@VTitusz: ->
Kijavítottam az érthetőség miatt, bár tudom, nem ezen múlik majd..
->Amikor a kerékpárból státuszszimbólum lesz, annak nem sok köze van magához a bringázáshoz..
És biztosan van ilyen, de én ezt a részét már nem értem.
A jampizás, meg a mutatni kell mi az amin ülök(höz), számomra nem tartozik semmilyen életérzés, de nem is összekeverendő az ilyen viselkedés a valódi felhasználással..
Sznobizmusból bringát venni egy dolog, biztos van az a perverzió, ami valakit ilyesmire sarkall vagy lehet, hogy csak szimplán az autója nem elég ahhoz, hogy lépten nyomon közölje a világgal a társadalmi státuszát, ezt sem tudom, bár az igazat megvallva ez nem is érdekel.
De ezek még így együtt sem lehetnek elegendők ahhoz, hogy a felhasználást vagy a hatékonyságot valaki öszekeverje egy bringa árcédulájával!
Más: -> soha egy alkalommal nem éreztem azt a tíz év alatt, amióta bringásan kirándulok, hogy útban a cél felé, valami leküzdhetetlen gondom adódott volna, felismerni a terepviszonyokat és párosítani hozzá a haladás közbeni megfelelő áttételt, csak mert mondjuk 3x8 rendszert használok! Ha valakinek ez gondot okoz, az egyáltalán ne üljön bringára, mert abban biztos vagyok, hogy nem csak neki lesz jobb így..
Sőt éppen ellenkezőleg, ez az a variáció, ami mikor elindulsz aszfalton, megfelelő tempóval haladsz síkon, majd felmégy bármilyen emelkedőn, és végül letérsz a főútról és megkezdel egy poros földutat, amit ezután egy kijáratlan és csupa sár tanösvény fog ketté szelni, később pedig már csak ez az egyetlen egy út vezet tovább a célodhoz, ez pedig egyre sárosabb és mélyebb annyira, hogy szinte már gyalog is alig járható mert kijáratlan és olyan mély, hogy eltűnik benne az első kerék majd fele, de te itt még mindig mégy ráadásul felfelé végig, szépen lassan, de rajta ülsz a bringán és haladsz, nagyon fontos rész jön, mert még itt sem tolod, hanem haladsz a bringádon ülve felfelé..
Közel 12kg-os hátizsákkal a hátadon, mégy még mindig felfelé a tanösvényen, de nem kell leszállni még ekkkor sem a bringádról, pedig körülötted már tényleg minden csupa sár, aminek a nagy részén még látod megcsillanni a fényben a vizet, ez a sár a víztől majdnem kétszer olyan ragadós és nehéz, de te szépen folytatod az utad és vele az emelkedést, még mindig nem kell sem leszállni sem aggódni, mert tudod, hogy fel fogsz érni a tetejére akármeddig emelkedjen is..
Ne az erőnléteddel törődj, bízz a masinádban, mert fel fogsz érni még azelőtt, hogy le kéne szállni róla!
Aztán egyszer csak ott vagy a hegy tetején, a csupa sáros bringáddal, mindezt úgy, hogy egy több mint tízkilós hátizsák volt rajtad végig egész úton, ami már lent az aszfalton is rohadt nehéz volt, még amikor még egyenes úton mentél..
De mégis felvitted úgy, hogy amikor letértél a főútról és bementél az erdőbe megkezdeni a mászást, már sem gravel sem pedig outis nem volt a nyomodban de csak azért nem, mert ők már oda akkor sem tudnának téged követni, ha valóban nekik is arra lenne dolguk.
Neked pedig ha úgy akarod, lefelé is ugyanilyen utad lesz majd, amit sem bringatakarítás sem szerelés nem hátráltat majd..
Le tudom is írni úgy is, hogy elég egyetlen egy bringa is, ahová amúgy a legoptimálisabb felhasználás miatt vihetnél hármat!
Egy ilyen útnak minden részére vagy szakaszára volna és van is olyan bringa, ami azt a távot vagy szakaszt kiemelkedően jól és könnyen lehozná, de csupán egyetlen egy van ami képes lehozni mind a hármat egyként!
Ennek a műfajnak PEDIG ez a lényege és nem az, hogy hány lánckerék van vagy nincs, ha annyi van és úgy ahogyan kell, akkor nem fog cserben hagyni téged a bringád, egyetlen felsorolt szakaszon sem..
Ebben a munkában az a lényeg, hogy készült valami, amit sem túlgondolni nem kell, sem pedig leértékelni, csupán megérteni, hogy készen van VALAMI, amit nem ráncfelvarrni vagy újra felfedezni kell, mert már kész VAN, csak egy valamit kell vele, felülni rá és használni!
Széllel szemben meg bármilyen bringán ülsz, egyikkel sem fogsz úgy haladni ahogy szeretnél..
Továbbra sem értem, de mostanra elfogadom, hogy hülyék pedig mindig lesznek és készséggel elfogadom azt is, hogy szükség van rájuk, mert egy rakás olyan műhely és viszonteladó van aki ezekből él, ráadásul nem is rosszul, de ettől még a hülyeség hülyeség marad, és nem fog leváltani a világon semmit sem, pláne olyat nem, ami már marha régóta hatékonyan működik bizonyítva ezzel, hogy bármi ami jön helyébe, az nem tud nála jobb lenni, csupán újabb vagy más, de nem jobb.