@Cadre Allage: Érdekes. Én interneten nézem és nekem ma teljesen jó volt végig! Tegnap mondjuk nekem is szaggatott eléggé, de ma semmi!
@Cadre Allage: Érdekes. Én interneten nézem és nekem ma teljesen jó volt végig! Tegnap mondjuk nekem is szaggatott eléggé, de ma semmi!
@Cadre Allage: azért ma is szaggatott volt de beszéltem a digivel is meg eurosporttal nem javult sokat max 10százalék-utolsó km kábé nézhetetlen volt!
@rcs2003: szaggatott képet ad két napja az eurosporta vueltán nézhetetlen élvezhetetlen a kommentátorok és a szerkesztők vagy illetékesek nem veszik észre és ahogy gondoltad nem a digi-vel van probléma-azt vicc gyanánt akartam írni hogy a keletet zavarják hogy ne a kapitalista nyugatot figyeljék idealizállják;)
@rcs2003: annyi hogy nagy vihar van és áradás Spanyolországban tehát akkor nem a "kelet blokkolása" a tényező;)
@Cadre Allage: itt hiába hoznál létre ilyesmit, senki nem fogja elolvasni aki illetékes lenne bármilyen szinten :)
@Cadre Allage: kéne egy topicot létrehozni eurosport és más szakkomentátorok adásai-val-nemlehet hova beírni eurosportnak nincs kapcsolat csak vmi angol vagy francia telszám....bocsi az offért
Fox hátsó teló. Piac egyik prémium árszabású terméke. Kb. Harom tekeres után elvesztette az olajat.
@azaki71: Rcs-nek üzenem az Angliából jövő vétel hibátlan a spíleren pedig az sincs annyival közelebb.....
@Cadre Allage: amióta sajnos nem a Knézy Sípos páros van az eurosporton vmi mindig szaggat....meg vmi fals moululinx számvan megadva mint a" hallóbelváros"...
@rcs2003: áá nem tv probléma hanem a helyszínről jön a szaggatott kép...;)de ezt ma is produkálja a 71ikkm-nél....
@rcs2003: áá nem tv probléma hanem a helyszínről jön a szaggatott kép...;)
@Cadre Allage: szerintem ne az Eurosportot hibáztasd elsősorban hanem a tv szolgáltatód :)
@ikarus266: Köszi, de már nem érdekel a dolog, se költeni nem akarok rá többet, se újrafűzni mégegyszer a kereket. Ráadásul mihez kezdenék ezzel a tök új felnivel amit most fűztem be? Csak buknék azon is egy csomó pénzt.
@Cadre Allage: sajnos beszélnek vmi élvezhetetlen(értelmezhetetlen) maszlagról
@rcs2003: Én lehet tudok ugyanolyan felnit, ha érdekel, keress meg.
@Cadre Allage: vagy legalább jelezni feltüntetni hogy hiba van....
@azaki71: nemtudom hova írni az eurosportnak nincs elérhetősége nem veszik észre a kommentátorok hogy 5mp-enként összeomlik az adás képe élvezhetetlen ezt a mai modern technika korában nemtudják kiküszöbölni....
Na végre kipróbáltam a héten újrafűzött hátsó kerekem. Jó lett. :) Igaz csak egy gyors oda-vissza volt, ~21 perc alatt mentem 11km-t, de most elég is volt mert egész héten a saját levemben főttem a forró munkahelyen is, aztán itthon is. Kicsit sajnálom hogy nem kaptam ugyanolyat mint az előző felni. Persze semmit nem jelent az amúgy is szerény teljesítményemre nézve, csak nagyon a szívemhez nőtt, meg hát elöl-hátul ugyanolyan volt.. most meg bár ugyanaz a márka, de mégis különböző típus :)
https://foto.testbike.hu/media/pics/galleries/17166/tn_127_3415.jpg
@opp: Én azért nem szorulok autóra, mert vidéki kisvárosban lakom, így a legtávolabbi pontja is a városnak maximum 8-10 perc alatt teljesíthető kényelmesen biciklivel (én nyélen 4-5 perc alatt kiérek). Cipelni csomagokat, meg bevásárlás könnyebb lenne az tény, meg télen ha nagy ritkán nagyon hideg van, akkor komfortosabb lenne autóval munkába menni, de ezért fölös nekem az autó. Ha házhozszállítással veszek nagy dolgokat, akkor a szállítás rész is meg van oldva, így tényleg a vidékre csavargás és nyaralás lenne az egyedüli ok amikor jól jöhetne.
@fpeter: jah, autó... Leginkább attól függ, hol laksz mivel foglalkozol, családi állapot. Dúrván autófüggő nemzet vagyunk, státuszkérdés, és a lustaságé a folyamatos autóhasználat viszont elég sok élethelyzetben fontos egy motorizált szállítóeszköz. A magyar, vidéki tömegközlekedés kritikán aluli. Sok helyen az autó az egyetlen racionális lehetőség. De tök jó, hogy nem mindenki van rászorulva, néha én is het 1x ülök autóba.
