Társalgó.........2025

251-300 (508 hozzászólás)

Elküldve: 2025.04.23. 08:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 959

@mematyi: Hát akkor cserélj betétet és/vagy tárcsát. :) Noname tárcsa mindig lutri, hogy jó lesz-e, vagy sem! Bekoptatni nekem általában pár nagyobb fékezés egy lejtőn. Elsőre alig fog. Aztán érezni, hogy megjön a fékerő pár fékezés után. Síkon nekem nem biztos, hogy menne. Persze ez is betét/tárcsa és leginkább testsúly függő. :)

Elküldve: 2025.04.22. 21:30 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@fpeter: varázsszőnyeg?!?kérjétek meg a citroen t szálljon bele a bringa csillapítás történetébe is autoknál már letették avoksot;)

Elküldve: 2025.04.22. 21:24 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@rcs2003: Én monti kerekekkel megyek. 2 barral nagyon kényelemes. ^^ Outihoz képest olyan mint egy varázsszőnyeg. Nyilván montihoz képest fapados, de 2,4" gumikkal nehéz versenyezni.

Elküldve: 2025.04.22. 19:42 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 305

@rcs2003: ez nem olyasmi, és nem pulzál a fék, csak simán elég hangos, mintha fémes betéten lennék. Nem nyekereg, hanem dörzsölő hangja van, legalább hallanak ha jövök, ellenben engem eléggé zavar.

Elküldve: 2025.04.22. 18:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 822

@fpeter: Nem fáradt vagyok rajta és nem azért kényelmetlen, mert rosszak a beállitások.

Szét rázza a kezemet, bármennyire is probálom lazán fogni a kormányt. Nem is értem, hogy szerencsétlen kormány csapágy hogy birja ezeket az ütéseket.

Jah, tekerhetek 1.6baros guminyomással, vagy vehetek rá Eesilk vagy Redshift csillapitott kormányszárat (stucnit), vagy teleszkopot is lehet bele tenni. De akárhogy is, nekem az MTB kényelmesebb és az egyenes kormányt is sokkal jobban szeretem.

Nekem melléfogás a Garvel, de ezt már mgebeszéltük. Érdekes, mert az ismeretségi körömben senkinek nem kell, mindenki ugy vélekedik, hogy a Gravel az a kerékpár, ami sehová sem jó. El kell adnom, vagy hasonló értékü MTB-re cserélni, de megint annyi minden más dolgom van.

Elküldve: 2025.04.22. 17:48 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

Elég változó a noname kínai tárcsák minősége, van hogy épp rosszat fogsz ki. :) Jártam így már én is. Két tárcsából az egyik nem volt tökéletesen sík. Viszont még így is sokkal olcsóbban jöttem ki vele mintha itthon egyetlen tök alap tárcsát vettem volna, ami elég vicces... és ez nem most volt a Temu eszetlen térhódítása idején, hanem 6 évvel ezelőtt. A surrogást egyébként okozhatja a hosszú fékezés, a tárcsa el tud hajolni némileg a hőhatástól. Legalábbis ezt mondják. Én sosem fékeztem egyszerre pár másodpercnél többet a hazai maratonos lejtőkön.

Elküldve: 2025.04.22. 17:18 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 305

@rcs2003: Akkor valószínűleg szar a tárcsám! Köszi!

Elküldve: 2025.04.22. 17:12 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@mematyi: max 10 másodperc. Az összekoptatás amolyan városi legenda

Elküldve: 2025.04.22. 15:57 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 305

Én is kérdeznék a fékről akkor!

Mi a tapasztalatotok, mennyi idő/km/fékezés kell egy műgyantás betét-tárcsa párosnak a becsiszolódáshoz?

Sram Powerful Organic új betétjeim vannak, új tárcsákkal. Igaz, a tárcsák Aliexpresszes ZRace márkájúak, ami valamelyik SRAM-ra hajaz talán.

Igyekeztem síkon bekoptatni, szakaszos fékezésekkel, alapvetően nem is igazán volt hangja, de most az első hegyi menetnél, ahol nem volt komoly lejtő, eléggé elkezdett surrogni. Lesz ez vajon jobb, vagy simán "buta" a tácsa anyaga, és az már ilyen?

Elküldve: 2025.04.22. 15:12 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@fpeter: hogyne kéne, tök máshogy veszi igénybe a testet a gravelon való rázkódás mint montival, pláne ha utóbbi tatamódra van beállítva (kormány magasabban a nyereg). Teljesen mormális hogy az embernek fáj mindene másnap ha nem csak a megszokott izomcsoportokat veszi igénybe és nem a megszokott módon. Mindenhez hozzá kell szokni. Főleg 50 felett.

