@azaki71: Én is így vagyok vele. Jelenleg egy cartridge csapágyas Acor kormány csapágy van, de amint valami rendellenes lesz veszem is az ipari csapágyas utódot. Vagy Acor lesz vagy Funn.
@azaki71: Én is így vagyok vele. Jelenleg egy cartridge csapágyas Acor kormány csapágy van, de amint valami rendellenes lesz veszem is az ipari csapágyas utódot. Vagy Acor lesz vagy Funn.
@rcs2003: Amikor már beáll egy, vagy több ponton egy csapágy (berágodik) akkor én már nem szoktam vele variálni. Tudod, nem iszom, nem dohányzom....... legalább a bringám legyen rendben ha már az adja az élmények nagy részét.
@azaki71: ha középen beáll lehet csak kicsit engedni kell rajta. Akkor csinálja ezt ha túl szoros. Én általában fullosan kimosom a csapágyakat az ilyen szervízelések alkalmával, aztán belenyomok új zsírt, annyit hogy ki is buggyanjon mikor összehúzom, ráadásul belülről is megkenem, semmi ne legyen "szabadon" ott se. Elég jól bírja így.
@azaki71: Most néztem, kormány csapágyat is cserélek, mert középen már beáll. Tavaly év elején egy kínai ZTTO iparis került bele, hát nem bírt sokat. Talán a Ritchey comp logic v2 többet fog bírni, ha az sem, akkor meg..........
Letekertem én is a visszautamat, megvolt a családias majálisozás. 64km ,ugyanaz anyomvonal, elég is volt mára. Ma jól bekajáltam délelőtt, tegnap este is már megálltam úgy kb 2L sörnél úgyhogy nem volt különösebb gond az erőnléttel ma. :D Az országúti csak úgy suhan a montihoz képest. Nem bántam meg hogy azzal mentem most.
A tervemnek megfelelően sikerült mind a 3_nap letekernek azokat az útvonalakat, amiket szerettem volna. Az erőnlétem viszont nem az igazi, voltam már jobb formában is.
A héten valamikor neki állok a teleszkóp szár szimering plusz olajcserének. A hétvégéig ennyi volt most a bringázás.
@azaki71: Ahogy nézem nem igen kell majd naptejet csomagolnom. :D
@fpeter: Gratulálok hozzá és jó időt és kitartást az 5napos túrához!
Én Makky-val értek egyet. Volt 26-osom, újrakezdéskor is azzal mentem. Terhes nők úgy mentek el mellettem a lefelékben, mint ha szembe jöttek volna. Aztán váltottam 29-re. Eszembe nem jutna visszaülni 26-ra (Speci Epic). Volt 3x10, 2x9,2x10,1x11 váltásom, majd 1x12. vissza nem váltanék az 1x12-ről. Aztán lett AXS váltásom. Soha többet nem veszek bovdenes váltást (se montin, se oútin). Lehet, hogy engem megvettek kilóra a gyártók, de nem bánom, sőt, örülök ezeknek a fejlesztéseknek. (És, még a full integrált fékcsővezés is bejön, igen, cseréltem már felső kormánycsapágyat ;-) ) És mind ezt úgy írom, hogy kipróbáltam néhány dolgot, így van összehasonlítási alapom. Országútin sem veszek többet felnifékes, gépet. Nekem bejön a hidraulikus fék, ott is. akinek mások a prioritások, azok meg mást vesznek, nincs ezzel gond, én csak a kinyilatkoztatásoktól mászok a falra. Viszont akik szerint semmi különbség a 26 és 29 között örülhetnek, mert gombokért kapnak bringákat most. Igaz alkatrészeket, jobb minőségben már egyre nehezebben, de vszínűleg nem is annyira lényeges kérdés ez számukra.
Mai osztrák szezonnyitó verseny 62 km, 2000 m szint. Nem mondom azt, hogy minden méterét élveztem. Legalább nem az Isten háta mögött volt, mint a Zselic. Remek edzés volt a kövi héten induló 5 napos 500+ km-es mtb túrára.
