@rcs2003: Én hirdettem egyet jó ideig, de nem kellett a jónépnek. Szóval marad az én házi kedvencem. Kap majd remek karbon kerekeket. :-)
@rcs2003: Én hirdettem egyet jó ideig, de nem kellett a jónépnek. Szóval marad az én házi kedvencem. Kap majd remek karbon kerekeket. :-)
Annyit nem tudok megítélni így ránézésre hogy ebből az ebike tömegből vajon mennyi lehet a bérelt bringa. Felteszem hogy azért elég jelentős hányaduk az.
@rcs2003: Azok a kocabringások erősebbek felfele mint egy világbajnok. ^^
@rcs2003: mi idén körbetekertük a Fertő tavat, Tiszatavat és a Balatont és kb mindenhol túlnyomó részt ebike-os, ránézésre kocabringások voltak. De a hegyekben is találkozok velük hétvégente. Szerintem jó, hogy ezzel a szegmenssel is bővült és népszerű marad a bringázás még ha egy sportnak már nem nevezhető formája is az ebike-os ténfergés :)
Épp a Balatonon tartózkodom. Jártomban-keltemben az északi parton, kb minden harmadik bringás e-bike-kal megy, ráadásul mtb-vel. De a sebességük ugyanúgy 20 körül van ránézésre mintha motor nélkül mennének. Mindig látszik ki a kocabringás mert a legtöbben kb 20-30-as pedálfordulattal nyomorognak :)
@Cadre Allage: Én csak azért sírok, mert a munkával eltöltött időt kerékpározással is lehetne tölteni. :D
@azaki71: Tegnap az államalapítás napján este fél8 körül az utcánkban elhúzott egy "csodaszarvas" női bringás alul feszülős fekete technika felül részben lobogós ujjatlannak tűnő fehér "trikó" VKB lett volna?!? Ó bárcsak:()
A lezárás pénzbe kerül és iszonyatos macera engedélyeztetni, biztosítani, stb. Nem beszélve ha valami miatt ugrik az esemény egy másik napra.
@Cadre Allage: de jó t9 tehát az osszefogas súlya a szavunknak miért nem annyira nyomós?!?
@fpeter: érdekes...a futanet es a bsi fel városokat letudni zárni ha arról van szó...kerékpárral mert nem ilyen erős a szó?!?,összefoglaló vagy érdek-képviseleti Európában a harmadik legtöbbet bringázni nép vagyunk de a"szavunk"meg mindig kevés....
@rcs2003: bocs, a rádiós bllentyűzet megint játsza az agyát a beragadó leütésekkel. Szóval: "kirándulni" ez lett volna az a furcsa szó :)
@fpeter: A közutak még hagyján, de a gombamódra szaporodó elkerített magánterületek okozzák a legtöbb problémát. Gyakorlatilag kiiiiiiiiulni is m alig tudsz elmenni mert lépten nyomon MAGÁNTERÜLET táblák meg kibaszott végtelen kerítések szakítják meg a nyomvonalakat.
@Makky: Én nem azért utazom 4-8 órákat, hogy egy körpályán menjek. Ha ez érdekelne, akkor XCO-nék, nem maratonokra járnék. A Zselic ennek ellenére még mindig motivál, mert áprilisi formámban még sosem sikerült kijutnom a harmadik körre. De az is évente egyre több emelkedőt tartalmaz, a szintidők meg nem változnak.
A táj szerintem fontos. Verseny ide vagy oda, nem profi vagy, lósz.rt nem kapsz a célban, szóval egy verseny fusson szép útvonalon. Ez mondjuk pont hiányzik a hazai útvonalakról. Bár érthető, mert közutakat lezárni macerás. A verseny területe így eléggé korlátolt.
A többkörösnek is van előnye, főleg ha pl. előtte nem tudtad bejárni a pályát, nem kell végig azon agyalni hogy be tudd osztani az erőd mert már ismered az aznapi viszonyokat egy kör után, hol van sárdagasztás, hol kell vigyázni, hol lehet elengedni stb.
@Makky: Nézőpont kérdése. Számomra ez nem meggyőző érv. Irigylem azokat, akik már elsőre minden akadályt hibátlanul vesznek, másodjára már semmi sem akadály.
