@pakesz75: Jah és olyan a geometriája a gépemnek, hogy 30 fölött tilos a kormányt elengedni, mert beszitál , mint a versenymotorok :)
@pakesz75: Jah és olyan a geometriája a gépemnek, hogy 30 fölött tilos a kormányt elengedni, mert beszitál , mint a versenymotorok :)
@pakesz75: Hát igen vannak érdekes egyének az biztos,én is jót nevetek rajtuk-lejtőmenők!
@pakesz75: Gondolom, vékonyabb gumikkal hajtasz. Akárhogy is, nem rossz eredmények. Hamarosan újraszámolom majd az átlagokat, és akkor a te adataid bekerülnek a kalapba.
Nyolcvan-kilencvennel talán még lehet gurulni - meredek lejtőn -, ilyesmire azonban csak a legvakmerőbbek vállalkoznak. Én magam csak akkor "engedem el" a gépet, aszfalton, ha elhagyatott az út és jól belátható, no meg a Nap is magasan áll az égen. Ellenben 60 km/h környékén már úgy érzem, hogy hamarosan levegőbe emel és foszlányokká szaggat a szél. Nem is erőltetem tovább. Sík úton a rekordom 48 km/h, erőteljes hátszélben, rövid távon, vaskos gumikkal.
@XCode: Alföldi gyerekként és a krisztusi kort elhagyva terepen 22-25 km/h az átlagom /szint az ugye 0 / aszfalton ugyanezzel a bringával 28-30 km/h. Etek az adatok 60 km-es távon mennek . Aszfalton 80km-en is tudok ennyit. Debrecenbe mentem párommal kb. egy hónapja 40-es pofaszélben , 140km-es táv, 7óra menetidő 20,3 km/h-s átlagot mentünk. Az túratempó volt. Néha olyan jókat derülök , amikor azt mondják hogy 80-90nel mentek. Én sík úton 58 fölé még soha nem tudtam tekerni... pedig azt hiszem jó erőben vagyok. http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=11247&id=13&pp=mygl
@xedos97: Az semmi,főleg ezek az okos telefonok-bedugják a fülüket és ezzel vége a nagyvilágnak-és így közlekednek a kerékpárúton-de még kerékpáros is bedugja a fülét ami SZABÁLYTALAN-ha elkapja a rendőr megbüntetheti is,amúgy miért blokkoltál a profilodon-nem sértettelek meg-szerettem volna megismerkedni veled-kár?No mindegy úgysem tekerek sűrűn mostanában főleg hogy hajnalban meghalt a nagyapám!!!!
@Huckleberry Finn: Én nem hazudok, ott voltam mikor letekertem :D Persze, amit te leírtál az valóban 70, vagy 70 km felett van távolságban. :)
Most pihentetem az idegeimet, mert ma majdnem felkenődtem egy autó motorháztetőjére. Ugyanis nem az utat, hanem az iskolásokat nézte a jóember. Rá 10 méterre pedig a mamóka az elektromos rollerével ideális íven vette a kanyart, még be is döntötte érted... Azzal is majdnem össze csókolóztam. Komolyan mondom sehol nem lehet közlekedni.
@xedos97: Akkor külön utakon járunk ;)Egyébként ha javasolhatom, ne fordulj vissza Noszlopról, hanem: Ajka-Noszlop-Oroszi-Doba-Somlóvár-Vásárhely-Devecser-Kolontár-Ajka. Ez igen fasza kis túra:)
@Huckleberry Finn: Megadom az útvonalát :) Ajka (Mol kúttól) - Gyepes-Noszlop tábla, onnan vissza Mol kútig - Ajkarendek (faluban 1-2 utca)vissza Ajka belváros - Csikódomb - Bódé - Sárcsi kútig, és onnan ami padragra megy ki erdei út - Padrag végig - Erőmű domb - Mol kút ismét.
De a bemész a képeimhez, ott google-ba is megrajzoltam az utat.
Terepjáró bringások tekintetében most már nagyon okosak vagyunk. Átlagsebességük 20,72 km/h. A statisztika szerint 100 bicajos közül 81 jellemzően ilyen sebességgel halad közepes távon. Kilenc-kilenc kerekező lassúbb vagy gyorsabb: az alsó határ jellemzően 14 km/h, a felső 27 km/h. Csak 0,5 (vagyis egy fél) bicajos teljesít még ennél is gyengébben vagy jobban. Ez utóbbin nevetnem kell, de hát ez jött ki.
@xedos97: Hát újra kéne mérned szerintem: Noszlop-Devecser-Kolontár-Ajka=25km, Kabhegy nagy kör: Ajkától Sárcsi-kúton keresztül (feltekerve a(volt)kilátóhoz)40km. Ajka-Gyepes-Noszlop=14. 25+40+14=79... Mág több is, mint amit írtam...
