@fpeter: 70 km frissítőpont nélkül? :D az komoly... 2400 szinten én is megiszok 2-3 litert, meg úgy mindenki... De az elég fura, hogy közben se kút, se forrás, se frissítőpont. Nagyon fasza szervezés.
@fpeter: 70 km frissítőpont nélkül? :D az komoly... 2400 szinten én is megiszok 2-3 litert, meg úgy mindenki... De az elég fura, hogy közben se kút, se forrás, se frissítőpont. Nagyon fasza szervezés.
@rcs2003: nagyjából van elképzelésem hol szokott tekerni, vagy versenyezni. Szóval 800-1000 m szinttel számolva írtam amit írtam. Mindegy, akkor is rohadt sok az a vízmennyisé :)
@opp: 6,5 óra menetidő, 70 km, 2400 m szint, 31 fok átlag hőmérséklet. Én ilyenkor vízhűtéssel működöm. Olyan sok kajára nincs szüksége, mert megy zsírból. ^^ A víz szokott lenni a szűk keresztmetszet.
@opp: km-ben mérni ezt értelmetlen. Időben és erőfeszítésben annál inkább. Mikor iszol többet, ha gurulsz 2 órát síkvidéken, vagy ha 2 óra alatt mondjuk Pásztóról mész fel Mátraszentimrére? :)
@fpeter: :O mennyit iszol? 2 kulacs az mondjuk 1-1.5 liter, plusz camelback minimum 1 liter. 2 frissírőpont között van max 20-30 km. Nyilván nem egyforma az anyagcserénk, én pl izzadok rendesen nyáron, ezért sokkal többet kell pótolni, de max 1,5 liter elég azokott lenni 50 km-re is. Meg se kérdezem mennyit eszel közben :D
@rcs2003: Én egyébként gondolkozom azon, hogy jövőre nem versenyzem nyáron. Nem volt jó móka, mikor két frissítőpont között elfogyott két kulacs és egy ivóvizes zsák.
@rcs2003: Ahogy mondani szokás: az idei nyár volt az elkövetkezendő nyarak leghűvösebbje.
Lemaradt hogy felért egy túlélős kardióval minden nap. Odakint 33-40 fok, a munkahelyen szintén ennyi vagy akár több (volt hogy 43 fokot mért az automata bent), otthon éjszaka 28 fok a szobában, levegő nem jön be az ablakon mer szélcsend van. Elég nehezen viseltem már mindezt augusztus végére.
Mi is. 39 fokban kora délutántól este 11-ig kb 12 sör fejenként. Azt nem mondom mennyit tekertünk egy-egy ilyen alkalommal mert kiröhögtök de nem is azért indultunk el.
@rcs2003: Az egyik nyári körömön 5 félliteres sört ittam meg. 40 fokban pótolni kell a kiizzadt kalóriákat. ^^
@Makky:" mobil born sátor" kicsap masszázsszék utszélére bringástlerendez felveszi adatait gél olaj izo protei esetleg érdekli? -eladva régen volt win-dose zselé powerbar rózsaszín"nyelvszelet" nyúlós nyalánkságedzés de inkább verseny előtt-powerbar kékzöld piros zselé noname protein szeletek ami olcsóbbak ugye born kékszőlőhéjas enregia/protein szelet koffein tabletta izotoniások második "térfél": pumpa marokszerszám leszedő co2 patron belsők garmadája: felad lead leszed pénzt beszed. dolgod teszed;) blue uci-shimano ser(ény)-vicc(e) car
@Makky: akkor lehet Pogácár veszi meg az ötletet...hamuba sült pogácsa;)
@Cadre Allage: Az ötlet nem rossz, csak éppen ki fogja kifizetni? :((( Nyilván, ha bajban vagyok és kapok segítséget, fizetnék is érte. De annyi ebből nem jönne be, hogy erre nyereséges, vagy akár nullszaldós vállalkozást építs! Persze, ha valaki támogatná, akkor már lehetne. De ki? Profi versenyzők, csapatok nem találnak szponzort, aminek kicsit nagyobb a reklám értéke, mint egy "kék/sárga angyalnak". :)
@rcs2003: uci matricás kocsi vagy egy kék skoda shimano felirattal és hivnák a központot h mi kell és amatőrök is akár hétvégén délutánonkét is kaphatnának"segítséget"felszerelés zselé etc(no epo)kékangyal rendel emlékszem milyen jol jött volna a segítség amikor dupladefektem volt kistarcsan bivalyba.sznád utcában azt fatert a kocsival kellett hivnom délutáni álmából felriasztani nemtudom...minden tett innovácio fejlesztés egy"jó"ötletből egy szikrából születik...
