Társalgó.........2024

301-350 (1135 hozzászólás)

Elküldve: 2024.07.29. 14:12 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: hegyen dombokon tekerek szinte minden nap... nem ez a lényeg:ha nem lett volna esés akkor is x ido után elő jött volna ez a "gyerekbaj" a bringán?igaz hogy uj de also-kozep kategoriás karbon 29es tehát egyszer max kétszer előjön h megakad elöl a hajtás megfeszül az egész tekerés visszaváltok vagy nem terhelem és "megkönnyebbül" napi 1x max 2szer jön elöl dombokon és terelés alatt... köszi a válaszokat (legföképp Makky-nak)

Elküldve: 2024.07.29. 11:39 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@fpeter: Az biztos, hogy nagyon jönnek föl a kínai cuccok, és egyre magasabb színvonalat képviselnek. Van ott helyben akkora piaca az alsó kategóriának, ami megteremti nekik a tőkét, hogy nyugra is terjeszkedjenek magasabb kategóriában! Lehet, hogy nekem is már ilyen lesz az első elektromos cuccom, mert nekik pont az az érdekük, hogy mindennel kompatibilisek legyenek, és ami szoftverből megoldható legyen (kb. nulla költség lenne minden gyártónak), azt ők meg is teszik. Ellentétben a Shimanoval, aki meg szándékosan tesz keresztbe szoftveresen a kompatibilitásnak, paraméterezhetőségnek! (Csapattársamnak már van és egyelőre elégedett vele. Az akksija is sokkal többet bír!)

Az UDH másik téma. Én alapvetően jó ötletnek tartom. Egyik részről így MINDEN váz esetében UGYANOTT lesz a váltó. Vagyis tervezhetőbb a váltás minősége. Eddig váz függő volt mindig, hogy pontosan hova esik a váltó. Másrészt sokkal merevebb alapot ad a váltásnak, ami szintén jó. Törni ugyan még sose törtem váltófület, de a legkisebb eséstől is 99% az esélye hogy elhajlik a fül, ha csak picit is, ami szintén rontja a váltás teljesítményt. Tegye föl a kezét, aki esés után ezt ellenőrzi! És nem csak szemre, hanem műszerrel! (Ráadásul két tengely mentén kell nézni és a vízszintes tengelyen nézve még kevésbé látszik.) A kisebb elhajlás nem látszik szemre! Ami már szemre látszik, az a beállító szerszámmal a kerék kerületénél már simán 5 cm fölötti eltérést mutat! :) A kisebb hajlásnak meg csak annyi a tünete, hogy esetleg kicsit zajosabb lesz és gyorsabban kopik a váltógörgő, váltani még fog. Így pont nem sokan foglalkoznak vele.

Elküldve: 2024.07.29. 09:20 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@Makky: Kíváncsi vagyok, mikor veszik át a vezető szerepet az ázsiai kistigrisek. Mert ez az új Sram féle UDH axs inkább csak marketing szöveg. Tegye fel a kezét, aki heti szinten töri a váltófüleket.

Elküldve: 2024.07.29. 08:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

Akkor sorban. Megpróbálok mindenre is reagálni. :) 1. Nem akadhat meg a legalsón semmilyen körülmények között, ha amúgy minden rendben van. (Nem kopott, nem hajlott és jól beállított.) A váltófül az első, amit ellenőrizni kell eseés után (van hozzá spéci szerszám). Ráadásul ÚJ bringánál is célszerű, mert sokszor újonnan se tökéletes!

  1. Csak mérnök vagyok és érdekelnem a műszaki dolgok. :)

  2. @fpeter: MTB-ben egyértelmű a SRAM előnye már jó ideje. Országúton nincs akkora különbség azért. Gondolom kiszámolták, hogy anyagilag nem éri meg nekik. Vagy nem tudom. Nem ebben van a nagy pénz, hanem amikor eladnak mondjuk 100.000.000 db Tourney váltót a gyártókank! :) A Kínaiak pedig megcsinálták, amit írsz (most fejből nem tudom a márkát): telefonos app-on lehet állítani a váltójukat, hogy 10/11, vagy 12-es rendszerrel szeretnéd-e használni! Lassan elgondolkozok rajta, hogy kipróbálok valami kínai váltót! :) (Ez éppen országúti, de gondolom van MTB-re is nekik.)

