@NorBEE300: Szittya kerékpáros: végig nyeregben.
Végre, harmincnál több adatunk van országúti eredményekből is. Átlag: 27,62 km/h. Szórás: 5,07. Más szóval, az "átlagos" bringás 22,6-32,7 km/h közötti sebességgel hajt.
@NorBEE300: Szittya kerékpáros: végig nyeregben.
Végre, harmincnál több adatunk van országúti eredményekből is. Átlag: 27,62 km/h. Szórás: 5,07. Más szóval, az "átlagos" bringás 22,6-32,7 km/h közötti sebességgel hajt.
@XCode: outi (2013.04.26.) 30,74 km, 1 óra 2 perc, computer szerinti átlag 29,3. Végig nyeregben, semmi pihenő, szélcsend, kihalt éjszakai város, ideális körülmények tömkelege :).
@pakesz75: Köszi.
Figyelemre méltónak tartom, hogy a többség terepjáróval halad. Országúti bicajos is akad hébe-hóba. Ellenben túrabringás alig jelentkezik. Pedig nem lehetetlen, hogy éppen ők vannak többségben. Talán csak nem tudnak róla, hogy adatokat gyűjtünk...
@XCode: Tegnap mentem egy 60-as kört a párom országútijával. 31-es átlag ,meló után , erős pofaszélben éhesen .Amúgy kezd tetszeni az országúti bringázás is. De a monti a fő csapásirány :)
@Sheffy: Köszönöm. Huszonkettes átlag vastagkerekűvel nagyon jó. Magam is kiegyeznék hasonlóval. Mivel azonban már öregecske vagyok, nekem tovább tart...
@XCode: No beszállok én is bár nem vagyok egy nagy speedfighter, MTB-vel tolom 2.10-es terepgumival, kb 12-15 kg a bringa, és 22 km-t nyomtam le 1 óra alatt tehát az átlagom 22 km/h volt, és nem tapostam a pedált, és lámpáknál, kereszteződéseknél ugye meg kellett állnom. Nekem teljesen jó szintidő :)
@Donaukinder: Ez kicsit megemelte az országúti kecskék átlagát (27,47). A szórást is (5,18): ez a csekély számú adat következménye.)
@XCode: Üdv!
Csak hogy meglegyen a változatosság :) országúti edzőkör mára,70 km,35 ös átlag,egyedül mentem most.
szombaton már sikerült egy 58 as max tempót kiforgatni síkon,viszonylag szélcsendes idő volt..(ma is egyébként)ritka errefelé az ilyen :)
@Keke: Nem kételkedem a beszámoló hitelességében. Engem is hagytak már le országúti bringások olyan iramban, hogy ijedten hátranéztem: nem jön-e egy falka mérges kutya.
@XCode: "Emlegették valahol a földönkívülieket, ez talán közéjük tartozott. Ha nem volna légellenállás, gyerekjáték lenne akár MTB-vel is 40-50 km/h sebességet tartani. Országútival könnyebb, főleg szélcsendben, vagy erőteljes hátszélben." Erre nem is gondoltam lehet tényleg földönkívüli volt :) Ha nem láttam volna a saját szememmel el sem hinném!
@orange: Ha már lesz elegendő (harmincnál több) túra és országúti adat, akkor lehet "végső" eredményt hirdetni. (Figyelemre méltó, hogy a többség terepjáróval hajt. vagy ők a szorgalmasabbak?)
@XCode: Érdekes számítás,jó tudni. Nekem nincs kilométeróra a Favoriton,nem érzem szükségét,de mindig rákukkantok az órára kíváncsiságból.
Tekertem ma délután 18.3 kilométert,2-3 perces megállással,kényelmes tempóban 1 óra alatt.
@greenbelt: Érdekes, hogy kb. 3-3 km/h különbség van a terepjáró, a túragép, illetve az országúti között. Hosszabb távon talán mégis az országúti jobb, mert azt kevésbé fárasztó tekerni. Vagy tévedek?
@XCode: kösz a friss számítást.van mihez viszonyítani úajabb adatok alapján.
