@azaki71: kinnvoltTatok eloben vagy tvn?!?
Jó volt követni a Tour de Hongrie Pécsi szakaszát az ismerős utakon és látni, hogy ők milyen tempóval tekernek fel azokon az emelkedőkön amiket én is ismerek. Az eső is megkegyelmezett a mezőnynek és a közönségnek.
@azaki71: Kell a francnak :D Amúgy egyre gyakrabban látni rekumbenst mikor kimozdulok Hódmezővásárhely-Makó felé. Persze lehet mindig ugyanazt az embert látom, csak nem tudom megjegyezni. :D
@azaki71: köszi a válaszokat megfontolandó és tanulni is lehet belőle!
@azaki71: Irigyellek. Nekem 2 óra után már iszonyat kényelmetlen mióta csak biciklizem. Legtöbbször ezért nem megyek el hosszabb utakra mert egyszerűen nem bírtam megmaradni már a nyeregben. Utána másnap is fáj a seggem. Tökmindegy milyen nyereg.
@Cadre Allage: Az előző hozzászólásomat még annyival egészítem ki, hogy amikor új nyerget teszek fel, vagy nyeregcsövet cserélek, az első három utam biztos, hogy a nyereg pozíció, dőlés szög, egyenesen álljon, vagy kicsit jobbra, vagy balra...stb finom hangolásával telik, akár több megállással, mert sokszor néhány milliméter is számít, hogy mennyire lesz komfortos.
@Cadre Allage: Ez a lehetetlen kérdés. Ahány fenék annyi nyereg, mindenkinek más a kényelmes. Ráadásul sok embernek más kényelmes rövid és más hosszú úton.
Nekem az Ergon SM sport men nyereg vált be. Endura xtract II gél és Decathlon Triban rc500 nadrágot használok. Plusz Decathlon Aptonia dörzsölés elleni krémet. Ezzel 3óra tekerés probléma mentes, 3 - 6 óra között már nyomja a fenekem de elviselhető mértékben, 6 óránál többet nem szoktam ülni a bringán.
@azaki71: más téma:tud valaki vmi "tökkímélő fokozatot"-gondolok itt speciális nadrág krém esetleg vmi smp nyereg?!?előre is köszi minden tippet
Ma 5:29 percet ültem az öreg 26os nyergében. A teleszkóp sokkal finomabban működik, szóval megérte a karbantartás, nagyon örülök, hogy megcsináltam, de ezt már írtam.
Bringa jó, az időjárás szuper, az eredi utak jól járhatók, az erdő szép, minden adott volt a jó bringázáshoz, mégis olyan gondolatokkal értem haza, hogy: "puding vagyok, nekem ez nem megy, abba kellene hagyni a bringázást", nincs erőm".....stb Ráadásul az ismeret erdei lejtökön is bizonytalan voltam, magamban és a tapadásában is, nem is emlékszem mikor gurultam ennyire óvatosan. Elkeserédesemben el is kezdtem ebike oldalakat nézni. Aztán megnéztem, hogy máskor milyen időkkel teljesítettem ugyanezt az útvonalat és hát most is ugyanazzal mint máskor, mert a számok nem hazudnak. Ez már sport pszichológia, vagy mi a fene:-)
@rcs2003: Igen, erre gondoltam vágott gyűrű néven. Karbonnyakú villánál elvileg csak azt szabad használni és általában műanyagból van. Kár, hogy az XLC nem azt adja gyárilag.
@bl4ckv0id: nekem olyan kormánycsapágyam van aminél a villanyak-kónusz középen át van vágva. Simán ráesik. A csapágy amikor ráilleszkedik felülről úgyis összenyomja a kellő mértékben. Persze ez iparis kormánycspágy, nem futnak golyók a kónuszon, csak szimpla támaszként funkcionál.
@bl4ckv0id: Na a flexes mondatot rossz helyre írtam utólag. Szóval leszedésnél gindoltam, hogy megvágom a gyűrűt.
@Makky: Ez egy Suntour XCM30-as teló. Szorosan megy tényleg a nyakra.
Egyébként igazad van, szemre hasonló formája volt az Acor csészéjének, de nem mertem fennthagyni. Gyanítom, hogy az Acor azonos formájú csészéket használ a cartridge és az ipari csapágyas változatoknál is, így lehet maradhatott volna.