  3. @igor2: Ne általánosítsunk, hogy "láncból Sram jobb". Konkrét típust érdemes csak összehasonlítani. De mondjuk pl. az összes 10-es Sram lánc elég gyenge (gyorsan kopik). Shimanoból talán bármelyik 10-es tartósabb! :) Ami tény, hogy a 12-es TOP Sram láncok, különösen az országúti flattop kivitel nagyon tartós! Magasan ver mindent! De a 12-es XX1 és X01-es lánc is nagyon jó. Alacsonyabb kategóriára ez már nem igaz!

  4. Erősebb nem leszel semmitől, csak a több edzéstől! :))) 1. SPD szerintem alap. Anélkül nem is tudom hogyan lehet tekerni! :) Nekem előbb volt SPD pedálom (kb. 1995), mint teleszkópom (1997). (Persze ebben az is benne van, hogy az SPD 10e volt használtan cipővel, míg a teleszkóp 60e volt AKKOR!), 2. könnyebb kerékszett egyértelműen érezhető! Főleg, ha jelentős a különbség, az is a kerületén. Vagyis egy könnyebb/jobb gumi+belső a legolcsóbb és legjobb tuning! Utána a kerékszett. 3. A nagyobb lánctányér már inkább felhasználás kérdése. Ha gyakran elfogy az áttétel lent (elpörög a lábad), akkor érdemes nagyobbra cserélni. Főleg, ha meredeken nem fog hiányozni. :)

Elküldve: 2024.07.28. 23:38 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: más kérdés: egy" altalános"-szabvány juzer mitol lesz gyorsabb/erosebb:(hozzátéve-natural üzemmód!) 1:spd pedal és cipo 2 szinte uj konnyebb kerékszett 3:nagyobb lánctányéru hajtokar

Elküldve: 2024.07.28. 23:33 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@igor2: ezust bringa ezust villa piros felirattal hogy magellán-az biztos h karácsonyra kaptam és hogy nem tetszett talán pont azért mert nemvolt benne telo-de ma tudtam meg hogy atlantában volt eloszor olimpiai szám az mtb 96" ban

Elküldve: 2024.07.28. 23:24 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@igor2: asisem 2008ban idultam taposoval de az xpedo wolt(talán titán)és akkor csucs karbongéppel még élt nagypapám(Isten nyugosztalja)és szulinapomra kapott "rajtpénzért" leutaztam hozzá vidékre reggel majd vonat vissza pestre nyugati vagy keleti kiszáll szintén fel hhh-ra és budamaraton indulás itt köszönöm meg:nagy segítségemre volt egy trekkes(már akkor idős)bácsi akivel stefániától kitekertünk és helyszini nevezés majd rajt taposoval és"mustang" tépőzáras devergos/newyorkeres cipővel ugyemlékszem volt egykör vagy kétkör kb 20 és 40kmes verseny 20ason (egykör) indultam valaki a "hűvösvölgyi" utolsó emelkedőn drukkolt :"hajrá Jan Ulrich abban a korban eredeti tmobilos magenta mezben edzettem bringáztam.... életem első versenye 2008majusa de hhh-nem csak erről volt nevezetes Balczó nagy versenye Onyiscsenko ellen is ott volt jo30évvel korábban talán az öttusa5kmes!(ma 4x600 futoszáma)édesapám beszámoloja szerint Onyiscsenko(a nagy"mechanikus")négykézláb "vánszorgott" be a célba rengetegen voltak kiváncsi Balczóra nézők sorfalai közt volt a verseny...nem hozzá hasonlítom magam de na