@Huckleberry Finn: Az említett Ajka - Noszlop -Kab-hegy kör nekem: Táv: 60,43 km Idő: 2 óra 13 perc 25 mp Átlag: 25,42 km/h volt. :)
Veszprém-Almádi-Tihany és vissza kb. 90 km 23.9-es átlag, Noszlop-Ajka-Kabhegy és vissza kb. 70 km 24,7-es átlag. Általában ilyen távokon és ilyen terepen ez szokott menni, de néha 25 fölé is megyek, ha olyanok a szélviszonyok. Egyszer azért kipróbálnám, mondjuk Makón hátszélben mire lennék képes :)
@nitroboy: azért 100 kilón nem mindegy ,hogy 30 vagy 35 az az átlag ..:)
@nitroboy: Nem tudom, hova illesszem be az adataidat. Ez a teljesítmény leginkább országútihoz illik. Kilencvennel hajtva pedig, úgy hiszem, leginkább a Gondviselés kegyelmében bízhatsz. Rekordnak szép, átlagnak sok.
én ss hajtással 55-60km/h-t tok menni, de átlagban 30-35 egy 100km-es távon. de hegyi úton(aszfalt) 90nel is jöttem már le xd
Valami haszna lehet azért az adatoknak és a számítgatásoknak. Ha például valaki lelkiismeretesen, hosszú időn keresztül jegyzi eredményeit, abból időről időre következtetéseket vonhat le. Például, hogy nőtt vagy csökkent-e teljesítménye, edzettségi szintje. A túrázó elég nagy pontossággal tervezheti útjait adatok sokaságából számított átlagsebességének ismeretében. Mennyi időre van szükségem, hogy Ócsára eljussak és vissza? Furcsa lehet, de nem kell törődnöm időjárással, forgalmi helyzettel, egy esetleges defekttel - a sokéves átlag alapján meg tudom jósolni. Még ha a nevezett körülmények ellenem vannak is, az esetek többségében nagyjából a számított idő alatt érek célomhoz. Ha úgy gondolom, természetesen rekordot is dönthetek stb., a lényegen azonban ez nem változtat.
Én is inkább játéknak tartom az egészet, avagy időtöltésnek. Ettől függetlenül azonban érdekel a bringások teljesítménye. Természetesen a magamé is, de nem dönt romlásba, ha az átlag alatt teljesítek. Nekem is a kirándulás, a látnivalók stb. fontosak. A sebesség csak akkor, ha időre kell mennem valahová.
Érdekes dolog a statisztika. Az angol posta (lehet, hogy a miénk is) évről évre felmérést készít a kézbesítés hatékonyságáról stb. Többek között arról is van adatuk, hogy hányan adnak fel küldeményt címzetlenül. Semmit sem lehet tudni arról, kik lesznek azok, akik elfelejtik a címet ráírni a borítékra, azt azonban igen nagy pontossággal meg lehet mondani, egy évben hány ilyen esetre lehet számítani. Vagyis az egyéni "eredmények" nem számítanak, csak a sokaság.
@BF2 hungarolada: Szerintem azért minimális tévedés van ezekben a programokban. Nem hiszem, hogy mindegyik 100%-os.
Engem nem a sebesség - átlagsebesség hanem a megtett távolság érdekel.
@XCode: Eszembe se jutott, hogy gyengének tartasz. Én a saját tempómat mentem. Hol gyorsan, hol meg csak csorogtam. :)
Tekerjen mindenki úgy, ahogy jól esik neki. :)
@XCode: Endomondo, vagy sportstracker mindenkinek és el kell küldeni 20 embert 25 és 50 km-es túrákra :)Jó lenne hozzá még sok hiteles adat.
Egyébként jó, hogy így számolod az átlagokat. Nem hiszem, hogy mások ennyire foglalkoznának a dologgal.
@edvin: Nem kell attól tartanod, hogy gyengének tartom az eredményeidet... Biztosíthatlak, én még ennyit sem teljesítek. Épp a minap kirándultam Csömörre, végigjártam többek között a Szilas-patak völgyét, és az átlagom csak 15 km/h körüli volt.
Sajnos nem vehetem figyelembe az összes körülményt. Ahhoz minden részletet tisztázni kellene, sokan azonban csak számokat adtak meg. Arra jó ez az egész számítgatás, hogy lássuk: ÁTLAGOSAN mire vagyunk képesek. Aki ennél jobb, talapzatra állhat, aki meg gyengébb, legközelebb jobban teker...
