@OKdoki: 10-20 ezret Budapestből nem adnak el szerintem... amit találtam, aszerint 2009-ben évi 50-60 ezer bringa készült Csepelen, ennek szerintem legalább a fele városi+gyerek bringa, és marad a többi landrider, woodlands, stb.
@OKdoki: 10-20 ezret Budapestből nem adnak el szerintem... amit találtam, aszerint 2009-ben évi 50-60 ezer bringa készült Csepelen, ennek szerintem legalább a fele városi+gyerek bringa, és marad a többi landrider, woodlands, stb.
@OKdoki: ha csak viszont a vázszettet nézzük, akkor egy Csepel 4os royal 70ezer Ft-be kerül, szerintem nem adnák drágábban (vagy nem sokkal drágábban) a 4os rapidot sem, csak legyen jó(!)... de tény, hogy nem biztos, hogy Csepelt kell venni :)
@aradebil: Ja, és akkor még ott a darabszám. Azért megérné megpróbálni. Jelenleg a környéken csak a Ronin van, mint versenytárs. Szép dizájnnal. Új Sora mechanikus és Tiagra hidraulikus tárcsafékkel, valahol 300 ezer forint környékén. Sok tartószemmel. Bár nem készülhetne hatalmas sorozatban, de azt egyszerre lenyomhatnák, és két évig nem kéne megint gyártani. Szép honlapon (mint ez a Tommasini), egész Európában terjeszthetnék, de különösen a szomszédos országokban + Németország, Hollandia, Dánia. Csak elmenne 10-20 000 darab két év alatt!?
@OKdoki: Author Ronin alá talán be tudnának menni így saccra, de az se olcsó ugye. Kérdés hogy a Raleigh, meg Verenti hol heggeszteti a cuccait, attól tartok Kínában, és megspékelve 20%-os britt áfával nehéz lesz versenyezniük :\
Csepelnek ehhez kéne viszonyulni. http://www.chainreactioncycles.com/hu/en/raleigh-maverick-elite-cyclo-x-bike-2016/rp-prod146254
A Lapierre gravel jelenleg még ennyi. http://www.hotlines-uk.com/lapierre-crosshill-300-gravel-bike-2017 Ebben a bicikliben a 29x1.90 gumi méret az igazán ütős.
@aradebil: Ez tényleg fáj. Ha a Csepel építene egy rendes gravelt Cr-Mo akkor az 400-450 ezer forint lenne? Több angol oldalról is tudnánk rendelni 300-400 ezer forint között Reynolds csöves vázon alapuló komplett gravel biciklit. Ennyi pluszt nem szívesen ad ki az ember, még ha értékeli is, hogy itt készül.
@sandorp9: bár ahogy a tervező kommentelt a bikemag cikkre, sok jóra ne számítsunk: "Szia, A 3x-os árat ami a HiTen és a CroMo között van azt sajnos nem lehet kis töbletköltségként aposztrofálni. Ehhez még hozzájön, hogy egy komplett CroMo vázas kerékpárt már nem szerelhetünk a 3*-oson használt aklatrészekkel így ez az árszorzó itt is érvényesül. E mellé pedig ha hozzátesszük a minimális gyártási darabszámokat akkor sajnos kirajzolódik az, hogy sajnos ma kishazánkban ez a szegmens még bőven nem életképes."
...és még ez is :O
@aradebil: nekem Royal 4* vázam volt (2011es kiadású), az tényleg jó volt... volt 3*os royalom is, de az kő nehéz és vannak hibásak (sajnos sok) közöttük :/
@freeride69x: bár személyesen nem volt hozzá szerencsém, de eddig csak jót hallottam a Csepel 4*-os vázairól, és ha minden igaz, ha jól fogy a hi-ten rapid, akkor jövőre jöhet a tárcsás-cromo csúszópacskeros változat. Sőt lehet hogy prototípus már létezik is, és meg lehet valahogy szerezni (lásd 27,5er CroMo woodlands: http://bringabuzi.blog.hu/2016/05/01/woodlands_27_5_expert_ilyen_nincs_es_megis_van_hat_ez_fantasztikus)
@freeride69x: tényleg nagyon drágák! :O kivárok, és hátha lesz valami... köszi!
@sandorp9: Az All-City váz volt a legolcsóbb! a számomra elérhető árban(bár igazán szerelem első látásra volt és ez döntött inkább) , akciósan volt 185e angol bringaüzlet webshopjából,amúgy 240e ft. Itthon egyedileg gyártott acélváz Columbus vagy Reynolds csősszettből, egyedi festéssel (Merényi ,Kurtz) 330e ft-tól csőszett típustól függően. Cseh SingleBe bikes is hasonló áron. Raleigh Tamland nem elérhető Európában sajnos. Vannak még jó páran akik gyártatnak,gyártanak acélból de drágák nagyon. A "hazai" márkák acélvázai meg egyenlőre még a gagyi kategóriában mind kinézetre,mind fejlesztsében, csak azért csinálták őket hogy kövessék a trendet és nem teljesítették túl a feladatot , csak elvégezték.