Egy jó tippet írtak, bár leszedni nehéz lett volna ugyanúgy, de a régi alsó csészét kellett volna ráhúzni erre a gyűrűre és azt kopogtatni. Gondoltam rá, hogy flexxel óvatosan bevágom, de elvetettem az ötletet.
Egyébként láttam YT videókban (sok ilyen dream build videót szoktam nézni, ahol 0-ról építenek biciklit), hogy sok drága csapágyhoz vágott központosító gyűrű van, főleg karbon villákhoz, azt nem lehet ütni. Azt kézzel le és fel lehet rakni.
Szerelő ismerős mondta, hogy a késes kónusz lehúzó szart sem ér, sokszor szétmegy ahogy összehúzza az ember a csavarokat rajta. Esztergályossal csináltatott egyedi szerszámot inkább.
@azaki71: nem teged akartalak kiemelni csak mashogy nem lehet Kozolni…szerintem nem jó…
@Cadre Allage: Oké, ez most jó, vagy nem jó? Vagy miért fontos? Bocs, nem értem.
@azaki71: összeernek mar a ket hirdeto fel az aproban bikemag es testbike hirdetesei!
@bl4ckv0id: Nem fogalmaztam elég pontosan. Az ilyen ipari csapágyas megoldásokból (ahol a villanyakra+vázba is rá/be kell ütni a gyűrűt) olyat kell venni, amiben SZABVÁNY csapágy vagy, nem valami egyedi, mert sajnos olyan is akad bőven. Ha pedig szabvány csapágy van benne, akkor egyszer ugyan meg kell küzdeni a villával/vázzal, de a következő cserénél már elég csak a csapágyat cserélni! Azzal csak akkor lehet megszívni, ha összerohad és nem tudod kiszedni/leszedni... :) Itt jön be az, hogy ez a kiütöm/beütöm szívás még mindig jobb, mint ha ez nincs (tipikusan karbon vázaknál ugye), mert ha ott berohad a vázba a csapágyház, akkor nagy bajban tudsz lenni! Ezért fontos, amit RCS is írt, hogy érdemes gyakran szétszedni és átzsírozni, mert akkor ez nem fordul elő! (Főleg a jobb csapágy tud berohadni, mert az olyan sokáig bírja, hogy az ember hajlamos megfeledkezni róla. Aztán mire már rág, addigra már késő, mert bele is rohadt.) Egyébként, hogy mennyire szívás a villanyarkra fölütni/leszedni, az nagyon függ a villanyak kialakításától (mennyire férsz hozzá) és a méretezéstől. Valamelyik nagyon szorul, valamikor két ütés és kész is. Szóval nem igazán pontosak sajnos a méretezések sem.
@azaki71: Na én ezért nem veszek semmilyen kínai alkatrészt. Maximum ami nem túl bonyolult felépítésű. Például a RockBros platform pedáljai tetszenek.
@Makky: Ma én is pont kormány csapágyat cseréltem, szintén meló után. XLC HS-102 ipari csapágyas a cucc (félintegrált) és sajnos van villanyakra ütős kozpontosító gyűrű vagy más néven alsó kónusz. Így nem minden esetben lehet elkerülni a szopórollert. A vázból kiütni és beütni a csészéket nem tartott 5 percig sem, meg összerakni a végén a telót a vázba, de pont ezt a gyűrűt leszedni és felrakni a villanyakra jó nagy cumi volt. Célszerszám híján csavarhúzó és kalapács kombó volt. Rohadt lassú, idegörlő művelet. Na az újat felkocogtatni se volt jobb. Ezzel el is ment jó sok idő. Komolyan ha legközelebb kell ilyet csinálni, venni fogok ilyen késes pofájú leszedőt. Sajnos semmilyen vascső sincs itthon amivel fel lehet ütni a villanyakra a kónuszt.
@azaki71: Érdemes szétszedni, kitakarítani, zsírozni gyakrabban. Pár havonta, vagy akár minden nagyon mocskos tekerés után.
@azaki71:Egy extrém sáros/esős verseny meg tudja enni az alsó csapágyat, ha nem tisztítod ki versenyt követően. Szóval ez a 4 hónap is olyan rossz.