@VTitusz: Nem a táj miatt érdekes, hanem ha nincs kör, akkor MINDEN rész új/más kihívás. Míg körpályán csak az első körben érzed ezt. Utána már "begyakorolt" az útvonal. Nyilván minél több a kör, annál rosszabb ilyen szempontból.
@fpeter: magam részéről nem értem, mi a gond a körpályával. Igaz, eddig én nem voltam még nem körpályán (rajt és cél ugyan ott van). Arra tudok gondolni, hogy aki az egy körös pályákat kedvelik, ők a táj miatt mennek el, nem a verseny miatt.
@Cadre Allage: Ja, de a hosszú táv erősen degradálódik. Régebben hosszú pályák voltak, ma már csak körökeket kell menni. :-(
@fpeter: graveles bükkmaraton vagy montis ezek a topmaratonbol maradtak meg?!?;)
@bl4ckv0id: Hol van az még! :D Egyelőre az augusztusi versenyszezont kell túlélni. Bükk pipa, már csak 4 van vissza 3 hétvégére... Ne kérdezzétek, hogy fogom túlélni a dupla hétvégét. Nem gyakran van 100 km+, 5000 m+ feletti versenyhétvégém.
@bl4ckv0id: bikemag forumon vagy vhol állandoan közöltek képeket.....itt nem:()
@bl4ckv0id: Kb. féláron volt a váz, még vámmal együtt is megérte így megvenni. Van XTR fényes hajtókarom, de a felületkezelése valami botrányos volt. Az első saras verseny után millió karc lett rajta. Tettem rá fóliát, így nem látszik.
Egyenlőre nem tudom, hogy a karbon monti utódja lesz-e, hiszen az 29er kerekeket fogad, ez pedig 27,5"-et. Meg nem maraton, hanem modern, sokkal inkább zúzós, enduro jellegű vázról van szó. Mindenesetre jó lenne összehasonlítani őket ugyanazon a pályán. Sőt még egy alu monti is van most az istállóban.
@bl4ckv0id: álombico giant xtc sid wcr telo american classic kerekek magura fékek max hope(na abba még belemennék) minden kikonnyítve xtr és karbon szettekkel;) Álom-Nyálon-Zabálom
@fpeter: Hát a titán váz nekem is bejönne, csak én mellé a szép fémszínű XTR szettet tenném. Van is pár ilyen videó a német MTB Magazine építős videói között. Minden más esetben meg Scott Spark RC + SRAM AXS XX1 + SRAM Maven fékek. Vagy Trickstuff Piccola esetleg a Maven helyett, meg Canyon Lux váz, ami bejön még. De elfogadnám amiket a Dangerholm épít a Scott bicókból.
@bl4ckv0id: Ha álom bringáról van szó, akkor egy titán pinion váz nálam a lista tetején van. Ősszel szeretnék összerakni egy titán montit, sok menő-manó karbon alkatrésszel. Sajna a pinion egyelőre nem elérhető távolságban van, de az agyváltó után szerintem előrelépés lenne.
Az agyváltó rátesz plusz 2-3 kilót a hátsó kerékre. Szóval ezzel nem igen fognak hillclimb versenyt nyerni. Nekem bejön a súlyelosztás, és a hosszabb láncvilla (stabilitás végett), viszont rossz minőségű úton oda kell figyelni, mert könnyebben eldefektelhet az ember.
A gearbox/agyváltó és a láncváltó nem egymás konkurensei! (A lánc és a szíj sem.) Mindegyiknek más az előnye, így mindegyiknek megvan a maga helye a piacon. Ez alól az országúti Classified lóg ki kicsit a sorból, mert az hatékonyságban (hajtási veszteség) és tömegben is felveszi már a versenyt a láncváltókkal! Árban, javíthatóságban persze nem, cserébe viszont nincs első váltó, aminek van előnye aero tekintetben.
@bl4ckv0id: Nekem nincs problémám a láncfeszességgel. Váltás sebessége szerintem nem lényeges tulajdonság, igaz régen használtam bovdenest. Pl. azt éreztem, hogy az Eagle és a T-type között van sebesség különbség, de ezt is csak az elején érezhető, majd megszokja az ember (kevesebb a váltási pont a soron, mint korábban, cserébe terhelés alatt jobban vált). Van teszt német oldalon ezekről a sebességekről. Szerintem más előnye van az AXS-nek, nem a sebesség. De ennél szerintem még jobb technika az elektromos futóműállítás (pl.: flight attendant).
