@rcs2003: Széldzseki :-)))) Hát ez jó, most jót nevettem.
Milyen marketinges vagy, mindenről lebeszélsz, nehogy már legyen egy másik bringám is.
@rcs2003: Széldzseki :-)))) Hát ez jó, most jót nevettem.
Milyen marketinges vagy, mindenről lebeszélsz, nehogy már legyen egy másik bringám is.
Nézd. Olyan hogy mindenes, nincs. Mindig van kompromisszum. Egy jó montival aszfalton is lehet döngetni. Hidd már el hogy semmivel sem tudnál jobban haladni aszfalton, pláne felfelé nem. Hiszen ugyanúgy kell leküzdened a gravitációt, a menetszelet. Ráadásul mindkettő a testedből adódik. Testsúly + a magad körül/előtt kiszorított levegő. Ha gyorsabb akarsz lenni akkor sportosabb testhelyzetben kell tekerned és el kell felejtened a széldzsekit (amennyiben eddig hordtál), mert utóbbi fékezőernyőként működik.
@azaki71: vegyel egy butykosebb crosstrekkinget-az atmegy Azon az Uton amit mondasz
@rcs2003: A 26er mellé akarok egy másik kerékpárt, ami nem a Országúti, de ha kell át tudjak vele tekerni egy átkötő föld - erdei úton ennyi a lényeg, nem több. A más vázgeometria, nagyobb kerék, más hajtáslánc, keskenyebb külső is a rendszer része, amitől simán lehet hatékonyabb egy Gravel vagy Fitnesz az aszfalton, mint a26er.
@azaki71: abban biztos lehetsz hogy semmi sem olyan kényelmes mint egy mtb. Az hogy mennyire haladsz az aszfalton az meg nem a bicajtól függ, hanem a rajta elfoglalt testpozíciótól. Ilyformán a haladási sebesség fordítottan arányos a kényelem fokával. Ennyire egyszerű. Tedd le a kormányt 10 centivel és rögtön meglátod hogy síkon 1-2km/ó pluszt jelent. Ha pluszban még rágörnyedsz és összehúzod magad, még rátehetsz 1-2km/ó pluszt. Persze mint mindennek, ennek is van hátulütője. Ugyanis kb 5 percnyi ilyen tekerés után mindened fájni fog. :) Ez gravelen, outin, akármi egyében ülve sincs másképp. Ne várj csodát, a fizikát nem lehet megb*ni :)
@bl4ckv0id: Én is el vagyok a 26er kerékpárommal, elvitt eddig mindenhová.
Vannak olyan útjaim, amikor a táv 55 - 70km közötti, abból az erdei út csak 7-10km, a többi aszfalt. Ezekre az utakra keresek alternatív megoldást a 26er helyett. - Az Országúti nem alkalmas a 7-10km erdei terepre, mert az annál durvább, így az kizárva. Gravelre gondoltam, talán kényelmesebb lenne az aszfalton és kibírna a 7-10km erdei terepet. (érdekes mód, mindenhol le akarnak beszélni a Gravelröl) De akkor mi? Fitnesz kerékpár terep külsökkel? Cross Trekking? (Van értelme a MTB mellé?? Szerintem nincs) Netán Cyclocross?
@bl4ckv0id: mondjuk a gravel = 90-es évek monti színvonal egy kiemelkedő példája: John Tomac – 1991 Raleigh
@azaki71: Szerintem a régi MTB-k nem a legjobbak koskormánnyal a geometria miatt gravelként. Viszont a fitness és CX az jó alap.
Gravelt és gravel között is van különbség. Egy komolyabb karbon vázas, jó geometriás cucc, amibe belefér akár egy 2" széles kerék, azért már más téma.
@azaki71: 20 km/H jó átlag 26errel. Nekem is az van és igencsak kell a pedálfordulat.
