem követi a mostani időket. :D Egy edző versenybicajosnak, aztán marhára kell a csengő. Egy terepen gyilkoló MTB-nak pedig nagyon hiányzik a világítás!
Arra szerintem nincsen pénze a bicajosok zömének, hogy a vasa mellé vegyen egy autót is, hogy a bicaját szállítani tudja a terepre.
Mindenki hogy fel volt háborodva a biztonsági ővnél akkoriban a személyautóknál.Mostanra mindenkinek tök természetes,megszokták.Mi értünk van. Persze egyet értek azzal is,hogy lehet,hogy túlzásba viszik a szervek a kerékpárosok megszorítását,de hamar lecseng és minden vissza áll a régi rendbe.:) Egyébként kb.3-4 kerékpárt vettem vagy én,vagy ismerősöm (semmi extra,csak hétköznapi bicók) nyugati testvérektől mindegyiken volt első,hátsó lámpa,csörgő-börgő, küllőprizma,meg ilyenek. Náluk ez valahogy természetes.
@Hankó Dávid: Mondjuk az szép lett vna fullcarbon gépen csengő. :D
Én azért büntetnék meg vkit. :D
@edvin: Milyet? Há most mondom h részegen még sosem estem!:) józanul annál Inkább:) Nekem kifejezetten javallott az optimális egyensúlyom szempontjából a szalonspicc!:) és ezt a rendőröknek is bármikor megmondom!:)
@mike gábor:
inkább azt a tescoban vásárolható,gyerekbicajra való kézi dudát javaslom. Brutál hangos!
:) tegnap kukás mellényben (dél körül), mellékutcákon tekertem ki a városból. Mint egy menekült.Nehogy bírságoljanak, mert nincs dinamó a MTB-on.
Benn voltam a Békés Megyei Hírlap szerkesztőségében, elbeszélgettünk, felhívtam erre a fórumra a figyelmet stb. A héten lesz cikk! Majd belinkelem.
@airborne: Aham a városban! Dehogy volt rajta valami egy fullcarbon mata-ra nem fogok felpakolni lámpát, meg ilyesmit gondoltam gyorsan haza futok vele mert reggel ugy is korán kell kelnem az úszás miatt de befürödtem vele ugy vettem észtre:S
@Hankó Dávid: Tiszaújban? Hol, a városban? És volt rajta minden?
Áhhh tegnap este megfogtak a rendőrök..... Nem hittem el és kötekedtek! Outival voltam, és teljesen átnézték pedig csak szürkületben mentem haza és kerékpárúton! Megúsztam egy figyelmeztetéssel, de szerintem még fogok velük találkozni!
Amúgy nem akarom, hogy bárkit is megbüntessenek miattam, de én ápr 4-én kimenni is alig mertem (egy fékkel) :) hogy vegyek a bicikliboltban egy tárcsát, de le se szart senki, most már van első hátsó lámpám prizmával, kerékprizma, csengő e-h fék (mintha az első nem lett vna elég...), le se szarnak a rendőrök, csomó ember biciklijén még fék sincs, nemhogy küllőprizma, meg lámpa, ráadásul este, és le se sajnálják őket a rendőrök... Szerintem kicsit fel lett ez fújva, bár a lényeg, hogy engem már nem tudnak megbüntetni. :)
@edvin: inni vagy elesni? :) Amúgy a biciklis ilyen: iszik-esik XD
@Rober-to: :)
pedig nekem részegen általában sokkal jobban megy!:) csak akkor esek el, ha épp állok:D
@Rober-to: Én a személyi plasztik kártyával, húztam már meg fékbowden csavart :) Nem volt nálam csavarhúzó :)
@salt: Szerintem nem baj ha lefénymásolják. A hülye is látja, hogy fénymásolt. Rengeteg helyre kell. Pl. álláskeresésnél, bankban, stb. Az eredeti vastag, merev kártya. Fénymásolt meg papír. Pláne ha egy oldalra van másolva a két oldala. Ki az az állat, aki ezt nem veszi észre.