Elküldve: 2024.07.28. 22:19 igor2 

  • igor2 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 4

@Cadre Allage: ezt be kellett volna másolnom: !2000/1ben kaptam egy magellan crom bringát telo nélkül karácsonyra akkor még nemtudtam mifán terem a bringázás csinyja azóta ez nálam is mániává nött ért össze!!!;):()ez az mtb meg tekerés műfaj. Rémlik, hogy az első generációk cro-mo vázasak voltak a csúcs Megallanokból. 2001-ben kaptam az első számomra komoly bringát, egy Magellan Crater acélt(hi-ten:)), melyhez vettünk egy Suntour M8040 telót és 2002-ben ezzel indultam a HHH-n életem első xc versenyén, esőben, sárban, taposó pedállal. Régi szép idők...:)

Elküldve: 2024.07.28. 22:02 igor2 

  • igor2 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 4

@fpeter: nekem volt 12 s rendszerből mind a két gyártótól szettem (GX Eagle és SLX, XT kombó). Nem érzem pl. a GX Eagle-t olyan kiforrottnak. Sehol nem kaptam teljesítménymérős balos hajtókart a DUB rendszerhez, se olyan lehetőséget, hogy kiküldöm a hajtókaromat éa beszerelik a mérőegységet. Így eladtam a GX hajtókart és a DUB középrészt éa az árából vettem egy zsírúj SLX-et, amihez már tudtam venni Inn-Peak hajtókart. Láncból GX maradt, sorból is az XD. Miért jobb az XD a Microspline-nál? Láncból aláírom, hogy a Sram jobb.

Elküldve: 2024.07.28. 21:59 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@igor2: Igor a számitogépes a rendező a nagy körversenyekről?!?;)

Elküldve: 2024.07.28. 21:57 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@igor2: hervises karbon váz 29es;)

Elküldve: 2024.07.28. 21:22 igor2 

  • igor2 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 4

@Cadre Allage: Szia! Ez egy Magellan Crux cro-mo volt, vagy Pyxis?

Elküldve: 2024.07.28. 20:07 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@Makky: Nagyon érdekes, hogy a nagy gyártók közül a sram mennyire elhúzott a shimano mellett. Mintha a homokba dugták volna a fejüket. XD jobb konstrukció az MS-nél. A 12-es XTR is amolyan "adjunk-ki-valamit-mert-a-konkurencia-megelőzött". 10 éve volt egy tök jó rendszerük (11-es Di2), amiről mintha megfeledkeztek volna. Nem rég adták ki a 12-es Grx Di2-t, ami egy az egyben pénzlehúzás, hiszen egy szoftverfrissítéssel a régi váltókat is 12 sebességessé alakíthatták volna. Bár akkor senki nem venne több ezer eurós váltószettet.

Elküldve: 2024.07.28. 19:43 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: makky esetleg fejlesztocsapathoz is tartozol h ekkora szakértelmed van?;)

Elküldve: 2024.07.28. 18:38 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Cadre Allage: és esetleg hegyi terhelés alatt sem akadhat meg a legalsó vagy ez már tényleg sérülés miatt elallitodott a váltofül váltó miatt okozza a pillanatnyi megakadást?!?

Elküldve: 2024.07.28. 17:39 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: Nem tudom miyen akadozásról van szó, de biztosan nem amiatt van, amit írtam. A 11-es legkisebb az tervezetten ilyen! (Amikor régen megalkották a HG szabványt, akkor még nem gondoltak arra, hogy 11-es kicsinek is föl kell férnie rá majd egyszer. Aztán, amikor igény lett rá, akkor meg nem akarták dobni a szabványt. Így kicsit "megberhelték". A 10-es legkisebbhez viszont már muszáj volt új szabvány.)

Elküldve: 2024.07.28. 17:03 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Cadre Allage: 11es legalso sor (javitva)

Elküldve: 2024.07.28. 17:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: azért is akadozhat legkissebben amiatt amit írsz?!? oké hogy balesetes a bringám deakkor mégse a hajtokar -tengely kombo akadozik 10es rendszer 11es ? remélem érted az értetlenkedésem;)

Elküldve: 2024.07.28. 16:21 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: Röviden: igen: kivitelezhetetlen! Kicsit bővebben: a HG kazettatestre nem fér föl, mert kisebb az átmérője! Sőt, ha jobban megnézed, akkor a 11-es is már csak "félig" van rajta! :) Szóval, ha nem akarsz esztergálni, meg saját dolgokat CNC-zni, akkor felejtsd el! :)