@mito: Romet New Boreas gravel bringa 1X11 2018!
Occsó gravelbikeok tesztje, két szerelemmel (Gt Grade és Mango PointAR, és egy számomra eddig ismeretlen low-end géppel (Revolution): http://grit.cx/reviews/gravel-under-a-grand-three-bikes-tested
Roninhoz: Az Author azért elég nagy pályás ahhoz, hogy ne két év garival adjanak egyáltalán nem olcsó Cro-Mo vázakat...
@OKdoki: azt gondoltam, hogy nem 2évig fogja bírni, de az sugall valamit, ha csak ennyire adják a garit...
@sandorp9: A két év váz gari inkább arról szól, hogy a cég nem akar hosszan tartalékot képezni, mert nem elég tőkeerős. Azért ennél biztosan tovább tart a váz, még ha rozsdásodik is kezd, mondjuk a tengeri sóslevegőn.
@aradebil: a hi-ten nehéz, de egy cro-mo (mondjuk lehet a Rapid4*) vázas már igen. Mellesleg az a zöld Rapid tiszta Trek 920as...
A gyorskötözős megoldást "nagyobbaktól" szedték, nekem annyira nem gáz, viszont a 2év vázgari az tényleg kevés, elgondolkodtató... azt nem tudtam :O
@sandorp9: vegyél Hi-Ten Csepelt :) Remélem sokat fognak eladni belőle, és lesz néhány éven belül Cro-Mo Rapid: http://bikemag.hu/magazin/hirek/csepel-2017-egy-rendhagyo-interju-a-jovo-ev-ujdonsagairol
Ronin? Ne vicceljünk már. 2 év garancia van a vázára!!! És gyorskötegelővel vannak a helyükön a kábelek...A festése szép, de ennyi
Én még mindig valami acélvázas gravelt vennék, mint a freeride69x All City-je vagy a Ronin, ami hosszabb távon és vacakabb utakon kényelmesebb, és belefér egy vastagabb gumi esetlegesen... ezeket a "gyengébb" váltásokat/hajtásokat úgy is kicserélném, és akkor már miért ne egybe...
@aradebil: Kint voltak, de nekem nem volt időm Őket is megnézni. Szerintem nem rossz, 195 ezerért sem. Eredeti ára 277 000 Ft. Azért drága lenne, az egyébként karbon villás, kellemes MTB geometriára hajazó valami. A Microshift, egyrészt olcsón cserélhető másrészt, csak együtműködik a Sora-val, hiszen nem tennék rá. Hajtókar is rendben van.
@freeride69x: nem ismerve élőben sem a Rometet, sem a Neuzert, mennyiben lehet jobb a Romet ennél: http://www.bringaboard.hu/neuzer_courier_cx_55432 ? Specifikációban hasonlók, a Romet hajtóműve jobb, de drágább is.
@OKdoki: tavaly ez volt még emlékeim szerint 180 is, Microshift+canti ennyi pénzért kicsit nem annyira bejövős. Inkább Grade-eket hoznának. Nem voltak kint Mozgásvilág tesztnapon? Sajnos nem tudtam menni :(
Ez a forgalmazó kint volt a Mozgásvilág tesztnapon, és állítólag van még ilyen kerékpárja ezen az áron. http://bicycle.hu/gt-kerekparok/gt-type-cx-sport-2013-detail
@freeride69x: nyilván hazabeszélünk mind a ketten, de a Mango most a gyengébb font miatt 200 alatt van :)
Itthon is van már elérhető áron gravel jellegű bringa: Romet Mistral Cross,179e ft.
http://rometkerekpar.hu/romet-mistral-cross-2016.html
remélem nem minősül tiltott reklámnak, ha valaki gumit keres, ennyi pénzért jó ajánlat: http://greenzonekeszthely.hu/specialized_trigger_38_622_22067 nekem most van benne kb 500 km, most kezdenek eltűnni az öntési sorják középről
Az mtb egyik ősatyja(Joe Breeze) a grave kerékpárok terén is minőséget alkotott,és nem véletlenül Ő is acélból.... Breezer Inversion: http://www.bicycling.com/bikes-gear/reviews/first-ride-breezer-inversion?utm_source=facebook.com&utm_medium=Social&utm_term=594442136&utm_campaign=Bicycling
Nem szeretem, illetve nem tudtak meggyőzni a karbon anyagról/vázakról,de ez a Devinci Hatchet gravel bringa megdobogtatta a szívem: http://www.bikerumor.com/2016/09/19/devinci-hatchet-carbon-gravel-bike-chops-chatter-new-composite-frame/
Torino-Nizza "rally"-ra készülő srác cuccai: http://grit.cx/adventure/2016/09/kit-check-tom-does-the-torino-nice-rally
@freeride69x: De szép vas! :) Az a gumi most megbolygatta a fantáziám! Jónak látszik!
