@fpeter: igen, nem idő spórplás csapágyat cserélni. Csak egy pár csapágy 2000-3000 forint, egy press fit csapács 5000-től indul. Erre gondoltam.
@fpeter: igen, nem idő spórplás csapágyat cserélni. Csak egy pár csapágy 2000-3000 forint, egy press fit csapács 5000-től indul. Erre gondoltam.
@Cadre Allage: akkor meg a bringas cuccok is megfizethető áron voltak.????
@Cadre Allage: Az összes első váltó szívás. Még az elektromos is, pedig ott nem kell ügyelni a bowden húzási irányára.
@fpeter: alsohuzasos Elsovalto egy Nagy Szopas meg olyan mintha a monoblokk közeptengelyre lenne rafogatva(mint a sargakazettas tv Jatek az oroszlan ugrik at a tuzkarikan…;)
@opp: Ugyanannyi meló kicserélni a csapágyat mint a perselyt. Utóbbit meg általában adják a csapágyhoz.
@fpeter: a pressfit csapágynál a belső csapágy cseréjét gondoltam. Nem a Komplett bb cserét. Azt hittem azzal van bajod, nem a komplett középcsapágy cserével. Annak örülök, hogy jelenleg 0 press fit csapágy van az állományban. Várom a képet :D
@fpeter: az elgondolás amúgy rohadt jó a pressfitnél csak a megvalósítás egy rakás szar. A mérnökök kitalálták 100%-osan, aztán jött a management elrontotta, nehogy már a usernek jó legyen az olcsó és tartós kialakítás, mert akkor nincs bevétel soha többé :)
@opp: Majd csinálok fotót a pilótafülkéről. :-) Még olyan gomb is van, ami rajzszegeket szór ki hátrafelé.
Hát a menetes csapágy cseréje tényleg 5 perc. Pressfithez 5 perc alatt a szerszámokat veszem elő. Csapágykiütő, kalapács, prés, villáskulcsok, zsír. Ügyelni arra, hogy egyenesen menjen be. Elrakni a szerszámokat. Ez alsó hangon fél óra. Gondolom anno a gyártók spórolás miatt vezették be, hogy szívjon vele a tulaj.
@fpeter: ha be van allva a BB akkor ha van egy kis műszaki indíttatásod, gondolom van... Akkor jobban jársz egy csapács cserével. Nem tudom a press fitt csapágy méretet de 5 perc kicserélni, kevesebb idő mint kitakarítani es ujra zsirozni. Kell egy hőlégfúvó/vihargyújtó/zsebsárkány es 2 uj csapágy(kb 2000 Huf). A sok karbol en kihagynam a lock out kart. Ha van sima tekerős sapkad rá jobban jársz.
A szarv meg minek? Hova? Vagyis mekkora kormányod van? Ma már mindenki 700+ széles kormánnyal megy, annak a végére még kell szarv? :O Kinek a pap, kinek a paplan... De akkor is :D
Így másfél napi sz.pás. után már érthető, miért viszik szervizbe a bringát javítattni.
Főbb gondok: túl rövid Di2 kábel, rosszul forgó pressfit középcsapágy, di2 cuccok frissítése, első váltó, hátsó váltó beállítása, nem mozgó fékdugattyú, légtelenítés, kormányelrendezés (lockout kar, dropper kar, kormányszarvak etc), lánc, racsni, hajtóműcsere.
Az XTR hajtómű/váltó csodaszép, majd csinálok róla fotókat.
@rcs2003: én újítottam egy kicsit hiányos de gyári Csepel Sprint egysebességest, a 80as évek elejéről. Most retro bike built van :D
@rcs2003: Bicót tuningolok. El kellett volna adni a francba és venni egy újat. :D
@azaki71: hol a sport ha minden tudomány?!?just Scientologist?!? I
@Cadre Allage: alma körte igaz lehet de akkor a legnehezebb sport a szumó;)
@rcs2003: és k egyest vagy ketrec harcost ismertek innen?!?olimpiai sportág rá gondoltam ahol elvileg adottak a szabványok…
@rcs2003: Igen, szállás és kaja nélkül. Hála a magas autópálya díjnak és a benzinnek.
Szerintem itt aligha van olyan ember aki a versenyszintű kerékpározásért kap fizetést. Szerintem ketrecharcolni, ufc k1, one championship stb, ez mind sokkal de sokkal keményebb mint a kerékpársport. Másrészről meg alma és a körte esete.