Én próbáltam már hosszabb távon 29est és ebikeot is. 29"-nak ott jön ki az előnye, hogy azonos feltételek mellett, ha jó az ember erőnléte akkor hamar el lehet érni a 25-30 km/h-t még montival is. 26"-nál azért kell tekerni rendesen. Terepen egyértelműen jobb, hogy könnyen átmegy az akadályokon. Hátránya a nehezebb gyorsíthatóság, de ez is erőnlét kérdése. Ettől függetlenül én elvagyok a 26"-lal, mert nem nagyon terepezek.
eBike szintén olyan, hogy jó fun, de otthonra nem kéne. Már csak az is frusztrálna, hogy nem tudom saját magam szerelni, mert ott ez elektromos része.
@opp: Nem véletlen építenek át 90's MTB_ket "Gravel" kerékpárnak. Bár nem láttam még összehasonlítást, hogy az átépített és a "modern" gyári Gravel között mennyiben van érzékelhető menet különbség.
90's években acélvázas merev villás 26er MTB_m volt, de már V fékkel, hátul 6 sorral, elől meg egy 2es országúti hajtóművel. Más világ volt, más elvárásokkal, de a legnagyobb különbség, hogy fiatal voltam és ki tudtam tekerni a rászerelt országúti hajtóművet.
@rcs2003: a gravel egy jópofa dolog szerintem. Annak akinek nem volt 90-es években montija biztos adhat valami újat is de valójában egy 90-2000 közötti monti műszaki tartalma, technológiai szintje remek marketinggel. Kicsit olyan mint az autók világában egy SUV amivel senki nem megy terepezni és gyorsan se lehet menni vele az autópályán, még vezetni sem élvezet, de tök jól kilátsz, biztonságos, trendi ezért családos autó etalon lett. Szerintem a fat-bike sokkal nagyobb marhaság. Várom már a monocikli mtb berobbanását, nagyon ;D
@rcs2003: en is Max csak a ballonosabb gumikat Latin meg ezzel meg! Nem versenyeznek annyit
Nem rég értem haza: 86km, 815m szint. Az utolsó 20km kivette az erőmet a szembeszél miatt, égnek is a combjaim. Kerek 20km/h átlaggal sikerült teljesitenem ezt a távot a 26er-el. Az ilyen távokra tuti optimálisabb lenne egy Gravel, amivel ha kell le tudok térni az erdei föld utakra, mert a hazai erdei föld utak többsége jól járható.
Annyit tudok, hogy a Gravelnál a kényelemre optimalizáljak a váz geometriát, a tengely távot, kormányt. A Cyclocross-nál meg inkább a sebesség a szempont. Az is biztos, hogy néhány emelkedőn egy "gyári Gravel" átéttel nekem kevés lenne, ezért azon előbb utóbb biztos változtatnák. De nem ültem még se Gravel, se 29er kerékpáron, sem Ebike-on, szóval nincsenek személyes benyomásaim.
@rcs2003: Az, valamit ki kell találni, amire ugranak a vevők. Egyébként városba, rossz utakra több fantáziát látok a gravelben, csak oda nem kell drága csúcs GRX váltás. Elég oda 1x9, 1x10 hajtás is.
@Cadre Allage: az hogy elvileg nem kell fellépni a biciklit és futni vele. :D
@fpeter: egészen biztos vagyok benne hogy 90% a marketingbullshit és a művileg generált kereslet, 10% valós élmény az arány :) Úgy vettem észre hogy akik egyébként országútit hajtanak azok élvezkednek a gravel bringákkal. Nekik már az is buli ha földútra le lehet menni egy koskormányos bringával bármiféle alkatrésztörés, sérülés nélkül. Az hogy ilyen hipszter izét generálnak köré a gyártók hogy ilyen avittas bőrhatású makkos spd cipő, meg hipszter ingre hajazó mez, stb az meg egyenesen röhejes. :) De mindig van elég hülye aki rögtön ugrik ezekre, a piacot ez táplálja.
