@rcs2003: bocsi a neved az RCS sport ügynökségrol jött?!?:)
@fpeter: szerintem a Bükk kevésbé graveles mint a Zselic. A Bükkben vannak azért köves részek, valamint nagyobb kaviccsal szórt szakaszok. Viszont jóval kevesebb(csak érzésre) mászás van. Tulajdonképpen három nagyobb mászásból áll az egész, amiből az első 300m szintet rögtön a rajt után 20 perc múlva már magad mögött tudod. Itt a Zselicen meg egymást követték a kisebb-nagyobb mászások. Kevés idő volt megpihenni a lejtőkön. A legtöbb szakasz ráadásul full megmunkált, simított erdészeti "sztráda".
@Makky: Versenyektől eltekintve, ahol a 26er Hardtail szétráz azok a traktorkerék barázdás, szétjárt mezőgazdasági föld utak. Ott általában azért is vagyok lassú, mert a nagyobb tempó okozta rázkódást nem tudom elviselni. Ott egy teljese felfüggesztésű 29er-t kívánok magam alá.
A Zselic (beleértve a verseny Maraton útvonalát is), a Mecsek és környéke erdei utak tök jól járhatók a 26er-el is, főleg ha van alatta pld egy 2.2 külső. Az 1.75el már kissé kényelmetlen de még elviselhető.
@opp: Az első 3 évben nem látott terepet, csak BP utcáit. Nem vettem észre működési problémát, mindén funkciója működik. De a bringámra is jellemző, hogy elcsodálkoznak rajra, hogy, hogy lehet hogy még mindig olyan állapotban, mint amilyenben általában van. Most a versenyen is megjegyezték, hogy olyan mintha most hoztam volna ki a boltból (persze ez kicsit túlzás), de főleg azon lepődnek meg, hogy pixys váz még sehol nem repedt meg.
A teleszkópnál meg van, hogy hová mit kell, mennyi olaj...stb. Amúgy van hozzá komplett felújító szettem, de csak olajat és felső szár szimeringet akarok cserélni. Természetesen egy alapos tisztítással egybekötve. Arra én is kíváncsi leszek, hogy mennyi kosz és olaj van még benne, de valószínűleg csak a jövőhéten vagy annak a végén lesz rá időm.
@Makky: A három verseny közül Zselicen jár legrosszabbul az, aki gravellel indul. A bükk maraton pályája full gravel. A Crosskovácsi meg a kettő között van valahol. Én most merev villával versenyzek, ami megint érdekes élmény. A vastagabb külsők terepen azért sokat segítenek.
Más téma: divat/marketing! Most a gravel és az ebike a menő. Meg van még pár hangzatos dolog, amivel bármit el lehet adni. Ilyen országúton az "aero" téma is. Ha egy zokni aero, akkor simán lehet kérni érte 100 Euro-t is. Így ezt nézzétek: Garmin eBike Varia eRTL615 Radar: "...Like many things eBike, there tends to be a price premium just because. In this case, the prices are as follows: – No cable included*: $299 – Bosch cable included: $329 – Shimano cable included: $329 – USB-A cable included: $329 That’s essentially double the price of Garmin’s battery-included Varia RTL-515 light/radar combo unit (which is list price $199, but often just $149). I’m not entirely sure how a battery version is somehow cheaper than a non-battery version…" Forrás: https://www.dcrainmaker.com/2023/04/sports-tech-tidbits-whoops-adds-strength-training-garmin-ebike-varia-ertl615-radar-wahoos-rgt-elite-sterzo-support.html
@rcs2003: Nem tudom ti milyen terepen jártok, ahol a gravel bringa, mint opció egyáltalán felmerül. :) (Zselicen mondjuk még nem voltam, de nem is vonz.) Bükk XCM-en nagyon rég jártam. De mondjuk kíváncsi lennék egy Crosskovácsi hosszú távon mennyi idő alatt tudtok végigmenni gravel bringával és egy 29"-os rendes MTB-vel. Szerintem a gravel-t féltávnál sírva dobnád az árokba! :)
@azaki71: Az hogy kivel van versenyben meg kivel nem, 1%-ban múlik azon hogy gravel vagy monti. A rider teszi bele a többi 99%-ot. A világkupán már több múlik a bringán. De olyan szinten jelenleg az egész országban nincs senki.
