@fpeter: Azon gondolkodtam, én mennyit spóroltam már ezekkel a bringákkal, hisz se kocsim se jogsim, akkor ebben lehet az oldalon csúcstartó vagyok.. :-)
@fpeter: Azon gondolkodtam, én mennyit spóroltam már ezekkel a bringákkal, hisz se kocsim se jogsim, akkor ebben lehet az oldalon csúcstartó vagyok.. :-)
@rcs2003: Az alkoholt kifelejtettétek! :) Abban világbajnokok vagyunk! :)
@rcs2003: Cigire és benyára mindig van pénz. :D Én csak hétvégente autózom. Ha kerékpárral járok a munkahelyre, akkor havi 10k Ft-ot spórolok. Évi szinten ez több mint 100k Ft. A nevezési díjak fele kb.
@azaki71: Nem vettem magamra :) Azt figyeltem meg hogy akármilyen nyomor van, arra a köcsög cigire valahogy mindig jut minden nap. Tisztára olyan mintha valami alanyi jogon járó juttatás lenne.
@rcs2003: Nem kell mindent magadra venni csak azért mert a te hozzászólásodhoz írom az én véleményem. Általánosságokat írtam.
A pénz kapcsán sem kell magadra venni, azt is általánosságban irtam. De én meg azt utálom amikor valaki siránkozik a pénz miatt miközben elsziv 40ezer értékük cigit. De ez is csak egy példa, nyilván neki a cigi fontos, csak akkor ne siránkozzon. Valkimeg azon csodálkozik, hogy mennyit költök kerékpárra. De ismétlem általánosságok ezek, elvégre ez égy társalgó rovat, belefér ez is.
Vegyétek figyelembe azt is, hogy az albérleti díj, az élelmiszerek ára, a benzin díj, a szállás díj és az alkatrészek ára is jelentősen nőtt. Mindeközben a fizetés stagnál. Mikor Magyarországon dolgoztam, akkor egy Mátra/Bükk maraton elvitte a havi megtakarításom. Ma már hitelre kellene versenyeznem.
@VTitusz: jaja, a szombat az mindenképpen pozitív! Több szabi marad :)
@azaki71: Igen, távolság. Mivel itthon élek, átlagos itthoni egzisztenciával, nekem az itteni távolságok és az itteni megélhetés számít, nekem azzal van dolgom, nem az usával. De szerintem neked sincs semmi közöd az usához, mer ha lenne akkor nem írtad volna ezt a hülye relációt :) A fedezet nélküli bezzegezés és a relativizálás nem érv semmi mellett-, vagy ellen.
@rcs2003: Viszont nekem pozitív változás, hogy szombaton vannak a versenyek.
@rcs2003: Távolság ebben az országban? Nézd meg, hogy külföldön mekkora távokat utaznak el egy, egy versenyre. Az USA-t nem is említettem.
Nálunk max csoróság van, vagy ép más a prioritás abban, hogy ki mire költi a pénzét,. Én is ezért nem megyek már sok rendezvényre, nem nyújt annyit mint amennyibe kerül.
Nagy nemzetközi versenyeket meg nem itt bonyolítják.
@VTitusz: Az is hozzátesz a sikertelenségi faktorhoz szerintem hogy az országban alig van hegyvidék-dombvidék és azok is kb teljesen északon meg Budapest körül, leszámítva a Mecsek környékét. Így aztán a legtöbb potenciális indulónak (az ország területének kb fele) annyira messze van minden egyes helyszín és annyiba kerülne egy-egy ilyen "apró" kiruccanás hogy meg sem gondolják hogy nevezzenek. Már nálunk is rezeg a léc ilyen szempontból. Sokkal többe kerül az üzemanyag mint tavaly, vonattal jóformán megközelíthetetlenek a helyszínek, a szállás megint egy vagyon, nem is szeretnek egy éjszakára kiadni szobát, a bikepacking meg nem opció, hiszen ha azt akarnánk csinálni akkor azt csinálnánk. :D Azon tanakodunk cimborámmal a mostani hétvégével kapcsolatban hogy nem is megyünk oda előző nap. Tökre semmi értelme. Pályát bejárni nem lehet, nincs ott gyakorlatilag semmi, a helyszínen még annyi térerő sincs hogy felhívj bárkit, teljesen értelmetlen.