Elküldve: 2025.04.22. 12:55 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@azaki71: Mechanikus fékek ilyen problémát szerencsére nem fognak okozni nálam.

Elküldve: 2025.04.22. 12:54 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@azaki71: Nem kellene fáradtabbnak lenne rajtad, mint montin. Nekem rengeteg időmbe telt megtalálni az ideális nyereg/kormánypozíciót. A kormányt így is picit alacsonyabbnak érzem az ideálisnál, de van egy szimpi karbon stucni meghirdetve és fáj már rá a fogam. Így a kísérletezést jegeltem.

Elküldve: 2025.04.20. 17:07 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 822

Reggel elért torokfájá és az orrfojás, ennek ellenére bevállatam a 60km erdei utat, amiböl az utolsó 10km már vánszorgás és kinszenvedés volt.

A féjkeimet elkiabáltam. 4 uton keresztül jók voltak, a mai uton ismét olaj kerülthetet rá. Most már biztos, hogy a fék dugattyuk mellet szivárog és valahogy rákerül a betétekre. Nem tudom érdemes-e nekikezdeni javitani (mert vagy sikerül, vagy nem , ahogy azt sem tudom, van-e ehhez a régi fékhez javítokészlet, vagy gumi tömités. Másik lehetöség a komplett új fékek vásárlása. Harmadik opció a 26' MTB kerékpárom nyugdijjazása.

Elküldve: 2025.04.20. 01:06 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@azaki71: nem szoktál hozzá, ennyi. Másfajta igénybevétel a testednek a kényelmes monti után.

Elküldve: 2025.04.19. 16:34 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 822

Négy hónapja nem ültem a Gravel kerékpáromon, ma egy 60km kört. Minden porcikám fáj, pedig viszonylag könnyű utvonalat válaszotottam és nem is eröltettem. Hogy bírják ez mások?

Holnap MTB erdei bringázás, az is kb 60km, remélem maradt még bennem erő, bár most nem ugy érzem, pedig sokkal több színt vár rám.

Igen, ha nem lennék lusta, akkor a Gravlet el kellene adnom, mert csak a port fogja a garázsban.

Elküldve: 2025.04.18. 15:42 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@ikarus266: Más a villa kialakítása, mint teleszkópnál, ezért érdemes kimondottad gravelra szánt sárvédőt venni. 4 gyorskötöző tartja helyben. Felrakni nem nehéz, de mire a védőmatricákat fel sikerült rakni, lement a nap.

Elküldve: 2025.04.18. 00:18 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 210

@fpeter: Gravelen hová rögzíted? Ugyanúgy a villanyakba és a szárra?

Elküldve: 2025.04.17. 21:02 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

Megleptem a gravelt egy első sárvédővel. Nem tudom, hogy egyesek, hogyan léteznek nélküle (alacsonyan repülő kavicsok). 3000 Ft-ot megér a szemem épsége. Montinál is bevált, a gané így nem megy a becsúszószárakra.

Elküldve: 2025.04.15. 20:49 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@Cadre Allage: A német sportgumminak hívja.

Elküldve: 2025.04.15. 19:45 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@fpeter: ha a bringásgumicukrot kitalálják akkor a kerék/gumi lákricből medvecukorból lenne....

Elküldve: 2025.04.14. 20:46 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

Némi gumma téma A) Race Face AR25 hátsó kerék + Pirelli 2,4” = 3,185 kg Race Face AR25 első kerék + Pirelli 2,4” = 2,415 kg B) Mavic Crossmax Pro hátsó kerék + Specialized 2,2” = 2,27 kg Mavic Crossmax Pro első kerék + Specialized 2,3” = 1,825 kg C) Mavic Crossmax Pro hátsó kerék + Pirelli 2,4” = 2,645 kg Mavic Crossmax Pro első kerék + Pirelli 2,4” = 2,0 kg

Szóval a gyors XC külső-könyebb kerékszett kombó 1,5 kg-al könnyebb volt a normál mtb külső-budget kerékszett kombóhoz képest. Mivel tök idegennek érződött a vékony külsővel a bringa, ezért átgumiztam, ami által 0,95 kg-val lett könnyebb. Ezen a keréken 180-as hátsó tárcsa volt, ezt még nem tudom, hogy megtartom-e. Ha sokat csúszik a hátsó kerék, akkor felrakok egy 160-ast. Meg persze a felni szélessége is eltér:

2,4" AR25 (25 mm): 58,3 mm (1,7 bar) 2,2" Mavic (22 mm): 53 mm (1,2 bar) 2,3" Mavic (22 mm) 55 mm (1,3 bar) 2,4" Mavic (22 mm): 57,3 mm (random)

Ezen értékek nem pontosak, hiszen tubelessként kisebb nyomást is tud használni az ember. Az egyedüli gond, hogy a hátsó kerék nem középen van, 3 vs 9 mm a vázhoz képesti távolság. Szóval egy 3 mm-rel majd arrébb kell igazhatni a felnit.

