@rcs2003: Hát ezt nem tudom hol olvastad (forrás?), de ott valamit nem jól mértek akkor! "Nektek" nyilván teljesen mindegy pár watt ide, vagy oda a belső miatt. :) Szóval csak a tisztán látás kedvéért: belsők között pár watt különbség van kerekenként (pl. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tpu-inner-tubes). Tubelessnél "rendszerként" kell vizsgálni. (Azok oldalfala/felülete kicsit más, de a lényeg, hogy hasonló nagyságrend, mint a legjobb belsős rendszer. MTB-nél a felütéses defekt miatt van nagy előnye, mert alacsonyabb nyomáson lehet vele menni sokkal. Versenyzők ezer éve CSAK azzal mennek.) Itt a hintőpor teszt is (csak rontja!): https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/inner-tubes-talcum-powder-test Amúgy meg az egyes külsők között sokkal nagyobb különbség van! Nyilván a top kategóriában maximum pár watt, de egy jobb verseny gumi és egy edző gumi között van olyan különbség, amit konkrétan már érezni is. Simán lehet kerekenként 10W, ami 20W ugye. Azt már azért érezni is! :) Persze a két gumi másra való és más árkategória. Szóval almát a körtével esete, de azért leírtam.