@VTitusz: Van, de előbb-utóbb kiküszöböli a SRAM. Azt hallottam, hogy a láncfeszesség lehetne jobb, mert jelenleg egy clutch-os "sima" váltó abban veri. Mondjuk a Shimano tájáról meg az is sokat elárul, hogy azért a váltási minőségben és gyorsaságban az XTR 9100 sincs lemaradva az AXS-től, csak "drótos".
@bl4ckv0id: sram eagle-ről nekem nem jut eszembe a tartósság. Az axs váltóknak is van hibája. Ezzel együtt én is az axs-t választottam.
@rcs2003: Így van, addig szép és jó a gearbox, még jó karban van. Amint ahogy írod tönkremegy ez-az, lesz belőle szopóroller.
Na meg sokszor hallani az ebike motoroknál is, hogy marha költséges a javítás, ha tönkremegy, ha egyáltalán lehet kapni hozzá alkatrészt. Mert halalni olyat is, hogy az első fecskéket nem lehet javítani, csak teljes motorcsere ...
@fpeter: Nem lesz, sajnos vagy nem sajnos. Egyrészt a piacnak nem érdeke, hogy átálljanak rá. Példának okáért, sokkal jobb üzlet egy mechanikus váltó (vagy elektromos, mindegy), hogy kellenek hozzá folyamatosan a kopó alkatrészek (sor, lánc, lánctányér). Ha a Shimano és a SRAM kiadna egy gearboxot, akkor mi lenne nekik abban a jó? Sokáig elmennek, csak a szerviz lenne velük. Másrészt az MTB váltók hasonlóak az országúti váltókhoz technikailag. Így már eleve nem lenne teljesen átjárható, mert az outihoz nagyon nem illene a gearbox.
Nekünk felhasználóknak sem jó, mert az otthoni fejlesztés és szerelés már ugrana is. Mehetne Németországba a gearbox javításra, mert tudtommal még mindig nincs itthon szervízhálózata a Pinionnak. Shimano és SRAM meg tudná oldani, de én sem lépném meg soha a helyükben.
Magam részéről én sem szeretném, mert: - speckó váz kellene - randa, nehéz dög szerkezet - nem lehet otthon karbantartani, cserélni a dolgokat, ami a hobbim is - sokkal jobban szeretem a láncváltót
Technikai érdekesség nekem, a szíjhajtás sem vonz. Ameddig viszonylag olcsón lehet kapni Shimano sort és láncot, nem izgat a szíjhajtás tartóssága. Láncnál pont nemsokára váltok waxra, így az olajsárnak is búcsút intek és a sűrű hajtástakarításnak is.
Egyedül a hosszú, világjáró bicikliseknek, üeg futároknak tudnám elképzelni, hogy jól jönne, de utóbbiaknak a minél egyszerűbb szerkezet miatt ugrana is a dolog.
Én sokkal jobb iránynak tartom a SRAM AXS-et. Abban van a jövő. Elég tartós is, sokáig bírja a hajtás, na meg az ebike mellé is jó, így megéri nekik is fejleszteni. Ha milliomos lennék, inkább vennék egy AXS XX1-et. Fenének kéne Pinion. :)
UHD kis túlzással már a múlt, lásd T-type rendszer.
Szerintem sem fog elterjedni a váltómű, ára, súlya, specko váz okán.
Mondjuk városi bringának csak váltóműves vagy agyváltós bringát vennék, b.szíjhahtással. Sokkal jobb erre a felhasználásra, mint a lánc. Mondjuk montihoz meg biztos, hogy nem. Vagy országútinak? :-D
@rcs2003: De hangtalanul lehet vele suhanni... Amíg poros nem lesz. :D
Szerintem sosem lesz elterjedve mert rohadt drága és a hagyományos váltós rendszerhez képest 1000x komplikáltabb és drágább a javítása. Nem véletlenül nincs az agyváltónak sem jelentős térnyerése, pedig jó ideje már a piacon van és sokkal olcsóbb. A szíjhajtás ráadásul ugyanúgy szarrá megy egy idő után mint bármi más, letöredeznek a fogak a szíjon.