Elküldve: 2024.07.28. 15:13 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@bl4ckv0id: most találtam 20ért 38as hajtokart de technikailag kivitelezhetetlen hogy a 10sen 10legyen lent?!?;)

Elküldve: 2024.07.27. 16:37 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Cadre Allage: 10-essel csak a MicroSpline sorok kezdődnek a Shimanonál, SRAM-nál meg az XD. De ezek mind 12 sebességes sorok, így komplett váltás és agy/kazettatest csere kell hozzá. 12sebesség alatt mind 11T-vel kezdődik, rá sem férne fizikailag a 10es lánckerék.

Elküldve: 2024.07.27. 11:43 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: Okos volt az szervizes! (Már bocs.) De a BMX-nek mi köze van bármilyen váltós rendszerhez??? Teljesen más az egész! Na mindegy. Szóval én nem tudok róla, hogy lenne 10-el kezdődő 10-es kazetta. Inkább cserélj hajtást elől nagyobbra kompletten. Vagy valami utángyártott lánckerékből sincs nagyobb?

Elküldve: 2024.07.26. 23:05 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Cadre Allage: fogaskoszorut szeretnék"pimpelni" mert eltolt deore hajtokarra nagyobb lánctányér (36os)nincs...

Elküldve: 2024.07.26. 22:45 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@azaki71: 10soros 10zel kezdodo fogszámu sor létezik mtb-re?!? lehet esetleg vhol kapni(a szervizes ismerősöm aztmondta bmx-re vann...;(

Elküldve: 2024.07.25. 12:08 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: Ha nincsen semmi, ami ellene szólna, akkor jobbkezes minden utca! A 30-as zóna, meg ilyenek közömbösek ilyen szempontból (szerintem). Amúgy pl. az USA-ban nem is létezik jobbkéz szabály! :)

Elküldve: 2024.07.25. 12:01 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@VTitusz: itt i vannak érdekességek(kiküldi a jelszót a emailre a testbike majd beléptet anélkül)van igaz lejárt jogosítványom tehát a kreszt tudom de se iksz se háromszög kitéve a kereszteződésnél annyii hogy 30as éthúzva autot is használunk és látom a budapesti nagy táblakavarodást....

Elküldve: 2024.07.25. 09:29 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@fpeter: Mennyi az az aprópénz, amit 1hónapban kapnak?

Elküldve: 2024.07.25. 09:01 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@fpeter: Igen, a magasabb fenntartási költség és időigény miatt nem volt eddig fullym. Öregszem, változnak a prioritások. Saras verseny esetében a a merevvázasok sincsenek biztonságban, azokon is van kormány-, közép-, kerékcsapágy, teló. Már az is megfordult a fejemben, hogy eladom a merevvázas montit. :-D

Elküldve: 2024.07.25. 07:19 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@fpeter: És? Hol érdekeljen ez engem? :) Ezt választották, ne sajnáltassák magukat. Nem kötelező ilyen munkát vállalni.

Elküldve: 2024.07.25. 00:48 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@rcs2003: Gondolj a budapesti futárokra, akik aprópénzért minden nap vásárra viszik a bőrüket.

Elküldve: 2024.07.24. 23:20 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 266

@Cadre Allage: nem tudom hány éves lehetsz, de ha városban kerékpárral részt veszel a közlekedésben, legalább a kerékpáros kresz szabályokat megnézhetnéd. Viszonylag kevés dolog vonatkozik kerékpárra, mondjuk a táblák ismerete, egyirányú utca, kereszteződések részeket mindenképp ajánlom. Internet. Minden elérhető.