Megérkeztem én is uticélomhoz, 20 perc múlva már szakadt is az eső :) Csúszik a sör!
Egy általam jól ismert útvonalat jártam be ami 58km / 710m szint, 15,4km/h átlaggal. Az útvonal 16km-nyi aszfaltos közúti szakasza az erős északi szél miatt jobban elfárasztott, mit ez egész erdei út az emelkedőkkel együtt. Az erdei utak 90% por száraz, de mindig ott van az a 10% ami saras - dagonyás, sokszor megkerülhetetlenül. Ráadásul a mai az a tipikus agyagos tapadós volt. Utam végén be is mentem az egyik kézi autó mosóba, lemosni.
Azt gondolom ha én ennél jobb tempót, vagy lényegesen több távot akarok menni, akkor azon nem a Gravel, nem a Cross Trekking és nem is a 29er MTB segítene, hanem valamilyen Ebike, mert egyedül az tudja kompenzálni az erőnléti hiányosságokat. És van amikor eljön az a pont amikor az élmény fontosabb, mint a "sport" teljesítmény. tapasztalatom szerint általában úgyis azok szólják le az ebike-ot, akiknek jó az erőnlétük, de ez már egy másik téma.
@azaki71: hajrá! :) Azért ne hajtsd ki magad teljesen. Rám egy 60-as vár aszfalton. Asszem az outival megyek. Remélem nem veri szét nagyon a kezem :)
@bl4ckv0id: Igen, én is ezt mondom, szét kell választani a versenyt és a hétköznapi vegyes útburkolaton történő tekerést. De a versenyt is szét választanám, profi / amatőr szintre.
Ha Zselic maraton útjait nézem, egyedül a single track volt az, ahol biztosan előnye lehet egy fully-nak, de ahogy RCS is írta kell hozzá a bringás is aki tudja kezelni a technikás pályát. A pálya más részein simán elegendő egy Hardtail.
Nekem mint hétköznapi kerékpárosnak, aki minden terepen tekerek....azt már kiveséztük korábban.
Úgy látom ma erős szeles nap lesz, na irány az erdő :-) Remélem ma jobban bírom mint tegnap.
@Makky: Versenyen és durva terepen van előnye ez vitathatatlan. Hétköznapi embereknek nem lenne sok különbség.
Egyébként nem váltlenül mennek az XCO, XCM versenyzők ma már szinte kizárólag 29-es fully-val. Nagyon-nagyon kevés hardtail-t látni már! Persze ebben benne van az is, hogy a pályák egyre durvábbak lettek... De, ha egy 7,5kg-os 26-os hardtail gyorsabb lenne, mint egy 9kg-os 29-es fully, akkor hidd el, hogy látnál olyat is a mezőnyben, de NINCS. Kihaltak az evolúció során! :)
A 29"-hez röviden: nem kell fizikusi diploma ahhoz, hogy belássuk: a nagyobb kerékméret göröngyös talajon kisebb gördülési ellenállást fog produkálni. Vitatkozni csak azon lehet/érdemes esetleg, hogy MENNYIVEL!? Illetve, hogy ez NEKED megéri-e, vagy sem!? Biztos lehet RENDES összehasonlító teszteket találni neten a témában. Nem kerestem, mert engem nem izgat ennyire. (Van 26 és 29-em is.) Viszont power meter nélkül tesztelni teljesen felesleges! Több eltérés lesz az "érzésre ugyanúgy tekertem" powerjei között, mint amennyi különbség a két kerékből adódik. Nem beszélve az esetleg eltérő légellánállásból adódó különbségről, ha már picit másképp ülsz a bicón! Elég, ha csak a fejed pár centivel lejjebb van! Ezt pedig nem fogod érzésre pontosan beállítani! Ráadásul nem lesz annyival gyorsabb a 29, hogy mondjuk 20 helyett 22-es átlag! Nálam a 29 olyan, mint egy űrhajó a 26 után, de nem fair az összehasonlítás, mert a 29 az még fully is. Nem tudok (terepen) olyan körülményt elképzelni, ahol a 26 gyorsabb tudna lenni nála, még akkor sem, ha az könnyebb! Vagyis egyértelmű: (rendes/komolyabb/technikásabb) terepre 29 fully kell! :) Egyetlen hátránya van csak: sokkal drágább! Azt kell csak eldönteni, hogy ez a te felhasználási körülményeidnél megéri-e, beleszámolva az anyagi lehetőségeidet.
