@Mezi: Egy, csak egy legény van a határban... (De ezt már írtam korábban.) Hűvösebb napok jönnek, esőben kell ezek után útra kelned.
@Mezi: Egy, csak egy legény van a határban... (De ezt már írtam korábban.) Hűvösebb napok jönnek, esőben kell ezek után útra kelned.
Szép idő volt ma a tekeréshez :) alig fújt csak a szél.
90 km-en 36,46 km/h átlag.
Ma elég volt a 56 km-es kör is ebben a szélben 33,86 km/h átlag.
Köszönöm mindenkinek az adatokat. A többség kihasználja a jó időt. Troppauer Hümér előadásmódjában: Mikor a század gyakorlatra megy...
@messor: Szinte mindig van szél itt, kivéve fülledt nyári napokat, és mivel kör(nem szabályos) alakú utat járok be minden irányból jut egy pici.
Mióta outi-ra váltottam azt vettem észre, hogy oldalszélben is elég jól haladok, a cross bringát nagyon megfogta minden fajta oldalszél.
A mai körön 66 km-en 35,57 km/h átlag.
@messor: tegnap nagyon szar volt arra az idő, észak fele menet kényelmesen mentem harminc körül, aztán nyugat felé fordulva húsz. Pomázon a havernál voltam utána kb. 2 órát, és a felhőkön is látszódott, hogy mekkora szél van.
@dr.anonimus: Igen ezt én sem nagyon szeretem amikor a lejtőn lefelé tekernem kell hogy 35-el menjek. Az is kb. 3 százalékos, Pilisszentiván felől Szentendre irányában. Ott mindig szembe szél van, ezt már észrevettem a hegy miatt.
@messor: na igen nagyon vicces kedvében van a természet, tegnapi körön kicsit abszurd poén volt a 3%-os lejtőn lefelé 15-tel haladni. Tekerve.
@Mezi: Én ezt nem mondhatom el hogy a szél nem akadályozott, mert hazafelé ötven kilométeren végig 50-60 Km/órás szembeszelem volt. Egy pilisi hegymászás a plusz súlyom meg a szembe szél kombója lett ez: 4ó 37' 28" 22.5 Km/h átlag 104 Kilométer országútival.
tehát vírusos pihenőnapi döglés közepette leközlöm a heti adagot a történet elég egyszerű lesz 5 darab hegyi edzés abból 4 egyforma távon. szombaton már futotta az időből rendes bemelegítésre is.
április 11-13 és 15 tehát (időrendi sorrendben):
április 16.szombati kör G-vel. neki egy kicsit sok volt ez a szint így egyben.
A fedélzeti számítógép tömény makacssága és önálló életre kelése két rosszul érintkező fémlemezke együttes eredménye volt. Probléma elhárítva, de attól még kell egy Garmin :D
@XCode: A szél az annyira nem is, bőven 33km/h átlag felett voltam 3 óra után még, aztán elfogyott az erő. Mondjuk csak 7,5 dl folyadékot vittem pihenő nem volt, és az sem segített, hogy 100 Km környékén egy hosszabb lejtő után egy éles 180 fokos visszafordítóban ami ráadásul apró kaviccsal meg porral volt tele elcsúsztam. Nem mehettem gyorsan max 7-10 km/h-al. Szerencsére a bringán semmi nyoma nem maradt viszont a kulcs csontom meg a vállam az eléggé fáj, a térden lévő horzsolás az semmi :)
Ma délelőtt 68,3 km-en 35,32 km/h átlag.
Pihenő nap után voltam, itt-ott azért haladtam, de nem szakítottam szét magam, főleg munka előtt :) Jó hogy tegnap délelőtt esős-borús-szeles volt az idő, azért kellett már egy pici pihenő mert a 12-13 nap egymás után kicsit sok(k).
@XCode: Gond nélkül elfér. DH gépéeken 2.5-2.7 col a tipikus. De a 3 colos Kenda Flame már felfújva súrolta a vázat.
@JPeti86: Hogy fér el ilyen széles köpeny a hátsó villaszárak között? Közönségesebb terepjáróknál kb. 2,1" a határ.
Ami pedig a TB motorját illeti: Mi a hasonlóság Kossuth és Napóleon között? Mindkettő szakállas, kivéve az utóbbit.
@XCode: Jaj most nézem :-) Eléggé megfelel a valóságnak.
Vicces ez a fórummotor, a "Kerékpárút" mellett a "hasonló termékek" között felsorolja, hogy Zsíroskenyér, Monster, Szembe szél, Tanya bájk :-)
@XCode: "@JPeti86: Kedvelem a hasonló beszámolókat. Jobb, mint Tarzan legendáját olvasni." Azért annyira vadállatul nem megyek :-) De tényleg, magyar utakra tökéletes döntés a 2.35" széles (559-60) Schwalbe Big Apple gumi. A friss szántásban már el tud süllyedni, de máshol okés. Amúgy itt a térképes változat is a túráról (Atlas.jar programmal) http://foto.testbike.hu/jget.php?pic=./media/pics/galleries/16194/12_7594.jpg&width=1423&height=612
@JPeti86: Kedvelem a hasonló beszámolókat. Jobb, mint Tarzan legendáját olvasni.