@azaki71: brutál :) Volt olyan villám az első szériásból, amin még volt féktüske is. Nagyon jó cucc. Nem bonyolút a szerviz, csak a végén a légkamrákba csepegtess egy pici olajat mert most lehet a szennyeződéssel együtt tökéletesen tömít de hajlamosk szervíz után kicsit engedni főleg a - kamra. Ha nem akarsz nagyon drága szerviz készletet akkor a bikeINN oldal lehet jo opcio. De ha csak szimeringet cserélsz az hazai üzletekből jobban megéri. Alapból te is terepen használtad, az, hogy nem verseny körülmények között, akkor is dúrva ilyen futásteljesítmény mellett. Azért megnézném milyen színű az olaj benne. És a csillapítása is fasza még mindig?
@azaki71: Apróhirdetéseknél látható néhány kép. Azért a CX és a gravel elég messze van egymástól. Gravel bringán az ember nyugodtan mehet monti kerekekkel. Egyébként nekem nagyon megviselte a hátsóm a verseny. Ilyen pályára érdemes össztelós montival jönni.
@rcs2003: Igen, igy van. De attoll még alkalmas volt arra a cx keékpár, hogy versenyben legyen az MTB-kel, mert amugy az idejebvalami 1:30 körül volt.
@azaki71: az az egy fő pont diszkvalifikálva lett valamiért amúgy :)
@fpeter: zselic maraton is ment 1fő cx el. Szóval nem lehetetlen Fotók a Gravel kerékpárodról lesznek?
@azaki71: Szerintem remek móka. Az XC bringák kezdenek lassan eltűnni a piacról. Gravel bicók pont kitöltik majd az outi és a tral közötti űrt. El is gondolkozom azon, hogy jövőre XC helyett egy gravellal fogok maratonozni.
@fpeter: Szuper, ezek szerint jó volt az elgondolásom a "Gravelel" kapcsolatossan.
Rövid gravel bicó teszt:
Végre egy rendes teszt. Az útvonal tartalmazott mindenféle terepet. Aszfalt, schotter, erdei ösvény, sár, hike-a-bike. Meg egy hajtókar leesést is. Szerencsére az egyik háznál kaptam segítséget. Ezt leszámítva pazar volt. A táj, a bringa, remekül adta.
Ez egy túrázós outi és 26 os monti keveréke. Könnyű, országúton fürge, terepen viszont be kell előre nézni, hogy milyen íveket használ az ember. Ha nem versenyző az ember, szerintem ez egy univerzális bringa.
@opp: szia. 2005ös Reba Race dual air. KB 22 - 25000km van benne. Soha nem volt szervizelve, a müködésében eddig semmi hibát nem tapasztaltam. Levegőt sem engedi és a becsuszó szárak is sértetlenek. A szár szimeringeken jelentek meg hajszál repedések.
De nem volt eddig soha versenyzésre haszálva, esőt is ritkán làtott, lévén én csak jó időbeni erdei kirándulok.
Dokumentálást nem igérem, de talán lövök pár fotót. .
@azaki71: "17éve hibátlanul teszi a dolgát és még soha nem lett szétszedve" Mivannnn? :D Esetleg megtennéd, hogy fotodokumentálod közben? Mennyi km lehet benne? Rs reba vagy sid? Ha lesz kedved csinálhatnál itt egy fényképes posztot róla.