@azaki71: szépen végigdurrantotta a finish előtti single tracket. Nyilván párszor kipróbálta előtte, nem úgy ugrott bele mint mi :D Pár fiatalabb gyerek is próbálgatta a rajt előtt, ügyesek voltak, mi csak végignéztük fentről hogy mire lehet számítani. Persze idén sem mentem rajta végig, az első akadálynál leszálltam, inkább nem kockáztattam a lábam. Elég pengeélen táncolt a görcsroham. Azért mentem rajta egy PR-t, a tavalyi dagonyás esés-kelés után az hogy most legalább gyalog végigfutottam, már egy fejlődés :D
@Cadre Allage: 26-os montimon nekem is széles kormány van egy 740-es. Sokkal kényelmesebb, mint az elődje, az 600 mm széles volt. Nem is tudnék visszaszokni rövidebbre.
Szélesebbet is vettem volna még ettől is, de ez volt a helyi boltban készleten.
Még egy kis Zselic Marathon videó (Beni Kenesei): Bakker úgy megy mintha csak a boltba ugrott volna le tejért a hegyről. https://www.youtube.com/watch?v=G89zrdZsVpE
Sajna sosem tudok szép időben bringát tesztelni. Trail bringát is rögtön össze kellett saraznom anno a teszten, meg a gravel bringánál is mindig elkél egy-két vödör afterként. 38x11-40 áttétel rendkívül jól eltalált. Szinte egyik irányban sem fogynak el a fokozatok. Remélem hétfőn megveszik aztán nem nekem kell állandóan mosogatnom.
@bl4ckv0id: meg 26os sál nyomják páran láttam ma a városban egy 29es srácot nagy tempóban tekerni de olyan széles kormánya volt hogy csak na mintha csak egy Hummert vezetett volna…
@rcs2003: Valahol sejtettem, hogy a marketing adta el ezt is, de bejött, mert manapság a 29" lett az alap és még itt páran nyomjuk már csak 26-ossal. A vázamba simán beférne egy 27,5"-os kérek, de nem sok pluszt adott volna így maradtam a 26"-nál. Minden másban naprakész majdnem a biciklim, jó a geometriája, így fölösleges lenne emiatt 29"-ost építeni. Esetleg ha nagyon elkap egyszer a gépszíj akkor veszek két 27,5-ös kereket, azért nem kell új váz.
@rcs2003: Én azt tapasztaltam a versenyen, hogy együtt értem fel sok 29er kerékpárossal a lejtő elejére, aztán elkezdtek gurulni ülve a bringán és elhagytak, én meg ráfeküdtem a kormányra (aero poz) és még bele is tekertem, mégis elmaradtam. Aztán a következő emelkedőn megint ott voltama fenekükben, vagy épp előztem.
Jelölt, zárt pálya volt igy ott én is mertem engedni ami a csövön kifért. A hétköznapi erdei bringázás során nem szoktam ekkora tempóban lejtőzni, mert ki tudja mi jön szembe velem, van-e kidölt fa..stb. Biztonságra megyek. Közúton simán engedem ami belefér, főleg ha ismerem azt az útszakaszt. De a lejtőzésnél a tömeg is számít.
Elismerésem a barátodnak, hogy így is elindult és végig ment.
