Társalgó 2023........................

551-600 (805 hozzászólás)

Elküldve: 2023.04.18. 16:25 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Épp azon morfondírozunk a cimborámmal hogy ez a hétvégi zselici kiruccanás kb 20 ezer lesz fejenként, úgy hogy autóban alszunk és már előneveztünk korábban. Szóval összesen kb 30 ezer per kopf és összesen kb 10 óra utazás, azért hogy másfél-két órát töltsünk versenyzéssel. Elég elszomorító. Már egy sima maratonon részt venni itthon is a luxuskategóriát súrolja. :(

Elküldve: 2023.04.18. 15:19 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@azaki71: nagyon leült a fórum…;)

Elküldve: 2023.04.17. 11:21 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@Cadre Allage: Első kerékcsapágy úgy zakatolt mint egy mozdony. Azért egy picit mentem vele. Első benyomásaim alapján sokkal közelebb áll az országútihoz, mint a montihoz. És atomstabil, hála a szélesebb külsőknek, kormánynak, geometriának stb. 10 kiló alatt van, így elég fürge emelkedőkön. Bowdenes fékek szuperek, Ultegra-XT váltó szintén. A 90 mm-es stucnival elég szupermen érzetem volt, így azt le kellet cserélnem. Majd ha bezsíroztam a kerekeket, megyek vele hosszabbat.

Elküldve: 2023.04.16. 20:46 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@Cadre Allage: DrBike https://doctorbike.hu/

Elküldve: 2023.04.16. 15:56 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@fpeter: mik voltak a hétvégi haladasok bringával?!?:)

Elküldve: 2023.04.14. 20:55 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@Cadre Allage: boostworxt ismerem csak Pécsett. Profi a srác.

Elküldve: 2023.04.14. 19:22 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@Cadre Allage: valaki tud jó telo szervizest Budapesten a scottomba a dt Swiss “lötyög”?nem akartam új topikot nyitni és nemtalaltam Herczeg most apai boldogság elé néz!!!-valaki mást!)koszonom

Elküldve: 2023.04.14. 19:21 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Igen, ha versenyzői szemmel és a helyezés a cél akkor számít mindaz amit leírtál.

Én élmény gyűjtés, videozás és kíváncsiságból megyek, ha megyek. A dagonyába belerongyoló sem én vagyok, szóval nekem az idő mit sem számít. Nehéz rászáni magamat, mert én pont a tömeget elkerülő ember vagyok, és megszoktam hogy az erdei utakon 99%-ban egyedül tekerek, azaz senki nem akadályoz.

Elküldve: 2023.04.14. 19:05 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@azaki71: 021es nagyon jó volt stram erős anyagokból a Hungária körúton 40nnel mentem vizszintben(mindene xt strapabíró telo csak lecseréltem egy27.5karbon mtbre) 017es fehér xt édesapám volt ennek megfelelően csak taposó pedál óvás fokozatban ugyanúgy mindene xt de meg vékonyabb volt a váz felépítés-szerintem 350kornyeken ha hozza jutsz újszerűhez az megértheti!terepen egyikkel sem mentem csak döngölt földút a Ligetben

Elküldve: 2023.04.14. 18:58 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@rcs2003: utolso sorok bár tudom a jó tapasztalat de mintha profi edző mondana

Elküldve: 2023.04.14. 18:27 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: Nem jó végére állni több okból sem. Az első az hogy olyan hátrányt szedsz össze az elején a "tehervonat" effektus miatt amit képtelenség ledolgozni. Ez az amikor nem tudsz kerülni mert kitöltik előtted a teljes útszélességet, egynyomos ösvényen pedig a legrosszabb mikor feltartanak. Ezzel kapásból olyan komoly időhátrányt szedsz össze ami több percben mérhető. Tavaly emelkedőn is feltartottak és lejtőn is egyaránt a Zselicen. Komoly időt lehet veszíteni amikor nem tudsz egyik irányba sem kilépni, hosszabb vonatozásnál akár perceket is bukhatsz, és amikor ezek összeadódnak akkor az eredménylistában a szerény képességeid által mondjuk abszolút 60. elérhető helyezés helyett a sokkal rosszabbul hangzó 90-iken végzel. Ezért majdnem annyira fontos a versenystratégia mint a tiszta erőnlét még ilyen hobbizós szinten is :) Csomó időt lehet spórolni okos kanyarodással, okos fékezéssel, a pocsolyák kerülgetése helyett egyenesen átrongyolni rajtuk, akkor is ha rommá ázik a cipőd tőle, meg ilyen apróságok. Ja és ha nem "muszáj", nem leállni beszélgetni, nem beállni valaki mögé akit el tudnál kerülni kicsit több munkával, nem elkényelmesedni amikor épp nem látsz magad előtt senkit, stb. Minél rövidebb időt tölteni gélbontogatással meg iszogatással, csomószor kerültem el akkor sporttársat mikor menet közben nekiállt gélt túrni a meze zsebéből egy-egy emelkedő után. Olyankor belassul az ember, nem pedálozik úgy, stb. Legjobb alkalom jól lehagyni. Emelkedőt úgy beosztani hogy ki tudj lépni jó tempóval mikor a tetején síkra értél. Meg még ezer ilyen dolog. Ez mind-mind nagyon fontos apróság. :)