@rcs2003: Hát a Superpresztizs sorozat, 3 futammal :-) Borsodban is van vmi sorozat. Superior versenyek sem hozták azt az átütő sikert, szerintem, de bennük lehet bízni még. 24h-ás verseny sincs már.
@Makky: Egy malomban őrlünk. Azért érdemes lenne kommunikálni, hogy egy verseny megrendezése milyen nagyságrend, miért ennyi a nevezési díj, amennyi. És itt visszakanyarodunk a tyúk-tojás szituhoz. Szóvap szponzor nélkül nincs rendezvény. Az "állam" meg szarik rá, ez nem foci, nincs benne kivehető pénz. Ja, Ring sorozat... tavaly még ingyenes volt, idénre már fizetős... A kamu rajtcsomagokat meg én elfelejteném, a hasztalan szemeteket.
@Makky: van példa az üzleti alapokra helyezett nyereséges vállalkozásra is. Ott van a Superior Challenge sorozat ami szépen ível felfelé. :) 6 futamot rendeznek idén. Van olyan egyéb szervező aki ennek akár csak a felét is? :D
@VTitusz: Azért ne legyenek illúzióid! A nagyobb versenyeknek (igazából a kicsiknek is) mind nyereségesnek kéne lenniük! Ez üzlet. De, mint látszik rossz üzlet. Ezért van egyre kevesebb verseny! És, mint üzlet nyilván nem fogják neked részletezni, hogy mi mennyi! A kis "házi"/"helyi" versenyeknél nem (akkora) baj (egy ideig), ha nulla körül van, mert ott mindenki "szeretetből"/hobbiból csinálja! Külföldön se osztják meg a költségvetést sehol! De, ha egy kisebb versenyen odamész a szervezőhöz beszélgetni és esetleg rákérdezel, elég nagy valószínűséggel el fogja neked mondani részletesen. De ma már ott tartunk, hogy sokszor kérdezés nélkül is mondják, mert akkora a baj... :(
@Cadre Allage: Igen, de ott ott volt a T-Mobile, mint (igen nagy) fő támogató! Szóval nem csak a nevezési díjakból kellett megteremteni az eseményt! Ez nagyon lényeges különbség! Az a helyzet pusztán a nevezési díjakból örülhetsz, ha nullára ki tudod hozni, ha egy picit számolsz. Mentőt pl. nem lehet megúszni. Annak a kiállása is talán 200e körül van, ha jól emlékszem. Ez egy ördögi kör: jobb rendezvény, drágább nevezés (ha nincs szponzor, ami egyre kevésbé van), kevesebb nevező! Legutóbb a szezonnyitó országúti versenyt azért nem tartották meg, mert nem volt elég előnevező! A kiírásban benne is volt, ha nincs meg a 100 fő előnevező (pontos számra most nem emlékszem), akkor nem rendezik meg a versenyt! Drága volt a nevezés, vagy/és egyéb okok miatt nem lett meg. (Még közelében se!) Illetve több szervező is panaszkodott nekem, hogy egyszerűen rezeg a léc, hogy meg tudja-e még idén rendezni a versenyét, mert egyre kevesebb a nevező, a költségek pedig egyre magasabbak!
@rcs2003: @Makky: Mennyivel érthetőbb lenne számunkra, halandóknak, ha részletezve lenne egy verseny költségvetése. De vmi miatt ezt nem osztják meg a szervezők. Veszteséges, 0-ra jön ki, urambocsá nyereséges? Állami támogatás van rá? "A rendezény célja az egészségtudatos életmód terjesztése bla, bla" duma megjelenik feltételezem akkor van. És hát olvasni ilyet.
@Cadre Allage: Oké. Bár a tendencia nem ezt mutatja, de a remény hal meg utoljára.
@Makky: a tmobil topmaratonokon meg minden egyszerűbbnek tűnt versenyzői szemszogbol
@Makky: Így van. A mentőorvosok is kemény pénzért teljesítenek szolgálatot, ott a befutó kaja, hangtechnika kitelepítés-bérlés-üzemeltetés, a speaker, a chipes időmérés szolgáltatás és eszközök díjai, rajtszámok nyomtatása, startcsomagok összeszponzorozása :D , stb stb. És akkor az online marketingről és jelenlétről nem is beszéltünk, de az elég gyenge itthon. Érdekes módon a legkisebb versenynek volt a legjobb kommunikációja és online jelenléte amin részt vettem tavaly. És ez nem volt más mint a Nyakvágó maraton Kecskemét mellett a homokvilágban. Oda tényleg érdemes elmenni.