Én már ritkán szoktam kommentelni, de a tegnapelőtti élmény miatt azért álljon itt annyi, hogy az előző komment nagyon igaz, főként az a része, hogy ki mennyire meri elengedni, egy ereszkedésnél a gépet vagy bárhol máshol, bár síkon azért egy kajak tempónak is, szinte minimális a kockázati része még erős forgalom mellett is, minimális a bukó kockázata szemben a lejtővel.. Írottkőről egy óra alatt ereszkedtem le, és csak egyetlen alkalommal volt a pillanatnyi sebességem 46km/h-óra, ennél feljebb nem engedtem, elég egy nedves falevél az úton, vagy egy folt a betonon amit közel ötvennél, már mire észrevennél el is esel és annyi.. Amit tudok az az, hogy az én gépparkomra én szedtem és szedem máig össze a pénzt, és ameddig nekem nem tesz alám senki egy kétmillás verdát úgy, hogy ha hazavágom adnak 1 másikat, addig részemről nem a merés vagy a nem merésen múlik!
Egy hátsó váltó nekem harminc ezer és már hármat hazavágtam eddig is a nyolc év alatt, egy kerék mire felgumizom majdnem száz pénzbe lenne, szóval egy dolog az, hogy mit merek meg egy másik, hogy százezerből elutaztam egy kerek hétre az ország másik végébe, kerek egy hétre ételem italom és a szállásom ugyanígy nincs sokkal többe és minimum hazatérek majd egy ötszáz képes albummal, amiből ha időm engedi lesz vagy két zenés képi videó, plusz egy örök élmény, én inkább erre költöm, minthogy kifotózzak egy km óra állást, aztán ha benézem mindenki rajtam röhögjön a gipszelőben..
@azaki71: "Én az egyenesekben és a lejtökön találtam úgy, hogy gyorsabban gördül a 29er a 26er képest (a versenyen)" ez nettó hülyeség, nem tudod melyik bringán milyen edzettségű ember ült, milyen lejtőzési képességekkel, egyáltalán milyen stratégiával indult el. Rólad honnan tudhatta bárki ránézésből hogy csak túratempót mész? Ebből nem lehet leszűrni semmit, nicns is értelme rágódni rajta. Annyira gurul lefelé a bringa amennyire el mered ereszteni, ez az egyetlen tény. A siratófalon 60+-szal lehetett lefelé repeszteni. Biztos vagyok benne hogy volt olyan aki a 40-ig se merte elengedni. Ráadásul a mezőny vége felé általában már csak a kocabringások és a full alkalmi bringások mentek, náluk rettentően változó minden. Erő, állóképesség, tapasztalat.. hiába tapossa fel előtted a bringát az emelkedőn ha a következőn már pl. ott tolja lihegve maga mellett. De sokan voltak ilyenek.. mindig vannak. Cimborám is így járt. Egész évben nem teker, értsd szó szerint. Egy centit sem. El is kerülted ahogy beszéltük máshol, mert tolta ő is már rögtön az elején. Ő sem tudta mire képes, kialvatlanul jött, így is járt. Pedig 29erje van, én építettem neki :) Na most ebból mit szűrsz le? Jobban gördül felfelé vagy lefelé a 29-er?
@rcs2003: Ma az átlagos teljesítményem alatt voltam (vagyok), általában nem okoz problémát letekerni az ilyen távokat, akár több nap egymás után sem. Az étkezésem is pont annyi volt mint máskor, arra nem foghatom, remélem holnap jobban fog menni.
@azaki71: ha többet akarsz tekerni, több alkalommal, akkor simán csak visszább kell venned az intenzitásból, esetleg többször megállni egy csokira, stb. Akkor jutni fog erő a többi napra is. Ha minden alkalommal odateszed magad az csak lefárasztja az idegrendszered, a szervezeted visszakapcsol felépítésből leépítésbe és ha akarsz sem tudsz majd többet teljesíteni.