Elküldve: 2023.04.14. 17:31 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@rcs2003: Elég XCO-s a pálya, nem fogsz unatkozni. Én kicsit aggódom a három kör miatt. :D

Elküldve: 2023.04.14. 16:59 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Állj be a végére és onnét csak előzni tudsz.

Én még gondolkodom azon, hogy elmenjek (szintén csak az élményért, a saját tempómban ahogy jön). Addig is meglátom mennyi eső esik, mert azért nem fizetek, hogy sarazzak. Én már csak a helyszínen tudok befizetni ha úgy döntök.

Elküldve: 2023.04.14. 16:55 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Cadre Allage: És, jók voltak? Vagy olyan semmilyenek?

Ebben a kategóriában most a Canyon Pathlite 7 nálam a nyerő, kár, hogy a váz csak egy színben elérhető.

Elküldve: 2023.04.14. 16:51 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: dehogy készültem. Két hete nem is tekertem. Egyáltalán még csak földúton sem tekertem idén egy centit sem. A nullánál is nullább vagyok idén. Szóval elég nyomorúságos lesz az idei "versenyzésem", de ha már előneveztem elmegyek. Legfeljebb még jobban elmegy a kedvem az egésztől. Próbálom úgy felfogni hogy közösségi élmény, kaland, dimbek-dombok stb, csak mentálisan nagyon belefáradtam hogy hiába mentem évről évre többet és jobban fókuszálva, egy dekát nem fejlődtem, sem erőben sem állóképességben. Sőt, inkább gyengébb is lettem. Ráadásul 100%-ban tök egyedül tekertem cimborák híján. Nem tudom hogy lehetne ebből kikevergőzni de most úgy érzem totál kiégtem a bringázásból.

Elküldve: 2023.04.14. 16:43 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@azaki71: két merida crossway volt alattam 017es fehér és 021es foszold;)

Elküldve: 2023.04.14. 16:31 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Hagy a fenébe a legyeket és a szart :-) Mi a helyzet, Zselic Maratonra felkészültél?

Elküldve: 2023.04.14. 16:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@opp: Volt olyan év amikor Merida Crossway XT akartam.

Elküldve: 2023.04.14. 16:17 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@Cadre Allage: jav gravelnek

Elküldve: 2023.04.14. 16:16 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@opp: GTA élnek a karbon villája vmennyire rugalmas tehet elnyeli a rezgeseket én outit próbáltam a nyáron de csak sima cipovel rideg az anyag a monti hoz képest nálunk itt Pesten a betonon is el pattog-hosszú egyenes út kell neki akkor nem nyeklik nyaklik egy270ezres full carbon

Elküldve: 2023.04.14. 14:31 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@azaki71: egy monti arra jó, hogy gyorsan haladj terepen, vagy képes legyél komolyabb terepen bringázni, az outi, hogy aszfalton teljesítménymaximalizálva haladj, a trekking, hogy pici terep, vagy aszfalt, murva, normál tempóban, akár felpakolva túrázz. A gravel kb ugyan azt tudja mint egy mai trekking csak sokkal menőbb, sportosabb, kényelmetlenebb, drágább. Ha használtan veszel egyet, kvázi nem fogsz bukni rajta ha fél év mulva eladod mert nem hozta az elvártakat, csak a bájkpeking szarságokat ne vedd meg rá addig ameddig nem vagy benne biztos ;D Mivel te offroad túrázol, egy jobb crosstrekkinggel talán konfortosabb lenne mint egy merev villás, koskormányos gravellal. Attól még érdemes lehet kipróbálni...