Az útvonal biztosítás sajnos szintén pénz kérdése (is)! Akik sárga mellényben az amatőr versenyeken a forgalmat "irányítják", egy árva petákot nem kapnak érte! Társadalmi munkában, a szabadidejükben csinálják azt! Ha ugyanezt a rendőrség végzi (nyilván profi módon), akkor az nem kevés pénzébe kerül a verseny szervezőnek. Vagyis az amúgy se kicsi nevezési díj tovább emelkedne! Nem is kicsit! Pedig már ezt is soknak tartjátok! Szóval ez azért nem egyszerű kérdés sajnos! De például a Pilisben, az erdészet is pénzt kér a verseny során az erdészeti aszfalton áthaladó bringások számával arányosan! (Vagyis fejpénz alapon!) Ez nem vicc! Halálosan komoly! Pedig csak annyi lenne neki, hogy azt mondja, hogy menjetek nyugodtan! (Versenyen kívül ráadásul kijelölt kerékpárút is amúgy! Igaz csak részben.) De nem! Így ezt is bele kell számolni a nevezésbe. Stb. Sorolhatnám még.
@azaki71: Volt olyan dél-amerika verseny, ahol a fickó nappaliján ment át a pálya. :-)
Azt láttam, hogy a problémát a magán erdő és magán legelő - föld tulajdonosok jelentik, akik nem engedik, vagy csak pénzekért akarják átengedni versenyre a területükön áthaladó útvonalat. Van aki a100éve arra haladó turista utat sem engedte át, ezért meg kelet változtatni a nyomvonalat.(tisztelet a kivételnek) De nekem állami erdészettel is volt ilyen vitám, aki elzárt egy hivatalos turista útból egy nagyobb szakasz, alternatív útvonal nélkül. Ott az egyik turista szövetséggel fellépve sikerült vissza állítattni az eredeti nyomvonalat. Szerintem ebbe belefáradt a legtöbb szervező
Néhány állami erdei területen, ügyes tervezéssel össze lehet rakni MTB versenyre alkalmas köröket, hogy az csak erdészeti aszfaltos utat, vagy csak kicsi mértékben érintsen közutat. Nem mondom, hogy sok ilyen erdő - mező terület van, de talán még akad.
@Cadre Allage: A Balaton maratonon rendőrök irányítottak mikor közúton kellett átmenni. Rendőri felvezetés is volt a városon belüli szakaszon. Az már más kérdés hogy ott a szervezés más alapvető problémákat nem tudott megugrani, de erre a részére odafigyeltek.
@VTitusz: ne legyetek ennyire kishituek sztem sokáig lesznek versenyek
@Cadre Allage: Ott is vannak közutas szakaszok, turisták. De talán csak kevesebb az autó :-) Nem irigylem a versenyt rendezőket, de mindenki eldöntheti, hogy elmegy vagy sem. Amíg még van mire elmenni.
@VTitusz: nem normálisak bár nagyrészt Magyarországon amatőr versenyek vannak a monti is az csak erdőben terepen ezért tűnik lezártnak…nem?
@rcs2003: De, gondolom a bringást megcsinálják. Vmi prominens, aki utálja a bringásokat ráfekszik a témára és teljesen ellehetetleníti az amatőr versenyeket.
@VTitusz: kemény ez az időfutamos sztori! Simán beleszartak a szervezők a biztonságba. Annyira tipikus ez a "kenjük be szarral, az úgyis eltakarja a fost" mentalitás. És ennek se lesz semmi következénye abban is biztos vagyok.
@fpeter: Mecsek Hosszúhetény marathon sincs Pedig az is jó volt.
@azaki71: Oh igen... Balaton Maraton, amikor az autóban melegített mindenki verseny előtt. :-D Az eső mellett néhol olyan szél volt, hogy az ember hátrafele többet haladt.
A foci az kényelmes sport montihoz képest. Néha bejársz edzésekre, pár hétvégén lenyomsz egy 90 perces meccset, kapsz havi 1-5 millió? Ft költőpénzt. Szerintem kevés versenyző van, akinek állják az utazási költségeit.
