ebben a topikban lehet még több ilyen gépet is látni: http://www.bikeforums.net/hybrid-bicycles/578606-convert-trek-fx-hybrid-drop-bars.html
ebben a topikban lehet még több ilyen gépet is látni: http://www.bikeforums.net/hybrid-bicycles/578606-convert-trek-fx-hybrid-drop-bars.html
@mito: nekem nem nyitja meg... de az én Trek-em ilyen lett; http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=13720&id=395&pp=mygl De ha a Tied o.uti hajtás/váltással rendelkezik, akkor fékváltókarral csináld meg :)
@mito: lehet csak azért mert borzasztóan áll a nyereg, és meg van fordítva a stucni
Itt egy koskormányosra alakított Merida Speeder http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/orszaguti-fitnessz-merida-speeder-t3-l352604.html Nem is tudom, nekem valahogy nem áll össze , pedig tetszenek a "hibrid" megoldások. Egy kicsit eltántorit az enyém átalakításától,.
@OKdoki: Szép a barna, de a fehér Vaya is Clarissal. Vaya Claris – U.S. MSRP $1,099.00. Ebből elméletileg az következne, hogy 290 000 forint, ami nem kevés, de még korrektnek mondanám, főleg a CroMoly vázzal (The Kung Fu tubing, crafted of triple-butted, seamless Sanko. :) Jó kis PR név) és az átütő tengellyel.
@OKdoki: Ja igen, látom, van a Vaya és a Warbird. Na, azok jobbak, és nem mellékesen megfizethetőbbek!
@aradebil: A Salsának van magyar forgalmazója, de elég drága bicikli, meg nekem nem is tetszik annyira a Fargo modell, bár ez a Cutthroat (vágott torok?) már igen. http://www.pave.co.hu/hu/kerekpar/salsa/mtb/Fargo_X7/
Magyar szakaszgyőztes is volt az első olaszországi gravel versenyen, ráadásul az új 3T Exploroval. Erről miért nem tudunk semmit freeride69x ? :) http://www.gravelcyclist.com/race-reports/report-the-first-gravel-road-race-in-tuscany-italy-by-claudio-marinangeli/
@aradebil: és a Salsák: Vaya, Cutthroat, Warbird és a többiek: http://salsacycles.com/culture/presenting_our_updated_line
Turistásodni kezd a Crux is: http://www.bikerumor.com/2016/07/25/2017-specialized-crux-cyclocross-bikes-move-142mm-thru-axles/
Megvolt a Mango első hegyi menete a Normafára, hát a 35 fokban majdnem meghaltam, viszont 2 percet javítottam az időmön, így megnyugodtam hogy cuccok nélkül ki tudom tekerni a 34/28at :D Viszont egy picit aggaszt, hogy terepen, Pilisben, hogy fogok tudni vele haladni :\
Hogy a rossz-nehézségben eshet az eső mindég akkor, amikor lenne egy kis időm elmenni kerékpározni?!
A Charge Plug 2 is akciós, csak 480 GBP a Wiggle-n , naná ,hogy pont a méretemben nincs:-)
@freeride69x: Nagyon jó ár, és a hidrós is 980 £ áron, Sram szettel. Főleg a 380 forint árfolyam környékén (sőt, bankkártyával még egy picit kedvezőbb is lehet).
Ezen a héten a Planet X-nél csak 700GBP a Planet X london road!! http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/ready-to-ship/london-road
új All-City Spacehorse Disc http://www.allcitycycles.com/bikes/space_horse_disc
@mito: a Charge elég régi márka, és csinálnak fixi, bmx bringákat is, illetve rengeteg alkatrészt és kiegészítőt is...
@freeride69x: érdekes, hogy az angoloknál mennyi ilyen kis gravel bringa márka van Mango, Charge, Verenti, stb. Gondolom az ottani viszonyokhoz ez passzol.
@freeride69x: Milyen klassz! Választhatsz kormányszélességet, és stucni hosszúságot. Ezt alapvetően mindenkinek így kéne csinálni. Érdekes, hogy négy méret van, de az az alsó végen csoportosul. XS, S, M, L. Nekem esőre az M-es ami általában jó, és itt is jónak tűnik. De vajon ez a méretezés azért van, mert mindenkinek egy mérettel kisebbet ajánlanak? Egyébként olyan kicsi a különbség, hogy egy hosszabb stucnival a felső cső könnyen kompenzálható, míg a stanover high meg jobb, ha 2 cm-val alacsonyabb, bár az M-es is jó.
Mit találtam, jóféle alig ismert angol márka gravel/cx gépe: Aprire Inverno AR full Soraval 745 GBP, Tiagra szettel 975 GBP : http://aprirebicycles.com/?product=aprire-inverno-ar
@sandorp9: A Middleburn nagyon jó, csak hát a kis szériának megkérik az árát. Akár csak a Sugino-nak. Bár az 12 sebességes. http://m.ebay.com/itm/SUGINO-Classic-Design-OX901D-Compact-Plus-Crankset-/311537045050?nav=SEARCH
@OKdoki: Jó az a Middleburn hajtókar, és sok a variációs lehetőség... Tovább nézegetve ezt az oldalt sok érdekes és hasznos dolgot le lehet itt találni! Lásd koskormány - mtb váltó (akár marokváltó is)... :)
@OKdoki: Ahogy nézem, a háromtányéros estenén a legkisebb tányér egy plusz csavar helyet kapott a hajtókaron, ha jól látom? Így már nem biztos, hogy menne, de talán megis.