@bl4ckv0id: A jövő egyértelműen a váltóműé... Most hogy idéntől már elektromos kivitelben is elérhető a pinion krealmánya, én nem vennék hagyományos váltós bringát. Egyenes láncvonal, szíjhajtás. Ezek remek dolgok.
@fpeter: Az UHD egyértelműen jó ötlet! Sokkal merevebb és biztosabb kapcsolatot ad a váz és a váltó között. A hagyományos füles felfogatás nem valami stabil, főleg ha esik az ember. Az UHD eleve olyan, mitha két fül lenne. Átütőtengellyel egy bombabiztos megoldás. Egyértelműen ezé a jövő. Csak mint minden új dolog, drágább és a felső kategóriábn van csak először. Az AXS jót tesz az elterjedésének, a Shimano már évek óta hiába nyomta a Direct Mount felfogatást.
Na meg annak a mizériának is véget vet, hogyha eltörik a váltófül, akkor melyiket kell venni a többszáz fajta közül. Mert sokszor nagyon nehéz fellelni és akkor horror ára is lesz. Legalább ezt a káoszt is el lehet majd felejteni, mert semmilyen szabvány nem volt rá, hogy milyen formája legyen egy váltófülnek.
@Cadre Allage: A gyorszáras rögzítésnek ehhez nem sok köze lesz! Kivéve, ha nincs a helyén a kerék, vagy laza. :) (Átütőnél nem lehet olyan, hogy nincs a helyén.) De szerintem is vidd el egy JÓ szervízbe, ha nem jutsz vele előrébb!
Szerintem semmi értelme ezen így látatlanban gondolkozni, tekintve hogy konkrétan a problémát sem tudod rendesen, egyértelműen vagy legalább értelmesen körülírni. Vidd el szervízbe. Csak ne oda ahol a bmx-es hülyeséggel próbáltak megetetni. Vidd el mondjuk a Mózes műhelyébe. Azt a helyet agyondícséri mindenki.
@Makky: koszi nézem a hátsokerék k(l)otyog az megint a gyorszaras tengely a ludas?;)
@Cadre Allage: Hát nehéz a távdiagnózis! :) Szóval nem tudom, hogy ettől "eshetett-e szét" a korábbi. Viszont, ha mindig a 11-esen csinálja, akkor tényleg a kazettát nézd meg alaposan! Nem lötyög-e, jól van-e összerakva, meghúzva, stb. A lánc tuti jó? Gondolom 10-esnek 10-es azért. :) De esetleg egy sérült (kicsit deformálódott) szem is okozhat még ilyet. Azt is nézd végig alaposan szemenként. Leginkább felülnézetből látszik, ha valamelyik szem ferdén áll kicsit. Vagy nem megfelelő patentszem.
@Cadre Allage: de koszi a sok tippet-majd elkapom a pillanatot de ám ilyen terhelésre "eshetett szét"a 26os(carbon scott scale 012'es) középtengelye és persely is?!?
@Cadre Allage: Hát nem tudom. Amikor így megfeszül, akkor hátul hol (melyik lánckeréken) van a lánc? Mindig ugyanott, vagy teljesen változó? A kazetta nincs esetleg lelazulva? Most hirtelen ez az egy jutott eszembe, mint lehetséges ok. Vagy próbáld meg "elkapni" a pillanatot. Vagyis, amikor megakad, akkor azonnal hagyd abba a tekerést, szállj le és próbáld meg megnézni, hogy hol/mi lehet a baj. Váltógörgőnél is el tud még esetleg akadni.
@Makky: igen, én is a 12-es rendszerre értettem csak, már ha az XD és Microspline szóba jött. Egyik volt csapattársam szerint a GX is elég tartós, majd megírom 1000 km-nél hogy áll. 10 és 11 sebességesből csak Wippermann-Connexet használok, Sramot nem próbáltam, de a Deore 800 km alatt 1 mm-re nyúlt. A Connex patent szeme is nagyon ötletes, valóban kézzel bontható és 2000 km után kb. mintha 0.2 mm-t nyúlt volna. Tavaly komplett mtb-t vettem, azon 1x12 full GX Eagle volt, de még csak 400 km van benne, így az, hogy egyelőre nincs rajta látható nyúlás, még nem végleges eredmény. De azért kapott némj terhelést 100+ kg-omtól (néha 9-1000 W-ot is 3-10 mp-ig).