@rcs2003: Köszönöm, hogy elvégezted ezt a tesztet vegyes felhasználás mellet. Én az egyenesekben és a lejtökön találtam úgy, hogy gyorsabban gördül a 29er a 26er képest (a versenyen), a fizika szerint ennek így is kell lenni, vagy nem?
De az is biztos számít, hogy ki alatt melyik kerék méretű, váz geometriájú kerékpár hatékony rövid ill hosszútávon. Mert minek lenne ennyiféle kerékpár, fejlesztések, akkor elegendő lenne egyfélét gyártani.
Ma tekertem 46km / 450 szinttel (60% erdő), kényelmes tempóban és úgy elfáradtam mintha soha nem kerékpároztam volna. Soha nem értem ezeket az energia szegény időszakokat, sőt utálom, mert akarok Vasárnap és Hétfőn is tekerni. Nyilván az ilyen napom miatt is motoszkál a fejemben az, hogy a29er, vagy Gravel, netán ebike kellene, valami amivel kicsit kényelmesebb, hatékonyabb lenne alattam.
@azaki71: a 27.5 vs 29 témához írnék egy kis teszféleséget, mert tudom ez neked vesszőparipád. :) Szóval nálam maradt a cimborám 29-ese a Zselic után egy kis rutinszervízre. Megcsináltam és meghajtottam. Utána rögtön felpattantam a sajátomra és azt is meghajtottam, ugyanazon a rövid útvonalon, ugyanolyan intenzitással. Aszfalt, földút-rázós földút, szemcsés földút, némi szél is fújt mellé. Nem tudományos mérés, de igyekeztem ugyanannyira kihajtani magam mindkét bringával, ugyanannyira ráhajolni a kormányra hogy a rajtam múló aerodinamikai eltéréseket is minimalizáljam. A guminyomást is hasonló karakterisztikára állítottam mindkét masinán. A főldútra letérve ott is próbáltam tök ugyanazt a nyomvonalat menni mindkettővel hogy még ez se befolyásoljon túl sokat. Természetesen a nyeregmagasságot kompenzáltam, mert a cimborámnak kicsit rövidebb lába van mint nekem.
Szóval, az eredmény: a haver gépével 29.1-es átlag, az enyémmel 29.4. Magyarán kb semmi különbség. Két szegmens volt az útvonalban (ugyanaz a szakasz, oda és vissza is egy-egy külön Strava szegmens), ez egy földút kilapított traktornyomokkal, törmelékkel felszórva, végig ilyesmi, 2.4km hosszú, egy S-kanyarral a közepén. A sajátommal oda 29.8, vissza 29, a cimboráméval oda 29.3, vissza 29.2 átlagot mentem. Egy picit talán jobb volt a cimboráméval kanyarodni, kicsivel nagyobb biztonságérzetem volt, de a fene tudja az még a gumi miatt is lehet (Conti X-king van neki elöl-hátul), azt éreztem hogy nagyon jól kapaszkodik az útba. Másrészről eltérő az üléspozíció-kormány reláció is a két bringán. Egyébként hót ugyanaz a kettő, váltás ugyanaz (1x10), teló típusa, kormányszélesség, markolat, nyereg is tök ugyanaz. Úgy néznek ki mint két tesó :) Kicsit hosszabb a reach a haver gépén és a kormány kennek megfelelően fentebb van. De még így sem éri el a nyereg magasságát, ráadásul hogy magamnak kintebb húztam a nyerget úgy meg már pláne nem. Szóval részemről a 26-27.5-29 aképpen konkludálódott hogy annyi a különbség amennyit a rider beletesz az erejével és a kerékpárkezelési készségeivel. Se több, se kevesebb. A kerékméreten semmi sem múlik amatőr szinten. :) A bringa egyedi beállításán már annál inkább múlik egy csomó dolog (kormány, nyereg, hajtókar reláció)!
