A magyar montis életet nem fejleszteni kell, hanem újraéleszteni. Már jópár éve lélegeztetőgépen tartják csak életben.
A magyar montis életet nem fejleszteni kell, hanem újraéleszteni. Már jópár éve lélegeztetőgépen tartják csak életben.
@Cadre Allage: lényeg 29es!láttam 7500tól kellys cts de azok ugyanugy vékony és vannak 30ezerért versenykülsők
@rcs2003: valaki tud segíteni hogy egy nem nagy rücskű de mtb defektvédős mennyibe kerül lehet minnél olcsobb(akár webes/vagy bolti) akár párban nem muszály a hajtogatós...köszi!
@azaki71: 1903 kőzápor....fogjátok meg a sárgatrikóst mert Ő a párom kovaföld ostromolta nagy parti hegyek ma durcáskodtok velem és kinevettek-ellőtt térdel a homályos hínáros part felett veletek szálltam repültem-eveztem bicigliztem-ma bicegek-a parton napágy matrac ujság felkavar-nyissatok végre ablakot-egy dallam s ütem füleimbe zakatol(hat)-Ó kilométerek régi sárga utak 'isten véletek kínoztatok nappal éjjel s ma Pálnak jó pár tíz éve börtönszaga van-s itt él veletek-vétkezek s a kék ég rojtjaiban beszakad-időtálló vallomásom "behatoló "lant froclik kolbász piskóta tekercs (mégegyszer)'isten véletek felnőttek-s nem láttok többet gyerekek
@Makky: nagyon király az oldal!2000/1ben kaptam egy magellan crom bringát telo nélkül karácsonyra akkor még nemtudtam mifán terem a bringázás csinyja azóta ez nálam is mániává nött ért össze!!!;):()ez az mtb meg tekerés műfaj
@Makky: Szia! Nem tudtam de végiglapozom:-) Az elejétől előfizettem rá. Akkor hagytam el amikor már Nem Dave szerkesztette, és több volt a reklám, mint a mondanivaló. A matricák nagy része még megvan :-)
Vannak itt régi motorosok. Nekik szól leginkább, ha esetleg nem ismertétek az oldalt eddig (mint ahogy én se, csak most találkoztam a sráccal, aki csinálja): https://mbah.hu
@Cadre Allage: oltás baj gyomorkeserű-közöny-újra balaton benned csörömpölök
@azaki71: elaludt a nyár a vén bolond nyár-nem kel(többé)fel már... irány Plitvice vmi lócsiszár ebéd szilvásgombócot szilvásváradon-nyámm... ;)
@Cadre Allage: személyi igazolvánnyal szabad a pálya. Javaslom a kis határátkelőket, Röszke cefetül be tud dugulni.
@Krupcheck: láttam a műsort róla azm1en és eszembe juttatta az A see-t munsterben csodás emlékeim voltak németben lehet topolyat is utbaejtem csaladostul-kell útlevél?(gyönyörű téma 10eve voltam Szabadkán gyönyörű az ottani hangulat millioo
A Capriolo nekem szívem csücske, mert onnan származik ahonnan én is (: Voltam is egyszer bent a gyárban, valami alkatrész rendelés ügyében ilyen 20 éve kb., akkor komolyabb készletük volt Sram, Rock Shox cuccokból, mint itthon bárkinek.
Viszont nekik nagyjából semmilyen fejlesztésük nincs, megrendelik Kínából vagy Tajvanból egy katalógusból a vázat és rápakolják amit olcsón be tudnak szerezni. Ezzel semmi baj nincs amúgy, a piacon lévő márkák nagyon nagy része ezt csinálja, valódi fejlesztése és egyedi gyártása/gyártatása nagyon kevésnek van.
A tulajdonosa valóban magyar, a Brindza család, és a Capriolo Topolyán nagyon sok embernek ad munkát (volt egy időben egy afféle mondás ott, hogy ha igazi topolyai vagy, vagy a Sat-Traktnál dolgozol, vagy a Capriolónál) de szenté avatni azért nem kell, ahogy minden '90-es években felkapaszkodott "üzletembernél", úgy náluk is vannak homályos foltok a történetben.
Viszont ha már Topolya: van ott egy szép tó, körbe is lehet tekerni. A magyar határtól kb. 50 km, útközben belefér egy palicsi tó, meg Szabadka belvárosa is megér egy megtekintést, építészetileg nagyon érdekes. https://www.google.com/maps/@45.8379584,19.6303622,3558a,35y,329.06h,2.01t/data=!3m1!1e3?entry=ttu
@Cadre Allage: https://belobike.hu/capriolo-marka Teszt szerintem nem nagyon van róluk sajnos, mert kicsi gyártó, hogy tesztbringát adjon. Ha nem rodszabb minőségre, mint egy hasonló felszereltségű másik márka biciklije, akkor már jó. A váz gondolom valami tömegtermelt, tajvani karbon, annak minden előnyével és hátrányával.