@Aurel76: Ha jár az ember bringás rendezvényekre/külföldre, akkor kell egy autó. Tömegközlekedés nincs topon a legtöbb régióban.
@rcs2003: Jogsim nekem sincs, bár tudok autót vezetni, mert jártam tanfolyamra, csak nem szereztem meg a jogsit (pénzhiány miatt nem volt pótvizsgára+ pótórákra pénz, tizenpár éves történet). Őszintén nekem sem hiányzik. Amilyen drága fenntartani, meg nem is nagyon mennénk vele, így fölösleges is. Ha lenne jogsi maximum időnként bérelnék autót.
Azt nem mondom, hogy nem lenne egyszerűbb sokszor ha lenne, de azért fenntartani, hogy havi pár alkalommal használtjuk, totál fölösleges kiadás. A másik része, hogy amire lenne keret, az nem új autó lenne nagyon nem. Egy 10-20 év közti autó meg egy pénztemető.
@Aurel76: adók, biztosítás egyébként is költség, azt nem takarítod meg bringázással. Más: ma ki akarzam próbálni a frissen fűzött kerekem, de hazaérve nem volt kedvem kimozdulni :D aztán addig halogattam hogy már ha akarnék se tudnék elmenni egy körre. Talán holnap...
@rcs2003: Szerintem úgy értette, hogy maga az autózás kerül évi egymillióba. Üzemanyag + adók/biztosítások + szervíz + amortizáció ill. ezek valamilyen kombinációja. Ez tényleg ott van a havi egy millánál.
(amúgy nem tudom mennyire lehet kikerülni reálisan az autózást, nyilván vannak élethelyzetek, amikor igen, de a nagy-nagy többség számára nem opció szerintem)
@fpeter: Havi 100EUR az nagyon messze van az évi 1 millió Ft-tól de nem kérdés hogy rengeteget jelent így is.
@rcs2003: Éves szinten kb. 1 millió forintról van szó. Ez azért szép kis summa és csak a kényelem feladásába kerül.
Persze, nyilván van aki még 100méterrel odébbra is autóval megy. :) Nekem pl. még jogsim sincs. Autónk van, de engem egyáltalán nem érdekel.
@rcs2003: Sokan napi szinten autóznak. Kb. havi 100 eurót spórol meg nekem a bringa.
A "háborús infláció" sem segít, az átlagember ott spórol ahol csak tud, sőt sokszor azon is túl...
@rcs2003: Egyelőre várok, hogy megvegye valaki a bringákat. Abból kijönne egy karbon váz+világítás. De őszintén nem sok esélyt látok rá. Covid kinyírta a használt kerékpárok piacát.
@fpeter: inkább költenék néhány erősebb powerbankra a helyedben :)
@rcs2003: Gondoltam rá kéne venni akciós karbon felnit, agydinamót és végre megoldódna az energiaellátás többnapos túrán. Csakhát az az ára. 100€ felni, 100€ agy, 200€ elektronika, kell még lámpa hozzá... A szerelésről nem is beszélve.
@rcs2003: nagyon jó a sunringlé kerekek/felnik kedvelemén is a markat
Ma végre megjött a felni a monti hátsó kerekéhez. Előzőleg egy Sunringlé Helix TR SL felnim volt, de egy nagyon elbaszott ugrás során felütöttem egy padkán. Durván elnyomódott mindkét oldalon a perem, még hazahozott 65km-ről, de aztán otthon visszahajlítani nem sikerült, eltört. Sehol sem találtam Helixet, sehol nem lehet kapni. Végülis rendeltem egy Inferno-t mindegy minden alapon, ami 100grammal nehezebb, 1mm-rel keskenyebb a belső szélessége és talán nem is tubeless ready, szóval mindenképpen visszalépés a Helixhez képest de legalább 1mm eltéréssel ugyanaz az ERD és így új küllőket sem kellett vennem. Ma befűztema kereket, tök jó lett. Kipróbálni nem tudtam, majd valamikor. Ránézésre jó lesz. :D
@Makky: az SKF és a kínai között érdemes keresni valami középutat :) Na meg beépítés előtt nyilván érdemes kipattintani a porvédőt ha olyan a csapágy, és megkenni belül is.
@rcs2003: Köszi! Google segített megérteni, így már rendben van! (A Shimano 1mm-es keskenyebb, mint a 6805) Majd kipróbálom. Már csak csapágyat kell szerezni. 6805 2RS. De azért vicces, hogy az SKF darabja 9500 HUF!!! :) De kínait láttam hirtelen 500 Ft körül. Ezo, Koyo 4-5e Ft/db. Majd keresek még a kettő között. Vagy simán vállalható az 500 Ft-os is? Agyba raktam már olyat. Nem volt vele bajom, de azért sokkal kevesebbet bírtak, mint egy SKF...