@XCode: Az én esetemben vedd figyelembe a városban való haladást. A piros lámpákat és az autók közötti szlalomozást. :)
@BF2 hungarolada: Rövid távon lehet ennyit tekerni, de úgy 60-80 km után már nem bírod, hacsak nem vagy te is ET. Aszfalton persze jobbak az eredmények.(A te adataiddal is számolva az átlag most 21,66 km/h.)
Látni való, hogy az újabb adatok lényegesen már nem változtatnak az eredményen. Jó erőben levő bringás közepes távon terepjáróval 20 km/h körüli átlagsebességet tud elérni. Ne feledjétek el, hogy ez sok adat átlaga, a szórás pedig nagy. Vagyis vannak lényegesen jobb és gyengébb eredmények is.
Nekem a rekord 25km-en 27 km/h(200m), 35km-en 25 km/h(420m) főleg aszfalton montival.
Terepen ez 15-20 ha van :| (nincs nagyon olyanból rendes)
@edvin: Köszönöm. Újra kiszámoltam az MTB átlagot: 20,28 km/h. Ez minden szempontból valósnak tekinthető, többek között azért is, mert számos adatból kerekedett ki. Azt még hozzá kell tennem, hogy terepjáróval általában nem mennek hosszú túrára az emberek, tehát ez a sebesség rövid és közepes távolságra (20-60 km) igaz.
@XCode: ez a mai :
http://www.endomondo.com/workouts/jANywfTY7Is
Sep 3, 2012 10:24 AM
Distance
35.56 km
Duration
1h:48m:30s
Avg Speed
19.7 km/h
Max Speed
43.2 km/h
Calories
1304 kcal
@Supernova: Megnéztem. Köszönöm.
Az alább közölt adat ellenben nem az én eredményem, hanem a terepjárósok újra számolt átlagsebessége. Elnézést a pontatlan fogalmazásért.
@XCode: Szép teljesítmény nekem is van egypár adatom-innéttől nézd végig majd-illetve töltök is fel képet! http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=11019&id=460&pp=usrgl&uid=43315
Újabb eredmény a terepjárók kategóriájában. Átlagsebesség hosszú távon 20,85 km/h.
@XCode: Szívesen. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a 32-36Km közötti rész (ott volt amikor csak gurultam. )csökkentet le nagyon az átlag sebbegésemet.
Én inkább a megtett KM menyiségére voltam akkor kiváncsi, nem pedig a többi adatra.
@edvin: Köszönöm az adatokat. Húsz körüli átlag nem rossz egy krisztusi kor felé közelítő bicajostól. Sok ilyen laza bringázást, de ne a füstös városban!
@johnny336: A per tárgya: "Feleség kifogásolja, hogy Férj túl sok időt tölt a vasak társaságában". Ellenben Rejtő szerint a sommás eset mentő körülmény. Vagyis egy bicikli gyanúsabb...
@XCode: Nekem egy egy laza bringázás.
http://www.endomondo.com/workouts/l6geK-ONtzQ
Distance : 43.35 km Duration : 2h:11m:46s Avg Speed : 19.7 km/h Max Speed : 34.2 km/h Calories : 1590 kcal Altitude : 149 m / 191 m Elevation : 221 m ↑ / 249 m ↓
@XCode: vagy megkockáztatom a válást, és veszek magamnak egy harmadik kerékpárt otthonra. Sőt, ha már lúd legyen kövér, jó kis cross mellé veszek valami fitness gépet is - kényelmes testtartás, outi előnyök :D
@johnny336: Valami kibúvót csak találunk. Mondjuk, nem szereltél fel túrahajtóművet, és akkor maradhatsz a terepjáró csoportban. Majd ha megnyered, akkor lesz cross bicajod...
@XCode: ugyan monti, de aszfaltozásra átalakítva - persze nem hozza egy virsligumis outi szintjét, de hatékonyabb a sík, burkolt úton történő tempós haladásra, mint a rücskös gumis XC-gépem, telóval, kutyafaszával. Mondjuk egy cross-trekking lett belőle, 26-os kerékmérettel.
@Tóth János: Na végre egy hozzám hasonló bringás! Már azt hittem mindenki Vasember. A lényegre tapintottál egyébként. A turista azért megy látogatóba a természethez, hogy jól érezze magát, legeltesse a szemét a látnivalókon. Az átlagsebesség nekünk másodlagos kérdés. Nem zavar különösebben, ha valaki gyorsabb nálam. Mint ahogy a középszerű muzsikus nyilatkozott: "Nincs még egy olyan zenész, mint én. Az összes többi vagy jobb, vagy rosszabb."
@Supernova: Megnéztem a képeket, jó sok van belőlük.
