@freeride69x: Jó ötlet. Lehetne verseny is, de kéne olyan sima túra is, valamilyen "gravelre" jellemző útvonalon, valahol az országban.
@freeride69x: Jó ötlet. Lehetne verseny is, de kéne olyan sima túra is, valamilyen "gravelre" jellemző útvonalon, valahol az országban.
Jó lenne ha be tudnánk indítani egy magyarországi gravel közösséget, és hátha kinőne belőle valami izgalmas dolog is( gravel verseny, közösségi találkozó stb. stb.) Mit gondoltok? Face-n lehetne egy csoportot alakítani akár.
@mito: ja igen jogos, nem figyeltem hogy a plug is le van akciózva :) Wilier is megfontolandó lehet, egy gond hogy hiába árulják itthon, még bemutató darab se fog érkezni valszeg. Bár anniyvla tényleg jobb, hogy lesz egy fix szervized, és beállítva meghúzva fogod megkapni a gépet. Ha inkább erdőben, terepen használnád a gépet akkor valóban jobb választás lehet a Charge, én elsősorban ingához használom nyáron a gépet, ősszel tervezek rá cx gumit rakni és irány a Pilis :)
@OKdoki: @ aradebil: 650 GBP-t én is sokallom, de ez a "listaár" , 510 GBP az Evanscyclesnél(550 a Wiggle-n) és igy pariban van a Clarisos Mangoval, a fék gyengébb, de talán a hajtómű jobb mint a Mangonál, plusz a nagy fogaskoszorú és a széles gumi előny.
Kösz a Wilier tippet, ezen átsiklottam teljesen, illetve nem is gondoltam rá ilyen árkategóriában.Megnézem majd.
@OKdoki: "megtorolatlanod". Ez mi és hogy jött ki? Szóval, megspórolhatod.
@mito: Nem hinném, hogy gondod lesz a Clarissal. A hatéves Tiagra váltásérzete sem lenne jobb. Nyilván más a a koskormányos és az egyeneskormányos fékváltókar kezelése egy picit a pozícióból adódóan, de ez egyértelmű. Jó a fogaskoszorú 11-32es kiosztása. Klassz, hogy 700x42c a gumi. Viszont tényleg egy picit drágább, mint néhány vetélytárs, illetve felszereltségéből erősebben kilóg lefele a fék. Csak megjegyzem a Wilier Jareen Pro Soraval, 259 000 Ft a Biondo-nál. Sajnos a felszereltségről pontosabbat nem lehet tudni még. Esetleg telefonon adnak felvilágosítást. Mindenesetre, a szállítási költséget esetleg megtorolatlanod, és egy beállított kerékpárt vehetsz át. Mindenesetre, szép ez a Charge Plug 2!
@mito: nem akarok hazabeszélni, de a Charge Plug durván túl van árazva szerintem egy Mangohoz képest, legalapabb promax tárcsák, Clarissal 650 fontért nem kevés, 670 font régi Tiagrával a Mango, és a legjobb mechanikus tárcsafékkel a piacon (Avid BB7). Vagy Gt Grade Sora 640ért (Evans). Persze a szerelem ellen nincs ellenszer :)
@mito: Tektro RL520 fékkarral nem kell cserélned a V-féket, viszont ha alapból o.uti hajtásod/váltásod van, akkor inkább egy fékváltókarra áldozz szerintem
Kösz a válaszokat. A Merida koskormányára még alszom egyet (amugy v-fékes, az országúti fékkarnál ezeket mini-v fékre cserélném). De a Charge Plug 2 az szerelem első látásra:-) Valakinek van tapasztalata a Claris váltókkal? Mennyiben lenne visszalépés a 453-asTiagrához képest( a tipusjelben nem vagyok biztos, kb 6 éves, 8 sebességes, ez van a Speederen)
@OKdoki: még egy százast nyomtam csak bele, azt is főleg ingázómódban, még hátizsákkal, csomagtartó még nincs rajta, de 500 körül írok egy véleményt :)
@mito: na eltűnt a kommentem amit elsőre írtam... Szóval a lényeg: én nem bántam meg hogy Mangot vettem, igaz még csak egy hete nyúzom. Ha most döntenék a nagy akciók közepette, akkor valszeg egy Gt Grade-t vennék, mert nagyon bele voltam szerelmesedve, így utólag viszont a Mango szebb bringa szerintem, a felsőcső varratai annyira simák hogy messziről karbonnak is lehetne nézni.
@freeride69x: Ez a Speci elég jónak tűnik. Így felzárkóztak a Trek 820-920-as sorozathoz.