@fpeter: egyszer emlegettek hogy ez a világ legkeményebb sportja de fizetésben mégsem így bírálják el…!!!
@Cadre Allage: Engem az egyik fórumon bírtak rá. Sajnos felelőtlenség, vettem is tegnap egy Abus Macatort. Jó áron árulta az egyik helyi bolt, -40%-os akcióban volt 13.990 Ft.
@fpeter: Több mint egy hónapja nem ültem bringán és a cimborám sem bírja anyagilag a kiruccanásokat idén, úgyhogy beleszartam én is. Egy-egy ilyen alkalom fejenként kb 30 ezer.
@rcs2003: Tessék csak támogatni a hazai maratonokat. Amíg még vannak. :-)
@fpeter: Gratula! :) Mi már el se mentünk. Szerencse hogy nem is neveztem előre, legalább ennyit megspóroltam.
Crosskovácsi: full csapadékos hét, full sáros rajt/cél terület. A verseny előtti héten kereken nulla km-t tekertem bokesérülés miatt. Már annak örültem, hogy a rajtnál állhatok. Az erdőben uralkodó páratartalom miatt végig a piros zóna küszöbén tekertem. 4 napig tartott a zombi állapot, mire kipihentem ezt a csekély 5 órás tekerést.
Idén ezek a maratonok nagyon nem adják könnyen magukat. Sár, hőség, meredek, hosszú emelkedők... De nem papírból vagyunk. :-)
Egy törött sisak vagy egy élet tolószékben, esetleg az útszéli halál, nem kérdés. Az AI meg csak egy "szimpla" gigászi méretű adatbázis kombinálva egy nyelvi modullal. Semmi extra
@azaki71: a mesterséges intelligencia ai vagy auuu rávezet arra hogy vegyek bukósisakot mert fontos vagyok ezekszerint a számára...;) más is volt már így?!?
@rcs2003: elszántnak :) Sokat edzettünk régen a gáton, megvan a romantikája :D Azért Alföldön 400m brutál lehet.
@opp: dejó akkor sok hegyet tudsz menni(igenis még fiatal vagy ahhoz;))
@Cadre Allage: én Pilis, Visegrádi hg. De anno volt Tisza ártér bőven :D
@azaki71: cube graveledrol meg mindig nem tettel fel képet!varjuk
@opp: volt egy sporttárs aki 400m szintet rakott bele a síkvidékbe egyetlen felüljáróval. vagy hülyének kell lenni, vagy nagyon elszántnak ehhez.
@rcs2003: ha kreatív vagy be kell tenni a Tisza gátat párszor és egy sáphalmot, vagx "lődombot" az útvonalba és sokszorosára növeled a szintet ;D
Csak a szokásos... Bringával 2000 m, gyalog 1000 m szint. Abba kéne hagynom a sportot, kikészíti a testem.
@opp: nálunk 40km-en kb 10 méter szintet lehet összehozni, és ebben már benne van a felüljáró is :D
@azaki71: :D az a teljes szint amitam, nem csak az emelkedés. Felénk 600-700 m közöttiek a rendesebb csúcsok. 30 és 40 km között szoktam menni ami kb 1500-1800 m összes szint.
@opp: Csak hegynek felfelé mentél, hogy 70km_re 3000m szint jutott? Szép, gratulálok hozzá.
Nálam Pénteken és ma (Vasárnapra) jutott egy, egy rövidebb (35 - 25km-es) aszfaltos tekerés, Szombaton volt egy 54km_es erdei montizás szerény 740m szinttel, de egyedül az adta meg azt az élményt, amit én szeretek a kerékpározásban.
Nem volt terv, a sok program a maradék idejébenben 70 km jött össze, kicsivel több mint 3000 m szinttel péntek óta. Mára végre felszáradtva sár is.
Itt a hosszú hétvége, fasza az idő. Ki merre tervezi, mennyit stb? :) Én semmit de nem is érnék rá tekerni.
@azaki71: Csak az kerül föl, amit az adott versenyző fölrak! De elég sokan föltesznek mindent.
@Makky: Az szép teljesítmény!
Nem is tudtam, hogy a profi verseny eredményei is felkerülnek a strava-ra.
@azaki71: Én is versenyeztem ott jó pár alkalommal! Pont a Bárány utcán volt is egy Strava KOM-om is, amit most jól elvettek! :(
@Cadre Allage: Élőben 1perc alatt suhan el előttem a mezőny és annyi, a TV-ben meg látom az egész útvonalat és ami azon történik.