Lássátok az újabb eredményeket. A szórás mindenütt 5 km/h körüli. Az átlagból a szórás értéket levonva, illetve ahhoz hozzáadva megtudhatjátok mennyivel lassúbbak a kényelmes bicajosok, és mennyivel gyorsabbak a sietősek. A csigával lépést tartó, illetve a széllel szárnyaló kerékpárosok természetesen kívül esnek ezen a tartományon, ők azonban az adatszolgáltatóknak csak 4,6 százalékát képviselik.
Terepjáró: 20,54 ± 4,99 km/h.
Túra: 24,84 ± 5,84 km/h.
Országúti: 27,23 ± 5,08 km/h.
@Keke: Emlegették valahol a földönkívülieket, ez talán közéjük tartozott. Ha nem volna légellenállás, gyerekjáték lenne akár MTB-vel is 40-50 km/h sebességet tartani. Országútival könnyebb, főleg szélcsendben, vagy erőteljes hátszélben.
A témáról eszembe jutott egy élmény ami engem is meglepett. 2011 ben mentünk az MTB Pinkikre Vértesboglárra. Szár községtől egy montis ment előttünk valami hihetetlen sebességgel, néha lelassúlt 45-re de átlagban 50 - 55 Km/h között tekert a srác. Nem tudom milyen átalakítás volt a bringán de még ha 28" as volt és a legnagyobb tányér akkor is ehhez tekerni kell rendesen. Itt elég rossz és keskeny az út úgyhogy nem siettünk, elég hosszú szakaszon gurultunk mögötte autóval.
@perelli: Köszönöm, ez is bekerül a kosárba.
Mindenkinek: Aki több géppel bír, kérem, írja az eredmények mellé melyik kecskével futott. Így nem kell találgatnom.
Lemértem az átlagomat, igaz ez csak egy rövid hegyi szakasz, a városi rész meg lefelé nem érdekelt.
Égervölgytől (ivókút) felfelé a Lapisra (530 m) 8.1 km, kb. 350 m szintkülönbség, ha jól tudom, 17,5-es átlag.
@XCode: sajnos nem igazán, egyrészt ezelőtt majdnem két évig nem volt bicóm, másrészt akkor is csak dirtöltem.. annyi ugye biztos, hogy nagyobbat hajtok ugyanolyan áttétellel egy tekeréssel, mint egy 26-oson.. de hogy ez ugyanakkor mennyivel igényel nagyobb erőkifejtést, azt nem tudom megmondani. városba, könnyű géppel szerintem semmiképp nem hátrány
@pranksta: Huszonkilences bringa még nem szerepelt a nyilvántartásban. Van tapasztalatod, gyorsabb az ilyen gép, mint a huszonhatos bicaj?
@XCode: én városban kb 18-as átlagot futok. egy 9 kilométeres szakaszt szoktam fél óra alatt letekerni (32:11-es áttétellel, 29es kerekekkel), de persze ebben vannak lámpák. és csak nemrég kezdtem el újra bicózni, szóval még javulhat is akár. azért terepen tényleg keménynek hangzik az a 25-30 :)
@NorBEE300: @janijani: Köszönöm mindkettőtöknek az adatokat. Kicsit késve válaszolok mert magam is kerékpározni voltam. Pilisvörösvár-Ócsa, 17,2 km/h. Visszafelé végig szél ellen kerekeztem. Ki is fulladtam rendesen.
@XCode: Újabb adat: 14 km; 31 perc alatt; 27-es átlaggal (mai adat, szimpla, normál tempós tekerés).
@Donaukinder: Természetesen pontosabb képet rajzolna egy vegyes sokaság, mint egyetlen ember adatai. Bizonyára rajtad kívül is jelentkeznek majd országúti bicajosok.
@XCode: Üdv!
országútival ezután lesz rendszeres átlag adat,bár nem tudom mennyire megfelelő,ha egy egyén nyomja sorba az átlagokat,elhúzza az outis részt,nem? Sikerült időközben egy cross country lovacskát összehoznom nem rég,kilométeróra beszerzése után terepjáró átlagot is tudok majd adni..