@Cadre Allage: visszaterve a szabadalomra azzal az a baj ha mindenki más munkáját végzi akkor ki végzi jól megbízhatóan precizen a sajátját?!?;)
@bl4ckv0id: annyira nem hirdetik akkor már szembekerultem volna vele erről annyit tudtam hogy vmi"nagyker"leggyengebb produktuma...olvasnék szívesen tesztet a 450enes karbon csodajukrol ha már magyar.... Jul1tol 550lesz amost 440 ennyit tudok
@rcs2003: Én már egy ideje nem gyűjtöm a pénzt. Amúgyis, amit kapok az tovább vándorol mások számájára. ^^ Én csak amolyan közvetítő szerepet töltök be ebben.
@Cadre Allage: A Capriolo az szerbiai magyar emberke márkája. Vannak cikkek a cégről. Persze mint minden gyártó, ők is veszik a dolgokat.
@Cadre Allage: amikor én versenyeztem volt egy Szerbiai srác Brindza és ő nyomta caprioloval a fészbuk szerint(akkori) kiderült a capriolo leányvállalata Topolyán ügyködik tehát európai lényegében a cég(persze rejtett kínai vagy taiwani-de már egy 450es bringa nem lehet gagyi)...!!!junius 30ig van az akcio vannak tesztkerékpárok és ujjak csak érdekességképpen írom nekem nincs benne részesedésem!
@azaki71: 442ert karbonvazas jolkinezo capriolo már nem az a gagyi szürke vagy fekete színben info:belo bike(bia) korlátozott ideig
@rcs2003: Teljesen megértem és felháborító az is, hogy sokszor a jóléti országokban általában rendre olcsóbb minden alkatrész, mint itthon. Pedig a keresetük is jóval több. Így manapság rengetegen Németországból rendelnek mindent és még a 9€ körüli szállítási költséggel is olcsóbbra jön ki a dolog.
Boltos ismerősömmel pont ma beszéltem. Hiába él meg jól a bicikli boltjából, még ő is sajnálja az XT lánctányérra a pénzt a Cube ebikejához. Pedig ő nagyker áron veszi, de még így is húzós ára van.
Például az is nevetséges, hogy kelett nekek egy speciális csavar, amit a helyi boltokban nem kapni. Érdekes módon az AliExpressen volt több méretben is, persze hogy onnan rendeltem meg, ami szokás szerint ingyenes szállítással meg is jött (Choice, 3500 Ft értékben kell venni dolgokat és akkor ingyen jön meg, két héten belül).
@Cadre Allage: Részben igaz. Szünet amit tehetem azt az ebike.hu-ról rendeltem, az ismerősöm helyi boltjában is sok mindent vettem, ha nem drágább nála.
Viszont sokszor a hazai boltok készlete is szűkös. Például a Samsung Galaxy Fit 3 órámhoz csak AliExpressen találtam szíjat, ami 1500 Ft volt, nem úgy mint itthon 6ezer lenne, ha lenne készleten. Egy hete rendeltem, holnap kapom kézhez.
@Cadre Allage: nézd, mi meg annyiből gazdálkodunk hónapról hónapra amennyit keresünk. Ennek is közelharmadát elveszi az állam, adót vonnak, a boltokban megint minden után MEGINT kifizetem az adót, a fizum vásáróereje pedig évről évre csökken. Bringát szerelni is azért tanultam meg mert csóró vagyok. Sosem bíznám amúgy se szerelőre.
@azaki71: az aprón előjöttek a jó bringák pedig csak kedd van a lelki szeméttől való megszabadulás szerdán meg szombaton(elvileg este) van;)
@Cadre Allage: így már nem csoda külföldre vándorol az összes "tőke"
@rcs2003: de ezzel totál nem a hazai "kisboltokat"szereldéket frissítitek-az nem tűnt fel?totál külföldre folyik az összeg-mintha lenne egy szabadalom(találmány)amit külföldönn nyujtanak be-pont ti írtátok a napokban hogy milyen alulfizetettek a szerelők....itthon
@bl4ckv0id: a BBB is csak egy kínai cuccokat átbrandelő cég amúgy :)
@rcs2003: Az lemaradt, hogy múltkor én is láttam a Funn Frodon nyeregcső - bilincsemet kínai márkajelzéssel Alin. Azt hogy egy az egyben ugyanaz, azt nem tudom, annyi hogy csak fekete és piros színben lehet kapni, szemben az eredetivel.
@rcs2003: Igen, azt láttam, hogy rengeteg AliExpressen fellelhető cuccot árulnak Spyral néven, sokszor a logó is marad a kínai. Legutóbb pont a BikePro shopból vettem csavaros rögzítésű, alu, eloxált kormányvégeket piros színben, ugyanezt kapni Temun, Alin, Sheinon. Tök jól, ett ugyanaz a szín, mint a Funn markolat piros bilincse, így nem ütnek el.
Van sok apró Toopre cucc is itthon, nekem a légtelenítő készlet is Toopre, ami be is vált.
