@Cadre Allage: véleményezzétek 100-120körül lehet?
@Cadre Allage: nem olyan rossz a helyzet mint amennyire látszik;) https://ujapro.bikemag.hu/kerekpar/mountain-bike-kerekpar/scott-gyonyoru-bringa-akciosaron-gyere-el-alkudnikotelez-mountain-bike-26-quot-elol-teleszkopos-shimano-deore-xt-hasznalt-elado-7484.html
@azaki71: hajtókar nélkül és"kiszakadt persellyel amiit ragasztani kkell ez a "cókmók"mennyiért adható el kb a villát is kicsit rendbe kell rakni azon kivül fékek váltásrendszer kerekek jó max racsnicsere(ha valaki ebből akar még bringát)
@rcs2003: hajnali 3 körül max fél négy 24 fok volt a kocsink szerint a belváros "felé"
@rcs2003: Nyugaton a helyzet... Felhős, az eső már elállt, 23C és szél. De menni kell:-) Nincs kifogás
Ma teker valaki valamerre? :D Mi nemsoká indulunk egy sörkörre, hátha még nem tör ki az igért heves égiháború. Jelenleg még 37 fok van itthon. Ahogy nézem a nyugati országrészben már 10-15 fokkal alacsonyabb.
@Cadre Allage: mi értelme a karbonnak ha amúgy ilyen dögnehéz a bringa? Cimborám zöld 29-es Malija is megállt 13 kg-nál, pedig nehéz gumik mentek rá(olcsó drótos conti cross kingek), maga a váz is 2kg, a suntour levegős teló 2kg, eléggé belépőszintű(Deore 10x, Alivio hajtókar) hajtással szereltem...
@Cadre Allage: mindegyik méretnek megvan a maga előnye is és hátránya is;) nem tudnék választani 26tal régen versenyeztem 27.5 olasz scapin "imadkozós megválaszolás" 29 vadi új 31,5 mi lesz?!?:)
@azaki71: vettem olcson egy karbon 29est hamar felveszi az utazo sebességet ez pozitiv viszont lomha és dög nehéz(13,8kg) ezek negatvumok viszont olcso volt...
@bl4ckv0id: +1 érv a 27,5 mellett, hogy csúcs telót kap az ember harmadáron. ^^
Plusz egy divide teljesítve. Ilyen őrültséget nem vállalok be többet a nyári 35 fok feletti melegben.
@azaki71: régebben jobbak voltunk futásban is-ezek inkább "eltartott megélhetési"sportolók
Valóban, ebből már két falunap főzőversenyét is meg lehetne tölteni indulókkal :D
@rcs2003: A versenyen résztvevők létszáma más volt. Persze ott is kevesen voltak, de azért RM2ben pl. 64-en, RM3 43-an. https://www.temposport.hu/results/public/g-live.html?f=/download/2024/Crosskov%C3%A1csi%20XLC%20Marathon.clax
Crosskovácsi a múlt hétvégén (ODINban szereplő adatok alapján a nevezésekből a legpopulárisabb két kategória & táv):
Rövid táv Felnőtt férfi 8 Rövid táv Felnőtt nő 3 Rövid táv Master 1 férfi 27 Rövid táv Master 1 nő 3 Rövid táv Master 2 férfi 46 Rövid táv Master 2 nő 3
Közép táv Felnőtt férfi 7 Közép táv Felnőtt nő 3 Közép táv Master 1 férfi 15 Közép táv Master 1 nő 1 Közép táv Master 2 férfi 30 Közép táv Master 2 nő 2
Szóval az a helyzet hogy kb egy falunapon többen jelentkeznek a délelőtti főzőversenyre mint egy országos szintű maratonra, és ebben nincs is túlzás!
Egyszerűen nem menő a bringázás nálunk. A legtöbb fiatal alig várja hogy kocsi kerüljön a segge alá. Arra sincs idejük hogy rájöjjenek, 3km-nél többet is lehet egyszerre tekerni a bringával, nem csoda hogy a két sarokkal odébb lévő kisboltba is a kurva autójukkal mennek. Unokatesómmal nézegettük hova kéne eltekerni hétvégén itt a közelben, jó idő lesz, hazajön, eltöltünk egy jó délutánt. A tervezés 40. km-énél már megjegyezte hogy "dehát az már 40km!?" :) pedig ez lószar távolság, még tötymörgős tatatempóban is kevesebb mint 2 óra.
A másik az hogy egy egész vagyon rámegy mire bármilyen, akár csak licenszes amatőr sportolót nevelsz a gyerekedből. Miközben a társadalom egy jelentős hányadának az egyszerű megélhetés is fejtörést okoz hónapról hónapra. Nem csak bringa, behelyettesíthetjük bármilyen sportággal a fentieket. Ezért olyan népszerű viszont a futás, mert nem kell hozzá semmi hogy elkezdd, elég apránként építgetni és rögtön az ajtódon kilépve már tudod is csinálni. A futókra mindig lehet rendezvényt alapozni azt vettem észre.
@azaki71: elkényelmesedett társadalmat élünk minden pár kattintásnyira van csoda hogy nem termelődnek ki a társadalom számára a jó sportolók?!?