Elküldve: 2023.04.14. 13:33 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: igen ez a tehénszar meg a legyek esete :) százmilliárd légy úgysem téved, biztos jó!

Elküldve: 2023.04.14. 13:25 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@azaki71: megvezetett

Elküldve: 2023.04.14. 13:24 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@fpeter: Sokak szemében isten káromlás a Gravel, de biztos van oka, ha külföldön annyian szeretik. Nem lehet mind sznob, vagy marketing által meglepetést.

Elküldve: 2023.04.14. 13:22 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Az adott körülmények között mindegyik győzött és remek átlaggal.

Elküldve: 2023.04.14. 12:42 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@rcs2003: verseny előtti éjszakán esett némi eső, hogy ne csússzon annyira a gravel a por miatt. Egyébként a Bükk nyomvonala full gravel bicora kitalalt. Hosszú távon egy emelkedő volt, ami rázott nagyon. Azt leszámítva előnyben van a gravel bico.

Elküldve: 2023.04.14. 11:47 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: itt sem jelent semmit az átlag a körülmények figyelembevétele nélkül, tavaly pl olyan dagonya volt némely részeken hogy megállt benne a bicikli. Két éve a Bükkben még rosszabb dagonya, az erdőben meg konkrétan nem láttam magam előtt az utat sem(!) olyan sötét volt. Tavaly meg szikrázó napsütés, szárazság, mondanom sem kell hogy több mint fél órával hamarabb értem a célba mint előző évben :) pálya nyomvonal ugyanaz volt.

Elküldve: 2023.04.14. 11:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Most, hogy közeleg a Zselic Marathon, kiváncsi voltam a Master3 eredményekre. 20, 5km/h következő év 17,4km/h átlag Ügyesek meg kell hagyni.

Elküldve: 2023.04.13. 21:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@fpeter: Akkor hamarosan jönnek a Gravel tapasztalatait :-)

Elküldve: 2023.04.13. 21:36 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@bl4ckv0id: Az én 26os kerékpárom viszont kétezres évek közepe, az akkori trend és nekem az így kényelmes és egyértelműen nem hasonlítható a mai kerékpárokhoz és trendekhez. Meg én nem MTB versenyzek, csak tekerek, hol aszfalton, hol erdőkben, néha vad helyeken is, szóval nekem a 26os MTB_m amolyan svájci bicska aminek közepes szinten mindenhol teljesítenie kell. Egyébként tisztában vagyok a változásokkal.

Elküldve: 2023.04.13. 21:27 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@bl4ckv0id: Az XC kategória egybeolvad a traillel, az AM kategória pedig az enduroval. A downhill az elmúlt 4-6 évben elég mostoha gyerek lett. A high pivot felfüggesztésen kívül semmi különleges dolog nem történt.

Elküldve: 2023.04.13. 21:24 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@azaki71: Megváltoztak, de azért mert egyre jobban váltak szét a szakágak MTB között. Ilyen már nincs is, hogy sima monti. Van XC, Trail, AM, Enduro, DH stb. A geometria tökéletesítésével változtak a méretek is. Manapség már nincs egyenes felsőcső, változott a villa homlokszöge is erősen. A lejtőzés miatt a szélesebb kormány már kellett, azzal lehet gyorsan reagálni a veszélyesebb terepeken. Ilyen nudli 580-600 mm kormány már nem való. A stucni meg ehhez rövidült, különben lusta lenne a kormányzás. Új kerékméretek is bejöttek, így az az ajánlás már nem áll a kormány szélességére.

Elküldve: 2023.04.13. 20:32 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@azaki71: Azért egy 720-750 mm széles kormány sokat dob a montin. Van 780 is, de azt csak extra rövid stucnival érem el. A formula szerint 20 mm-rel szélesebb kormány esetén 10 mm-rel kell csökkentened a stucni hosszát.

Más: Végre elkészült a gravel bicó. Nehéz alu váz mellett is befért 10 kg alá. Ultegra váltókar, XT hátsó váltó azért jól mutat egy "budget" gravel bicón.

Elküldve: 2023.04.12. 17:59 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Anno 600mm-re vágtam a kormányom (ezt használom 17éve), ami enyhén hajlított, nem a full egyenes, mert az már fiatalon sem volt kényelmes és 31.5mm.