@opp: a St Jupát már nagyjából már csak szabadidős kajakozással és a Szent-S-kör túrákkal foglalkozik, jegyzem meg utóbbi egy nagyon jól kiforrott kezdeményezés egy eléggé furán túlbonyolított, ósdi ~20 évvel ezelőtti webes sztenderdek szerint kinéző webes felülettel. Majdnem szerveztek egy versenyféleséget tavaly valami szentesi rendezvény sportelemeként, volt egy szavazás is róla de aztán hamvába holtan dobták is az ötletet, maradtak a túrák. Van egy csapatféleség Csongrádon, akik össze szoktak jönni páran, de ők outisok és 3-4 órás társas tekeréseket csinálnak általában vasárnaponként. Mivel nekem már az is szűk két órába telik hogy eltekerjek Csongrádra és vissza, így ebben sem tudok részt venni.
@VTitusz: igazad van, de nem hiszem hogy megértetted a problémám lényegét.
Azaki: múlt héten újracentríroztam az országúti hátsó kerekét mert borzalmas állapotban volt (most is elég fos de legalább nincs már akkora bukfenc benne), hétfőn rendberaktam cimborám gépét és a sajátomat a Zselic után (utóbbin még a hajtásláncot és a gumikat vissza kell váltanom a hétköznapi szettre), ma délután meg rendberaktam a mukába járós montit. Full fekete trutyi volt az egész, a több havi útról felverődött sár alól alig látszott már ki maga a bicikli. Végülis hasznosan teltek a délutánok ha azt nézzük. :) Ja, tegnap meg söröztem. Hehe
@rcs2003: Hát nekem erről a "nem akarásnak, nyögés a vége" közmondás jutott eszembe. Klasszul leírtad, hogy nem akarsz tekerni. Akkor kivonva ezt az összes lehetőségekből, a megmaradó módokon tekerhetnél is. Alapálló képesség, alaptempó megszerzéséhez nem kell monti, országúton, sőt, urambocsá görgőn is össze lehet szedni. Illetve azt, hogy ki, mit hm... mondd..., hogy ő mennyit tekert, azt én nem venném készpénznek, illetve teljesen lényegtelen dolog. Szerintem.
@rcs2003: Edzés nélkül, részben tolva is jobb időt mentél mint én aki dombok és részben hegyek között teker :-) Ezzel csak azt akarom mondani, hogy minden viszonyitás kérdése.
Tudom nem vigasztal, de jelenleg nekem sincs kedvem tekerni, meg motivációm sincs ebben a szeles időben. Most azzal motiválom majd magamat, hogy szét szedem a teleszkópom, tisztítom, olajat és szelepszár szimeringet cserélek benne . Tudom amikora kész leszek vele az megint motiválni fog, mert majd ki akarom próbálni, hogy milyen lett, van-e változás, mert már 17éve hibátlanul teszi a dolgát és még soha nem lett szétszedve.
@rcs2003: tényleg ez van a fiatalsággal tanúsítom:unalom internet Majerkodas azt más semmi ne legyen igazam!
@rcs2003: persze Szentesre. Igen arra a pályára gondolok amin Lajosék is csinálták a versenyeket. Ha edzőtársat keresel akkor még a Szt. Jupáthoz kopoghatsz be, nem tudom mennyire aktívak manapság de régebben volt náluk Mtb szakág is, nem túra szinten. Biztos van még lehetőség Szentesben csak kitartónak kell lenni.
@opp: most kapcsolok hogy te valójában Szentesre gondolhatsz, az xc pályára. Legalábbis ott ismerek honvédségi területeket. A Bodnár Bertalan maraton pedig Mártélyon volt rendezve éveken át. Volt még Szentesen korábban a Varga Bringa által szervezett terepkerékpár verseny, párszor megcsinálták, aprócska verseny volt rövid távokkal, hobbistákkal meg kocabringásokkal, néhány év után azt sem rendezték meg többet. Kis pénz, kis bicikli, hogy egy klasszikus mondást fordítsak át...