@bl4ckv0id: egyszer volt, hogy felütöttem a kerekemet és be kellett tenni egy belsőt a lötty helyére de kb ennyi. volt, hogy hegyről lefelé csak azt éreztem, hogy fröcsög a cucc a lábamra de mentem még vele vagy 2 km-t és egy patron elég volt, hogy meglegyen a nyomás, aztán el is felejtettem, csak akkor ugrott be legközelebb amikor a felnit vágtam haza és cserélni kellett. Azóta viszont összeraktam DT Swiss cuccokkal és hibátlan, talán ha egyszer fújtam a gumikba év eleje óta.
@hetfield: Én sem, de nem is kell, mert mechanikus a tárcsafék. :) Viccet félretéve, nem olyan nehéz az, ha van egy normális bleeding kit otthon. Mondjuk ez Shimanóra értem, SRAM és Magura nyűgösebb.
@azaki71: Igen, terepen egyértelműen van előnye, itt a környéken csak homok és agyag van, így általában csak aszfalton tekerek. Nekem nyűg volt csak az első váltó, igaz egy ócska Tourney volt. Gondolkodtam amúgy én is 2x rendszeren, a hajtómű támogatja a második lánckereket, így egy első váltóval lehet bővíteni. Egyelőre tetszik az 1x hajtás.
Tubeless kérdésben is osztom a véleményed, sokkal egyszerűbb a puszta közepén a belsőt javítani vagy cserélni, mint a tubelesst javítani. Sok külsőt fel sem lehet műhelypunpa vagy kompresszor nélkül tenni normálisan.
@fpeter: Féket még nem légtelenitettem, de tubeless-em van, kicsit macerásabb mint a belsős szerelés szerintem, azzal is lehet szivni, tapasztalat. viszont ha jól van megcsinálva a tubeless nem kell azt fujogatni, nem is tudom mennyi ideje nem fujtam a kerekeimbe, jó, mondjuk nem gagyi cuccokból van összerakva a kerék.
@rcs2003: na át jöttek a solymári bikemagos hirdetések ide az apróra…megfertőzödtunk;)
@azaki71: ez megint csak kerékpárkezelési rutin kérdése, nem a kerékpáron múlik. Láttam olyat most is a Zselicen aki elfelejtett a leggyorsabb lejtő vége előtt felváltani (több táblával is jelzett éles kanyar következett), aztán mikor odaért nem tudott beletekerni a hajtókarba mert a legkisebben volt hátul a lánc :) Hiába a technika, ha nincs hozzá technikád. 99% a rideren, 1% ami a biciklin múlik. Ez ugyanúgy a 26/29, hardtail/összteló, vékony gumi/vastag gumi témára is áll. Nincs mágia, nincs csoda.
@azaki71: Szerintem csak vesenyzőknek célszerű a tubeless. Vagy ha nem magadnak szereled. Legalább olyan piszkos és macerás munka, mint a fékek légtelenítése. Ráadásul ha több napig nem mész vele, indulás előtt mindig pumpálnod kell bele.
@bl4ckv0id: Vannak helyzetek amikor jó egy első váltó. Pld zuzol lefelé az erdőben aminek a végén jön egy éles kanyar után hirtelen emelkedő. elől csak egy pöccintés és máris ott a 22es könnyű átéttel és tekersz tovább, míg az az egyszeres rendszernél sokkal több idő hátul felváltani a 46 vagy 50 lánckerékre. Da ha belezug az ember egy nem látható dagonyába ami hirtelen megfogja a kereket, akkor is gyorsabb le-reagálni elől egy váltással, mint akkor akkor nekiállni felváltogatni. Legalábbis én ezt tapasztaltam a gyakorlatban, valamikor ezért is írtam, hogy a 2x rendszer nagyobb rugalmasságot biztosít.
@bl4ckv0id: Maradtam a belső használat mellett.