A Kerékpárút (így, nagy betűvel), mint olyan, minden kerékpáros álma. Ki nem ismerné ezzel kapcsolatos örökbecsű alkotásomat, tegyen egészségéért, rendelje meg még ma online, és élvezze! A legjobb ár/érték arány garantálva! Kerékpárút
@XCode: "@JPeti86: A légkürt sem rossz megoldás."
Kell is, az öngyíkos jelölt gyalogosok fekete ruhában sétálnak a bringaúton, ledudálom őket és még ők "nem örülnek" neki. A városi bringára meg vekkercsengőt tettem, rákötöttam az agydinamós elektromos rendszerre.
Nekem a tegnapi túrám: (Iron Horse, slick gumival 5+bar nyomáson, aszfalt és köves földút vegyesen, GPS a telóban nem működött, és így nehéz volt új utakon navigálni, meg megálltam a mezei nyuszikat fotózni is, teleojektívet viszem legközelebb....)
A számok: 40,5 km 2 óra 45 perc, ez 14.72 km/h átlag, utazósebesség földúton 10-15, aszfalton 20-25, végsebesség (kormányszarvra előrehajolva, aszfalton) 32 km/h, fogyasztás: 1 liter víz meg egy tábla csoki.
Felszerelés: defektre, láncszakadásra, csavarok kilazulására, készültem fel, plusz vittem egy kis elsősegély pakkot, tisztálkodó holmit, meg lezárót. Ez egy 6 literes pici hátizsákba elfért. Ezenkívül egy esőkabátot cipófűzővel felkötöztem a bringa vázára,+ láthatósági mellény két villogóval, meg a bringán is van 2 Solarstorm lámpa, ha rámsötétedne.
A gondok: Na szóval, Baktóból áttekertem Algyőre ilyen mezőgazdasági mellékutakon hátul. Utána tekernék vissza Algyőről Szegedre. Meglátom a táblát bringaúton, a 47-es út mellett: "Szeged 10 km." Na ez jó lesz, gondolotam. Száguldok végig 28-al, egyszer csak vége van a bicikliútnak a semmiben, utána csak földgyalult terep. De tudom hogy az autópálya kereszteződés sem járható bringával, meg utána sem, nagy a forgalom az úttesten, és nincs bringaút, és fél órán belül sötét lesz. Pár perc térképnézegetés (Maps.Me app) után Vissza 1 kilométert, át a MOL szervízútjain be Tápéra, az M43 autópálya felett ott volt egy kis híd. Éppen beértem sötétedés előtt a városba. Ekkor 30 km felett jártam, de még végigmentem a szokásos városkerülős bringautat, így lett 40 km.
@Snec: Ezek szerint jól sejtettem. A kemény harchoz hajtóanyag is szükségeltetik.
Már látom is a jövendőt: Átlagfalánkság - túloznak a kerékpárosok. Avagy A Trójai Faló: Der Fresser aus Troja.
@XCode: versenyen például 30 percenként kötelező. Amúgy elég kekszeket enni, elfér a zsebbe, és mielőtt éreznél valamit, be kell nyomni, akkor nincs gond.
@dr.anonimus: Hát... Mintha a harctérről küldtél volna beszámolót.
A kiéhezéshez fűznék, kevésbé tapasztaltak számára tanulságul, némi magyarázatot. Magam is többször részese voltam az őszi légy érzésnek. Kerékpározás közben a szokásos étkezési rendtől el kell térni, különben leszédülsz a nyeregből. Egész napos pedálozás esetén 2-3 óránként kell valamit harapni. Gondolom, ha valaki keményebben tapos, még ennél is gyakrabban.
@Snec: Ezért (sem) szeretem a különleges felszereléseket. Ha elfelejtesz valamit, mint ebben az esetben, nemigen tudod pótolni. Szerencséd volt, de gondolom, teljesítményeden meglátszott a megfelelő cipő hiánya.
A pumpa remek újítás. A vödör kezdetleges, de mindig működik.
@XCode: Nyeregbeállítás géptípusonként eltérő, időfutamon már két milliméter is marhára zavaró.