@azaki71: vennétek 3kiloért 29 karbon t vagy ez tul szép hogy igaz leggyen?!?
A másik bringán kb 2021 óta ugyanaz a pár legolcsóbb hajtogatós race king van, nálam kurvajól bírják, pedig 90%-ban aszfalton haszálom őket! :) A munkába járós bringán ezeknek mininum 4 évet ki kell bírniuk.
@rcs2003: lehet h jo de en a masodosztályu crossking montankingeket használtam.....katasztrófa volt
Ma megjött a két Race King gumi a munkábajárós montihoz. Felraktam, tök jó. :) Nem mondom hogy emiatt várom a holnap reggeli melót, de azért jó lenne kerülni vele egyet. Sajnos ma nincs rá idő.
Sam Pilgrim legújabb hülyesége, kerekek helyett körfűrészlapok :D https://www.youtube.com/watch?v=trzP9n5sqoc
@rcs2003: igen ez egy "svájci szabvány" 012'es évjárat a perselyt be kell ragasztani mert harmadszorra jön ki a tengellyel-lehet "Kossut művek";)
A kerékméretnek semmi köze ahhoz hogy kiszakítod a középtengelyt. Ott valami más van.
@rcs2003: énis a kisebb klasszik 26ost szoktam meg de csabito ajánlatom van 29karbonra-amit lehetne pimpelni-bár ugyanott lennék "testreszabás"után (kábé 450)
@rcs2003: igen csak pont a kis kerékméret nem bírja a gyűrődést 3szorra szakad ki a középtengely-azért gondolkodtam nagyobb-ban hátha esetleg tartósabb...
Kisebb kerékmérettel olcsóbb könnyű bringát építeni azonos kategóriában. :)
@azaki71: a nagyobb vázák talán jobban is bírják a hajtast ezzel a 26karbon axott scale10el csak baj van 3szorra fordul ki a tengely...tényleg a nagyok jobban bírják?!?27.5rel nem volt ilyen bajom
@rcs2003: Attól függ mennyire régi a váz. A Nakamura vázamba simán befért a 27,5-ös szett, volt körbe simán 10 mm sárférőhely. Városba elég volt az. A mérete miatt viszont váltottam vázat, de nem 26"-ost vettem már. Egyértelműen nem érdemes már venni, csak retro bringának. Mindennapos használatra jobbak a nagyobb kerékméretek.
@Makky: Azért van alkatrész 27,5"-höz is. Én például simán csak 28"/29"-os teleszkóppal használom, mert tárcsafék mellett olyan mindegy mire van tervezve. Azaz a fékhíd miatt belefér a nagyobb kerék is. Ideiglenesen 26"-os kerék is volt benne.
Az igaz, hogy kevesebb cucc van hozzá, de simán találni még most is tetszőleges 27,5" teleszkópot. Van RockShox is, nem csak gagyi XCM. Kerék szett meg pár dolog az jóval kevesebb van az igaz, de lehet fűzni kereket, így kábé kit érdekel. A 28"-os trekking elterjedtebb mégis kevés trekking kerékszett kapható. Igaz gravel kategória néven van, jól túlárazva. (Vicc mert Mavic szettet simán kapni még 26-os kerékhez)
Abban is egyetértek, ha nem 150-160 centi magas, akkor már érdemesebb 29"-ban gondolkodni. Nekem városba felesleges lenne, ezért nem vettem. Azon gondolkoztam még, hogy a jövőben fűzetek Novatec agyakra meg normális felnikre egy 28-as szettet, mert a váz és a teló is ehhez van tervezve. A jelenlegi 650B-s szett meg mehet az asszony biciklijébe.
@azaki71: a torleskultura miatt sehol nem jelzik sajnos gabor eredményeit de nem is ír a net róla Bár én tudom hogy nagy versenyző mert nyomon követtem az eredményeit!!!
@Cadre Allage: wagy vilier 101 karbon piros(de az a vaz nagyobbnak tűnik.. )?!?meg 80assal több mindkettő 29
@azaki71: Makky a torpedó karbon vazu bringa mennyire jó Ribot 120telo sr suntur alkatrészek 340ert?!?
@rcs2003: Én ugyanezt megcsináltam csak fordítva. 27.5>vázba bepakoltam két 26-os kereket. Nem rég értem haza vele, Vitányvár volt a mai feladat.. :-)
@Cadre Allage: hát a 26" az eléggé behatárolt világ. A legtöbb vázba már a 27.5-ös kerék is csak olyan kompromisszumok árán fér be ami miatt elveszik az értelme. Gravelben általában azok a villák szélesek. Kb félúton a trekking felé. Csomószor láttam régebben olyan átverős bringahirdetéseket hogy 27.5"-os monti, de tisztán látszott hogy egy 26-os vázba van beleerőltetve a nagyobb kerék.
@rcs2003: elfer azokban a villában?!?nekem már 26ot sem lehet pimpelni;(
@Makky: gravelban is van 650b kerékméret, így vastagabb gumikat is tudnak feltenni a hipszterek :)
@Makky: kösz a tippet 339ert nem akartam kihagyni;) de igy mas az imazs