@aradebil: Azt néztem, hogy Claris alkatrész lánckerék létezik a háromtányéroshoz 30, 39, 50es és a kéttányéroshoz 34, 46, 50es. A lényeg, mintha mindnek 110 mm lenne a lyukkör, azaz csavar távolsága. Vajon összepárosíthatod őket? Mondjuk, leveszed az 50-34est és felcsvarozol a helyére egy 46-30ast.
@OKdoki: az a terv, de egyelőre megpróbálok erősödni. Gellért-hegyen eddig nem volt gondom a 2-3 kg-val könnyebb keró miatt, de az elég rövid, izomból meg lehet csinálni :) Ha esetleg cuccos túra is lesz a géppel, akkor viszont 32 elengedhetetlen lesz.
@aradebil: Mindenesetre, ha kevésnek találnád a legalacsonyabb lehetőséget, akkor legalább egyszerűen és nem nagy költségek feldobhatsz egy 8 sebességes 11-32es sort hátra. Később, ha elkopik visszateheted a 11-28ast.
@aradebil: :) Nekem is ez a helyzet! a Szépvölgyi úton felfele volt, hogy csak 28t-32 bírtam. Sőt a Diós árok utcába még egyszer le is kellett szállnom. Bár ez évben még nem volt alkalmam arra járni. Mindenesetre egy 34t-32 erősnek tűnik, azaz én tűnök gyengének.
@OKdoki: én is félek, vasárnap ha nem fog szakadni az eső Normafánál lesz a nagy próbám, hogy 34-28-cal hogy tudok felmenni az eddigi 28/32-höz képest :D
Ez a hajtóműcsere gondolat annyira felvillanyozott. Nekem egy 50-34es lehet, hogy kevés lenne az alacsony áttételnél egy komoly emelkedőnél. http://www.fullspeedahead.com/products/cranksets-road/omega-megaexo/ Igaz, ez 10/11 sebességes, bár fórumok alapján nem igazán szokott probléma lenni a 9 sebességes rendszerbe illesztéssel.
@mito: Szerintem is a legnagyobb hibája a hagyományos és egyedi Wilier kalligráfia lecserélése. A többi egy nagyon jó kompromisszumnak tűnik az ár alacsony tartása érdekében. A legpozitívabb (a vázon túl) az új Sora váltókar. Ha az ember hosszabb távon megelégszik a 9 sebességgel (kis hátrány, mivel az átfogási tartomány nem kisebb, mint egy feljebb pozicionáltabb váltónak, 11-32), akkor a legkevésbé cseréledő alkatrészt tudja a legtovább tartani, nevezetesen a váltókart és az első és hátsó váltót. A sor és a lánckerék jóval előbb lesz csere érett. Ekkor fel lehet dobni előre egy szettbe passzoló Sora-t. Ráadásul, nagyon jó kiosztású tárcsák kerültek előre kezdő szettnek, 46-30. nem is értem, hogy mások miért nem ezt teszik fel az alapabb cyclocross, gravel kerékpárra. Később lehet rendelni műalkotásokat is előre.
@sandorp9: ami még nagyobb baj, lecserélték a Wilier felirat betűtipusát valami irtó gagyira :-DD
@mito: az 4szöges, de szerintem az nem gond, esetleg később cseréli az ember... de ennyiért már lehetne integrált is a hajtás(!)...
Ha lehet hinni ennek, a Wilier Jareennek ez lesz a speckója http://www.chevincycles.com/bikes/cyclocross/wilier-2017-jareen-sora.html Új Sora, Novatec agyak, Trp Spyre fék, csak a hajtómű négyszőgtengelyes?
A Bikemag-on reklámozták, hogy a Bulls-nak is lett magyar forgalmazója. http://bikemag.hu/magazin/hirek/bulls-a-maratongyoztes-marka-mostantol-hazankban-is-elerheto A Grinder 1-es, 469ezer forint. Húzós egy kicsit, bár mentségére legyen mondva, hogy hidrós 105 szettel szerelik. http://speed-way.hu/hu/termekek/bulls-grinder-1
@sandorp9: Gyönyörű bicaj. Sajnos az ára is. Mondjuk nem meglepő, eleve a karbonváz. A 32-es gumiférőhellyel simán alkalmas gravel felhasználásra. Mondjuk főleg komoly versenyzőknek es gazdag hobbistának, akiket nem hat meg ha megsérül.
Köszönöm mindenkinek az infót és a jó tanácsokat. Ősz felé lenne aktuális a bringavásárlás, addig talán kifogok valami jó vételt. Végül is nem olyan sürgős.