Elküldve: 2024.07.24. 22:09 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@rcs2003: ezt a nagy péter testbike ügyvédet sem lehet elérni-mertkiváncsi vagyok hogy valójában én vagyok e a hibás(aláirtam elhamarkodottan) ahol egy nyamvadt utjelzo kresztábla sincs csak annyi hogy a harmincas övezetnek vége-30áthuzva kéne egy kreszjogász vagy ügyvéd-azopel corsásszerencsére nem nagyobbal karamboloztam még 100ezerrrel le akar huzni h állitolag lehorzsoltam az autojátközben az én bringámon semmi sérülés mivel huzhattam megha a kormánnyal vittem le a tükröt és törtem be a bal elso szélvédot a 84 éves foszernek meghogy adhatnak jogosítványt 50 helyett 55-60nal jött egy beláthatatlan utkeresztezödésben(ahol a parkolo autok kitakarják a beláthatoságot) idáig fizettem 50 ezret még 100 ezret kér a forma

Elküldve: 2024.07.24. 21:11 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@rcs2003: igazad van;)

Elküldve: 2024.07.24. 21:04 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Semmi pénzért nem élnék Budapesten.

Elküldve: 2024.07.24. 20:41 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Cadre Allage: ez már india esetleg ázsia(japán) vagy olaszország;)

Elküldve: 2024.07.24. 20:39 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Cadre Allage: ahol jön ki a rendőrség a harmat utcából ott se egyértelmű hogy jobbkezes vagy e főút vége sehol tábla-rendőrnek is csak villógoval van elsőbbsége-pedig ott a strázsa-központ... annyira elavult ez a rohadt kressz a sok száguldozoó néhol ámokfutó autósok miatt...Pestről nyiatkozok

Elküldve: 2024.07.24. 20:37 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@rcs2003: akkor meg mi az értelme?!? jobb kezes utca elsőbbség nem adják meg(baleset) s büntet a rendőrség-de most tényleg honnan lehet megállapítani hogy 30as zóna jobbkezes e ?!?vagy az összes az?és én vagyok tévedésben:lex óhegy petróczy utca nuku tábla csak annyi hogy 30as vége(elvileg főút-mert száguldoznak-azért van fekvőrendőr-sehol egy x vagy háromszög tábla...azt rámkennek mindent...wtf?!?)

Elküldve: 2024.07.24. 20:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Ugyanúgy sérül a felni ha felütöd, hiszen felütötted. Csak legfeljebb nem kapsz rögtön defektet.

Elküldve: 2024.07.24. 19:02 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@bl4ckv0id: alacsonyabb nyomáson nem sérül felni vagy gumi csipódik?!?bár inkább felhasználó vagyok nem-értő

Elküldve: 2024.07.24. 18:35 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@rcs2003: Ez addig igaz, ameddig aszfalton teker az ember. A tubeless azért népszerű terepre, mert alacsonyabb nyomáson lehet menni, jobb tapadás. Az ráadás, hogy általában a defektállóság is jobb tud lenni a tej miatt. Persze ezzel is össze lehet szedni vágást, amin a tej nem segít. Nekem aszfaltra ezért nem kell tubeless.

Elküldve: 2024.07.24. 16:13 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Cadre Allage: na de akkor hogy bírná a normál terepet?!? na jó megyek kezdődik a suli....

Elküldve: 2024.07.24. 15:11 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@Makky: ja ezt tapasztaltam most 29es a kerék és egy "lefolyon"áthajtottam ami kb 10cm mélység és kapott egy kis nyomást elsőkerék és olyan mintha tojás kis 8as stb lenne benne tehát deform-reform-igen sajnos gyorszáras és az állithatóság is kérdéses mert sokszor "ciripel"a fék igen tényleg nagyon értesz hozzá Makky mert 27,5 karbonnál volt elöl hátul átütő(más téma most visznot olyan rajzás van bringaügyileg a városban rohannak kapkodnak sietnek reggel napközben egésznap a sportolók-nagyon gyorsak-vagy én lassultam?!? már egy átlag-lycráshoz képest is vagy ez az uj relativitás elmélet taposót hajtok a 29en a jol bevált spd helyett és ma nagy szél volt és talán a vitaminjaimat sem szedtem be;)