Tubeless jó, amìg nem kell vele foglalkozni, de a felni és vagy a külső peremét tiszttitani nagyon útáltam.
@azaki71: Elfelejtettem kérdezni, hogy állsz a tubeless témával? Láttam, hogy szívtál vele.
@Makky: Nagyon jó a te biciklid is, a 10 kiló alatti súly még nagyon jó érték! A 2x9 még tényleg értelmesebb sokkal. Sosem értettem miért kéne MTB-re a 3 tányér, egy úgysem lesz sosem használva. Én mondjuk dobtam az egészet (sosem szerettem az első váltót) és elég egy tányér is. Most még ideiglenesen 1x7, de 1x8 lesz, megvan az összes alkatrész hozzá, tegnap megjöttek az új bowdenházak is. (Jagwire Sport a tárcsafékekhez, Shimano SP41 az Altus váltóhoz.)
Az lett volna a terv, hogy 1x9 lesz Deore váltóval, de sehol sem kapni már 9s Deore váltókart. Pedig M591 és M592 váltót kapni mindenhol. Alivio karral már rögtön lemenne Alivio szintre az egész.
@azaki71: Valahol sejtettem, csak az adatlapodról nem derül ki. :) Szeretem a videóid, nagyon jó a Magellan géped is. Kár, hogy a Magellan cég megszűnt, a BTS márkával együtt.
A link lemaradt: https://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=6463&id=6&pp=mygl
@bl4ckv0id: Nekem is van Pyxis-em, de ez a váz 2001-es, ha jól emlékszem! :) Vagyis 22 éves! Ez volt az utolsó Easton csövekből készített! Avid SD Ultimate!!! fékek, 10-es XTR váltás (ez nyilván újabb, akkor még csak 9-es létezett). Már akkor 2x9-el építettem (42/29, 11-34), amikor még azt se tudták mi az! Csak a Ritchey és pár top versenyző próbálkozott vele. Most 11-36/10 van hátul. Elől maradt. A kuplungos hátsó váltó sokat javított rajta, mert régen gyakran ledobta elől a láncot rázós terepen, de ezzel a váltóval még soha. :) Mai napig szuper gép 10kg alatt alu vázzal!!! :) Ráadásul ez az alu váz nem is számít könnyűnek. 1690g, ha jól emlékszem L-es méretben. Simán vannak 1300g körüli alu vázak is. RaceFace 107mm 4szöges középrész, amin állítható a láncvonal is. Nekem a mai napig elég merev! :)
@azaki71: Pixys váz azért nem annyira rossz. YT-n van egy pécsi srác (Fehér Gábor), neki egy 17 éves Magellan Pixys gépe van, amin az akkori XTR szett van és minden működik neki a mai napig. Van is videó róla. https://youtu.be/dTLVeTmkFsQ
@azaki71: Nagyon fincsi volt, szerencsére már a sokadik, de idén is már a második..
Csak mondom, Kisgyerekek, :-) én nem dumálok a bringázásról hanem csinálom,,, :-)
Viccet félre elképesztően nagyot mentünk ma hófehérkével, három óra alatt értem fel a kőszegi vártól az Írottkői kilátóig, de Óház kilátónál is megálltam a távban ez is benne van., Kőszegfalvától ez 21km volt szintküli 697 méter a teljes szakaszon.. Visszafelé ereszkedés egy kerek óra volt az alsóvárig, sehol sem szálltam le, rohadt nagy cc ->volt basszus mindenkinek ki kell próbálni, az érzés megfizethetetlen.. Az össztáv amúgy 38 km volt, de az élmény és a táj szuperságos!!! Vasárnap még letekerek Borostyánkő várához már foglaltam idegenvezetés mellett időpontot, az 30km lesz duplán, mert vissza is, aztán hétfőn megyek haza minden nagyon frankó volt ismét jó időm és szép napjaim voltak, remélem a képek magukért beszélnek, videó is lesz biztosan de arra még várni kell..