@OKdoki: egy Trek Domane SLR, ami endurance kerékpározáshoz lett átalakítva; http://granfondo-cycling.com/trek-domane-slr-7-review/
@OKdoki: Vissza az egész. Ez az oldal át akar verni. A képen egy 2014 Fuji Sportif 1.1 van és ennek az adatlapját adják meg, ha lenyitom a bővítményt. Ez valóban egy ütős bicaj! Csakhogy, a valóságban egy 2016 Fuji Sportif 2.5 az eladó 56-os méretben. Ez azonban egy nagyon gyenge felszereltségű változat patkófékkel. Nincs is belőle tárcsás.
Bár ezt a biciklit nem hívhatjuk igazán gravelnek, még ha 28 széles gumi van benne eleve, de max. 30-as ha befér. Viszont az ára nagyon jó, különösen a felszereltségét tekintve. http://www.bikemania.sk/produkt/fuji-bicykel-2016-road-sportif-25-56-gray-5773/ Vannak szlovákiai magyar rokonaim:)
@zolszi: A Wilierre még várni kell. Legkorábban is valamikor 2016 őszén érkeznek be az elsők. Valószínűleg ki lehet majd próbálni a BiondoBikenál. Több bringa bolt is ad erre lehetőséget. A teljesség igénye nélkül. Az új helyre költözött BringaLandnál bármelyik készletek lévő bicikli kikölcsönezhető, akár több napra is. Hátrány, hogy előszőr ki kell fizetni a bicikli majdnem teljes árát. Természetesen, a végén vissza kapod a nagyrészét, delevonják a kölcsönzéssel díjat, ami anno 5000 forint környékén volt. Az Alpine Bike és a Pave Bike Café szervez túrákat a saját (raktárkészlet) kerékpárjával. Ezeknek van egy értelmes díja (5000 forinttól-százezer forintokig az olasz vagy osztrák Alpokban), de mindent szerveznek, a biciklik oda-visszaszállításától a szállásig. A VelenceBikenál a raktárkészlet Cube és Bianchi modelljeiket tudod kikölcsönözni, egy Velencei-tó környéki túrához, akár több napra is. Sajnos a Cube kifejezetten cyclocross geometriás bicajokkal rendelkezik a rokon kategóriában, ami szerintem nem anyira a kényelmről, inkább a dinamikus sportolásról, versenyről szól. A Speci tart Szegeden is teszt napot, illetve nem teljesen elképzelhetetlen, hogy Szilvásváradra is hajlandóak elvinni egy Diverge-t. A legkézenfekvőbb a Mozgásvilág által szervezett teszt nap, amit jellemzően minden szeptember utolsó hétvégéjén tartanak a Csillebérci (volt) úttörő tábor területén és a mellette fekvő erdőben. Itt megszokott jelenni a Focus, Merida, Spéci, Trek, Cube, Ktm, Ctm, még egy-két gyártó. Van esély arra, hogy a mostanin már több gravel bicaj is feltűnik. A 2015- s elmaradt a kifejezetten rossz időjárás miatt. De az előzőn volt cyclocross bicaj is, a Focustól, a Trektől, de lehet, hogy mástól is. Jogos lenne az észrevétel, hogy ezek elsősorban főváros központú lehetőségek, de talán némelyik komolyabb vidéki kereskedés is odaadja egy próbakörre a náluk lévő gravel bicikliket, bár ilyenből alig lehet egy-kettő. Az biztos, hogy a kisebb angol, stb. gyártók biciklijét nem lehet itthon kipróbálni. Talán a Rose az egyetlen "csomagküldő" akiknek van már budapesti képviselete, ahol van néhány próba bringa is, de sajnos, nekik nincs még igazi gravel biciklijük, bár a cyclocross geo-s biciklijükből készítettek egyet, csak az nem az igazi, mert az is inkább sportos, mint adventure megközelítése a témának. Inkább csak gyors városi, elővárosi rohangalasra való, illetve egy sportos erdei tekerésre.
@zolszi: Mango Bikes Point Ar-t nem lehet überelni ár/értékben.
@OKdoki: A Bükk-hegység és környéke(Hór-völgy felfelé egsézen Hollóstetőig pl.) stb stb. igazán alkalmas terep erre, de kifejezetten eredeti gravel stílusú utak nincsenek az országban. Ellenben rengeteg erdőgazdasági út van ami teljesen alkalmas erre.
@zolszi: Revolt elvileg van az ALpinbike-ban raktáron, ha Bp-n laksz egy próbát megérhet rájuk telefonálni
Sziasztok
Én is a gravel bringák felé hajlok. Jelenleg egy 29-es mtb van, de szeretnék mellé egy gravel bike-ot is. A sima országútizás nem jött be, volt az is, de gyorsan tovább is adtam. Én a Kona Rove Al, Giant Revolt 3 bringák között gondolkodom, illetve ez aWilier Jareen Pro is jónak tűnik, de sehol nem lehet ezek megnézni, nemhogy kipróbálni :) A facebook csoport jó ötlet. Olvasgatom továbbra is fórumot, aztán talán sikerül döntenem előbb utóbb.
Üdv