@fpeter: rcs azt írta, hogy a tavalyi sáros volt. De most sok eső esett egymás utáni napokon, kérdés, hogy a talaj ebből mennyit tudott felszíni. Talán majd írnak valamit a Zselic martahon Fb csoportban a pálya állapotrol is.
Megnéztem a 2018-as Szilvásvárad maraton e.listáját, férfi, Master2, rövid táv, 122 célba érkező. Zselicen eddig nem sokkal több az összes rövidtávos nevező.
Hobbi versenyzés sem olcsó dolog. Több verseny esetén, mondjuk évi 10 alkalom, nevezés, utazás, szállás, alkatrészek, egyéb kb. 500.000Ft. Ez a monti, aztán van az oúti. Persze az meg veszélyes: https://bikemag.hu/magazin/hogyan-eljunk-tul-egy-kerekparversenyt/ És érthető, hogy aki nem az ország közepén, Bp. közelében lakik annak nem többet kell utaznia monti versenyekre. De hát ilyen az élet... Aztán ott vannak a nevezési díj és az érte kapott szolgáltatás kérdése, tyúk-tojás. Monti versenyek szépen el fognak sorvadni Magyarországon, már most is a végét járja. Emlékszem a nagy a fogadkozásokra, hogy így-úgy, Szilvásvárad maraton, Duna maraton... aztán már Mátra maraton sincs... De ebben a sportban nincs pénz, így kivenni sem lehet belőle. Az országútiban sincs. Mind ezt Magyarországra értem.
@azaki71: Nem lesz sár. Tavaly verseny előtti napon esett 15,9 mm. Csak felszárad(t) a héten.
@fpeter: Hosszútáv, dagonyázva? De remélem tévedek és csak kis szakaszok lesznek sárosak.
@azaki71: ezt az eltekerek meg vadlempingezek témát ugye csak viccből írtad. :) 300km oda is, vissza is. Tömött hátizsákkal a hátamon+hálózsák+sátor,kaja stb. 5km-re se indulnék el így felpakolva mert mindenem fájna. Ráadásul nem is málhás biciklivel mennék hanem a montival mászós üzemre átszerelve, elöl kistányérral, hátul nagy tepsivel, drága bütykös gumikkal amiket csak ilyenkor teszek fel hogy minél tovább tartsanak. Viccnek is rossz. Plusz az esemény maga. Egy hónap alatt sem tekerek már összesen ennyit. :D Szerintem haza se bírnék menni utána. Legalábbis pokolbéli szenvedés lenne mire hazaérek.
@rcs2003: Nem érdemes számolgatni... Régebben szoktam, hogy mi merre mennyi. Pl. jövőre szeretnék Sella Rondára menni. Csak a nevezési díj 150€. :O
@azaki71: Amúgy mondanám, hogy adok nektek szállást, mert tőlem csak egy óra út a helyszín, de sajnos nincs hol. Se nyaralom, se egy üres szoba, pedig szívesen segítenék.
@rcs2003: Felpakolod a bringát, eltekersz a helyszin közelébe, ott vadkempingezel, másnap versenyzel, ezután vagy haza tekersz, vagy ismét vadkempingezel és a másnap tekersz haza. Három az egyben, kirándulás, versenyzés, kerékpározás. Ez a legolcsóbb.
Ismerek olyant aki ezt csinálta, igaz ő terepfutó versenyen vett rész, de a felállás a fenti volt. Na jó, neki csak 200km körüli volt a bringás táv.
Persze hogy gondoltam már erre. A bökkenő az hogy nincs errefelé senki. Se csapat, se egyéb bringás cimbora. A legközelebbi csapat ami még talán él 60km-re van, még öszejárni se tudnék senkivel így rendszeresen, szóval bármilyen sportegyesületi tagság felejtős. Másrészt ketten férünk el egy autóban a cuccokkal együtt és így sem tudjuk a lábunkat se kinyújtani éjszaka (mivel az autóban is alszunk), ezen már nincs tovább hova osztozkodni, nincs hova tovább spórolni. Ennél olcsóbban nem lehet megúszni. És így is kurvára drága.
@rcs2003: lehet valami közösségbe csapatba kéne verbuválódni és ott megoszlana a "használt"költségek
A három versenyre (zselic, crosskovácsi, bükk) a benzinköltségünk a jelenlegi árfolyam mellett a 100ezret veri.