Én leszarom az egészet:D Szerintem első lámpát veszek, de olyat ami normálisan néz ki:D , mert azt még úgy ahogy megértem..., bár nappal nem sok értelmét látom:)
csengő, meg prizma, meg ilyen faszságokkal meg hagyjanak békén.. ha ingyen osztogatnák se raknám fel a bicómra, mivel többnyire nappal járok és ha azt nem hallják meg h jövök akkor a csengőt se.
sztem én sztem veszek csengőt.legalább már van olyan is amit nem kell csavarokkal rögzíteni akár mikor fel és le lehet szerelni:D
Azért írtam városon kívülire, mert városon kívül tekerek. Nem mernék tekerni BP-en pl. mert tele van állat vezetővel. Ezért tisztelem is a futárokat, hogy ott tekernek össze-vissza.
Németországban mertem tekerni mert kisebb a forgalom és normálisabbak az emberek. Nem vagyok a városi tekerés híve. Szerintem csak forgalomakadályozók. Ma voltam BP-en autóval. Nem hogy a bicósok, de még nagy motorral közlekedők is sávok közt mentek el mellettem, ok mondjuk, egy Fiestaval voltam. De ha nagy autóval mentem volna, akkor simán összekarcolták volna az autót véletlenül. Akadályozzák a forgalmat, le kell lassítani, nem lehet őket előzni mert út közepén mennek, stb. Ez, hogy az út közepén, bal szélén is mehetnek totálisan veszélyes és értelmetlen. Nem lehet kikerülni őket. Busz sávokban menjenek, vagy út szélén. De legjobb az lenne, ha lenne mindenhol kerékpáros sáv. A külön kerékpárútnál jobb megoldás lenne a kerékpársáv.
A kesztyűről meg annyit, hogy a vékony is jobb a semminél. Mindegyiknek a tenyér részén van betét ami védelem is. Ajánlottá kéne tenni akkor. Az meg nem ér semmit.
@hefi: Igazából mindegy, hogy 40, vagy 50. Emelhetnék 60-ra is. Tök mindegy, versenyen az is kevés lenne. Nem az a fő probléma szerintem, hanem az egész úgy ahogy van.
@Makky:
A hülyeségnek nincs vége. Teljesen igaz.
Mondom: a versenyekre, tüntetőleg kukás mellényekben kéne mennie a magyaroknak. Nevetségesek a politikusaink.
:) igen: rengeteg épített pályával rendelkezünk.
Ma kukás mellényben suhantam, mellék utcákban a MTB-mal, A Körös melletti gátra. Ott a gát tetején tekertem. :) marha jól nézhettem ki, kukás mellényben a senki földjén, dél környékén. Jól láttak a bogarak.
@mike gábor: a lényeg h legyen rajta...sztem egy béemikszes is simán fel tudja rakni pl a stucni mellé...
@Cyon: te ügyesen megoldottad de egy bmx-es nem hiszem hogy megfogja csinálni főleg a csengőrészt
@Makky: plusz KRESZ szerint vesenyen max. 40 km/h :) Vagy az már nem érvényes?
@Csaba0099: Úgy látom azt még nem említette senki, hogy itthon gyakorlatilag az összes országúti verseny a forgalom megtartása mellett zajlik. Még az országos bajnokság is! A verseny kiírásban pedig benne van, hogy a KRESZ szabályainak betartása kötelező! Szerintem ez példázza legjobban az ellentmodásokat.
Sok mindent föl lehet szerelni, de mondjuk egy három küllős időfutam kerékre a küllő prizmát? :) Épített pálya meg ugye olyan sok van itthon...
