@rcs2003: A Hétvégi tekerésem alkalmával a Mecsek utjain találkoztam egy kb 8 fös MTB csapatal, mindegyik bérelt E-MTB volt. Síikon én voltam elörébb az emelkedökön, meg hagyjuk, esélyem nem lett volna :-))
@rcs2003: A Hétvégi tekerésem alkalmával a Mecsek utjain találkoztam egy kb 8 fös MTB csapatal, mindegyik bérelt E-MTB volt. Síikon én voltam elörébb az emelkedökön, meg hagyjuk, esélyem nem lett volna :-))
@fpeter: passio bol iszik sio gyumolcslevet hat azt csinal sznobssgbol kondabol hobbybol amit akar esetleg bukta esetleg szerencse ami vele jar
@rcs2003: allatvedelmi jogokat kene megkerdezni hogy balatonfureden voltunk es a „szent“termeszetvedelmi teruleten is hangos nagydarab hangos Elektromos bringak es sokcsattognak most akkor a termeszetes allatok termeszetes helyet „enidejet“ki vedi?!?wtf
Egyre több embert látok villanybicikliken mostanság itt a faluban. Semmi extra, munkába járós bicajok, jellemzően agymotorral. Nagy divat lett az elmúlt évben, ezelőtt egyáltalán nem volt jellemző felénk. Most az egyik kereszteződésben ahogy jöttem haza élénk szembeszélben legalább 30-cal húzott el előttem egy fiatal, de úgy hogy kb láthatóan semmi energiát nem fektetett a pedálozásba. :)
@fpeter: Csak egy konkrét példa, ha már beszéltünk róla, és mert nem olyan régen történt! Kint van az albumban és látható, hogy mi az a három gép ami nekem van jelenleg itthon! Fél éve költöztem, elég nagy távolságra(200km) ráadásul én ezt a lakást készpénzért vettem. Költözés, háztartás miegymás plusz buktam az összes többi, korábbi megbízásom a távolság miatt.. Felmerült, hogy kéne még legalább egy milla, mert minden pénz elfogyott, de ezt értsd úgy, hogy szó szerint még a lehetőség is, és gyorsan kellett találni valami munkát mert januárban már itt volt az illetékről szóló határozat, ami közel egymilliós + kiadás, és akkor még saját magamról meg a lakás későbbi számláiról nem beszéltünk..
Leültem számolni, hogy ami itthon van nem mit ér, illetve anno amikor építettem nekem mennyibe került. Három bringa hat pár kerék gondoltam ezzel kezdek, mert lehet nem is kell majd tovább számolgatni.. 600 ezret akartak adni azonnal mindhárom bringáért, ráadásul ebből a piros nem is az enyém volt, én eleve a másik kettőre kértem ajánlatot, igaz a képeket egyben küldtem, de hozzáteszem nem a zaciban érdeklődtem meg!
A három bringa hat kerék - felgumizva, rotorral és hátul kazettatesttel épp hogy kijönne vadi újban mai áron ennyiből, (nem beszerzési árról beszélek) ennyit pedig az összesért kaptam volna, és akkor még nem beszéltünk a "bringákról"..
Elhiheted milyen gyorsan tettem le a dologról, más kérdés végül megoldottuk máshogy, de ez a szitu kevesebb mint fél éve volt, azóta már lehet a hatszázezres ajánlat sem volna, hozzáteszem egyet sem adnék ma el ENNYIÉRT! (NEMHOGY HÁRMAT)
@Tom77: Eddig működött a dolog. 2-3 bringát sikerült így elpasszolnom. Remek hobbi egyébként. :-) Most is ügyködöm páron, de ezek túl exkluzívak lesznek a piac számára (karbon fully elektromos felfüggesztéssel, meg egy modern vázas titán monti). Meg ezekben tényleg sok kutatómunka/szerencse is van. Ezek a projektek állnak, mert más bringákat hajtok jelenleg.
@fpeter: Ez azért még érv szintjén is messze van a valóditól, mert hidd el nekem, hogy olyan hely ahol már csak "te" vagy, (sajnos) már nincsen! de ha mégis van és úgy hívják, hogy "a semmi közepe", na akkor oda biztos, hogy nem bringásan jutsz majd el..ツ
@fpeter: Csatlakozom az előttem szólóhoz! Maximálisan egyetértve az előbbiekkel, én is mindenkit óva intek attól, főleg a jelenlegi piaci viszonyokat nézve, hogy eladásra építsen bármit is nemhogy bringát! Nyilván ha ezzel foglalkozol és már ki van építve az ehhez szükséges háttered, alkatrészbeszerzés munkád is mondjuk ez, akkor más nyilván vagy ehhez köthető, ha nem akkor amit összeraksz azt saját használatra tedd ne eladásra, mert az még akkor is bukó lesz, ha legalább két bringát úgy teszel össze, hogy már minden megvolt hozzá otthon és csupán az összerakáshoz szükséges időt feccölted bele, minden egyéb pedig már volt. Az építés akkor éri meg ha az ami elkészült, a tied és te használod majd!