@mito: Szerintem szerencsés a biciklid. A Speeder teljesen alkalmasnak tűnik koskormányos átalakításra. A Merida Cyclocross vázához képest csak a fejcső hossza tér el lényegesen. Itt 30 milliméterrel magasabb a Speeder, ami a "stack" értékben meg is mutatkozik.A "reach" egy picit rövidebb. Ez egyértelműen egy felegyenesedettebb, kényelmesebb pozíciót jelent. Az értékek azonban közel állnak egy endurance outi-hoz. Neked ezt a bringát kell átalakítani. Egyértelmű! A váll szélességedhez választhatsz kormányt, sőt. nyugodtan választhatsz 46 cm széles koskormányt ez amúgy is általános az "adventure outi" kategóriában. Így egy picit finomabban irányítható lesz a bicaj, igaz kevésbé élesek a reakciók. Játszhatsz a stucnival is, az sem egy hatalmas költség. Jó, kis bicaj lehet belőle, amit jobban magadra szabhatsz, mintha veszel egy új biciklit 300 ezerért.
@mito: A Mango-t simán meg tudod venni online. Jelenleg éppen a Transcontinental race-n nyomja vele egy pasas,biztos jó gép,sokat néztem és éppne hogy nem azt vettem,a legjobb vétel ár/érték arányban. Hazánkban szinte semmit sem lehet kapni, nemhogy gravel bringákat, a hazai nagykerek egyenlőek a nullával. A Merida Speeder akár jó is lehet koskormánnyal. De vannak buktatók: koskormányra oúti fékváltókar, de azzal nem lehet működtetni csak az oúti bovdenes tárcsafékrendszert, az mtb-s mech tfékrendszerek nem működnek az oúti canti fékkarokkal(rövid bovdenhúzásúak), nem lesz fékerő.
@freeride69x: próbálgatnék, de amiket kinéztem, egyik sem kapható nálunk (Charge Plug, Mango Point AR). Már Ronin sincs, csak jövőre. Lehet, maradni kéne a Merida Speedernél, az már amugy is majdnem gravel bike:-) .Max rárakok egy koskormányt.
Nem szerettem a Specialized márkát unalmasak,elcsépeltek mint a Meridák és a Trek-ek,de ez vérfrissítés: Speci gravel a la Sequoia http://theradavist.com/2016/07/call-it-a-comeback-specialized-brings-back-the-sequoia-and-its-versatile-design/#31
@mito: Sokmindentől függ ez: az adott gravel bike geometriájától,felszereltségétől stb. Stb. Próbálgatni kell őket,alapvetően nem annyira versenyzős a geometria,de ez így közhelyes. A koskormány viszont sokkal kényelmesebb, több fogás van rajta,ez tény.
Sziasztok, mennyivel komfortosabb egy gravel bike, mint az országúti? Tegnap volt szerencsém egy Speci Roubaix-val menni egy kört, a Merida Speeder után borzasztó kényelmetlen volt, fájt a derekam, stb.Tetszenek a gravel bike-ok, csak az a kérdés, hogy az egyenes kormány után együtt tudnék-e élni a koskormánnyal.
@sandorp9: A Tektro lesz az(gevenalle is ezt használja) ,más nem gyárt hosszú bovdenhúzású oúti fékkart.
@sandorp9: Tektro RL520? http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=10&sortname=Lever&sort=1&fid=3
Úgy látom elég széleskörű a tudásotok ebben a témában, ezért megkérdezném Tőletek, hogy tudtok olyan fékkart koskormányra, ami jó V-fékhez? Német oldalon találtam Cane Creek-et 55euróért, de hátha tudtok olcsóbbat, esetleg itthonról vagy közelebbről... Köszönöm előre is! :) Bocs az off-ért!
Pinarello is beszállt a gravel szegmensbe: GR és GRS( 1 cm-t mozgó lengéscsillapítóval ellátott) gravel bringák: http://www.cxmagazine.com/pinarello-gan-grs-gr-gravel-bike-cyclocross-magazine#pinarello-gan-grs-gr-gravel-bike-cyclocross-magazine/23?&_suid=146804971317409362001194570564
@aradebil: Ez már olyan keskeny határvonal. Az biztos, hogy a Revolt vázformája nagyon montis, de így is elfogadható a fejcsőhossz, hogy beleférjen egy endurance outi geometriába. Pont a Wilier Cross nevű cyclocross bringája az amelyik a legközelebb áll a Revolthoz, bár ez a Jareen visszatért egy kicsit az outi felé.