@Cyon: mondom én h nem lesz vészes :) és ki tudja...lehet az a csengő jól jöhet még
@Rober-to: engem még soha nem igazoltattak, szerencsére :)
de nálam sincs legtöbbször irat (se egyéb más), viszont fénymásolni személyit meg köziratokat az olyan mintha hamisitanád, és azért büntetniük is kéne :S szóval inkább semmi vagy vidd magaddal :S
@Rober-to: nekem is van jópár lóherém :) remélem ebben az évben is tehetek bele bőven
@Rober-to: amint látom javarészt a városon kívüli közlekedésre tértél rá... de a városit is beszéljük ki :) mert sokan akik ezt olvassák városba sztem többet mászkálnak...
sisakról az a véleményem h ha simán megyek valahova akkor nem veszem fel, de ha csinálok valamit és nem érzem magam biztosan vagy valami újat akarok akkor persze viszem magammal és felveszem...
kesztyűről érdemes tudni h nem ér fel 1 motoros kesztyűvel... amit lehet kapni kesztyűk és nem szakadnak szét pár hónap alatt az áruk átlagba 5000ft ez nem is annyira probléma... de ezeket nem kéne kötelezővé tenni mert ezek a kesztyűk arra vannak h jobban tapadjon a kezünk a markolathoz és kényelem szempontjából...
lámpáról annyit h nekem szinte mindig fent van, míg rövidek a nappalok... de nyáron míg tudom h 9 fele úgy is hazamegyek és akkor még világos van feleslegesnek tartom fent hagyni... ilyenkor csak ott van a táskámba és ha esetleg tovább maradok (pl esti ride) akkor felteszem...
csengő, prizma... hááát ez 1 kicsit vicces téma, mert 1 időbe akartam venni prizmát csak poénból de nem volt a boltba, utána sikerült nagynehezen szereznem egyet, de akkor is miután lementem 1 lépcsőn letört, tehát elég lehetetlen dolog ez... a csengő meg többet árt mint használ tapasztalataim szerint... sokat megyek a járdán és én azon az elven vagyok h az a gyalogosok helye, ha észrevesznek h mögöttük vagyok és elengednek akkor szerencsém van, de ha nem vesznek észre akkor kivárom az alkalmat míg helyem lesz h kikerüljem... persze vannak olyanok akik ha 5méterrel kerülöd el őket, utánad kiabálnak csak a kötekedés kedvéért, az ilyeneken jókat lehet nevetni sztem...
a fék meg szerintem egyes esetekbe lehetne megítélés alapja, a rendőr akit megállít látja h h közlekedik és ha pl olyan streetes mint én akkor ne büntesse meg... nincs fékem az tény, de nem száguldozok, kényelmesen elgurulgatok, anélkül megállok az átkelőhelyeken h lábbal kéne fékezni... persze, aki eszetlenül száguldozik és nincs fékje azt büntessék meg de aki tud okosan közlekedni azt hagyják békén... ez a különbség eléggé feltűnő a biciklisek közt, sztem ezt is figyelembe lehetne venni...
"A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel."
Szóval durva DH-soknak 2 reflektor kell a gépre! :)
Mint jó pár szabály, ez is csöppet idejét múlt.
Más technika van. A mai gépeken jobb fékek vannak, mint 20 évvel ezelőtt. Tanyabájk vs. 200-as tárcsás MTB pl.
A lakott területen belül 30 ( ha jól tudom) korrekt. Azon kívül 40... Hááát... nem szoktam tartósan annyival menni, de országútisok tuti átlagban nyomnak 40-45-t.
A sisakkal teljesen egyet értek. Kell. Mikor a Tacskóval nyomattam, akkor is volt kis műanyag, semmit sem érő játéksisakom. Első MTB-m megszerzése után pár héttel volt már sisakom! 15 éven át használtam. Most van a Cratoni és mindig használom. Nem önbizalom hiány miatt, hanem a mások (autós, kamionos, tehén, részeg, út közepén leszálló néni, stb.) iránt érzett bizalom hiánya miatt.