@Cadre Allage: aki komolyan edz az nem fog megállni sütizni meg hasonlók. A maratonokon is az áll meg az állomásokon banánt enni meg teázni aki nem versenyezni ment oda.
@rcs2003: és mi van azokkal akik nem csak dolgozni mennek bringával....ma 5 bringást láttam akik edzettek olyan elastic technkai mezben színvonalas bringákkal mind outis volt bp pilisvörösvár-pilisszentiván solymár-második/A kerület-budapest-Pest útvonalon "Pete Sampras külsejű" vörösváron kiszóltam neki:hajrá jó edzést második pillisszentiváni emelkedőn két srác egymást húzták egyik piros technikaiban volt harmadik "pogacar külsejű" solymári emelkedőn(ő jobboldalt ment de balolldalt bölcsit elhagyva-emlékezési"nevezetességi"ponton) 5ödik lilás technikai mezben barnás GIANT.ot tekert legalább 1millás volt a gép(azon a kanyargós emelkedőn ahol jobboldalt dimbes dombos "lecsúszópálya" majd jön kis Mária kegyhely majd shellkút előtte utána Rózsika forrás rengeteg autós túrázóval "kik rengeteg területet foglalnak"-6ik már majdnem moszkvatéren lilás mez régi idők"kerékpározása" stílus lehetet volna cippolini vagy merkatóne únós csapattárs klasszik vékony talán sárga ezüst outival(majdnem átengedtük a zebrán de mögöttünk dudáltak és amúgy is pirosa volt)
@Cadre Allage: A "bringázz a munkába" szokott bringás reggeliket tartani nagyobb városok forgalmasabb pontjain. Nem sokszor, meg nem télen, de legalább van valami :D
@Cadre Allage: Ja, hogy kocsival voltál! :) Így már emlékszem! Arra is, hogy kiabáltál valamit, csak ugye nem értettem... :(
@Makky: fehér kombi auto de természetesen ez nem orvosi stáb vagy ilyenek de már gondolkodtam hogy szeleteket bárokat teát vizet kávét hidegebb időkben lehetne osztogatni bringásoknak de akkor kéne uci támogatás vagy valami ilyesmi....(persze ez tán sose lesz önerőből meg nehezebb csak elképzelni szép..;)
@Cadre Allage: A Jumbo-s én voltam! Szerpentines zöld-fehér nadrágban. :) De hajrát nem hallottam. Akkora ott a forgalom+zaj, hogy örülök, ha túlélem a 10-es utat minden nap...
@azaki71: ma 10-11es úton régi Flóriántéri edzőkör csak másik irányból tehát először Dorog felé összesen 15-18 bringást láttam ki nem csak közlekedik hanem sportol is vele "kopárcsárdánál fél 2 magasságában jumbós felsős(nekem is az van) zöldfehér alsós outis hajráztam Neki-más leányfalunál összmegemlékezési emlékpont 48-56 első második világháború nevek többek között Oldal Gruiz Dr.Walter Tibor! állították 1999 leányfalu függetlenedésének 50edik évfordulóján őrszem-őrhely talapzatok ahogy anno kinézett mint Gyula vára bocs a kis megemlékezésért mementóért(hazatérve Népstadionnál karbon outit talán kellys urc fajta tolt fekete ruhában)
@azaki71: baleset az éles saroknál(Kőbánya) egy órája 2 vagy 3 auto koccant várhatóan be lesz állva fontosabb:a dózsa györgy és az andrássy kereszteződésében kb a szerb követségnél végre! montis arc nem tudom mikori de speci piros vastag kerekek később:stefánián két nagyon gyorsan haladó-futár fixi szerű bringákkal de inkább a minőségi felé hajló utcai fekete viselet de! fejvédővel
@azaki71: milyen kábszerfüggő társadalom a Belga:() napitöbb mint egymilliárd(1000.000.000HUF) ami arra költenek az év minden napján...
