@fpeter: jeee :) 1x volt press fittes bicom de ott 2 évet kibírt problémamentesen, nem is látott sok esőt, patakmedret... Ha cserélsz csapágyat az újba építhetsz be extra zsírt, a gyári mennyiség néha elég szellős. Mennyit ment el a mostani?
@fpeter: jeee :) 1x volt press fittes bicom de ott 2 évet kibírt problémamentesen, nem is látott sok esőt, patakmedret... Ha cserélsz csapágyat az újba építhetsz be extra zsírt, a gyári mennyiség néha elég szellős. Mennyit ment el a mostani?
@opp: Pressfites, hogy a szomszédoknak is jó legyen, mikor este ki kell kalapálni.
@Makky: ma is tanultam valamit :D @fperer: a mtb egy ilyen sport, ezt te is tudod. A BB press fit vagy csavaros?
@opp: Nem karbon. Fényes, felületkezelt alu. Jól néz ki meg minden, de ez nem kiállítási darab. Gondoltam, hogy pár hét után karcos lesz. Majd teszek rá matricát. A csapágyak wellnesseztek. A kormánycsapágy elég jól viselte az esőt, mert anno jól bekentem zsírral. A középcsapágy tömítése zéró, 15-20k Ft-os középcsapágy egy esős nap után eldobható. Race Face minőség.
@opp: Nem gyárt carbon hajtókart! Igen Dura Ace-ből létezett egy széria bő 15 évvel ezelőtt! :) FC-7800C. Kb. 20g-al volt könnyebb, mint az alu, cserébe dupla annyiba került! Aztán elvetették ezt a projektet... :)
@MJ_: dura-ace-t láttam karbont, de azt hittem fpeter xtr hajtókara is az... Tévedek?
@fpeter: jajj. Egy centír otthoni nomád körülmények között fél óra. Ha évi pár alkalommal szükséges mert több bicó is van, akkor se megy el vele túl sok idő ;) Ha veszel egy állványt 10 perces munka vele de görgőből egyszerű kialakítani. Mi lett az xtr hajtókarral? Ha csak lakksérült egyszerűen javítható , ha a karbon is sérült, szintén van megoldás.
@rcs2003: Egyik kerekem majdnem eléri a villát, miközben forog. :O Minél több bringád van, annál többet kell szerelni.
@rcs2003: Fú azt gondolom. :-/ A fűzés nekem még hagyján lenne, de centrírozni nem állnék neki, így egy napig biztos a szervizben lenne.
@fpeter: én múlt héten csúnyán felütöttem a felnimet egy padkán, még kb 100km tekerést kibírt, hazahozott a bringa. Itthon aztán jobban ránéztem és sajnos kuka... nem hiányzott ez a kiadás és őszintén szólva semmi kedvem megint kereket fűzni de muszáj lesz. :/
@MJ_: A dropper nyeregcsőbe most leheltem életet, igen piszkos volt belül szegény.
@fpeter: Ennyire? De ez inkább esztétikai probléma, mint mechanikai, nem?
@rcs2003: Sajnos nem lehet képet beszúrn. A kép sok tócsát, egy folyót és főleg vizes tartalmaz. Meg ködöt!
@rcs2003: Én voltam :-) Saras volt :-D Lehet szerencsém volt, és a most hétfőn cserélt középcsapágyam megúszta. Legalábbis a mosáskor úgy festett, de majd holnap kiderül.
Végre a harmadik kipróbált fékadapterrel be tudtam állítani úgy a tárcsaféket, hogy szabadon forogjon a kerék. Jó ötlet a támvilla mögé tenni a féket!
felénk északon csak 36 fok volt a napokban, ami erdőben alig érződik 33-nak... A források is ritkultak. Ideális a tűréshatárok kitolására ;) De legalább nincs sár!
@rcs2003: Ne is mond. Én is délen lakok és 38°-ok voltak. Tegnap egy hangyányit "hűvösebb" volt. Ha nem muszáj én nekem nincs is kedvem kimozdulni. Kora reggel egész olyan 9 óráig viszonylag kellemes meg az idő, akkor lehetne tekerni, csak most akkor nem érek rá, később a munka és a meleg miatt meg nincs idő.
Profi tipp versenyzőknek: Indulás előtt ellenőrizzétek, hogy a kerék szabadon fut-e, nem súrolja-e a betét a tárcsát. :-) Nem előny 17%-os emelkedőn.
Jelentem, ma átléptem az idei 2000. km-t. Elég szánalmas az elmúlt évek növekvő tendenciájához képest dehát ez az év ilyenre sikerül úgy néz ki. :) Jó meleg van itt lent Délen vaze! Ráadásul a munkahelyen is ugyanilyen meleg van már kb június eleje óta, szóval szívja az életerőt rendesen a nyár!
@rcs2003: D, a lejtőzős távon. Az emelkedők viszont bitang kemények voltak rajta.
Lezajlott a 2023-as Trophy maraton! Szemelvények az eredménylistáról. -Ahhoz képest, hogy Mo-n nincsenek hegyek, jó pár magyar résztvevő és célbaérkező volt. -209 km-es távon Bicskei Anna második helyezett. Évi 30.000 km és 400.000 méter szint elég a dobogóhoz. ;-) -27 éves tiroli srác 9:22 alatt húzta be a győztesnek járó fosszíliát. A harmadik helyezett fél órát kapott tőle. Ami azért kontextusba helyezi a dolgokat.