@Makky: A kerékpáromon a 17év alatt ez a 4_dik kormánycsapágy cserém és a most cserélt volt az eddigi legrosszabb állapotban úgy, hogy ez tavaly januárban került bele. Szóval ez a ZTTO nem vált be, ahogy anno a Kinai SH9 lánc sem, az meg 4hónapot bírt, de néha kellenek az ilyen "occo megoldású" kísérlettek is, néha nekem belefér :-)
@azaki71: MINDIG az alsó megy szét előbb! 2 okból is: sokkal nagyobb terhelést kap és a kosz is jobban bejut ott általában. Ha elkezd középen beállni, akkor én mindig először csak az alsót cserélem. A felső több alsó cserét is kibír simán! Egy ideje már iparisakat használok, mert meguntam a villanyakra ütött alsó csészével a szívást. Sőt! Ritkán kapsz 2x ugyanolyat. Akkor meg a vázból ki/be ütni is sokkal macerásabb, mint egy iparit kicserélni. :) Ráadásul az olcsóbb golyókosarasak nálam 1 év alatt már berágódnak, míg egy jobb iparis elmegy sok évet még nekem is!
Ma megjött a kormánycsapágy, meló után az volt az első, hogy kicseréltem. Az alsó csapágy volt rosszabb állapotban, látszott, hogy jó sok por bejutott a golyókhoz.
Most már minden pöpec, jöhetnek a nyári kerékpáros kalandok :-)
@azaki71: montival én is országúton betonon edzek és jó érzés szeretem innen kő anyáról nehéz terepre eljutni de néha odáig is megyek egyszerű 26os carbon hard tail!
@Cadre Allage: Van garázsban, pincében, szobában, erre-arra mindenféle. :-) Versenyezni Specialized-al szoktam. Gondolkodom, hogy kicsit visszabutítom és eladom. Van egy újabb tervem és jelenleg két XC bicó is van az istállóban. Nem nagyon kapkodnak montik iránt.
@azaki71: én is főleg montival aaszfaltozok. Hülyeség hogy nem kényelmes. Hogy a tökbe ne lenne az. Az hogy nem feltétlenül halad úgy mint egy országúti, az tény.
@fpeter: 17 éve Montival tekerek aszfalton is, akár 80km. Hm...nincs még hozzám hasonló hülye :-) De a szabadság, hogy bármikor, bármerre, bármilyen útra letérhetek, na azt nehéz feladnom............
@bl4ckv0id: Ahogy RCS is írta, csavarhúzó, a csészéket vagy egy darab csővel simán ki lehet ütni, egy léc darab / kalapáccsal meg vissza a vázba. A cső mondjuk segít még a teleszkóp szárra ráütni, de anélkül is megoldható.
@azaki71: Montizni aszfalton borzasztóan kényelmetlen. Nem mondom azt, hogy megversz egy outist gravel bicóval, de jóval hatékonyabban tudsz vele haladni.
Én gyári bringát nem vennék többet. Az elmúlt néhány évben egy csomó tapasztalatot begyűjtöttem és nagyjából tudom, mi felel meg az igényeimnek. Ráadásul van egy csomó bolt/webshop, ahol mindig van valami akció. A gravel bringát 900€-ból tettem össze. Igaz, hogy félig használt alkatrészekből, de jó gyári gravel nem igen van 2000€ alatt.
@rcs2003: Hát ez az, hogy nincsenek saját benyomások, csak mások által elmondott vélemények.
@bl4ckv0id: Szépen körbe-körbe kocogtatod csavarhúzó+kalapács örök és szent kombóval belül addig amíg ki nem ugrik :)
@azaki71: Nekem kilehelte a lelkét az Acor golyóskosaras A-Head kormánycsapágy, így vettem ma helyette egy XLC HS-102-es ipari csapágyas fajtát. Nem volt olcsó, de legalább ez tartós lesz. Holnap be kell szerelnem, de kiütő szerszámom nincs meg présem se, így lehet trükközni. Ha itt helyben kapok kiütő szerszámot, akkor egyszerűbb dolgom lesz. Beütni meg jó lesz a léc + gumikalapács.
@azaki71: Szerintem a gravel simán csak szétverné a kezed meg a segged meg a derekad a monti után.
@fpeter: Ma majdnem elcsábultam, hogy vegyek egy gyári Gravel kerékpárt, (lehet kapni az egyik modellt amit anno kinéztem) de aztán elgondolkodtam, valóban kell nekem? Kipróbálás nélkül adjak ki százezreket?