Ritchey Outback acél!(milyen jó is ez!) gravel kerékpár Eurobike 2016: http://www.bikeradar.com/road/news/article/ritchey-heads-to-the-outback-with-its-new-gravel-race-bike-48025/?utm_content=buffer70c47&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
@freeride69x: igen, tudom, kérdeztelek is, amikor intéztem volna... azt hiszem a facebookon leveleztünk
@sandorp9: Én ha jól emlékszem Paypal-al utaltam,semmi gondon nem volt,sőt a .com oldalra én miattam került bele a hely kiválasztásánál Magyarország,mert ez nem volt benne mint opció,de beszéltem Adam-el és berakta. Így már engedte a rendszer,és simán ment minden mint a karikacsapás.
@OKdoki: Én nem szoktam váltogatni sokat, elöl mindig középen van a lánc, hátul is csak 5-6 között szoktam játszani (nagyon ritka, amikor ettől eltérek...), így kényelmes, mégis csak a féket használjuk többször, az meg remekül működik. Olvastam már működésbeli zavarokat eltérő rendszer miatt, ezért nem vállaltam be a fékváltókarokat (amúgy az egész rendszert kicserélni horribilis pénzbe került volna!) De így nekem megfelel. Igen, Dura Ace 7700 váltókarokat használok kormányvég átalakítóval, Ebike.hu-n vettem, nem volt 25ezer Ft bowdenekkel/bowdenházakkal együtt. Erre jött rá 8300Ft a fékkarokért (postával együtt), és a váltókarokat meg a fékkarokat Haverom 25ezer Ft-ért átvette... Az egész művelet profin működik. Azt kicsit sajnáltam, hogy a Gevenalle megrendelése nem jött össze (valamiért nem engedte az utalást sem és a kártyás fizetést sem), nem rajtam múlt...
@sandorp9: Ja, egyébként ennek ellenére, jól összeválogatott alkatrészek esetén az outi kar működteti az MTB hátsó és esetleg az első váltót és lánckeréksort. Pl. a Sora karok együttműködnek a 9 sebességes Deore első és hátsó hajtás és váltórendszerrel, legalábbis a szakértő oldalak szerint. Elől lehet 48-36-26 vagy 44-32-22 háromtányéros rendszer, hátúl meg 11-36-os sor. Kéttányérosok esetén nagyobb a játék lehetőség.
@sandorp9: Akkor a kormányvég váltód (vagy hogy hívják?) egy Dura Ace? Igen, ahogy figyelem, ezt előszeretettel alkalmazás az adventure/gravel kategóriában, ha nem outi, hanem MTB hajtás rendszert szerelnének a koskormányhoz. Csak a legfelső kategóriában volt ilyen darab? Abban biztos vagyok hogy az outi fékváltókarok húzása is más, mint az MTB-nek. Erre biztosan jó ez a megoldás. A fékekre nem írja, de az okoz kisebb problémát, bár lehet, hogy arra is jó ez a megoldás, illetve létezik rá egy ilyesmi "áttétel" konverter. Mennyire kényelmes a Te megoldásod? Nyilván a modern, mára elterjedt outi fékváltókarok picit praktikusabbak, már ha felsőfogásban van épp az ember.
De ha rosszúl tudom, és o.uti fékváltókar működteti az XT váltóimat, akkor csak a fékemet kellett volna lecserélnem canti fékekre (ezzel csak az a baj, hogy drágák a fékváltókarok, és gyengék a canti fékek)...
@OKdoki: Nem, nekem mtb (Shimano XT) V fékem van, és ehhez vettem hosszú húzású fékkart (Tektro) koskormányra valót. És mivel (tudtommal) az mtb váltók húzása sem egyezik az o.uti váltóékkal, így kell egy megoldás, ez volt a Shimano Dura Ace váltókar, ami az összes Shimano váltót viszi 9sebességig. Ezzel a megoldással dolgozik sok amerikai és angol márka, amik túra bringákat raknak össze (pl. Surly, Dawes).
@sandorp9: Hogy érted? Ha jól olvasom, akkor a hátsó váltód lehet MTB és a fogaskeréksor is. Fékre nem írják, hogy a rövid húzású outi működni fog a hosszú húzású MTB fékekkel. Tehát, marad a rövid V-fék (ami Neked van, ugye?), illetve a canti. Bár, ha eleve tárcsás az outi, akkor gondolom nem lesz gond.
@OKdoki: travel agent néven több féle gyártó is forgalmaz ilyesmit
@OKdoki:Ez megoldás lehet a fékre (kivéve ha csomagtartót is szeretnél a gépedre, mert akkor nem, ezt Velkey Balázs szerelős videóján lehet látni), és a mtb váltót milyen fékváltókarral oldanád meg? A Gevenalle nem ér :)
Csak most figyeltem fel erre az eszközre, pedig olyan oldalon hirdetik ahol rendszeresebben megfordulok. Megoldás az outi váltókar-mtb váltó rendszer, mtb fogaskerék csport problémájára. http://www.wolftoothcomponents.com/products/tanpan?utm_source=gravelbike&utm_medium=webad&utm_content=tanpan&utm_campaign=Tanpan_gravelbike
@aradebil: Jó képek és videó a galériában. Ahogy írják ez egyszerre verseny és "piknik, party"