@kbmpi: Köszönjük a helyzetjelentést. Mindent értünk, de mi az, hogy hideg van? (Egy utazó mondta, miután visszatért a Déli-sarkról a párizsi télbe: Mínusz tíz fok, micsoda hőség!)
@kbmpi: Köszönjük a helyzetjelentést. Mindent értünk, de mi az, hogy hideg van? (Egy utazó mondta, miután visszatért a Déli-sarkról a párizsi télbe: Mínusz tíz fok, micsoda hőség!)
na, nyár végi helyzetjelentés..
legutóbbi körökön..
85 km-en egyszer 32-es, egyszer 34-es átlag fölött hangyányival 70 km-en 33-as 65 km-en 33-as
kikérem magamnak, az egész abból állt mostanában, hogy "Tekrjesztebán, menek utánad a vákuumba".
szóval kezd elegem lenni belőle. :) Kb. 2 km per óra különbség van egyébként a wilier javára.. A basso sajnos.. tészta és nehéz, de a váltásrendszere legalább kíméletlenül tökéletesen precízen kúrvajó (értsd: bárhol bármikor villámgyors, akár trollkodva is teszi a dolgát)
de kezd hideg lenni, kezdődik a tanév, a neonfény, tükör, izzadtságszag és fitnesszbébek várják az embert a konditeremben, így sajna a bringa redukálódik ritkább örömszerzési formák közé. :) valamivel 5 ezer km fölött lehetek az évben február óta, így kérlek titeket: pótoljátok a többit helyettem is :)
@XCode: Köszönöm! Kezdő bringásként egy ATB Boss után nagyon király.
@Fixy: Köszi. Megnéztem a vélemények között a nevezett típust. Van rajta minden, ami a kiránduláshoz kell. Kellemes tekergést új bicajoddal!
@XCode: Igen, csütörtökön vásároltam egy Schwinn-Csepel Tractiont azt próbáltam ki.
@Fixy: Köszönjük az adatot. Az átlagodból ítélve túrakecskével mentél. Igazíts ki, ha nem így lenne.
Október elején újra számolok, és lesznek új táblázatok is. Gyűjtsétek az adatokat, ha marad rá erőtök és időtök.
Mai adat:Jászberény/Jászboldogháza/Jánoshida/Alattyán/Jásztelek/Jászberény. 42km/23.1átlag/1óra 49perc. Felavattam az új bringát.
Két napos kirándulás. Csongrád, Tisza-part és vissza: 358,10 km, átlagsebesség 17,2 km/h. Nem változtat szinte semmit a terepjárók átlagán. (A fenekemen annál inkább nyomot hagyott.)
@gyuladaniel94: Említettem a Gyál-Nagykőrös utat. Ezen a 35 kilométeres szakaszon az átlagsebességem 7 km/h. Viszont szép a környék, minden évszakban vonzó. A tatárszentgyörgyi rétekhez hasonlót pedig hazánkban ma már alig találsz. Legalábbis a főváros környékén.
@XCode: Meg persze némi rövidítésért cserébe inkább megyek valami kis döngölt földúton, mert az amúgy is hangulatos amellett haladni is lehet rajta.
@XCode: A homokkal azért már meggyűlne a bajom. Sajnos a szép helyek általában tényleg nem elérhetőek szilárd útburkolaton, ezért én úgy szoktam tekerni, hogy gyorsan végighúzok az úton, aztán ha olyat látok, amiért érdemes megállni, akkor oda besétálok, vagy ha füves a terület, akkor természetesen két keréken közelítem meg.
@gyuladaniel94: Én is kerülöm a pocsék utakat, ha tehetem. A legszebb tájak, látnivalók azonban éppen a legnehezebben megközelíthető helyen találhatók. Oda el is kell jutni valahogy. Gyál és Nagykőrös között éppen 35 kilométert kell hajtani erdőn-mezőn, homoki utakon. (Ha van kedved az ügyességi kerékpározáshoz, ez a terep éppen alkalmas rá). Tatárszentgyörgy környéke csodálatos, de semmit sem látsz belőle, ha nem vágsz át homokbuckákon, mocsárréteken.