@opp: a Bodnár Bertalan maratont rendezték ott. Indultam az utolsó kettőn. Az utolsón master1 3. lettem de épp egy sört ittam amire az asszony hívott meg a büfében így sajnos lemaradtam az eredményhirdetésről. Már akkor is balfácán voltam. Aztán 2019-ben már felhagytak azzal a versennyel is sok bringás nagy bánatára, de elhiszem hogy könnyebb út a szervezők részéről inkább letojni az egészet minthogy dolgozni rajta, utánajárni, stb. A Bodnár pedig terepfutóverseny is volt egyben, a futók pedig annyian vannak mindenütt az országban hogy képesek egy rendezvényt simán elvinni a hátukon a nevezési díjakkal. Jó kis pálya volt amúgy. Azóta sokat változott, alapjaiban megvannak az utak de pl. az erdei csiki-csuki (az egyik legélvezetesebb kanyargós rész) teljesen megszűnt. Volt Hódmezővásárhelyen bringás egyesület is montisokkal (Hungarian Flyers asszem), de ők is teljesen eltűntek azzal a "lendülettel". A városon belül is rendeztek párszor mini urban-xc versenyt ami tök jó buli lehetett, de az már korábban megszűnt mint ahogy én elkezdtem volna ilyen eseményekre járni. Hát, ez van itt Délen. A nagy semmi. Szegeden is volt régen valami Tisza maraton, az is a régmúlt. Nem bringáznak a fiatalok. Arra futja hogy menőzésből egykerekezzenek 20 métert mikor szembejönnek velem, de többre sosem. Minden egyéb igényre ott a teló simogatása, az elszív minden kreatív energiát vagy értelmes motiváltságot a fejlődő személyiségekből. De ez már teljesen más dimenziójú téma. :)
@rcs2003: teljesen érthető a demotiváltságod mert az Alföld nem a terepbringázás legizgalmasabb térsége. Nem tudom jelenleg milyenek a körülmények de annó volt az ártérben egy több éven keresztül karbantartott pálya (verseny is volt raja), ott tudsz csinálni technikai edzéseket, amik nem helyettesítik a 500 m mászást és a több km lejtőzést de elég technikás volt. A tiszaártéri honvédségi bázisnál volt a bejárat( ahol az a nagy vizi rámpa van) és majdnem a Szigetig tartott, olyan 2 km ártér és kb ennyi gát. Most nem tudom hogy áll, tizen éve nem jártam arra. A legjobb, hogy csak a körforgalomig mentél ki aszfalton, onnan terep. Sok munka volt anno vele remélem nem lett az enyészeté:) Ha nem ismered mindenképp ajánlom felkeresni. Sajnos a több lehetőséget nem igazán tudok arra.
Csak egy kis helyzetjelentés. Tök jó volt a hétvége meg az élmény. Viszont most újra a hétköznapokon hazaérve a munkából, egyszerűen undorít a gondolat hogy kimozduljak. Kezdve az öltözködés körülményességével, elindulni megint ugyanabba a két-három rohadt unalmas, ezerszer járt irányba (nincs más opció, itt nincs sem erdő sem kalandos terep), kínlódni a szembeszéllel végig, mert természetesen megint 40km/órával fúj. Egyszerűen nem tudom miért van ez a demotiváltság. Úgy égtem ki a bringázásból hogy igazából sosem hajtottam magam túl, pedig ezt mindig ezzel párosítja a szakirodalom, a túledzéssel. Na hát nálam erről szó sem volt sosem a vékonyka heti össz 3-6 óráimmal. A közelmúlt sorozatos apró kudarcai sem tettek hozzá a mérleg másik serpenyőjéhez semmit. Mindig arra jutok hogy bárcsak lenne kivel tekerni. De egyszerűen nincs kivel. Itt nálunk senki sem teker. Az az egyetlen triatlonos ismerősöm aki mégis, neki meg az alaptempója is erősebb mint nekem az 5 perces maximum intenzitásom, szóval teljesen felejtős. Másrészt a társas