@Makky: a sima Shimano integrált középcsapágyaknál ki lehet cserélni, egy minimális barkácsolás kell hozzá. A külső műanyag kupakokból kell a kis belső peremet lecsiszolni, ugyanis a szabványos csapágyak érdekes módon pont annyival vastagabbak. :) Jól ki van ez találva, pont elég nehezítés ahhoz hogy az átlagember inkább új egész középcsapágyat vegyen kétszer annyiért mint amennyiből fel tudná újítani a meglévőt.
@Makky: az én esetemben sram gxp a bb ami 61805 csapágyon fut. Menetes rendszer de az a jelen esetben ahol csapágy tisztítás volt mindegy, mivel a csapágy nem újra lett cserélve, gyorsabb a melegítéses csere mint mosogatni, szárítani, bezsírozni, megoldás szerintem. De ha ez shimano bsa esetében nem lehetséges, akkor bocsi. Lehet kapsz deore szintű középcsapágyat 15 euróért de ott lesz még posta is szerintem, 2db golyós csapágy 2000-3000 forit között lesz a jobb minőségből. Nekem jobban megéri.
@rcs2003: Ezt a kimosás/újrakenés dolgot értem. Ezt én is csinálom néha. Főleg az edző gépeken, ami sok esőt kap. (Direkt jobb is, ha néha kiszedi az ember, mert akkor a menetet is átkenem. Rohadt már be nekem az is, ami elég nagy baj tud lenni... ez a fejcsapágyra is igaz) Ezzel meg lehet többszörözni egy BB/fejcsapágy élettartamát! Egyetértek! A cserét viszont nem értem, hogy azt hogyan lehet megcsinálni egyáltalán, ha már végleg kuka értett a régi csapágy. Amúgy én is minden alkatrészt a végletekig "foltozok" mielőtt a kukában végezné! Vannak nálam is érdekes megoldások. :)
@rcs2003: Nekem meg annyi kerék van szétszórva a lakásban, hogy már zavaró. ^^ Ha valaki rendszeresen bringázok, mindig van valami technikai gond. Defekt, tubeless szelep eltömődik, tárcsába, felniben nyolcas lesz, berozsdál egy csapágy, elkopik a fékbetét. Hosszú a lista.
@Makky: nekem pl. simán megéri bíbelődni a csapágyakkal. Nincs 10 ezrem ilyesmire minden alkalommal mikor beáll vagy elkezd korcogni vagy hasonló. Simán szétszedem kimosom és újrakenem egészen addig amíg be nem rohad. A kormánycsapágyam alsó csapágya is annyiszor berozsdált már hogy megszámolni se tudom, kimosom, megkenem, visszarakom, amíg teljesen szarrá nem megy. Hosszú évek óta bírja így. A bal hajtókaromban szétment a rögzítőmenet. Megbarkácsoltam. Ennek már 4 éve. A hátsó váltóban eltört a clutch karja belül. Megjavítottam házilag. Azóta is megy. Felniszalag helyett szigetelőszalagot használok. Ugyanúgy bírja, plusz nem mászik el a felniben! Stb stb. Csóróság van. Gondolhatod most mekkora szopás hogy a felnim kuka lett. Egyrészt kiadás, másrészt sehol nem kapok ugyanolyat mert nem tudnak behozni Sunringlé felniket semelyik webshopban... :\ Amúgy ezt is simán kiegyengettem volna csak az anyag nem bírta az egyik oldalon, eltört a perem...
@opp: Ezt nem teljesen értem. (Bocs, ha már írtad korábban.) Milyen BB-ben cserélsz "házilag" csapágyat? A Shimano BSA-ban tuti nem olyan a csapágyméret, amit a sarki csapágyboltban kapsz. Vagy egyáltalán bármilyen komolyabb csapágyboltban kapnál! Másrészt 15 Euro-ért már kapsz komplett egységet (Deore szint). Szerintem 2db csapágy se lesz sokkal olcsóbb, még ha lenne is ilyen méretben. Az meg, hogy gyorsabb lenne, tuti nem igaz. A menetest kitekerem, betekerem és kész. Pár perc az egész. Ennél hogyan lenne gyorsabb, ha ki kell még melegíteni belőle a régit is!? :) Persze egy 100-200 Euro-s középrész esetén már elgondolkodtató lehet a dolog...
@fpeter: a bb csere kapcsán írtam már máskor, hogy érdemes magát a golyós csapágyat kicserélni. Ha tisztítás játszik, és nem a teljes egység cseréje, akkor kevesebb idővel és néhány ezer forintos befektetéssel új csapágyat kapsz. Egy hőlégfúvóra/zsebsárkányra/vihargyújtóra lesz szükséged csak mint specko szerszám. Ha legközelebb felújítasz, kipróbálnod.
Az osztrák maratonokon nem viccelnek. Lett egy kis 8-as a tárcsámban így úgy döntöttem, hogy felrakok egy másikat. Csak 180-as volt kéznél, ami nem is baj, mert a lejtőn bizony odabacósak tudnak lenni.
@opp: Kitisztítottam aztán ment vissza. Nem vagyok én olyan gazdag. Az alsó kormánycsapágy viszont szétesett, így ahelyére ment új(ra zsíroztt? Nem emlékszem már rá).