@XCode: Én a dagonyát, meg a futóhomokot a lehető legnagyobb ívben kerülöm. A kavicsos utakat sem szeretem, mert nagyon összeporozza a gépet, de ha mégis olyan helyre keveredek, azt élvezem, ahogy irányban kell tartani a gépet, szó szerint meg kell küzdeni vele:)
@gyuladaniel94: Túloztam. Nekem is volt országúti és túrabicajom is, és nem csak aszfalton hajtottam velük. Az országútit gyorsaságáért szerettem, a túrakecskét pedig sokoldalúsága miatt. Utóbbit sem széles gumikkal használtam. A terepet egyik sem nagyon szerette, mindazonáltal még országútival is tudtam döngölt földúton, játszótéri gyepen haladni (ha nem is volt nagy élvezet). A homokos talaj egyiknek sem tetszett, ezért tértem át terepjáróra.
Valóban lehet kapni széles gumikat huszonnyolcas kerékhez, ha nincs is túl nagy választék. (Az árak sem túlságosan kíméletesek.) Ha kimúlik a csótányom, alighanem cross bicajt választok. Költeni kell rá, lecserélni ezt-azt, széles gumikat feltenni, s akkor talán lehet száguldozni meg dagonyázni is.
@XCode: Egyáltalán nem vészes keskeny, kemény gumikkal kavicson menni. Tény, hogy lassabb, de azért az túlzás, hogy nem lehet használni laza talajon. Én 28 széles gumikkal járom a környéket, de nem igazán volt még olyan talaj, ami kifogott volna a gumikon, kis ügyességgel el lehet velük lavírozni szinte mindenhol. Sárban persze elsüllyednek, de ott mar a terepgumikkal is nehézkes a haladás. A másik dolog pedig az, hogy lehet kapni széles köpenyeket 622-es kerékhez, ugyanis a 29es mtb-nek ugyanez a kerékmérete.
@jose costa: Köszi. A terepjáró sajnos nem eléggé fürge. Egyrészt a kisebb kerekek, másrészt a vaskosabb gumik miatt. Kész csoda, ha huszonöttel bírod, akár rövid távon is.
Jó lenne egy cross bicaj, természetesen keskeny, keményre fújt köpenyekkel. Azzal aztán lehetne haladni! Ha alaposabban meggondolom, mégsem ez a jó megoldás. Az utak városban is rosszak, sok a gyalogos, nagy a forgalom. Nem tanácsos és nem is lehet száguldozni. Azután a másik hátrány: huszonnyolcas méretben ritka az 1,75 hüvelyknél szélesebb terepjáró gumi. Keskeny köpenyekkel pedig még a játszótéri kavicson és gyepen sem igazán boldogulsz. Egyszóval jobb egy mindenes terepjáró. Lassú ugyan, de kényelmesebb, nem ráz annyira. Terepen, különösen laza talajokon pedig, vaskos gumijaival, legyőzhetetlen.
@XCode: hali! rövid 30 km, 1óra 10 perc, kb 25,5ös átlag montival aszfalton. ennél sokkal jobbat én személy szerint nem tudok kihozni a gépemből meg magamból. Talán nem erre lettem kitenyésztve :).
@milanos: Köszönöm a biztatást. Egyik-másik szakasz tényleg nagyon kemény volt. Honnan tudom? Jött néhány ifjabb ember, mindentudó kecskékkel, és ők is tolták a bringát. Mindjárt megnőtt az önérzetem. (Addig csak a nyelvem lógott.)
@myrall: Rövid, vagy hosszú távon? Úgy láttam, inkább hosszabb utakat szoktál teljesíteni.
@XCode: 22-24 km/h hozok ki én a gépből.De az is kell hozzá hogy ne legyen forgalom az úton.Persze ha többször ugyan azt az utat tekerem picit javul az időm de átlagba nem sokat változik.
@XCode: Szépet mentél terepen ez szép munka volt!Biztos strapás lehetett még aszfalton is fárasztó ennyit lenyomni.grat!
@ArtWolf: Idén én se indulok (szintén anyagi okok miatt), de remélem jövőre sikerül. Pedig jó kis erőpróba lett volna :). Ezt is úgy fogtam volna fel, mint a Tour de Tisza-tó versenyt, hogy nem a helyezés, hanem a móka miatt tekerni egy jót a szerpentineken.