Izzadok mint állat mindig, de mégis rajtam van. Sosem felejtem el azt a régi reklámot. Totál begipszelt beteg a kórházban. Mondja nem kötötte be magát, mert a biztonsági öv akadályozta a szabad mozgásban. Nesze neked. Most mozogj.
Inkább legyen sisakotok, mint begipszelt fejetek! Ezt mondom mindenkinek, akivel tekerek.
A kesztyűt is elő kellene írni. Régi veterán motorunkat előszedtem több havi téli állásból, hogy megyek egy kört az udvarban. Csumafék. Első villáról letört a fékrögzítő, blokkolt az első kerék. Több hónapon át volt két bazi nagy seb a tenyeremen.
Ezt is városon kívülre kellene előírni, minden körülmények között, nem sebességhez kötve.
Élelmiszar áruházakban sokszor lehet kapni pár ezerért sisakot, ami előírásnak megfelelő. Nem kell kajára költeni, inkább erre költsenek.
Alapvetően nagy gond itthon az evés. Drága a cukor, húúúúú, hogy lesz most sütemény??? Az emberek kajára költenek csomó pénzt jórészt fölöslegesen.
@Csaba0099: :)
Amúgy nekem eddig csak jó tapasztalataim voltak a rendőrökkel szerencsére.
"Legdurvább" helyzet az volt, amikor Cegléden megállítottak, csak sima rutinellenőrzésként. jogosítványom még a régi féle volt, nem ez a rózsaszín kártya. Ahhoz adtak még kinyitható tasakot. Hátul volt az egészségügyi oktatási igazolás vagy mi, benne csomó lóhere. Rendőr nézi, kérdezi, hogy ez mi. Levágtam egyből, hogy azt hitte, hogy fű vagy egyéb kábítószer szar. Sötét volt már nem lehetett jól látni. Nevettem, mondtam, hogy lóhere, aztán ő is vigyorgott, hogy na akkor jól van.
Bicózásba eddig még nem kötöttek bele. Február végén volt, hogy mellényben tekertünk 30-40 km-t. Faluhatárban igazoltatás volt. Többiek már elmentek előttem, én lemaradtam, mert fotóztam. Rajtam a mellény meg még lámpa is volt az Ezüst Nyílon. Nő int, hogy álljak meg. Fékek behúzva, nyikorgás (26x1"-s gumik). Szállok le, hogy miért mindig én, erre nő nevet, hogy nem nekem intettek, hanem mögöttem 2-300 m-re az autósnak.
Ja amúgy erről jut eszembe. Szoktatok hordani magatokkal személyit stb.? Én mindig félek, hogy elveszítem, ráesek és eltörik vagy valami. Most találtam ki, hogy a személyimet, lakcímkártyámat lefénymásolom és egy papírlapon ott hordom majd magammal.
Kellene szerintem egyféle kerékpáros "jogosítvány" is. Azaz inkább egy igazoló lap, mint munkavédelmi oktatáson. Hogy ne kerüljön pénzbe, ált. iskola 1. osztályában mondjuk osztályfőnöki órán el kellene beszélgetni a KRESZ-ről aztán kikérdezni. Sok szülő maga megcsinálja ezeket otthon. Nekem is elmagyarázták szerencsére. De rengeteg van, aki nem törődik ilyesmivel, inkább nézi a máónikha sót, vagy izaórát.
Szóval egy alap kellene, ahhoz, hogy kerékpáros legyen valaki.
Ja és elfelejtettem azt, hogy ittasan nem kellene hagyni tekerni az embereket. Nem úgy, mint autóvezetésnél, hogy semmit nem lehet inni (Ezzel amúgy teljesen egyet értek, mert sokaknak már egy korty alkohol is nagyon megárt). De talán kerékpárosoknál meg lehetne engedni valamennyit. De ha totál részeg valaki és úgy teker, akkor mindkét kereket leereszteni neki, aztán tolja haza.
@Rober-to: Igazad van.