@Donaukinder: Él még, és ezek után még inkább. Most jön az igazi kerékpáros idő. Remélhetően nem csak hajtanak, de jegyzetelnek is bringásaink. Köszi!
Üdv!
Ha él még a statisztika készítése,akkor közölnék országúti átlagot.
110 km-re jutott 30 as átlag,bár ez elég gyenge,de brutális szél volt(fele szembe-fele hátszél),hiába mentem hátszélben 45-50-el hullámzó értékkel,visszafelé 22-vel tudtam csak,ráadásul a szembe-oldalszél megtanítja az embert kapaszkodni is..:D bár tavaly óta így is erősödtem,hála a téli alapos alapozásnak :)
@ArtWolf: Nem számít az adatok "életkora". Felvettem ezeket az eredményeket is a táblázatba. Mostanra azonban előállt a helyzet: terepjárós adatokból most már annyi van, hogy egy-egy újabb eredmény alig módosítja az átlagot. Minden körülménytől függetlenül lesznek majd friss táblázatok. A jó időre várok, akkor bizonyosan kirajzanak a bringások, és érkeznek újabb adatok.
Tavaly nyári adatok aktuálisok? Fejből lesznek az adatok, nem lettek feljegyezve, így csak kb... Volt egy Szentes - Makó oda-visszám, 120 km, valamivel több, mint négy és fél óra alatt, igaz megállásokkal, de a végére ki voltam mint egy kutya... Aztán a másik egy Szentes - Alsóbélatelep (Fonyód) 260 km, hajnal négytől este kilencig nyomtam végig szembeszéllel kétóránként pihikkel, sűrűbben vizet venni. A Balaton mellett azért még tudtam tartani egy 24-25-ös tempót szélcsendben :) Ennek a végére is nagyon ki voltam... Mindezt egy Olimpia montival.
@kbmpi: Köszönettel vettem adataidat. meglesz hamarosan a 30 adat, ami kell az országútisok megbízható átlagához.
ez nagyon változó. Hétfő délután volt egy 55 km-em, debreceni lakomból hajdúszoboszlóra tekertem fogorvoshoz, majd vissza. Nem objektív, de így alakult:
odafele menet laza 36-38-as tempót tartottam végig a négyes főúton, hamar kiértem. Visszafelé jövet szembeszél, szakadó hó, töksötét, de amíg láttam, addig olyan 24-25 körülit írt az óra, vagyis a szembeszél és hó hátráltatott.
Ugyanez hétvégén Kisvárda-Vásárosnamény (szülővááárosss) távon szintén hasonlóan alakult, csak kifelé menet nagyon gyakran átléptem síkon a 40-et, visszafele jövet meg alig bírtam jönni.
A kompóterem az elmúlt pár nap használatát regisztrálva 28-as átlagot ír, ebben benne van országút-város-emelkedő-lejtő, szóval sokminden.
Wilikét nem tudom, mennyire tudom kihajtani, ott csak arra emlékszem, hogy kúrva hamar hazavitt tuzsérról kisvárdára, meg hogy a fos Miche kazetta miatt nagyon nehéz elérni a 13t cogot, mert akármit csinálok, alul szarakszik a váltó.
Bocsánat a csúnya kifejezésekért.Én Coralista vagyok, a tekeréseim 99%-át viszem a coralon, maradék jut wilcsinek. Leggyakrabban használt áttétem az 53-14 és 53-13, sose voltam géppuskalábú egyén, az egysebis pözsón (amit nem tekintek biciklinek, mert szar és csak a bosszúságom volt vele) 52-16-os, azzal hegyet mászok.
Szóval pedálfordulatból még gyenge vagyok, de mentségemre legyen mondva, hogy sose voltam az a pörgetős fajta, még tanulok bicózni.
Evvan
Terepjárósok szorgalmasan küldik eredményeiket. Ebben a csoportban most már 67 adattal rendelkezünk. (Átlagsebesség 20,68 ± 5,06 km/h.) Legrosszabb a helyzet a túrakecskék táborában (19 adat). Országúti bringások : 27 adat.