Ekkor sem pénzben leszel pluszos, hanem élményben de az nagyon más, mert olyankor ritkán ül le az ember, hogy végül is mennyi lett.. Tudja, hogy több lett de maradnak olyan szempontok bőven, hogy amennyiben jól dolgozott, az építés ráfordítása számára minimum másodlagos lesz.. Minden más esetben netto szívás az egész, amit kábé úgy tudnék fordítani, hogy max akkor üzletelj vele, ha megvan a fejedben az elképzelt ára és azt valakitől meg is kapod, ha pedig nem viszik annyiért, az sem számít mert nem megélhetésre kell! Max továbbra is nézegeted magadnak otthon..
@rcs2003: Nem veszek új alkatrészeket. Portyázó vagyok, aki a régi, akciós dolgokra csap le. Engem nem zavar, ha nálam marad a bringa. Eggyel több vagy kevesebb. De ha eladnám fel tudnám használni a pénzt/gyűjtött tapasztalatot a következőhöz. A szerelő szakma tele van negatív tapasztalatokkal. De ez olyan dolog, amibe szívesen fektetek pénzt, időt, energiát. Ha egyszer úgy adódik, hogy a semmi közepén éppen kell valamit szerelni, akkor jól jön a tapasztalat.
Más portyázó szólhatna, honnan lehet elportyázni egy 165-ög grx hajtókart. :D Ha jól látom csak a 12 sebességesből van ilyen, az meg nem elérhető még el a használt piacon.
@ikarus266: na az erdo/termeszet kezdivisszafoglalni avarost pilismarot volt dunakomp Latham mar nyest szeru Allatot tegnap fater aranysakal kutya kombot egyik. Sovenybol masikba futni a parton a kidolt fak kozott egy medve lelke brummog es alig van ember nep csak a part es a csendesseg szukseges sikatorba ne fuss mert elkap az ellenseg
@fpeter: remélem nem gazdasági munkát végzel egyébként :D Az első alapvetés hogy sosem fogsz ebből pluszosan kijönni. Onnantól kezdve hogy nem boltként árulsz alkatrészt máris buktad a rendes ár 20%-át. Onnantól hogy ki van bontva, további 10%. Onnantól hogy volt már beépítve, még kevesebbet ér. :) A belefektetett munkádat meg senki se fogja kifizetni mert az senkit nem érdekel. A sztori végén amikor olyan bringát raksz össze eladásra ami alapból drágának számít és amire egyáltalán nincs kereslet, azt meg úgy hívják hogy tátott szájjal berohani abba a bizonyos erdőbe :)
@rcs2003: csak nem akarok pénzt veszteni a meghirdetett dolgokon. :p
@Cadre Allage: xtc vaz elnyeli annak ellenére is hogy amim van judy telo egy kalap fosch
Ja mert általában olyan közönségre szabod az eladó portékáidat ami itthon nem létezik :)
@fpeter: Amikor az E-MTB árultad az sem kellet senkinek :-)) Szóval, hogy töled mit vesznek meg és mit nem, az nem jelent semmit.
@azaki71: Hónapok óta árulok egyet, de a kutyának sem kell már hardtail. :d
Az RD-M592-t használtam évekig, szerettem. Viszont ha 15 ezernél többet kérnek érte akkor hagyd a fenébe és vegyél inkább egy 9 sebességes újabb Alivio-t, ugyanazt tudja. (Én 592-est cseréltem a munkábajáróson Alivio-ra, tapasztalatból írom hogy kb tök ugyanaz a kettő)
@fpeter: Ezt a régi 26 kerékpárt meghagyom annak ami, egy régi korszak kerépárjának. :-)
Racionálissan a Gravelt kellene eladnom és venni helyette egy 29 hardtail kerékpárt.
A Gravel egytányéros, ezért is kevés nekem sok emelkedön, én gyenge vagyok és a 40 / 42 nem áll arányban az MTB 22 / 34-el. (A zengőre feltekerni nekem még az is neces). Nyilván a meglévő gravelen is lehetne alkitani, elöre egy 38T vagy akár 36T is felhelyezhető, hátul még elbirja a 46T, vehetnék rá egy rugos kormány szárat (Redshift vagy Eesilk), továbbá MTB külsők is elférnek rajta 29 x 2.0, stb, stb.