@azaki71: én nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy a gravel csak maeketing maszlag vagy tényleg olyan jó, mint amilywnnek mondják. Talán hétvégén lesz négy napos teszthétvége.
A terveimet az időjárás teljesen átírta, így csak tegnap (vasárnap) este volt lehetőségem egy rövidet tekerni. Ma végre napos az idő, így ma tervezek letekereni egy 80km körüli utat, kb 800 - 900m körüli szinttel.
Ezért is gondolkodom Gravelvben, az valószínűleg jobb lenne azokra az eső utáni útjaimra, amikor 80%-ban aszfalton tekerek a maradék meg múrvás és föld út. A 26"os MTB meg használnám tisztán erdei tekerésre és azokra az utakra, ahol fordított az arány. Sokszor hirtelen vezérelt ötlettöl változtatom menet közben az útvonalaimat, ezért nekem fontos, hogy bármikor, bárhol tudjak tekerni, anno ezért is lett Hardtail építve.
@Cadre Allage: Ha nem szerelgetek, akkor bringázom. Péntek 4 óra esőben, 6 fok. Mit lehet róla írni? :D Átélni kell.
Sajnos a gravel bringa csúszik. Microshift váltókar gyári hibás, túl sok bowdent húz és 7 sebességet ad csak a 11 helyett. B-tervként megpróbálom régebbi Ultegrával összerakni. Árban kb. ugyanannyira jön ki. Viszont Ultegra XT-vel, csak a Jtek Shiftmate szerkentyűjével működik megfelelően. Nembaj, már régóta ki szerettem volna próbálni, és végre újra elérhető.
@azaki71: “ármy de terra”zöld nadrágos hosszucombu “ccc-s sárga” karbon bringas(nagyon szép a bringa!) versenyző szeru formájú arcot belváros “korzó”-rakparton-Itt vannak már az első fecskék a tur de hongri-ról?!?
A környékemen van egy olyan szántóföldes út szakasz, ami erősen homokos, száraz. Hát ma beszoptam vele, mert olyan sár és dagonya volt, hogy 12.3km/h átlaggal tudtam magamat rajta végig szenvedni még, jó, hogy ez a karika csak 16km. Annyiból volt szerencsém, hogy a homokos sár nem ragadt és tapadt fel, nem olyan mint az agyagos sár, vagyis tekerhető volt végig a kerékpár.
@fpeter: Felém hétköznap az erdő (nyári időszaktól eltekintve) nem nagyon járható, mert hétköznap ezerrel dolgozik az erdészet.
@rcs2003: 4 napig oldalszél, felhős, esős, zivatoros idő... Esetleg monti túrázás, ahol a szél nem játszik akkora szerepet.
@fpeter: Az időjárást elnézve, erre a hétre és hétvégére elengedtem minden kerékpáros tervemet. A következő heti húsvéti 4napban reménykedem, hogy akkor végig jó idő lesz.
Na nekem meg a mára betervezett tekerés ugrik. Úgy fúj a szél hogy a munkából alig bírtam hazajönni. Kikészültem pedig csak 5 perc a hazaút és 19-es átlagot sikerült összehozni, igaz vastag dzsekiben de akkor is mi ez már :D
@azaki71: Ja, menő cucc. Lenne rá egy csúcs Rock Shox telóm, amit olcsón sikerült megkaparintanom. De nincs kedved szétszedni, mivel nem nagyon emelné az eladási értékét.
@azaki71: Az is van eladó... :D Egy év alatt 270-et tettem bele. Nem nekem való.
@fpeter: Én már tavaly is kimaxoltam az időmet, de heti 3 alkalomnál több már nem is esne jól, nem élvezném, munka mellet teljesen kimerülnék.
Sokszor ezért kezdek gondolkodni e-bike-ban, hogy kevés "edzettséggel" is legyen lehetőségem letekerni a jelenlegi útvonalaimat, mert egyáltalán nincsen arra garancia, hogy a jövőben jut rá heti 3_alkalom, lehet, hogy csak egy.