tekerések mindig tele vannak kompromisszummal, ennek folytán rendre az edzésérték is alacsony (eltérő kondíció, más-más erősségek-gyengeségek, nagyon változó tempó, én nem birom, neki lassú vagy fordítva, stb, fagyiszünet, pisiszünet). Beszélgetni nem szeretek menet közben mert nem szeretek a másik mellett tekerni közúton. Amikor meg hátra-előre beszélnénk egymáshoz, az is csak egynyűg mert minden második mondatra rá kell kérdeznem mert nem értem mit mond. A túrázgatás egyáltalán nem vonz, noha szeretem a tájat nézni és gyakran gyönyörködöm a természetben menet közben, de konkrétan az hogy most elmenjek túrázni akár saját szakállra, akár társasággal vagy szervezett keretek között az rohadtul nem érdekel. Megállni fotózgatni meg bámészkodni soha nem szoktam, sőt úgy egyáltalán sem szoktam megállni, hanem elindulok és lehetőleg egy csapásra letekerni a távomat vagy az aznapi tervemet. Ördögi csapda, nem látok kiutat. És közben jól érzékelhetően gyengülök, hiszen hétvégén már kicsivel 1 óra után jelentkezett az izomfáradás görcs formájában, noha tényleges fáradságot nem éreztem sem a lábaimban sem a levegő nem volt kevés, hiszen alig a tempó intenzitásom felett mentem. Egyszerűen "letiltott a rendszer" és kb alaptempóval gurulgattam amíg le nem kellett szállnom a fájás miatt. Az valahol borzasztó szánalmas hogy ezt a zselici pályát sem tavaly, sem idén nem tudtam végigtekerni. Más meg egész évben nem csinál semmit, egyszer ül rá a bringára és simán otthagy a porban.
@rcs2003: Köszönöm! A single track én is buktam min 5 pozíciót, de ezzel sokan voltunk így.
Tegnap még tekertem egy karikát levezetésnek, ma érzem magamat fáradtnak, de ez a felhös idönek is köszönhető.
@azaki71: Na mégis voltál? Gratula a teljesítéshez :) 2:29 az egy igen korrekt túratempós teljesítmény!
Életemben először indultam versenyen és a taktikám szerint a legvégéről indultam. 1.75 méretű, Semi slick gumikkal indultam ami lényegében mindenhol tapadt. A szopás a pályavégi single track volt, mert az ennek a külsőnek nagyon nyálkás volt, ott csúszkáltam rendesen és a 26 kerék átmérő ott hátrányban volt a 29er_kel. Nem vagyok erős, de a mászások jól mentek, ott ahol a legtöbben tolták, ott én feltekertem. Nem hajtottam szét magamat, csak kicsit nyomtam jobban mint amikor "kirándulgatok", ez így egy 2:29es időre volt elég.
Érdekes volt, sok jó fej emberrel tudtam beszélgetni, jó volt, de ez nem az én világom, maradok az erdei kerékpáros kirándulásoknál.
Sokat mászkáltam az autók között hátha rátalálok valamely fórum társra, de nem így lett. Gratulálok nektek, bármi is az eredmény.
Érdekes, hogy volt egy CX kerékpárral induló is.
@Makky: nálam spontán éjszakai lábgörcs is előfordul, nem kell hozzá fizikai aktivitás sem sajnos
@rcs2003: A görccsel az van, amit írsz nagyjából: a tudomány mai állása szerint leginkább csak hipotézisek vannak! :) DE! És itt a lényeg! Ez, akkor igaz, ha mindent megtettél a megelőzése érdekében. Ide pedig olyan dolgok tartoznak, hogy EDZÉS (a leírásaid alapján ez nálad már biztos hibádzik, mert nem edzettél eleget) plusz megfelelő folyadék és ásványi anyag ellátottság. Ezek hiánya mindegyik külön-külön is "rizikófaktor". Együttesen pedig aztán halmozottan! :) És persze ott van a genetika is. Ahogy írod is: valaki soha nem görcsöl, más meg még profi szinten is!