Egyéb megjegyzés: Múltkor az AR25 felnin cseréltem szalagot, mert eléggé kétes állapotban volt. Akkor vettem észre, hogy duplán volt leszalagozva. Ennek mi a célja? Ez megmagyarázza miért volt bitang nehéz levenni róla a külsőt.

Elküldve: 2025.04.13. 22:14 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@rcs2003: Végigjártam már velük Mo-t és Csehországot. Szóval tudom, hogy megbízhatóak. De ez kb. olyan mintha fullyról merev bringára ülne vissza az ember.

Elküldve: 2025.04.13. 22:12 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@opp: Ez is megfordult a fejemben. :-) Megpróbálok kikísérletezni egy jó nyomást. Ha nem válik be, akkor meg megy fel a 2,4. Aztán többet nem veszek 2,3"-nál keskenyebb gummát. Szerencsére ma már a vázak többsége elbírja őket.

Elküldve: 2025.04.13. 22:10 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@opp: nyilván nem élesben akarja kipróbálni először a versenyzős gumikat. :) Ennél csak egy rosszabb van, az én példám: hegyes-dombos esős sáros versenyen indulni úgy hogy életemben nem tekertem előtte síkon, földutakon kívül más terepen. :D

Elküldve: 2025.04.13. 21:17 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 277

@fpeter: ha nehezebb gumival edzesz, az nyilván jó, de ha folyamat kisebb nyomáson és nagyobb tapadással mész és csak versenyre teszel fel egy teljesen máshogy viselkedő gummit, az nem lesz túl hálás versenytempón, idegen terepen...

Elküldve: 2025.04.13. 21:08 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 277

@azaki71: csak néga nehéz követni amikor ez az off topic is szét van off-olva :D De akkor nincs új a nap alatt, csak az olajos fék nem harap :)

Elküldve: 2025.04.13. 12:58 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 822

@opp: Most lebuktál, hogy nem olvasod rendszeresen a fórumot :-))

Két oldallal ezelötti téma volt, ebbö laz egyik hozzászüóálásom, amiböl megérted:

"A mai út fék tapasztalata. Első fék, a használt betétekkel, már az út elején, kb a negyedik normál fékezés után nyikorogni kezdet, fekete csíkot húzva a tárcsában. Az út szélén ki is vettem a használt betéteket, és a betétek felületének egy része is fekete, üveges lett.

Hátsó fék az új betétekkel, már az elején nagyon harapott, és ez késöbb is megmaradt és haza érve a féktárcsán nem volt nyoma szennyzödésnek. Remélem, hogy most már így is marad.

Ugy tünik, hogy a korábban beszerelt két új pár fékbetét valamikor olajat kapott, (Valószinüleg akkor, amikor a fékmunkahenger beragadt). Egyértelmü, hogy a csiszolás, áztatás, ..stb, segitségével ezeknek a betéteknek az anyagát már nem lehetett megmenteni, ezért nem is lett fékhatásom az fékmunkahenger javítása után. Így, lényegében, a két pár új fékbetét alig 100km alatt kuka lett."

Elküldve: 2025.04.13. 10:42 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

@ikarus266: Hát kb. 1 cm-rel keskenyebbek a külsők. Lehet a 2,4" lesz majd a könnyebb keréken, vagy versenyen megyek 2,25"-vel normál edzésre meg a 2,4"-el. Mert azért a méret számít. ^^

Elküldve: 2025.04.13. 07:48 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 277

@azaki71: ok, de mi volt a fékkel? :) (lejtőzéssel kapcsolatban sportszichologus tud segíteni ha fontos a dolog, de az nem 2 forint)

Elküldve: 2025.04.12. 22:11 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 822

Azt hiszem, sikerült megoldani a fék problémaimat, most már a negyedik utamon vagyok túl és eddig minden rendben van a fékekkel. Sajnos velem nem, a meredek lejtökön továbbra is félek, ugy látszik a két évvel ezelötti esés hatása nem akar elmulni.

Újra tubelesst használva, a télen használt schwalbe marathon MTB külsök lecserelése után, szinte repül a kerékpárom.