Én speciel jövőre kísérletet teszek az E-távra. ( 55 km, 1700 m)
@opp: jah azt hittem már a mászás volt 1700m. :) Akkor semmi extra :)
Mai szuicid tekerés mérlege:1725m összes szint 32,5 kilóméteren, némi dehidratációval 13km/h átlaggal :D Nem fáztam. De eskü' jól esett :D
@Cadre Allage: ne már, hogy nem ismered? :D Kb a montizással egy idős márka. Kereket, gumikat, nyergeket csináltak, csinálnak leginkább. Régebben korrekt ár-értékkel, nagyon jó xc gumikat csináltak. Ilyen ősmontisnak gondoltalak, most megleptél... :D
@rcs2003: 2800 a dpd futár, 3-5 nap és valós kedvezményeik vannak. 1x volt volt valami nagyobb darab visszakuldesem és simán adtak ingyen posta kupont hozzá. Korrekt cég.
@azaki71: wtb az milyen Marka Milyen gumikat alkatreszeket gyartanak?!?Buruczkit is tamogattak
Lehet hogy más gumi után kell nézni.. böngészgetem az oldalt amit linkeltél. Van választék :)
@opp: köszi, de ez drótos meg vastag is. Most 2.00-ás van fent, alföldi terepre és aszfaltos edzésre tökéletes és nagyon könnyű. Tavaly a Nyakvágó maraton homokjában is jól ment, ott sem a bringa volt a gyenge láncszem hanem én :) bár egy korosztályos 1. helyezést sikerült besöpörnöm, nem is értem hogy mikor kb 10 percet vesződtem a második körben az izomgörccsel.
@rcs2003: ha nem ragaszkodsz magyar üzlethez: https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/continental-race-king-27.5--mtb-tyre/137411779/p
Ezek a két évvel ezelőtt vásárolt legolcsóbb hajtogatós Race King gumik állati jól bírják. Ma egy javított defekttel tértem haza, de azt se a futófelületről szedtem össze hanem kígyóharapást kapott a belső :) Legközelebb is ilyet fogok vásárolni ha ezek elkopnak az tuti, hacsak rám nem tör valami racionalitást mellőző újíthatnék-vágy. Több mint 10000km van bennük már. Még 8000 volt a pár újonnan... ma meg már egyet sem kapok ennyiért...
Aki a Trophy C, B, A távjára nevezett, az ne hagyja otthon a naptejet. 30 fok feletti hőmérséklet várható. Tavaly átlag hőmérséklet 23 fok volt, és mez nélkül kellett másznom. Igen durva lesz, ha marad ez a meleg.
@azaki71: "alszik a vadász s sunnyog a sáfár az éjjeli vad éppen radh-vár"
@bl4ckv0id: én meguntam az állandó lánctányér cserélgetést. Többnapos túrára és 20% emelkedőre kell a 26-os. De azzal lejtőn nem tudsz tekerni. Di2 nel az elso valto automatan működik, nem kell hozza kar.
@bl4ckv0id:Ott van értelme első váltónak, ahol van hozzá domborzat ;) De ha évekig nem használtad az első váltód, vagy folyamat keresztbe váltva mentél, vagy totál sík terepen tekersz. Alföldi viszonylatban elhiszem, hogy nem látod a hasznát, de ha tekertél már a hegyekben akkor tisztában vagy vele, hogy kell a nagyobb tartomány. Az ilyen acera, alivio belépő szint, elhiszem, hogy szarok. Ha tekersz technikás trail-eken, néha nagyon jól jön az első váltó adta hirtelen nagy áttétel váltás. Lehet el lennék 1x12vel de nem opció sajnos...
@bl4ckv0id: itthon versenyvideókon szoktam látni aki rak HUD-ot a képre, náluk rövid aszfaltos lefeléken van értelme az első váltónak... legalábbis amikor még 45km/h felett bele tud tekerni 85-ös fordulattal a nagytányéron, az úgy elég optimális az erőátvitel szempontjából. Bár lehet hogy ezt már nagyjából meg lehet valósítani a mai 10-50-es óriási hátsó tepsikkel is nagyobb első tányérral párosítva, nem számolgattam még utána.
@opp: Nem úgy van, hogy első váltót, csak a gyengék használnak? ???? Viccet félretéve én még nem láttam értelmét. Akinek gyengébb a kondiciója annak kellhet, illetve outin van értelme. Sokkal több előnye van viszont az elhagyásának. Pár évig volt nekem is, de szinte sosem használtam, illetve 4 évig egyáltalán nem, be is állt az olcsó Tourney váltó. :D
Részletesen kifejtve, MTB-re fölösleges a nagy 42/46/48 tányér, bőven jó mindenhová a 32-38T, 22T azaz a legkisebb, meg el nem tudom képzelni, mikor kellene. A legjobb fejlesztés az 1x rendszer és a NarrowWide amit kitalált pár éve az ipar. Nem véletlen mennek nyugdíjba az Altus/Acera/Alivio és lesz a Cues 1x9-cel kezdődően az 1x12-ig. Mondjuk nekem nem ördögtől való az 1x8 sem az Alföldre, nem véletlenül használok azt. A SRAM meg már rég meglepte és az SX, NX, GX is 1x12, nincs 3x8, 3x9 meg 2x9, csak a régi X5-X7 szeriából, ha még kapni valahol.
@fpeter: az első váltó nem feltétlen szívás. Lehet típus függgő, de a sram x9, x0 alsóhúzós elég gyorsan meg volt. A határolókat megfelelően beállítva soha nem dobja le a láncot se. Terhelés alatt is brutál jól vált. Shimano xt-t használtam még alsóhúzósból., arra se emlékszem, hogy problémás lett volna. De lehet felfogatás, bowdenvezetés függő is valamennyire...