@OKdoki: Mint korábban is írtam,a Revolt inkább egy olyan monti, amivel könnyebb az átkötő utakat aszfalton letudni. Ez a Willier pedig inkább egy olyan outi, amibe ha szeretnél beleraksz egy 29er/cx felnit szélesgumival és irány az erdő (vagy outi felnit ha 29ert adtak hozzá)
@aradebil: Ja igen, a Sora-s 260 000 Ft. Nem rosz! De itt meg erősen versenyben van a Giant Revolt. Alu-alu. Igaz a Revolt valami sorozaton kívüli váltót szokott használni, de legalább széles átfogású a sor és elől is lehe három vagy kéttányéros.
@aradebil: A Willier nagyon összekapta magát! Az alu vázas is jó, bár azért kéne rá egy akció, mivel a hivatalos ára 397 990 Ft. Nem mintha ez sok lenne egy hidrós 105-ért. Legalábbis így értem az árlista azon megjegyzését, hogy 105 HYDRO, mivel a cycling weekly nem említ ilyen változatot, bár lehet, hogy az angol piacon nem is lesz, mivel ott az alu csak abszolúte belépő modell. Viszont a Jaroon az ott van a szeren! Acél váz, karbon villa, és eleve hidrós. Nagyon klassz a Jaroon+ is, mégha sima hétköznapi felhasználásban itt Budapesten elégé kérdéses a 29-es kerék értelme főleg, hogy a másikba is belemegy a 42-622.
@freeride69x: nekem az elérhető ár az az alsó kategória közepe :D Lesz aluvázas Sorás gép, mindössze erre vonatkozott a megjegyzésem :)
@aradebil: Magyarországon elérhető árú felső közép kategóriás bringa(és nem csak gravel) ? Kérlek mesélj még.
és beszállt a Willier is a buliba, rögtön 3 modellel... lehet a Biondonak hála lesz elérhető árú gravel bike ősztől?! http://www.cyclingweekly.co.uk/news/product-news/however-large-like-gravel-wilier-bike-235351
@aradebil: A Cannondale-k azok kifejezetten cyclocross bringák, a Lapierre az már gravel kat. Jó nagy sárférőhely van a vázban, illetve ellátták a vázat és villát sárvédő/csomagtartó szemekkel 5+++++-os.
Kis beszámoló az AllCity Cycles MachoManDisc gravel bringámról(képek az albumjaimban találhatóak):
Az elmúlt hétvégén az erdőbényei Drótszamár Fesztivál mtb maratonon indultam el középtávon a bringával. Ez volt az első verseny(hm..) körülmények közötti éles bevetése.
A pálya részben a tavalyi volt,rázós, sziklás-köves erdőgazdasági utak, tele nyomsávokkal. A bringa minden körülmények között jól teljesített, a váz kellően merev volt kigyorsításkor, de ugyanakkor rugalmas is volt szemben a tavalyi aluvázas cx gépemhez. A geometrián nem éreztem semmi kivetnivalót,olyan megszokott "mintharámöntöttékvolna" érzésem volt, felfelékben nem emelgette az orrát,lefelékben simán be lehetett a nyereg mögé ülni. A 3T Cycling Discus C35Pro kerékszett nagyon könnyű de merev , igazi cx kerékszett, a tárcsa nem csavarodik használat során. CST Pika 700X38C külsővel mentem, ez elég ballonos , alacsony gördülési ellenállású külső, de a nagyobb széles mintáknak köszönhetően kanyarokban nagyon jól tart. A vázban a 38C-s méret ellenére még bőven van sárférőhely, szerintem elfér benne a 40C-s vagy még nagyobb külső is. 5Bar nyomással mentem, nem is kaptam defektet és nekem a szikla se vágta szét a külsőt,bezzeg sok 29er montisnak az alacsony nyomású külsőkkel...... Ez egy igazi monster cross bringa, egyetlen negatívuma talán a váz ill. a bringa összsúlya(12kg) . De ez egy atom gravel bringa,nem lehet leigázni, nem egy szezonos carbon csoda. És bárhol bármikor javítható az acél váz.
Úgy érzem jól választottam az építése során, igazán jól ,komfortosan érzem magam a nyergében mind terepen mind országúton,és érzem hosszú távú társam lesz.
Konklúzió: Vincent örülünk? Örülünk.