@milanos: Köszi. A táplálkozás és az Erő visszanyerése hozzá tartozik a kerékpározáshoz. Ha a kazán rendben van, megy a masina.
Sziasztok!Tegnapi termésem:egy osztrák túra(Güssing)majd hazafele az Örségben(Őriszentpéter)összesen 150km volt 8,5óra alatt de ebben volt egykis nézelödés is ausztriában(fagyi,kaja,meg kis pihi is)!
@NorBEE300: Igen, tudok róla, de elég rossz időpontban van a tanévlezdés miatt, a másik meg, h utazással együtt lenne vagy 9-10 e Ft, ami most nem fér bele... Majd talán jövőre...
A legfrissebb eredmények rövid távon (< 100 km):
MTB 20,86 ± 4,98 km/h
A legfrissebb eredmények hosszú távon (> 100 km):
MTB 16,12 km/h ± 2,41 km/h
Túra 22,22 ± 2,41 km/h
A hosszú távú eredményekből még mindig kevés van, egyelőre nem érdemes őket táblázatba foglalni.
Érdekesség: a Garmin útvonaltervezője kerékpár esetén 16-20 km/h körüli átlagsebességgel számol. Nem kérdezi meg, milyen bringával hajtok, hány éves vagyok stb., ellenben figyelembe veszi az útviszonyokat (emelkedők, mellékutak). A minap egy 257 kilométeres útra 13 óra 21 percet számolt (sík terep, jórészt főútvonalon). A valóságban majdnem 15 óra kellett a teljesítéshez. A széljárást a Garmin nem veszi tekintetbe...
@NorBEE300: Köszi. Hegy-völgyes adatokból nem sok érkezett eddig. Hamarosan kiderül, változik-e az új adatokkal az átlag.
Rég nem szolgáltam adattal, főleg terepjáróval nem. Tehát két napi termés: mtb, Galyatető és környéke, magyarul nem "lapos" viszonyok, ráadásul a második nap kemény volt. Első nap: 1ó 29p, 24,1 km, második nap: 3ó 35p, 50,5 km.
@ArtWolf: Remélem mész a Kékesi Csúcstámadásra. 1 óra 6 perccel azt remélem tudod, hogy a "kemények" között végzel. Ezt olvasd át. Ha van 4000 Ft-od és kedved, akkor indulj el ;). A lényeg aug. 25-ig utald el a nevezési díjat.
@ArtWolf: Köszi. Jó kis kör volt, és adataink számát is gyarapítottad.
Ma jöttem haza egy hosszabb karikáról: Aug. 17.: Újpest - Mogyoród - Gödöllő - Gyöngyösig 3-as út, onnan Kékes tető - Parád - Recsk - Sirok - Egerbakta - Eger: 150 km 6 óra 7 perc alatt 24,5 km/h átlag (Gyöngyös - Kékes: 17 km, 1 óra 6 perc menetidő) Aug. 18: Eger - Felsőtárkány - Répáshuta - Lillafüred (kisvasutazás) Garadna vissza Lillafüredre bicajjal, vissza Eger ua útvonal: 110 km, 4 óra 40 perc, 23,6 km/h átlag Aug. 19: Eger - Egerszalók - Verpelét - Kisnána - Domoszló - Markaz - Abasár - Gyöngyös (innen vonattal haza): 51 km, 2 óra 21 perc, 21,7 km/h átlag (pihenősre fogtam) Elfáradtam...
@Sanyi78: Ha vannak feljegyzéseid, szívesen látjuk őket.
Nekem ma sok volt a jóból. Helyenként le is kellett szállnom. Köves-sziklás talaj, meredek lejtők, vízmosások. Lefelé sem volt könnyű, nemhogy hegynek fel.
Én átlagban tudom tartani a 30-35 km/h.-t műúton. Könnyű terepen is hasonlót, d eegy nehéz hegyi terepen jó, ha aze mebr kihozza magából a 16-20-as átlagot.
Terepjáróval, hegyen-völgyön, erdőn-mezőn, komoly emelkedőkkel tarkított útvonalon 98,4 km 12,9 km/h átlaggal (7 óra 38 perc). Jó meleg is volt ráadásul.