A zsaruknak pedig be kell tartatniuk olyan törvényeket, amelyeket a semmirevaló pártjaink csesztek megváltoztatni.
Nem tudom ki indul közületek a Békéscsaba-Arad-Békéscsaba maratonon? Kukás mellényben kéne indulnia minden magyarnak+csengővel a bringákon!
:D!
MTB-ra csengő :D! Lányomnak tegnap vettünk a bicajára egy kézi, műanyag dudát, szép sárga. Felszerelem a bicajomra,nagyon azon gondolkodom. Jól fest a MTB-on.
A láthatósági mellény okés dolog. Hordjuk is ha messze megyünk.
De sajátos helyzetben vagyunk, ugyanis többnyire 2-300 m-t megyünk mellékúton, városon kívül, aztán lekanyarodunk az erdős részre. ilyenkor nem veszünk fel mellényt.
Prizma MTB-re? Csengő MTB-re? Vagy akár egy több100e-s országútira? Ne röhögtessenek. Lámpa? Mi a fenének ha világos van? MINEK??? Úgy kell tervezni, hogy sötétedésre bőven haza érjünk. Ha nem megy, akkor kell lámpa, igen. Nekem is van. A polcon.
Még a hátsó lámpát lehet fel is fogom tenni. Legalább megtartja a nyeregtáskát.
De előre tegyek még egy nagy Cateye halogen lámpát is 4 ceruzaelemmel??? Hogy leessen a rázkódás közben? Hogy ne tudjam tőle fejre állítani a gépet ha szerelni kell valamit, pl. defektjavítás???
Kérdés, hogy a "fényvisszaverő ruházat" mit tartalmaz. Ugyanis az új mezeken van fényvisszaverő csík. Az új bicós esőkabátomon szintén. A hátizsákomon szintén. DE ami mindig rajtam van, a cipőmön is van minden irányban. A gumikon szintén van ilyen réteg. De pl. a FOX telók matricája is fényvisszaverő.
Félreértés ne essék. Nem azt mondom, hogy rossz az egész rendszer. Részben rossz. Ezeket, amiket írtam, figyelembe kellene venni.
Prizma totál fölösleges, hiszen ha van lámpa, az prizmás eleve. Csengő is fölösleges. Csak városban kell. Erdőbe minek? Azért van a szánk, hogy kiabáljunk vele a gyalogosokra. Legalább van valami beszédtéma. Úgyis csak fapofa zárkózott zombikkal találkozunk mindig. Bámulnak mint borjú az új kapura, hogy "Nímmán kerékpáros, itt a zerdőben, sisakban hehehe de bénák. Menjünk trágyát lapátóni inkább!".
Lámpa. Ennek akkor lenne értelme, ha azt írná elő, hogy lámpa kell, sötétben, ködben stb.
A fényvisszaverő mellény ha jól tudom úgy van, hogy akkor kell, ha lakóterületen kívül tekerünk. ha olyanok a látási viszonyok. Nem teljesen egyértelmű a törvény. Ha jól emlékszem úgy szólt, hogy "...viselni, rossz látási körülmények között városban, lakott területen kívül". Most akkor városban rossz látási körülmények közt és lakott területen kívül mindig, vagy mindkét helyen, ha rossz a l.v. ?
De valaki belinkelhetné a kerékpárosokra vonatkozó teljes törvényt.
Én továbbra is félek országúton tekerni. Nem magam miatt, hanem a sok barom kocsis miatt. Sok paraszt fiatal kis tróger megkapja a jogsit és száguldozik. Intelligencia teszthez, min. 8 általánoshoz KELL kötni a jogosítványt. Motorosoknál még szigorúbban kellene. Számomra egy országúti tekerés itthon felér egy durva dh-zással. Ezért is ha hallom, hogy jönnek mögöttem, vagy látom, hogy szemben előzni akar a paraszt, noha ott vagyok, lehúzódok a padkára, gyakran már a füves részre.
