@Cadre Allage: Gyorszár vs. átütős. Olyat kell venni, amilyen a vázad/villád. Az határozza meg, hogy milyen kell bele. Ha nem ez volt a kérdés, hanem "általánosan" mi a különbség, akkor röviden: régen DH-ban használtak átütőt, mert merevebb egységet képez. Ami főleg első keréknél kanyarodásnál érdekes, hogy jobban tartja az irányt, nem csavarodik annyira, mert merevebb az egész kerék+villa egység. Aztán MTB XCO-nál a nagyobb kerékméretekkel kezdett el terjedni, mert ahogy nő a kerékméret, úgy lett fontosabb kérdés a merevség, mert jobban érezhető a különbség. A másik aspektusa pedig a tárcsafék. Annak is jót tesz. :) Leginkább kerékcserénél. Egy gyorszáras kereket nem nagyon tudsz ugyanúgy visszatenni. Kerékcsere után mindig féket is kellett állítani, hogy ne surlódjon. Ezt elég jól kiküszöböli az átütős. Országúton is talán ezért lett etalon már. Meg persze a merevebb kapcsolat miatt. Cserébe persze nehezebb kicsit és lassab is a kerékcsere. (Versenyeken akksis csavarbehajtóval cserélnek. :) "Komoly" bringa ma már csak átütős van újonnan szerintem. Hátul ráadásul az átütősnél megnőtt a papucstávolság is, ami szintén merevebb kereket ad. Sőt MTB-nél (nekem is ilyen a fullym már) van boost szabvány is, ami még tovább növeli a papucstávolságot a plusz merevség érdekében. Elől +10mm, hátul +6mm. Super boost is van, ami hátul már 157, de az inkább csak gravityban. Ezek persze nem átjárható dolgok, mert lényegében minden más egy ilyen bringán. Még a hajtás is a megváltozott láncvonal miatt!