Ismét adathalmaz:
március 26. készülődő megagigaszupertitkos időfutam projekt keretében egy fő tesztkört nyomtam. mondván be kéne állítani, mert sok a változó (nyereg dőlése, vízszintes helyzete, magassága, könyöklő dőlése, könyökpárnák távolsága). Lényeg hogy nem várt meglepetésekkel kezdődött és otthon hagytam az ötös imbuszt, persze ezt már jó messze vettem észre otthonról, sebaj ismerősökhöz beugrottam. Itt kezdett el szarakodni a km órám.
március 30. három nap pihenő után, ismét időfutam beállítós kör, ezúttal már imbuszkulccsal és G. haverom is elkísért, szintén egy időfutam átalakított eszközzel. Alakul, de még nem az igazi.
március 31. Levezető montizás.
április 1. bolondok napján bolond északi szélben edzés. Amikor szenvedsz fel az 4%os emelkedésű dombon és negyvennel üvölt szembe a szél az valami leírhatatlanul jó volt... Sikerül az utolsó egy kilométeren véletlenül kinullázni az órát.
április 2. bolondok napi szeles futam "kissé" leszívott de menni kell akkor menni kell, elindultam időfutam edzésre, hát elkezdtem szédelegni rosszul lenni egyértelműen leesett a cukrom amin a zselé sem segített, hazamentem, bekajáltam fél kilo szénhidrátot multivitamint egy jó teával, utána egyből ment a dolog, szép hegyi edzés lett belőle.
144 bpm
47,7 km
április 3. kilátós túra montival, az adatok csak hozzávetőlegesek, mert km órám nem volt a strava meg csak odafelé ment, visszafelé egy hegyet tán egy kicsit jobban megnyomtam mint kellett volna (értsd: a tetejére felsprinteltem mint a barom) ezért lett egy frankó izomcsomó a jobb vádlimban :/
április 4. Vegyes érzelmes tekerés. Bolond déli szél, kissé szar jobb vádli, és egy irgalmatlan etap. Avagy ötödik nap nyeregben, sebaj, másszuk meg a Kőris hegyet! Tudtam hogy ez nagyon hosszú etap lesz, ezért tartalékoltam, az erővel, (később ez nagyon jó döntésnek bizonyult) szóval odafele hegyek közt kényelmesen, mászások megvoltak, kigurulok a Bakonyból, ott jött a halál. 40-50km-s délnyugati szél, olyan széllökés is volt hogy lelökött a padkára. Jobban szenvedtem min a Kőris végén pedig az se volt pite. Ráadásnak: Az órám eddig is szarakodott, a pulzus jelvétele eléggé mesebeli formát vett, tudjátok: "Hol volt, hol nem volt..." Ezt tetéztem, leejtettem az órát. Na itt volt valami törés a lelkében mert lefelé menet csinált egy hard reset-et, ményalvó módban is volt, sőt még lengyelre is átállította magát. Azóta spontán belép a beállításokba lenullázva az aznapi menetet. Szóval aktuálisan tudom mi merre (kivétel a magasság mert azt rendszerint egy ilyen után egy full random pontra állítja vissza) Még jó hogy a Strava ment...
április 7. Rehabilitálni kellett a vádlimat, mert sikerült elég alaposan kicsinálni. Igy kimaradt pár nap, következett egy átmozgató gurulás. Óra hozta a fomáját 2x is nullázott. Nem szeretem a nem tervezett kiadásokat, de ebből egy Garmin vásárlás lesz szerintem.
@XCode: tegnap meló után beraktam kocsiba a bringát, elmentem Lepencéig, hogy onnan feltekerjek a fellegvárhoz. Amikor beraktam a kerekeket a bringába és átöltöztem akkor vettem észre, hogy hoppá az spd cipő otthon maradt. Végül is megjártam a kört, rosszabbra számítottam, nem nyomta különösen a talpam a pedál.
@Mezi: Ezért jó, ha az embernek csodajárgánya van. Megy, mint a meszes. Harmincon alul nem adhatja. Gyakran húznak el mellettem országútisok, és fájó szívvel nézek utánuk, mert még rövid távon sem tudnám velük tartani a lépést. No de jöjjenek utánam a Kiskunság homokján! :)
@JPeti86: A légkürt sem rossz megoldás. Hátrafelé irányítod a fúvókát, és a kiáramló levegő biztosítja a tolóerőt.
Én is veszem észre, hogy javul a járgányom végsebessége. A kormányszarv felrakása után egészen össze tudom húzni magam, lecsökkentve a légellenálást. Csak a DH gépemen van km óra, kipróbáltam, hogy széles slick gumival (Big Apple 2.35), kemény rugókkal, és kormányszarvat használva könnyen 30 fölé nő a végsebességem aszfalton 25 helyett, útban a terep felé. Szerencsére a csuklómmal le bírom nyomni az airzound légkürtöt a kormányszarv fogása közben is :-)
@XCode: Egy 7 kg-os full carbon outi, amit az elmút hétben sikerült beállítanom magamra.