@Cadre Allage: A Fornetti csak arra jó, hogy hirtelen megnövelje a vércukorszintet, így amikor hirtelen leesik még éhesebb lesz az ember. Magyarul nyilván szemét kaja.
@rcs2003: ah rendkívül gyilkos volt ez a száraznak tűnő, ám valójában nedves föld. Nagyon fogta a kerekeket.
Nekem nagyon ritkán volt görcsöm. Ha edzett a lábad, akkor ritkán jön elő, vagy legalábbis jelzést ad, hogy vissza kéne venni. Olyan meg nem volt, hogy ne tudjak tovabbtekerni.
Na megvolt ma a Zselic maraton. Kinek hogy sikerült aki esetleg részt vett? Én a magam részéről elégedett vagyok, bár sajnos beárnyékolta a befejezést hogy az utolsó km-eket tolnom kellett mert enyhíthetetlenül begörcsölt mindkét lábam minden nagyobb pedáltaposásra. A rajttól kezdve végig direkt figyeltem hogy ne hajtsam nagyon magam, mindig félig-meddig könnyűben mentem a felfeléken, nem azzal foglalkoztam hogy épp hogyan tudnék bárkit is elkerülni, csak mentem ezt a saját kis tempót. Mégis utolért kb másfél óra után ez a visszatérő probléma sajnos. A pályavégi gyaloglással cirka 10 percet bukhattam, az ezt megelőző könnyített tekeréssel legalább 5-öt, szóval jócskán befolyásoló tényező görcs-hajlamom, lenne min dolgozni. Kérdés hogy egyáltalán hogyan fogjak hozzá. Mert sportdiagnosztikára, edzőre meg ilyesmire egyáltalán nem tudok fordítani egy fillért sem. Persze simán lehet hogy genetikailag is és az egész eddigi életemben a nulla sporttevékenységnek hála mindössze ennyire vagyok képes. Valahol azt is olvastam hogy igazából a tudomány se nagyon tud mit kezdeni ezzel a jelenséggel, nem tudni egyértelműen mi okozza, csak találgatások vannal, miért jelentkezik egyeseknél akár spontán módon napközben, éjszaka, vagy egy rossz nyújtózkodás hatására, másoknál meg soha...
@bl4ckv0id: a fornettitol lesz legalább energia nem úgy mint a másik kettőtől…nem ér válasz alatt füstölögni
@Tom77: Üdv, én is. Se jogsi, se autó. Tényleg gyakorlatilag biciklivel megyek mindenhová. Se kedvem, se fölösleges kidobnivaló pénzem nincs autót fenntartani. Igazság szerint nem is érdekel az autózás. Sokan amúgy is a kényelem miatt autóznak tök fölöslegesen.
Boltban dolgozok, így látom mi mennyi f*szságot összevesznek. A cigi, pia, energiaital az kell, jár nekik. De a 3900 Ft/kg árú Fornetti is megy reggelire.
Egyébként verseny szempontjából lehetne városi is akár, van ahol City DH van és száguldoznak le a lépcsőkön a város magas pontjáról lefelé. Van nem egy ilyen videó. Ott az önkormányzattal kéne leboxolni az engedélyt. Persze költségek ott is lennének (mentő kiszállás, rendőrségi útlezárás. Itt Baján amúgy szokott nyáron lenni outi verseny a városban minden évben, de ha jól emlékszem akkor triatlon biciklis része is.