@azaki71: ma valahogy egész budapest megcsömörlött .teljesen be voolt állva...persze forgalom tekintetében petőfi hid "budai boráros" állé előtt 12 kor egészen az aids központig borzasztó vmit már kéne tenni ha tél van ha nem Sajnos Karácsony mindenkor...;(
@Cadre Allage: ez egy speci ritchey csövekből, ez nem ritka, árulnak Scottot is ritchey csövekből. A másik, hogy a cro-mo csöveket szokták több féle anyaggal ötvözni, ettől kicsit megváltoztatva a cromo vázak tulajdonságait.
@rcs2003: jóde tapasztalatot vártam..akár magyart is ez most ritchey vagy speci?!? stb
@azaki71: segítsen már ki vmi jó gondolattal....ez titán váz?!? https://bolha.testbike.hu/apro/specialized-rockhopper-ritchey-logic-nitanium-vaz-19-coll-513987
@Makky: az igazság hogy ahoz a pár orához amit tekerek teljesen mindegy volt már régebben 27.5 átütös az tényleg merevebb volt lector az szerelem nem mulik nálam semmi 40ezren...most egy hervises romet 29et hajtok karbon az a szívemhez nőtt de lector az szerelem!
@Cadre Allage: A "gyorszáras" és a "jó kis 29-es karbon" egymást kizáró dolgok! 29-esből nem hiszem, hogy létezik jó gyorszáras váz! Mellesleg én semmilyen gyorszáras kereket nem vennék már 29-hez!
A két Ghost bringához: szerintem előbb döntsd el, hogy milyen méret kell neked, mert az egyik L-es, a másik S-es! :) Ha a méret nem stimmel, akkor lehet akármilyen jó bringa, csak szívás lesz vele! Amúgy én 3x10-et tuti nem vennék már. A Lector-t ismerem. Az nem rossz váz. A felszereltsége már kérdéses, bár a másiknál még mindig jobbnak tűnik. :)
@azaki71: nyelvtanórán: ne füvet tekerjetek: a füvön tekerjetek!!!
@Cadre Allage: https://bolha.testbike.hu/apro/ghost-lector-carbon-29er-513706 vagy ezt?!?;)
@azaki71: https://bolha.testbike.hu/apro/ujszeru-ghost-karbon-xc-mtb-shimano-xt-bontrager-scandium-512128 ezt vennétek....
@azaki71: milyen gyorszáras kerékszettet ajánlotok olyan vázba ami nem átütős de jo kis karbon29? köszi
@Makky: Dejó! Nem is kéne nyeregcső. Lehetne a vázon ülni, mint a régi outikon.
@Cadre Allage: 36"-ost vehetsz most is! :) Többen is gyártanak! Pl.: https://truebikes.eu/mtb/ https://bikepacking.com/bikes/curve-titanosaur-36er/
@azaki71: egy vagon-nyi vagony vajon olyan jó?!? by caffe wagon(pb expressz városliget)
@azaki71: nem átütőtengelyes váz-kerékszettbe milyen csúcsközeli kerekeket érdemes tenni és venni?
@mematyi: Az a 3 mm a gyakorlatban nem sokat számít. Mivel nincs elől több lánctányér ezért sosem fog teljesen egyenesen állni a lánc csak ha az elméleti 6-os vagy 7-es lánckeréken futna folyamatosan. Esetleg azzal lehetne játszani, hogy melyik részét használod általában többet a sornak, azaz mászáshoz a nagyobbakat vagy inkább a kisebbeket. Ha a nagyobbakat akkor az 52 mm a jobb, ha a kisebbeket, akkor az 55 mm. De érdemes a boostost venni, ha a váz az, elméletileg a Shimano azt fogja ajánlani. Az átlag 135 mm papucstávhoz jó az 50 mm láncvonal, az 52 mm a 142 mm nem boosthoz, a 148 mm-hez így az 55 mm láncvonal illik.
@Makky: Köszönöm a választ!
Igen, én is úgy olvastam, hogy az SRAM jobb ebben, de az sajna mind újban, mind használtban sokkal drágább, így marad a Shimano.
@mematyi: Nekem Sram racsni van KMC lánccal és shimano hajtúművel. 42-50-es lánckerékről leszokott váltani a váltó hátrafele tekeréskor. De nem nagyon zavar.