ma délután egy rövidebb kört mentem még az eső előtt 40 km-en 34,1 km/h csütörtök reggel 50 km-en 34,54 km/h szerdán 93 km-en 33,12 km/h átlag a vége már annyira nem esett jól :) - ezeken a napokon elég nagy volt a szél is
kedd 54 km-en 36,16 km/h átlag hátfő 72 km-en 35,2 km/h átlag vasárnap 80 km-en 35,7 km/h átlag
@frizzi: Rejtő Jenő egyik könyvéből jut eszembe idézet: „Ha Ön gyorsan és jutányosan világhírű óhajt lenni, olvassa el főművemet: »HOGYAN ÉLHETÜNK GAZDAGON, SIKERESEN ÉS EGÉSZSÉGESEN.« Szíves megrendelését a Bostoni Beteg Hajléktalanok Szeretetkórházába várom…”
Vigyázz magadra! Mielőbbi gyógyulást kívánok.
Még húsvét hétfőről: 60.09 km, 2:29:31, 24.11 átlag. Taposóval, minden gond nélkül. Viszont egy darabig elnapolva a tekerés, mert szerencsétlen mozdulat okán, a jobb oldalon elrepedt a lengőbordám.Ha nem a térdem, akkor valami más ugye...:(
@Mezi: Jómagam két centiméter különbséget nemigen veszek észre. Miféle kecskével utaztál?
@dr.anonimus: Meglehet, kicsit elmaradtál, de most bepótoltad. :) Köszi a beszámolót.
A murvás út - emlékszem hasonlókra, bár igen régen volt - keskeny gumival megrázó élmény. Ahogy öregszem, egyre vaskosabb gumikon közlekedek. Puhány lettem...
Ma délután könnyed tekerés helyenként erős szembe szél, 48 km-en 34,3 km/h átlag.
Viszont mikor hazaértem 2cm-t lejjebb kellett tennem az ülést, mert számítások szerint az lett volna az optimális, de nem ehhez szoktam és kicsit kényelmetlen volt így.
Kell még 2 cm-el rövidebb stucni aztán talán már rendben is lesz.
csöppet elmaradtam az adatközlésekkel:
március 13: szezonnyitásként egy csobánci vártúrát mentem terepen még huszadmagammal
március 17: Váltottam virsligumira, szezonkezdő szintfelmérő tekerés, eredményeim a vártnál jobbak lettek, de még így is valahol a siralmas és a borzalmas között lebeg félúton. Hát ugye aki lusta és nem görgőzött télen...
március 21: tizenhetedikei eredményeket javallott megjavítani elkezdtem edzeni tehát 1. edzőkör
március 22 2. edzőkör
március 23. 3. edzőkör kis Strade Bianche érzés beköszönt hála Google maps félrevezető térképének, avagy ami a térképen műút az még simán lehet murvával borítva. 23-as gumival kész élvezet volt
március 24. aktív pihenőnap terepen bohóckodás következett abszolút minimál erőfeszítéssel
március 25. 4. edzőkör hegyiedzés, hát ehhez olyan szinten nem volt kedvem hogy csak na. Hideg szeles borús nap, plusz az előrejelzés szerint a szél D-DNy helyett É-ÉNy volt ami igencsak megkeserítette a haladást. Merthogy rendszerint az útvonalat az aktuális szélirányhoz lövöm be. Ki francnak van kedve 8 kilométeres átlag 6 százalékos emelkedőhöz 40 km/h-s pofaszélben
@XCode: ha nem úgy tekersz, hogy húzod is felfelé a pedált akkor nem.
@frizzi: Vajon változik e a pedál cseréje miatt átlagsebességed? Kiderül néhány menet után.
A taposóval mentem ma 38.59 km, 1:35:25, 24.27 kph átlag, Wmax: 43.05 kph.Semmilyen gond nem volt a szalagokkal, a térdemmel.Fájó szívvel megfogok válni a patentól...:(:(
@Csokimánia: 6°-os SM-SH11 stoplit.Mikor megvettem tavaly nyár elején a pedált és cipőt, utána eltekeregtem majd 1000 km-t gond nélkül.Aztán egyszer az ősszel elkezdődött az egész macera...:(
@frizzi: Csak egy ötlet, hátha: milyen stoplit használsz, fixet, vagy van lengése? Előbbi is okozhat problémát, szerintem.
@frizzi: Hivatkoznék - elferdítve - a közmondásra: kezdetnek rossz. Vagy mondhatnám: bajban vagy, mint Ádám anyák napján.
@XCode: Ma hajtottam egyet az SPD-vel... .Nem fog menni.20 km után vissza kellett fordulnom, mert megint elkezdett fájni a szalag. .Megy vissza a taposó sajnos és a SPD-től előbb-utóbb megválok...:( .28.64 km, 1:11:46, 23,95 átlag.
@frizzi: Hosszabb pihenés után, meglehet, helyrejött az ízület. Nem árt azonban az óvatosság.