De válthatók E-bikera is!
És még vagy ezer lehetöség, ha van rá pénz. De az az igazság, hogy még mindig jól érzem magamat a régi megszokott 26er kerékpárokom, és amiket próbáltam, (más kerékpárok), egyiknék sem éreztem azt, hogy "hű! Ez kell nekem". és a Gravelnál sincs meg az az érzés, hogy fejleszteni akarnám.
@fpeter: Hátsó váltó ott is van! Itt pedig arról van szó! :) Szóval agyváltó inkább, nem!? :)
@azaki71: Itt az idő áttérni az egytányáros váltásra. Ez egy égi jel. :D
Vannak még csodák, sikerült ismét vissza hajlogatni az összegörbül XTR váltot. Már messze nem olyan, mint új korában, de vált és müködik.
Közben sikerült találnom új "shimano Deore RD-M592 SGS" váltót, de nem rendeltem meg, adok esélyt a régi technikának és ha útkötben ís ugy vált, mint korábban, akkor meghagyom.
@Cadre Allage: Nálam a Grvaelben karbon villa van, de mit mozog az ki? Semmit. Lehet, hogy laboratoriumban ki lehet mutatni és marketingnek el lehet adni, de ez inkább placebó, mint észrevehető csillapitás.
@azaki71: villanas az égen szembeli itelet gondolatkavalkad s vagy így vagy úgy de fagyit megnyalsz az aljban szuperhős pasid alattad de nem mindenkinek juthat sportoló művész vagy híresség gazdag ki erőt fizogtat ha be kell érni a kozzel a rendel a közepes felett eggyel de tel mul s tavasz nem vár irány a gyár a toltenyhuvelyi munkas felazott szarvak gatyakonc rajta tudvalevo hogy boltozat tapintod nagyban elfogyott a vaníliás palacsinta beered a túrós punccsal soretek az égbe szállnak te is ott ered el a mát a malhas szamarat csak cipekedjen csak rakjon egyél nő a tét a fejfad harangol girbe gurba út hanyatt cső míg te véresre kavarodás magad ő mással hanyatt dont áruló világ asotthalom vigyáz a te terfeleden pattog a labda de vigyazz!a másik bikaz
@rcs2003: Igen, nekem is sürün eszembe jut, hogy nyugdujjaznom kellene.
A váltot elviszem a kerékpárszerelő barátomhoz, mert néha csodákra képes és elég sok bontott retró cucc van nála.
Egyébként ez már annyi jel volt így egyszerre hogy szerintem kukáznod kéne azt az egész bicajt ahogy van (tovább adni) és beruházni valami jó kis "naprakészebb" montiba.
Igazából nem is érnek annyit amennyikért adják használtan ezeket a százéves xtr váltókat.
Oh jeee....Sikerültm régi XTR hátsóváltomat megakaszatni egy a magas gazban rejtöző vastagab galyban. Durva görbeség lett benne. Egyszer már meg lett mentve, mert egyszer már letörtem, akkor sikerült kannibalizálni egy másik váltó alkatrészeiböl a sérült elemeket. De most ugy néz ki itt a vége. 19év után bucsut kell mondanom az XTR váltonak. Még nem tudom mi lesz helyette, új vagy használt (inkáb valami új). A lelkemnek fájni fog, hogy már nem "XTR" lesz, de 9 sebessége új már XT sincs, és nem is költenék rá annyit, mint anno.
@ikarus266: két napig kegyelmi eso esett csendes Balkán felett életünk e legszebb felteken
@azaki71: ilyen tré utakat mint itt kőbányán és 17 ker határán borzasztó egy szerencsém van a monti az elba szot judy telóval anyagában mert karbon kimozogja tán erre készült ennyivel jobb többet tud mint egy alu anno nem értettem ezt az anyagában elnyeli elmozog most megértettem más téma azért nem épít egy kerület sem utat mert hitler ivadékának kiáltanák ki?!?vagy "kurvára"kell a pénz.....a "gerő vezír"itt álmos államos úgytűnik csak büntetgeti a belvárosban piros csekkekkkel az emereket autok ellleni űzésmegy....de olyan kurvanagy szmog van a belvárosban hogy ott aztán nem lesz normáliskerékpáros forgalom csak elektromoos futárok....
@fpeter: A Hardtail az Hardtail. A Gravel az meg...nem is tudom mi. Az, hogy kinek milyen áttétel a megfelellő, teljesen egyéni, plusz útviszonyok és erönlét kérdése.