@brugi81: @halasiz: Köszönöm. Ezeket is feljegyzem magamnak. Tavasz derekán frissítem majd a táblázatokat. Bízvást lesznek addig még bicajos eredmények.
Legény koromban jómagam is többet bírtam. Egy alkalommal Budapestről Gyula környékére lovagoltam, s mivel ott nagy esők voltak, hamarosan vissza is fordultam. A távolság oda-vissza 470 km körüli. Durván 28 óra alatt tettem meg az utat, egy nagyobb és több kisebb pihenővel. Vagyis az átlagom 16-17 km/h körüli. Ma már nem vállalkoznék (egy menetben) ilyen hosszú útra. Nem bírná a fenekem! Míg ifjú voltam, ez valahogy kevésbé számított. Ennyit a hőskorról.
Én tavaly toltam le a Budapest-Bélapátfalva távot (kb 150km) 2 szendvics-, pár pisiszünet és néhány eltévedéssel együtt 8 óra alatt. Így kb. 18,75 km/h-s átlag jött ki. Mindezt egy 2003-as Magellan Crux-szal.
@XCode: Megboldogult legénykoromban én is megtettem a Monorierdő-Kaposvár(Töröcske)távolságot egy nap alatt.
@halasiz: Ezek után csak az nyerhet, aki azt írja: ki sem mozdult hazulról...
@XCode: A mi túráink kb: 8km/h-ra jönnek ki. Ebbe belefér: fotózás, Hekkezés, és néhány sör...
@greenbelt: Láttam a képsorozatot. Jómagam is hasonló átlagot futottam (14,75 km/h). Nem estem el, de farolgattam szépen a hóban.
@XCode: negatív átlagsebesség rekordot döntöttem ma. 14,7 km-t tekertem 13,7 km/h-ás átlaggal. /lehet "überelni" srácok.nem kell hozzá százzal menni:)/de átlag ez is és tél van. pár kép albumban. szép tavaszt:)
@NorBEE300: Jópofa (és igaz) történet, a kerékpáros viccek közé kívánkozik.
Ellenben ide tartozik a következő. Kimentem egy kicsit kerekezni a Duna mellékére. A mozgás jól esett, no meg az eső is egy ideig. Remek pocsolyákat sikerült felfedeznem. Meg is látszik az átlagsebességen: 36 kilométeres úton 13,98 km/h.
@NorBEE300: Minden vágyam, hogy egyszer gyorshajtásért megbüntessenek, mondta egy Trabantos. És lőn! A Hochalpenstrasse egyik veszélyes szakaszán nem vette figyelembe a sebességet korlátozó táblát (40 km/h)...
@XCode: Ez így van. Ha tolom én is bármelyik gépemet (26" vagy 28" kerékmérettel) úgy ugrál a km óra, mintha elektromos viharba került volna :). Egyszer tologatás közben sikerült 87,5 (!) max sebességet elérnem, mintegy 5 méteren :))).
@BF2 hungarolada: Nem titok (habár nem verik nagydobra): kisebb sebesség esetén a mérés pontossága csökken. A kerékpáros mérők is gyakorta elbizonytalanodnak, ha csak tolod a bringát.
@covardale83: A gyalogosokra gondoltam. Nekem nincs bátorságom nagyobb sebességgel közlekedni. Félek, hogy legázolok valakit. Leginkább azonban a bringát féltem. Egy ilyen balesetben esetleg megsérül...
Szerintem kicsit csal a telefon gps vevője. Egyszer 32km- t mért futásnál a htc telefonom, ugyan az az útvonal meg garmin gps-el 27 km. Másik verzió, hogy mivel be van nyomva, hogy álló helyzetben nem mér, az módosít a végeredményen, mert felesleges "csíkokat" nem láttam a térképen
@Koromturbo: Hasznos az ilyen adat: növeli a változatosságot. A végeredmény ezáltal "természetesebb" lesz.
Jómagam is közlekedek a bicajjal, de elég ritkán teljesítek napi 25 km-nél nagyobb távolságot. Más dolog a kirándulás.