Elküldve: 2025.04.12. 22:05 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 822

@Cadre Allage: Szrintem maradj, te ilyen vagy és kész. Amugy is kevés ember kommentel itt. Engem nem zavar, hogy eltérsz az írásaiddal a "normálistól", de mi az a normális? Kidönti el? :-))

Elküldve: 2025.04.12. 18:52 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@ikarus266: de azért a mesterséges intelligenciáddal társaloghatok,ő még nem tiltott ki

Elküldve: 2025.04.12. 09:13 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

A 26-os bringámon 2.2-es Race King van, a másikon meg 27.5" 2.0. A két kerék egymás mellé téve majdnem egyforma kerületű :)

Elküldve: 2025.04.11. 23:36 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 210

@fpeter: -0,2" ennyit jelent? Fotó? :)

Elküldve: 2025.04.11. 22:29 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 566

Átpatkoltam a hardtail montit. 2,4" külsők helyett 2,2", könnyebb kerek, tubeless, friss és üde fékolaj. Úgy néz ki, mint valami gyerekbringa ezzel a keskeny gumival. Sokkal jobban tetszett eredeti állapotában. De az a 1,5 kiló különbség versenyen fontos.

Elküldve: 2025.04.11. 19:28 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 210

@Cadre Allage: Figyelj! Kérlek ha értelmeset nem tudsz írni, kerüld ezt a fórumot, oldalt. Olvasgasd, de NE írj. Nincs értelme. Köszi.

Elküldve: 2025.04.10. 16:43 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 959

@Cadre Allage: Az nagyon alap gumi, még edzésre se használnám! Gumin nem érdemes spórolni, ezt már megtanultam a sok km alatt. Mert nincs annál rosszabb, amikor hidegben, esőben, defektet kell szerelni valahol a halálban...

Elküldve: 2025.04.09. 19:54 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 94

@rcs2003: Üdv a klubban.

Elküldve: 2025.04.09. 19:08 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@Cadre Allage: a fórum eszmecseréről szól, értelmes,értelmezhető mondatokkal amik reflektálnak valamire ami elhangzott, ezzel egy jól követhető kommunikációt kialakítva ami valahonnan elindulva mindig határozottan tart valahova. Amit te csinálsz az ennek a szöges ellentéte, ami egy ideig vicces, de aztán átmegy kurvára idegesítőbe és láthatóan nem értesz abból soha semmit amit ide írok. Teljesen értelmetlen veled bármiféle kommunikációba bonyolódni. Nagy hiánya ennek a fórumnak hogy nincs se személyre szabott tiltás, se adott emberek beírásainak elrejtése.

Elküldve: 2025.04.09. 18:48 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@ikarus266: Makkynak!schwalbe lugano talán O használt ilyet olyat neju nevezetu apros arulja 5ezerert

Elküldve: 2025.04.09. 18:41 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@rcs2003: az előző előző válaszod a forum erről szol

Elküldve: 2025.04.09. 17:19 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@Cadre Allage: ?????

Elküldve: 2025.04.09. 12:26 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@Cadre Allage: "de miért vagyunk a háttérben és miért nem akarunk láthatóvá válni?!?"

Elküldve: 2025.04.09. 10:04 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@ikarus266: de jó...az ai nak felelek azthittem Ikarus segít de csak bevételt a "mesterseges"-be...;)

Elküldve: 2025.04.09. 10:03 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@Cadre Allage: egészen biztos lehetsz benne hogy senki nem jön ide azért mert az érdekli hogy beszéltek-e róla, meg hogy látták-e tekerni bárhol. Nem is értem

Elküldve: 2025.04.09. 09:29 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@ikarus266: várj nem azthiszem hanem azt hogy az egyszeri rider" user" keresi magát valahol esetleg épp itt fórumon és akkor nini írtak rolam

Elküldve: 2025.04.09. 09:26 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 910

@ikarus266: ha tudsz segíteni jobbá ertelmezhetove(Bár magam számára annak tűnt...)azt megkoszonnem-igen

Elküldve: 2025.04.09. 08:23 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 959

@rcs2003: Az AI se tudta értelmezni! Csak azt ajánlotta fel, hogy átírja más stílusban! :))) De attól még nem hiszem, hogy érthetőbb lesz. :)

Elküldve: 2025.04.08. 22:19 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1169

@ikarus266: Végül nem dolgoztattad az AI-val értelmezhetővé ,ha már felajánlotta? :D

Elküldve: 2025.04.08. 21:13 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 210

@opp: Köszönjük! Az AI is gondolkodott rajta, nem keveset.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!