Volt, hogy le is szálltam, csak, hogy mondjuk 2 kamion ellentétes irányban el tudjon menni. Volt ilyenkor aki meg is köszönte egy intéssel (1-2 alkalommal). Lehet itt flancolni, hogy egyenjogú közlekedők vagyunk. A bicós szívja meg mindig.
Gyalogosok? NE túrázzanak teljes sávszélességben mint a birkák legeléskor! Németországban volt alkalmam túrázni az ottani kollégákkal. párosával mentek egymás után, max. az útszélesség felét elfoglalva.
Még egy gondolat befejezésre. Most jutott eszembe, jónak tűnik. Ha jól tudom még most sem lehet főúton (max. 90)tekerni kerékpárral. Jogos. De néha mégis kell. Meg is teszik sokan. Legutóbb majdnem elütöttem egy kivilágítatlan baromállatot a sáv szélén tekerve. 80-90-nel mentem kissé jobbra tartva. Valami miatt beljebb húztam az autót. Következő pillanatban észrevettem a kivilágítatlan barmot a sávom szélén, NEM a sávon kívül a padkán!!! Aztán persze még jobban elrántottam a gépet. Ha rendesen mentem volna szabályosan, tuti elkapom a kezét a tükörrel.
Amit ki akarok hozni az egészből, hogy a főúton kellene engedni szerintem a tekerést, de nem mindenkinek. Miért? Mert ha egy 30-40-nel haladó szar elektromos autót (volt erre is példa, hogy 90-ről lassítottam 40-re egy ilyen szar miatt), vagy egy 50 ccm-s robogót kiengednek oda, akkor egy kerékpárost is ki lehet. HA olyan a gépe és tud tartani egy bizonyos sebességet, mondjuk 25km/h-t. Ez itt elég húzós rész ugye, mert honnan tudni, hogy valaki tudja tartani. És itt jön a következő dolog. Sík terepen 25-30-at egy MTB-vel, országútival, vagy egy jobb SS-sel/fixivel lehet tartani. Külön rendszám kellene minden gépre! Ez megnehezíti a lopásokat részben, részben pedig jelzés, hogy ez bizony a főút forgalmában részt vehet. Értelemszerűen nénik, belvárosiak, keveset tekerők nem kérnek rendszámot és így nem is közlekednek főúton. De ha egyenrangú felek vagyunk, akkor kellene rendszám is, noha az csak plusz kiadás nekünk. De valami jelzés kell ahhoz, hogy meg tudják különböztetni a kerékpárosokat a kerékpárosoktól.
Ez hülye gondolatnak tűnik, de van benne némi igazság. Hiszen ha minden kerékpáros mehetne főúton akkor gyök2 lenne a sebesség. De így a kerékpáros felveszi a versenyt egy robogóval, vagy egy játékautóval. Ez a lényeg. Ez mondjuk rendszám nélkül is megoldható, de ahhoz sebességmérés kell. Mittudomén. 25 km/h alatt nem lehet közlekedni az adott úton. Egyszerű tábla és máris meg van oldva a dolog. De ilyen lassú járműveket estére teljesen be kéne tiltani főúton.
Lehet kicsit elborult most ezzel a gondolattal az agyam, de valami különbözőség kell. Rengeteg különbség van egy parasztkergető meg egy MTB közt.
Napi vicc: elmentem ma egy kerékpárboltba prizmát, csengőt vásárolni, és egyik sem volt! :D Délután kell visszamennem :)
Jött még egy email a rendőrségtől:
"Tájékoztatom, hogy ha kerékpárral közúton vagy a közforgalom számára megnyitott magánúton kívánnak közlekedni, akkor az 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet ( KRESZ ) szabályait, illetve a 6/1990. KÖHÉM rendeletben foglaltakat kell betartani.
Másik lehetőség, hogy zárt pályán tartják az edzéseket a speciális felszereltségű kerékpárjaikkal."
Megkaptam a választ a rendőrségtől:
Ennyi jött emailben.