@ArtWolf: A kerékpáros, különösen a fővárosban, minden útján Mária kötényében van... Köszi az adatot, feljegyeztem.
Mai városi tekergés: Újpest - Pomáz - Újpest - Soroksári úti tuskó - Keleti pu. - Újpest, összesen 57,4 km (rengeteg lámpa, néha barom autósok, akik miatt lassítanom kell, Pomázon emelkedők és földút is volt, ja és lámpák, ahol meg kell állni, mert piros és nem ismeri a zöldhullámot) 2 óra 16 perces menetidő, 25,2-es átlag. Városban ehhez az kell, h 30 és 35 között közlekedjek... :P
@Bose401: Igen, működhet. Nekem "szerencsém" volt, mert mágnes sem kellett, úgyis mért az óra :).
@NorBEE300: :D Az hiszem átveszem az ötletet. Most cseréltem gumit, így teljesen mást mér az óra amit kéne neki. Ha egy sima mágnest ráragasztok a ventilátor lapátra az is működhet?
@ArtWolf: Bolondálló (foolproof) szerkentyűkön többnyire csak egyes adatokat lehet törölni. Rendszerlemezt formázni pedig kerékpár esetében leghatékonyabban kalapáccsal lehet...
@XCode: nevetni fogsz. nekem volt olyan órám, amin volt reset gomb... Format C: hogy van biciklis nyelven? :D
@NorBEE300: Kedvelem a kerékpár-számítógép párhuzamokat. Ez az "F2 rendszer-visszaállítás" igazán remek. Legközelebb keresem a "Reset" gombot, ha út közben lefagy a gépem.
Régi tréfa. - Mi ez: paraszt üti F8? - ??? - Felhasználó Commanderrel állományt töröl... (Bocsánat!)
@Bose401: Rober-toval az elveszett odometer adatot állítottuk így vissza. Tehát ez nem csalás akart lenni, hanem "rendszer visszaállításhoz nyomja meg az F2-t" művelet :).
@XCode: Az utánfutó maga 12 kg-os volt (házi gyártmány) a többit pedig az általam fontosnak ítélt cuccok súlya tette ki. Volt benne sör,víz,kaja,láncos lakat, ruhák, pumpák, belsők stb. Minden ami kelhet. :)
@NorBEE300: Értékelem, ha valaki találékony, de ha ki is viszi az ötletét, azt még többre tartom. Jómagam sokkal kényelmesebb vagyok. Adataimat beírom egy táblázatba (minden menet után). Ha netán "elszáll" a sebességmérő - eddig csak kétszer fordult elő -, kezdem nulláról.
@NorBEE300: Tudom én! Az igazi egy multivibrátoros szaggató áramkör lett volna. Nincs mozgó alkatrész, alig fogyaszt, és azzal már 9999 km/h sebesség is elérhető.
@XCode: Távol álljon tőlem a túlzás, inkább lefele kerekítek. Itt becsaphatok bárkit, már ha van aki ezt beveszi, de igazából magamat csapom be, nemde? Az elveszett adatot pótoltam ily' módon, erre szolgált a tekerőgép. A belinkelt képet csupán poénnak szántam :).
@Bose401: Jó kis túra volt. Különösen abben a forróságban. (Az utánfutóban bizonyosan 28 liter sört cipeltél. Vagy fürdővizet?) Köszi az adatokat. Az átlagodból ítélve, te nem szivattyúmotorral helyettesítetted magadat...
@NorBEE300: Láttam a "tekerőgépet". Nem mondom, kényelmes megoldás ilyen módon túlozni. Legközelebb kitalálja valaki a kerékpárost helyettesítő robotot. Schwarzenegger jó helyen kapirgált, de nem találta telibe: Halálosztó helyett Robotkerékpáros címmel tarolhatott volna.
Régi sziporka jut eszembe a találmányodról. Ifjú lovag dicsekszik autójával szíve választottjának: Megnyomom ezt a gombot: turbo fokozat. Ezt a másikat: kinyílik a tető. És ez a kis piros gomb? - kérdezi a leányzó. Az fellibbenti a szoknyádat. - Pimasz fráter! Te magad már semmit nem is csinálsz?