Elküldve: 2024.07.24. 14:57 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@Cadre Allage: Gyorszár vs. átütős. Olyat kell venni, amilyen a vázad/villád. Az határozza meg, hogy milyen kell bele. Ha nem ez volt a kérdés, hanem "általánosan" mi a különbség, akkor röviden: régen DH-ban használtak átütőt, mert merevebb egységet képez. Ami főleg első keréknél kanyarodásnál érdekes, hogy jobban tartja az irányt, nem csavarodik annyira, mert merevebb az egész kerék+villa egység. Aztán MTB XCO-nál a nagyobb kerékméretekkel kezdett el terjedni, mert ahogy nő a kerékméret, úgy lett fontosabb kérdés a merevség, mert jobban érezhető a különbség. A másik aspektusa pedig a tárcsafék. Annak is jót tesz. :) Leginkább kerékcserénél. Egy gyorszáras kereket nem nagyon tudsz ugyanúgy visszatenni. Kerékcsere után mindig féket is kellett állítani, hogy ne surlódjon. Ezt elég jól kiküszöböli az átütős. Országúton is talán ezért lett etalon már. Meg persze a merevebb kapcsolat miatt. Cserébe persze nehezebb kicsit és lassab is a kerékcsere. (Versenyeken akksis csavarbehajtóval cserélnek. :) "Komoly" bringa ma már csak átütős van újonnan szerintem. Hátul ráadásul az átütősnél megnőtt a papucstávolság is, ami szintén merevebb kereket ad. Sőt MTB-nél (nekem is ilyen a fullym már) van boost szabvány is, ami még tovább növeli a papucstávolságot a plusz merevség érdekében. Elől +10mm, hátul +6mm. Super boost is van, ami hátul már 157, de az inkább csak gravityban. Ezek persze nem átjárható dolgok, mert lényegében minden más egy ilyen bringán. Még a hajtás is a megváltozott láncvonal miatt!

Elküldve: 2024.07.24. 14:40 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 735

@VTitusz: nekem a romet pont jókor jött elnyalódott a scott hajtókar eltört és"kiszakadt" 250ért jutottam hozzá ami jutányos tehát alu áráért és tudom most ujra olyan érzésem van mint kezdetek kezdetén a caprine cherokkie pimpelésénél tuningolásánál most 50ezres kerregős"rachet system" kereket néztem ki de kérdés mi a különbség a csöves átütőtengelyes kerék és a sima gyorszáras között?!?azt tudom hogy a kezdetek kezdetén a hervises balances cimborámmal kellett állítgatni"ellentétes kulcsozóval" a kerekeket én versenyzésem óta eltelt röpke tíz év bár akkor is volt dekatlonos ust-s folyadékos kerék ami már akkor se működött:pont visegrádon a rajt cél területén eldefekteltem és kifolyt minden "dzsuva belőle" hagyományos belsővel valaki kisegített szerencsémre-annyi a modern teknika és a fejlesztés hogy az ember ismerje ki magát...;)

Elküldve: 2024.07.24. 09:52 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

@VTitusz: A fully bicóknak két hátrányuk van, hogy drágábbak és egy sáros verseny után megőszül az ember, mire újra szalonképes állapotba hozza őket. A merevet meg lemosod és kész, jöhet a következő sarazás. Ráadásul a feneket/lábat is jobban edzeni. :-)

Elküldve: 2024.07.23. 17:20 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@rcs2003: Nekem nem ingem, amit írtál, így nem is veszem magamara. Vagyis egyet igen, hétköznapi bringásnak gondolom magamat. Azt is elismerem, hogy a bringáim többet tudnak, mint amit ki tudok belőlük hozni, de engem ez nem zavar. Szeretem a technikát, érdekel, így áldozok rá, értékítéletem szerinti keretek között. Kipróbálok dolgokat, ami érdekel, de azzal sincs bajom, ha vkit ez nem hoz lázba. Az is tudott, hogy a rider a lényeg, nem a bringa. Ezzel együtt, most ültem át össztelósra, merevről. Ég és föld a kettő. Ebben az eufóriában az sem zavar, hogy kategóriámban mások majd lehagynak, merevvel.

Elküldve: 2024.07.23. 16:06 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Durva :D Sajnos a pénz megöl mindent aminek lelke van. Másik off: elindultam egyet tekerni, 2 perc után ahogy kiértem a szabadba, feljött a zivatar és hazavert az eső. Ez volt minden idők legrövidebb tekerése idáig. 2 perc oda, 2 perc vissza.