@azaki71: Hm... Én is csak nézek, hogy van olyan barátom, aki már 3500 km-t megtett, pedig még kimondott kerékpáros szezon is. Profi montis, aki mér 70000 m szintnél jár. Ezek olyan számok, amiket lehetetlen elérni hétköznapi ember számára napi 9-10 óra mellett.
De ez engem abszolút nem zavar. Montisként szinte sosem megyek 20 feletti átlagot. Szerintem szintgyűjtéssel sokkal jobban lehet fejlődni. Strava-t én igazából blogszerű oldalként használom. Lövök pár képet, írok pár mondatot és kész.
A héten ha minden jól megy megduplázom az idei km-számom nyaralás alatt. De ezt sem azért, hogy nagyobb számom legyen. Csak azért, mert 600 km-re van a tenger. :-)
@azaki71: Ha gyors lennék, akkor elég lett volna hozzá 3óra is :-)))
@rcs2003: Na jó, köszönöm a dicséretett, jól esik, de ne essünk túlzásba a képességeimet tekintve. Jó időben szoktam 5-6órát is tekerni, de abban azért van 3-4db pár perces megállás, vagy nyáron egy büfénél frissítés.
@Cadre Allage: Saját építésű , 2006-os Magellan Pyxis XT volt az alap, ezt hajtom 17éve :-)
@azaki71: és akkor még te nyafogsz hogy gyenge vagy? Hagyjál már! Engem pisztollyal se tudnának rávenni hogy ennyit menjek egyhúzóra, pláne a felét terepen, pláne hogy szint is volt benne. Szerintem én sokkal de sokkal szarabb vagyok a bringán mint te! Két órát is csak néha tudok eltölteni a nyeregben. Vagy annyira fáj már a seggem hogy gyakorlatilag a feszengésre megy el az enregiám 90%-a, vagy simán csak kifáradnak a lábaim.
Megvolt a mai 50% aszfalt - 50% erdei karika. Az aszfaltos szakaszon végig fárasztó szembeszél volt, utána a szélcsendesebb erdei szakasz nagy megkönnyebbülést adott. Önmagamhoz képest megint nagyon jól teljesítettem, a 850m szint, 75km-t sikerült pár perccel kevesebb mint 4óra alatt letekernem a 26er MTB-vel.
Lehet, hogy a féltávnál elfogyasztott caffé latte adott egy kis tuning-ot:-)
Az időjárás próbára tette a versenyzőket, de jó kis verseny volt ez is. https://www.youtube.com/watch?v=gWerG7aMIVk
@rcs2003: Nem kételkedem abban amit írsz, de azért jó lenne kipróbálni más, modern MTB-ket is.
Egy időben volt nálam kölcsönbe 2db országúti kerékpár, több alkalommal is tekertem azokkal, de nem fogott meg. A Fitnesz kerékpár közelebb áll hozzám, lehet az kellene az MTB mellé.
@azaki71: nem lennél jobb sem a gravellel, sem a 29-essel. Ez 100% hidd el nekem. Nem ezen múlik ezen szinten. Sőt, a gravel pl. sokkal kényelmetlenebb lenne, ami hosszútávon egy csomó negatív mellékhatást szülne. Inkább vegyél egy rendes országútit és élvezd az aszfalton való száguldást. Tök jó ám a monti mellé :) de tényleg!
@azaki71: rock machine graveleket azért tesztelném jólnéznek ki és viszonylag nem drágák
@azaki71: a 2016os lánckatalógus szerint a három méret közül a legjobb adatok a 27.5 mellett szolnak gördülés sebesség gyorsítás-gondolom a három átmérőt vették számításba némi tesztelés mellett(volt 27.5montim-tényleg gyors volt vízszintben-de felfele a 26os kerékméret váztávolság verhetetlen!!!)