@fpeter: Asszem a 2020-as Balaton maratonon volt amikor a komplett(!!!!) élmezőny egy hármas elágazásban rosszfelé kanyarodott, mert az irányt jelző nyíl éppen el volt fordulva, vagy elvitte a cica, vagy ilyesmi nevetséges ok. Amikor feltűnt a versenyzőknek hogy valami nem oké(kiértek valami közútra,már többen álltak ott tanácstalanul), kis gondolkodás után visszafordultak. Visszafelé sorban szépen szembetalálkoztak a többi érkezővel, elbizonytalanítva őket is. Az említett kereszteződéshez visszaérve a következő próbálkozás ismét(!!!!) vakvágányra vezetett. Asszem harmadikra sikerült eltalálni a jó irányt. Gondolhatjátok mekkora iszonyatos időveszteség ez egy versenyen. ATOM GÁZ volt a szervezőre nézve. Ugyanis pont abban a kiemelten fontos elágazásban SENKI nem állt aki irányított volna vagy ilyesmi. És ez videón is megvan valahol a youtube-on, egy az egyben vágatlanul. :) Talán Szegedi Gábor töltötte fel, nem vagyok biztos már benne, régen láttam. Mire a "tömeg", azaz a mezőny közepe odaért(köztük én is), addigra már a nyíl a megfelelő irányt mutatta és mi már nem tévedtünk el. A következő évben meg az élmezőny hamarabb ért az utolsó, célra fordító kanyarhoz mint az irányító személyzet, és szépen továbbmentek egyenesen útjelzés híján! Gondolhatjátok ez mit jelent ismét :D Ez csak úgy eszembe jutott. :) Na azóta nem is volt Balaton maraton, azóta már csak túrát szervez az öreg. Az viszont pörög szépen, jóval könnyebb túrázókat fogni mint versenyzőket.
@Cadre Allage: Szerintem alap lenne, hogy a versenyszervezők előre közlik az útvonalat letölthető formában. Így például tavaly nem tévedtem volna el egy csalóka jelzés miatt. Lehet valaki szeret 30 fokban feleslegesen emelkedőket mászni. Én nem ilyen vagyok.
@Cadre Allage: Hát, lehet célravezetőbb, mint egy sajtpapírra, emlékezetből karcolt nyomvonal. De ha neked az kell, akkor végig kell menni az útvonalon és csinálni egyet. Én nem vállalkozom rá.
@Cadre Allage: az olcsó alkatrész árak mellett nem jut fizu a profiknak pedig legtöbb néző egy szakaszon és legtöbb tv-s reklám dij
Újabb mtb veresny :-) "Gugó Gábor 16 ó. · Sziasztok .Május 6.-án Pécelen újra Csunya-kupa ,ahol kerékpáros verseny lesz megrendezve ,a részvétel ingyenes ,mindössze egy előregisztrációt kérünk ,enélkül nem lehet indulni a versenyen. A verseny útvonala itt https://www.strava.com/activities/8902386711 ,bejárható. A Versenyzők távja 29 kilométer, és 500+ szint van benne ,az erdei rész javarészt egynyomsávos technikás traileken halad majd jön a szélesebb gyorsasági szakasz ,ahol lehetőség van a hátrányt behozni ,vagy épp tovább növelni az előnyt .Az itteni pályák nem kövesek ,de gyökerek előfordulnak ,mint ahogy néhány épített "élvezeti faktorral" is találkozhattok .Fontos infó ,hogy a bringások létszámát 80 főben maximalizáltuk .Cx ,gravel nem javasolt .Bukósisak kötelező, defektmentesítő lötty jól jön.Külön lesz kategorizálva a hagyományos és az e.monti .Bővebb leírással ,regisztrációs linkkel hamarosan jelentkezünk."
@Cadre Allage: de az se semmi hogy a “tízboor”le van húzva a profi kerékpárosok tol hat és fel órát tekertek és végül meg ki sincsenek fizetve hónapok óta mint pl Astana a sokszor unalmasba csapó futballhoz képest ahol 100szorosan több pénzt keresnek
A cigihez meg csak annyit, hogy 13 éve tettem le, és nemcsak az ára miatt de azóta sem bántam +.