Elküldve: 2024.07.23. 15:38 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@rcs2003: Az emberek nagyrésze még a nagyságrendekkel sincsen tisztában! Mindegy is. :) Amúgy én se megyek se tubeless-el, se TPU-val, mert egyszerűen nem éri meg még nekem se! :) (MTB-n azért nem, mert ritkán használom és csak beszáradna.)

Szintén OFF: Pogacar záró időfutamán a TdF-en: a szponzorja karórájában nyomta le! Ott pedig mindent kimérnek! Gondolom ezt is kimérték, hogy hány mp bukta lesz miatta. De a pénz még ott is felülírta a teljesítményt! Más kérdés, hogy így is adott 1+ percet mindenkinek. :) Szóval kiszámolták, hogy belefér az óra a kezén! :))) (Amúgy Cavendish is órában ment, de neki ugye "mindegy" volt. Csak be kellett érnie értelmes idő alatt. :) Neki is szponzorja az óra gyártó. Direkt nem írok nevet, mert nekem nem szponzorjaim. :)

Elküldve: 2024.07.23. 15:02 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Azt írtam hogy HÉTKÖZNAPI felhasználásra kurvára mindegy, ha esetleg átsiklottatok volna felette. Nyilván nem a Makky féle versenyző figurákra gondolok, ez egyértelmű. Viszont abban is 100%-ig biztos vagyok hogy a hazai versenyeken induló amatőrök 90%-ánál a bringa sokszorosan meghaladja az azt megülő kerékpáros képességeit. Ez önmagában nem baj. :) Viszont általában azok dobálóznak a legjobban ezekkel a gördülési ellenállás dumákkal(ez az egyik legnagyobb klasszikus hobbibringás faszság) akik egy egyenes gerincre állított felemelt kormányos trekkingen tekernek 25-tel, meg erdőkben, kerékpárutakon gurulgatnak hétvégenként lobogós pólóban, 20 percenként megállva, meadjisten 100kg testsúllyal akarnak KOM-ot menni a hátsó dűlő szegmensén. Ezek az emberek kicsit olyanok mint az audiofilek, de kb minden hobbinak meg vannak ezek a becsapható élvezői. A lényeg hogy a pénztárca jó szélesre nyíljon! :D Na, szóval arra akarok kilyukadni hogy legyen az ember tisztában azzal valójában mire van megalapozott szüksége. Ha meg csak divatból akar ezt vagy azt, persze szíve joga és nekem tökmindegy, csak akkor ne magát akarja már becsapni és ne a betanult marketingszöveget nyomja, hanem vállalja a valóságot :)

Kis OFF: eszembe jutott egy gyerek évekkel ezelőttről. Az egyik versenyen indult előttem a rajtban, kitámasztós biciklivel egy olyan pólóban ami nagyra dagadt fékezőernyőként lobogott rajta a menetszéltől és még képes volt rádőlni a kormányra hogy így csökkentse a légellenállását! Hát akkorát mosolyogtam rajta :D Az első kanyarban mikor végre kiértünk az egynyomosról el is kerültem. Addig jócskán visszafogott.

Elküldve: 2024.07.23. 14:41 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@rcs2003: Ha vki nem érzi a különbséget, abban hogy mivel szerelt kerékkel megy, annak tényleg tök mindegy. Viszont sokan megmegérzik. szerintem kár lebeszélni másokat, azért mert te nem érzed. Abban igazat adok neked, hogy az kérdés, ki mivel akar vesződni. Pl. országúton, ha vki belsővel akar menni, akkor szerintem a latex belső a jó választás. TPU belsőknek csak a súlyuk előny, illetve, hogy nem kell naponta pumpálni (no persze ha vkinek ez előny). Rendszeresen, terepen montizónál a TL-nek több az előnye, mint a hátránya. Persze, ha vki a butyl belsőre esküszik, szeret foltozni, szereti a +súlyt, a kisebb tapadást, nagy wattokat tud tekerni, akkor hajrá.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!