Szerintem egyre több boltban lehet majd kapni ezeket a kínai dolgokat, a jóval drágább márkánál (pl. XLC, BBB stb.) olcsóbban. Na mondjuk fékbetétet meg tárcsát nem vennék Aliról (hiába jó állítólag az arany színű ZTTO fékbetét), azokból a tárcsa és a fékbetét is nálam BBB.
Ezek most nálam épp Meroca névre hallgatnak. Volt már az évek során Snail, Deckas, Motsuv meg még ki tudja mik, mindegyik tök ugyanaz csak más van rájuk írva. Még a Spyral is gyártat saját logósat belőlük az itthoni piacra, de pl. a Bikepro webshopjában a Spyral termékfotón már Deckas tányér szerepel. Láttam ebayen régebben Funn Stryge stucnit is átbrandelve, féláron.
Egyébként kurva sokat bírnak ezek a tányérok amíg nincs megnyúlva a lánc és nam hajtod sokat totál keresztbe váltva. Ha elkopott, csak simán megfordítod és megint sokáig bírja. Amikor mindezek után először kezd leesegetni a lánc rázósabb részeken, na akkor érdemes lecserélni.
@rcs2003: Én az asszonynak Motsuv NarroWide alu tányért vettem (lila), eddig úgy néz ki jó lesz. Majd meglátjuk mennyi ideig bírja. Nekem a Funn gyári még bőven kopásmentes, nagyon bivaly. Pedig több, mint egy év alatt adtam neki, még az előző vázra épített bicikli idején is. Először 1x7, majd 1x8-cal használtam, most meg 1x10-zel megy. Gondolkodtam, hogy Funn megy a helyére, ha tartós akkor megéri az árát.
Köszi de az új hajtókar leszedett tányérjait is el kéne passzolnom, nem használok már hagyományosakat. :)
@rcs2003: szóltál volna lekanyaríntottam volna két tányért tört a pressfites"monoblock"omról
12-én rendeltem Temu-ról két 38-as klasszik kínai alu narrow wide lánctányért és két keményhab markolatot ami már hosszú évek óta bevált nálam, ma meg is jött. ~6200Ft volt az egész rendelés. Itthoni webshopból egyetlen lánctányért sem tudok a kosárba tenni ennyiért, de a szállítást is még rá kellene számolni. Alig állna meg egy ugyanilyen rendelés itthonról ~20000 Ft alatt. Egyébként francia címkék vannak a termékeken.
@azaki71: van még igaz szerelem?a koble-stone mezein kopunk el pénz sárm dicsőség(?!?) miegymás a sziámi macskát dobta a szinonima szótár-ragaszkodom bár rossz a gélem és a lakkom marokszerszámmal toldozom foltozom a bicajom a karbont-sebváltó ragad s tré az ezerféle alkatrész-borittas fejemet mutatja a tó benned aludni öröm(ittas)ömlengés-szószedet-rászedett mennyiszer mégtovább nem elégszer a piros zónában anaerob küszöbön "elég" a szer-do-ser down táwn-ul ti mátum futárnyi a táv-bevégzed velem rászedett az "Ed-ed" nem lesz több locsizás -irány az ezred-kop-a son mondiál gól-Ronaldó a brazil a barátom?féltem fátum fater hátul pirosban nyomva a gázpedál(nem elégszer)összeveszünk te meg én és az elszegényedett egészségű feleséged?!?cím-szószedet-szótár(?!?) borittas-bori-tá(r)s
@fpeter: van eladó 26os alkatrészem érdekel?hajtokaron kivül szinte minden
Átpatkoltam a montit. S-works gumi gyakorlatilag 2000 km-t bír. Két bikepacking túra úgy elfogyasztotta, hogy már csak semi slicknek ment el.
@opp: ja csak egy összegben 80-120 az nem mindegy hogy fél évig hirdetgetek vagy több ideig és lesz 130am;)kb
@azaki71:" philadelfiai gyülekezetet kifaragták a 19 kerben" by leöwy-viccen kívül nagyon régóta először láttam a nagykőrösin buszon-kocsival jötünk tehát bámulok mindig kifelé egy "érdeklődően"kedvesen mosolygó lányt ki nem"nyomogattt" és nem fejhalgató(sajnos ritkán de ilyen is van...)csak egy(vagy több) érdekesség
@Cadre Allage: ok, a hírdetésből ez nem derült ki :) Szedd szét és az alkatrészeket többért is el tudod adni mint 100 ezer Ft...
@opp: igen de enyém gazdasági totál kár:pressfit hibás váz nuku hajtókar max 110ért ha valakit érdekel....
@Cadre Allage: egy kb 2006-os scott vázra épített bringa, nem gyári, az alkatrészek értékéből tudod beárazni és ha szétnézel itt a bolhán biztos találsz mást hasonló felszereltseggel ami jó kiindulás lehet árazáshoz. 2-3 éve adtam el egy hasonló szintű 2010 körüli Cube Reaction Xt(groupset) RS Reba villás, 11 kg alatti bringát 180000 Ft ért.
@Cadre Allage: 2019 körül adtam el egy tárcsafékes Speci fullyt 150k-ért. Nem tudom, hogy melyik évben él szegény srác. ^^