@johnny336: Köszönöm az adatokat. Amint lesz időm, beillesztem őket a többi közé. Terepjárós átlagokból most már a bőség zavara fenyeget. A végén be kell ruháznunk túragépre és országútira, ha más nem küld ilyen adatokat. Ha megnyered a cross gépet, számítok rád...
@XCode: Nekem terepen a szintemelkedéstől és távtól függően 11-14 km/h az átlagsebesség- ez viszonylag kényelmes nézelődős túrázgató tempó. E fölött szerintem az átlagtól jobb kondícióban lévő bringások teljesítenek. A lényeg az, hogy élvezze az ember a természet közelségét, -emellett eltörpül az átlagsebesség úgy gondolom.
Csináltam egy dolgozós logot is: http://goo.gl/maps/u957G
Acélvázas monti, merev villa, ballonos kerék, 3x7 sebesség, 28-38-48 hajtómű, 14-28 menetes racsni. Könnyű köpenyek, vastag belsők, alapszintű duplafalú felni.
Városi közlekedés - tehát gyalogos kerülgetés, többi bringás előzgetés, lámpánál állás, sűrű gyorsítás-lassítás jellemzi. A táv rövid, az idő is, de nagyjából visszaadja a sík átlagomat.
@Supernova: Köszönöm,igen én outival megyek,külön-külön van nyilván értelme, "szakágtól" függően az összehasonlításoknak...nyilván nem lenne értelem összehasonlítani az outit montival aszfalton,vagy fordítva szerintem..
még szeretnék odáig kicombosodni,hogy legalább 35 ös tempót tudjak menni egyedül,könyöklő nélkül 100 km-en.bár szerintem idén az már nem fog menni. Szerintetek ilyen tempóval lenne értelme ,ha jövőre szeretnék indulni versenyen?csak a bojban haladást nincs kivel gyakorolnom sajnos.
@Donaukinder: Szép teljesítmény,csakhát ugye külön-külön kezelendő a MTB-OUTI-DH...stb!
@Donaukinder: Van már összehasonlító alap, ahhoz képest nagyon jó az eredményed. Az alábbiakban taglaltuk éppen a fiatalok teljesítményét. A te futamod megfelel a számítottnak, de jobb az átlagnál.
A Bél-kőre korábban nem lehetett felmenni, mert működött a bánya. Amikor én arra jártam, csak egy földes úton lehetett felmászni. Nagy sebességgel azon az úton nem jöttél volna le a kecskéddel.
Mellesleg a bringámon van 48/11 áttétel is (nem sok haszonnal). Ötvennel lefelé robogva már nem merek gyorsítani. Egyrészt visszafognak a vaskos gumik, meg a légellenállás, másrészt kitör a frász, hogy elszállok valami kanyarban, esetleg valaki kilép elém.
Kellemes tekergést!
@XCode: Üdvözlet!
Elmúlt vasárnap csináltam egy "túrát" outival ,egyszemélyben,szolnokról-bélapátfalvára mentem fel de nem tudtam pontosan időt mérni,kicsit elrontottam.. ez volt életem első uta amin voolt domb,hegy.. átlag ban tudtam menni síkon 34 es átlagot kb. a maklár-eger elosztó körforgalomig ,onnan viszont kerecsend után jött a hegy,ugyhogy mire megvolt a táv már csak 28 volt az átlagsebességem..
125 mért kilométer volt kb 3 óra 30-35 perc.
Szerintetek ez milyen teljesítménynek mondható?
volt szerencsére pár lejtő ahol tudtam 60at menni,viszont hátul sajna még csak menetes racsnim van azon 13 as a legkisebb lánckerék..
utána pénteken a nyaralóhelyünknél(Bél-kő) ha ismerős arra valaki,van egy kb 6-7 km hosszú bányaút fel a hegyre,ott tudtam lefelé 70 re begyorsítani,de az áttétel miatt nem tudtam rágyorsítani többet,így is pörgött a lábam mikor beletekertem,de több nem ment sehogy...
@Supernova: Fájlalom, hogy nem lehet a rendelkezésre álló adatokat tovább csoportosítani. Lehetne átlagot számítani aszfalton mászkálóknak, sík terepen közlekedőknek, hegyen-völgyön csavargóknak stb. Külön fiataloknak, külön az aggastyánoknak és így tovább. Ha lesznek még jelentkezők, folytatjuk, habár lehet, hogy nem a mondott részletességgel. Ha gondolod, te is beállhatsz az adatközlők közé.
@XCode: Hát jah,az biztos szerintem is,montival főleg,mint itt nálam ahol hegyre felfelé is van menet bőven,van kép az idei tekerési albumomban 4db-erről az eredményemről,de lesz róla olyan is hogy duplán csinálom meg egy nap alatt-ezt a turát!