Akkoriban (90es évek vége - 2000es eleje) nekem még azt tanítottak, hogy az Országúti kormány legyen Vál szelességnek megfelelő méretű az MTB pedig Vál szelesség plusz egy - egy marok szélesség, jobbra és balra. A 90es évek közepén még a Canti fékes Merev MTB*ken váll szelességű volt az egyenes kormány, na azt most nem tudnám elképzelni. Aztán azóta ezek a méretek is teljesen megváltoztak :-)

Elküldve: 2023.04.12. 12:08 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@bl4ckv0id: nyilván csak itt nem erről volt szó, hanem a hatékonyságról. Aerodinamikailag egy baromi széles kormányt markolva magad ellen dolgozol, hiszen sokkal nagyobb felületen "érintkezel a menetszeleddel", így jóval nagyobb közegellenállást kell leküzdened, azt nem nézve hogy esetleg szembeszél is lehet. Síkon 25 felett már mérhető mértékben lassít egy széles kormány a keskenyekhez meg a koskormányokhoz képest. Marginálisnak tűnik, de annyira mégsem az ha rámegyünk a hatékonyságra.

Elküldve: 2023.04.12. 09:40 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Makky: Hát nem tudom, szerintem a kormány szélessége alkatfüggő, azaz nekem széles a vállam és tök kényelmes és jó a 740 mm hosszú kormány.

Elküldve: 2023.04.12. 09:10 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Szuperek vagytok, mindenkinek köszönöm a pro és kontra észrevételeket.

Igen az is egy járható ùt, hogy a 26er egy másik kerékszettel aszfaltra optimalizálni. Terepre meg venni egy 29est,

Vannak variációk az biztos

Elküldve: 2023.04.12. 06:24 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@azaki71: Értem. Öregszünk! :) Én is! :) A kos kormány semmivel nem kényelmesebb! Sőt! Ha lentebb van, akkor még kényelmetlenebb is (derék!)! Keskenyebb is ugyebár! Nekem az egyenes kormány egy szarvval a végén a tökéletes országútra is. De a szarv tényleg kell rá, mert különben csak egyféleképpen tudod fogni. Feltételezem, hogy a 26-os bringádon nem a mai divatnak megfelelő 72+cm széles kormány van, mert azok nem túl jók aszfalton, de egy régi 56cm körüli teljesen jó. A "bikepacking" meg megint egy marketing bullshit! Egy régi 26-os MTB-re miért ne lehetne föltenni bármilyen táskát? Azért, mert esetleg nincs a vázon+villán annyi szem? Akkor más fajta táskát teszel rá! Ennyi! Nyereg mögé bármi odafér. Kormányra is. Vázháromszög talán kisebb, de mikor/hol lesz ez neked akadaly? :) Én inkább vennék egy másik kerékszettet a 26-osba, amin gyorsabb gumik/áttételek vannak.

Elküldve: 2023.04.11. 22:37 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@azaki71: Term. vannak ilyen útjaim, hogy össze tudjam a különböző bicókat hasonlítani. Lehetne egy ebike-gravel-xc-enduro-downhill összehasonlítást is csinálni.

Elküldve: 2023.04.11. 22:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@fpeter: Számitok rád!

Ha van rá lehetőséged, akkor majd tekerj le a Gravelel egy 30-50km utat ami ""részben"" tartalmaz terep szakaszt is. Aztán ugyanezt az utat tedd meg egy MTB-vel is.

Aztán írd meg az érzéseidet, melyikkel milyen volt.

Elküldve: 2023.04.11. 21:59 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@fpeter: Kíváncsi vagyok rá. Várjuk a képeket! :)

Elküldve: 2023.04.11. 21:54 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@azaki71: Írnék én, de alkatrészre várok. :D 80%-os a bicó, kinézetre sztem király. Papíron is jó, de váltó nélkül egyelőre csak 9 kiló haszontalan könnyűfém.

Elküldve: 2023.04.11. 21:46 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Cadre Allage: 27,5 nem sokkal gyorsabb, írd be kalkulátorba! Talán 1-2 km/h előny lenne azonos hajtással. Én is gondoltam rá anno, hogy a vázba és a telóba belefér a 27,5 kerekek, akkor veszek azt. De a gyakorlati 0 előny miatt inkább 26"-os kerekeket vettem. Másrészt akkor már egyszerűbb a kereket a meglévő vázba beletenni, de szerintem pénzpazarlás. Ha esetleg nem durva terepre jár, akkor többet hozna egy súlycsökkentés, például a telót karbon villára váltani stb.