Nem, a gravel bicók elbaszott országútik, azoknak akik túl sznobok ahhoz hogy merjenek egy montit venni maguknak az outi mellé :)
@azaki71: hardtailek igazából egyenes kormányos gravel bicók ???? gravel a 40-es lánctányér síkon kevés, a 42 ovál meg 10%-on majdnem túl sok. Bár múltkor mentem egy Pr-t, mert nem volt hova visszaváltani.
@azaki71: nem csak neked a legjobb a hardtail, hanem de facto a legjobb kompromisszum minden bringafajta között, nyilván az extremitásokat kivéve a képletből.
@fpeter: Én még a rosz mijöségű magyar aszfaltos utakon sem érzem jól magam a gravelen, de ha már kell bele teleszkop, akkor arra találták ki anno a cross trekking kerékpárokat, ami meg kiment adivatból, mert nem volt köré olyan marketing épitve, mint a Gravel köré.
Elméletben nekem is ideális lehetne a gravel, mert sok utam 50% terep és 50%-ban valamilyen aszfaltos szakasz, de a terepen elöforduló 5 - 10% út mindenkép montis, mintsem gravel. De mint már tudjátok, nekem a Hardtail az a kerékpár, ami mindenre is jó.
Ja, az exem jó monotonitás türő, de láttam ennek a képességének az árnyoldalait is.
@Cadre Allage: Alsónémedi Ócsa irányában egy"feltalalosdi"kocsi két karbonfekete tán scaoin de rsjtszamos bringa...készülnek holnapra vagy mostanában volt arra verseny?!?
@ikarus266: Mai leltar:"dronhopper"és két nagyméretű puzzle vagy szivacskocka Pelikán Jani arra járt?!?
@ikarus266: ;)vezetnek mint a bronxi mesékben "Az állam alkalmazottja vagyok";)
@azaki71: Irigyekedem az ilyen monotonitást kedvelő emberekre. Nekem egy 9 órás irodai műszak maga a kínzás. Ha nem montiznék, valószínűleg alkoholista/drogfüggő lennék. És az a baj nincs alternatíva, vagy ez, vagy az éhenhalás. :(
@Makky: Én azt vettem észre, hogy fáradtan nem érzem magam jól technikás terepen. Abszolút megértem a gravel népszerűségét, mert egy "mezei" 9-7-ig dolgozó ember számára ez a legjobb bicó. Hasít a gép erdészeti utakon és aszfalton. Egyedül a lejtőkön nem érzem magam komfortosan. Egy 2,4"-os gumi kanyartartása nem összehasonlítható a 42 mm-rel. Ja meg a teleszkóp hiánya... Személy szerint nem raknék össze több gravel bicót teló nélkül. Még ha csak 5 centit rugózik is, sokkal jobb a 0 centinél.
@ikarus266: ajaj lehet nincs isten....csak h(ovard)h(ughes)h(ungary) elemei bajlodtak össze ajjaj mit is kéne csinálni hagyatkozni mestersegunk intelligenciajara lapozzuk fel a "kiterjesztett agyat" hamar a szoci A lista világ úgysem erdekel
Ex feleségem triatlonozot, de amugy az úszás volt a kedvence, néha még 10 órás uszó versenyen is részt vett. (egy mendencében fel alá uszni 10 órán át, néha enni egy kicsit a medence szélén, meg néha pár percre vécére menni, nem normális). Egy tény, hogy amikor elmentünk együtt kerékpározni, én fáradtam el elöbb. Ö nem az a panaszkodos, kényes nő volt :-))
@ikarus266: "koben havn"kobanya a laposfold hívőknek valo kicsit sci-fi fantasy urbeli séta allomas ne kapcsold be a rádiót nincs vetel csak pasztazas susnyas utca falvedelem ereszkedés a felhobol alá legvedelem zivatar laposkalvaria hegyhat montázs oh ajkaink fonodna össze veled bleckshee szeplany
@fpeter: Triatlon: munkába tekerni, futni lehet, na de ki tud munkába úszni?! :))) Amúgy simán lehet munka mellett. Mondjuk a helyszín azért számít valamit, hogy hol dolgozik az ember. Régen is is 9-17 dolgoztam Bp.-en. Reggel munka előtt 2ó kényelmesen belefért. Néha több is. Utána meg még haza 1ó15p volt kb. Plusz hétvége. Add össze! :) A legmagasabb szinthez is elég. Persze mellette már SEMMI más nem fér bele. Szóval minden csak akarat és elhatározás kérdése.
@fpeter: ez az ismerősöm az Ironmant is megcsinálta valamelyik évben. Iszonyat jó állóképesség kell hozzá az biztos. Ráadásul szerteágazó az igénybevétel is, futás-úszás-bringázás olyan univerzális erőnlétet-mobilitást-állóképességet ad mint semmi más.