@fpeter: Az biztos, hogy nagyon jönnek föl a kínai cuccok, és egyre magasabb színvonalat képviselnek. Van ott helyben akkora piaca az alsó kategóriának, ami megteremti nekik a tőkét, hogy nyugra is terjeszkedjenek magasabb kategóriában! Lehet, hogy nekem is már ilyen lesz az első elektromos cuccom, mert nekik pont az az érdekük, hogy mindennel kompatibilisek legyenek, és ami szoftverből megoldható legyen (kb. nulla költség lenne minden gyártónak), azt ők meg is teszik. Ellentétben a Shimanoval, aki meg szándékosan tesz keresztbe szoftveresen a kompatibilitásnak, paraméterezhetőségnek! (Csapattársamnak már van és egyelőre elégedett vele. Az akksija is sokkal többet bír!)
Az UDH másik téma. Én alapvetően jó ötletnek tartom. Egyik részről így MINDEN váz esetében UGYANOTT lesz a váltó. Vagyis tervezhetőbb a váltás minősége. Eddig váz függő volt mindig, hogy pontosan hova esik a váltó. Másrészt sokkal merevebb alapot ad a váltásnak, ami szintén jó. Törni ugyan még sose törtem váltófület, de a legkisebb eséstől is 99% az esélye hogy elhajlik a fül, ha csak picit is, ami szintén rontja a váltás teljesítményt. Tegye föl a kezét, aki esés után ezt ellenőrzi! És nem csak szemre, hanem műszerrel! (Ráadásul két tengely mentén kell nézni és a vízszintes tengelyen nézve még kevésbé látszik.) A kisebb elhajlás nem látszik szemre! Ami már szemre látszik, az a beállító szerszámmal a kerék kerületénél már simán 5 cm fölötti eltérést mutat! :) A kisebb hajlásnak meg csak annyi a tünete, hogy esetleg kicsit zajosabb lesz és gyorsabban kopik a váltógörgő, váltani még fog. Így pont nem sokan foglalkoznak vele.