@OKdoki: 14es és 15ös Revoltok vannak/voltak akciózva az Alpinbikenál 230ért. Revolttal én is szemeztem, csak mivel outira is szeretném használni majd a bringámat, ezért inkább az outi felől közelítettem meg a mindenes bicajt,a Revolt meg már kb. monti vázra épült (Anyroad meg ténylegesen :D ). Arról a randa műanyag kőfelverődéstől védő cucctól az alsócsövön nem beszélve. Amúgy TCX-szel megegyező a váza. Árfolyamról meg annyit, hogy ha a héten megszavazzák a brittek a kilépést, akkor a hét vége felé elég olcsón be lehet majd vásárolni brit boltokban :)
A dollár most erős, de azért valószínűnek tűnik, hogy találna az ember akciósan egy múltévi modellt olcsóban is, mint 275 ezer. https://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/revolt.3/22189/84008/ Sajnos csak ezért odamenni már nem éri meg. :)
@aradebil: Ja. Talán azért közelít a sportos irány felől, mert ez egy normál TCX cyclocross váznak tűnik, bár nem hasonlítottam össze a geo-t. A TCX igazi versenygép. Az alu változatból volt egy 300 ezre akciós darab (105-ös váltószettel) az Alpin Bike-nál, ha jól emlékszem. Mindenesetre, ha valaki nem kifejezetten megnyerni akarja a Dirty Kanza-t, akkor a Revolt jobb választásnak tűnik. Abba, még a 42-es gumi is befér. Tulajdonképpen az a gravel bringájuk, és Ők tényleg nem ma kezdték. Nem hogy meglovagolják a divatot, hanem majdhogynem Ők csinálják. Legalább is a nagy gyártók között csak kevesen kínálnak évek óta ilyen jellegű bicajt. Jó, a Trek. A Norco meg a Jamis nincs jelen nálunk, illetve kivonult, akár a Kona. Persze, Ők csak idézőjelben nagy gyártók.
A Giant a versenyzés felől közeletí meg a gravel bikeozást, új modell 2017től: TCX Advanced SX
https://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/tcx.advanced.sx.2017/25918/92579/
Mint az országban leendő global 3T Cycling márkanagykövet jelentem hogy az olasz cég is beszállt a gravel piacra,de nem is akárhogyan! Gerard Vroomen( Cervélo és Open....tud a srác valamit kerékpár tervezésről na) tervezte a világ első aero gravel vázszettjét. Mindent erről itt: http://exploro.3tcycling.com/ Pénzed legyen ebből lehet venni pár Mango Point AR kompletten 105-tel... Az Exploro Team VÁZ 3000 USD, az LTD verzió 4200 USD.
@aradebil: Klassz ez a Focus is! Mindenféle piackutatás nélkül is sejthetjük, hogy ez a kategória nagyon népszerűvé válik. Egymás után szállnak be a nagyobb gyártók is. Nyilván generálni akarják az igényeket, hiszen szélesedi a szortiment, több leendő vevőt tudnak megszólítani. De ezzel én teljesen egyetértek.
@freeride69x: 320km-t én is levágok a saját bringámmal 11-óra alatt, csak zárd le végig az utat előttem..
Na, a várakozás első fázisa véget ért, újra vannak készleten Mango vázak... már csak a méretről megy a vacillálás. OKDoki részletes elemzését köszönöm szépen, remélhetőleg tényleg az M-es lesz a jó, azért picit félek tőle :D Tesztnek kipróbáltam a Dekában egy M-es Triban 500ast, ami picit nagy volt, viszont azon hosszabb stucni volt (2 cm) és a geo se teljesen ugyanolyan, de nagyjából hasonló a reach (kalkulátorral számoltam, sajnos gyári adat nincs róla). A Mango gyári reach adata elég meggyőző (4mm-el nagyobb csak az M-nek), a stack kicsit aggaszt, de inkább legyen magasan az eleje, mint nagyon lent, aztán rájövök hogy nem nekem való ezt a sportos méret (kis váz, hosszú stucni). S-es egyetlen előnye a könnyebb remount lehetne CX esetében, de ez huszadlagos szempont. Még aludnom kell rá párat, csak nehogy megint elfogyjanak a vázak mire döntök :D
@aradebil: Lehet,de azért ezeknek amcsiba egy Dirty Kanza-n,egy Hilly-Billy Roubaix-n vagy a Grinduro sorozatban van létjogosultsága igazán ,úgy a teleszkópnak mint az állíthatós nyeregcsőnek,bár az mtb XCO világkupán is használják már az utóbbit. A Lauf karbon lamellás első teleszkópját is egyre több bringában látni a gravel világban.
@freeride69x: kicsit meg fogja dobni a Slate eladásait :) és gondolom 18-as kínálatban már több teleszkópos gravel bringa is lesz, amíg szépen lassan visszajutunk a montikig :D lásd pl. új Bianchi dropper üléscsővel :O http://road.cc/content/tech-news/192320-just-bianchi-allroad-gravel-bike-dropper-seatpost
@freeride69x: ezt én is szoktam nézni, illetve csak amit a youtube-ra felraknak összefoglalót... nem lenne rossz elindulni egy ilyen versenyen!
Amanda "Panda" Nauman másodszor nyert(Niner bikes) a nők között ugyanitt! Panda power! Rebecca "Queenofthepain" Rusch a 100-as(mérföld) távon második lett!