Mindig arra jutok, hogy az a jó a Hardtail_ben, hogy nagyfokú szabadságot ad.
pld, Amikor esős napon elindulok vele egy hosszabb aszfalt útra, de 40-50km aszfalt megtétele után mégis úgy döntök, hogy betérek az erdő legvadabb útjaira, akkor az a Hardtail_al simán megoldható, míg egy Országuti, vagy Gravel esetében nincs meg ez a lehetőség, annak ellenére, hogy elötte az út 70 - 80% aszfalt volt, ahol a 26er ingen lassú.
Hagy így folytatom soha nem fogok kipróbálni más kerékpárt :-) Miközben lehet, hogy jobban érezném magamat más típusú kerékpáron is.
@opp: Természetesen, behelyezés elött a szivacskarikákat beáztattam az olajba. Minden kamrában betöltve a friss olaj. Szóval ne aggódj, minden úgy van, ahogy annak lennie kell :-) Örülök, hogy elvégeztem ezt a karbantartást.
@azaki71: fasza, örülök, hogy viszonylag egyszerűen megúsztad és nem potyogtak a csontvázak a szekrényből. Nem hülyének nézésből de beolajoztad a szivacsgyűrűket? Ha megszívják magukat akkor jobban illeszkednek. Ha engedne v.melyik kamra, pici telóolajat tölts be a szelepen keresztül.
@Cadre Allage: segitokesz Astana mezrs Sraccal oszefutottam Defekt Utan
@fpeter: Milyen osszes?!?oszes er suntour?!?igy rrtelmetlen a valaszod
@azaki71: Ahogy terveztem, ma kicseréltem a szimeringen a "rugót".
Egy kicsit ma is teszteltem teleszkópot, ami eddig is akadás mentesen működött, de most sokkal finomabb a mozgása, jobban kimozogja a kisebb "buckákat".
Az új kormány csapágy az ígéret ellenére nem érkezett meg, annak a cseréje későbbre halasztva.
@azaki71: Szerintem csoda, hogy műküdik. A jó üreg Sr Suntour M2000-es telónak nem rég érkezett meg az utódja egy menetes acél villa személyében. Könnyebb, ugyanúgy nem mozog, nem rozsdás. Igazi előrelépés lesz.
@opp: Teleszkóp szerviz kipipálva 17 év után is mindenhol volt még benne olaj. A szelepszár szimeringek kőkemények voltak és az alatta lévő szivacs lényegében összevolt ragadva (égve) vele így a szivacsokat már nem lehettet épségben kiszedni. A szimering fészek és az alatta lévő szár felső részén erősen rá gyógyult (éget) kosz volt. De sikerült rendesen kitakarítanom.
Összeállításnál a javitószettben található szivacsok keskenyebbek voltak mint a gyáriak, de más nem lévén azok kerültek be. A kapott szimeringek viszont tökéletesen passzoltak és illeszkedtek. Ami zavar, hogy az egyik szimering felső "rugó" része kicsit sérült (törés van egy ponton benne), ha ezt az összeszerelés elött veszem észre akkor át rakom a régiről, de lehet, hogy emiatt lehúzom a szárról a teleszkóp lábat és átcserélem, mert zavar.
Minden kamra megkapta a friss olajat a gyári mennyiségnek megfelelően. Felpumpálás után határozottan finomabb a mozgása, mint előtte volt. A szárak a tesztelés után enyhén olajosak voltak, de nem ereszt sehol.
De mondom, valószínűleg megint lehúzom a szárról a teleszkóp lábat, mert zavar a szimering rugó deformáció.
@azaki71: Nálam is van már két pár cserepéldány de még hálistennek nem kellett vergődni vele 2019 óta :) Már érik a dolog, lassan de biztosan.
@rcs2003: De ez nem szorul hanem beállnak a csapágyban a golyók.
Középen, ahol a legtöbb felütést kapták a golyók ott a golyópálya mentén mélyedés képződik és ezért ott beáll, ezen ilyenkor már nem lehet javítani. Csere lesz és kész, ez már eldőlt :-)
@azaki71: nem feltétlen rágódik be attól hogy néha szorul kicsit. Én a magam részéről mindent próbálok először megjavítani és csak a legutolsó utáni lehetőség az hogy kukázom és vásárolok másikat. Ezzel is sokat lehet spórolni. Ha minden beázás után dobtam volna el a csapágyakat, váltógörgőket már szerintem gatyára se lenne pénzem :)