Elküldve: 2023.04.11. 20:14 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Cadre Allage: Köszönöm, nekem valamiért a29er szimpatikusabb, írom ezt úgy, hogy nem volt a segem alatt 29er, de 27er is csak egy 100m távon, kipróbálásra.

Elküldve: 2023.04.11. 20:12 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Makky: Lehet én fogalmaztam rosszul, (bár nem emlékszem, hogy a sebességet említem volna, mint szempont). Te is a sebességet hozod fel, mint Rcs2003, de nekem nem a sebesség növelésé a cél.

Egyszerűen vannak útjaim aminek a 80-90% aszfalt és csak kis része föld út. Gondoltam létezik kicsit kényelmesebb, hatékonyabb kerékpár ezekre az zömmel aszfaltos utakra.

A hatékonyság alatt nem a sebesség növelését értem. Pld nagyon sokan istenítik a "kos" kormányt, hogy hosszabb úton kényelmesebb mint az egyenes kormány, több fogási pont. Hosszútávra gondolva a kerékpár alkalmas bikepackingra.

De lehet a 26er öregszem meg, mert amiket ti írtok az alapján nincs értelme (részben) másra váltani.

Elküldve: 2023.04.11. 19:43 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@azaki71: 27.5rol van tapasztalat ha ujjonan tudsz szerezni gyorsabb mint a natural26os

Elküldve: 2023.04.11. 19:42 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@azaki71: Pedig ez egyszerű fizika, de leírták már. Közegellenállás a legnagyobb ellenség. Utána jön a gördülési és hajtási veszteség (minimális és nincs is különbség). Síkon. Emelkedőn még van gravitáció is. Pusztán a kerék méretéből adódó eltérés elhanyagolható jülönbséget eredményez a gördülési ellenállásban. Aszfalton értem persze! Terepen jobban gördül mondjuk az akadályokon. Szóval én országúton télen 26" MTB-vel edzek 90%-ban. Nyáron Triban RC520, ami szerintem se nem országúti, se nem gravel. :) De országútisként inkább gravelnek tekintem, mert egy rendes verseny géptől fényévekre van a geometriája. Azonos pozícióban tekerek mindkettővel. (Súlyban sincs túl nagy különbség.) A kormányfogást leszámítva persze. Annyival vagyok gyorsabb a "gravel"-el, ami nagyjából a gyorsabb gumik miatti csökkent gördülési ellenállásból fakad. (Meg azon nem fog be a fék. :) Ha a 26"-ra is gyorsabb gumikat tennék, akkor kb. ugyanott lennék! És én power meter-el megyek mindkét bringán, szóval a leadott teljesítményem nem fikció, hanem hajszál pontosan mért adat! A 26"-ra pedig azért nem teszek gyorsabb gumit, mert fontosabb nekem, hogy télen ne nagyon kapjak defektet, mint hogy gyorsabban menjek 1 km/h-val mondjuk. A rendes országútim meg azért még gyorsabb, mert azon mégjobb gumik vannak és nincs rajta két akkora sárvődő, ami fékernyőnek is jó lenne! A környékemen terepen NINCS olyan út, ahol egy gravel bringával gyorsabb tudnék lenni, mint egy 26" MTB-vel. Sőt bedobnám az árokba az első "sziklakert" után, miután kiverte a fogamból az összes tömést! Viszont, ami kisimítja az utat: a 26" MTB után van már 29" Fully-m is! Na annak akkora valós sebesség növelő hatása volt, amit még én se mertem gondolni! Mindenféle körülmények között! (Nyilván nem aszfaltra értem. Oda nem megyek olyannal. Nem oda való. Ennyi.)

Elküldve: 2023.04.11. 18:28 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Szóval, aki segíteni akar a tapasztalataival az olyan írjon, aki a 26er mellet tartósan használ Gravel kerékpárt.

Minden más fikció és találgatás.

Elküldve: 2023.04.11. 18:01 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 736

@rcs2003: Volt egy Mérida xt Edition crosstrekingem 40nel mentem a hungarian,aztan lett egy 27.5os karbonom azthiszem Azzal is csak 40nel mentem

Elküldve: 2023.04.11. 17:40 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@azaki71: legyen, nekem nyolc, a te pénzed :) A tények viszont tények. A marketingesekhez való midnennemű összehasonlítást meg sértésnek vettem! :D

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!